သီတဂူစတား

သီတဂူစတား

11 November 2012

မျဖတ္သင့္သည္ကို ျဖတ္မိျခင္း

မျဖတ္သင့္သည္ကို ျဖတ္မိျခင္း

စာမိတ္ဆက္
သာသနာေတာ္မွာ မျဖတ္သင့္တာကို ျဖတ္မိျခင္းေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က သိကၡာပုဒ္ေတြ ပညတ္ရ၊ တရားဓမၼေတြကို ေဟာရေျပာရသည္၊ အခါတပါး ကမၼ႒ာန္းတရားကုိ ျပင္းျပင္ထန္ထန္ အားထုတ္ျခင္းေၾကာင့္ ေလာကီစ်န္ေတြ ရသြားေသာ ရဟန္းေတာ္တပါးရွိခဲ့ဖူးသည္။ ေရာဂါေၾကာင့္ ထုိရျပီးစ်ာန္မ်ားမွ ေအာက္ေအာက္သုိ႔ ေလွ်ာက်ခဲ့သည္၊ ၆ ၾကိမ္တုိင္တုိင္အားထုတ္ေသာလည္း က်ျမဲက်ျမဲ ျဖစ္ေနသည္၊ စ်ာန္ဂတိသည္လည္း မျမဲပါလားဟု ေတြးသည္၊ အနီးအနားရွိ ေခါင္းရိပ္ဓားျဖင့္ မိမိရဲ့ လည္ပင္းကို လွီးျဖတ္သည္၊ သုိ႔ေသာ္လည္း ထုိရဟန္းေတာ္သည္ ထုိေ၀ဒနာႏုပႆနာ ကမၼ႒ာန္းမွ ဆက္လက္ အားထုတ္လုိက္ရာကေန တဏွာကိုလည္း အျမစ္ျပတ္ ျဖတ္ႏုိင္သည္၊ တျပဳိင္တည္း လည္မ်ိဳးလည္းျပတ္ တဏွာလည္းျပတ္ဟု ေျပာရမလုိ ျဖစ္သည္။ တျပိဳင္တည္း ရဟႏၱာျဖစ္သြားသည္ဟု ဆိုသည္။ ထူးျခားသည့္ ရဟႏၱာျဖစ္ပုံစံတည္း။ သဒၶါတရား ျပင္ထန္ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ မိမိရဲ့ အသက္ကိုေတာင္ ငဲ့ကြက္ျခင္း တြယ္တာျခင္း မရွိဘဲ ရဟန္းတရားအားထုတ္သည္ဟု ျပဆုိသည္။

တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ သာသနာေတာ္မွာ မေပ်ာ္ေမြ႕ ျဖစ္လာလွ်င္ သို႔မဟုတ္ ကိေလသာ ရာဂပိုးထလာလွ်င္ အသုဘဘာ၀နာ၊ ဗုဒၶါႏုႆတိကမၼ႒ာန္းစေသာ ကမၼ႒ာန္းတစ္ခုခုကို ပြားမ်ားရမည့္အစား နီးစပ္ရာ မိမိရဲ့ ခႏၶာကိုယ္ကို နာက်င္ေအာင္ နိပ္စက္သည္၊ တခ်ိဳ႕ ကိုယ့္ေပါင္ကို တစ္ခုခုနဲ႕ ရုိက္သည္၊ တခ်ိဳကေတာ့ ဓားနဲ႔ေတာင္ ထုိးသည္၊ ျဖစ္ေနတဲ့ ကာမရာဂစိတ္ကို နာက်င္ေသာ ေ၀ဒနာျဖင့္ ေျပာင္းလုိက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အတၱကိလမထာႏုေယာဂ အစြန္းေရာက္ေသာ အက်င့္မ်ိဳးျဖစ္ရာကား ဘုရားရွင္၏ နည္းလမ္းမဟုတ္ေပ၊ ထုိကဲ့သုိ႔ ရာဂစိတ္ျဖစ္လာလွ်င္ တျခား အာရုံတစ္ခုကို ယူလုိက္ျခင္းျဖင့္ တဒဂၤေပ်ာက္ႏုိင္သည္အတြက္ အကုသုိလ္စိတ္ေတြ ဆက္မျဖစ္ေတာ့ေပ။ သို႔မဟုတ္ ကိုယ့္မွာ ျဖစ္ေပၚတုိင္းေသာ စိတ္ကို ကမၼ႒ာန္းအာရုံအျဖစ္ ယူကာ သတိျဖင့္ေစာင့္ေရွာက္ရပါသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ေသာအားျဖင့္ နည္းမ်ားစြာရွိသည္။
စာေရးသူ ဗုဒၶဂယာဘက္ကို ဒီတစ္ေခါက္ ရက္အေတာ္ၾကာ ေနခဲ့သည္၊ ရက္ေပါင္း ၂၂ ရက္ေလာက္ရွိမည္ထင္သည္၊ မ်ားစြာ ဗဟုသုတေတြ ရခဲ့သည္၊ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာႏွင့္ ဗုဒၶဂယာ၊ တျခားတုိင္းျပည္ေတြႏွင့္ ဗုဒၶဂယာ၊ မဂဓ တကၠသိုလ္၊ ထုိဂယာရွိ ပတ္၀န္းက်င္အေၾကာင္း မ်ားစြာ ေလ့လာ အကဲခတ္မိသည္၊ ေျပာမကုန္ေအာင္ေသာ သတင္းေတြလဲ ၾကားခဲ့ရသည္။ ရွိေစေတာ့- ေက်ာင္းသားမ်ားေက်ာင္းေဆာင္မွာ တည္းခုိသည္၊ မိတ္သစ္ ေဆြသစ္ေတြလည္း ရသည္၊ မိတ္ေဟာင္း ေဆြေဟာင္းမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။

တေန႔ေတာ့ မဂဓတကၠသိုလ္ရွိ သူငယ္ခ်င္းတပါးနဲ႔ ဟုိအေၾကာင္း ဒီအေၾကာင္း စကားစပ္မိရာက သူ၏ ရြာက ဇာတ္လမ္းေလး တစ္ပုဒ္အေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ ထုိဇာတ္လမ္းအေၾကာင္းၾကား ျပီး စိတ္မေကာင္းတာေတြေရာ ျဖစ္မိသည္။ ဘုရားလက္ထက္က ထုိအျဖစ္မ်ိဳး ျဖစ္ရပ္မွန္တစ္ခုကို သြားသတိရမိလုိက္ေသးသည္။

ျဖစ္ရပ္မွန္ ဇာတ္လမ္းေလးတစ္ပုဒ္
ေတာရြာမ်ား ထုံးစံအတုိင္း ရြာတစ္ရြာမွာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းသာ အရွိမ်ားသည္၊ အိမ္ေျခမ်ားစြာရွိေသာ ရြာမ်ားကလြဲ၍ အမ်ားစုက တစ္ေက်ာင္းပဲ ရွိသည္၊ တခ်ဳိ႕ရြာေတြမွာဆုိ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတာင္ မရွိဘူးျဖစ္ေနတယ္။ သူငယ္ခ်င္း၏ ရြာကေလးမွာလဲ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းသာ ရွိသည္အတြက္ တရြာလုံးက ၾကည္ညိဳၾကသည္၊ ဘုန္းၾကီးကို ခ်စ္ေၾကာက္ ရုိေသၾကသည္၊ ဘုန္းၾကီး အလုိရွိတာမွန္သမွ် ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္ၾကသည္။
သုိ႔ေသာ္ ထုိဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာကား ဒကာမတစ္ေယာက္ ရွိေနသည္ကို ရြာသူရြာသားမ်ားက မၾကိဳက္ၾက။ ထုိဒကာမသည္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူ ျဖစ္သည္၊ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာပဲ ပုဂံေဆး ခြက္ေဆး တံမ်က္စည္းလွည္းျခင္းျဖင့္ သူ႔ဘ၀ အသက္ရွင္ေရးအတြက္ ေနရရွာသည္။

ၾကိဳျခင္းျငိ
အုိျခင္းထားေတာ့ အုိျခင္းထိ၊ ၾကိဳျခင္းထားေတာ့ ၾကိဳးျခင္းျငိ ဆုိတာလုိပဲ သူတုိ႔လဲ ကာမသတၱ၀ါေတြပဲ ဘာခံႏုိင္မလဲ ၾကာလာေတာ့ ဘုန္းၾကီးနဲ႕ ဒကာမ သံေယာဇဥ္ၾကိဳးေလး ျငိမိေနၾကသည္။ ရြာသူရြာသားေတြကလည္း သိေနေပမဲ့ ဘုန္းၾကီးကို ခ်စ္ေၾကာက္ ရုိေသလြန္းေသာေၾကာင့္ မေလွ်ာက္ရဲၾက၊ ထိုဒကာမကို ဒီေက်ာင္းက ထြက္သြားေအာင္ ဘယ္လုိ လုပ္ရမလဲဆုိတာကိုသာ တစ္ရြားလုံး ေဆြးေႏြေနၾကရေတာ့သည္။

တေန႔ ရြာကဘုန္းၾကီး ေက်ာင္းအတြက္ ၀ယ္စရာကိစၥနဲ႔ ျမိဳ႕ေပၚတက္သြားခုိက္ ရြာမွ လူတခ်ိဳ႕ ေက်ာင္းေရာက္လာသည္၊ ဒကာမနဲ႕ေတြ႕သည္၊ ဒကာမကို စကားႏွစ္ခြန္းေျပာျပီး ပုိက္ဆံေပးသည္၊ ထုိစကားမွာ ‘‘ ခင္မ်ား ဒီပုိက္ဆံေတြ ယူျပီး ဒီရြာက ထြက္သြားပါ၊ ဒီလုိမွ မဟုတ္ရင္ ခင္မ်ား အသက္ အာမ မခံႏုိင္’’ ဟူသတည္း။ ဒကာမလဲ ရြာသားေတြ စုေပးလုိက္သည့္ ပုိက္ဆံသည္ သူမ ဘ၀တစ္သက္စာ လုံေလာက္ေနသည္ အတြက္ ရြာမွ အသာတၾကည္ ထြက္သြားရွာသည္။

ဘုန္းၾကီးလဲ ျမိဳ႕ကျပန္ေရာက္လာသည္၊ ထုိဒကာမကို မေတြ႕၊ မနက္ အရုဏ္ဆြမ္းကပ္ခ်ိန္၊ ေန႔လည္ ဆြမ္းကပ္ခ်ိန္၊ ညေန အေအးကပ္ခ်ိန္တုိ႔၌ ထုိဒကာမကို မေတြ႔ရသျဖင့္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနသည္၊ ၾကာလာေတာ့လည္း သူ၏ သႏၱာန္ ကိန္းေနတဲ့ အခ်စ္စိတ္ (အႏုသယစိတ္)ေတြ ရုိးတုိ႔ရြတ ျဖစ္ေနသည္၊ သူမရွိေတာ့မွ သူ႔အတြက္ သူမက အေရးၾကီးလာမွန္း သိလာသည္၊ ေန႔စဥ္ သတိတရ ျဖစ္ေနသည္။

ျဖတ္သင့္တာ မျဖတ္
ၾကာလာေတာ့ ထုိေရာဂါ ၾကီးထြားလာသည္၊ တေန႔ေတာ့ ကိုရင္ေတြကို သူ႔အခန္းထဲ မ၀င္ရဟု အမိန္႔ထုတ္ထားသည္၊ ေနာက္တေန႔ ေနလည္ ဆြမ္းစားျပီး အခ်ိန္ေလာက္မွာ အခန္းထဲ၀င္ျပီး ျပန္မထြက္ေတာ့ဘဲ အခန္းေအာင္းေနေတာ့သည္၊ ကိုရင္ေတြလဲ ဘုန္းၾကီး အျပင္မထြက္တာ ၾကာျပီး အခန္းထဲ ဘာျဖစ္မွန္းမသိဘူး၊ အခန္းအနား ကပ္ျပီး နားေထာင္ၾကည့္ေတာ့ ဘုန္းၾကီးက တဟီးဟီးနဲ႕ နာက်င္ခံစားရတဲ့ ေ၀ဒနာေၾကာင့္ ျငီးေနသည္၊ ဘုန္းၾကီးဘုရား ဘုန္းၾကီးဘုရားဟု ေအာ္ေခၚေသာ္လည္း ဘုန္းၾကီး ျပန္မထူးဘဲ ျငီးေနေတာ့သည္၊ ေသြးေတြက တံခါးအျပင္ဘက္သို႔ စီးလာတာကို ျမင္ေတာ့မွ ‘‘ဟာ----- ေသြးေတြ ေသြးေတြ’’ဟု ေအာ္ဟစ္ၾကသည္၊ ရြာကလူေတြလဲ ေရာက္လာၾကသည္၊ တံခါးကို သံထုတ္ေတြနဲ႔ အတင္း ထုရုိက္ ဖြင့္လုိက္ေတာ့မွ ဘုန္းၾကီး၏အျဖစ္ပ်က္ကို ျမင္ၾက၍သျဖင္ ‘‘ဟာကနဲ၊ ဟင္ကနဲ’’ ျဖစ္သြားၾကသည္၊ အံ့ၾသျခင္း ေၾကာက္ရြံ႔ျခင္း ထိတ္လန္႔ျခင္းမ်ား ျဖစ္သြားၾကသည္။

အေၾကာင္းမူကား ဘုန္းၾကီးသည္ သူ၏ ေမြးရာပါ ေယာက္်ားအဂၤါအစိတ္ပုိင္းကို အရင္းကေန ျဖတ္ျပစ္လုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္၊ ေသြးမ်ား စီးက်ေနသျဖင့္ သကၤန္းျဖင့္ အုပ္ထားျပီး နာက်င္စြာ ခံစားေနရသည္၊ ဒီလုိနဲ႔ ဘုန္းၾကီးကို ေပြ႔ျပီး ျမိဳ႕ေပၚ ေဆးကုသရန္ ေခၚသြားၾကသည္၊ အေရးထဲ ရဲက ေသြးထြက္သံယုိ ျဖစ္မႈနဲ႔ စစ္ေဆးေနေသးသည္၊ ေက်ာင္းမွာလဲ အခ်ိန္ၾကာခဲ့ျပီး ရဲစခန္းမွာ အခ်ိန္ထက္ကုန္ျပန္ျပီ၊ ဒီလုိနဲ႔ ေသြးထြက္လြန္သြားသျဖင့္ ဘုန္းၾကီးအသက္ ေဆးရုံေတာင္ မေရာက္ႏုိင္ေတာ့ေပ။

ယုံၾကည္ခ်က္မ်ား
လူတစ္ေယာက္ ဘာ့အေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အသက္ဆုံးျပီဆုိရင္ သျဂ္ဳိဟ္တဲ့ အခါ (ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္မွာ) နာေရးရွင္ေတြက ကိုယ့္လူကို မ်က္စိ နား နာ စတဲ့ အဂၤါ ေျခ လက္ စုံစုံပါသြားေစခ်င္ၾကသည္၊ ေနာက္ဘ၀မွာ ဒီလုိ မျပည့္မစုံ ပါသြားပါက ဒီလုိမျပည့္မစုံနဲ႕ ျပန္ျဖစ္လာမည္ဟု ယူဆထားၾကသည္။ ဤကား သႆတဒိ႒ိ အယူထဲ ပါသြားႏုိင္သည္။ တကယ္ေတာ့ ထုိကဲ့သုိ႔မဟုတ္၊ ကိုယ္ျပဳခဲ့ေသာ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္တုိ႔၏ သတၱိကသာ ေနာက္ဘ၀အထိ ပါသြားမည္၊ ခႏၶာကိုယ္ အေနအထားကား ပါသြားမည္ မဟုတ္။

စာေရးသူ ပူေနးတကၠသုိလ္ ဒႆနိကေဗဒမွာ Bio Ethic ဘာသာရပ္ သင္ခဲ့ရဖူးသည္၊ အဲဒီအထဲမွာ လူတစ္ေယာက္ သူ႔ရဲ့ ခႏၶာကိုယ္ကုိ ေဆးရုံသုိ႔ လွဴထားသည္၊ သူ တစ္စုံတစ္ခုေၾကာင့္ အသက္ဆုံးရႈံးသြားခဲ့ေသာ္ သူ၏ခႏၶာကိုယ္ အစိတ္ပုိင္းမွ လုိအပ္တာကို အလွဴခံႏုိင္ရန္ လွဴထားသည္၊ ဒါေပမဲ့ ဘာသာေရးအရပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ယုံၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မိဘ ေဆြမ်ိဳးမ်ားက သူတုိ႔ရဲ့ လူ ေနာက္ဆုံးခရီးမွာ အဂၤါေျခလက္ အျပည့္စုံပါသြားေစခ်င္ၾကေသာေၾကာင့္ ဥပေဒအရ ခြင့္လြတ္ထားေပမဲ့ ဘာသာေရးအရ ခြင့္လြတ္မထားရကား ထုိလူနာ၏ အစိတ္အပုိင္းကို ယူခြင့္မရွိ။ ဥပေဒအရေရာ ဘာသာေရးအရပါ ညွိရသည္။ တခ်ိဳ႕ဘာသာေရးေတြ မွာ ဒီဘ၀မွာ အဂၤါေျခလက္ အစုံမပါသြားရင္ ေနာင္ဘ၀လဲ ဒီလုိပဲ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ယူဆထားၾကသည္။

စာေရးသူတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာမွာေတာ့ ဒီလုိ အဂၤါအစိတ္အပုိင္း အလွဴမ်ိဳးက ဒါနထဲမွာ အျမတ္ဆုံး ဒါနပါရမီဟု ဆုိထားသည္၊ ဘုရားအေလာင္းမ်ားသာ ျဖည့္က်င့္ႏုိင္ေသာ အလွဴဒါနမ်ိဳးျဖစ္သည္၊ အဂၤပရိစၥာဂ-ကုိယ္အဂၤါ အလွဴ၊ ဇီ၀ိတပရိစၥာဂ-အသက္အလွဴ ျဖစ္သည့္အတြက္ ဒါနပရမတၳပါရမီ မည္သည္။ ဗုဒၶတရားေတာ္ေအာက္မွာ ေမြးဖြားလာၾကေသာ စာေရးသူတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ေသြးအလွဴအသင္းအဖြဲ႔ေတြ ေပၚေပါက္လာတာဟာ ဒါနပရမတၳပါရမီ အတြက္ပဲ ျဖစ္သည္၊ အမြန္ျမတ္ဆုံး အလွဴျဖစ္သည္၊ ဇီ၀ိတဒါန အာယုဒါန ေဆးရုံေတြ၊ နာေရးကူညီမႈအသင္းေတြ ေပၚေပါက္လာျခင္းသည္လည္း ဘုရားအေလာင္း၏ ဒါနပါရမီခန္းကို အားက်၍ပင္ ျဖစ္သည္။ လူသာဓုေခၚ နတ္သာဓုေခၚသည့္ အလုပ္မ်ားပင္ ျဖစ္သည္၊ သူတုိ႔ရဲ့ ခႏၶာကိုယ္ကို ေဆးရုံသုိ႔ လွဴဒါန္းထားသူမ်ားလည္း စာေရးသူတုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အေျမာက္အျမား ေပါမ်ားသည္။

ေသလ်င္ ျပစ္ခဲ့ရမည့္ ဘာမွ တန္ဖိုးမရွိမည့္ ခႏၶာကိုယ္ကို မတြယ္တာဘဲ မိမိတုိ႔ အဂၤါအစိတ္ပုိင္းမ်ားသုိ႔ လွဴခဲ့ေသာေၾကာင့္ အသက္ဆက္ရွင္ျပီး ေလာကအက်ိဳး သာသနာအက်ိဳး ေဆာင္ရြက္မည့္ လူနာမ်ားကို ႏွလုံး၊ မ်က္ၾကည္လြာ စသည္မ်ားကို အသက္ ဆက္ေပးခဲ့ၾကသည့္ မြန္ျမတ္သာ ပုဂၢဳိလ္မ်ားလည္း မ်ားစြာရွိသည္။

အဂၤါစုံတဲ့ ဘုန္းၾကီးအတြက္ စ်ာပန
ဒါေပမဲ့ တခ်ိဳ႕မွာေတာ့ မြန္ျမတ္ေသာ အလုပ္ဟု ဆုိေစကာမူ ေနာင္ဘ၀အတြက္ အဂၤါေျခလက္ မစုံမွာကို စုိးရိမ္ေနၾကသည့္ သႆတဒိ႒ိ အယူကား ရွိေနေသးသည္။ ဘုန္းၾကီးအတြက္ စ်ာပနလုပ္ဖုိ႔ စီစဥ္ရေတာ့သည္၊ အဂၤါက မစုံျဖစ္ေနသည္၊ ဘုန္းၾကီးမွာ ေမြးရာပါအဂၤါက ျဖတ္ထုတ္ထားတာ ဆုိေတာ့ အခက္ေတြ႕ေနသည္၊ ဒီလုိနဲ႕ သူေနတဲ့ အခန္းမွာ လုိက္ရွာၾကသည္၊ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ တံခါးၾကားမွာ ညပ္ေနသည္၊ ပုရြက္ဆိပ္ ခ်ီသြားတာလား ၾကြက္ခ်ီသြားတာလား မသိ၊ ၂ ရက္ ၃ ရက္ဆုိေတာ့ ေျခာက္ေသြ႔ေနသည္။ ဒီအျဖစ္ေတြကို ေတြးျပီး ရြာသူရြာသားေတြလဲ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ၾကသည္၊ ဘုန္းၾကီးကိုလည္း အလြန္သနားမိသြားၾကသည္။

စာေရးသူကေတာ့ ေအာ္-- ျဖတ္သင့္တာကို မျဖတ္ဘဲ မျဖတ္သင့္တာကို ျဖတ္လုိက္တာပါလားလုိ႔ သံေ၀ဂပြားမိသည္။ ဒီဇာတ္လမ္းေလးကို ၾကားရေတာ့ ထုိဘုန္းၾကီးအတြက္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိသလုိ ဘုရားလက္ထက္က ဒီလုိ အျဖစ္မ်ိဳးကို အမွတ္ရမိသည္။

ျဖတ္သင့္တာက
စာေရးသူ သာမေဏေက်ာ္တန္း ၀င္တုန္းက ၀ိနည္း ၅က်မ္းတြင္ စူဠ၀ါပါဠိေတာ္ဆုိတာ ရွိသည္၊ ထုိစူဠ၀ါပါဠိေတာ္ထဲတြင္- ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးသည္ ထုိကဲ့သုိ႕ေသာ သံေယာဇဥ္ အခ်စ္ေတြေၾကာင့္ သာသနာေတာ္၌ မေမြ႕ေလ်ာ္ျဖစ္ေနသည္၊ ထုိသုိ႔ေသာ မေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္းက တေန႔တေန႕ ႏွိပ္စက္ဖန္မ်ားေတာ့ ခံႏုိင္ရည္မရွိျဖစ္လာသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူ၏ ေမြးရာပါ ေယာက္်ားအဂၤါအစိတ္ပုိင္းတစ္ခု ကို ျဖတ္ျပစ္လုိက္သည္။ ဘုရားထံေရာက္ေတာ့ ဘုရားက မျဖတ္သင့္တာကို ျဖတ္၊ ျဖတ္သင့္တာကို မျဖတ္လုိ႔ ရႈံ႕ခ် အျပစ္တင္တယ္။ ျဖတ္ရမွာက တဏွာရာဂျဖစ္သည္၊ ထုိတဏွာသည္သာ ျဖတ္သင့္ ျဖတ္ထုိက္သည္ဟု ဆုိသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ကိုယ့္အဂၤါဇာတ္ကို မျဖတ္ရ၊ ျဖတ္လ်င္ ထုလႅဇဥ္းအာပါတ္ သင့္ေစ ဟု ဥပေဒတစ္ရပ္ ပညတ္လုိက္သည္။

ျဖတ္သင့္တာကို ျဖတ္မွ ခ်မ္းသာမည္၊ မျဖတ္သင့္တာကို ျဖတ္က ခ်မ္းသာအစစ္ မရႏုိင္၊ ဆင္းရဲျခင္း၊ ၀မ္းနဲျခင္းမ်ားကိုသာ တုိးပြားေစသည္၊ တကယ္ျဖတ္ တကယ္ခ်မ္းသာရမွာက ရာဂ၊ ေဒါသ စတဲ့ ကိေလသာမ်ားကို ျဖတ္ႏုိင္ျခင္းကသာ ခ်မ္းသာအစစ္ျဖစ္သည္။ အခါတစ္ပါး နတ္သားတစ္ေယာက္ ဘုရားထံေရာက္လာသည္၊ “အရွင္ဘုရား--ေလာကမွာ ဘာကိုျဖတ္မွ ခ်မ္းသာမလဲ ဘုရား၊ ဘာကိုျဖတ္ရင္ စုိးရိမ္ပူပန္မႈ ေသာက မရွိႏုိင္သနည္းဘုရား”ဟု ေမးေလွ်ာက္ေတာ့ “ေကာဓံ ေဆတြာ သုခံေသတိ- အမ်က္ေဒါသကို ျဖတ္ႏုိင္ျခင္းသည္ ခ်မ္းသာ အစစ္ျဖစ္သည္၊ ေကာဓံ ေဆတြာ န ေသာစတိ- အမ်က္ေဒါသကိုျဖတ္ႏုိင္ျခင္းသည္ စုိးရိမ္ပူပန္ျခင္း၊ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း ေသာကကုိ ျဖတ္ရာ ေရာက္သျဖင့္ ခ်မ္းသာ၏” ဟု မိန္႔သည္။ တစ္ခါ ဓမၼပဒမွာေတာ့ “ေဆတြာ ရာဂဥၥ ေဒါသဥၥ၊ တေတာ နိဗၺာနေမဟိတိ- ရာဂ ေဒါသတုိ႔ကို ျဖတ္ႏုိင္ျပီးမွသာ ခ်မ္းသာအစစ္ နိဗၺာန္ကုိ ေရာက္ႏုိင္မည္” ဟူသတည္း။

စာေရးသူတုိ႔လုိ သာမန္ပုထုဇဥ္ေတြ အတြက္ ရာဂ ေဒါသဆုိတာ ရွိေနမွာ ျဖစ္သည္။ အခ်စ္တုိ႔ သံေယာဇဥ္တုိ႔ဆုိတာေတြ ရွိေနမွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္၊ အေၾကာင္းတရား တုိက္ဆုိင္လာလုိ႔ ထုိသံေယာဇဥ္ေတြ အခ်စ္ေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္လာသည့္အခါ ဘာလုပ္မလဲ? ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ နည္းလမ္းကေတာ့ ဣျႏၵိယသံ၀ရပင္ ျဖစ္သည္။


ဒီဇင္ဘာ၊၂၀၁၁မွာတုန္းက ေရႊက်င္သာသနာပုိင္ ၀ါဆုိဆရာေတာ္ၾကီးက ဗုဒၶဂယာ ေက်ာင္းသားေတြကိုကို မိန္႔ဖူးတဲ့ စကားတစ္ခြန္းရွိသည္၊ ‘‘ေကာင္မေလးက အရွင္ဘုရားကို မရရင္ ေသရပါေတာ့မယ္ဆုိရင္ ထြက္သာ ယူလုိက္တဲ့၊ ဒါေပမဲ့ ေကာင္မေလးနဲ႔ မေတြ႕မခ်င္းေတာ့ စာအံ စာက်က္ၾက’’တဲ့။ ဆုိလုိတာ အျမဲတမ္း စာအံ စာက်က္ေနဖုိ႔ရန္ ဗုဒၶဂယာမွာ စာသင္သားမ်ားအား ေပးသည့္ ၾသ၀ါဒ ျဖစ္သည္။ စာအံ စာက်က္ေနျခင္းကလည္း ဣျႏၵိယသံ၀ရပင္ ျဖစ္သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ တကယ္ခ်မ္းသာလုိလွ်င္ တကယ္ျဖတ္သင့္တာကုိ ျဖတ္ႏုိင္ၾကျပီး တကယ့္ ခ်မ္းသာအစစ္ကို ရႏုိင္ၾကပါေစကုန္သတည္းးးးးးးးး။


ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ
သီတဂူစတား
၂၁-၁၂-၂၀၁၁

0 comments:

ဤဘေလာ့ဂ္ ေရးသားသူသည္

ဤဘေလာ့ဂ္ ေရးသားသူသည္
စာေရးသူ သီတဂူစတား၏ဘ၀ကို အမရပူရျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္မွ အေျခခံက်က် စနစ္တက် တည္ေဆာက္ေပးခဲ့သည္၊ ထုိ႔ေနာက္ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွ ထုိရရွိလာေသာ ဘ၀ကို အသုံးခ် ဘ၀ေရာက္ေအာင္ ဖန္တီးေပးခဲ့သည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤဘေလာ့ဂ္သည္ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္ထားျခင္းျဖစ္သလုိ သီတဂူစတား၏ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ထင္ဟပ္ေစပါသည္။

သီတဂူစတား သုိ႔ဆက္သြယ္ရန္---

အရွင္ေကာ၀ိဒသိရီ (သီတဂူစတား) Kovida
Sitagu International Buddhist Academy (YGN)
Dagon (North), Yangon, Myanmar
Phone: 09-7956-30013/09-250 790 483

အီေမးလ္= sitagustar.0073@gmail.com ၊ sitagustar2010@gmail.com

2009 ခုႏွစ္ အတြက္ အကယ္ဒမီဆု

rel.gif အေကာင္းဆံုး သာသနာေတာ္အက်ိဳးျပဳ စာေပဘေလာ့ဂ္ဆု အတြက္ သီတဂူစတားေက်းဇူးစကား အနည္းငယ္မွ် ေျပာပါရေစ။ ႏွမ္းတစ္လုံးတည္းႏွင့္ ဆီမျဖစ္သလုိ သီတဂူစတား တစ္ေယာက္တည္းႏွင့္ ဘေလာ့ဂ္ဆုရဘုိ႔ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ စည္းလုံးမႈရဲ့ အင္းအားတစ္ခုတည္းႏွင့္ ရရွိလာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သီတဂူစတားကုိ အားေပးၾကတဲ့ စာဖတ္ပရိသတ္၊ သီတဂူစတားအား ဘေလာ့ဂ္ပညာေတြ နဲနဲခ်င္း သင္ေပးေနတဲ့ ညခင္းရဲ့လမင္း သီတဂူစတားရဲ့ ဒိုမိန္းေခါင္းစဥ္ photo ပညာျဖင့္ ပူေဇာ္ေပးေသာ ေမေမ့လျပည့္၀န္းေလး ႏွင့္ ဆုမ်ားခ်ီးျမင့္ေသာ ျမန္မာဘေလာ့ဂ္ပရပ္စ္ ႏွင့္ ျမန္မာျပည္က စာဖတ္ပရိသတ္ ၀င္ၾကည့္ႏုိင္ရန္ net လွဴေပးေသာ အေမရိကမွ ဦးကိုကိုႏွင့္ ကုိခြန္သီရိ တုိ႔ရဲ့ ေစတာနာေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ အားလုံးကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

သီတဂူ ကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ ဆက္သြယ္ရန္--

သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (ရန္ကုန္)
အမွတ္-၁၀၊ ပါရမီလမ္းႏွင့္ ပင္လုံလမ္းဒါင့္၊ ေဘလီတံတားထိပ္၊ ဒဂုျံမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပုိင္း၊
ဖုန္း-၀၁-၅၈၁ ၉၉၉/ ၅၈၁ ၈၈၈/ ၅၈၁ ၇၇၇
အီးေမးလ္=thesitagu@gmail.com

သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (စစ္ကိုင္း)
စစ္ကိုင္းေတာင္၊ စစ္ကိုင္းျမိဳ႕
ဖုန္း-၀၇၂-၂၂၂၆၀။ ၂၁၆၁၁
အီးေမးလ္=thesitagu@gmail.com

ဘ၀ရဲ့အနိမ့္အျမင့္

ဘ၀ရဲ့အနိမ့္အျမင့္
ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့ အနိမ့္ အျမင့္၊ ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့က်ရႈံးမႈႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈေတြကို ကိုယ့္ရဲ့ အလုပ္ ကိုယ့္ရဲ့ အေျပာ ကိုယ့္ရဲ့ အေတြးကပဲ ဆုံးျဖတ္ေပးသြားတာပါ။

မေမ့သင့္ရာ


“လူေတြက ေသျခင္းတရားကို ေမ့ေနတတ္ၾကပါတယ္၊ ေသရမွာကို ေမ့ေနတတ္ၾကလုိ႕ပဲ အတၱေတြ မာနေတြ ဖုံးလႊမ္းျပီး တကုိယ္ေကာင္းဆန္ စိတ္ေတြ ေမြးဖြားတတ္ၾကပါတယ္၊ ထုိအခါ လူ႔ပတ္၀န္က်င္နဲ႔ အဆင္မေျပမႈေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေသျခင္းတရားကို အမွတ္ရေစျခင္းသည္လည္း လူ႕ပတ္၀န္က်င္အတြက္ အေကာင္းတကာထဲက အေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္တယ္ဆုိတာပါပဲ။”
သီတဂူစတား
၂၈-၅-၂၀၁၂

သတင္စကား

သတင္စကား
သီတဂူစတားသည္ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ စီမံမႈျဖင့္ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္၊ ရန္ကုန္တြင္ ကထိက၊ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးတာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္လွ်က္ရွိသည္။

ကိုယ္ေရးတဲ့ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္

ကိုယ္ေရးတဲ့ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္
သီတဂူစတားသည္ စာေရးဆရာမဟုတ္ပါ သို႔ေသာ္လည္း စာေရးခ်င္ပါသည္၊ သီတဂူစတားဆုိက္ကိုလည္း ကိုယ္ပုိင္မွတ္စုသေဘာအေနနဲ႕ မွတ္တမ္းတင္ျခင္းမွ်သာျဖစ္သည္။ ၾကီးက်ယ္တဲ့ဆုိက္ မဟုတ္၍ ၾကီးက်ယ္ေသာ စာမ်ားကား မဟုတ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း တုိလီတိုထြာ ျဗဳတ္စျဗင္ေနာင္ေလးေတြ မွတ္စုအျဖစ္ ေရးျပီး တင္ေနသူပါ။ ဒါေလးေတြက ကြ်ႏု္ပ္ရဲ့ မေျပာပါးေလာက္တဲ့ ရွိစုမဲ့စုေလးေတြ အကုန္သုံး ထုတ္ျပထားတဲ့ အမည္ေလးေတြေပါ့။ သီတဂူစတား (စာေရးသူ) အသက္ ၁၄ ႏွစ္ေလာက္ကထဲက အမရပူရဲျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတိုက္ ဘ၀ကိုျမဳတ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။ ထုိစာသင္တုိက္မွာဘဲ ရဟန္းေတာ္မ်ားရသင့္ရထုိက္တဲ့ အနည္းငယ္ေသာ ဘြဲ႕ေတြလဲရခ့ဲပါတယ္၊ သာသနဓဇဓမၼာစရိယ (၁၉၉၉)၊ မဟာဂႏၶာရာမိကဓမၼာစရိယ (၁၉၉၆)၊ ၀ိနယနိကာယ၀ိဒူ (၁၉၉၄)၊ အဂၤုတၱရနိကာယ၀ိဒူ (၁၉၉၈)ဘဲြ႕မ်ားမျဖစ္စေလာက္ ရခဲ့တယ္၊ ဒုတိယပုိင္းဘ၀တစ္စိတ္ကိုေတာ့ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ကစျပီး သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။ ထုိ တကၠသိုလ္ၾကီးမွပင္၂၀၀၁ ခုႏွစ္ွ English Diploma (2003)၊ Japanese Level 4 & 3 (2004/5)၊ ႏွင့္ ၂၀၀၇ ခု B.A (Buddhism) ဘဲြ႕ရခဲ့တယ္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ပူေနးျမိဳ႕၊ ပူေနးတကၠသိုလ္မွာ (Philosophy)ဒႆနိကေဗဒႏွင့္ M.A ရရွိျပီး ယခုအခါ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ အေထာက္အပံ့ျဖင္ပင္ ေစာမယေကာလိပ္ ဘုံေဘျမိဳ႕၊ အိႏၵိယႏုိင္ငံမွာ Ph.D အတြက္ စာတမ္းေရးျပီး က်မ္းတင္ျပီးျဖစ္ပါသည္။ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ တြင္ ကထိကတာ၀န္ ယူလွ်က္ရွိသည္။

ဖိတ္ေခၚပါသည္

ဖိတ္ေခၚပါသည္
ေဆာင္းပါးႏွင့္ဓာတ္ပုံမ်ား The word is an invaluable like a jewel if it gives the knowledge or is able to make a person's situation change ( that is from a lower state to a higher state) with a word. In this day, there are a large number of persons who are searching for and giving it so that you are also one of them. Are you who searching for it or giving it? If you all my dhamma friends have a wish to give the profits to the people like knowledge, send it with or without photos as well as amazing photos to this very mail(sitagustar.0073@gmail.com). ကိုယ့္ရဲ့စကားတစ္ခြန္းဟာ လူတစ္ေယာက္အတြက္ အေျပာင္းလြဲေလးတစ္ခု (အေျပာင္းအလဲဆုိသည္မွာ ေကာင္းေသာ ေျပာင္းလဲျခင္း) ေပးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီစကားဟာ အဖုိးမျဖက္ႏုိင္တဲ့ ရတနာပါ။ ယေန႕ ေခတ္မီးတုိးတက္ေနတဲ့ႏုိင္ငံတုိင္းမွာ လူငယ္ေရာ လူၾကီးပါ အြန္လုိင္းကေနဘဲ ရတနာေတြရွာေနၾကပါတယ္ ရတနာေတြ ေပးေနၾကပါတယ္၊ မွ်ေ၀ဘို႕လည္းေမ်ာ္ေနၾကပါတယ္။ ထူးစမ္ေထြလာဓာတ္ပုံမ်ား၊ သတင္းထူးမ်ား၊ အက်ိဳးျပဳေဆာင္းပါးမ်ား ေပးပုိ႕ ႏုိင္ပါျပီ။

လာေရာက္ ေလ့လာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား

Popular Posts

Vistors (1-1-2012)

 
Lasantha - Premium Blogger Themes | Best WordPress Themes