ေဖ့ဘုတ္ သင္းျဂိဳင္း
စာမိတ္ဆက္
အရင္ကေတာ့ ျမန္မာ့သတင္းစာ ဖတ္ရင္ အရင္ဆုံး နာေရးသတင္းေတြကိုပဲ အရင္ဆုံးသြားဖတ္မိတယ္။ ေနာက္မွ တျခား ပါေနက် သတင္းေတြကို ဖတ္မိတယ္။ နာေရးသတင္းေတြကို ဖတ္ရင္း သံေ၀ဂယူျပီး ကုသုိလ္စိတ္ေတြ ျဖစ္မိေသးတယ္။ အခုေတာ့ အလြန္ျမန္ဆန္တဲ့ ေဖ့ဘုတ္ေပၚက သတင္းအစုံေတြ ဖတ္ခြင့္ရသည္။ ေဖ့ဘုတ္သတင္းသည္ စကၠန္႔ပုိင္းတြင္းမွာပဲ သတင္းမ်ိဳးစုံ တက္ေနသည္၊ ထိုသတင္းေတြမွာ ကားတုိက္၊ ဆုိင္ကယ္တုိက္အစရွိတဲ့ ယာဥ္အက္ဆီးဒင့္တစ္ခုခုေၾကာင့္ ေသတဲ့သူေတြ တုိက္ေပၚက ခုန္ခ်လုိ႔ေသတဲ့သူေတြ၊ မီးေလာင္လုိ႔ေသတဲ့သူေတြ၊ ေရႏွစ္လုိ႔ ေသတဲ့သူေတြ၊ တုိက္ပြဲေတြေၾကာင့္ ေသတဲ့သူေတြ၊ ေရာဂါေၾကာင့္ေသတဲ့ သူေတြ၊ သက္တမ္းကုန္လုိ႔ ေသတဲ့သူေတြ စသည္အားျဖင့္ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေသေနၾကတဲ့ နာေရးေတြအေၾကာင္းေတြကလဲ တဖြဲဖြဲနဲ႔ အြန္လုိင္းေပၚတက္လာသည္။ အခုလဲ ေသျပန္ျပီ တစ္ေယာက္၊ လူအသိမ်ားထဲသူတစ္ေယာက္ပဲ အသက္က ၅၉ တဲ့။ လူ႔ဘ၀ရဲ့ တစ္၀က္မွ်သာ ေနခဲ့ရသည္။ တစ္ေယာက္ကေတာ့ တုိက္ေပၚက ခုန္ခ်သတဲ့ အသက္က ၂၃ ႏွစ္တဲ့။ ထုိသတင္းေတြ ဖတ္ျပီး သံေ၀ဂပုိ႔စ္ေလးတစ္ခု ေရးခ်င္စိတ္ ေပါက္လာသည္။
မသာတစ္ေခါက္
ေက်ာင္းဆယ္ေခါက္
အရင္ကေတာ့ “မသာတစ္ေခါက္ ေက်ာင္းဆယ္ေခါက္”ဆုိတာလုိ နာေရးအသုဘ သြားလုိက္တဲ့ အခ်ိန္ေလးမွာပဲ သံေ၀ဂစိတ္ေတြျဖစ္သည္၊ က်န္ခ်ိန္ ႏုပ်ိဳစိတ္ေတြ မာန္မာနစိတ္ ျဖစ္ျမဲျဖစ္ျပီး ဘ၀ရဲ့ သေဘာသဘာ၀ကို ေမ့ေနတတ္သည္။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေရာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာက သာသနာရဲ့ ေအးခ်မ္းတဲ့ဘ၀ကို ျမင္ျပီး ဘ၀ရဲ့ အႏွစ္သာရကို ခံစားမိသည္၊ ဘုန္ၾကီးေက်ာင္းကို ေရာက္သူက အေအးဓာတ္ရသလုိ အသုဘ သုသာန္ကို ေရာက္ေတာ့လဲ ဘ၀ရဲ့ ဒုကၡေတြကို ဒီေနရာမွာပဲ ပုိျပီး ထင္ထင္ေပၚေပၚ ျမင္ရသည္၊ တစ္ေယာက္ျပီးတစ္ေယာက္၊ တစ္ဖြဲ႕ျပီး တစ္ဖြဲ႕ ၀င္လာတဲ့ ယာဥ္တန္းေတြ ေနာက္ဆုံး မီးသျဂၤိဳစက္ထဲမွာ ဘ၀တစ္ခု အဆုံးသတ္ၾကရသည္၊ တျပိဳင္တည္းမွာပဲ ေမြးဖြားရတဲ့ ဒုကၡကို ရင္ဆုိင္ရျပန္သည္။ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္သူေတြနဲ႔ ခြဲခြါရျခင္းရဲ့ ဒုကၡအသြင္ျပင္ကလဲ ထုိနာေရးေတြမွာ ပုိျပီး ျမင္သာထင္သာ ရွိလွသည္။ ရင္ဘက္စည္တီးျပီး ဥပါယာသမီး အေလာင္ျမိဳက္ခံရသူမ်ားကို ျမင္ရသူအဖုိ႔ ေသာကဆုိတဲ့ ဒုကၡသည္လည္း ပီျပင္လွသည္။ “ရသည့္ ဥစၥာ ခ်စ္သူပါ စြန္႔ခြါသြားရမည္၊ တကယ့္အေရး တကယ္ေဘး ဘယ္ေသြး ဘယ္သား မကယ္မည္။” ဟူေသာ ေတာင္ျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ၾကီး၏ သံေ၀ဂလကၤာသည္ကား ပုိ၍ပုိ၍အသက္၀လာေတာ့သည္။
အရင္ကေတာ့ “မသာတစ္ေခါက္ ေက်ာင္းဆယ္ေခါက္”ဆုိတာလုိ နာေရးအသုဘ သြားလုိက္တဲ့ အခ်ိန္ေလးမွာပဲ သံေ၀ဂစိတ္ေတြျဖစ္သည္၊ က်န္ခ်ိန္ ႏုပ်ိဳစိတ္ေတြ မာန္မာနစိတ္ ျဖစ္ျမဲျဖစ္ျပီး ဘ၀ရဲ့ သေဘာသဘာ၀ကို ေမ့ေနတတ္သည္။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေရာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာက သာသနာရဲ့ ေအးခ်မ္းတဲ့ဘ၀ကို ျမင္ျပီး ဘ၀ရဲ့ အႏွစ္သာရကို ခံစားမိသည္၊ ဘုန္ၾကီးေက်ာင္းကို ေရာက္သူက အေအးဓာတ္ရသလုိ အသုဘ သုသာန္ကို ေရာက္ေတာ့လဲ ဘ၀ရဲ့ ဒုကၡေတြကို ဒီေနရာမွာပဲ ပုိျပီး ထင္ထင္ေပၚေပၚ ျမင္ရသည္၊ တစ္ေယာက္ျပီးတစ္ေယာက္၊ တစ္ဖြဲ႕ျပီး တစ္ဖြဲ႕ ၀င္လာတဲ့ ယာဥ္တန္းေတြ ေနာက္ဆုံး မီးသျဂၤိဳစက္ထဲမွာ ဘ၀တစ္ခု အဆုံးသတ္ၾကရသည္၊ တျပိဳင္တည္းမွာပဲ ေမြးဖြားရတဲ့ ဒုကၡကို ရင္ဆုိင္ရျပန္သည္။ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္သူေတြနဲ႔ ခြဲခြါရျခင္းရဲ့ ဒုကၡအသြင္ျပင္ကလဲ ထုိနာေရးေတြမွာ ပုိျပီး ျမင္သာထင္သာ ရွိလွသည္။ ရင္ဘက္စည္တီးျပီး ဥပါယာသမီး အေလာင္ျမိဳက္ခံရသူမ်ားကို ျမင္ရသူအဖုိ႔ ေသာကဆုိတဲ့ ဒုကၡသည္လည္း ပီျပင္လွသည္။ “ရသည့္ ဥစၥာ ခ်စ္သူပါ စြန္႔ခြါသြားရမည္၊ တကယ့္အေရး တကယ္ေဘး ဘယ္ေသြး ဘယ္သား မကယ္မည္။” ဟူေသာ ေတာင္ျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ၾကီး၏ သံေ၀ဂလကၤာသည္ကား ပုိ၍ပုိ၍အသက္၀လာေတာ့သည္။
ထိုေနရာ ထိုအခ်ိန္မွာပဲ ငါလဲ ေသရမွာပါလား၊ ငါလဲ ဒီလမ္းကို လာရမွာပါလားဆုိတဲ့ သတိ တဒဂၤေတာ့ ရၾကသည္။ ကုိယ့္ကိုယ္ကို ျပဳျပင္စိတ္ေတြ၊ ေကာင္းေအာင္ ေနခ်င္စိတ္ေတြ ထုိအခ်ိန္မွာ ပုိျဖစ္မိၾကသည္။ ေက်ာင္းကို ဆယ္ေခါက္ ေရာက္လုိ႔ ရတဲ့ ကုသုိလ္စိတ္က နာေရးက တစ္ၾကိမ္ တစ္ခါ ရလုိက္ သတိသံေ၀ႏွင့္ ကုသုိလ္စိတ္တုိ႔ ညီမွ်သည္ဟု ဆုိဟန္ရွိသည္။
ေက်ာ္သူ႔ တစ္ေခါက္ ေက်ာင္းဆယ္ေခါက္
ယေန႔ အင္တာနက္ေခတ္ဆုိေတာ့ မသာတစ္ေခါက္ ဆုိတာထက္ “ေက်ာ္သူ႔ဆီ တစ္ေခါက္ ေက်ာင္းဆယ္ေခါက္” လုိ႔ ေျပာရမလုိ ျဖစ္ေနသည္။ ဦးေက်ာ္သူ ေဖ့ဘုတ္ကုိ မၾကာမၾကာ ေရာက္မိသည္။ ေသလုိက္တဲ့ လူေတြ၊ ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ကုိ ေသေနလုိက္ၾကတာ၊ “အင္တာနက္ သျဂၤဳိင္း” ဟုပင္ ေခၚရမလုိ ျဖစ္ေနသည္။ ေမြးခါစ ငယ္တဲ့လူေတြလဲ ေသၾကသည္၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူဘ၀ေတြလဲ ေသေနၾကသည္၊ အိမ္ေထာင္ရွင္ေတြလဲ ေသေနၾကသည္၊ အဖိုအဖြားေတြလဲ တျဖဳတ္ျဖဳတ္နဲ႔ ေသေနၾကသည္။ မီးစာကုန္ ဆီခမ္း အသက္တမ္းကုန္လုိ႔ ေသၾကသည္၊ ကံကုန္လုိ႔ ေသၾကသည္၊ ေနဒဏ္ ေလဒဏ္ေၾကာင့္ အခ်ိန္မတန္ဘဲ တျဖဳတ္ျဖဳတ္ ေၾကြလြင့္သည့္ ပန္းမ်ာလို မေတာ္တဆေပါ့ဆမႈေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ တမင္တကာ ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အခ်ိန္မတုိင္ဘဲ တျဖဳတ္ျဖဳတ္ ေသၾကသည္။ ဒီကေန႔ေခတ္ သံေ၀ဂရခ်င္လုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မရဏႆတိဘာ၀နာ ရခ်င္လုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဒါ့ျပင္ ေသျခင္းတရားကို ဘယ္လုိ ရင္ဆုိင္မလဲ ဆုိတဲ့ အသိေလး ရခ်င္လုိ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သုသာန္ သြားစရာမလုိဘဲ ေက်ာ္သူေဖ့ဘုတ္ကဲ့သုိ႔ အင္တာနက္မွ နာေရးသတင္းမ်ားကို သြားလည္ရင္ ရႏုိင္ပါသည္။
Unexpected Conditions
ေလာကမွာ မျမင္ႏုိင္တဲ့ အႏၱရာယ္ေတြ၊ ေမ်ာ္လင့္မထားတဲ့ အႏၱရာယ္ေတြ Unexpected conditios) ဆုိတာ ရွိတတ္သည္။ ေ၀ဟင္မွာ သူ႔ဘာသာ ပ်ံေနတဲ့ က်ီးကန္းတစ္ေကာင္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ ထမင္းဟင္းခ်က္ရာ မီးဖုိကေန ေကာင္းကင္တက္လာတဲ့ မီးကြင္း လည္ပင္းစြတ္မိျပီး ေသရတဲ့ အျဖစ္တစ္ခု။ လူတစ္ေယာက္ “လူယုတ္မာပဲ”ဆုိျပီး ျမစ္လည္ေခါင္မွာ ေရႏွစ္အသတ္ခံရတဲ့ ျဖစ္ရပ္္တစ္ခု။ ဘုရားဖူးၾကြလာၾကတဲ့ ရဟန္း ၇ ပါး၊ လမ္းခရီး ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း ၀င္ခုိသည္၊ ေနစရာ လႈိဏ္ဂူတစ္ခုထဲသုိ႔ အတူ၀င္ နားခုိစဥ္ ေတာင္ေပၚက လိမ့္ဆင္းလာတဲ့ ေက်ာက္တုံးၾကီးတစ္ခု လႈိဏ္ဂူအေပါက္ကို ပိတ္မိရက္သား ျဖစ္သြားသည္။ ထုိကဲ့ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ရုတ္ရက္ ရင္ဆုိင္လုိက္တဲ့ အႏၱရာယ္ေတြ ယေန႔ေခတ္ ပုိလုိ႔ပင္ ရင္ဆုိင္ ေတြ႔ၾကံဳေနၾကရသည္။ “လွံထမ္းလာတာကို ျမင္ႏုိင္သည္၊ ကံထမ္းလာတာကို မျမင္ႏုိင္” ဆုိတာလုိပဲ သူတုိ႔ရဲ့ မျမင္ႏုိင္တဲ့ အတိတ္က ကံေတြကို ဘုရားရွင္က လြဲ၍ မည္သူမွ် မျမင္ႏုိင္၊ သူတို႔ရဲ့ ေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့ အႏၱရာယ္ေတြ (Unexpected coditions)ကို ဘုရားရွင္ပဲ ျမင္ႏုိင္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကမွာ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔တေတြအတြက္ မျမင္ႏုိင္တဲ့ ကံတရားေတြ၊ မျမင္ႏုိင္တဲ့ အႏၱရာယ္ေတြ၊ ေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့ အေျခအေနေတြ ရွိေနသည္ကို သတိျပဳၾကရမွာ ျဖစ္သည္။ သတၱ၀ါေတြ ၾကိဳတင္မသိႏုိင္တဲ့ အရာ ၅ မ်ိဳးရွိသည္။
ၾကိဳ မသိႏုိင္တဲ့ အရာ ၅ မ်ိဳး
၁။ ဇီ၀ိတ- အဘယ္အသက္ရြယ္မွာ ေသရမလဲဆုိတာ မသိႏုိင္။
၂။ ဗ်ာဓိ- ဘယ္လုိပုံစံမ်ိဳးႏွင့္ေသမယ္ ဘယ္လုိေရာဂါမ်ိဳးႏွင့္ ေသရမလဲဆိုတာ မသိႏုိင္။ (ကံကုန္လုိ႔လဲ ေသႏုိင္ (ကမၼကၡယ)၊ ရုတ္တရက္မေတာ္တဆ (ဥပေစၦဒက)ေၾကာင့္လဲ ေသႏုိင္၊ သက္တမ္းကုန္၍လည္း ေသႏုိင္(အာယုကၡယ)။
၃။ ကာလ- ဘယ္အခ်ိန္မွာ ေသမလဲဆုိတာ မသိႏုိင္ (မနက္၊ ေန႔လည္၊ ညေန စသည္)။
၄။ ေဒဟနိေကၡပန- ဘယ္ေနရာမွာ ေသမယ္ ဘယ္ေနရာမွာ ခႏၶာခ်မယ္ဆုိတာ မသိႏုိင္၊
၅။ ဂတိ- ဘယ္ဘ၀ ဘယ္ဘုံ ျပန္ျဖစ္ရမယ္ဆုိတာလည္း မသိႏုိင္ ဟူ၍ ၅မ်ိဳးေသာ အရာတုိ႔ကို အကြ်ႏု္ပ္တုိ႔
တေတြ မသိႏုိင္ဟု စာေပမွာ မွတ္သားခဲ့ရဖူးသည္။ (ဇိ၀ိတံ ဗ်ာဓိ ကာေလာ စ၊ ေဒဟနိေကၡပနံ ဂတိ။)
Confidence ယုံၾကည္ခ်က္
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သတၱ၀ါေတြဟာ “ဇာတႆ အမရဏံ နာမ နတၳိ”အရ ခႏၶာရလာလုိ႕ ေသရမည္ဆုိေပမဲ့ ဥပေစၦဒကကံလုိ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ျဖစ္လာမည့္ အႏၱရာယ္ (Unexpected conditios) ေတြကုိ ကာကြယ္ႏုိင္ရန္ မိမိမွာ (Confidence) ယုံၾကည္ခ်က္ ရွိဖုိ႔လုိသည္။ ယုံၾကည္ခ်က္ ရွိေနသူတစ္ေယာက္ ဘယ္သြားသြား၊ ဘယ္ေရာက္ေရာက္ေန၊ သူ႔အတြက္ “ထိတ္လန္႔စရာ မရွိ၊ ေၾကာက္စရာ မရွိ၊ စုိးရြံ႕စရာမရွိ” ယုံၾကည္စိတ္ခ်စြာ သြားလာႏုိင္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကုိယ့္ကိုယ္ကို ယုံၾကည္ဖုိ႔လုိသည္။ ကုိယ့္ကိုယ္ကို ယုံၾကည္မႈဟူသည္ ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အားကုိးျခင္းပဲ ျဖစ္သည္။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ယုံၾကည္ႏုိင္ေအာင္ စြမ္းရည္၊ အရည္အခ်င္း၊ တန္ဖိုးမ်ားကို ရရွိေနသူသည္ ကုိယ့္ကိုယ္ကို အားကုိးႏုိင္သည္၊ ကုိယ့္ကိုယ္ကို ယုံၾကည္မႈရွိသည္။ ထုိစြမ္းရည္၊ အရည္အခ်င္း၊ တန္ဖိုးမ်ားဟူသည္ စရဏပင္ ျဖစ္သည္။ ကုိယ့္သႏၱာန္မွာ စရဏ-အက်င့္တစ္ခုခု လက္ကုိင္္ထားလွ်င္ပင္ ကုိယ့္ကိုယ္ကို ယုံၾကည္သည္။ ကုိယ့္ႏွလုံးသားမွာ ဘုရားရွိေနရင္၊ တရားရွိေနရင္၊ သံဃာရွိေနရင္ ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ အႏၱရာယ္ေတြအတြက္ ပူပန္မႈကင္းသည္။ အရဟံ၊ သမၼာသမၺဳဒၶ၊ သုဂတစတဲ့ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္တစ္ခုခုကို ပြားမ်ားျခင္းျဖင့္ ကုိယ့္ႏွလုံးသားမွာ ဘုရားတည္ထားရင္ အႏၱရာယ္သည္ ေၾကာက္စရာဟူ၍ မထင္၊ “မရဏံ ေမ ဘ၀ိႆတိ- ငါသည္ တစ္ေန႔ မုခ် ေသရမည္”ဟုေသာ မရဏႆတိကဲ့သုိ႔ေသာ ဘာ၀နာတစ္ခုခုကို ပြားမ်ားျခင္းျဖင့္ ကုိယ့္ႏွလုံးသားမွ ဓမၼတည္ေနလွ်င္ ေသေဘးကို ရဲရဲၾကီး ရင္ဆုိင္ရဲသည္။ သုပၸဋိပၸႏၷလာ အစျဖာသည့္ ကုိးျဖာေသာ သံဃာ့ဂုဏ္ေတာ္ ပြားမ်ားျခင္းျဖင့္ ကုိယ့္ႏွလုံးသားမွာ သံဃာတည္းဟုေသာ အားကုိးရာ ရွိေနလွ်င္ ဘ၀မွာ ေနရဲ ေသရဲသည္။
မၿမဲသုံးခ်က္ ၿမဲသံုးခ်က္
ဘာပဲေျပာေျပာ ေနာက္ဆုံးေတာ့လဲ “ကမၼကၡယ-ဒီဘ၀ဒီမွ်အတြက္ ကံကုန္ျခင္း၊ အာယုကၡယ-ရုပ္သက္တမ္း၊ နာမ္သက္တမ္းကုန္ျခင္း”ဟူေသာ သဘာ၀တရားကို မည္သူမွ် မလြန္ဆန္ႏိုင္ၾက။ ဘာေတြနဲ႔ပဲ တားဆီးတားဆီး၊ မည္သည့္အရာေတြနဲ႔ပဲ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ေစကာမူ အိုၿမဲ နာၿမဲ ေသၿမဲဆုိတဲ့ ထာ၀ရ၊ “ၿမဲဲျခင္း သုံခ်က္” ကုိေတာ့ မေက်ာ္လြန္ႏုိင္ၾက။ အားလုံးေသာ အရာ၊ အားလုံးေသာ သတၱ၀ါေတြသည္ ထုိၿမဲျခင္းေအာက္မွာ လက္ေျမာက္ အရႈံးေပးၾကရသည္။ “ဇရံ အနတီေတာ၊ ဗ်ာဓႎ အနတီေတာ၊ မရဏံ အနတီေတာ” ဟူေသာ အဘိဏွပစၥေ၀ကၡိတဗၺသုတ္ေတာ္အရ ေလာကမွာ ထုိသုံးမ်ိဳးကလြဲ ၿမဲတာ ဘာမွမရွိ။ ေတာင္ျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္မွာ ေနစဥ္က ယခု နာယကခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ဆုံးမေလ့ရွိသည့္ “မၿမဲသုံးခ်က္ ၿမဲသုံးခ်က္” ဆုိတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ တစ္ခုကို အမွတ္ရမိသည္။
၁။ ပ်ိဳျခင္းမၿမဲ အုိျခင္းၿမဲ ငါလည္း အုိရမွာပါ တကား။
၂။ မာျခင္းမၿမဲ နာျခင္းၿမဲ ငါလည္း နာရမွာပါ တကား။
၃။ ေနျခင္းမၿမဲ ေသျခင္းၿမဲ ငါလည္း ေသရမွာပါ တကား။
ႏုပ်ိဳျခင္း၊ က်န္းမာျခင္း၊ အသက္ရွင္ျခင္းတုိ႔သည္ ၿမဲသည္ဟူ၍ မရွိ။ အုိျခင္း နာျခင္း ေသျခင္းတုိ႔သည္သာ ၿမဲသည္ဟူ၍ ရွိ၏။ ရလာတဲ့ အဖုိးမျဖတ္ႏုိင္တဲ့ လူ႕ဘ၀၊ ေကာင္း၏ မေကာင္း၏၊ အျပစ္မရွိ အျပစ္ရွိ၏ ဟုေသာ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ကို သိႏုိင္တဲ့ သာသနာနဲ႔လည္း ၾကံဳခုိက္၊ မၿမဲတာကို မၿမဲမွန္းသိ၊ ၿမဲတာကို ၿမဲမွန္းသိႏုိင္တဲ့ ေခတ္နဲ႔ၾကံဳခုိက္ ေမတၱာ ကရုဏာ မုဒိတာ ဥေပကၡာ ဟူေသာ သူေတာ္သူျမတ္က်င့္စဥ္ကုိ လက္လွမ္းမီွသမွ် က်င့္ႏုိင္ၾကပါေစကုန္သတည္းးးးးးးး။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ
သီတဂူစတား
၂၄-၀၂-၂၀၁၃
0 comments:
Post a Comment