စာမိတ္ဆက္
တရားရွိရာေတာေတာင္တန္း(ဓမၼဂီရိ)မ်ားကို အမွတ္တရ သြားေရာက္ေလ့လာရာတြင္ ဒီတစ္ပတ္ေတာ့ အဂ်င္တာ (Ajanta)ႏွင့္အလုိရာ (Ellora) ခရီး မွတ္တမ္းအေၾကာင္းကို တင္ျပမွာျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေန႔က ကေလးမေလးတစ္ေယာက္က ေမးတယ္ ‘‘ဘုန္းဘုန္းကလဲ ေက်ာင္းေဟာင္းေတြ ဂူေဟာင္းေတြပဲ သြားလည္ေနတယ္’’တဲ့။ သူေျပာတာလဲ မွန္ေတာ့မွန္ေနသားပဲ။ ဟုတ္ေနတာပဲေလ အေဟာင္းေတြကိုပဲ သြားေရာက္ ေလ့လာေနတာ။ ေျပာျပလုိက္ပါတယ္ ‘‘ဘုန္းၾကီးပဲေလဟာ၊ ေလွာ္ကားဥယ်ာဥ္ အင္ယားကန္တုိ႔လုိေနရာေတြမွာ သြားေလ့လာလုိ႔ ဘယ္သင့္မလဲ၊ ေရွးႏွစ္မ်ားစြာက ကိုယ္နဲ႔ ဘ၀တူေတြ ဘယ္လုိ ဘယ္ပုံ ေနခဲ့ၾကသလဲဆုိတာရယ္၊ သူတုိ႔တေတြ သာသနာကို ဘယ္ေလာက္အထိ အလုပ္ လုပ္ႏုိင္ခဲ့ၾကသလဲဆုိတာရယ္၊ ျပီးေတာ့ ေရွးက လူေနမႈစနစ္ေတြကို သြားေလ့လာရတာေပါ့ဟ’’လုိ႔။ ေအာ္-ဟုတ္မွာပဲ ေရွးေဟာင္းအႏုပညာကုိ မခံစားတတ္ေသးေတာ့၊ ကိုယ္လဲ ခံစားတတ္ေသးတာေတာ့ မဟုတ္ေပမဲ့ တန္ဖုိးေတာ့ ထားတတ္လာတယ္။ တကယ္ေတာ့ ထုိေက်ာင္းေဟာင္း ဂူေဟာင္း ပန္းခ်ီ ပန္းပုစတဲ့ အႏုပညာေတြက အဲဒီေခတ္က လူေနမႈဘ၀ကို ေျပာျပေနသည္၊ ထုိေခတ္ရွိခ့ဲလုိ႔လဲ ယေန႔ေခတ္ဆုိတာရွိလာရသည္။
အသြားခရီးလမ္းခုလပ္မွာ ေန႔ဆြမ္းစားသည္ စားေသာက္ဆုိင္
စာေရးသူက ခရီးစဥ္အတြက္ စပြန္ဆာေပးသူ ဒကာၾကီးဦးေက်ာ္ေဆြ ေကာင္းမႈျဖင့္ ေရွးႏွစ္မ်ားစြာက ဗုဒၶသာသနာ့မွတ္တုိင္မ်ားကို ေလ့လာခြင့္ရခဲ့သည္။ ေရွးႏွစ္ေထာင္ခ်ီက လူေနမႈဘ၀ကို ေျပာျပေနေသာ ေရွးေဟာင္း အႏုပညာမ်ားကိုေလ့လာခြင့္ရသည္။ စာေရးသူသြားသမွ် ျမင္ေတြ႔လာသမွ် မွတ္လာသမွ် အေတြ႔ၾကံဳမ်ားကို ထုိေဒသသုိ႔ မေရာက္ဖူးေသးသူမ်ားအတြက္ ဗဟုသုတျဖစ္ဖုိ႔ေရာ စာေရးသူအတြက္ မွတ္တမ္းက်န္ဖုိ႔ပါ ဤခရီးသြားမွတ္တမ္းကို တင္ျပလုိက္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ျမင္းခြာသဏၭာန္ရွိ ဂူတန္း ဆုိင္းဘုတ္
အဂ်င္တာႏွင့္အလုိရာသုိ႔ လမ္းခရီး
အဂ်င္တာလုိ႔ေျပာလုိက္ရင္ အလုိရာပါ တြဲျပီး ‘‘အဂ်င္တာအလုိရာ’’ဟု ေခၚေလ့ရွိၾကသည္၊ တကယ္ေတာ့ အဂ်င္တာႏွင့္အလုိရာက ကီလုိမီတာ ၁၀၄ ၀န္းက်င္ေလာက္ ေ၀းသည္၊ ကားျဖင့္ ၂ နာရီေလာက္ေမာင္းရသည္၊ လမ္းခရီးလဲၾကမ္းသည္၊ ၾကမ္းတယ္ဆုိေပမဲ့ ေရႊျပည္ၾကီးက လမ္းေတြထက္ေတာ့ သာေသးသည္။ ဘုံေဘျမိဳ႕ စာေရးသူတုိ႔ ေနတဲ့ အေဆာင္ကေန (7-10-2011, Friday)မနက္ ၇-၃၀ ေလာက္က စထြက္လာရာ ညေန ၅ နာရီ ထုိးမွ အလုိရာ (Ellora) လုိဏ္ဂူမ်ားသုိ႔ ေရာက္သည္။ အဂ်င္တာအလုိရာသည္ ၾသရန္ဂဘက္ (Aurangbad) ျမိဳ႕တြင္တည္ရွိသည္၊ မဟာရ႒ျပည္နယ္အတြင္းမွာပဲ ရွိသည္။ ဘုံေဘျမိဳ႕မွ ကီလုိမီတာ ၄၅၀ ေက်ာ္ အေ၀းရွိသည္။ စာအုပ္ေတြထဲမွာႏွင့္ အင္တာနက္မွာ ျပဆုိထားသည္ ကီလုိမီတာ တြက္ခ်က္ထားတာေတြ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု မတူညီၾကဘဲ မတိက်ျဖစ္ေနသည္၊ ဒကာၾကီးဦးေက်ာ္ေဆြက စာေရးသူတုိ႔သြားသည့္ ကားမွာ ျပဆုိထားသည့္ ကားသြားႏႈံး ကီလုိမီတာနဲ႕တြက္ၾကည့္လာသျဖင့္ တိက်ေသာ ကီလုိမီတာမွာ ၅၁၆ ရွိသည္။
မွတ္ခ်က္။ ကီလုိမီတာမွာ ၅၁၆သည္ ပူေနးဘက္ကေနသြားသည့္လမ္းျဖစ္သည္၊ အျပန္မွာေတာ့ နာဆစ္ခ္ (Nasik) ျမိဳ႕ကို ျဖတ္လာရသည့္ လမ္းတစ္ဖတ္ကေန ျပန္လာေသာအခါ ကီလုိမီတာ ၄၅၁ ရွိသည္။
အိႏၵိယျပည္ၾကီး၏ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးမွာ အလြန္ေကာင္းမြန္ပါသည္၊ အေ၀းေျပးလမ္း (High way) ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္၊ ၄-လမ္းသြား Local High way ႏွင့္ ၆-လမ္းသြား National High way ဟူသတည္း၊ ကြန္ကရစ္လမ္း၊ ကတၱရာလမ္း ႏွစ္မ်ိဳးလုံးရွိသည္၊ လမ္းခရီးတစ္ေလာက္လုံး ဘုံေဘ-ပူေနး လမ္းခြဲကေနသြားသည့္လမ္းသည္ အလြန္ေကာင္းမြန္သည္။ အလုိရာကေန အဂ်င္တာ သြားသည့္ ကီလုိမီတာ ၁၀၀ ၀န္းက်င္မွ်ရွိခရီးသည္သာ လမ္းအနဲငယ္ၾကမ္းသည္။ စာေရးသူလဲ လမ္းခရီးတေလွ်ာက္ အေ၀းေျပးလမ္းေတြ ၾကည့္ရင္း စိတ္ကူးမိသည္၊ ကိုယ့္ျပည္ၾကီးလဲ ဒီလုိလမ္းေတြ မ်ားမ်ားစားစား ရွိလာလွ်င္ဆုိတဲ့ အေတြးက ၀င္လာသည္။ ဒီေလာက္ လူဦးေရမ်ားျပားျပီး လူေနမႈစနစ္အနိမ့္အျမင့္ မ်ားလွ သည့္ ႏုိင္ငံလုိမွာေတာင္ ဒီေလာက္ လမ္းေကာင္းသည့္ အေ၀းေျပလမ္းေတြ အေျမာက္အျမားရွိေနရင္-- ဆုိတဲ့ အေတြးေတြ တစ္ခုျပီးတစ္ခု စိတ္ကူးယဥ္မိသည္။ ေတာရြာဘက္က ျဖတ္သြားရတဲ့ ေတာလမ္းေတြမွာေတာ့ လမ္းသိပ္မေကာင္းေပမဲ့ ထုိလမ္းသည္ပင္ ကုိယ့္ျပည္ၾကီးထက္ေတာ့ သာေနေသးသည္။
စာေရးသူတုိ႔အဖြဲ႕အား ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္သည့္ ဒကာ ဦးေက်ာ္ေဆြႏွင့္အမွတ္တရ
စာေရးသူတုိ႔ ၄ပါးႏွင့္ ဒကာၾကီးဦးေက်ာ္ေဆြတုိ႔ အဖြဲ႔ အေဆာင္မွ မနက္ ၇-၃၀ ေလာက္ စထြက္သည္၊ ပူေနးျမိဳ႕သြားသည့္ High way လမ္းအတုိင္း သြားရာ လမ္းခုလပ္မွာ ဒကာၾကီး ဦးေက်ာ္ေဆြက မနက္စာ ကပ္သည္။ ပူေနးျမိဳ႕ မေရာက္မီ လမ္းခုလက္မွာပဲ ၾသရန္ဂဘက္ (Aurangbad) ျမိဳ႕သုိ႔သြားသည့္ လမ္းခြဲမွဆက္သြားရာ ေန႕လည္ ၁၁-၃၀ ေလာက္မွာ Hotel Rajyog မွာ ဒကာၾကီး ဦးေက်ာ္ေဆြက ေနဆြမ္းကပ္သည္။ ေနာက္ထက္ လမ္းခုလက္မွာ ၂ ခါေလာက္ ဆုိင္မွာ အေအး၀င္ေသာက္ရင္း အနားယူျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္သည္မွအပ ေတာက္ေလွ်ာက္ ၾသရန္ဂဘက္ (Aurangbad) ျမိဳ႕သုိ႔ ေမာင္းႏွင္သည္။ ၾသရန္ဂဘက္ (Aurangbad) ျမိဳ႕မွ ကီလုိမီတာ ၃၀ ေလာက္ေ၀းသည့္ Ellora Caves ကို ညေန ၅ နာရီထုိမွ ေရာက္သည္။
စာေရးသူသည္ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္က သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီးနဲ႕ အတူ စာေရးသူတုိ႔ သူငယ္ခ်င္း ၇ ေယာက္ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ေက်းဇူးနဲ႔ အဂ်င္တာ (Ajanta)ႏွင့္ အလုိရာ (Ellora) သုိ႔ ပထမအၾကိမ္ေရာက္ဖူးသည္၊ သုိ႔ေသာ္လည္း ယခုအခါ လမ္းေၾကာင္းက ေျပာင္းျပန္သြားေနရတာေရာ ႏွစ္ၾကာသြားတာေရာ စာေရးသူ မွတ္ဥာဏ္မေကာင္းတာေတြေၾကာင့္ အသစ္အဆန္းျပန္ျဖစ္ေနသည္။ လမ္းခရီးကို မမွတ္မိ ျဖစ္ေနသည္။ ေနရာေရာက္မွပဲ မွတ္မိေနသည္။
Ellora Caves (အလုိရာ) ဂူမ်ားအေၾကာင္းကို စတင္ေလ့လာခဲ့ေပမဲ့ အဂ်င္တာ (Ajanta Caves) အေၾကာင္း အရင္ မွတ္တမ္းျပဳခ်င္ပါသည္။
သစ္ေတာမ်ားျဖင့္ လွပေနေသာ ဂူတန္း
အဂ်င္တာ (Ajanta Caves)
Ellora Caves (အလုိရာ) ဂူမ်ားအေၾကာင္းကို အေလာတၾကီးေလ့လာျပီး ညေန ၆ နာရီသာသာေလာက္မွာ ထုိမွ ကီလုိမီတာ ၁၀၃ ၀န္းက်င္ေလာက္ ရွိသည့္ အဂ်င္တာ (Ajanta Caves) ဘက္သုိ႔သြားခဲ့သည္။ ထုိ အဂ်င္တာ (Ajanta Caves)၏အနီးနားက ၂ မိနစ္ခန္႔ ကားျဖင့္သြားက ေရာက္ႏုိင္သည့္ MTDC တည္းခုိခန္းသုိ႔ ည ၈-၃၀ ေလာက္ေရာက္သည္။ တည္းခုိခန္းေလးက ေစ်းသက္သာသည္၊ ႏွစ္ေယာက္ခန္းတစ္ခန္း တစ္ည ရူပီး ၈၀၀ မွ်သာရွိသည္၊ AC မဟုတ္ေပမဲ့ ယခုရာသီမွာ သင့္ေတာ္သည့္ အေနထားမွာရွိသည္။ (Ajanta Caves) လိႈဏ္ဂူနားမွာေတာ့ AC ပါသည့္ တည္းခုိခန္းရွိသည္၊ တစ္ခန္း ရူပီး ၂၈၀၀ ရွိသည္။ AC ၾကိဳက္သူမ်ားအတြက္ေတာ့ အသင့္ျဖစ္သည္။ ထုိတည္းခုိခန္းေလးက တစ္ညတာမွ် ပန္းသမွ် ႏြမ္းသမွ်တုိ႔ကို ေျပေစသည္။ မနက္အိပ္ယာထ ေရခ်ိဳး၊ လမ္းေလွ်ာက္ေမတၱာသုတ္စသည့္ ပရိတ္မ်ားရြတ္ဖတ္ျပီး ဒကာၾကီးဦးေက်ာ္ေဆြက မနက္စာ ဘုန္းေပးရန္ လာပင့္၊ မနက္စာစာျပီး ၈-၃၀ ေလာက္မွာ Ajanta Caves ဘက္သို႔ လာခဲ့ၾကသည္။ (Ajanta Caves) အဂ်င္တာစခန္းသည္ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာမွာေတာ့ မနက္ ၉နာရီဖြင့္ ည ၅ နာရီးပိတ္၊ တနလၤာေန႔ တစ္ေနကုန္ပိတ္ဟု ေရးထားေပမဲ့ လက္ကမ္းစာအုပ္ေလးမွာေတာ့ မနက္ ၆ နာရီဖြင့္ ညေန ၆ နာရီပိတ္၊ တနလၤာေန႔ တစ္ေနကုန္ပိတ္ဟု ေရးထားသည္။
၀င္ခြင့္လက္မွတ္မ်ားစတင္၀ယ္၊ လက္မွတ္ ၄ မ်ိဳး၀ယ္ရသည္၊ ပထမလက္မွတ္မွာ ေစ်းတန္း၊ အိမ္သာ ပန္းျခံမ်ား အသုံးျပဳခြင့္လက္မွတ္ တစ္ေယာက္ တစ္ေစာင္ ၁၂ ရူပီး၊ ဂူတန္းမ်ားဆီသုိ႔သြားရန္ AC Bus ကား အတြက္ တစ္ေယာက္ကို အသြား တစ္ေစာင္ ၁၂ ရူပီး၊ အျပန္တစ္ေစာင္ ၁၂ ရူပီးႏွင့္ ဂူတန္းမ်ား၀င္ခြင့္ ၁၀ ရူပီး။ ထုိဂူတန္းမ်ား၀င္ခြင့္မွာ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားအတြက္ ၂၅၀ ရူပီးေပးရေပမဲ့ ျမန္မာ၊ ထုိင္း၊ သီရိလကၤာ၊ လာအုိ၊ နီေပါ၊ ဘဂၤလာေဒ့ရွိတုိ႔မွာ အိႏၵိယႏုိင္ငံသားမ်ားလုိ ၁၀ မွ်သာ ေပးရသည္၊ ပတ္စပုိ႔ပါသြားဖုိ႔လုိအပ္သည္။
အလြန္လက္ရာေျမာက္သည့္ မ်က္ႏွာျပင္က အႏုစိတ္လက္ရာမ်ား
လႈိဏ္ဂူမ်ားႏွင့္ျမင္ကြင္း
၀င္ေပါက္ကေန ကားျဖင့္ ၁၀ မိနစ္ေလာက္ ေတာင္ေပၚတက္လုိက္ေသာအခါ ၀င္ခြင့္လက္မွတ္၀ယ္ျပီး ေျခလွ်င္ျဖင့္ ဂူတန္းမ်ားစီသုိ႔ သြားႏုိင္သည္၊ အသက္ၾကီးသူမ်ားကေတာ့ ထမ္းစင္ျဖင့္တက္ႏုိင္သည္။ ဂူတန္းမ်ားသည္ အလြန္လွပပါသည္၊ ေတာေတာင္ သစ္ပင္ စမ္းေရးတုိ႔ျဖင့္ အလြန္ေအးခ်မ္းသည့္ ေနရာျဖစ္သည္။ ယခုအခါ သြားလမ္းမ်ား တံတားမ်ား ျပန္လည္ျပဳျပင္ထားသျဖင့္ သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္သည္၊ ဂူတန္းမ်ား၏ သဏၭာန္မွာ ျမင္းခြာ (horse-shoe-shape) ပုံျဖစ္သည္။ မ်က္ႏွာျပင္ကို ေနထြက္ရာ အရပ္သုိ႔ မ်က္ႏွာ မူထားသျဖင့္ အလင္းေရာင္ရေနသည္၊ မ်က္ႏွာမူထားေသာဘက္တြင္ အလြန္ျမင့္မားေသာ ေတာင္ၾကီး ကာရံထားသျဖင့္ ေလဒဏ္ကုိ ကာကြယ္ထားသည္။ ထုိေတာင္ၾကီးႏွင့္ ဂူတန္းမ်ားအၾကားတြင္ ေတာင္ေပၚကက် ေတာင္ၾကားမွ စိမ့္ထြက္လာေသာ ေရၾကည္မ်ား တေ၀ါေ၀ါ စီးဆင္းလွ်က္ရွိသျဖင့္ ေသာက္ေရ သုံးေရအတြက္ မပူပင္ရ။ သစ္ပင္ သစ္ဥ သစ္ဖု အမ်ိဳးစုံရွိသျဖင့္ စားစရာ မပူပင္ရ။ ဤသုိ႔အားျဖင့္ အဖတ္ဖတ္က ျပည့္စုံေအာင္ ဖန္တီးခဲ့ေသာ ေရွးက ရဟန္းမ်ား၏ ေဆာက္လုပ္ေရးအင္ဂ်င္နီယာ ဗိသုကာပညာသည္ မည္မွ်ေလာက္ရွိမည္ဟု ခန္႔မန္းႏုိင္သည္။ ေ၀့၀ုိက္ေနသျဖင့္ တစ္ဖက္ကလည္း စမ္းေရေခ်ာင္းမ်ား တေ၀ါေ၀ါ က်ေနေသာ စမ္းေရအသံမ်ား ငွက္သံ ေတာသံ ေတာင္သံမ်ားျဖင့္ အလြန္႔အလြန္ကို ပံနာရသည္။ ၀နသညာ ေတာအေတြ႕ ေတာအထိ ေတာအသိ ေကာင္းေကာင္း ရႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ကမၼ႒ာန္းတရားအားထုတ္ဖုိ႔ရန္ အလြန္သင့္ျမတ္လွသည္။ အိႏၵိယမွာေတာ့ အလွပဆုံး ဂူတန္းမ်ားျဖစ္သည္။
ဂူေက်ာင္းမ်ား၏အတြင္းပုိင္းက ပန္းခ်ီ ပန္းပုလက္ရာမ်ား (ကင္မရာ-သီတဂူစတား)
ကင္မရာ-ဒကာဦးေက်ာ္ေဆြ၏ လက္ရာ (အတြင္းပုိင္းမွာ မီးဖြင့္ျပီး ဓာတ္ပုံရုိက္ခြင့္မရွိ၊ ေမွာင္ေနသျဖင့္ ဓာတ္ပုံရုိက္ဖုိ႔ ခက္ခဲ)
ဂူတန္းမ်ားႏွင့္သမုိင္း
အဂ်င္တာဂူတန္းမ်ားသည္ အလြန္ထူထပ္သည့္ ေတာတန္းေတာင္တန္းမ်ားျဖစ္သည္၊ ၾသရန္ဂဘက္ (Aurangbad) ျမိဳ႕နဲ႔ ကီလုိမီတာ ၁၀၀ ေက်ာ္ေ၀းသည္။ အနီးအနား ရပ္ကြက္မ်ား မရွိ လူသူအလြန္ေ၀းေသာ ေနရာျဖစ္သည္။ ၁၈၁၉ ခုႏွစ္က အဂၤလိပ္စစ္ဗုိလ္တစ္ေယာက္ ေတာလုိက္ရင္းက ဒီေတာအုပ္ၾကီးထဲက လႈိင္ဏ္ဂူတန္းကို ရွာေတြ႕သည္ဟု ဆုိေတာ့ ထုိဂူတန္းမ်ားရွာေတြ႔ခ်ိန္သည္ ယေန႔ ႏွစ္ေပါင္း ၁၉၂ ႏွစ္ရွိျပီ။ ထိုဂူမ်ား၏ သက္တမ္းသည္ သက္တမ္း ၂ မ်ိဳးပုိင္ဆုိင္ထားသည္။ သမုိင္းေတြမွာေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ သုေတသန လုပ္ထားတာ မတူညီေတာ့ ကြာဟမႈအနဲငယ္ရွိသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ဒီလႈိဏ္ဂူၾကီးကို မဟာယာနဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားက ထြင္းထုထားခဲ့သည္ဟု ဆုိသည္၊ တခ်ိဳ႕ၾကျပန္ေတာ့ ေထရ၀ါဒရဟန္းေတာ္မ်ားက ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ဟု ဆုိျပန္သည္၊ ယခုေလာေလာဆယ္ ထုိလႈိဏ္ဂူလမ္းညႊန္ဆုိင္းဘုတ္မွာေတာ့ ပထမ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားက ဘီစီ (BC) ဒုတိယ ရာစုႏွစ္မွ ေအဒီ (AD) ပထမ ရာစုအထိ ေနသြားခဲ့သည္ဟု ဆုိသည္။ ေနာက္ပုိင္း မဟာယာနဗုဒၶဘာသာမ်ား တုိးတက္လာရာက ေအဒီ ၅ ရာစုကေန ၆ ရာစုႏွစ္အထိ ေနသြားခဲ့သည္ဟု ဆုိသည္။
ေစတိယဃရဟ ေခၚ ေစတီပါရွိေသာ ေက်ာင္း
တခ်ိဳ႕ေက်ာက္ထြင္းရုပ္ထုေတြမွာလဲ မယ္ေတာ္မာယာေဒ၀ီႏွင့္ ဘုရားေလာင္း သိဒၶတၳမင္းသားေလး ေက်ာက္ထြင္းရုပ္မ်ား (ေထရ၀ါဒဟန္)ေတြ႔ရသလုိ ဘုရားအေလာင္းဟုဆုိသည့္ ဘုရင္လုိလုိ နတ္သားလုိလုိ ေက်ာက္ထြင္းရုပ္ၾကီး (မဟာယာနဟန္) ကုိလဲ ေတြ႔ရသည္။ ေဆးေရးပန္ခ်ီအမ်ားစုကေတာ့ မဟာဟာယာန ဟန္မ်ားသည္။ ဘယ္ဗုဒၶဘာသာကပဲ ေနသြားေနသြား ျပႆနာမဟုတ္၊ ဗုဒၶဘာသာအေနနဲ႕ ဂုဏ္ယူစရာတစ္ခုျဖစ္သည္။
ဂူတန္းမ်ား၏ အမ်ိဳးအစားမွာ မီးေတာင္ေက်ာက္မ်ားျဖစ္သျဖင့္ မာသည္၊ ခုိင္ခန္႔သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိဂူတန္းမ်ားကို ရဟန္းေတာ္မ်ားေနသည့္ သက္တမ္းမွာ ဘီစီ (BC) ဒုတိယ ရာစုႏွစ္မွ ေအဒီ ၆ ရာစုႏွစ္အထိျဖစ္သည္၊ စုေပါင္း ႏွစ္ေပါင္း ၈၀၀ လူေန လုိဏ္ဂူမ်ားအျဖစ္ ရပ္တည္ခဲ့သည္။ ထုိ ေအဒီ ၆ ရာစုမွ ၁၈၁၉ ႏွစ္အတြင္း ထုိဂူတန္းမ်ား ေပ်ာက္ဆုံးေနသည္၊ လူသူမဲ့ဘ၀ျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၁၁၈ ရပ္တည္ေနခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိဂူတန္းမ်ာ၏ လူေနမႈေနာက္ပုိင္း သက္တမ္းမွာ ႏွစ္ေပါင္း ၁၄၁၁ ရွိေနျပီ။ စတင္ေနခ်ိန္ကေန ယေန႔အထိ ထိုဂူတန္းမ်ား၏ သက္တမ္းမွာ ႏွစ္ေပါင္း ၁၈၁၁ ရွိေနျပီျဖစ္သည္။
မဟာပရိနိဗၺာန္အခန္းပါေသာ ဂူေက်ာင္းေဆာင္
ဂူေပါင္း ၃၀
ထုိဂူတန္းမ်ားတြင္ ေက်ာက္ထြင္း ဂူေပါင္း ၃၀ ရွိသည္၊ ဂူနံပါတ္ ၉,၁၀,၁၉, ၂၆,၂၉ ငါးလုံးတုိ႔သည္ အတြင္းမွာ ေစတီပါရွိသည္၊ တခ်ိဳ႕မွာ ေစတီသက္သက္၊ တခ်ိဳ႕မွာေတာ့ ရပ္ေတာ္မူ၊ ထုိင္ေတာ္မူ ရုပ္ပြားေတာ္ကပ္လ်က္ပါသည့္ ေစတီရွိသည္၊ ထုိေၾကာင့္ ထုိဂူမ်ားကို ေစတိယဃရဟ ဟု ေခၚသည္။ က်န္ဂူမ်ားမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ား သတင္းသုံးသည့္ ဂူမ်ားျဖစ္သျဖင့္ ၀ိဟာရဟုေခၚသည္။ ဂူနံပါတ္ ၁, ၉,၁၀,၁၆,၁၇ ဂူတုိ႔မွာ ဘုရားရွင္၏ ဘ၀ျဖစ္စဥ္ ပန္းခ်ီမ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ထားသည္။ နံပါတ္ ၂၆ ဂူမွာေတာ့ ဘုရားရွင္ မဟာပရိနိဗၺာန အခန္းကို ျပထားသည္၊ နံရံကပ္ပဲ ျဖစ္သည္၊ အလည္ဗဟုိလ္တိုင္းမွာေတာ့ ေျခႏွစ္ဖက္ခ်က္ ထုိင္ေတာ္မူ ရုပ္ပြားေတာ္အၾကီး တစ္ဆူပါျမဲျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာေတာ့ တင္ပလႅင္ေခြထုိင္ရုပ္ပြားကိုလဲ ေတြ႔ရသည္။ ယေန႔ေခတ္ ျမန္မာႏုိင္ငံက ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမ်ားအတြင္း ေက်ာင္းဦးေက်ာင္းထိပ္မွာ ဘုရားခန္းပါရွိသလုိ။
တစ္ခုေသာ ဂူမွာ မျပီးေသဘဲ လုပ္ေနဆဲ ျဖစ္ေနသည္၊ ေအာက္ၾကမ္းျပင္မွာ အဖုအထစ္မ်ားတုိ႔ျဖင့္ ၀င္ထြက္ဖုိ႔ အစဥ္မေျပႏုိင္၊ ျဖစ္ႏုိင္ေျခမွာ ထုိဂူကို တူးေနဆဲ အခ်ိန္မွာပဲ ရဟန္းေတာ္မ်ား အႏၱရာယ္တစ္ခုခုႏွင့္ ၾကံဳဖြယ္ရွိသည္၊ မျပီးေသးဘဲ ထြက္ေျပးရသည့္ဟန္ ျဖစ္ေနသည္။
မျပီးမျပတ္ေသးဘဲ လုပ္လက္စျဖင့္ ထားရစ္ခဲ့ေသာ ဂူေက်ာင္းေဆာင္
စိတ္၀င္းစားစရာ
အိႏၵိယမွာ ေရွးေဟာင္းသုေတသနပညာရွင္မ်ား စိတ္၀င္းစားစရာ အေကာင္းဆုံး ေနရာျဖစ္သည္၊ အလြန္ၾကီးက်ယ္ေသာ ေက်ာက္ေတာင္ေစာင္းၾကီးကို ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးျဖစ္ေအာင္ ထြင္းထုၾကသည့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ဇဲြ လုလႅ ၀ီရိယတုိ႔သည္ အလြန္အံ့ၾသစရာပင္၊ ထုိေခတ္က ေခတ္မီေသာ လက္နက္ပစၥည္းမ်ားမပါဘဲ ဤမွ်ေလာက္ၾကီးက်ယ္ေသာ ေပ ၄၀ ၀န္းက်င္ ပတ္လည္ရွိေသာ ေက်ာက္ေတာင္ၾကီးကို တူးႏုိင္သည္မွာ မည္သူမွ် မအ့ံၾသဘဲ မေနႏုိင္၊ ဂူတစ္လုံးျဖစ္ဖုိ႔ကို ႏွစ္မ်ားစြာ အခ်ိန္ေပးရလိမ့္မည္။ ထုိဂူမ်ားအတြင္းမွာ ေက်ာက္နံရံထြင္း ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား၊ ဘုရားအေလာင္းပုံမ်ား၊ ဘုရားျဖစ္ေတာ္စဥ္ ဇာတ္ေတာ္မ်ားကလဲ ေရွးရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ပန္းပု ပန္းတေမာ့ ပညာသည္ အံ့မခန္းျဖစ္ခဲ့သည္။ အထက္မ်က္ႏွာၾကပ္ႏွင့္ ေဘးပတ္ပတ္လည္မွာ ေရးဆြဲထားသည္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္စဥ္ ေဆးေရးပန္းခ်ီမ်ားကုိ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ေရွးဟန္းေတာ္မ်ား ပန္းခ်ီအႏုပညာႏွင့္ ႏွစ္ေပါင္း ေထာင္ခ်ီခံႏိုင္ရည္ရွိေအာင္ ေဆးေဖာ္စပ္သည့္ ဓာတုေဗဒပညာရပ္ေတြကလဲ အံ့မခန္းပင္ျဖစ္သည္။ လုိဏ္ဂူမ်ားဆုိေပမဲ့ ျမန္မာျပည္ရွိ လႈိဏ္ဂူမ်ားလုိ က်ဥ္းက်ဥ္းေလးနဲ႔ ေရွလ်ားသည့္ ဂူမ်ိဳးကား မဟုတ္၊ အတြင္းပုိင္းမွာ ေလးေထာင့္အသြင္ လူေနေက်ာင္းပုံျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႕ဂူေက်ာင္းေတြမွာ တစ္ေယာက္စာ အိပ္ယာအခန္းေတြပါ ပါရွိသည္။ ပြတ္တုိင္လုံးၾကီးမ်ားကဲ့သုိ႔ တုိင္လုံးၾကီးမ်ား၊ အထက္ေအာက္ အနိမ့္အျမင့္မ်ားႏွင့္ မ်က္ႏွာျပင္ ရုပ္လုံးရုပ္ၾကြမ်ားျဖင့္ ဒီဇုိင္းတုိ႔ကို ၾကည့္ေသာ အခါ ထုိေခတ္ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ဗိသုကာပညာသည္ အံ့ၾသေထာမနာေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ရသည္။ ေျမေနရာ ေရြးခ်ယ္မႈမွာလဲ အလြန္ေတာ္သည္ျဖစ္ရာကား ဘူမိေဘဒပညာ ပထ၀ီပညာရပ္ေတြမွာလဲ အလြန္ကြ်မ္းက်င္ပုံရသည္။
စာေရးသူတုိ႔အဖြဲ႕ ေနပူက်ဲက်ဲမွာ ၂ နာရီေက်ာ္ၾကာ ေလ့လာျပီး ေအာက္ဆင္းခဲ့ၾကသည္၊ စားေသာက္ဆုိင္မွာ ဒကာၾကီး ဦးေက်ာ္ေဆြက ေန႔ဆြမ္းကပ္သည္။ တကယ္ဆုိ ထုိလုိဏ္ဂူမ်ား၀န္းက်င္မွာလဲ ေလ့လာစရာ အေျမာက္အျမားက်န္ေနေသးသည္၊ အခ်ိန္မ်ားစြာယူျပီး ေလ့လာပါမွ အဆင္ေျပမည္။ စာေရးသူတုိ႔အဖြဲ႕လဲ အျပန္ခရီးကား အလြန္ေ၀းသျဖင့္ အခ်ိန္ကား မရ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ စားေသာက္ဆုိင္မွာ စားေသာက္ျပီး၊ ေန႔လည္ ၁၂-၃၀ ေလာက္မွာ ျပန္လာခဲ့ၾကသည္၊ အျပန္လမ္းမွာေတာ့ အလာလမ္းတုိင္းမဟုတ္ဘဲ ကီလုိမီတာ ၇၀ ေလာက္ သက္သာေသာေၾကာင့္ နာဆစ္ခ္ (Nasik) ျမိဳ႕ဘက္သြားသည့္လမ္းခရီးကေန ျပန္ခဲ့ၾကသည္၊ ေတာလမ္းေတြ ပါေနသျဖင့္ ခရီးတုိေသာ္လဲ လမ္းကား ၾကမ္းသည္၊ National High way လမ္း ေရာက္ဖုိ႔ ေတာ္ေတာ္ အခ်ိန္ေပးရသည္။ အေဆာင္ကို ည- ၁၀-၃၀ မွ ျပန္ေရာက္သည္။
ေတာင္ေျခက စားေသာက္ဆုိင္မွာ ဒကာဦးေက်ာ္ေဆြ ဆြမ္းကပ္
အခြင့္သာရင္ေတာ့ ဓမၼဂီရသုိ႔ ခရီး အပုိင္း (၄) မွာ အလုိရာ (Ellora) လုိဏ္ဂူမ်ားအေၾကာင္းကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပေပးပါဦးမည္။
ခရီးစဥ္တေလွ်ာက္ အစအစအရာအရာ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ေသာ ဒကာၾကီး ဦးေက်ာ္ေဆြအား အထူးေက်းဇူးတင္ပါသည္။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ
သီတဂူစတား
၉-၁၀-၂၀၁၁
Posted in: ခရီးသြားမွတ္တမ္း
Email This
BlogThis!
Share to Facebook
0 comments:
Post a Comment