စာမိတ္ဆက္
တေန႔က ေတာင္ျမိဳ႕မဟာဂႏၶာရုံက ဦးဇင္းေလးတစ္ပါးက တစ္ပုိင္းတစ္စ ပုိ႔လုိက္တဲ့ ေတာင္ျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ၾကီး၏ အဆုိအမိန္႔ႏွင့္ အဆုံးအမမ်ားကို ဖတ္ျပီး စာေလးတစ္ပုဒ္ေရးဖုိ႕ စိတ္ကူးမိတယ္၊ ထုိပုိ႔ေပးေသာ ဦးဇင္းေလးတစ္ပါးကလဲ ‘‘အရွင္ဘုရား- အရွင္ဘုရားေရးတဲ့ ပုိ႔စ္တုိင္းကို ဖတ္ျဖစ္တယ္၊ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ပုိ႔စ္ေတြမွာ ဂႏၶာရုံနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းေလးေတြ ပါလာတာေတြ႕ရတယ္၊ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဘုရား’’ တဲ့ မွန္ပါသည္၊ စာေရးသူရဲ့ အသိပညာ ဘ၀ ေနနည္းထုိင္နည္းေတြကို ထုိတုိက္ၾကီးက ေပးလုိက္တာပါ၊ စာေရးသူသည္ ထုိတုိက္ၾကီးထဲမွာပဲ ၁၉၈၆ ကေန ၁၉၉၉ ခုႏွစ္ထိ ထုိတုိက္ၾကီးက ေကြ်းတာေတြကို စားျပီး ထုိတုိက္ၾကီးက ေပးလုိက္တဲ့ ပညာရပ္ေတြနဲ႔ ဘ၀ကို ၾကီးျပင္းလာခဲ့ရသည္။ ထုိပညာရပ္ေတြနဲ႕ပဲ ေရွ႕ဆက္ျပီး ကိုယ္၀ါသနာပါသည့္ ပညာရပ္ေတြကို ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ သင္ယူႏုိင္ခဲ့သည္၊ သုိ႕ေသာ္လဲ ထုိမိခင္တုိက္ၾကီးအေပၚမွာ ေက်းဇူးမဆပ္ႏုိင္ခဲ့။ ဦဇင္းေလးက အရွင္ဘုရားပုိ႕စ္မွာ ေတာင္ျမိဳ႕ဂႏၶာရုံရဲ့အေငြ႕သက္ေတြ ပါေနတယ္ဆုိေတာ့ မွန္ပါ၊ ဟုတ္တယ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ရဲ့ ေက်းဇူးဆပ္နည္း တမ်ိဳးလုိ႔ ေျပာရမွာေပါ့ဘုရားလုိ႕ပဲ ေျပာလုိက္သည္။ ငယ္ငယ္က ေနခဲ့ေသာ မိခင္တုိက္ၾကီး၏ ဘ၀ကို ပုံေဖာ္လုိေသာ အားျဖင့္ ‘‘စာတတ္ဖုိ႔ အေရးၾကီးလား’’ ဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ တုိက္ၾကီး စည္းကမ္း ၁၀ ခ်က္ကို ေရးသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိပုိ႔စ္ျဖင့္ပင္ မိခင္စာသင္တုိက္ၾကီးကို ပူေဇာ္ပါသည္။ေက်းဇူးဆပ္ခြင့္
ငယ္ငယ္ကတည္းက စာေရးသူ၏ဘ၀ကို ႏွစ္ျမဳပ္ခဲ့တဲ့ ထုိမိခင္တိုက္ၾကီးကို သတိတရ အမွတ္ရေနသည္မွာ အထူးအဆန္းမဟုတ္ပါ၊ စာေရးသူလွဳပ္ရွားတုိင္း ေျပာတုိင္း ေရြ႕လ်ားတုိင္းတုိ႔၌ အမွတ္ရစရာေတြ ရွိေနသည္မွာလဲ အမွန္ျဖစ္သည္။ ယခုလဲ သတိတရ ေက်းဇူးဆပ္ဖုိ႔ အခြင့္ၾကံဳလာျပန္သည္၊ ‘‘ပဋိပတ္ဘက္က အလုပ္လုပ္တဲ့အခ်ိန္မ်ားမွ ေတာ္မယ္ ပရိယတ္ခ်ည္းႀကိဳးစားလာၾကတာ စိတ္အေနဘာမွ ထူးထူးျခားျခား ေကာင္းမလာဘူး၊ သီလအက်င့္မပါတဲ့ ပရိယတ္စာသင္နည္းကိုေတာ့ ဒီေက်ာင္းတုိက္ (မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္)မွာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ လက္မခံထုိက္ဘူး’’ တစ္ဘ၀သံသရာ-ႏွာ-၄၅၈မွာ ပါလာတဲ့ စာပုိဒ္ကေလးကို ထုိဦးဇင္းေလးပုိ႔လုိက္တဲ့ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္၏ ၾသ၀ါဒစာစုမ်ားထဲက တစ္ပုဒ္ျဖစ္သည္။ ထုိစာေလးကို ဖတ္ျပီး ထုိတုိက္ၾကီးေရာက္ခါစက က်က္ခဲ့ရတဲ့ အဖိုးတန္စာပုဒ္ေလးကို သတိတရရွိမိသည္။ ထုိစာပုိဒ္ေလးက----မဟာဂႏၶာ႐ုံေက်ာင္းတုိက္၏ စည္းမ်ဥ္း(၁၀)ခ်က္
(၁) စိတ္ေကာင္းရွိဖုိ႔က ----------- ပထမ(၂) ၀ိနည္းေလးစားဖုိ႔က ---------- ဒုတိယ
(၃) က်န္းမာဖုိ႔က ---------------- တတိယ
(၄) သန္႔ရွင္းဖုိ႔က ---------------- စတုတၳ
(၅) အ၀တ္အစားတတ္ဖုိ႔က ------- ပဥၥမ
(၆) အေနအထုိင္တတ္ဖုိ႔က ------- ဆဌမ
(၇) အေျပာအဆုိတတ္ဖုိ႔က ------- သတၱမ
(၈) အသြားအလာတတ္ဖုိ႔က ------ အဌမ
(၉) စည္းကမ္းလုိက္နာဖုိ႔က ------- န၀မ
(၁၀) စာတတ္ဖုိ႔က -------------- ဒသမ ဤဆယ္ခ်က္ကို အစဥ္အတုိင္း ဂရုစုိက္ပါ ဆုိတဲ့ စာစုျဖစ္သည္။
မွန္ပါသည္။ ထုိဆယ္ခ်က္သည္ပင္ တုိက္ၾကီး၏ ဥပေဒဟု ဆုိႏုိင္သည္။ တုိက္ၾကီး၏ဥပေဒ ဆယ္ခ်က္ကို တုိက္တြင္း ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ရေအာင္ က်က္ရသည္။ အနီးကပ္ဆရာက ထုိဆယ္ခ်က္၏ အဓိပၸါယ္ကို ရွင္းျပရသည္၊ စာေရးသူတုိ႔ ထုိဆယ္ခ်က္ကို ငယ္ငယ္ကထဲက ရေနတဲ့ အလြန္အဖုိးတန္သည့္ ငယ္ႏုိင္စာစုေလးျဖစ္သည္။ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္ၾကီးတြင္ ေက်ာင္းေဆာင္တုိင္းမွာ ခ်ိတ္ဆြဲထားသည့္ ထုိဥပေဒဆယ္ခ်က္ပါသည့္ ဆုိင္းဘုတ္တစ္ခုရွိသည္၊ ထုိဆုိင္းဘုတ္ၾကီးသည္ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္ၾကီး၏ ဖြဲစည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒလုိ႕လဲ ေျပာလုိ႕ရသည္။ ထုိဆယ္ခ်က္ထဲက အားလုံးက အေရးၾကီးေပမဲ့ ဤေနရာ၌အဆင္ေျပတာေလးေတြကိုပဲ တင္ျပရပါလိမ့္မည္။
(၁) စိတ္ေကာင္းရွိဖုိ႕က ပထမ
စိတ္ေကာင္းရွိဖုိ႕က ပထမ-- မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္ၾကီး၏ စာသင္နည္းစနစ္က စာေမးပြဲေတြ ေအာင္ဖုိ႔ထက္ သဒၶါတရားေတြ တုိးတက္လာေအာင္ အားေကာင္းလာေအာင္ကို ဦးစားေပးသည့္ စနစ္ျဖစ္သည္။ တုိက္တြင္းရွိအတန္းမ်ားကိုလဲ သဒၶါကို ျဖစ္ေစသည့္ စာေပမ်ားကို ဦးစားေပးျပဌာန္းထားသည္၊ အနိမ့္ဆုံးအတန္း အေျချပဳတန္းမွာပင္ ရတနာ သုံးပါးအေၾကာင္း၊ ကံ ကံ၏ အက်ိဳးအေၾကာင္း သီလ အေၾကာင္းစသည့္ သဒၶါတရားကို ျဖစ္ေစေသာ ရတနာ့ဂုဏ္ရည္စာအုပ္ကို လက္ကိုင္ ျပဳရသည္၊ ကိုရင္ငယ္ေလးမ်ား သိ က်င့္ရမည့္ ရွင္က်င့္၀တ္, ေန႔စဥ္ပြားမ်ားရမည့္ သံေ၀ဂေခၚ ဒသဓမၼ အဘိဏွသုတ္လာ သံေ၀ဂတရားမ်ား, ကိေလသာမ်ားကို နဲပါးေအာင္ ရွင္းလင္းသြားေအာင္ အားထုတ္ရသည့္ ဓုတင္ ၁၃ ပါး စသည့္ သဒၶါတရားအေျခခံေသာ ရုပ္ပုံရွင္က်င့္၀တ္စာအုပ္ကိုလဲ ေရာက္ခါစ ကုိရင္ေလးမ်ား လက္ကိုင္ျပဳရသည္။ ထုိစာေပမ်ားကို အနီးကပ္ဆရာက လက္ေတြ႕က်က် သြန္သင္ျပၾကရသည္၊ ဤနည္းအားျဖင့္ မဟာဂႏၶာေက်ာင္းတုိက္ရွိ ကုိရင္ေလးကအစ စာခ်ဆရာေတာ္မ်ားအထိ သူမ်ားနဲ႕ မတူေသာ ႏူးညံ့စိတ္ရွိၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ ဣႆာ မစၦရိယ နဲၾကသည္။စိတ္ေကာင္းရွိဖုိ႔ဆုိသည္မွာ အဓိကအားျဖင့္ ဣႆာနဲ႕ မစၦရိယ ၂ ပါး မရွိျခင္းပဲျဖစ္သည္။ တစ္ပါးသူ၏ ေအာင္ျမင္မႈကို တစ္ပါးသူက ၀မ္းသာေပးႏုိင္ျခင္းသည္ စိတ္ေကာင္းရွိေသာ သူပင္ျဖစ္သည္။ ကိုယ့္ေအာက္လူကိုလဲ ဆြဲေခၚႏုိင္သည္၊ ကိုယ္နဲ႕ အဆင့္တူကိုလဲ အားေပးႏုိင္သည္။ ကုိယ့္ထက္သာသူကိုလဲ အားေပးသည္။ စာေရးသူတုိ႔ သက်သီဟသာမေဏေက်ာ္တန္း လုပ္စဥ္က တစ္တန္းတည္းေန သူငယ္ခ်င္းေတြကို ျပိဳင္ေလ့ရွိသည္၊ အပတ္စဥ္ေလ့က်င့္ခန္း စာေမးပြဲေတြမွာ ကိုယ့္ထက္ အျမဲတမ္းသာေနသူကိုလဲ ေနာက္တစ္ပတ္ ငါ သူ႔ထက္ သာကိုသာရမည္၊ ကိုယ့္ေအာက္ကသူကို သူ႔ထက္ ငါ အမွတ္ အျမဲတမ္း သာေနရမယ္၊ ကိုယ္နဲ႕ အဆင့္တူသူကိုလဲ သူ႔ထက္ သာေစရမည္ ဆုိတဲ့ ျပိဳင္ဆိုင္မႈေတြ ရွိခဲ့သည္၊ ဒါေပမဲ့ ဒါက ဣႆာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ငါ သူထက္ သာေစရမည္ဆုိတဲ့ စိတ္နဲ႔ ကိုယ့္ကိုပဲ ပစ္မွတ္ထားျပီး က်ိဳးစားျခင္းက ဣႆာ မဟုတ္ေပမဲ့ သူတပါးက ငါ့ကို ဘယ္ေတာ့မွ မေက်ာ္ေစရဘူးဆုိတဲ့ သူတစ္ပါးကို ပစ္မွတ္ထားတဲ့ စိတ္မ်ိဳးဆုိရင္ေတာ့ ဣႆာစိတ္ျဖစ္ႏုိင္သည္။ သူတစ္ပါးေအာင္ျမင္မႈကို ၀မ္းသာေပးႏုိင္ျခင္းက စိတ္ေကာင္းရွိသူပင္ ျဖစ္သည္။ ကိုယ့္ထက္ အမွတ္မ်ားမ်ားရျပီး ေအာင္ျမင္သူကို ျမင္လွ်င္ သူ႕အတြက္ ၀မ္းသာေပးျပီး ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ငါလဲ သူ႔လိုပဲ သို႔မဟုတ္ သူ႔ထက္မ်ားတဲ့ အမွတ္ ရေအာင္ ၾကိဳးစားမည့္ဆုိတဲ့ စိတ္မ်ိဳးသည္ သူေတာ္ေကာင္း စိတ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။
တုိက္တြင္းရွိစာသင္နည္းကိုက သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ဓာတ္ ျမင့္တင္ေရးကုိ ေရွ႕ရႈေသာ နည္းျဖစ္ရာကား‘‘ စာမတတ္မူ အေခါက္ထူ လူျမင္တုိင္းက အထင္ေသးၾက’’ စာမတတ္ဘူးဆုိလွ်င္လဲ လူအမ်ားစုက မေလးစားၾက ထုိ႔အတြက္ စာတတ္ေအာင္ သင္ၾကရသည္၊ လူေလးစားေအာင္ စာသင္ၾကရသည္၊ သုိ႔ေသာ္လဲ ‘‘ စာတတ္ျပန္လွ်င္ စိတ္ၾကီး၀င္ လူျမင္တုိင္းက ေအာ့ခ်င္ၾက’’ စာတတ္လွ်င္လဲ အခ်ိဳ႕ မာန္မာန၀င္ကာ ဟိတ္ၾကီး ဟန္ၾကီးမ်ားျပီး ဂါရ၀ နိ၀ါတ နဲကာ ျမင္တဲ့ သူတုိင္းက ႏွာေခါင္းရႈံ႕ၾကလိမ့္မည္ ရြံၾကလိမ့္၊ ထုိ႔အတြက္ လူေလးစားခံ လူၾကည္ညိဳခံရေအာင္ စာတတ္ျပီး စိတ္ၾကီး မ၀င္သူ ျဖစ္ေနရပါမည္။ စာသင္တုိက္တြင္းေနစဥ္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား ေအာက္ပါ စာသင္နည္းမ်ားကိုလည္း မၾကာမၾကာ နာၾကားရသည္။
စာသင္နည္း ၃ မ်ိဳး
၁။ အလဂဒၵဴပမာ ပရိယတၱိ၂။ ဘ႑ာဂါရိက ပရိယတၱိ
၃။ နိႆရဏ ပရိယတၱိ
၁။ အလဂဒၵဴပမာ ပရိယတၱိ ဆုိသည္မွာ- စာေပသင္ျခင္း တရားနာျခင္းျဖင့္ ဘုရားတရားေတာ္မ်ားကို တတ္ေျမာက္ နားလည္သည္ရွိေသာ္ ငါ့ကို လူေတြက ခ်ီးၾကဴးဂုဏ္ျပဳၾကလိမ့္မည္၊ ပစၥည္းဥစၥာ ပူေဇာ္မႈကို လည္း ရလိမ့္မည္ စသည္ျဖင့္ မာန္မာနကို ျဖစ္ေစ၊ ေလာဘ စေသာ အကုသုိလ္တုိ႔ကို ျဖစ္ေစေသာ စာသင္နည္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ဤသည္ကို ေျမြဖမ္းမတတ္ျခင္းေၾကာင့္ ေျမြက မိမိကို ျပန္ေပါက္သတ္သလုိ မိမိ သင္ယူေသာ စာေပ၊ ပညာမ်ားက မိမိကို ျပန္နစ္နာေစသည္၊ ဆုံးရႈံးေစသည္။
ဆုိလုိသည္မွာ- ဘုရားတရား စကားေတာ္မ်ားကို ၾကြား၀ါလုိ၍ လာဘ္လာဘကို ေမွ်ာ္ကိုး၍ သင္ယူျခင္း၊ သင္ယူထားေသာ စာေပျဖင့္ သူတပါးကို ခ်ိဳးႏွိမ္လို၍ စေသာ အတၱဳကၠံသန- မိမိကိုယ္ကို ခ်ီးမြမ္း (ၾကြား၀ါ)၊ ပရ၀မၻန-သူတပါးကို ခ်ိဳးႏွိမ္လို၍ သင္ယူျခင္းႏွင့္ တပါးသူ၏ ရန္ကုိ ကာကြယ္လုိျခင္းမ်ိဳး စသည္တုိ႔ကို စာေပက အလဂဒၵဴပမာ ပရိယတၱိ-ေျမြဖမ္းျခင္းႏွင့္ တူေသာ စာသင္နည္းဟု ဆိုသည္။ ဤစာသင္နည္းမ်ိဳးကား အက်ိဳးလုံး၀မရွိ၊ အပါယ္ ၄ပါး အစာသာ ျဖစ္သည္။ ဒုတိယ စာသင္နည္းက ဘ႑ာဂါရိက ပရိယတၱိ ျဖစ္သည္။
၂။ ဘ႑ာဂါရိက ပရိယတၱိ ဆုိသည္မွာ စၾကၤာမင္း၏ ဘ႑ာစုိးႏွင့္တူေသာ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ စာသင္နည္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ဘ႑ာတုိက္ေစာင့္ ဘ႑ာစိုးပမာ စာေပပရိယတၱိေတြကို မေပ်ာက္ပ်က္ရေလေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေသာ စာသင္နည္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ကိုယ္က်ိဳးမရွိ၊ မဂ္ ဖုိလ္ ကို တုိက္ရုိက္ မရႏုိင္သည့္ နည္းျဖစ္သည္။ ဆုိလုိသည္ကား ကိုယ္က်ိဳးကို စြန္႔၍ သာသနာ အရွည္ တည္တံ့ေရးကို ရည္ရြယ္၍ စာသင္နည္းမ်ိဳးျဖစ္သည္၊ ယေန႔ ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ စာသင္တုိက္ၾကီးမ်ား အခ်ိဳ႕ကဲ့သုိ႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ တတိယ စာသင္နည္းကေတာ့ နိႆရဏ ပရိယတၱိ ျဖစ္သည္။
၃။ နိႆရဏ ပရိယတၱိ ဆုိသည္မွာ ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ေရးကို ေရွးရႈ၍ သင္ၾကားျခင္းမ်ိဳးကိုဆုိလုိသည္၊ အက်ိဳးရွိေသာ စာသင္နည္းျဖစ္၍ မဂ္ ဖုိလ္ နိဗၺာန္ကို ရႏုိင္ေသာ စာသင္နည္းျဖစ္သည္။ ယေန႔ ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ ပရိယတၱိကို အေျခခံေသာ ၀ိပႆနာ ကမၼ႒ာန္းတုိက္မ်ားကဲ့ သို႔ ျဖစ္ပါသည္။
နိႆရဏ ပရိယတၱိ= နိႆရဏ- ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ျခင္းငွါ၊ ပရိယတၱိ- သင္ယူျခင္း။ နိႆရဏ ပရိယတၱိ ၀ေသနာတိ အဒၶါ ဣမံ ပရိယတၱိ ံ နိႆာယ ၀ဋၬဒုကၡေတာ နိႆရိတုံ လဗၻာတိ ဧ၀ံ နိႆရဏ ပရိယတၱိ၀ေသန။ (သံ၊ဋီ၊၁၊၃၀၃)
‘‘ ငါသည္ စာေပမ်ားကို တတ္ေျမာက္ျပီးပါက ထိုတရားေတာ္အတုိင္း သီလ သမာဓိ ၀ိပႆနာ ပညာမ်ားကို အစဥ္အတုိင္း ျဖည့္က်င့္ကာ မဂ္ ဖုိလ္ နိဗၺာန္ကို ရေစအံ့၊ မ်က္ေမွာက္ ျပဳလတံ့’’ ဟု ရည္စူးကာ ပရိယတၱိစာေပမ်ားကို သင္ယူျခင္းသည္ အက်ိဳးရွိ၏ မဂ္ဖုိလ္ နိဗၺာန္ကို ေရာက္ေစႏုိင္ေသာ စာသင္နည္းျဖစ္၏။ ဤေနရာတြင္ စာသင္နည္း မ်ားကို ျပထားျပီး ျဖစ္သည္။
ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ့ ေအာက္ပါ ဆုံးမစကားသည္ ေက်ာင္းတုိက္ၾကီး၏ စာသင္နည္း စနစ္ကို ျပေနသည္။ ‘‘ငါ့ရွင္တို႔ ဒီေက်ာင္းတိုက္မွာ ေရာက္ေရာက္ျခင္း က်က္မွတ္ရတဲ့ စည္းကမ္းခ်က္(၁၀)ခ်က္ ရွိတယ္ စိတ္ေကာင္းရွိဖို႔ ပထမဆိုတဲ့အခ်က္နဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္ေနၾက၊ စိတ္ေကာင္းရွိဖို႔ဆိုတာ ေလာဘ ေဒါသ မာန ဣႆာ မစၧရိယ အစရွိတဲ့တရားေတြကို နည္းေအာင္ က်ဲေအာင္ ပါးေအာင္ အားထုတ္ၾက ဒီတရားေတြက ရဟႏၲာမျဖစ္ေသးသမွ် အနည္းနဲ႔အမ်ား ရွိေနမွာပဲ ဒါေပမယ့္ အစြမ္းမထြက္ေစနဲ႔ စိတ္ထဲမွာမ်ဳိသိပ္ထား။’’ (၁၃၄၃-ခု ၀ါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ ၁၂ ရက္)
ထုိကဲ့သုိ႔ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ကို ရွင္သန္ေစတဲ့နည္းျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ တုိက္ၾကီးျဖစ္ရကား တစ္ပါးနဲ႕တစ္ပါးအေပၚမွာလဲ ကူညီရုိင္းပင္းသည့္စိတ္ရွိၾကသည္။ တစ္ပါး က်န္းမာေရးမေကာင္း ျဖစ္ျပီဆုိရင္ သူငယ္ခ်င္းေတြက တစ္ပါးက ေကာ္ဖီ ယူေပး၊ တစ္ပါးက ဆန္ျပဳတ္ယူေပး၊ တခါတရံ စြပ္ျပဳတ္ပင္ ျမိဳ႕ထဲအထိ သြားျပီး ၀ယ္ေပးတတ္သည္၊ တစ္ခ်ိဳ႕က် ေဆးရုံေဆးခန္းေတြမွာ လုိက္ပုိ႔ေလ့ရွိသည္၊ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ သကၤန္းေတြ အ၀တ္ေတြ ေလွ်ာ္ဖြတ္ေပးတတ္သည္။ ‘‘ဂိလာန-မနာမက်န္းသူကို ျပဳစုလုပ္ေကြ်းသူသည္ ငါ့ဘုရားကို ျပဳစုလုပ္ေကြ်းတာနဲ႕ အတူတူပဲ’’ ဆုိတဲ့ ဘုရားစကားကိုလဲ နံက္ခင္း ၾသ၀ါဒေတြမွာ မၾကာမၾကာ ၾကားရသည္။ စာေရးသူ သာမေဏဘ၀က စာေရးသူတုိ႔ႏွင့္အတူေန အရွင္ဣႏၵက အမည္ရွိ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးရွိသည္။ သူသည္ သဒၶါတရားအလြန္ေကာင္းသည္၊ စိတ္ေကာင္းေစတနာရွိသည္၊ စာေရးသူမွာ ေသြးစုနာေပါက္သည္၊ ေသြးစုနာဆုိသည္မွာ လူမျမင္အပ္သည့္ ေနရာမွ ေပါက္ေလ့ရွိသည္၊ မထုိင္ႏုိင္ မသြားႏုိင္ ျဖစ္ေနသည္၊ သူ႔မွာလည္း စာေရးသူနဲ႔ အရြယ္တူ တပည့္ေတြရွိသည္။ စာေရးသူအတြက္ စာေရးေသာက္ေရးကို တပည့္ေတြကို စီမံေစသည္၊ တခါတရံစားျပီးသား သပိတ္ ပုဂံတုိ႔ကို သူကိုယ္တုိင္ေဆးေၾကာေပးသည္၊ ေသြးစုနာ ရင့္လာေသာအခါ ေသြးပုတ္ ျပည္ပုတ္မ်ားကို ညစ္ထုတ္ေပးသည္၊ မရြံမရွာ သန္႔ရွင္းေပးသည္။ စာေရးသူကိုမွ မဟုတ္ အျခား တစ္ပါးပါး ေနမေကာင္းျဖစ္ရင္ စိတ္ပါလက္ပါကို ျပဳစုေပးသည္၊ ထုိအရွင္ကို ယခုအခ်ိန္ထိ သတိတရ အမွတ္ရေနဆဲျဖစ္သည္။
အပုိင္း (၂) ဆက္ေဖာ္ျပပါဦးမည္။
(၂၀-၉-၂၀၁၁ထဲက ေရးထားတဲ့ ပုိ႕စ္ အပုိင္း ၃ထိရွိသည္)
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ (၂၀-၉-၂၀၁၁ထဲက ေရးထားတဲ့ ပုိ႕စ္ အပုိင္း ၃ထိရွိသည္)
သီတဂူစတား
၂၀-၉-၂၀၁၁
1 comments:
ႊဣႆာ မစၦရိယက ေသာတာပတၱဂ္ေရာက္ရင္ ကုန္တယ္လုိ႔ ဖတ္ရႈမွတ္သားရဖူးေၾကာင္းပါဘုရား။ ေကာင္းသတင္းေက်ာ္ၾကားလွတဲ့ ေတာင္ျမိဳ႕ဂႏၶာရံုတုိက္ၾကီး ၾကီးပြားစည္ပင္သထက္ စည္ပင္ပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္ေတာင္းလုိ္က္ရပါတယ္။ မက်န္းမာရင္ စည္းစည္းလံုးလံုး ျပဳစုေပးၾကတာေတြ ဖတ္ရေတာ့ သာဓုေခၚသြားေၾကာင္းပါ
Post a Comment