ရဟန္းႏွင့္ ဘြဲ႔ဒီဂရီ
စာမိတ္ဆက္
အိႏၵိယ၊ သီရိလကၤာ၊ ထုိင္း၊ အေမရိက၊ အဂၤလန္ စသည္ႏုိင္ငံေတြကဲ့သုိ႔ ကမၻာတလြားမွာ ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ေျပာရရင္ ေခတ္နဲ႔ေလ်ာ္ညီေသာ B.A, M.A, Ph.D စတဲ့ ဘြဲ႕ဒီဂရီေတြ အတြက္ပညာရပ္မ်ားကို သင္ၾကားေနၾကေသာ ျမန္မာ ရဟန္းေတာ္မ်ားစြာ ရွိသည္။ ျမန္မာရဟန္းေတာ္ ေက်ာင္းသားမ်ားက ကုိယ့္ႏုိင္ငံအသီးအသီးရွိ အဖြဲ႔၏ႏွစ္စဥ္အမွတ္တရ မဂၢဇင္းစာေစာင္မ်ား ထုတ္ေ၀ေလ့ရွိသည္။ ထုိင္းႏုိငံေရာက္ ျမန္မာရဟန္းေတာ္ မိတ္ေဆြတစ္ပါးက “အရွင္ဘုရား ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ေလာက္ ခ်ီးျမင့္ပါဘုရား”ဟု မိန္႔သျဖင့္ ပညာေရးနဲ႔ပတ္သတ္ျပီး အြန္လုိင္း ဒကာမတစ္ေယာက္ အေမးကို စုစည္းျပီး အေမးအေျဖ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ဖန္တီးလုိက္ရပါသည္။
စာေရးသူကို ေဖ့ဘုတ္မွာေရာ ဂ်ီေမးလ္မွာေရာ ဂ်ီေတာ့ခ္မွာပါ ရဟန္းေရာ လူေေတြနဲ႔ပါ စကားေျပာျဖစ္သည္။ အမ်ားစုကေတာ့ ဘာသာေရးအေၾကာင္း၊ လူမႈေရးအေၾကာင္း အိႏၵိယပညာေရးအေၾကာင္းႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးအေၾကာင္းေတြပါ ေမးတတ္ၾကသည္။ အခုခါေတာ့ မႏၱေလးမွ ဒကာမတစ္ေယာက္က စာေရးသူတုိ႔ ရယူေနတဲ့ ဘြဲ႕ဒီဂရီေတြနဲ႕ပတ္သက္ျပီး ေမးထားသည္။ သူလဲ တကယ္ေတာ့ စာဖတ္ စာေရးသူ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ သူနဲ႕အျပန္အလွန္ ေျပာခဲ့တဲ့ စကားေတြကို စုစည္းျပီး ပုိျပီး နားလည္လြယ္ေအာင္ ျဖည့္သင့္တာ ျဖည့္ျပီး ထုိင္းႏုိင္ငံ ျမန္မာေက်ာင္းသားရဟန္းေတာ္မ်ား မဂၢဇင္းတြင္ ထည့္ရန္ ျဖစ္လာသည္။
ဒကာမး ျမန္မာျပည္ ဘယ္ေတာ့ေလာက္ ျပန္ၾကြလာမွာလဲဘုရားး
သီတဂူစတားး ေလာေလာဆယ္ေတာ့ မၾကြျဖစ္ေသးဘူး၊ ျပန္လာရင္လဲ ျဖစ္ေတာ့ျဖစ္ပါတယ္၊ ျပန္လာျခင္းေၾကာင့္ စရိတ္ကုန္တာပဲ အဖတ္တင္တာပဲဆုိျပီး မလာေတာ့တာပါ။ စပြန္ဆာေပးမဲ့သူရွိရင္ေတာ့ ျပန္ျဖစ္ေကာင္း ျပန္ႏုိင္တယ္၊ pppppp.
ဒကာမး းပီအိပ္ခ်္ဒီ ရျပီးျပီလားဘုရားး.. အဲဒီအတြက္သြားတာ မဟုတ္လားဘုရားး
သီတဂူစတားး အင္းဟုတ္ပါတယ္ အဲဒါအတြက္ လုပ္ေနဆဲေလ၊ မျပီးေသးပါဘူး၊ အခုမွ Ph.D သက္တမ္းက ၆ လပဲ ရွိပါေသးတယ္။ စာရွာ စာေရးဆဲေပါ့။ ေနာက္ထက္ ၂ ႏွစ္ အနဲဆုံး ဆက္ေနရဦးမယ္ေလ။
ဒကာမးး အဲဒိဘြဲ႕က အေရးၾကီးလားဘုရားး.. ဘုရားသာသနာမွာ အဲဒီဘြဲ႕ထက္ အေရးၾကီးတာေတြရွိေသးလားဘုရားး.. ဘြဲ႕ရရင္ ဘာလုပ္မလဲဘုရား.. တပည္႔ေတာ္သိခ်င္တာေလး ရွိေနတယ္ဘုရားး
အိႏၵိယ၊ သီရိလကၤာ၊ ထုိင္း၊ အေမရိက၊ အဂၤလန္ စသည္ႏုိင္ငံေတြကဲ့သုိ႔ ကမၻာတလြားမွာ ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ေျပာရရင္ ေခတ္နဲ႔ေလ်ာ္ညီေသာ B.A, M.A, Ph.D စတဲ့ ဘြဲ႕ဒီဂရီေတြ အတြက္ပညာရပ္မ်ားကို သင္ၾကားေနၾကေသာ ျမန္မာ ရဟန္းေတာ္မ်ားစြာ ရွိသည္။ ျမန္မာရဟန္းေတာ္ ေက်ာင္းသားမ်ားက ကုိယ့္ႏုိင္ငံအသီးအသီးရွိ အဖြဲ႔၏ႏွစ္စဥ္အမွတ္တရ မဂၢဇင္းစာေစာင္မ်ား ထုတ္ေ၀ေလ့ရွိသည္။ ထုိင္းႏုိငံေရာက္ ျမန္မာရဟန္းေတာ္ မိတ္ေဆြတစ္ပါးက “အရွင္ဘုရား ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ေလာက္ ခ်ီးျမင့္ပါဘုရား”ဟု မိန္႔သျဖင့္ ပညာေရးနဲ႔ပတ္သတ္ျပီး အြန္လုိင္း ဒကာမတစ္ေယာက္ အေမးကို စုစည္းျပီး အေမးအေျဖ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ဖန္တီးလုိက္ရပါသည္။
စာေရးသူကို ေဖ့ဘုတ္မွာေရာ ဂ်ီေမးလ္မွာေရာ ဂ်ီေတာ့ခ္မွာပါ ရဟန္းေရာ လူေေတြနဲ႔ပါ စကားေျပာျဖစ္သည္။ အမ်ားစုကေတာ့ ဘာသာေရးအေၾကာင္း၊ လူမႈေရးအေၾကာင္း အိႏၵိယပညာေရးအေၾကာင္းႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးအေၾကာင္းေတြပါ ေမးတတ္ၾကသည္။ အခုခါေတာ့ မႏၱေလးမွ ဒကာမတစ္ေယာက္က စာေရးသူတုိ႔ ရယူေနတဲ့ ဘြဲ႕ဒီဂရီေတြနဲ႕ပတ္သက္ျပီး ေမးထားသည္။ သူလဲ တကယ္ေတာ့ စာဖတ္ စာေရးသူ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ သူနဲ႕အျပန္အလွန္ ေျပာခဲ့တဲ့ စကားေတြကို စုစည္းျပီး ပုိျပီး နားလည္လြယ္ေအာင္ ျဖည့္သင့္တာ ျဖည့္ျပီး ထုိင္းႏုိင္ငံ ျမန္မာေက်ာင္းသားရဟန္းေတာ္မ်ား မဂၢဇင္းတြင္ ထည့္ရန္ ျဖစ္လာသည္။
ဒကာမး ျမန္မာျပည္ ဘယ္ေတာ့ေလာက္ ျပန္ၾကြလာမွာလဲဘုရားး
သီတဂူစတားး ေလာေလာဆယ္ေတာ့ မၾကြျဖစ္ေသးဘူး၊ ျပန္လာရင္လဲ ျဖစ္ေတာ့ျဖစ္ပါတယ္၊ ျပန္လာျခင္းေၾကာင့္ စရိတ္ကုန္တာပဲ အဖတ္တင္တာပဲဆုိျပီး မလာေတာ့တာပါ။ စပြန္ဆာေပးမဲ့သူရွိရင္ေတာ့ ျပန္ျဖစ္ေကာင္း ျပန္ႏုိင္တယ္၊ pppppp.
ဒကာမး းပီအိပ္ခ်္ဒီ ရျပီးျပီလားဘုရားး.. အဲဒီအတြက္သြားတာ မဟုတ္လားဘုရားး
သီတဂူစတားး အင္းဟုတ္ပါတယ္ အဲဒါအတြက္ လုပ္ေနဆဲေလ၊ မျပီးေသးပါဘူး၊ အခုမွ Ph.D သက္တမ္းက ၆ လပဲ ရွိပါေသးတယ္။ စာရွာ စာေရးဆဲေပါ့။ ေနာက္ထက္ ၂ ႏွစ္ အနဲဆုံး ဆက္ေနရဦးမယ္ေလ။
ဒကာမးး အဲဒိဘြဲ႕က အေရးၾကီးလားဘုရားး.. ဘုရားသာသနာမွာ အဲဒီဘြဲ႕ထက္ အေရးၾကီးတာေတြရွိေသးလားဘုရားး.. ဘြဲ႕ရရင္ ဘာလုပ္မလဲဘုရား.. တပည္႔ေတာ္သိခ်င္တာေလး ရွိေနတယ္ဘုရားး
သီတဂူစတား း အေရးၾကီးတာထက္ေခတ္ကာလ အေလ်ာက္ လုိအပ္လာလုိ႕ လုပ္တာပါ။ အေရးၾကီးလားေမးေတာ့ ေျဖရအုန္းမွာေပါ့။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ေလာကမွာ စာသင္စာခ် တရားေဟာ သင္တန္းေပးျခင္းစတဲ့ ပရိယတၱိ Learning ႏွင့္ ထုိသင္ထားသမွ်အတုိင္း လက္ေတြ႔ က်င့္သုံးတဲ့ apply learning ေျပာမလား ဒါမွမဟုတ္ လူအသိမ်ားတဲ့ ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ျခင္းဆုိတဲ့ ပဋိပတ္ ဆုိတဲ့အလုပ္လုိ႔ပဲ ေျပာရမလား၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ အဲဒီ ၂မ်ိဳးရွိတယ္၊ အဲဒီ ၂မ်ိဳးလုံးက သာသနာမွာ အေရးၾကီးတာခ်ည္းပဲ၊ ဘယ္ဟာက ပုိအေရးၾကီးလဲဆုိတာ ေျပာဖုိ႔မလိုဘူး၊ ၂ ခုလုံးအေရးၾကီးတာခ်ည္းပဲ။ သင္ၾကား ေလ့လာမႈ ပရိယတၱိမပါဘဲ သဒၶါတရားႏွင့္ ပညာ မရႏုိင္ဘူး ထုိတရား ၂ ခုမပါဘဲ ပဋိပတၱိဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ပဋိပတ္မရွိေတာ့ ပဋိေ၀ဓ penetrating ဆုိတာ မရႏုိင္ပါဘူး၊ ဒီေတာ့ သင္ရင္း က်င့္ရင္း ၂ မ်ိဳးလုံးက သာသနာမွာ အေရးၾကီးတာခ်ည္းပါပဲ။ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း သုိ႔မဟုတ္ ကုိယ့္အတြက္ပဲ ၾကည့္ျပီး စာလုိေျပာရရင္ အေပၸါသုေကၠာ ေပါ့၊ ဆုိလုိတာက ကိုယ္အတြက္ပဲ ၾကည့္ျပီး အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ မၾကည္သူမ်ားအတြက္ကေတာ့ အဲလုိ ဘြဲ႕ေတြ ဒီဂရီေတြ မလုိဘူးေပါ့၊ တစ္ပါးသူအတြက္ သုိ႔မဟုတ္ သာသနာ ရည္ရွည္အတြက္ စဥ္းစားေပးသူမ်ားအတြက္ေတာ့ အဲဒီဘြဲ႕ေတြဟာ လုိအပ္လာတယ္လုိ႔ ေျပာရမွာပဲ။
(ဘြဲ႕ဒီဂရီေတြကုိ သေဘာမက်တာလား၊ ကိုယ္တုိင္ေကာ ဘြဲ႕တစ္ခုခု မရခဲ့လုိ႕လား၊ ရခဲ့ရင္ေတာင္ ဘာလုိ႔ အဲဒီဘြဲ႔ ယူခဲ့သလဲဆုိတာ ျပန္မသုံးသပ္ဘူးလား မေျပာတတ္။)
အဲဒီေတာ့ ဘြဲ႕ေတြကေကာ အေရးၾကီးလားဆုိေတာ့ သူ႔ေခတ္အေလ်ာက္ ေပၚလာတဲ့ဘြဲ႕ဒီဂရီမ်ားသည္ သူ႔ေခတ္သူ႔ကာလအတြက္ အေရးၾကီးသည္ဟု ေျပာရပါလိမ့္မည္။
‘‘သဒၶါဇာေတာ ဥပသကၤမိ’’ ဆုိတဲ့ စကႌသုတ္နဲ႕ေျပာရရင္ လူေတြဆုိတာ ဆရာကို ခ်ဥ္းကပ္တယ္၊ ကိုယ့္ကို ခ်ဥ္းကပ္တယ္ဆုိတာ ယုံၾကည္မႈရွိမွ ခ်ဥ္းကပ္တာပါ။ အဲဒီလုိ သူတုိ႔ ယုံၾကည့္မႈရေအာင္ ဘြဲ႕ေတြဆုိတာ ေပၚလာတာပဲ။ ဘုရားလက္ထက္ကထဲက ဘုရားကိုယ္တုိင္ပဲ ရာထူးေတြေပး၊ ဘြဲ႕ေတြ ေပးလာတာပဲေလ။ ယုံၾကည့္မႈေၾကာင့္ ခ်ဥ္းကပ္လာေတာ့မွ ကိုယ္က တဆင့္တက္ျပီး နည္းလမ္းေတြကို ညြန္ျပလုိ႕ရမယ္။ ယုံၾကည္မႈမရွိသူကို ဘယ္ေလာက္ပဲ အာေပါက္ေအာင္ ေျပာေျပာ ကိုယ္ေျပာတာ သူတုိ႔ လက္ခံမည္ မဟုတ္။ တကၠသိုလ္ဆရာလုပ္မွာဆုိေတာ့ တကၠသုိလ္မွာ ယုံၾကည္ႏုိင္ေလာက္တဲ့ ဘြဲ႕ေတြ ရေအာင္ လုပ္ၾကတာပဲ၊ စာသင္တုိက္မွာလဲ ဓမၼာစရိယဘြဲ႕ေတြ ရေအာင္ လုပ္ၾကတာပဲ၊ ဘုန္းဘုန္းလဲ စာသင္တုိက္က ဘြဲ႕ေတြ ရျပီးမွ ထြက္လာတာပါ။
တခါက ေတာင္ျမိဳ႕မဟာဂႏၶာဆရာေတာ္ၾကီးက မနက္ပုိင္း ေခါင္းရိပ္ေပးေနတဲ့ တပည့္ၾကီးျဖစ္တဲ့ ဘုန္းၾကီးဦးဇနပတိ (စာေရးသူ၏ဆရာ၊ ယခု မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္ၾကီး၏ နာယကဆရာေတာ္၊ အဂၢမဟာပ႑ိတ) ကုိ မိန္႔ဖူးတယ္၊ ‘‘ ဦးဇနပတိ--မႏၱေလး သက်သီဟ အသင္း အဘိ၀ံသဘြဲ႕ကုိ ၀င္ေျဖပါ့လား၊ ေနာင္တခ်ိန္ သာသနာျပဳရာမွာ အက်ိဳးမ်ားပါလိမ့္မည္’’။ သုိ႔ေသာ္ စာေရးသူ၏ ဆရာကေတာ့ ဘြဲ႕ေတြကို အေလးမထားဘဲ ကိုယ္ စာတတ္ရင္ ျပီးတာပဲဆုိျပီးေနလုိက္သည္။ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ၾကီး ေျပာသည္မွာ အလြန္႔လြန္ကို မွန္သည္၊ ေခတ္လူေတြက စာတတ္,မတတ္ကို ဘြဲ႔ေတြ ဒီဂရီေတြနဲ႔ တုိင္းတာၾကသည့္အတြက္ စာတတ္ေနေပမဲ့ ဘြဲ႕ေတြရေနသူေတြေလာက္ အလုပ္လုပ္တဲ့ေနရာမွာ မတြင္က်ယ္ျဖစ္ေနသည္။ ယုံၾကည္မွ ခ်ဥ္းကပ္ၾကသည္ဆုိသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။
တခါက တိပိဋကဆရာေတာ္ (ေတာင္ျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံထြက္) က မိန္႔ဖူးတယ္‘‘ ငါတုိ႔က ေနာက္က အျမီးပါမွ ဆရာေတာ္ႏုိင္တာကြ’’တဲ့။ အျမီးဆုိတာ- မိမိဘြဲ႕ေနာင္ အဘိ၀ံသဆုိတဲ့ ဘြဲ႕ထူးတပ္ထားျခင္းကို ဆုိသည္၊ ဥပမာ-အရွင္ကု႑လ သည္ အဘိ၀ံသဘြဲ႕ရေသာ္ အရွင္ကု႑လာဘိ၀ံသ ဆုိတဲ့ အျမီးပါလာသည္။
တကၠသိုလ္တစ္ခုက ေက်ာင္းသားရဟန္းေတြက ဘာေျပာလဲဆုိေတာ့‘‘ဒုိ႔တကၠသိုလ္က ပါခ်ဳပ္သည္ အလုပ္ လုပ္သည္ျဖစ္ေစ မလုပ္သည္ျဖစ္ေစ အေရးမၾကီးဘူး၊ ဒုိ႕တကၠသိုလ္အတြက္ ေဒါက္တာဘြဲ႔ရျပီး ပညာတတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ ပါခ်ဳပ္အျဖစ္ ရလုိက္တာကိုပဲ ဂုဏ္ယူပါသည္’’တဲ့။
ယေန႔ေခတ္ အလုပ္ရုံ ကုမၸဏီေတြမွာလဲ အလုပ္လုပ္ေလွ်ာက္သူတုိင္းကို ဘြဲ႕ဒီဂရီ (certificate)နဲ႕ တုိင္းတာသတ္မွတ္ေခၚသည္၊ ဘြဲ႕ဒီဂရီသည္ ယုံၾကည္မႈရရန္ ျပယုဂ္တစ္ခုျဖစ္သည္။ တခါက သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီးက သူ႕တပည့္တစ္ပါးက အမ္ေအျပီး ျပန္လာတယ္၊ Ph.D အတြက္ ဆက္မလုပ္ေတာ့လုိ႔ “ေဟးးး ငါ့ရွင္က ဘာလုိ႔ Ph.D ျပီးေအာင္ ဆက္မတက္သလဲ”လုိ႔ေမးေတာ့ ထုိအရွင္က တပည့္ေတာ္ အဲဒီဘြဲ႔ ခံစားလုိ႔ မရလုိ႔ပါဘုရား”ဟု ေျဖသတဲ့။ ဆရာေတာ္က ဘာမွ မေျပာဘူး။ ေနာက္ေန႔ေရာက္ေတာ့ တျခားတပည့္ေတြကို ေျပာျပတယ္၊ ဒီေကာင္က- ခံစားမရလုိ႔ Ph.D ဆက္ မလုပ္တာတဲ့ကြာ၊ ဒီဘြဲ႔ၾကီးကုိ ထုိင္ၾကည့္ျပီး ခံစားဖုိ႔ မဟုတ္ဘူးကြ၊ အလုပ္ လုပ္ဖုိ႔ကြဟု မိန္႔သတဲ့။
အဲဒီဘြဲ႕ေတြရရင္ ဘာလုပ္မလဲဆုိေတာ့ သူက တကယ္ပဲ မသိလုိ႕ေမးတာလား၊ စကားပဲကပ္ခ်င္လုိ႔ ေမးတာလား၊ စာေရးသူကို စမ္းသပ္ခ်င္လုိ႔ ေမးလာေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေမးတာေတြက ေကာင္းပါတယ္၊ ဒီလုိေမးခြန္းေတြနဲ႕ပတ္သက္ျပီး စာေရးသူ ဘေလာ့ဂ္စတည္ေဆာက္ခါစကထဲက ေမးထားလုိ႔ ေျဖဖူးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ တကၠသုိလ္ဘြဲ႕ရေတာ့ တကၠသုိလ္မွာ စာျပန္သင္ေပးမွာေပါ့။ စာသင္တုိက္ေတြမွာ ဓမၼာစရိယဘြဲ႕ရေတာ့ စာခ်ဆရာခန္႔အပ္လုိ႔ စာျပန္ခ်သလိုေပါ့။ ကထိက စာခ် ပါေမာကၡအျဖစ္ ယုံၾကည္ႏုိင္ဖုိ႔ ထိုဘြဲ႔ေတြက စံႏႈန္းတစ္ခုဆုိတာ ယေန႔ေခတ္မွာ ပုိျပီး သိသာျမင္သာလြန္းလွသည္။
ေခတ္ႏွင့္ေလွ်ာ္ညီစြာ
သင္ၾကားေရး
(ပရိယတၱိ)အပုိင္းတြင္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းသင္ ပညာေရးစနစ္အရ ဗုဒၶစာေပကို ေလ့လာရာမွာ
အလြန္ေကာင္းပါသည္၊ အလြန္ခုိင္မာေသာ အုဥ္ျမစ္ျဖစ္ပါသည္၊ မရွိမျဖစ္ လုိအပ္ေသာ
စနစ္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ယေန႔ေခတ္ ပညာေရးအပုိင္းေတြမွာလည္း ႏုိင္ငံတကာႏွင့္
ခ်ိတ္ဆက္ေနသျဖင့္ ႏုိင္ငံတကာ ကြန္ယတ္ထဲ ၀င္ဆန္႔ေအာင္ သင္ၾကားေရးစနစ္ေတြ၊
ေပးသည့္ဘြဲ႔ပုံစနစ္ေတြက ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ လုိက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ဖုိ႔လုိလားသည္။
ပရိယတၱိစာသင္တုိက္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ စနစ္လဲမေမ့အပ္သလုိ ေရွ႕ဆက္ျပီး
ေခတ္နဲ႔ေလ်ာ္ညီေသာ ေလ့လာနည္းေတြကိုပါ တက္လွမ္းဖုိ႔လုိလာသည္။
ဥပမာ-သာသနာ့ဓဇဓမၼာစရိယဘြဲ႕၊ အဘိ၀ံသဘြဲ႔၊ တိပိဋကဓရဘြဲ႔မ်ားသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာေရာ
ဗုဒၶစာေပေလာကမွာပါ ထိပ္တန္းက ျဖစ္ေနေပမဲ့ ဗုဒၶဘာသာႏုိင္ငံမ်ားတြင္သာ အသိမ်ားသည္၊
တခ်ိဳ႕ဗုဒၶဘာသာႏုိင္ငံျဖစ္ေပမဲ့ ထုိဘြဲ႔ေတြကုိ မသိသည့္ ႏုိင္ငံလည္း ရွိေနေသးသည္။
သူတုိ႔သိသည္ကား B.A, M.A, Ph.D စတဲ့ ဘြဲ႔မ်ားျဖစ္သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ေျပာရရင္ ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ ရင္ေဘာင္တန္းလုိ၍ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ တကၠသုိလ္ပညာေရးစနစ္ကို စိတ္၀င္စားလုိ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေခတ္နဲ႔ေလ်ာ္ညီခ်င္လုိ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ထုိဘြဲ႔မ်ားကို ရေအာင္ တဆင့္ တက္လွမ္းေနၾကသည္ကား အလြန္ေကာင္းပါသည္။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္းတက္ခါစက အက္ဥပေဒမ်ားစြာကို ေျပာင္းလဲျပစ္လုိ႔ သံဃာ့တကၠသိုလ္ေတြ ေပ်ာက္ခဲ့ရတယ္။ သီတဂူုဆရာေတာ္ၾကီး ဓမၼာစရိယျပီးခါစ သံဃာ့တကၠသိုလ္တက္သည့္ႏွစ္ေပါ့။ ဆရာေတာ္က မၾကာမၾကာ ေျပာေလ့ရွိတယ္၊ ဘာ့ေၾကာင့္တကၠသိုလ္တက္ခဲ့ရလဲဆုိတာရယ္၊ ေနာက္ပုိင္း တကၠသုိလ္ၾကီးတစ္ခု တည္ေထာင္လုိစိတ္ ေပၚလာတာရယ္ ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းကို စာေရးသူ၏ဆုိက္ထဲတြင္ မဂဓတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေပးေသာ ၾသ၀ါဒတြင္ သိႏုိင္သည္။
သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္၏ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႏွင့္ ေမာ္ကြန္းထိန္းဆရာေတာ္ (ယခု နပသ မႏၱေလး ပါခ်ဳပ္) တုိ႔သည္ စာေရးသူတုိ႔လုိ ျပည္ပမွာ ထြက္ျပီး အမ္ေအဘြဲ႔ေတြ Ph.D ဘြဲ႔ေတြ ရယူထားသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိ၀ံသက ‘‘ ဒီလုိဘဲြ႔ေတြ ရယူတယ္ဆုိတာ ေရႊက်င္သာသနာမွာ ဒီလုိပုဂၢိဳလ္ေတြ ရွိပါေသးလားဆုိတဲ့ ေရႊက်င္ဂုိဏ္း၊ သာသနာေတြအတြက္ ဂုဏ္ တစ္ခုအတြက္ျဖစ္သည္’’ဟု ေျပာဖူးသည္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ျပီး တစ္ဆက္တည္း အဂၤလိပ္စာ သင္ရျခင္း ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကိုပါ ေျပာသြားသည္။
အဂၤလိပ္စာ
ဘာ့ေၾကာင့္သင္
အဂၤလိပ္စာသည္ ကမၻာမွာ အလြယ္ဆုံးဘာသာဟု ေျပာရမလားမေျပာတတ္၊
ႏုိင္ငံတကာသုံးဘာသာ စကားျဖစ္လာသည္။ ႏုိင္ငံအခ်င္းခ်င္း ဘာသာအယူ၀ါဒ အခ်င္းခ်င္း
ဆက္ႏြယ္ရာမွာ အသုံးျပဳႏုိင္ရန္ Media ျဖစ္လာသည္။ ဘာသာေပါင္းစုံ ႏုိင္ငံေပါင္းစုံကေန
ပါဠိဘာသာသုိ႔ ကူးလာႏုိင္ရန္ သို႔မဟုတ္ ပါဠိဘာသာမွ တျခားေသာ ဘာသာမ်ားသုိ႔
ကူးလူးဆက္ဆံႏုိင္ရန္ အဂၤလိပ္စာကို ဆက္သြယ္ေရး တံတားအျဖစ္ အသုံးျပဳၾကရသည္။
တိရစၦာနအတတ္ပညာဟုေသာ စြဲခ်က္ျဖင့္ အဂၤလိပ္စာကို မသင္ရဟူေသာ ေရွးရိုးစြဲ၀ါဒသည္ ယေန႔
ေပ်ာက္ပ်ယ္သြားသည္ဟု ဆုိႏုိင္သည္။ ေခတ္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီေသာ B.A, M.A, Ph.D ကုိ
အဂၤလိပ္ဘာသာစကားကိုပဲ Media အျဖစ္ အသုံးျပဳျပီး ရရွိလာၾကသည္။ တကယ္ေတာ့ ထုိဘြဲ႕ေတြ
ဒီဂရီေတြဆုိတာလဲ စကား စကားၾကီးစကားက်ယ္နဲ႔ ေျပာရရင္ ႏုိင္ငံတကာနဲ႔
ရင္ေဘာင္တန္းႏုိင္ေအာင္ပင္ ျဖစ္သည္။
(အဲဒီေတာ့ ဒကာမကိုပဲ ျပန္ေမးရဦးမယ္၊ ဒကာမေကာ ဘြဲ႕ေတြ ရထားပါသလား? ဘာအတြက္ ဘြဲ႕ေတြ ရယူထားသလဲ? စာတတ္ရုံသက္သက္ပဲ ေက်ာင္းတက္ခဲ့သလား? ဒါဆုိရင္ ေက်ာင္းမတတ္ပဲ ကုိယ့္ဘာသာ အျပင္မွာ တက္ပါ့ေတာ့လား၊ စသည္ျဖင့္ တသီးၾကီး ေမးစရာေတြ၊ သုိ႔ေပမဲ့ အေျဖကေတာ့ အတူတူပါပဲ အလုပ္လုပ္ဖုိပဲ။ အဲဒီလုိ နားလည္ထားရင္ ဒီဒကာမလဲ စာေရးသူကို ေမးစရာေတာင္ မလုိဘူး၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိပဲ ေမးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။)
ဒကာမးး တပည္႔ေတာ္မသိလို႕ေမးအံုးမယ္ဘုရား... ဒါဆိုရင္ ဦးဇင္းက ျမန္မာျပည္မွာ ဘုရားတရားေတာ္ေတြ သင္စရာေတြ အကုန္သင္ျပီးသြားျပီလို႕ အဲဒီဘြဲ႕ကို ယူဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တာလားဘုရား...
သီတဂူစတားး စာေရးသူကို အကဲစမ္းတာလားေတာ့ မေျပာတတ္။ အကုန္ မသင္ရေသးပါဘူး၊ သင္သင့္သေလာက္ သင္ျပီးပါျပီ၊ သင္သင့္သေလာက္ သင္ခဲ့လုိ႔ စာသင္တုိက္ၾကီးမွာ ေနစဥ္ကထဲက စာခ်ဘြဲ႔ေတြလဲ ရသင့္သေလာက္ ရခဲ့ပါတယ္၊ စာခ်အျဖစ္လဲ ၅ ႏွစ္ေလာက္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။ စာေရးသူ၏ သီတဂူစတားအမည္ရွိ ဆုိက္ထဲက “ကိုယ္တုိင္ေရးတဲ့ ကုိယ္ေရးရာဇ၀င္” ဆုိတဲ့ စာသားကို ဖတ္ရင္ သိႏုိင္ပါတယ္၊ ဒါၾကြားတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားတရာေတြက ၀ါက်ေပါင္း ရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္ေက်ာ္ရွိပါတယ္၊ ဘုရားရွင္ေတာင္ ၄၅ ႏွစ္ေဟာရတာပါ။ ဘုရားေတာင္ ၄၅ ႏွစ္ေဟာထားတာ ဆုိေတာ့ သာမန္ပုဂၢိလ္က အဲဒီစာေတြ ကုန္ေအာင္ နံ႔စပ္ေအာင္ သင္ႏုိင္ဖုိ႕ဆုိတာ မလြယ္ပါဘူး၊ စာသင္ရင္း သက္တမ္းသာ ကုန္သြားတယ္ ဘုရားစကားက မကုန္ႏုိင္ပါဘူး။ သုိ႔ေသာ္လည္း အခ်ိန္တုိင္း သင္ယူေလ့လာေနၾကရတာပါ။ ရပ္ေနလုိ႔ မရပါဘူး၊ သင္ရင္းနဲ႕ ေသသြားၾကရတာပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ သင္ရင္းနဲ႔ပဲ ေသႏုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစားပါ။ မေသခင္ထိ သင္ယူသြားၾကဟူ၍ပင္ျဖစ္သည္။
(အဲဒီေတာ့ ဒကာမကိုပဲ ျပန္ေမးရဦးမယ္၊ ဒကာမေကာ ဘြဲ႕ေတြ ရထားပါသလား? ဘာအတြက္ ဘြဲ႕ေတြ ရယူထားသလဲ? စာတတ္ရုံသက္သက္ပဲ ေက်ာင္းတက္ခဲ့သလား? ဒါဆုိရင္ ေက်ာင္းမတတ္ပဲ ကုိယ့္ဘာသာ အျပင္မွာ တက္ပါ့ေတာ့လား၊ စသည္ျဖင့္ တသီးၾကီး ေမးစရာေတြ၊ သုိ႔ေပမဲ့ အေျဖကေတာ့ အတူတူပါပဲ အလုပ္လုပ္ဖုိပဲ။ အဲဒီလုိ နားလည္ထားရင္ ဒီဒကာမလဲ စာေရးသူကို ေမးစရာေတာင္ မလုိဘူး၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိပဲ ေမးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။)
ဒကာမးး တပည္႔ေတာ္မသိလို႕ေမးအံုးမယ္ဘုရား... ဒါဆိုရင္ ဦးဇင္းက ျမန္မာျပည္မွာ ဘုရားတရားေတာ္ေတြ သင္စရာေတြ အကုန္သင္ျပီးသြားျပီလို႕ အဲဒီဘြဲ႕ကို ယူဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တာလားဘုရား...
သီတဂူစတားး စာေရးသူကို အကဲစမ္းတာလားေတာ့ မေျပာတတ္။ အကုန္ မသင္ရေသးပါဘူး၊ သင္သင့္သေလာက္ သင္ျပီးပါျပီ၊ သင္သင့္သေလာက္ သင္ခဲ့လုိ႔ စာသင္တုိက္ၾကီးမွာ ေနစဥ္ကထဲက စာခ်ဘြဲ႔ေတြလဲ ရသင့္သေလာက္ ရခဲ့ပါတယ္၊ စာခ်အျဖစ္လဲ ၅ ႏွစ္ေလာက္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။ စာေရးသူ၏ သီတဂူစတားအမည္ရွိ ဆုိက္ထဲက “ကိုယ္တုိင္ေရးတဲ့ ကုိယ္ေရးရာဇ၀င္” ဆုိတဲ့ စာသားကို ဖတ္ရင္ သိႏုိင္ပါတယ္၊ ဒါၾကြားတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားတရာေတြက ၀ါက်ေပါင္း ရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္ေက်ာ္ရွိပါတယ္၊ ဘုရားရွင္ေတာင္ ၄၅ ႏွစ္ေဟာရတာပါ။ ဘုရားေတာင္ ၄၅ ႏွစ္ေဟာထားတာ ဆုိေတာ့ သာမန္ပုဂၢိလ္က အဲဒီစာေတြ ကုန္ေအာင္ နံ႔စပ္ေအာင္ သင္ႏုိင္ဖုိ႕ဆုိတာ မလြယ္ပါဘူး၊ စာသင္ရင္း သက္တမ္းသာ ကုန္သြားတယ္ ဘုရားစကားက မကုန္ႏုိင္ပါဘူး။ သုိ႔ေသာ္လည္း အခ်ိန္တုိင္း သင္ယူေလ့လာေနၾကရတာပါ။ ရပ္ေနလုိ႔ မရပါဘူး၊ သင္ရင္းနဲ႕ ေသသြားၾကရတာပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ သင္ရင္းနဲ႔ပဲ ေသႏုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစားပါ။ မေသခင္ထိ သင္ယူသြားၾကဟူ၍ပင္ျဖစ္သည္။
အမွန္တကယ္ေတာ့ ထုိဒကာမေျပာတာလဲ မွန္ပါသည္၊ စာေရးသူတုိ႔ ရဟန္းေတာ္ေတြသည္ မိမိတုိ႔၏ အဓိက သင္ၾကားေရးဘာသာရပ္ကုိ ေမ့မထားသင့္၊ ထုိဘာသာရပ္ျဖင့္သာ အလုပ္လုပ္ၾကရမွာ ျဖစ္သည္အတြက္ ဗုဒၶစာေပမ်ားကို အေျခခံ စနစ္တက်ႏွင့္ ပါဠိ-အ႒ကထာမ်ားကိုေတာ့ ႏွံ႔စပ္ထားဖုိ႔ေတာ့ လုိသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔မဟုတ္ဘဲ တျခားဘာသာစာေပ စကားမ်ားကို အလြန္အကြ်န္အားစုိက္မိျပန္ရင္လည္း သဒၶါတရားအေျခခံေသာ ကုိယ္က်င့္တရားေတြပါ အားနဲသြားႏုိင္သည္၊ သဒၶါအသိ ပညာအသိ စရဏအသိေတြ အားနဲသြားႏုိင္သသည္၊ အေျခခံအု႒္ျမစ္မခုိင္သျဖင့္ အစြန္းေရာက္သြားႏုိင္သလုိ ေနာင္လာေနာက္သား မ်ိဳးဆက္အသစ္ေတြအတြက္လဲ အလြဲသံသရာထဲက မရုန္းႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္သြားလိမ့္မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သဒၶါအေျခခံေသာ ေရွးေဟာင္း စာသင္နည္းစနစ္ကိုလဲ မပယ္ဘဲ ထက္ေလာင္းျပီး ေခတ္နဲ႔ေလ်ာ္ညီေသာ ပညာရပ္ေတြကုိလည္း သင္သင့္ပါသည္။
ဒကာမးး တပည့္ေတာ္ တရားနာရတဲ့ လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဆရာေတာ္ဘုရားေတြထဲမွာ ဆရာေတာ္အရွင္ေဒါက္တာနႏၵမာလာရဲ႕ တရားေတာ္ေတြကို ႏွစ္သက္ေနမိတယ္ဘုရား...
သီတဂူစတားး အင္း--ေကာင္းပါတယ္။ ဒါဆုိအဲဒီဆရာေတာ္ကို သြားေမးေလွ်ာက္ၾကည့္လုိက္ပါလား၊ အရွင္ဘုရား ဘာလုိ႕ ေဒါက္တာဘြဲ႕ ရေအာင္ လုပ္ခဲ့လဲလုိ႕၊ အရွင္ဘုရားမွာ ဘြဲ႕ေတြ ရထားတာ အမ်ားၾကီးပဲ အဲဒီဘြဲ႕ေတြထက္ အေရးၾကီးတာ မရွိဘူးလားလုိ႕ ေမးေလွ်ာက္ၾကည့္ေလ၊ ဆရာေတာ္လဲ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔လိုပဲ ျပည္ပက အမ္ေအ ေဒါက္တာဘြဲ႕ေတြ ရထားတာပဲေလ။
ဒကာမးး ဦးဇင္းက တကယ္ကို အေမးစကားကို အေျဖေကာင္းနဲ႕ေျဖလိုက္တာပဲ..
ဤမွ်ျဖင့္ စာေရးသူလဲ ကေလးမေလးတစ္ေယာက္က တရားနာခ်င္ပါတယ္ဆိုလုိ႔ ကိုယ္လဲ စာဖတ္ျဖစ္ေအာင္ဆုိျပီး ဖတ္ထားတာေလးေတြ ဂ်ီေတာ့ခ္ကေန ေျပာျပခ်င္တာနဲ႔ သူနဲ႔ ေျပာလက္စ စကားစပ္ျဖတ္လုိက္တယ္။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ
သီတဂူစတား
၂၁-၁-၂၀၁၂
0 comments:
Post a Comment