သီတဂူစတား

သီတဂူစတား

17 November 2012

ေကာလာဟလ သတင္းမ်ား

ေကာလာဟလ သတင္းမ်ား

စာမိတ္ဆက္
တစ္ေန႔က ဒကာမတစ္ေယာက္က အီးေမလ္ကေန ေကာလာဟလ ငါးမ်ိဳးအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး မရွင္းတာေလးရွိလုိ႔ ေမးပါရေစဘုရားတဲ့၊ တပည့္ေတာ္မ ေကာလာဟလအေၾကာင္း ငါးမ်ိဳးကို ဆရာေတာ္ၾကီးေတြ ေဟာတာ နာယူမွတ္သားဖူးတယ္ဘုရားတဲ့၊ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ ငါးမ်ိဳးထဲက တစ္ခုကိုေတာ့ ဘယ္ဆရာေတာ္မွ အက်ယ္တ၀န္႔ေျပာမသြားဘူးဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ က်န္တာေတြကို အက်ဥ္းအရိပ္ေယာင္ေလာက္ေတာ့ သိတယ္ဘုရား၊ တစ္ခုကုိေတာ့ မသိလုိ႔ ရွင္းျပေပးပါဘုရားတဲ့။ အမွန္ေျပာရရင္ စာေရးသူလဲ အဲဒီ ေကာလာဟလ ငါးမ်ိဳးကို ၾကားသာ ၾကာဖူးသည္၊ သိပ္ျပီး ဂဃနဏ မသိလွဘူး၊ ထုိ ဒကာမ ေမးမွပဲ ျပန္ၾကည့္ျဖစ္တယ္၊ ထုိ႔အတြက္ ထုိဒကာမကို အထူးေက်းဇူးတင္မိသည္။ ေကာလာဟလနဲ႔ပတ္သက္ျပီး တက္ႏုိင္သေလာက္ စုစည္းျပီး တင္ျပလုိက္ရပါသည္။

ေကာလာဟလ ၅ မ်ိဳး

ေကာလာဟာလဟူသည္ကား အုတ္အုတ္က်က္က်က္ေသာ အသံျဖစ္လွ်က္ ေလာက၌ ေက်ာ္ေစာျခင္းျဖစ္သတည္း။ ေကာလာဟလကို အဂၤလိပ္ အဘိဓာန္မွာေတာ့ Rumour ဟု ဆုိသည္။ ထုိ အဂၤလိပ္ အဘိဓာန္ အဆုိအရ လူေတြရဲ့ ဟုိအေၾကာင္း ဒီအေၾကာင္း ေျပာတဲ့ သတင္းအစိတ္ပုိင္းတစ္ခု၊ ထုိသတင္းက မွန္ခ်င္မွ မွန္မည္၊ အတိအက် သတင္းကား မဟုတ္။ စာေရးသူတုိ႔ ငယ္ငယ္က ၾကားဖူးသည္မွာ ေကာလာဟလ ၾကံကုန္ၾက ေဒ၀ မႏုႆာတဲ့။ လူေတြ နတ္ေတြ ၾကံစည္ စိတ္ကူးျပီး ေျပာဆုိတဲ့ စကားကို ေကာလာဟလ ဟုေခၚသည္။

ေကာလာဟလ အမ်ိဳးအစားကိုေတာ့ အပါဒါန အ႒ကထာ ပထမ-၅၈၊ ဗုဒၶ၀ံသအ႒ကထာ ၃၁၇၊ ဇာတကအ႒ကထာ ပထမ-၅၆ ႏွင့္ ၀ိသုဒၶိမဂ္တုိ႔မွာ-
၁။ ကပၸေကာလာဟလ
၂။ ဗုဒၶေကာလာဟလ
၃။ စကၠ၀တၱိ ေကာလာဟလ ဟု ေကာလာဟလ သုံးမ်ိဳးပဲ ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
ခုဒၵပါဌအ႒ကထာ ႏွာ-၁၀၁ ႏွင့္ သုတၱနိပါတ အ႒ကထာ ဒုတိယအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၃တုိ႔မွာေတာ့---
၁။ ကပၸေကာလာဟလ
၂။ စကၠ၀တၱိ ေကာလာဟလ
၃။ ဗုဒၶေကာလာဟလ
၄။ မဂၤလာ ေကာလာဟလ
၅။ ေမာေနယ် ေကာလာဟလ ဟု ေကာလာဟလ ငါးမ်ိဳးကိုျပထားသည္။

ေနာက္ထူးျခားမႈတစ္ခုမွာ သုံးမ်ိဳးျပေကာလာဟလ ေရွ႕ေနာက္ အစဥ္ႏွင့္ ငါးမ်ိဳးျပ ေရွ႕ေနာက္ အစဥ္တုိ႔လဲ အထက္ေအာက္ေျပာင္းေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ေျပာင္းသည့္နံပါတ္မွာ ႏွစ္ႏွင့္ သုံး ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္လဲ အေရးမၾကီးေပ၊ အမ်ားဆုံးျပ ငါးမ်ိဳးကိုေလ့လာမည္၊ သုံးမ်ိဳးျပ ငါးမ်ိဳးျပ ကြဲျပားေနေပမဲ့ အတူပါသည့္ သုံးမ်ိဳးလုံး ရွင္းလင္းခ်က္ကိုေတာ့ အဓိပၸါယ္ လုံး၀တူျဖစ္ေနသည္။


၁။ ကပၸေကာလာဟလ
ကပၸေကာလာဟလ-ကမၻာၾကီးပ်က္ေတာ့မည့္ ေကာလာဟလသတင္းကို ေၾကြးေၾကာ္ၾကျခင္း။ ကာမဘုံသား နတ္မ်ားတုိ႔သည္ ေခါင္းကို ငုိက္စုိက္က်ျခင္း၊ ဆံပင္ေတြ ဖရုိဖရဲျဖစ္ေနျခင္း၊ မ်က္ႏွာ၌ မ်က္ရည္တုိ႔ကို သုတ္ျခင္း၊ ၀မ္းနဲျခင္းအထိမ္းအမွတ္ အနီေရာင္ အ၀တ္အစားမ်ားကို ၀တ္ဆင္ျခင္း (ယေန႕ေခတ္ ၀မ္းနဲျခင္း သေကၤတ အနက္ေရာင္) စသည္ျဖင့္ ျငိဳးႏြမ္းပင္ပန္း ၀မ္းနဲေသာ အသြင္ျဖင့္ လမ္းမွာ ေတြ႕သမွ်လူအားလုံးကို သတင္းစကား ေပးၾကသည္။ သူတုိ႔ ၀မ္းနဲစြာ ေျပာေသာ စကားမွာ “အေမာင္တုိ႔--- အႏွစ္တစ္သိန္းေနာက္ပုိင္း ဒီကမၻာၾကီး ပ်က္စီးလိမ့္မည္၊ သမုဒၵရာရွိ ေရေတြ ခန္းေၿခာက္လိမ့္မည္၊ ဒီမဟာေျမၾကီးႏွင့္ ေတာင္ေတြ အားလုံး မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္လိမ့္မည္၊ ထုိမီးေတာက္တုိ႔သည္ ျဗာဟၼာျပည္ ပထမစ်ာန္အထိ ေလာင္ကြ်မ္းျပီး ကမၻာၾကီး ပ်က္စီးလိမ့္မည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ အခ်င္းအခ်င္း ေမတၱာပြားၾက၊ ကရုဏာထားၾက၊ မုဒိတာ ေပးၾက၊ ဥေပကၡာ ရႈၾက၊ အေမ အေဖကို ျပဳစုလုပ္ေၾကြးၾက၊ ၾကီးသူကို ရုိေသေလးစားၾက” ဟူသတည္း။ ဒါကိုပဲ ကပၸေကာလာဟလ ေခၚသည္။ ဒီလုိ ေကာလာဟလမ်ိဳးသည္၊ ကမၻာေပၚရွိ သတၱ၀ါေတြ ကုိယ္က်င့္တရား လုံး၀ပ်က္စီးသြားျပီး၊ အေဖ အေမ၊ အစ္ကို အစ္မ မသဲကြဲေတာ့တဲ့အခ်ိန္၊ ရွက္ျခင္း ေၾကာက္ျခင္းဆုိတဲ့ ေလာကပါလ တရားႏွစ္ပါး ေပ်ာက္ကြယ္သြားတဲ့ အခ်ိန္၊ လူေတြရဲ့ သက္တမ္းသည္လည္း အနိမ့္ဆုံးသုိ႔ ေရာက္သြားသည့္အခ်ိန္၊ လက္ျဖင့္ စမ္းသပ္ ကုိင္မိရာ အရာမွန္သမွ်တုိ႔သည္ လူကို ေသေစႏုိင္ေသာ လက္နက္ ျဖစ္သည့္အခ်ိန္မွာ ျဖစ္တတ္သည္။

၂။ စကၠ၀တၱိ ေကာလာဟလ
စကၠ၀တၱိ ေကာလာဟလ-စၾကာ၀ေတးမင္း ပြင့္လိမ့္မည္ဟူေသာ ေကာလာဟလ သတင္းပ်ံ႕ျခင္း။ စၾကာ၀ေတးမင္းဆုိတာလဲ အလြန္ထူးျခားသည့္ လူသားတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ သူ႔မွာ ပုိင္ဆုိင္သည့္ သားၾကီးရတနာ၊ မိန္းမရတနာ၊ ဂဟပတိ ရတနာ၊ စၾကာရတနာ စတဲ့ ရတနာေတြကလဲ ဘယ္သူမွ မပိုင္ဆုိင္ႏုိင္သည့္ ရတနာေတြျဖစ္သည္။ ပါရမီအျမင့္ဆုံးေရာက္ လူသားတစ္ေယာက္သည္ ေလာကီလူသား ျဖစ္လွ်င္ စၾကာ၀ေတးမင္း ျဖစ္သည္၊ အကယ္၍ ေလာကီကို စြန္႔လွ်င္ကား ဘုရားျဖစ္မည္။ ထိုစၾကာ၀ေတးမင္းသည္ ဘုရားရဟႏၱာတုိ႔ႏွင့္ တန္းတူ ေစတီတည္ျပီး ကုိးကြယ္ထုိက္သည္ဟုေတာင္ ဆုိထားေသးသည္။ ဤကဲ့သုိ႕ထူးျခားသည့္ စၾကာ၀ေတးမင္းသည္ အႏွစ္ တစ္သိန္း ေက်ာ္လြန္သြားရင္ ေလာကၾကီးထဲမွာ ထူးျခားစြာ ပြင့္ေတာ္မူလိမ့္မည္ဟု နတ္ေတြက ေၾကြးေၾကာ္ၾကျခင္းသည္ စကၠ၀တၱိ ေကာလာဟလ မည္၏။

၃။ ဗုဒၶေကာလာဟလ
ဗုဒၶေကာလာဟလ- ဘုရားပြင့္မည္ဟုေသာ သတင္းစကား ေၾကြးေၾကာ္ၾကျခင္း။ ေလာကပါလ နတ္ေတြ၊ (တခ်ိဳ႕ေနရာမွာ) ျဗာဟၼာအ၀တ္အစားေတြ ၀တ္ဆင္ျပီး သုဒၵါ၀ါသ နတ္ေတြက “ယခုခ်ိန္မွ အႏွစ္တစ္ေထာင္လြန္လွ်င္ ေလာကၾကီးထဲမွာ ေလာကအားလုံးကို သိေတာ္မူေသာ သဗၺညဳ ဘုရား ပြင့္ေတာ္မူလိမ့္မည္”ဟု ျမိဳ႕ရြာေတြထဲမွာ လွည့္လည္ ေၾကြးေၾကာ္ၾကျခင္းကို ဗုဒၶေကာလာဟလ ဟုေခၚသည္။ သဗၺညဳ ဘုရား ပြင့္ေတာ္မူလိမ့္မည္ဟုေသာ ေၾကြးေၾကာ္သံကုိ ယုံၾကည္ၾကေသာ တစ္ေသာင္းေသာ စၾကာ၀ဠာရွိ နတ္အေပါင္းတုိ႔က ဘယ္သူ ဘုရားျဖစ္ထုိက္သနည္း ဟု ေဆြးေႏြးတုိင္ပင္ၾကသတဲ့။ ထုိသုိ႔ တုိင္ပင္ေဆြးေႏြးျပီး ဘုရားျဖစ္ထုိက္ေသာ တုသိတာနတ္ျပည္ရွိ နတ္သားကုိ ခ်ဥ္းကပ္ျပီး ေတာင္းပန္ ေလွ်ာက္ထားၾကသတဲ့၊ “လူ႕ျပည္သြားျပီး အခ်ိန္၊ ေနရာ၊ ကြ်န္း၊ အမ်ိဳး၊ အသက္အပုိင္းအျခားတုိ႔ကို ဆင္ျခင္သုံးသပ္ျပီး ဘုရားအျဖစ္ ပြင့္ေတာ္မူပါ” ဟု ေတာင္းပန္ၾက၏။ ပါရမီျပည့္၀ျပီး ကမၻာ့ေခါင္းေဆာင္၊ ေလာက ဥေသွ်ာင္ ျဖစ္ထုိက္သူကုိ သာမန္လူသားေတြ မေရြးခ်ယ္ႏုိင္၊ နတ္ေတြကသာ ေရြးႏုိင္သည္ဟု ဆုိရမည္။ ေလာကဥေသွ်ာင္ကို နတ္ေတြကပဲ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမာက္၊ နတ္ျပည္ရဲ့ ဒီမုိကေရစီ၊ ေလာကၾကီးရဲ့ ဒီမုိကေရစီ အလား ျဖစ္ရသည္။ မွတ္မိေသးသည္၊ တေလာက အေမရိကန္ သမၼတေလာင္းႏွစ္ေယာက္ ျပည္သူလူထုေရွ႕မွာ ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္ စကားစစ္ထုိးပြဲ ျပိဳင္ရသည္။ အေမရိကန္ ဒီမုိကေရစီမွာေတာ့ သမၼတျဖစ္ထုိက္တဲ့ ပါရမီရွင္မ်ားကို ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္ျပီး လူထုေရွ႕မွာ အရည္အခ်င္း ျပိဳင္ေစျပီး လူထုကပဲ အရည္အခ်င္းစစ္၍ အမွတ္မ်ားသူကို သမၼတအျဖစ္ တင္ေျမာက္သည္။ ထူးျခားသည့္ လူသားတစ္ေယာက္ကုိ သာမန္ လူသားေတြက ဤနည္းျဖင့္ ရွာေဖြၾကသည္။ ပါရမီ အထြဋ္အထိပ္ ေရာက္ေနေသာ ေလာကဥေသွ်ာင္ကိုေတာ့ သာမန္လူသားေတြ မရွာေဖြႏုိင္၊ နတ္ေတြ ျဗဟၼာေတြကသာ ရွာေဖြႏုိင္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေခါင္းေဆာင္ဆုိတာ အာဏာမဟုတ္၊ သူ၏ပင္ကိုယ္ အရည္အခ်င္းျဖစ္သည္။ ဤကား ဒီမုိကေရစီနည္းတည္း။

၄။ မဂၤလာ ေကာလာဟလ

မဂၤလာ ေကာလာဟလ- မဂၤလာအေၾကာင္း ေတာင္ေတာင္အီအီ ေတြးေတာ ၾကံစည္ၾကျခင္း။ ေလာကမွာ မဂၤလာဆုိတာ ဘာလဲ? ဆိုတဲ့ မဂၤလာေမးခြန္းတစ္ခု လူ႔ျပည္မွာ ေကာလာဟလ ျဖစ္ခဲ့သည္။ တခ်ိဳ႕က မဂၤလာဆုိတာ ျမင္ရတဲ့ အရာကို မဂၤလာ (ဒိ႒မဂၤလာ) လုိ႔ေခၚတယ္၊ ေနာက္တစ္ေယာက္ေတာ့ ျမင္အပ္ရာမွန္သမွ် မဂၤလာ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး၊ ေကာင္းတာေရာ၊ မေကာင္းတာေရာ ျမင္ရမည္၊ တင့္တယ္လွပတာေရာ မတင့္မတယ္ မစင္ကိုလဲ ျမင္ရမည့္အတြက္ ျမင္ျခင္း (ဒိ႒)သည္ မဂၤလာ မျဖစ္ႏုိင္တဲ့အတြက္ ၾကားတဲ့ အရာ (အေၾကားအာရုံ)သည္ပင္ မဂၤလာ (သုတမဂၤလာ) ျဖစ္သည္၊ ေနာက္တစ္ေယာက္က ဒါလဲ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး ေကာင္းတာ မေကာင္းတာ၊ သာယာတာ မသာယာတာေတြလဲ ၾကားႏုိင္လုိ႔ မဂၤလာမျဖစ္ႏုိင္၊ ျမင္ျခင္း ၾကားျခင္း မရွိတဲ့ အနံ႕သည္ပင္ မဂၤလာ (မုတမဂၤလာ) ျဖစ္သည္။ ဤသုိ႔ စသည္အားျဖင္ လူေတြဟာ ထင္ရာ ျမင္ရာေတြကို ေတြးေတာ ၾကံစည္ျပီး မဂၤလာဟု အျငင္းအပြား ျဖစ္ေနၾကသည္မွာ (၁၂) ႏွစ္ေတာင္ ၾကာသတဲ့။ ထုိ မဂၤလာနဲ႔ပတ္သက္ျပီး အျငင္းအပြားျဖစ္လုိက္ၾကတာ လူ႔ျပည္ကေန နတ္ေတြ၊ ေနာက္ဆုံး တစ္ေသာင္းေသာ စၾကာ၀ဠာအထိ မဂၤလာဆုိတာ တိက်တဲ့ အေျဖ မရႏုိင္ဘဲ ၁၂ ႏွစ္အထိ ၾကာၿမင့္ခဲ့သည္။ ေနာက္ဆုံး လူ႔ျပည္ကေန ျဗဟၼာ့ျပည္အထိ ေရာက္သြားေသာ မဂၤလာ သတင္းသည္ လူ႕ျပည္ ျပန္ေရာက္လာျပန္သည္၊ ဘုရားရွင္ထံ ေရာက္မွ မဂၤလာဆုိတာ အေသ၀နာ စ ဗာလာနံ အစခ်ီေသာ ၃၈ ပါးေသာ မဂၤလာ သတင္း အတိက်ကို ရရွိသြားၾကသည္။ (၁၂) ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း မဂၤလာဆုိတဲ့ စကားကို ပုံေဖာ္ျခင္းက လူ႕ျပည္ကေန ျဗဟၼာျပည္အထိ အုတ္အုတ္သဲသဲ ျဖစ္သြားျခင္းကိုပဲ မဂၤလာ ေကာလာဟလ ဟု ေခၚသည္။

၅။ ေမာေနယ် ေကာလာဟလ
ေနာက္ဆုံး ေကာလာဟလ ကေတာ့ ထုိေမးခြန္းရွင္ သိခ်င္ေနတဲ့ ေမာေနယ် ေကာလာဟလ ျဖစ္သည္။ ဒီေကာဟလနဲ႔ပတ္သက္ျပီး စာေပမွာလဲ အနဲအက်ဥ္းမွ်သာ ျပဆုိထားသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဓမၼကထိကဆရာေတာ္မ်ားက အက်ယ္တ၀န္႔ မေဟာၾက။ ထုိမဂၤလာ ငါးပါးလုံး စုျပံဳျပထားတဲ့ေနရာမွာေတာ့ ေမာေနယ်ေကာလာဟလဆုိတာ “၇ ႏွစ္ၾကာရင္ မထင္မရွားတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါး ဘုရားရွင္နဲ႕ ဆုံမိ၍ ေမာေနယ် အက်င့္ကုိ ေမးလိမ့္မည္”ဟု သုဒၶါ၀ါသ နတ္ေတြက လူသြားလမ္းေတြမွာ လွည့္လည္ျပီး ေျပာၾကသတဲ့၊ ဒါကိုပဲ ေမာေနယ် ေကာလာဟလ ျဖစ္သြားေတာ့သည္။ ပုိျပီး ရွင္းလင္းေစရန္ ေမာေနယ် ဆုိတာ ဘာလဲ၊ ေမာေနယ် အက်င့္ဆုိတာ ဘာလဲ၊ ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္ က်င္တာလဲ ဆုိတာ သိဖုိ႔လုိသည္။ ေမာေနယ်ႏွင့္ပတ္သက္တာကို သီးသန္႔ ရွာေဖြေလ့လာရလိမ့္မည္။

ေမာေနယ်အက်င့္ကို က်င့္သူသည္ ဘုရားတစ္ဆူမွာ တစ္ပါးသာ ေပၚထြန္း၏၊ အရွင္သာရိပုတၱရာ၊ အရွင္ေမာဂၢလာန္တုိ႔နဲ႔ မတူဘူးလားဆုိေတာ့ ကိေလသာကို ပယ္ျခင္းက တူ၏။ အက်င့္ကိုကား မတူဟု ဆုိရမည္။ ေမာေနယ် အက်င့္သည္ အလြန္ပင္ပန္း၏၊ ထုိအက်င့္ကို က်င့္ျခင္းျဖင့္ ကုိယ္ခႏၶာ ပိန္လွီ၏၊ အရုိးျပိဳင္းျပိဳင္းထ၏ ဟု ဆုိထား၏၊ အရွင္သာရိပုတၱရာ၊ အရွင္ေမာဂၢလာန္တုိ႔လုိပဲ သူလဲ ဆုထူးပန္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ တခါက ပဒုမုတၱရျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္မွာ ေမာေနယ် အက်င့္ကို က်င့္ေနေသာ ရဟန္းတစ္ပါးကို ဖူးျမင္ရ၍ ငါလည္းပဲ ဒီလုိ ရဟန္းမ်ိဳး ျဖစ္ခ်င္ဟု ဆုပန္ကာ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီ ျဖည့္သည္။ ဆုထူးပန္ရွင္သည္ ေဂါတမ ဘုရားရွင္လက္ထက္မွာ အသိတ ရေသ့တစ္ပါး၏ တူ နာလက အမည္ရွိ ရေသ့တစ္ပါး ျဖစ္လာသည္။ သိဒၶတၳမင္းသား ဘုရားျဖစ္ျပီး မ်ားမၾကာမီမွာပဲ ဓမၼစၾကာတရားေဟာ၍ ပဥၥ၀ဂၢီ ၅ ဦးေသာ ရဟန္းတုိ႔ ရဟႏၱာျဖစ္ၾကသည္။ ဓမၼစၾကာတရားေဟာျပီး (၇) ရက္ေျမာက္ေန႔မွာပဲ နာလက ရေသ့ ေမာေနယ်အက်င့္ကို ေမးပါေတာ့သည္။ ျမတ္ဗုဒၶသည္ ေမာေနယ်အက်င့္ကို ထင္ရွားေစဖုိ႔ အာနႏၵဇာတ္ အစရွိေသာ ၀တၳဳ ႏွစ္ဆယ္တုိ႔ကို ေဟာေတာ္မူ၏။

ေမာေနယ် ဟူသည္
ေမာေနယ် ဆုိသည္မွာ ေမာေနယ်ဟူသည္ကား မဂ္ဉာဏ္ေလးပါးကို ေခၚဆိုသည္၊ အထူးသျဖင့္ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ကို ေမာေနယ်ဟူ၍ ေခၚ၏။ ထို ႔ေႀကာင့္ မဂ္ဉာဏ္ေလးပါးသို႔ ေရာက္ေၾကာင္း ေကာင္းျမတ္ မွန္ကန္ေသာ အက်င့္ကို ေမာေနယ်ပဋိပဒါ ဟုေခၚသည္။ ေမာေနယ်အက်င့္ ပဋိပဒါႏွင့္ ဆက္စပ္ျပီး--------

“ေမာေနယံ် ေတ ဥပညိႆံ၊ ဒုကၠရံ ဒုရဘိသမၻဝံ။
ဟႏၵ ေတ နံ ပဝကၡာမိ၊ သႏၳမႆု ဒေဠာ ဘဝ
။” ဂါထာ အစရွိေသာ ဂါထာ ႏွစ္ဆယ့္သုံးပုဒ္ရွိသည္။ (ဤေနရာ၌ မေဖာ္ျပေတာ့ေပ)။ ထုိေမာေနယ်အက်င့္ကို ျပဳႏုိင္ခဲသည္ကို ျပဳစြမ္းႏုိင္ေသာ ဝီရိယျဖင့္ မိမိကိုယ္ကို ၾကံ့ခိုင္စြာ ထားျပီးလွ်င္ မေလ်ာ့ေသာ လုလႅျဖင့္ ျမဲျမံစြာ က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ရသည္။

ေမာေနယ် ပုဒ္သည္ မုနိ ပုဒ္မွ ဆင္းသက္လာသည္ဟု ဆုိႏုိင္သည္၊ မုနိကုိ ရေသ့ ရဟန္း ဘာသာျပန္ၾကသလုိ စကားမေျပာဘဲ ေနျခင္းကိုလဲ ဘာသာျပန္ႏုိင္သည္၊ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေနရာေတြမွာေတာ့ မုနိပုဒ္က ဘုရားကို ရည္ရြယ္သည္။ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ စကားမေျပာတဲ့ အက်င့္ က်င့္ေနသည္ကို ၾကားဖူးသည္။ ဓမၼပဒအ႒ကထာ ၂-ႏွာ ၂၅၀ မွာေတာ့ ေမာေနယ် အက်င့္ဆုိတာ စကားမေျပာဘဲ ႏႈတ္ငုံပိတ္ျခင္းမ်ိဳးကို မဆုိလုိ၊ မဂ္ဥာဏ္ကိုပဲ ဆုိလုိသည္။

ဣတိ၀ုတၱအ႒ကထာ၊ ေမာေနယ်သုတ္ အဖြင့္မွာေတာ့ ေမာေနယ် ဆုိတာ လက္ရွိဘ၀နဲ႔ အနာဂတ္ ေနာက္ဘ၀အတြက္ မိမိအက်ိဳး သူတစ္ပါးအက်ိဳးကို သိသူ ေဆာင္ရြက္သူ ရဟႏၱာ မဟုတ္ေသးေသာ္လဲ ကလ်ာဏပုထုဇဥ္၊ ေအာက္မဂ္ ေအာက္ဖုိလ္မ်ား ရျပီးသူမ်ားကို ဆုိလုိသည္။ ထိုသုတ္မွာပဲ ကာယေမာေနယ်- ကာယဒုစရုိတ္ သုံးပါးကို ပယ္ျပီးျခင္းႏွင့္ ကာယကို အေၾကာင္းျပဳျပီး ကာယသခၤါရ ခ်ဳပ္ျငိမ္းကာ စတုတၳစ်ာန္ရသူ၊ ၀စီေမာေနယ်- ၀စီဒုစရုိတ္ ၄ ပါးကို ပယ္ျပီးျခင္း၊ ႏႈတ္၀စီကို အေၾကာင္းျပဳျပီး ဆႏၵရာဂကို ပယ္ျခင္း၊ ၀စီသခၤါရ ခ်ဳပ္ျငိမ္းကာ ဒုတိယစ်ာန္သုိ႔ ေရာက္သူႏွင့္ မေနာေမာေနယ်-မေနာဒုစရုိတ္ သုံးပါးကို ပယ္ျပီးျခင္း၊ မေနာႏွင့္စပ္ျပီး ဆႏၵရာဂကို ပယ္ျခင္း၊ စိတၱသခၤါရတုိ႔ ခ်ဳပ္ျငိမ္းျပီး သညာေ၀ဒယိတနိေရာဓသုိ႔ ေရာက္သူတုိ႔ျဖစ္သည္ဟုလဲ ျပဆုိထားသည္။ ထုိအ႒ကထာ စုႏၵသုတ္ အဖြင့္မွာေတာ မုနိကို ဥာဏ္ဟုဆုိ၍ ထုိဥာဏ္ႏွင့္ ျပည့္စုံသူကို သုိ႔မဟုတ္ ဥာဏ္အက်င့္က်င့္သူကို ေမာေနယ်ဟုေခၚသည္။

အထက္မွာ ျပဆုိထားသည့္ နာလက ရေသ့သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံ ေမာေနယ်အက်င့္ကို ေမးျပီးသည္မွ စ၍ ေတာအုပ္တစ္ခုကို ႏွစ္ရက္ မေနေတာ့၊ သစ္ပင္တစ္ပင္ေအာက္မွာလဲ ႏွစ္ရက္မေနဘဲ တစ္ေတာ၀င္ တစ္ေတာထြက္၊ တစ္ရြာ၀င္ တစ္ရြာထြက္ စသည္ျဖင့္ လွည့္လည္ေနေတာ့သည္၊ တစ္ေနရာ တစ္ရက္ထဲပဲ ေနသည္။ ဤနည္းအားျဖင့္ တစ္ေတာ၀င္တစ္ေတာထြက္ျပီး ေမာေနယ်အက်င့္မ်ားကို က်င့္ခဲ့သည္မွာ အထြဋ္အထိပ္သုိ႔ ေရာက္သြားသည္။ အသက္ရွင္ဖုိ႔ရာ ၇ လပဲ က်န္ေတာ့သည္။ ေမာေနယ်အက်င့္ကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ က်င့္လွ်င္ ၇ ရက္ပဲ အသက္ရွည္သည္၊ အလည္အလတ္ က်င့္ရင္ ၇ ႏွစ္ အသက္ရွည္ခြင့္ရွိသည္၊ အနိမ့္စား က်င့္လွ်င္ ၁၆ ႏွစ္ အသက္ရွင္ခြင့္ရွိသည္။ နာလက ရဟန္းေတာ္ကေတာ့ ျပင္းျပင္းထန္ထန္က်င့္၍ ၇ လေျမာက္ေန႔မွာပဲ အာယုသခၤါရ လြတ္ဖုိ႔ (ပရိနိဗၺာန္ျပဖုိ႔) သိသျဖင့္ ေရမုိးခ်ိဳး၊ သကၤန္းကို ေသေသသပ္သပ္၀တ္၊ ႏွစ္ထပ္သကၤန္းၾကီးကို ပခုံးေပၚတင္ျပီး ဘုရားရွင္ရွိရာ ေက်ာင္းေတာ္သုိ႔ မ်က္ႏွာမူျပီး ထိျခင္းငါးပါးျဖင့္ ဦးတုိက္ျပီး၊ လက္အုပ္ကေလးခ်ီကာ မက္တက္ရပ္လွ်က္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူသည္၊ သူ၏စ်ာပနအျပီး ဘုရားႏွင့္သံဃာေတာ္မ်ားက အရုိးေတာ္ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို စုျပီး ေစတီတည္ေပးသည္။ ဘုရားတစ္ဆူမွာ တစ္ပါးသာ ရွားရွားပါးပါး ေပၚေသာ ေမာေနယ်အက်င့္ရွိသူကို ဘုရားကိုယ္တုိင္ ေစတီတည္ေပးသည္။

ထူးျခားသည့္ က်င့္စဥ္
ေမးစရာရွိသည္မွာ ရဟႏၱာခ်င္းတူပါလွ်က္ ရဟႏၱာျဖစ္ႏုိင္တဲ့ နည္းလမ္းေတြ အမ်ားၾကီးရွိရက္သားနဲ႕ သူမ်ားနည္းတူ အားမထုတ္ဘဲ ဘာျဖစ္လုိ႔ ဆင္းရဲ ပင္ပန္းေသာ ေမာေနယ်အက်င့္ကို က်င့္ရသနည္း။ ေရွးဘုရားလက္ထက္က ေမာေနယ်အက်င့္ က်င့္သူကို အားက်၍ ဆုထူးပန္ခဲ့ျခင္း၊ တရားေတာ္မ်ားကုိ ေစာင့္ေရွာက္လုိျခင္း ျဖစ္ဟန္တူသည္။ တရားေတာ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းဆိုသည္မွာ အရွင္မဟာကႆပနဲ႔ ယွဥ္၍ နားလည္ႏုိင္သည္။ အရွင္မဟာကႆပသည္ ရဟႏၱာျဖစ္ျပီး ျဖစ္ပါလွ်က္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ပင္ပန္းဆင္းရဲတဲ့ ဓုတင္ ၁၃ ပါးကို က်င့္သနည္း၊ တကယ္ေတာ့ အရွင္မဟာကႆပလဲ အလားတူပင္ ဆုထူးပန္ျဖစ္ခဲ့သည္၊ ရဟႏၱာျဖစ္ျပီး၍ သူက်င့္သမွ် သူလုပ္သမွ်တုိ႔ သည္ သူ႔အတြက္မဟုတ္ေတာ့၊ သာသနာအတြက္သာ ျဖစ္သည္၊ ေနာင္လာေနာက္သားမ်ားအတြက္သာ ျဖစ္သည္၊ တရားေတာ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ရန္အတြက္သာ ျဖစ္သည္။ နာလက မေထရ္လဲ ဘာ့ေၾကာင့္ ေမာေနယ် အက်င့္က်င့္သနည္း ဆုိရင္ ထုိအေျဖအတုိင္းပင္ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

ေမာေနယ်အက်င့္မ်ားကို စာမ်က္ႏွာမ်ားသြားမွာကို မလုိလား၍ ဤေနရာ၌ မေဖာ္ေတာ့ပဲ ေဖာ္ျပထားသည့္ ဆုိက္ကိုပဲ လင့္ခ္ေပးပါမည္။ ေမာေနယ် အက်င့္ ဂါထာမ်ား အနက္ျမန္မာျပန္ကို ဤမွာဖတ္ရႈႏုိင္သည္။ ဒကာမ မရွင္းေသာ ေမာေနယ်ေကာလာဟလ သည္ ဤမွ်ေလာက္ျဖင့္ အဆင္ေျပမည္ထင္ပါသည္။

နိဂုံး
ေကာလာဟလ ဆုိေပမဲ့ ေနာက္ဆုံးေတာ့ တကယ္ အျဖစ္မွန္ေတြ ျဖစ္လာေတာ့သည္။ ေကာလာဟလ ငါးမ်ိဳးက စာေရးသူတုိ႔ ဓမၼမိတ္အေပါင္းကို ဘာေတြ ေပးသလဲ၊ ကပၸေကာလာဟလ- ကမၻာၾကီးပ်က္စီးေတာ့မည္ဆုိတဲ့ သတင္းစကားကေတာ့ ေလာကမွာ ဘာမွ မျမဲပါလားဆုိတဲ့ သတိသံေ၀ကို ေပးသည္၊ ထုိသတိသံေ၀ျဖင့္ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ မာနေတြ၊ ေဒါသေတြ အာဃာတေတြ မထားဘဲ အခ်င္းအခ်င္း အျပန္အလွန္ ေလးစားျခင္း၊ ေမတၱာပြားျခင္း၊ ကရုဏာထားျခင္းဆုိတဲ့ စိတ္ဓာတ္ျမင့္မားေရးတုိ႔ကို ကပၸေကာလာဟလက ေပးသည္။ ဗုဒၶေကာလာဟလ-ျဖင့္ ေလာကမွာ ျဖစ္ေပၚခဲ၊ ပြင့္ေတာ္မူခဲတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ထူးကို ဖူးေမ်ာ္ခြင့္ရေလးျခင္းဆုိတဲ့ ဗုဒၶါႏုႆတိျဖစ္ေစသည္။ မဂၤလာေကာလာဟလက (၁၂) ႏွစ္တုိင္တုိင္ ရွာေဖြးရင္း ဘုရားနဲ႔ေတြ႕မွ သိခြင့္ရသည့္ မဂၤလာတရား၊ ပြင့္ေပၚခဲေသာ ဓမၼ၊ ၾကားနာခဲေသာ မဂၤလာတရားေတာ္မ်ားကို နာခြင့္ရျခင္း၊ ၾကားခြင့္ရျခင္းဆုိတဲ့ ဓမၼာႏုႆတိကို ေပးသည္။ ေမာေနယ်ေကာလာဟလ ကေတာ့ ပြင့္ေတာ္မူခဲေသာ ဘုရားသားေတာ္ေတြသည္ ဤကဲ့သုိ႔ သာမန္လူေတြ က်င့္ႏုိင္ခဲေသာ အက်င့္ထူးကုိ က်င့္ႏုိင္ၾကပါပေကာလားဟု ေသာ သံဃာႏုႆတိကို ေပးသည္။ ေကာလာဟလ ၅ မ်ိဳးက “ဤသုိ႔အားျဖင့္ သံေ၀ဂပြားျခင္း၊ ေမတၱာတရား ဂရုဏာတရားေတြ ထားျခင္း၊ ပြင့္ေပၚခဲေသာ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာရတနာမ်ားျဖင့္ ၾကံဳခုိက္၊ ရခဲတဲ့ လူ႕ဘ၀ကို ရခုိက္၊ မေကာင္းမႈေရွာင္ ေကာင္းမႈေဆာင္ဖုိ႔ မေမ့ၾကရန္” တုိက္တြန္းႏႈိးေဆာ္လုိက္ပါေတာ့သတည္းးးးးးး။

ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ
သီတဂူစတား
၁၄-၁၁-၂၀၁၂

0 comments:

ဤဘေလာ့ဂ္ ေရးသားသူသည္

ဤဘေလာ့ဂ္ ေရးသားသူသည္
စာေရးသူ သီတဂူစတား၏ဘ၀ကို အမရပူရျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္မွ အေျခခံက်က် စနစ္တက် တည္ေဆာက္ေပးခဲ့သည္၊ ထုိ႔ေနာက္ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွ ထုိရရွိလာေသာ ဘ၀ကို အသုံးခ် ဘ၀ေရာက္ေအာင္ ဖန္တီးေပးခဲ့သည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤဘေလာ့ဂ္သည္ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္ထားျခင္းျဖစ္သလုိ သီတဂူစတား၏ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ထင္ဟပ္ေစပါသည္။

သီတဂူစတား သုိ႔ဆက္သြယ္ရန္---

အရွင္ေကာ၀ိဒသိရီ (သီတဂူစတား) Kovida
Sitagu International Buddhist Academy (YGN)
Dagon (North), Yangon, Myanmar
Phone: 09-7956-30013/09-250 790 483

အီေမးလ္= sitagustar.0073@gmail.com ၊ sitagustar2010@gmail.com

2009 ခုႏွစ္ အတြက္ အကယ္ဒမီဆု

rel.gif အေကာင္းဆံုး သာသနာေတာ္အက်ိဳးျပဳ စာေပဘေလာ့ဂ္ဆု အတြက္ သီတဂူစတားေက်းဇူးစကား အနည္းငယ္မွ် ေျပာပါရေစ။ ႏွမ္းတစ္လုံးတည္းႏွင့္ ဆီမျဖစ္သလုိ သီတဂူစတား တစ္ေယာက္တည္းႏွင့္ ဘေလာ့ဂ္ဆုရဘုိ႔ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ စည္းလုံးမႈရဲ့ အင္းအားတစ္ခုတည္းႏွင့္ ရရွိလာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သီတဂူစတားကုိ အားေပးၾကတဲ့ စာဖတ္ပရိသတ္၊ သီတဂူစတားအား ဘေလာ့ဂ္ပညာေတြ နဲနဲခ်င္း သင္ေပးေနတဲ့ ညခင္းရဲ့လမင္း သီတဂူစတားရဲ့ ဒိုမိန္းေခါင္းစဥ္ photo ပညာျဖင့္ ပူေဇာ္ေပးေသာ ေမေမ့လျပည့္၀န္းေလး ႏွင့္ ဆုမ်ားခ်ီးျမင့္ေသာ ျမန္မာဘေလာ့ဂ္ပရပ္စ္ ႏွင့္ ျမန္မာျပည္က စာဖတ္ပရိသတ္ ၀င္ၾကည့္ႏုိင္ရန္ net လွဴေပးေသာ အေမရိကမွ ဦးကိုကိုႏွင့္ ကုိခြန္သီရိ တုိ႔ရဲ့ ေစတာနာေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ အားလုံးကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

သီတဂူ ကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ ဆက္သြယ္ရန္--

သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (ရန္ကုန္)
အမွတ္-၁၀၊ ပါရမီလမ္းႏွင့္ ပင္လုံလမ္းဒါင့္၊ ေဘလီတံတားထိပ္၊ ဒဂုျံမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပုိင္း၊
ဖုန္း-၀၁-၅၈၁ ၉၉၉/ ၅၈၁ ၈၈၈/ ၅၈၁ ၇၇၇
အီးေမးလ္=thesitagu@gmail.com

သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (စစ္ကိုင္း)
စစ္ကိုင္းေတာင္၊ စစ္ကိုင္းျမိဳ႕
ဖုန္း-၀၇၂-၂၂၂၆၀။ ၂၁၆၁၁
အီးေမးလ္=thesitagu@gmail.com

ဘ၀ရဲ့အနိမ့္အျမင့္

ဘ၀ရဲ့အနိမ့္အျမင့္
ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့ အနိမ့္ အျမင့္၊ ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့က်ရႈံးမႈႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈေတြကို ကိုယ့္ရဲ့ အလုပ္ ကိုယ့္ရဲ့ အေျပာ ကိုယ့္ရဲ့ အေတြးကပဲ ဆုံးျဖတ္ေပးသြားတာပါ။

မေမ့သင့္ရာ


“လူေတြက ေသျခင္းတရားကို ေမ့ေနတတ္ၾကပါတယ္၊ ေသရမွာကို ေမ့ေနတတ္ၾကလုိ႕ပဲ အတၱေတြ မာနေတြ ဖုံးလႊမ္းျပီး တကုိယ္ေကာင္းဆန္ စိတ္ေတြ ေမြးဖြားတတ္ၾကပါတယ္၊ ထုိအခါ လူ႔ပတ္၀န္က်င္နဲ႔ အဆင္မေျပမႈေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေသျခင္းတရားကို အမွတ္ရေစျခင္းသည္လည္း လူ႕ပတ္၀န္က်င္အတြက္ အေကာင္းတကာထဲက အေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္တယ္ဆုိတာပါပဲ။”
သီတဂူစတား
၂၈-၅-၂၀၁၂

သတင္စကား

သတင္စကား
သီတဂူစတားသည္ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ စီမံမႈျဖင့္ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္၊ ရန္ကုန္တြင္ ကထိက၊ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးတာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္လွ်က္ရွိသည္။

ကိုယ္ေရးတဲ့ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္

ကိုယ္ေရးတဲ့ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္
သီတဂူစတားသည္ စာေရးဆရာမဟုတ္ပါ သို႔ေသာ္လည္း စာေရးခ်င္ပါသည္၊ သီတဂူစတားဆုိက္ကိုလည္း ကိုယ္ပုိင္မွတ္စုသေဘာအေနနဲ႕ မွတ္တမ္းတင္ျခင္းမွ်သာျဖစ္သည္။ ၾကီးက်ယ္တဲ့ဆုိက္ မဟုတ္၍ ၾကီးက်ယ္ေသာ စာမ်ားကား မဟုတ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း တုိလီတိုထြာ ျဗဳတ္စျဗင္ေနာင္ေလးေတြ မွတ္စုအျဖစ္ ေရးျပီး တင္ေနသူပါ။ ဒါေလးေတြက ကြ်ႏု္ပ္ရဲ့ မေျပာပါးေလာက္တဲ့ ရွိစုမဲ့စုေလးေတြ အကုန္သုံး ထုတ္ျပထားတဲ့ အမည္ေလးေတြေပါ့။ သီတဂူစတား (စာေရးသူ) အသက္ ၁၄ ႏွစ္ေလာက္ကထဲက အမရပူရဲျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတိုက္ ဘ၀ကိုျမဳတ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။ ထုိစာသင္တုိက္မွာဘဲ ရဟန္းေတာ္မ်ားရသင့္ရထုိက္တဲ့ အနည္းငယ္ေသာ ဘြဲ႕ေတြလဲရခ့ဲပါတယ္၊ သာသနဓဇဓမၼာစရိယ (၁၉၉၉)၊ မဟာဂႏၶာရာမိကဓမၼာစရိယ (၁၉၉၆)၊ ၀ိနယနိကာယ၀ိဒူ (၁၉၉၄)၊ အဂၤုတၱရနိကာယ၀ိဒူ (၁၉၉၈)ဘဲြ႕မ်ားမျဖစ္စေလာက္ ရခဲ့တယ္၊ ဒုတိယပုိင္းဘ၀တစ္စိတ္ကိုေတာ့ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ကစျပီး သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။ ထုိ တကၠသိုလ္ၾကီးမွပင္၂၀၀၁ ခုႏွစ္ွ English Diploma (2003)၊ Japanese Level 4 & 3 (2004/5)၊ ႏွင့္ ၂၀၀၇ ခု B.A (Buddhism) ဘဲြ႕ရခဲ့တယ္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ပူေနးျမိဳ႕၊ ပူေနးတကၠသိုလ္မွာ (Philosophy)ဒႆနိကေဗဒႏွင့္ M.A ရရွိျပီး ယခုအခါ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ အေထာက္အပံ့ျဖင္ပင္ ေစာမယေကာလိပ္ ဘုံေဘျမိဳ႕၊ အိႏၵိယႏုိင္ငံမွာ Ph.D အတြက္ စာတမ္းေရးျပီး က်မ္းတင္ျပီးျဖစ္ပါသည္။ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ တြင္ ကထိကတာ၀န္ ယူလွ်က္ရွိသည္။

ဖိတ္ေခၚပါသည္

ဖိတ္ေခၚပါသည္
ေဆာင္းပါးႏွင့္ဓာတ္ပုံမ်ား The word is an invaluable like a jewel if it gives the knowledge or is able to make a person's situation change ( that is from a lower state to a higher state) with a word. In this day, there are a large number of persons who are searching for and giving it so that you are also one of them. Are you who searching for it or giving it? If you all my dhamma friends have a wish to give the profits to the people like knowledge, send it with or without photos as well as amazing photos to this very mail(sitagustar.0073@gmail.com). ကိုယ့္ရဲ့စကားတစ္ခြန္းဟာ လူတစ္ေယာက္အတြက္ အေျပာင္းလြဲေလးတစ္ခု (အေျပာင္းအလဲဆုိသည္မွာ ေကာင္းေသာ ေျပာင္းလဲျခင္း) ေပးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီစကားဟာ အဖုိးမျဖက္ႏုိင္တဲ့ ရတနာပါ။ ယေန႕ ေခတ္မီးတုိးတက္ေနတဲ့ႏုိင္ငံတုိင္းမွာ လူငယ္ေရာ လူၾကီးပါ အြန္လုိင္းကေနဘဲ ရတနာေတြရွာေနၾကပါတယ္ ရတနာေတြ ေပးေနၾကပါတယ္၊ မွ်ေ၀ဘို႕လည္းေမ်ာ္ေနၾကပါတယ္။ ထူးစမ္ေထြလာဓာတ္ပုံမ်ား၊ သတင္းထူးမ်ား၊ အက်ိဳးျပဳေဆာင္းပါးမ်ား ေပးပုိ႕ ႏုိင္ပါျပီ။

လာေရာက္ ေလ့လာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား

Popular Posts

Vistors (1-1-2012)

 
Lasantha - Premium Blogger Themes | Best WordPress Themes