စာမိတ္ဆက္
သီတဂူစတား ခရီးသြားေနသည္။ အိႏၵိယႏုိင္ငံရဲ့ ခရီးအေတြ႔ၾကံဳ၊ စာေရးသူ၏ ခရီးသြားမွတ္တမ္းေလး တစ္ပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၆-၁၁-၂၀၁၁ ေန႔ ဂယာသုိ႔ ၾကြလာမည့္ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီးကို ၾကိဳရန္ ဂယာသုိ႔ အမွတ္တရ ခရီးသြား ပုိ႔စ္ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူက ခရီးသြား၀ါသနာပါသည္၊ ကင္မရာတစ္လုံးနဲ႕ ခရီးသြားေနရရင္ ေပ်ာ္ေနတတ္သည္။ ထက္ထက္မုိးဦးေျပာသလုိ ပုိက္ဆံမ်ားရွိလုိ႔ကေတာ့ ကမၻာပတ္ျပစ္လုိက္မည္၊ စိန္ေတာ့ မစီခ်င္ပါ။ ခရီးသြားျခင္းျဖင့္ အဖိုးမျဖတ္ႏုိင္တဲ့ ေလာကအေတြ႕အၾကံဳမ်ားစြာ ရသည္၊ လူေတြရဲ့ ဘ၀ စရိတ္ကို လူေတြထဲကပဲ ရႏုိင္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကၾကီးသည္ သင္ယူလုိ႔ မကုန္ႏုိင္တဲ့ ကမၻာ့တကၠသုိလ္ၾကီးျဖစ္သည္။
ရထားၾကီးနဲ႔စာေရးသူ
၂၀-၁၁-၂၀၁၁ ေန႔က တစ္ေယာက္တည္း ခရီးမသြားစဖူး သြားခဲ့ရသည္။ အိႏၵိယႏုိင္ငံသည္ တျခားတုိင္းျပည္မ်ားလုိ safe သိပ္မျဖစ္ဟု ယုံၾကည္ထားသျဖင့္ တစ္ေယာက္တည္း ခရီးသြားရမွာကို အားငယ္မိသည္။ အိႏၵိယႏုိင္ငံ၏ အေရးပါေသာ ပုိ႔ေဆာင္ေရးအခန္းသည္ ရထားပင္ျဖစ္သည္။ ဘက္စကားတုိးစီးရသလုိ ျမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ား တုိးေ၀ွ႕ျပီးစီးရသည္၊ တခါတရံ တံခါးေပါက္ကေန တြယ္စီးရသည္။ စာေရးသူသည္ ဂယာသုိ႔သြားရန္ ေကာလိပ္ႏွင့္အနီးဆုံးဘူတာမွ ဘုံေဘဘူတာၾကီးသို႔ ျမိဳ႕ပတ္ရထား အရင္စီးရသည္၊ ထုံးစံအတုိင္း ရထားေရာက္လာတာနဲ႔ ၁ မိနစ္ခန္႔သာ ရပ္ေသာ ရထားကို တုိးေ၀ွ႔ျပီးအတင္းတုိးတက္ရသည္၊ အေပၚကလူေတြက ေအာက္မဆင္းေသး ေအာက္ကလူေတြက အတင္းတုိးတက္ေတာ့ အေပါက္မွာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္တုိးေ၀ွ႔ေနရသည္၊ စာေရးသူလဲ စုိးရိမ္စိတ္ျဖင့္အတင္းတုိးတက္ေတာ့ ကုလားတစ္ေကာင္က ပါးစပ္က ဘာေတြေျပာမွန္းမသိ တြတ္ပြတြတ္ပြ လုပ္ေနသည္၊ စာေရးသူသူငယ္ခ်င္းက တြန္းထုတ္လုိက္မွ ထိုကုလားျငိမ္သြားသည္။ ဘူတာၾကီးသည္ အလြန္ၾကီးက်ယ္သည္၊ ပလတ္ေဖာင္း ၁၈ ခုရွိသည္။ ဘူတာၾကီးေရာက္ေတာ့ ကုိယ္စီးမည့္ ရထားနံပါတ္ အတြက္ ခုံ စသည္ရွာရသည္၊ သူငယ္ခ်င္း ၂ ေယာက္လုိက္ပုိ႔သျဖင့္ အဆင္ေျပသည္။ သူတုိ႔ျပန္သြားေတာ့မွ ရထားေပၚတစ္ေယာက္တည္း အထီးက်န္ေနသည္၊ အားငယ္သလုိ ခံစားရသည္။ ၁၀ နာရီလဲ ထုိးျပီးဆုိေတာ့ ပရိတ္ရြတ္ ေမတၱာပုိ႔ျပီး အိပ္ေတာ့သည္၊ ႏွစ္ေယာက္ အဲယားကြန္း (AC 2) ဆုိေတာ့ အိပ္ရတာ အဆင္ေျပသည္။
ဇာတ္အမ်ိဳးမ်ိဳး စနစ္အမ်ိဳးမ်ိဳး စရုိတ္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ လူဦးေရ ဒီေလာက္ ထူထပ္တဲ့ ႏုိင္ငံမွာ ဒီေလာက္အဆင္ေျပတဲ့ ရထားမ်ိဳးစီစဥ္ေပးႏုိင္တဲ့ အစုိးရကို မခ်ီးက်ဴးဘဲ မေနႏုိင္။ အလြန္ေတာ္ပါသည္။ ရိုးရိုးအိပ္စဥ္ကေတာ့ လူ၀င္လူထြက္အရမ္းမ်ားသည္၊ ဘူတာတစ္ခုရပ္တုိင္း ပုိက္ဆံေတာင္းတဲ့သူ၊ အမိုက္လွဲျပီး ပုိက္ဆံေတာင္းတဲ့သူ၊ အျပင္ေစ်းသည္ေတြနဲ႔ ရႈပ္ရွက္ခက္ေနသည္၊ ေတြ႕တဲ့ပစၥည္း အကုန္ယူသည္၊ ဘိနပ္လဲအလြတ္မေပး၊ လူလစ္လစ္သလို အလစ္သုတ္တတ္သည္။ ကုလားဆုိတဲ့ လူမ်ိဳးကလဲ အလြန္ညစ္ပတ္သည္၊ စားျပီးေသာက္ျပီး အမႈိက္ကို ကိုယ့္ေနရာမွာ ပစ္ထားသည္၊ ဘူတာတုိင္းမွာ အမႈိက္ရွင္းျပီး ပုိက္ဆံေတာင္းသည့္ ကေလးေတြ မသန္းမစြမ္းေတြ ေတာင္းရမ္းျခင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ တက္လာတတ္သည္၊ သူ႔လူနဲ႔သူေတာ့ ဟုတ္ေနသည္။ အဲယားကြန္း (AC 2)မွာေတာ့ ထုိအျဖစ္မ်ိဳးမရွိ၊ ေစ်းကလဲၾကီးသျဖင့္ တက္ႏုိင္တဲ့သူမ်ားသာ စီးႏုိင္ၾကသည္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ပုိက္ဆံရွိေပမဲ့ ကုလားဟာ ကုလားပါပဲ။ သူလဲ စည္းမရွိ ကမ္းမရွိ စားျပီး အမႈိက္သရုိက္ ပစ္စလက္ခက္ ထားသည္။
ဒီလိုနဲ႔ ရထားေပၚ ခါးပူ ေက်ာပူေနေအာင္ ၂ ညအိပ္ရသည္။ ကာလကတၱား ရထားဆုိေတာ့ ဂယာဘူတာသည္ လမ္းခရီးမွာပဲ ျဖစ္သျဖင့္ မနက္ ၃-၅ မိနစ္ေရာက္မည္ဟု သိထားရကား အိပ္ေပ်ာ္ျပီး တျခားဘူတာအထိ ပါသြားမွာကလဲ စုိးရိမ္ရေသးသည္။ ဖုန္းကို Alarm ေပးထားတာလဲ အဆင္မေျပ၊ စကၤာပူက ကေလးမေလးတစ္ေယာက္က ၂-၃၃မိနစ္ ေလာက္မွာ Alarm ေပးသျဖင့္ အဆင္ေျပသြားသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း စာရင္းဇယားမ်ားအရ ၂၀ ရက္ေန႔ည ဘုံေဘဘူတာမွ ထြက္ေသာ ရထားသည္ ဂယာဘူတာသုိ႔ ၂၂ရက္ေန႔မနက္ ၃နာရီ ၅ မိနစ္တြင္ ေရာက္မည္ဟု ဆုိထားေပမဲ့ ၃ နာရီခြဲမွာ ေရာက္သည္။ လမ္းဘူတာေပါင္း ၃၇ ခုကို ရပ္ခဲ့သည္။ အျမန္ရထားျဖစ္သျဖင့္ ဘူတာတုိင္း မရပ္။ ၃၇ ဘူတာတြင္ အမ်ားစု ဘူတာေတြမွာ ၂ မိနစ္သာရပ္သည္၊ Junction ပါေသာ ဗာရာဏသီက Mughal sarai Junction, မဂဓက Gaya Junction ကဲ့သို႔ေသာဘူတာမ်ားတြင္ေတာ့ ၁၀ မိနစ္၊ တခ်ိဳ႕ ၁၅ မိနစ္ႏွင့္ Allahabad Junction မွာေတာ့ ၃၃ မိနစ္ ရပ္သည္။
ထုိေန႔ညမွာေတာ့ ေကာင္းေကာင္း အိပ္မေပ်ာ္၊ တစ္ေယာက္တည္းလဲ ျဖစ္သျဖင့္ စုိးရိမ္စိတ္ၾကီးေနသည္၊ ဘူတာရပ္တုိင္း ဘူတာနာမည္ လုိက္မွတ္ေနရသည္၊ ေနာက္ဘူတာ ဘာလဲ ဘယ္လဲ၊ ဂယာအနီးဘူတာ နာမည္နဲ႔ အခ်ိန္ကို လုိက္မွတ္ရသည့္ ဒုကၡမေသး။ စုိးရိမ္စိတ္နဲ႔အတူ ဂယာဘူတာသို႔ မနက္ ၄ နာရီ ၀န္းက်င္မွာ ေရာက္ပါျပီ။ တကၠစီငွါး၊ ဂယာ အရင္ေရာက္ေနေသာ သီတဂူသူငယ္ခ်င္းစီ ဖုန္းဆက္ မရ၊ ဖုန္းပိတ္ထားသည္။ ဂယာရွိ ျမန္မာေက်ာင္းသားေက်ာင္းက လက္ရွိ ဥကၠ႒ ဘုန္းၾကီဦးဇ၀နဆီ ဖုန္းဆက္သည္၊ အဆင္ေျပသည္၊ တံခါးလာဖြင့္ေပး၊ ေနရာေပး၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းဘုန္းၾကီး၏ ေက်းဇူးနဲ႔ ထုိေန႔ည အိပ္ေရးပ်က္သမွ် ပန္းသမွ် ပူပန္သမွ်ေတြ ျငိမ္းေအးရေတာ့သည္။ ဘုန္းၾကီးဦးဇ၀နသည္ မစုိးရိမ္တုိက္ထြက္ျဖစ္သည္၊ အလြန္သေဘာေကာင္းသည္၊ ဂရုစိုက္သည္၊ စာေပသမားၾကီးျဖစ္သည္။ ဂယာရွိ ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ာအေဆာင္ေရာက္ေတာ့လဲ အေဆာင္ရွိ ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ားကလဲ ဂရုစုိက္သျဖင့္ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ ရရွိသည္။
ျမန္မာေက်ာင္းသားေက်ာင္းေတာ္ၾကီး
ျမန္မာေက်ာင္းသားေက်ာင္း
အိႏၵိယႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာ ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ဂယာတြင္ ေက်ာင္းေဆာင္းၾကီးတစ္ေဆာင္ကို ေက်ာင္းသားေဟာင္းၾကီးမ်ားက ဦးစီးျပီး ေဆာက္လုပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ စာေရးသူတုိ႔ အေ၀းကလာတဲ့ ေက်ာင္းသားမ်ားအဖုိ႔ အလြန္ အဖိုတန္ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ မည္သူမ်ားအတြက္မဆုိ အက်ိဳးမ်ားေစသည့္ ေက်ာင္းၾကီးျဖစ္သည္။ သူမ်ားႏုိင္ငံမွာ ေက်ာခ်စရာ တစ္ေနရာ ရဖုိ႔ မလြယ္။ ထုိေက်ာင္းၾကီးက အခက္အခဲကို ေျဖရွင္းေပးသည္။ စာေရးေနေရး အားလုံးအဆင္ေျပသည္။ အခုခ်ိန္ ေဆာင္းရာသီျဖစ္သျဖင့္ ဘုရားဖူးလာၾကတဲ့ ရာသီျဖစ္သည္။ အေဆာင္ေတြမွာ လူျပည့္သည္။ ေက်ာင္းေဆာင္မွာလဲ ျမန္မာဘုရားဖူးမ်ား မျပတ္သျဖင့္ ျမန္မာျပည္က ငါးပိ ငါးေျခာက္ေပါသည္။ အခုလုိရာသီမွာ အလွဴရွင္မ်ားလဲ ေပါသည္၊ ဒီ ၃ လအတြင္း အလွဴရွင္မရွိေသာ ရက္မ်ားတြင္ ေက်ာင္းအမၾကီးက ကပ္သည္ဟု သိရသည္၊ ဒီေရာက္မွပဲ ျမန္မာဟင္း ျမန္မာလက္ရာမ်ားကို အားပါးတရ စားရေတာ့သည္၊ စာေရးသူတုိ႔ ဘုံေဘမွာေတာ့ ျမန္မာအစားအစာ ရွားသည္၊ ျပည္ျမန္မာက ျပန္လာတဲ့ အရွင္ျမတ္တစ္ပါးပါးေရာက္လာရင္ေတာ့ ပါလာတဲ့ အေျခာက္အျခမ္းလဲ တစ္ပတ္မွ်သာ ခံသည္။ ထုိေက်ာင္းသားေက်ာင္းေဆာင္သည္ မဟာေဗာဓိဘုရားနဲ႔လဲ နီးသျဖင့္ မနက္တစ္ၾကိမ္ ညတစ္ၾကိမ္ ဘုရားဖူးေရာက္ျဖစ္သည္။ စာေရးသူအေနနဲ႔ ဘုရားအျဖစ္ကို ေမြးဖြားေပးရာ မဟာေဗာဓိပင္ႏွင့္ေရႊပလႅင္ကို တတိယအၾကိမ္ ဖူးေမွ်ာ္ရေပမဲ့ ေရာက္တဲ့အခ်ိန္တုိင္းဟာ အသစ္အဆန္းေတြခ်ည္းပဲ ျဖစ္ေနသည္ဟု ခံစားမိသည္။ ဖူးမ၀ ျဖစ္သည္။
ေရႊျမန္မာမ်ား
အသြင္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ယုံၾကည္မႈ
မဟာေဗာဓိဘုရား၀န္းထဲမွာ ႏိုင္ငံေပါင္းစုံက အသြင္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ လူအမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔သည္ ယုံၾကည္မႈ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ ဘုရားကို ပူေဇာ္ေနၾကသည္မွာ စိတ္ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းလွသည္။ ထုိင္းႏိုင္ငံႏွင့္ သီရိလကၤာအဖြဲ႔ေတြကေတာ့ အျဖဴေရာင္၀တ္စုံမ်ား ၀တ္ဆင္သည္၊ ျမန္မာမ်ားကေတာ့ agency တံဆိပ္ပါ ေယာဂီ၀တ္စုံ၊ မဟာယာန တရုပ္အခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေအာက္က ေဘာင္းဘီအရွည္ အထက္က ရွက္အကႌ်လက္ရွည္ အ၀ါေရာင္မ်ား ၀တ္ဆင္သည္၊ တခ်ိဳ႕တရုပ္ေတြနဲ႔ ဗီယတ္နမ္၊ ဂ်ပန္၊ စေသာ မဟာယာနမ်ားကေတာ့ မီးခုိးေရာင္ ၀မ္းဆက္၀တ္ဆင္ထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ကုိယ့္ႏုိင္ငံသုံးဘာသာစကားတုိ႔ျဖင့္ ဘုရားေဟာ သုတၱန္မ်ားကို ပူေဇာ္ၾကသည္၊ တရုပ္ေတြကေတာ့ တီးလုံးေတြပါ ပါသျဖင့္ ဂီတျဖင့္လဲ ပူေဇာ္ၾကသည္၊ မဟာေဗာဓိေစတီေတာ္ၾကီးအတြင္း ရုပ္ပြားေတာ္ကို ဖူးေမွ်ာ္လာၾကသည္ အဖြဲ႔လုိက္ေသာ လူအုပ္မ်ားကလဲ အလွည့္က် ၀င္ေရာက္ ဘုရားကန္ေတာ့ၾကရသည္။ ဘုရား၀န္းထဲရွိ သတၱသတၱာဟ (၇ရက္ ၇ႏွစ္လီ) သီတင္းသုံးခဲ့ေသာ ေနရာ အသီးအသီးမွာမွာလဲ ပုံစံမ်ိဳးစုံနဲ႔ လူေတြကို ေတြ႔ရသည္၊ အေနာက္ႏုိင္ငံက အ၀တ္ျဖဴစင္ ၀တ္ျပီး အျဖဴေရာင္ မုတ္ဆိပ္ေမႊး အရွည္ၾကီးနဲ႔ လူၾကီးကို ေတြ႔ရျပန္ေတာ့ ဘုရာလက္ထက္က ဥပက တုိ႔ အာဠာရႏွင့္ ဥဒက ရေသ့ၾကီးေတြကို သြားသတိရမိသည္။ သူ႔ကို ကုလားတစ္ေယာက္ ရွိခုိးေနသည္ကိုလဲ ညပုိင္းမွာ ေတြ႔ခဲ့ရသည္။ တစ္ေယာက္တည္း ၾကိတ္ျပီး ျပံဳးမိသည္။ ျမန္မာကဟုထင္ရသည့္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္သည္လည္း ေအာက္ပုိင္းက ခ်ိတ္ပုိးထည္ ထမီးနဲ႔ အထက္ပုိင္းက နန္း၀တ္ နန္းရတနာမ်ားကို ေခါင္းကအစ ေျခဖ်ားအထိ ဆင္ျမန္းထားသည့္ အမ်ိဳသမီးၾကီးတစ္ေယာက္ကိုလဲ ေတြ႔ရသည္။
ေဆာင္းရာသီဆုိေတာ့ တိဘက္တန္လူမ်ိဳးေတြကလဲ အုံလုိက္က်င္းလုိက္ ဆင္းလာၾကသည္။ ဗုဒၶဂယာသည္ သူတုိ႔အတြက္ ႏုိင္ငံေလးတစ္ႏုိင္ငံလုိ ျဖစ္ေနသည္။ သူတုိ႔ရုိးရာ ၀တ္စုံ၊ အစားအေသာက္ ေစ်းတန္းၾကီးမ်ားျဖင့္ စည္ကားလ်က္ရွိသည္။ အိႏၵိယအစိုး၏ ဒလုိင္းလားမားအေပၚ အေလးထားျခင္းပဲျဖစ္သည္။
ဘုရား၀န္းထဲက ေလ့က်င့္ခန္း
တိဘတ္တန္ဘုန္းၾကီးမ်ားက တိဘတ္တန္ဘာသာျဖင့္ ေရးထားေသာ မဟာယာနဗုဒၶစာေပေတြကို တတြတ္တြတ္ ရြတ္ဖတ္ေနသည္။ မုံ႔ေလးစားလုိက္ လက္တစ္ဖက္က ေၾကးအုိးခြက္ကေလးကို ေခါက္လုိက္ စာေလးရြတ္ဖတ္လုိက္နဲ႔ ဟန္က်ေနသည္။ ေစတီအၾကိဳအၾကားေတြထဲမွာ ၀မ္းလ်ားေမွာက္ ေလ့က်င့္နည္းမ်ားကို ေတြ႔ရသည္၊ ေအာက္က လူတစ္ကိုယ္စာရွိ ပ်င္ျပားၾကီးကို ခံျပီး အဲဒီအေပၚမွာပဲ မက္တက္ရပ္လုိက္ ၀မ္းလ်ားထုိးလုိက္ အၾကိမ္မ်ားစြာလုပ္ေနသည္၊ ဘုရားဘက္လွည့္ျပီး လုပ္ေနသျဖင့္ ဘုရားကို ထိျခင္းငါးပါးျဖင့္ရွိခုိးသည္ဟု ထင္ရသည္။ ‘‘လက္ ေျခ နဖူး တေတာင္ ဒူး ငါးဦးထိျခင္းမွတ္’’ ဟုဆုိေပမဲ့ သူတို႔ထိေနတာ ငါးမ်ိဳးမက ၆ မ်ိဳး ျဖစ္ေနသည္ ppppppppp။ လက္မွာ သားေရဘက္ပတ္ထားသည္၊ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ အ၀တ္ေတြပတ္ထားျပီး ပ်င္ျပားအေပၚ ၀မ္းလ်ားထုိးလုိက္ ရပ္လုိက္လုပ္ျခင္းျဖင့္ ေအာက္က ပ်င္ျပားလဲ ပြတ္ပါမ်ားေတာ့ ေျပာင္ေခ်ာေနသည္။ မနက္ပိုင္းမွာ ပုိေတြ႕ရသည္၊ ဘုရားဖူးရင္း လိပ္ဥတူးဆုိတာလိုပဲ ဘုရား၀တ္ျပဳရင္း ေလ့က်န္းမာေရးအတြက္ ေလ့က်င့္ခန္းတစ္ခု ျဖစ္ဟန္တူသည္။ သူတုိ႔တေတြသည္ ဒီေလာက္ေအးေနတဲ့ မနက္ေစာေစာမွာ အေပၚပုိင္း အ၀တ္တုိေလးနဲ႔ ေနႏုိင္ၾကသည္။
တခ်ိဳ႕ဗုဒၶဘာသာလုိလုိ ဟိႏၵဴလုိလုိ ဟုိမေရာက္ ဒီမေရာက္ေတြကေတာ့ ထုိဘုရား၀န္းထဲရွိ ရွီ၀ၾကီးကိုလဲ သြားကန္ေတာ့လုိက္ေသးသည္။ ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေတြ႔ရျပန္ေတာ့ ဘုရားလက္ထက္က ဘုရားနဲ႔ ေခတ္ျပိဳင္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္တုိ႔၏ တပည့္တပန္းေတြကို သတိရမိသည္။
ညပုိင္း
ညပုိင္းမွာလဲ အသြင္တမ်ိဳးနဲ႔ မဟာေဗာဓိဘုရားၾကိးက သပၸါယ္ေနျပန္သည္။ ဘုရားပုရ၀ုဏ္အတြင္း လွည့္ပတ္ျပီး ပရိတ္ရြတ္ ပ႒ာန္းရြတ္ ေမတၱာပုိ႔ရင္း အၾကိမ္မ်ားစြာ ေလွ်ာက္ပတ္ခဲ့သည္။ စာေရးသူလုိပဲ ဘုရားကုိ လက္်ာလွည့္ျပီး ပါးစပ္က တတြတ္တြတ္ ရြတ္ေနသူေတြလဲ မနဲလွပါ။ တခ်ဳိ႕လဲ ပုတီးၾကီး တြဲေလာင္းခ်ျပီး ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေလွ်ာက္ေနၾကသည္။ တခ်ိဳ႕က်ျပန္ေတာ့ မီးခြက္ေလးနဲ႕ စာဖတ္ေနၾကသည္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ တစ္ေယာက္ထုိင္ ျခင္ေထာင္ျဖင့္ တရားထုိင္ေနၾကသည္။ ဘုရားအတြင္းမွာ အဲဒီလိုျခင္ေထာင္ျဖင့္ ပိုက္ဆံ ရူပီး၂၀၀ ေပးျပီး တစ္ညလုံးေနႏုိင္သည္ဟု သိရသည္။ ၈ နာရီအထိ လူစည္ကားဆဲျဖစ္သည္၊ ၅-၆ နာရီ၀န္းက်င္မွာေတာ့ လူမ်ားသျဖင့္ ဘုရားဖူးရန္ ေနရာရဖုိ႔ ေစာင့္ရသည္။ ဘုရားျပင္ဘက္ ေစ်းတန္းေတြမွာလဲ စည္ကားလ်က္ရွိသည္။
ျခင္ေထာင္ေလးနဲ႔ တရားထုိင္
တူညီေသာ ယုံၾကည္ခ်က္
ဘုရားသို႔ ေရာက္လာၾကတဲ့ ေဒသအသီးသီးမွ သူေတြမွာ အသြင္မတူ ပုံစံမတူေပမဲ့ သူတုိ႕အားလုံးရဲ့ တူညီတဲ့ ယုံၾကည္ခ်က္တစ္ခုကေတာ့ ‘‘ငါတုိ႔ အားထား ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သည့္ ဘုရားသည္ ဤေနရာမွာပဲ ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိသည္၊ ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္၊ (The Buddha was born here)’’ ဟုပင္ျဖစ္သည္။
ရြင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ
သီတဂူစတား
၂၆-၁၁-၂၀၁၁
0 comments:
Post a Comment