လိစၦ၀ိမင္းသားမ်ားအား ေဟာေသာ ၾကီးပြားေၾကာင္းလမ္းစဥ္ (၅) ခ်က္
စာမိတ္ဆက္
ဒီတရားေလးက ရုရွားေရာက္ ျမန္မာစစ္ဗုိလ္ေက်ာင္းသားမ်ားအား (၁၄-၄-၂၀၁၂)ေန႔က ေဟာေပးေသာ တရားျဖစ္ပါတယ္။ သူတုိ႔တေတြဟာ ျမန္မာႏွစ္သစ္ကူး သၾကၤန္အေတာအတြင္းမွာ သီလယူ၊ တရားနားေလ့ရွိၾကတယ္။ ေနာင္တခ်ိန္မွာ တုိင္းျပည္တေနရာရာကေန ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္လာမည့္ သူေတြကို မဟာနာမ္ႏွင့္လိစၦ၀ိမင္းသားေတြကို ေဟာေသာ တရားႏွင့္ သင့္ေတာ္မည္ထင္၍ အဂၤုတၱရနိကာယ္လာ လိစၦ၀ိကုမာရသုတ္ကို ေဟာေပးလုိက္သည္၊ အရင္ကလဲ စကၤာပူမွ ဒကာမတစ္ေယာက္အား ေဟာေပးခဲ့ဖူးသည္။ ထုိေဟာခဲ့သည္မ်ားကို မွတ္စုကေလးအျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ထားပါသည္။စာမိတ္ဆက္
လူ႔အဖြဲအစည္းၾကီး
လူရယ္လုိ႕ ျဖစ္လာရင္ ပတ္၀န္းက်င္ အသုိင္းအ၀ုိင္း အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ေနၾကရသည္၊ မိသားစု၊ ေဆြးမ်ိဳး၊ ရပ္ကြက္၊ ျမိဳ႕၊ ခရုိင္၊ တုိင္း၊ ျပည္၊ ႏုိင္ငံ၊ ႏုိင္ငံခ်င္းခ်င္း ဟူ၍ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းၾကီးတစ္ခုအေနနဲ႔ ေနၾကရသည္။ ထုိအဖြဲ႔အစည္းတြင္လည္း ေခါင္းေဆာင္ဆုိတာပါရွိျပီးျဖစ္သည္၊ ကမၻာ့ေခါင္းေဆာင္၊ ႏုိင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္၊ တုိင္း-ျပည္ ေခါင္းေဆာင္၊ ျမိဳနယ္ေခါင္းေဆာင္၊ ရပ္ရြာေခါင္းေဆာင္ ေဆြတစ္စု မ်ိဳးတစ္စုရဲ့ ေခါင္းေဆာင္၊ မိသားစု ေခါင္းေဆာင္ ဆုိျပီး ေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ေနာက္လုိက္၊ အလုပ္သမား စသည္ ပါရွိသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ လူ႕အဖြဲအစည္းတြင္ ေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ ေနာက္လုိက္၊ အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမား၊ အိမ္ရွင္ႏွင့္ အိမ္ေဖာ္၊ အလုပ္တူ စီးပြားတူ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္း စသည္တုိ႔သည္ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ နားလည္ျပီး ေမတၱာ ရရွိဖုိ႔လုိသည္။ ျမတ္ဗုဒၶကလဲ ထုိလူ႕အဖြဲ႕အစည္းၾကီးအတြက္ ၾကီးပြားရာ ၾကီးပြားေၾကာင္းကို ဘက္ေပါင္းစုံ ရႈ႕ေထာင့္ေပါင္းစုံကေန လစ္လပ္မႈမရွိ ဟာကြက္မရွိေအာင္ကို ေထာက္ျပျပီး ေဟာထားသည္မွာ မွတ္သားစရာ ေကာင္းလွသည္။မဟာနာမ္ႏွင့္ လိစၦ၀ိမင္းသားမ်ား
တေန႔ေတာာ့ ျမတ္ဗုဒၶသည္ ေ၀သာလီျမိဳ႕ထဲ ဆြမ္းခံအျပန္ ေတာအုပ္တစ္ခုမွာ ေခတၱ သတင္းသုံးေတာ္မူခုိက္ လိစၦ၀ိမင္းသားေတြ ေတာလုိက္ေခြးမ်ား အျခံရံျပီး လက္ထဲမွာလဲ ဒုတ္ေတြ ဓားေတြ ေလးေတြ ျမွားေတြ ကုိင္ေဆာင္လွ်က္ ေတာလုိက္ထြက္လာၾကသည္၊ ေတာအုပ္ၾကီးထဲေရာက္ေတာ့ ဘုရားရွင္ကို ျမင္ေတြ႕သျဖင့္ လက္ထဲက လက္နက္ေတြ အားလုံး ေတာထဲ ခ်ံဳဘုတ္ေတြမွာ ဖြက္၊ ပါလာတဲ့ ေတာလုိက္ေခြးေတြကိုလဲ ေမာင္းထုတ္ျပီး ဘုရားရွင္အနား ခ်ဥ္းကပ္ျပီး လက္အုပ္ခ်ီ ကန္ေတာ့ေနသည္။ ထုိအျခင္းအရာကို ျမင္ေသာ မဟာနာမ္သည္ ၀မ္းသာလြန္းသျဖင့္ ဥဒါန္းက်ဴးရင့္သည္၊ “ဘ၀ိႆႏၱိ ၀ဇၨီ၊ ဘ၀ိႆႏၱိ ၀ဇၨီ- ၀ဇၨီမင္းသားတုိ႔သည္ ၾကီးပြား ခ်မ္းသာၾကလိမ့္ဦးမည္”ဟုသတည္း။လိစၦ၀ိမင္းသားမ်ားႏွင့္ ဟိရီ-ၾသတၱပၸ
မင္းသားေတြ ဘုရားရွင္လဲ ျမင္လုိက္ေရာ ဘုရားရွင္ကုိ အထူးျမတ္ဆုံး အေလးထားရဆုံးပုဂၢိဳလ္ဟု သိထားျဖင့္ ပါလာတဲ့ ေလးေတြ ျမွားေတြ ဒုတ္ေတြ ဓားေတြ လက္နက္ေတြ အားလုံး ဘုရားရွင္ ျမင္မွာကို စုိးရိမ္သည္၊ ဘုရားကဲ့ရဲ့မွာကို ေၾကာက္သည္။ ဘုရားရွင္သည္ မိမိတုိ႔အျဖစ္ကို ျမင္ေတြ႕မွာကို ရွက္သည္။ ဤသည္ပင္ မင္းသားမ်ား၏ ဟိရီႏွင့္ ၾသတၱပၸပင္ျဖစ္သည္။ မိမိကိုယ္ကို အေလးထား ရုိေသျခင္းသည္ ဟိရီမည္သည္၊ ဟိရီ တရားရွိသူတုိင္း မိမိကိုယ္ကိုယ္ ရုိေသ ေလးစားၾကသည္၊ မိမိကုိယ္ကုိ ေလးစားသူတုိင္း မေကာင္းမႈကို မျပဳၾက။ ၾသတၱပၸ၏ သေဘာသည္ သူေတာ္ေတြ ျငိဳျငင္မွာ ကဲ့ရဲ့မွာ အျပစ္တင္ ေ၀ဖန္မွာကို ေၾကာက္ျခင္းျဖစ္ရကား သူတပါးကို ေလးစားျခင္း ရုိေသျခင္းျဖစ္သည္။ သူတပါးကို ေလးစားသူတုိင္း မေကာင္းမႈလုပ္ရမွာကို ေၾကာက္ၾကသည္၊ သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ့ ျပစ္တင္မွာကို ေၾကာက္ၾကသည္။ ကုိယ့္ကိုယ္ကိုလဲ မေလးစား၊ သူတပါးကိုလဲ မရုိေသသူတုိ႔သည္ ေလာကၾကီးမွာ ျဖစ္ခ်င္တာျဖစ္ဆုိျပီး ေနတတ္ၾကသည္၊ မည္သည့္ပတ္၀န္းက်င္ကိုမွ အေလးထားစရာမလုိဟု ယူဆကာ ျဖစ္ခ်င္တုိင္း ျဖစ္ေနၾကသည္မွာ ဟိရီႏွင့္ၾသတၱပၸ ဟုေသာ ေလာကပါလ တရား ႏွစ္ပါး ေပ်က္ကြယ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။သူေတာ္ေကာင္းတရား ၇ ပါး
ဟိရီႏွင့္ၾသတၱပၸသည္ သူေတာ္ေကာင္းတရား ၇ ပါးထဲက ၂ ပါးျဖစ္သည္။ “သဒၶါ သတိ ဟိရိ ၾသတၱ ၀ီရိယ ႏွင့္ သုတ ပညာ ၇ ႏွစ္ျဖာ သဒၶမၼဟုျပ” လိစၦ၀ိမင္းသားေတြ ၀ါသနာအရ ေတာလုိက္မုဆုိး လုပ္ေပမဲ့ ပင္ကိုယ္က ဟိရီႏွင့္ၾသတၱပၸ သူေတာ္ေကာင္းတရား ရွိေနေသာေၾကာင့္ ဘုရားႏွင့္ေတြ႔ေသာ္ ရွက္ၾကသည္၊ ေၾကာက္ၾကသည္။ ဟိရီ ၾသတၱပၸရွိသူတုိင္း မေကာင္းမႈမွ ရွက္ၾက ေၾကာက္ၾကသည္၊ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။တခါက ဘုရင္ကုိးကြယ္ခံ ေက်ာင္းဘုန္းၾကီးတစ္ပါး ၀ါသနာ အထုံအရ အင္းေဘးမွာ ထုိင္ျပီး ငါးမွ်ားေနေလ့ရွိသတဲ့။ တေန႔ေတာ့ ဘုရင္ၾကီးက သူ႕တပည့္ေတြကို ဆရာေတာ္ဆီ ေန႔ဆြမ္းအတြက္ ဆြမ္းအုပ္ သြားပုိ႔ခုိင္းလုိက္တယ္၊ တပည့္ေတြကလဲ ဆရာေတာ္ၾကီး ရွိရာ စုံစမ္းသြားေတာ့ ငါးမွ်ားေနတာကို ေတြ႔ေတာ့ ၾကည္ညိဳတဲ့ စိတ္ေတြ ေပ်ာက္ျပီး ဆြမ္းအုပ္လဲ မကပ္ဘဲ ျပန္လာခဲ့ၾကတယ္၊ နန္းေတာ္ေရာက္ေတာ့ ဘုရင္ၾကီးကုိ အေၾကာင္းစုံေလွ်ာက္ထားတယ္၊ ဘုရင္ၾကီးကလဲ သူတုိ႔ေျပာတဲ့အတိုင္း ဟုတ္မဟုတ္ ေသခ်ာခ်င္ေတာ့ ကုိယ္တုိင္သြားစုံစမ္းတယ္၊ ဘုန္းၾကီးလဲ သူ႔ကို ကိုးကြယ္တဲ့ ဘုရင္ၾကီးကိုလဲ ျမင္ေရာ ငါးမွ်ားတံတုိ႔ ငါးအစာတုိ႔ကို တေနရာကို ဖြက္ထားသတဲ့၊ ဒါကို ဘုရင္ၾကီးက ျမင္သြားေတာ့ “ေအာ္--သူမွာ ၀ါသနာပါလုိ႔သာ ငါးမွ်ားဟန္တူတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ဟိရီ ၾသတၱပၸေတာ့ ရွိေနေသးသားပဲ၊ သူေတာ္ေကာင္းတရား သူ႔သႏၱာန္မွာ ရွိေနတာပဲ” ဟု ေတြးျပီး ပုိၾကည္ညိဳသတဲ့။
ျမတ္ဗုဒၶေဟာေသာ ၾကီးပြားေရးလမ္းစဥ္
ဒီလုိနဲ႔ မဟာနာမ္က ဥဒါန္းၾကဴးရျခင္းအေၾကာင္းကို ျမတ္ဗုဒၶအား ေလွ်ာက္ထားသည္၊ “ဒီလိစၦ၀ိမင္းသားေတြဟာ အလြန္ဆုိးသြမ္းပါတယ္ဘုရား၊ အေျပာအဆို အမူအရာ အားလုံး ရုိင္းစုိင္း ၾကမ္းတမ္းၾကပါတယ္ဘုရား၊ ဘုရင့္အတြက္ တုိင္းတစ္ပါး၊ ျမိဳ႕ရြာ၊ မိတ္ေဆြေတြဆီက ပုိ႔လုိက္ေသာ လက္ေဆာင္ေတြကုိ လမ္းကေန ျဖတ္လုေလ့ရွိပါတယ္ဘုရား၊ မိန္းကေလးေတြ ေနာက္ကလုိက္ျပီး စတယ္ ေနာက္ေျပာင္ေလ့ရွိပါတယ္ဘုရား၊ ဒီေလာက္ ဆုိးသြမ္းတဲ့ မင္းသားေတြ ျမတ္ဗုဒၶကို ျမင္ေတာ့ ရွက္ရေကာင္းမွန္းသိၾကတယ္၊ ေၾကာက္ရေကာင္းမွန္းလဲ သိၾကတယ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ အံ့ၾသလြန္းလုိ႔ ဒီလုိ ဆုိမိတာပါဘုရား”ဟု ေလွ်ာက္ေတာ့ ဘုရားရွင္က လူ႔ေလာကအတြက္ ၾကီးပြားေရးလမ္းစဥ္ ၅ ခုကို ဆက္ျပီး ေဟာျပလုိက္သည္။ၾကီးပြားေရးလမ္းစဥ္ (၅)
(၁) မာတာပိတေရာ သကၠေရာတိ- တရားသျဖင့္ ကိုယ့္လုလႅျဖင့္ ရအပ္ေသာ ပစၥည္းတုိ႔ျဖင့္ မိဘကို ျပဳစု ေထာက္ပံ့ျခင္း။ မိဘကုိ လုပ္ေကြ်းေသာ သားအလိမၼာ သမီးအလိမၼာေလးေတြကို မိဘေတြက ေကာင္းေသာ စိတ္၊ ကရုဏာစိတ္တုိ႔ျဖင့္ “ငါ့သား ငါ့သမီး အသက္ရွည္ပါေစ၊ ဘုန္းၾကီးပါေစ” လုိ႔ ဆုိျပီး ေစာင့္ေရွာက္ၾကသည္။ မိဘခ်စ္ခင္မႈကို ရေသာ၊ မိဘေမတၱာကုိ ရရွိေသာ သား သမီးသည္ ဘယ္ေတာ့မွ ဆင္းဒုကၡႏွင့္မေတြ႔ရ၊ ေကာင္းက်ိဳးမဂၤလာေတြနဲ႔ပဲ ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္သည္။တခါတရံ ေျပာမရ ဆုိမရတဲ့ သားကုိ ကရုဏာေဒါေသာျဖင့္ စိတ္ဆုိးမာန္ဆုိးနဲ႔ “လမ္းမွာ ကြ်ဲရုိင္းမၾကီးနဲ႔ ေတြ႕ပါေစ”လုိ႔ က်ိန္ေျပာလုိက္မိသည္။ တကယ္ပဲ အေမက က်ိန္ေျပာလုိက္သလုိပဲ ကြ်ဲမၾကီးက သူ႔ကို ေခြ႔သက္ေတာ့မည့္ဟန္ျဖင့္ တည့္တည့္မည့္မည့္ လာေနသည္ကုိ ျမင္ေတာ့ ေၾကာက္ဒူးေတြတုန္ေနသည္။ သားျဖစ္သူက “ငါ့အေမ ပါးစပ္က ထြက္လာတဲ့စကားသည္ ရင္ထဲက တကယ္မဟုတ္၊ ငါ့အေမရဲ့ ရင္ထဲက စကားသည္ ငါ့ကို ေသေစခ်င္တဲ့ဆႏၵ လုံး၀မရွိ၊ ဤမွန္ကန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ ကြ်ဲမၾကီး ငါ့အနားက ထြက္ခြါသြားပါေစ” ဟု သစၥာဆုိလုိက္ေသာအခါ ေခြ႔သက္ရန္လာေသာ ကြ်ဲမၾကီး သူအနီးအနားေရာက္မွ လမ္းေၾကာင္းလြဲထြက္သြားသည္။
မိဘမ်ားသည္ သားသမီးအေပၚ ျဗဟၼာလုိတမ်ိဳး မိဘလုိတမ်ိဳး ဆရာလုိတမ်ိဳး ေစာင့္ေရွာက္တတ္ေသာေၾကာင့္ သားသမီးေတြရဲ့ အပူေဇာ္ထူးကို ခံထုိက္သူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိဘမ်ားသည္ ေလာကမွာ အေလးထား ပူေဇာ္သင့္သူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ေနာက္ ၾကီးပြားေၾကာင္းတစ္ခုကေတာ့ မိဘအျပင္ သား မယား၊ အလုပ္သမားမ်ားပင္ျဖစ္သည္။
(၂) ပုတၱဒါရဒါသကမၼကရေပါရိေသ သကၠေရာတိ- သား၊ မယား၊ ကြ်န္၊ အလုပ္သမားမ်ားကို ခ်ီးေျမာက္ျခင္း၊ ေပးကမ္းျခင္း။ မိသားစုတစ္စု၏ ဦးစီးတစ္ေယာက္သည္ သား မယားကို ျပဳစုရမည္၊ ေပးကမ္း ခ်ီးျမင့္ရမည္၊ အလုပ္ရွင္သည္ အလုပ္သမား၊ အိမ္အကူ စေသာ ကုိယ့္ေအာက္ ငယ္သားေတြကို ခ်ီေျမာက္ရမည္၊ ေပးကမ္းရမည္၊ အေလးထားရမည္။ ထုိ႔အတူ တုိင္းျပည္ေခါင္းေဆာင္၊ ျမိဳ႕၊ ရပ္ရြာ ေခါင္းေဆာင္တုိ႔သည္ ျပည္သူျပည္သားေတြကို အေလးထားရမည္၊ ေပးကမ္းခ်ီးေျမာက္ရမည္။ အလုပ္သမား အိမ္ေဖာ္ေတြရဲ့ ေမတၱာရရွိမွ အိမ္ရွင္ အလုပ္ရွင္တုိ႔ လုံျခံဳ စိတ္ခ်ျပီး ၾကီးပြားမည္ ျဖစ္သည္။ ျပည္သူျပည္သားေတြ ေမတၱာရရွိမွ ေခါင္ေဆာင္းတုိ႔သည္ အလုပ္လုပ္ရတာ အဆင္ေျပသလုိ တုိင္းျပည္အတြက္ ေအးခ်မ္းသာယာျပီး ၾကီးပြားမည္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကုိယ့္ေအာက္ ရာထူး အဆင့္အတန္း ဂုဏ္စသည္ ငယ္သည္ ေသးသည္ဟူ၍ အထင္မေသးသင့္ဘဲ အေလးထားရမည္ ျဖစ္သည္။ ကုိယ့္ေအာက္ငယ္သားတုိ႔၏ ေမတၱာ ရရွိျခင္းသည္လည္း ၾကီးပြားေၾကာင္း လမ္းစဥ္ တစ္ခု ျဖစ္သည္။
(၃) ေခတၱကမၼႏၲသာမႏၲာသေဗ်ာဟာေရ သကၠေရာတိ-လယ္ခ်င္းကပ္ ယာခ်င္းကပ္၊ ျခံျခင္းကပ္ စီပြားဘက္မ်ားကိုလည္း အေလးထားျခင္း ေပးကမ္းျခင္း။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ေနၾကရေသာ လူတုိ႔အတြက္ ပတ္၀န္းက်င္သည္လည္း အေလးထားရမည့္သူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ သူတုိ႔ကို အေလးထား ေမတၱာထား ေပးကမ္းခ်ီေျမာက္မွသာလွ်င္ သူတုိ႔တေတြရဲ့ ေမတၱာရရွိမည္။ အိမ္ခ်င္းကပ္ မိသားစု၊ လယ္ခ်င္း၊ ယာခ်င္းကပ္ စီးပြားဘက္၊ မိတ္ေဆြ၊ ဒီထက္ ပုိက်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေတြးေသာ္ ႏုိင္ငံခ်င္းကပ္ မိတ္ေဆြတုိ႔ထံမွ ေပးကမ္းခ်ီးေျမာက္ျခင္းျဖင့္ ေမတၱာရယူရပါသည္။ ကုိယ့္ကို ေမတၱာထားေသာ သူတုိ႕သည္ ကိုယ့္အက်ိဳးအစီးပြားကို ဘယ္ေတာ့မွ ဖ်က္ဆီးလိမ့္မည္ မဟုတ္၊ ၾကီးပြားေရးကုိပဲ အားေပး ေထာက္ပံ့ေနၾကမည္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူတုိ႔တေတြ၏ ေမတၱာ ကရုဏာမ်ား ရျခင္းသည္လည္း ၾကီးပြားေၾကာင္းတစ္ခု ျဖစ္သည္။
(၄) ဗလိပဋိဂၢါဟိကာ ေဒ၀တာ သကၠေရာတိ-ဘုိးစဥ္ေဘာင္ဆက္ကထဲက ေစာင့္ေရွာက္ေပးၾကေသာ နတ္မ်ားကို ပူေဇာ္ျခင္း။ ေလာကပတ္၀န္းက်င္ဆုိတဲ့ ေနရာမွာ သာမန္လူသားေတြ မျမင္ႏုိင္တဲ့ပုဂၢဳိလ္ေတြ၊ လူေတြနဲ႔ နီးနီးစပ္စပ္ရွိတဲ့ သူေတြဆုိတာ ရွိတယ္။ ေတာေစာင့္နတ္၊ ေတာင္ေစာင့္နတ္၊ ရုကၡစုိး စတဲ့ နတ္ေတြဆုိတာ ရွိပါတယ္၊ ယေန႔ေခတ္ ျမန္မာတခ်ိဳ႕ယုံၾကည္တဲ့ မနဲေလး၊ အေမဂ်မ္း၊ ကိုၾကီးေက်ာ္၊ ဘုိးမင္းေခါင္စတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြ နတ္မ်ိဳးေတြကုိ ဆုိလုိသည္မဟုတ္။ တကယ္ရွိေနတဲ့ ဘုိးစဥ္ေဘာင္ဆက္ကထဲက ကုိယ့္ကို ေစာင့္ေရွာက္ေနတဲ့ လူသားေတြနဲ႔ ဆက္စပ္မႈရွိတဲ့ နတ္ေတြကို ဆုိလုိပါသည္။ တကယ္ေတာ့ ထုိနတ္ေတြဆုိတာလဲ တမလြန္ေရာက္ မိမိတုိ႔ရဲ့ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ သူတုိ႔ကို ပူေဇာ္တယ္ဆုိတာလဲ ကိုယ္ ေန႔စဥ္ျပဴသမွ်ကို ေမတၱာပုိ႔ အမွ်ေပးေ၀ျခင္းပဲ ျဖစ္သည္၊ နတ္စဥ္ေတြ သင္ပင္ၾကီးေတြေအာက္ ထမင္းဟင္းေတြ ကန္ေတာ့ပြဲထိုးျပီး ပူေဇာ္တာမ်ိဳး မဟုတ္၊ ထုိပူေဇာ္မ်ိဳးက အခ်ိန္ကုန္ ပုိက္ဆံကုန္တာပဲ အဖတ္တင္ျပီး ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖတ္ ဘာမွ အက်ိဳးမရဘဲရွိ၏။ လူသားေတြနဲ႔ နီးနီးစပ္စပ္ရွိတဲ့နတ္ေတြကို ပူေဇာ္ျခင္းျဖင့္ သူတုိ႔တေတြရဲ့ ေမတၱာကို ရရွိမည္၊ သူတုိ႔တေတြရဲ့ေမတၱာျဖင့္ ေဘးအႏၲရာယ္နဲ႔ မၾကံဳရ၊ ေကာင္းက်ိဳး မဂၤလာေတြနဲ႔ပဲ ေတြ႔ၾကံဳရမည္။
စစ္ကုိင္းေတာင္က ဆြမ္းခံ အျမဲၾကြေလ့ရွိတဲ့ သက္ေတာ္ရွည္ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ျဖစ္ရပ္မွန္ တစ္ခု ၾကားဖူးသည္။ ဓုတင္လဲေဆာင္ သီလလုံျခံဳေသာ ဆရာေတာ္ၾကီးက ေန႔စဥ္ နတ္ေတြကို ေမတၱာပုိ႔ အမွ်ေ၀ေလ့ရွိသတဲ့၊ တေန႔ေတာ့ ေန႔စဥ္ဆြမ္းခံမပ်က္ ဆြမ္းခံက်င့္၀တ္ရွိတဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီး ေခါင္းထဲမွာ မူးသလုိလုိျဖစ္၊ ဗုိက္ထဲမွာလဲ မအီမသာျဖစ္၊ ဆြမ္းခံသြားလုိ႔ မရေလာက္ေအာင္ကို ျဖစ္ေနသည္။ ေန႔စဥ္ ၇ နာရီ ဆြမ္းခံၾကြေလ့ရွိေသာ ဆရာေတာ္ၾကီးကို ေမွ်ာ္ေနေသာ ေခ်ာင္က သီလရွင္ဆရာၾကီးမ်ားကလဲ “ပုံမွန္ ဆြမ္းခံ၀တ္မပ်က္ ၾကြေလ့ရွိတဲ့ဆရာေတာ္ၾကီး ဒီေန႔မွ ထူးထူးဆန္းဆန္း ဘာလုိ႔ မၾကြပါလိမ့္”ဟု အေတြး၀င္ေနသည္။ ၉ နာရီကလဲ ထုိးေနျပီ၊ ဒီအခ်ိန္မွ မၾကြရင္ ၾကြမလာေလာက္ေတာ့ဘူးဟု ဆုံးျဖတ္ျပီး ဆရာေတာ္ၾကီးအတြက္ ခင္းထားေလ့ရွိသည့္ ေနရာထုိင္ခင္းကို ရုတ္လုိက္သည့္အခါ ေျမြေပြးၾကီးတစ္ေကာင္ ေခြေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ အကယ္၍သာ ဆရာေတာ္ၾကီး ၾကြလာျပီး ထုိင္မိလုိက္ရင္ မေတြး၀ံ့စရာ။ ယခုေတာ့ ဆရာေတာ္ၾကီး ကံေကာင္းသြားသည္။ ဤသည္မွာ ဆရာေတာ္ၾကီးကို ခ်စ္ေသာ နတ္ေဒ၀ါေတြက ဆရာေတာ္ၾကီးကို ကယ္လုိက္ျခင္းပဲ ျဖစည္။ ဒီလုိ ျဖစ္ရပ္မွန္ေတြ မ်ားစြာေတြ႔ရသည္၊ တခ်ိဳ႕လဲ မိသားစုလုိက္ အက္စီးဒင့္ျဖစ္ျပီး အသက္ဆုံးၾကေပမဲ့ ထိုေန႔ ထိုခရီးစဥ္ကို လုိက္ခ်င္စိတ္မရွိလုိ႔ က်န္ရစ္သူ တစ္ေယာက္သာ အသက္ရွင္ခြင့္ရသည့္ အျဖစ္အပ်က္ေတြကလဲ မ်ားစြာေတြ႔ၾကံဳေနရသည္။ မျမင္ႏုိင္တဲ့သူေတြရဲ့ အေစာင့္ေရွာက္ကို ရျခင္းသည္လည္း ၾကီးပြားခ်မ္းသာေၾကာင္း လမ္းစဥ္ တစ္ခုျဖစ္သည္။
(၅) သမဏျဗဟၼေဏ သကၠေရာတိ- ရဟန္းသံဃာ သူေတာ္စဥ္တုိ႔ကို ေပးကမ္း ပူေဇာ္ျခင္း၊ အေလးထားျခင္း။ ကုိယ့္ပတ္၀န္းက်င္တြင္ အေလးထားရဆုံး သူေတာ္စဥ္မ်ားကို ရုိေသ ဦးတုိက္ျခင္း၊ ပူေဇာ္ျခင္းအေလ့ရွိသူတုိ႔ကုိ ထုိရဟန္းသံဃာ သူေတာ္စဥ္မ်ားက ေမတၱာပုိ႔ ကရုဏာပြားျခင္းတုိ႔ျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္ၾကသည္။ သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ့ ေမတၱာ ရရွိသူတုိ႔သည္ ဘယ္ေတာ့ ဆင္းရဲဒုကၡနဲ႔ မေတြ႔ရ၊ မၾကံဳရ၊ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ မဂၤလာမ်ားျဖင့္သာ ဆုံၾကရ ၾကံဳၾကရမွာ ျဖစ္သည္။ ရဟန္းသံဃာ သူေတာ္စဥ္တုိ႔သည္လည္း လူ႔အဖြဲ႔အစည္းၾကီးထဲက အေလးထားရဆုံးအျဖစ္ ပါ၀င္ၾကသည္၊ သူတုိ႔ကုိ ပူေဇာ္ျခင္းသည္လည္း ၾကီးပြားေၾကာင္း လမ္းစဥ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။
အဆုံးသက္စကား
ဤ ၾကီးပြားေၾကာင္းလမ္းစဥ္ ၅ ခုကို ျခံဳၾကည့္လုိက္လွ်င္ အားလုံးသည္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၊ ကုိယ့္ပတ္၀န္းက်င္၊ ကုိယ္နဲ႔ နီးနီးစပ္စပ္ ေနသူမ်ားျဖစ္ၾကေသာ (၁)မိဘကို (၂) သားမယား၊ အလုပ္သမား၊ အိမ္အကူ စသည္မ်ား၊ (၃) အိမ္ခ်င္းကပ္၊ ျခံခ်င္းကပ္၊ ယာခ်င္းကပ္ စီးပြာဘက္ႏွင့္ မိတ္ေဆြမ်ား၊ (၄) မိရုိးဖလာ ေဆြးစဥ္မ်ိဳးဆက္ကထဲက အေစာင့္အေရွာက္နတ္ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္နတ္မ်ားႏွင့္ (၅) ရဟန္းသံဃာ သူေတာ္စင္မ်ားကို ေပးကမ္းျခင္း၊ ခ်ီေျမာက္ျခင္းတုိ႔ပဲ ျဖစ္သည္။ ေပးကမ္းေသာ လက္ကို မည္သူမွ် ရန္မမူ၊ ေပးကမ္းေသာ လက္ကို လူမ်ိဳးစုံ အရြယ္မ်ိဳးစုံ စရုိက္မ်ိဳးစုံက လက္ကမ္းၾကိဳဆုိၾကမည္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေပးကမ္းျခင္းျဖင့္ ေမတၱာကို ရရွိႏုိင္သည္။ထုိသူအားလုံးရဲ့ ေမတၱာကို ရရွိေသာ သူ၊ ႏုိင္ငံ၊ ျပည္၊ တုိင္း၊ ျမိဳ႕၊ ရပ္ရြာတုိ႔သည္ ဘယ္ေသာအခါမွ ဆင္းရဲျခင္းမ်ိဳးႏွင့္ မဆုံရ မၾကဳံရဘဲ ေကာင္းက်ိဳးမဂၤလာမ်ားႏွင့္သာ ဆုံရ ၾကံဳရမည္။
“ယႆ ကႆစိ၊ မဟာနာမ၊ ကုလပုတၱႆ ဣေမ ပဥၥဓမၼာ သံ၀ိဇၨႏၲိ----ယဒိ ၀ါ ရေညာ (ပ) ဂါမ ဂါမဏိကႆ ၀ါ၊ ယဒိ ၀ါ ပူဂဂါမဏိကႆ၊ ေယ ၀ါ ပန ကုေလသု ပေစၥကာဓိပစၥံ ကာေရႏၲိ၊ ၀ုဒၶိေယ၀ ပါဋိကခၤါ၊ ေနာ ပရိဟာနိ”
“မဟာနမ္-- ဤၾကီးပြားေၾကာင္း လမ္းစဥ္ကို လုိက္နာ ျပဳက်င့္အားထုတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္သည္ တုိင္းျပည္မင္းလုပ္ ဘုရင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အမတ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ၀န္ၾကီးပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ စစ္ေသနာပတိပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရြာသူၾကီးပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ျပည္သူ ျပည္သားေတြပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ရြာသူရြာသားေတြပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၾကီးပြားခ်မ္းသာၾကမည္၊ ဘယ္ေတာ့မွ ဆုတ္ယုတ္ျခင္း ဆင္းရဲျခင္းမ်ိဳးနဲ႕ မၾကံဳဘူး”ဟု ဘုရားက နိဂုံးအေနနဲ႔ မဟာနာမ္အမွဴးၾကီးေသာ လိစၦ၀ိမင္းသားေတြကို ေဟာခဲ့သည္။
ဒါ့ေၾကာင့္ အားလုံး-- လိဇၨ၀ီမင္းသားမ်ားအား ေဟာၾကားတဲ့ ၾကီးပြားေၾကာင္းလမ္းစဥ္တရားကို နာၾကားရျပီး မိမိတုိ႕တေတြလဲ ၾကီးပြားရာ ၾကီးပြားေၾကာင္းမ်ားကို ကုိယ္စီ အားထုတ္ႏုိင္ေသာ အမ်ိဳးေကာင္းသားမ်ား အမ်ိဳးေကာင္းသမီးမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစကုန္သတည္း-- ဤကဲ့သုိ႔ ျပဳလုပ္အားထုတ္သြားၾကေသာ ေရွးေရွးေသာ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ ရအပ္ ေရာက္အပ္ေသာ သိျမင္အပ္ေသာ အသခၤတ နိဗၺာန္ကို လွ်င္ျမန္ေစာစြာ ရၾကရာ ေရာက္ၾကရာပါေစကုန္ေသာဟူ၍ ပ႒နာေအာင္ဆု ျပဳလုိက္ၾကကုန္ရာ သတည္းးးးးးး
သာဓု သာဓု သာဓု
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ
သီတဂူစတား
၁၄-၄-၂၀၁၂
0 comments:
Post a Comment