အေကာင္းအထုံေလးမ်ား
စာမိတ္ဆက္
ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔က ရုရွားေရာက္ ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ားအား အထုံနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ဟတၳိပါလဇာတ္ကို အေျခခံျပီး ေဟာခဲ့သည္။ အရင္ကလဲ စာေရးသူ၏တရားကို မၾကာမၾကာ နာယူေလ့ရွိသည့္ စကၤာပူမွ ဒကာမအားလဲ ေဟာခဲ့ဖူးသည္။ ေဟာသမွ် ေျပာသမွ်ေလးေတြကို မွတ္စုအျဖစ္ ျပဳစုထားျခင္းျဖစ္သည္။စာမိတ္ဆက္
အထုံဟူသည္
အထုံ ဆုိတာ ၀ါသနာ အေလ့အထ အေလ့အက်င့္ေတြပါပဲ။ ထပ္တလဲလဲ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိသည္ကိုပင္ အထုံ အေလ့အက်င့္ ၀ါသနာဟူ၍ ဆုိအပ္ဟန္တူသည္။ အဘိဓမၼာ အေခၚအေ၀ၚအရဆုိရင္ အာေသ၀န ဟုဆုိသည္။ ‘‘ေနာက္ေနာင္မြန္ေလး၊ သာလြန္ေမႊႊးေေအာင္ ေရွးေရွး ထံံုထား၊ နံံ႔႔သာလားသိိုုု႔႔၊ မျခားမလပ္၊၊ မ်ိဳးဇာတ္တူစြာ၊ ကုသလာကုသလ၊ ႀကိယသေဘာ၊ ေနာက္ေနာက္ေဇာအား၊ တူေျခာက္ပါးတြင္၊ ခြန္အားဟုန္ျပင္း၊ ယူေစလ်င္း၍၊ ထံုျခင္း’’ဟူ၍ အာေသဝနကို ဘာသာျပန္ဆုိထားသည္။ ဆုိလုိသည္မွာ ေရွးက လိမ္းက်ံျပီးတဲ့ အေမႊးနံ႕သာအေပၚ ထပ္တလဲလဲ လိမ္းက်ံျခင္းပင္ ျဖစ္သည္၊ ထပ္တလဲလဲ လိမ္းက်ံေသာအခါ အနံ႔သည္လည္း ပုိမုိအားေကာင္းလာသည္။ထုိ႔အတူပင္ ဘယ္အလုပ္မဆုိ ထပ္တလဲလဲလုပ္ရင္ အက်င့္ပါသြားတတ္သည္၊ အက်င့္ပါသြားသည္ဆုိကုိက အထုံပါသြားသည္ဟု ဆုိရမည္။ ရဟန္းက ရဟန္းစရုိက္ ရဟန္းအထုံ ရဟန္း၀ါသနာရွိမည္၊ စစ္ဗုိလ္တစ္ေယာက္ကလဲ စစ္ဗုိလ္စရုိက္္၊ စစ္ဗုိလ္အထုံ၀ါသနာ ရွိေနမည္။ တံငါသည္လည္း တံငါသည္၏ စရုိက္ အေလ့အထ အထုံရွိမည္။ ငါးစိမ္းသည္ကလဲ သူ၏ အထုံ အေလ့အထ ၀ါသနာ စရုိက္မ်ား ရွိေနမည္။ အထုံပါလာသူမ်ား၏ ခါးတုိ႔ တေနရာရာကို တုိ႔လုိက္ရင္ ေယာင္တတ္သူမ်ားက ကုိယ္အထုံပါရာကို ေယာင္ရမ္းျပီး လန္႔ေအာ္တတ္ၾကသည္။ တခ်ိဳ႕က် ထိလုိက္တာနဲ႔ အေယာင္ေကာင္း ေယာင္တတ္သည္- ‘‘ဟဲ့-ဗုေဒၶါ’’ဟု ဟူ၍ပင္ျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႕က် နားၾကားမခံသာသည့္ စကား ထြက္ျပီး ေအာ္တတ္ၾကသည္၊ လူၾကားသူၾကားမွာ သြားတုိ႔လုိက္လွ်င္ အရွက္ကြဲမွာ အေသခ်ာပင္။ တခ်ိဳ႕ လူရႊတ္လူေနာက္ေတြက အဲဒီအသံၾကားခ်င္သျဖင့္ အဲဒီလုိ ခါးေအာက္ဟာကို ေအာ္ျပီး ေယာင္တတ္သူမ်ားကို လုိက္တုိ႕ထိတာကိုလဲ ျမင္ဖူးေနသည္။ တခ်ိဳ႕က် ဘာအထုံပါလာလဲေတာ့ မသိ၊ တေနရာရာကုိ တုိ႔ထိလုိက္တာ ‘‘ ဟဲ့-ကုလားၾကီးနဲ႕ ငါနဲ႕ ညား’’ ဆုိတာမ်ိဳး ေယာင္တာကိုလဲ ၾကားဖူးသည္။ ေန႔စဥ္ ထပ္တလဲ လုပ္ေန ေျပာေန ၾကံေနေသာေၾကာင့္ ထုိစရုိက္ အေလ့အထ ၀ါသနာတုိ႔သည္ အထုံအျဖစ္ ၀ါသနာအျဖစ္ စရုိက္အျဖစ္ တည္ရွိေနၾကသည္။
ဆုိၾကပါစုိ႔- ည အိပ္ယာ၀င္ခါနီး ပရိတ္ စတဲ့ ဘုရားႏႈတ္ေတာ္ထြက္ စကားေတြကို စျပီး ရြတ္ပြားေလ့ရွိသူသည္ အက်င့္ အေလ့အထ မရွိေသးေတာ့ အိပ္ယာထဲသာ ၀င္သြားသည္ ရြတ္ပြားဖုိ႔ ေမ့တတ္သည္။ တစ္ပတ္ကေန ႏွစ္ပတ္ အရွိန္ရလာေသာအခါ အိပ္ယာ၀င္တုိင္း အျမဲသတိရေနတတ္သည္၊ မရြတ္ဘဲ မအိပ္တတ္ျဖစ္သည္။ ဒါကိုပဲ အက်င့္ အေလ့အထ သုိ႔မဟုတ္ အထုံဟု ေခၚသည္။ အာေသ၀နသတၱိဆုိတာ အၾကိမ္မ်ားေလ ပုိမုိ သတၱိအားေကာင္းေလပဲ၊ ကုသုိလ္ကံ အလုပ္ေတြ ထပ္တလဲလဲ လုပ္ေနသူသည္ အထုံအားေကာင္းေလ သူ၏ သတၱိလည္း ပုိမိုအစြမ္းထက္ေလ ျဖစ္သည္။
ဘ၀တစ္ခုက အထုံ
ဒီဘက္ဘ၀က အက်င့္ အေလ့အထ အထုံတုိ႔သည္ ေနာက္ဘ၀ဆက္တုိင္းအထိ ထုိအထုံ သတၱိက အက်ိဳးေက်းဇူးျပဳေနမွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ သတၱ၀ါတစ္ေယာက္၏ ဘ၀ကို ၾကည့္လွ်င္ ေမြးျခင္း (ပဋိသေႏၶ)ႏွင့္ ေသျခင္း (စုတိ) ဆုိတာပဲ ရွိသည္။ ဘ၀တစ္ခု ဆုံးသည့္ စုတိစိတ္၏ အျခားမဲ့မွာပဲ ေမြးျခင္း (ပဋိသေႏၶ) စိတ္ ကာလမျခားဘဲ တစ္ဆက္တည္း ျဖစ္သည္။ ေသျခင္းႏွင့္ ေမြးျခင္းတုိ႔၏ စိတ္အစဥ္သည္ တစ္ဆက္တည္း ျဖစ္သည္ဟု ဆုိရမည္။ ဘ၀ႏွစ္ခု ေပါင္းစပ္ျခင္းကို ပဋိသေႏၶဟု ေခၚသည္။ စိတ္အစဥ္ သတၱိတုိ႔သည္ တစ္ဆက္တည္း ျဖစ္ေစကာမူ ေရွးက ဘ၀နဲ႔ ေနာက္ဘ၀ တူေနသလားဟု ေမးလာခဲ့ေသာ္- မတူဟု ေျဖရမည္၊ လုံး၀ မတူဘူးလားဟု ေမးေသာ္၊ အဲလုိလဲ မဟုတ္ျပန္။ ဥပမာ-ဖေယာင္းတုိင္ တစ္တုိင္ကေန ေနာက္ဖေယာင္းတုိင္ကို ထြန္းညွိလုိက္ရာ၊ ေနာက္ဖေယာင္းတုိင္အလင္းႏွင့္ ေရွ႕က ဖေယာင္းတုိင္ အလင္းတူသလား ေမးေသာ္- မတူဟု ေျဖရပါလိမ့္မည္၊ လုံး၀မတူဘူးလား ေမးေသာ္၊ အဲလုိလဲ မဟုတ္၊ ေနာက္ဖေယာင္းတုိင္၏အလင္းသည္ ေရွ႕ဖေယာင္းတုိင္၏ ေက်းဇူးျပဳ အေထာက္ပံ့ျဖင့္ လင္းေနသည့္အတြက္ လုံး၀ မတူဘူးလည္း မဟုတ္ဟု ျဖစ္လာသည္။ ဆုိလုိသည္မွာ ဖေယာင္းတုိင္ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု တစ္ခုစီျဖစ္ေပမဲ့ သူတုိ႔၏အလင္းကား တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ဆက္စပ္ေနသည္။ ထုိ႔အတူပင္ ေရွးဘ၀ႏွင့္ ေနာက္ဘ၀တုိ႔သည္ ဘ၀ ႏွစ္ခုဟူ၍ မတူေစကာမူ ဆက္စပ္မႈရွိေနသည္ကေတာ့ အမွန္ျဖစ္သည္။‘‘၀ါသနာဘာဂီ ဆက္တုိင္းမီ’’ ဆုိသကဲ့သုိ႔ ေရွးဘ၀က ထပ္တလဲလဲ ျပဳခဲ့ေသာ ကုသုိလ္အထုံပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အကုသုိလ္အထုံပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္ဆက္တည္းျဖစ္ေနေသာ ေနာက္ဘ၀မွာ ပါသြားႏုိင္သည္ျဖစ္ရကား- ေကာင္းတဲ့ အေလ့အက်င့္ အထုံပါသြားေအာင္ ေကာင္းတာေလးေတြကို ထပ္တလဲလဲ လုပ္မိေစဖုိ႔ လုိအပ္ပါသည္။
ေရွးေကာင္းအထုံ ဘုရားေလာင္းပုံ
တခါက ဘုရွားေလာင္း ပါရမီျဖည့္စဥ္ဘ၀က မေဟာသဓဘ၀ ဟု ထင္ပါသည္။ ေမြးေမြးခ်င္း ‘‘အေမ-ဘာမ်ား လွဴစရာရွိလဲ၊ ဘာမ်ားေပးစရာရွိလဲ’’ ဟု ေမးသတဲ့။ မယ္ေတာ္ၾကီးက ဆင္ေပးသမွ်ေသာ ေရႊ ေငြရတနာမ်ားကို အထိန္းေတာ္မ်ားအား အကုန္ခြ်တ္ ေပးခဲ့သည္၊ အထိန္းေတာ္မ်ားက မယူရဲေသာ္ ‘‘ငါ့သားက ေပးတာ လွဴတာ အကုန္ယူၾက’’ဟု မယ္ေတာ္ၾကီးခြင့္ျပဳမွ ယူရဲၾကသည္။ ဒါန အထုံပါလာေသာ ဘုရားေလာင္းသည္ ဘ၀ဆက္တုိင္း ေပးဖုိ႔ ကမ္းဖုိ႔ပဲ ဆႏၵျပင္းျပေနသည္။ဘုရားအေလာင္း၏ သုေမဓာဘ၀ကေန ဘုရားျဖစ္ဖုိ႔ အၾကိဳ ေ၀ႆႏၱရာမင္းဘ၀အထိ သုံးသပ္ၾကည့္ေသာ္ ဘ၀ကို ဒါန-ေပးကမ္းျခင္းကေန စခဲ့သည္၊ ေပးကမ္းျခင္းနဲ႔ပဲ ပါရမီဆုံးခဲ့သည္။ ေ၀ႆႏၱရာမင္းဘ၀မွာ သားသမီး ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ ဇနီးကို လွဴလုိက္သည့္အျပင္ တုိင္းျပည္က အားထားရသည့္ တုိင္းျပည္ရတနာ ဆင္ျဖဴေတာ္ကိုလဲ တုိင္းတစ္ပါးအား ေပးလုိက္သည္။ အဲဒီေခတ္က ဆင္ျဖဴေတာ္သည္ မုိးေလ၀သကို မွန္ကန္ေစသည္၊ ဆင္ျဖဴေတာ္ရွိေသာ ႏုိင္ငံသည္ စီးပြားဖြံ႔ျဖိဳးသည္၊ တုိင္းတစ္ပါးက မေႏွာက္ယွက္ရဲသည့္အတြက္ တုိင္းျပည္ ေအးခ်မ္းသည္။ ထုိမွ်ဂုဏ္ရည္ရွိေသာ ဆင္ျဖဴေတာ္ကို ျပည္သူ႔ဆႏၵမပါဘဲ တုိင္းတစ္ပါးအား ေပးလုိက္သည့္အတြက္ ျပည္သူျပည္သားေတြ မေက်နပ္၍ တုိင္းျပည္က ထြက္ခြါေပးခဲ့ရသည္။
ဘုရားရွင္၏ လက္ႏွစ္ဖက္တုိ႔သည္ သူတစ္ပါးအား ေပးကမ္းရန္အတြက္သာ ျဖစ္သည္၊ သူတစ္ပါးထံမွ ရယူရန္မဟုတ္။ မိမိ၏လက္သည္လည္း ဘယ္လုိလက္မ်ိဳး ျဖစ္ႏုိင္ပါသနည္း-------
ဘုရားေလာင္းႏွင့္ ညီအစ္ကိုမ်ား
တခါက တုိင္းျပည္ကို အေမႊဆက္ခံမည့္ သား သမီး မရွိရွာေသာ ဘုရင္ၾကီးနဲ႔ ပုေရာဟိတ္အမတ္ၾကီးတုိ႔ သၾကားမင္းရဲ့ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ပုေရာဟိတ္အမတ္ၾကီးမွာ သား ေလးေယာက္ေတာင္ ရခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း သၾကားမင္းက ‘‘ဒီ သားေလးေယာက္က အိမ္ယာတည္ေထာင္ လူ႔ေဘာင္မွာ ေနၾကမည့္သူေတြ မဟုတ္ဘူး၊ ငယ္ငယ္နဲ႕ပဲ ရဟန္း၀တ္ၾကလိမ့္မည္’’ဟု မွာလုိက္သည္။ ဘုရင္ၾကီးနဲ႔ အမတ္ၾကီးတုိ႔သည္လည္း သားေလးေယာက္ကို တုိင္းျပည္အပ္ႏွင္းဖုိ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရကား ရဟန္းျပဳသြားမည္ကို စုိးရိမ္ေနသည္၊ ထုိ႔အတြက္ သားေလးေယာက္ကုိ မုိက္မုိက္ကန္းကန္း ျဖစ္ေအာင္ သင္ေပးဖုိ႔ရန္ တစ္ေယာက္ကုိ ဆင္ထိန္းမ်ားထံ ပို႔သည္။ သူ႔ုကိုေတာ့ ဟတၳိပါလ ဟု အမည္တြင္ေစသည္။ ဒုတိယ သားကိုေတာ့ ျမင္းထိန္းမ်ားထံ အပ္သည္၊ သူကေတာ့ အႆပါလ ျဖစ္သည္။ တတိယ သားကိုေတာ့ ႏြားေက်ာင္းသားေတြထံ အပ္ႏွံထားသည္၊ သူ႔ကုိေတာ့ ေဂါပါလဟု အမည္ေပးသည္။ အငယ္ဆုံး စတုတၳသားကိုေတာ့ ဆိပ္ေက်ာင္းသားေတြထံ အပ္ႏွံထားသည္၊ သူ႔ကုိ အဇပါလဟု ေခၚၾကသည္။ ဤသုိ႔အားျဖင့္ ဟတၳိပါလ၊ အႆပါလ၊ ေဂါပါလ၊ အဇပါလ ဟူေသာ သားေလးေယာက္ကို အမုိက္ကန္းဆုံး ျဖစ္ေအာင္ အၾကမး္တမ္းဆုံး ျဖစ္ေအာင္ သင္ေစသည္။ဒီလုိနဲ႕ ရပ္ကြက္ထဲ ျမိဳ႕ထဲမွာ ရန္ျဖစ္ၾကျပီဆုိရင္ သူတုိ႔ ညီအစ္ကို ေလးေယာက္ပင္ျဖစ္သည္၊ မိန္းကေလးမ်ားကို စသည္၊ တစ္ျမိဳ႕တစ္ရြာက လာတဲ့သူေတြ ကို လုယတ္သည္၊ အႏုၾကမ္းစီးသည္၊ နာမည္ၾကီးေလာက္ ဆိုးသြမ္းေနတာကို ၾကားရ ျမင္ရေသာ ဘုရင္ၾကီးႏွင့္ အမတ္ၾကီးတုိ႔ သေဘာက်ေနသည္။
အထုံပါလာေသာ ဘုရားေလာင္းတုိ႔ ညီအစ္ကို
အရြယ္လဲ ေရာက္ျပီ၊ သူတုိ႔လုိခ်င္တဲ့ အတတ္ပညာေတြလဲ တတ္ကုန္ၾကျပီဆုိေတာ့ ဘုရင္ၾကီးနဲ႔ အမတ္ၾကီးတုိ႔ စမ္းသပ္ဖုိ႔ၾကံစီၾကသည္။ ႏွစ္ေယာက္သား ရေသ့ရဟန္းအသြင္ဖန္းလုိက္သည္၊ ညစ္ပတ္ေပတူးေနတဲ့ သြားေတြ၊ ျမဴမႈံအလီလီ လိမ္းက်ံေနတဲ့ ဆံပင္ေတြ၊ သစ္ေခါက္ဆုိးေသာ အနီအညဳိေရာင္ရင့္ အ၀တ္၊ ထမ္းပုိးနဲ႔ ရေသ့အသုံးေဆာင္ေတြ၊ ေတာင္ေ၀ွးတစ္ေခ်ာင္းစီ ကုိယ္စီကုိင္စြဲလွ်က္ သားၾကီး ဟတၳိပါလအထံ ေရာက္သြားသည္၊ သူတုိ႔ထင္ထားတာက ငါတုိ႔ကို ျမင္တာနဲ႔ ငါတုိ႔သားၾကီးက ထြက္ရုိက္မွာပဲ၊ ထုိ႔အတြက္ အနီးနားမွာ အေစာင့္ေတြပါ ခ်ထားရသည္၊ သုိ႕ေသာ္လည္း သူတုိ႔ထင္ထားသလုိ ျဖစ္မလာ။ ဟတၳိပါလသည္ သူတုိ႔ကို ျမင္ျမင္ခ်င္းပဲ ဒီလုိရဟႏၱာ အရွင္ျမတ္ၾကီးေတြကုိ ဖူးျမင္ခြင့္ရဖုိ႔ ေစာင့္လာတာ ၾကာျပီ၊ ယခုေတာ့ ကံေကာင္းေထာက္မစြာ ဖူးေမွ်ာ္ခြင့္ရျပီ ဆုိျပီး ရုိရုိေသေသနဲ႔ ဦးတုိက္ပါေတာ့သည္။ဟဲ့ဟဲ့ ငါ့သား--တုိ႔ကို အေသခ်ာၾကည့္ပါအုန္း၊ ေဟာ့ဟုိဟာက ဘုရင္ၾကီး ဧသုကာရီေလ၊ ငါကေတာ့ မင္းအေဖေလ ဆုိျပီး ေဒါက္ခ်ာေတြကို ခြ်တ္ျပ၊ အတုလုပ္ထားတာေတြ ခြ်တ္ျပလုိက္မွ ဘုရင္ၾကီးနဲ႔ အေဖဆုိတာ မွတ္မိသြားျပီ။ “အေဖတုိ႔ရယ္--- ဘာလုိ႔ အဲလုိလုပ္တာလဲ? မင္းကို တုိ႔တေတြ လာစမ္းသပ္တာ၊ ထီးနန္းအပ္မလုိ႔ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းေတြ ေျပာျပေတာ့ သားေတာ္ ထီနန္းလက္မခံပါရေစနဲ႔ သားေတာ္ ေတာထြက္ျပီး ရဟန္းျပဳမယ္ ဆုိျပီး တရားမ်ား ေဟာလြတ္လုိက္သည္၊ ဒုတိယ သား တတိယသား စတုတၳသားတုိ႔လည္း ထုိနည္းတူစြာ စမ္းသပ္ေသာ္လည္း မေအာင္ျမင္ခဲ့၊ အားလုံးက ေရွးက အစ္ကိုေတာ္မ်ား ေထြးတဲ့ တံေထြးကို သားတုိ႔ ဦးေခါင္းျဖင့္ လက္မခံႏုိင္ပါဘူး၊ သားတုိ႔လည္း ရဟန္းျပဳမွာျဖစ္ပါတယ္လုိ႔ ေျပာလုိက္ေလေတာ့သည္။
ပင္ကုိယ္က သူေတာ္ေကာင္းဓာတ္ သူေတာ္ေကာင္းအထုံ ပါလာေသာ ဟတၳိပါလတုိ႔ ညီအစ္ကို ေလးေယာက္သည္ ၾကမ္းတမ္း ရုိင္းစုိင္းတဲ့ အသုိင္းအ၀ုိင္းမွာ အဆုံးအစြန္ထိ မုိက္ေအာင္ သင္ထားေပမဲ့ သူေတာ္ေကာင္း အသြင္ ျမင္လုိက္တာနဲ႔ နဂုိ သူေတာ္ေကာင္း အထုံက ဖ်တ္ကနဲေပၚေပါက္လာကာ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ၾကီးမ်ား ၀င္ကာ ေတာထြက္ ရဟန္းျပဳရတဲ့ အထိေရာက္သြားေလေတာ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ့ အထုံကုိ ရေအာင္ အားထုတ္ဖုိ႔လုိသည္၊ အေၾကာင္းမေတာ္လုိ႔ ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္း (သပၸဳရိသနိႆ်) မရွိေစကာမူ ထုိအထုံေတြက သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ေပးမွာ ျဖစ္သည္။
နဲေသာ ကုသုိလ္ အထင္မေသးနဲ႔
ေကာင္းမႈ ကုသုိလ္ဆုိတာ နဲသည္ျဖစ္ေစ မ်ားသည္ ျဖစ္ေစ အခြင့္သင့္တုိင္း ျပဳသင့္သည္။ ကုသုိလ္က နဲတယ္ဆုိျပီး အထင္မေသးနဲ႔၊ အဲဒီ နဲနဲေလးကေန အမ်ားၾကီးျဖစ္ဖုိ႔ အေထာက္ပံ့ ျဖစ္သည္၊ အမ်ားၾကီးျဖစ္ဖုိ႔ အင္အားတစ္ခု ျဖစ္သည္။ ထုိ နဲနဲေလးကိုပဲ ထပ္ခါထပ္ခါ ျပဳေနရင္ အားေကာင္းလာပါလိမ့္မည္။ ကြ်န္းသားျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ ဗီရုိ၊ စားပြဲ၊ ၾကမ္းခင္းေတြကို ၀င္းေျပာင္ေအာင္ ေပါလစ္ တုိက္ရသည္၊ တစ္ၾကိမ္တုိက္ေသာ ေပါလစ္ထက္ ႏွစ္ၾကိမ္တုိက္ပါက ပုိအေရာင္ေတာက္လာသည္၊ အၾကိမ္မ်ားေလ ပုိအားေကာင္းေလျဖစ္ျပီး အေရာင္ေတာက္လာသည္၊ အလားတူပင္ ကုသုိလ္တစ္ၾကိမ္သည္ ႏွစ္ၾကိမ္ သုံးၾကိမ္ျဖစ္ဖုိ႔ အားတစ္ခု ျဖစ္သည္၊ အၾကိမ္မ်ားေလ ကုသုိလ္အားေကာင္းေလ ျဖစ္သည္၊ သူေတာင္ေကာင္းအထုံသည္လည္း တစ္ၾကိမ္ကေန ႏွစ္ၾကိမ္ သုံးၾကိမ္စသည္ ျပဳပါက အက်င့္ျဖစ္သြားတတ္သည္၊ ထုိအက်င့္ကေန အထုံ ျဖစ္သြားျပီး အလြန္အားေကာင္းေသာ ပါရမီျဖစ္သြားေတာ့သည္။ ေရွးေရွးေသာ အေလ့အထ အက်င့္ေကာင္းက ေနာက္ေနာက္ေသာ အေလ့အထ အက်င့္ေကာင္းကို အားေကာင္းေစသည္။ ဒီကေန႔ျပဳလုိက္တဲ့ ကုသိုလ္အေပၚ ေနာက္တစ္ေန႔ ျပဳလုိက္တဲ့ ကုသုိလ္ အားသစ္ေလာင္းေပးသည္။ ဒီႏွစ္ျပဳလုိက္တဲ့ ကုိသုိလ္ကို ေနာက္ႏွစ္ေနာက္ႏွစ္ေတြက ျပဳလုပ္လုိက္တဲ့ ကုသုိလ္ေတြက အားသစ္ေလာင္းေပးလုိက္သျဖင့္ ကုသုိလ္အား သုိ႔မဟုတ္ အထုံ သုိ႔မဟုတ္ ပါရမီအားသည္ အထြဋ္အထိပ္သုိ႔ ေရာက္လာျပီ ျဖစ္၍ ပါရမီ ျပည့္ကာ ဘ၀၀ဋ္ဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္သူမ်ား ျဖစ္သြားၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကုသုိလ္အေလ့အက်င့္ အထုံတုိ႔ကို နဲသည္ဟူ၍ အထင္မေသးသင့္။ မာ၀ မေညထ ပုညႆ န မႏၵံ အာဂမိႆတိ ဟူသတည္းးးးးး။နိဂုံး
ဒီႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းက အေကာင္းအထုံမ်ားကို ေနာက္ႏွစ္ေနာက္ႏွစ္မ်ား၏ အေကာင္းအထုံးေလးမ်ားက သတၱိအားေကာင္းေအာင္ အေထာင့္အပံ့ေပးသြားမွာ ျဖစ္သည့္အတြက္ တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ ဆထက္ တုိးျပီး အေကာင္းအထုံေလးမ်ားကို အားထုတ္ႏုိင္ၾကေသာ အမ်ိဳးေကာင္းသား အမ်ိဳးေကာင္းသမီးမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစကုန္ သတည္းးးးးးးးး။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ
သီတဂူစတား
၁၇-၄-၂၀၁၂
1 comments:
ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ အထူးပုိ႔စ္ေလးကုိ ဖတ္မွတ္ ကူးယူသြားပါတယ္ဘုရား။ ဒီထက္မက တရားဓမၼစာေပမ်ားကုိ ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါးက်န္းမာခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မ်ွေဝ သာသနာျပဳနုိင္ပါေစ။
Post a Comment