သီတဂူစတား

သီတဂူစတား

03 March 2012

အႏႈိင္းမဲ့အႏုပညာရွင္

အႏႈိင္းမဲ့အႏုပညာရွင္
စာမိတ္ဆက္
တစ္ေန႔ေတာ့ ျမန္မာဇာတ္ကားတစ္ကား ၾကည့္မိတယ္၊ ထုိဇာတ္ကားထဲမွာ အလြန္စိတ္ဆက္ျပီး ၀ုန္းဒုိင္းၾကဲတတ္တဲ့ သူတစ္ေယာက္ တစ္ေန႔ေတာ့ သူ႔ညီမက သူ႔အကို လူၾကမ္းၾကီးကိုနဳးုညံ့သြားေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္ရမလဲဆုိျပီး စဥ္းစားတဲ့အခါမွာ သူ႔အကိုရုပ္ရွင္မင္းသားရူးေနတာကိုလဲ သိေတာ့ ဒါရုိက္တာတစ္ေယာက္ အကူညီနဲ႔ မင္းသားအျဖစ္တင္ရုိက္မယ္ဆုိျပီး သူ႕ကို ငုိရတဲ့ အခန္းေတြ ရယ္ရတဲ့ အခန္းေတြ အသက္၀င္ေအာင္ သရုပ္ေဆာင္ခုိင္းေတာ့သည္။ ထုိလူၾကမ္းၾကီးလဲ နဂုိကမွ စိတ္က မာေက်ာျပီး စိတ္ဆတ္တဲ့သူဆုိေတာ့ မငုိတတ္ျဖစ္ေနသည္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဒါရုိက္တာက အႏုပညာရဲ ့ သေဘာတရားကို ရွင္းျပတယ္။

အႏုပညာဆုိတာ လူကို နုးညံ့ ေပ်ာ့ေျပာင္းေစသလုိ ပြဲၾကည့္သူပရိသတ္ေတြကိုလဲ နုးုညံ့ေစတယ္၊ မိမိရဲ့ စိတ္ကို လုိသလုိ ပုံေဖာ္ႏုိင္ရမည္၊ ငိုဆုိ ငုိရမည္၊ တခါတရံ သျဂၤဳိင္းက သူမ်ားအု႒္ဂူကို ဖက္ျပီး ကိုယ့္အေဖ အမွတ္နဲ႕ စိတ္ကို သြင္းျပီးေတာ့ မ်က္ရည္ စိမ့္ထြက္လာျပီး တေပါက္ေပါက္က်လာေအာင္ ငိုျပရတယ္၊ တခါတရံ ငုိရင္းကေန ရယ္ႏုိင္ေအာင္ လုပ္ျပရျပန္တယ္၊ တခါတရံေတာ့လဲ မငုိမရယ္ ျပရျပန္တယ္၊ ကိုယ့္စိတ္ကို လုိသလို ပုံေဖာ္ႏုိင္တာ၊ ကိုယ့္စိတ္ကို လုိသလုိ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္တာကို အႏုပညာလုိ႔ ေခၚသတဲ့။

စာေရးသူလဲ ဓမၼဂီရိ ခရီးစဥ္မ်ား သြားရင္းက ေရွးေဟာင္းဂူေတြ ျပသာဒ္ေတြ၊ ပန္းပုေတြ၊ ပန္းခ်ီေတြ ေလ့လာရင္း ေရွးရဟန္းမ်ား၏ ေလာကီအႏုပညာမ်ားကို ေလ့လာခြင့္ရခဲ့သည္။ ျပဆုိအပ္ခဲ့ဇာတ္ကားေလးၾကည့္ျပီး အရိယာေတြရဲ့ ေလာကုတၱရာအႏုပညာ ပညာရပ္ကို သြားသတိရမိသည္၊ စာေရးခ်င္စိတ္လဲ ေပါက္လာတာနဲ႔ အဲဒီေန႔ကဇာတ္ေကာင္ေတြေျပာတဲ့ စကားေတြကို ေနာက္သတိရတဲ့အခါ ေရးခ်င္ရင္ ေရးလုိ႔ရေအာင္ မွတ္စု (Note) ကေလးထဲမွတ္ထားလုိက္မိတယ္။ ေနာက္ေန႔ စိတ္ကူးထက္ေပၚလာတဲ့ ဒီပုိ႔စ္ေလးကို ေရးျဖစ္သြားသည္။
(အူမေတာင့္မွ သီလေစာင့္ဆုိတာလုိ သီလလုံေအာင္ အစားအစာေပး၍လဲ သာသနာျပဳသည္။ ကခ်င္ျပည္နယ္ ပူတာအုိမွာ သီတဂူမ်က္စိခြဲစိတ္ ကုသမႈအစီအစဥ္က ပုံ)

အႏုပညာ
ပန္းပု ပန္းတေမာ့ ဆရာေတြလဲ အလြန္မာတဲ့ေက်ာက္ရုိင္းတုံးေတြ အသားတုံးေတြကို ကိုယ့္ရဲ့စိတ္ကူးပုံအတုိင္း လုိသလုိ ပုံေဖာ္ႏုိင္ၾကတယ္၊ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္၊ နတ္သားရုပ္ နတ္သမီးရုပ္၊ ဘုရင္ရုပ္၊ ဘုရင္မရုပ္၊ သၾကားရုပ္၊ ျဗဟၼာရုပ္၊ ဆင္ ျမင္းစတဲ့ တိရိစာၦန္္ရုပ္ေတြကို ကိုယ္စိတ္ကူးထဲကအတုိင္း ပုံေဖာ္ႏုိင္ၾကတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာေတြကလဲ စာရြက္ေပၚမွာ ကိုယ္စိတ္ကူးအတုိင္း လုိသလုိ ေဆးရည္ျဖင့္ ပုံေဖာ္ႏုိင္ၾကတယ္။ ေရႊပန္းတိမ္ဆရာေတြႏွင့္ ေက်ာက္ေသြးပညာရွင္ေတြကလဲ ေရႊရုိင္း ေက်ာက္ရုိင္းတုံးေတြကို လူေတြရဲ့ အျမတ္တႏုိးထားတဲ့ ဘုရားရွင္၏ နဖူးသင္းက်စ္၊ ဦးေခါင္းေတာ္၊ ထီးေတာ္ စိန္ဖူးေတာ္၊ ငွက္မ်က္နားေတာ္တုိ႔၏ တန္ဆာျဖစ္သလုိ လူေတြအတြက္ အလွအပ ရတနာအျဖစ္ ဖန္တီးေပးႏုိင္ၾကသည္။ ဒါကိုပဲ အႏုပညာလုိ႔ ေခၚတာတဲ့။

ဂီတပညာသမားေတြကလဲ စိတ္ကူးထဲကအတုိင္း အသက္မဲ့ထဲကေန ကိုယ္လုိခ်င္တဲ့ အသံကို ရေအာင္ ပုံေဖာ္ႏုိင္ၾကတယ္၊ အသံနိမ့္၊ အသံျမင့္၊ အသံတုိ၊ အသံရွည္၊ အသံေသး၊ အသံလုံး၊ အသံျပား၊ အသံၾသ၊ (အသံအေၾကာင္းနားမလည္) စသည္ျဖင့္ ဖန္တီးႏုိင္ၾကတယ္။ အဆုိေတာ္ေတြကလဲ မိမိစိတ္ကူးအတုိင္းပဲ အနိမ့္အျမင့္ အတို အရွည္ အေျဖာင့္ အေကြး အလုံး အျပား အလုံ စတဲ့အသံအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ထုတ္ႏုိင္ၾကတယ္။ အကပညာရွင္ေတြကလဲ မိမိရဲ့ လက္၊ ေျခ၊ ေခါင္း၊ ခါး၊ ခႏၶာတစ္ခုလုံးကို စိတ္ကူးအတုိင္း လုိသလုိ စည္းခ်က္ႏွင့္အညီ ေကြးႏုိင္တယ္၊ ေကာက္ႏုိင္တယ္၊ ဆန္႔ႏုိင္တယ္။ ဗိသုကာပညာရွင္ေတြကလဲ ျမိဳ႕ရြာ အိမ္ေတြကို ကိုယ့္စိတ္ကူးအတုိင္း ပုံေဖာ္ႏုိင္ၾကတယ္။ သက္မဲ့ အရာ၀တၳဳေတြကို ကုိယ့္ရဲ့ စိတ္ကူးအတုိင္း လုိသလုိ ပုံေဖာ္ႏုိင္တာကို အႏုပညာေခၚသလုိ ကိုယ့္ရဲ့စိတ္ကိုလည္း လုိသလုိ ပုံေဖာ္ႏုိင္တဲ့ပညာလည္း အႏုပညာပင္ျဖစ္ပါသည္တဲ့။

အႏႈိင္းမဲ့အႏုပညာသမား
အႏု+ပညာ ဆုိျပီး ျမန္မာစကားမွာ စကားလုံး ၂ လုံးေပါင္းထားသည္၊ အႏုဆုိတာက ၾကမ္းေနတဲ့ အရာ၊ ရုိင္းေနတဲ့ အရာ ႏုသြားေအာင္ ယဥ္သြားေအာင္၊ ပညာ- ပုံေဖာ္ႏုိင္တဲ့ အတတ္ပညာ။ သူတပါးကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ႏုသြားေအာင္ ယဥ္သြားေအာင္ လုပ္ႏုိင္တဲ့ အတတ္ပညာရွိေနရင္ အႏုပညာရွင္ျဖစ္သည္၊ ဆရာသမားမ်ားက ကိုယ့္ရဲ့ တပည့္ကို ကိုယ္လုိသလုိ ပုံေဖာ္ႏုိင္တဲ့ အတတ္ပညာရွိၾကသည္၊ မိဘမ်ားကလဲ ကိုယ့္ရဲ့ သားသမီးကို ကိုယ္လုိသလုိ ပုံေဖာ္ႏုိင္ၾကသည္၊ အလားတူပဲ ဘုရားရွင္သည္လည္း သူကိုယ္တုိင္ ဘုရားျဖစ္ဖုိ႔ လုိသလုိ ပုံေဖာ္ခဲ့တာ ေလးအသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္းပင္ျဖစ္သည္၊ ဘုရားျဖစ္ေတာ့လည္း ေလာက လူသားသတၱ၀ါေတြကို လုိသလုိ ပုံေဖာ္ေပးခဲ့သည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အႏုပညာရွင္မ်ားပင္ျဖစ္ၾကသည္။ ရုိင္းစိုိင္းတဲ့ သတၱ၀ါ ယဥ္သြားေအာင္ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ သတၱ၀ါ ႏုသြားေအာင္ ပုံေဖာ္ႏုိင္ခဲ့သည္။ အလြန္ရုိင္းစိုင္း ၾကမ္းတမ္းျပီး လူေပါင္းမ်ားစြာကို လုိက္သတ္ေနသည့္ အဂၤုလိမာလ၏ စိတ္ေရာ လူကိုပါ ႏုသြားေအာင္ ယဥ္သြားေအာင္ ပုံေဖာ္ႏုိင္ခဲ့သည္၊ ကိုယ့္ကို သတ္ဖုိ႔ ေျပး၀င္လာတဲ့ နာဠာဂီရိ ဆင္ေျပာင္ၾကီးကို ယဥ္သြားေအာင္ ဖန္တီးႏုိင္သည္။ သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ အရုိင္းစိုုိင္း၊ ၾကမ္းတမ္းေသာ သတၱ၀ါေတြကို ႏုသြားေအာင္ ယဥ္သြားေအာင္ ပုံေဖာ္ႏုိင္ေသာ ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္သည္ အႏႈိင္းမဲ့ အႏုပညာရွင္ၾကီးျဖစ္သည္။ ကိုယ့္ရဲ့စိတ္ကူးအတုိင္း ေလာကကမၻာၾကီးကို ပုံေဖာ္ႏုိင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ အႏႈိင္းမဲ့ဗိသုကာ ပညာရွင္ၾကီးျဖစ္သည္။ ျဗဟၼဏ၀ါဒ အတၱ၀ါဒ အရုိးစြဲေနတဲ့ အိႏၵိယအင္ပါယာ (မဇၥ်ိမေဒသ) ကို ဗုဒၶ၀ါဒ၊ ဗုဒၶႏုိင္ငံ ျဖစ္ေအာင္ ပုံေဖာ္ႏုိင္ခဲ့သည္။

အရိယာအႏုပညာသမားမ်ား
တခါက သူဆင္းရဲဘ၀ကေန သူေ႒းသားျဖစ္လာေသာ ေမာင္ပ႑ိတဆုိတဲ့ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ ရွင္ပ႑ိတဘြဲ႕အမည္ရွိ သာမေဏ (ကုိရင္)ဘ၀ေရာက္လာတယ္။ တေန႔ေတာ့ အရွင္သာရိပုတၱရာကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးနဲ႔ ဆြမ္းခံအတူၾကြရင္း လယ္ေတာ ယာေတာေတြထဲက ျဖတ္သြားရတယ္၊ လယ္သမား ယာသမားေတြက တူးေျမာင္းေတြ တူးေနတာကို ျမင္ေတာ့ ‘‘အရွင္ဘုရား ဒီလူေတြက ဘာလုပ္ေနၾကတာလဲဘုရား’’ဟု ေမးေတာ့ ဆရာျဖစ္သူက ‘‘ငါ့ရွင္-ဟုိက ဒီက လာတဲ့ ေရေတြကို ကိုယ့္လယ္ခင္း ယာခင္းထဲေရာက္ေအာင္ ယူေနၾကတာျဖစ္တယ္’’ဟု မိန္႔သည္။ ‘‘ဒါဆုိ အရွင္ဘုရား-ေရမွာ စိတ္ရွိသလားဘုရား’’ဟု ေမးျပန္သည္။ ဘယ္ရွိမလဲ ငါ့ရွင္။ အဲဒီေတာ့ ကုိရင္ပ႑ိတ စဥ္းစားတယ္ ‘‘ေအာ္--စိတ္္မရွိတဲ့ ေရကို ကိုယ္လုိသလုိ ပုံေဖာ္ႏုိင္တယ္၊ ကုိယ္လုိတဲ့ ေနရာ ေရာက္ေအာင္ ေဆာင္ယူႏုိင္ၾကတယ္၊ စိတ္ရွိေနတဲ့ သူေတြက ကိုယ့္ရဲ့စိတ္ကို လုိရာသုိ႔ ဘာလုိ႔မေဆာင္ႏုိင္ၾကသလဲ’’ဟုပင္တည္း။ စိတ္မရွိတဲ့ ေရကို ကိုယ္လုိသလုိ ယူႏုိင္ အသုံးခ်ႏုိင္ၾကတဲ့ စုိက္ပ်ိဳးေရးသမား (agriculture) ေတြလည္း အႏုပညာရွင္ေတြ မည္ပါေတာ့သည္။

ဒီလုိနဲ႔ ေရွ႕ဆက္သြားရင္း ေလးသမားေတြ ျမွားလုပ္ေနတာကို ေတြ႔ရျပန္တယ္။ ေလးသမားေတြက ျမွားလုပ္ရန္ ေလးအေခ်ာင္းေလးေတြကို မီးအပူေပးေနသည္ကို ျမင္ေသာအခါ ဒီလူေတြကေကာ ဘာလုပ္ေနၾကတာလဲဘုရားဟု ေမးျပန္သည္။ ဆရာျဖစ္သူကလဲ ‘‘ငါ့ရွင္--ဒီလူေတြက ျမွားလုပ္ဖုိ႔ရန္ မီးအပူေပးျပီး ဒုတ္ေခ်ာင္းေလးေတြကို ကုိယ္လိုသလုိ ေကြးလုိက္ ေကာက္လုိက္ ေျဖာင့္လုိက္ လုပ္ေနၾကတာ’’ ဟု ေျဖၾကားေပးလုိက္သည္။ ဒါဆုိ အဲဒီ ဒုတ္ေခ်ာင္းေလးေတြမွာေကာ စိတ္ရွိသလားဘုရား၊ ဘယ္ရွိမလဲ ငါ့ရွင္။ ကုိရင္ေလးလဲ အ့ံၾသၾကီးစြာနဲ႔ ‘‘ၾကည့္စမ္း--အံ့ၾသစရာပဲ စိတ္မရွိတဲ့ ဒုတ္ေခ်ာင္းေလးေတြကိုေတာင္ ကိုယ္လုိသလုိ ေကြးႏုိင္ ေကာက္ႏုိင္ ေျဖာင့္ႏုိင္ေသးတာပဲ၊ စိတ္ရွိတဲ့ ငါတို႔တေတြက ဘာလုိ႔ ကိုယ့္ရဲ့စိတ္ကို ကိုယ္လုိသလုိ မလုပ္ႏုိင္ၾကတာလဲ’’ ေလးသမား ျမွားသမားေတြသည္လဲ စိတ္မရွိတဲ့ ဒုတ္ေခ်ာင္းေလးေတြကို ကိုယ္လုိသလုိ ပုံေဖာ္ႏုိင္ၾကလုိ႔ အႏုပညာရွင္ေတြပါပဲလား။

ေနာက္တခါက်ေတာ့ သစ္ေရြးသမား (တစၦက) ေခၚ လက္သမားေတြက သစ္သားေတြကို လွည္းဘီးမွာပါတဲ့ လွည္းစပုတ္တုိင္ေခၚ ေဒါက္၊ ပုံေတာင္းခ်က္မ၊ ဘီးေခြ စသည္ျဖင့္ လွည္းတစ္ဆင္းမွာ ပါတဲ့ အရာေတြအတြက္ သစ္သားေတြ႔ကို ေရြ (ထြင္း)ေနတာကို ျမင္ေတာ့ ေမးျပန္သည္၊ အရွင္ဘုရား ဒီလူေတြကေကာ ဘာလုပ္ေနၾကတာလဲဘုရား၊ ‘‘ ငါ့ရွင္- သူတုိ႔တေတြက လက္သမား (ေရြသမား)ေတြ ျဖစ္ၾကတယ္၊ လွည္းဘီးတစ္ခုမွာ ပါတဲ့ အရာေတြအတြက္ သစ္ေတြကို ေရြေနၾကတာေလ’’ဟု ဆရာျဖစ္သူ အရွင္သာရိပုတ္က စိတ္ရွည္စြာနဲ႕ တပည့္ျဖစ္သူအား ရွင္းျပသည္။ ဒါဆုိ အရွင္ဘုရား
အဲဒီသစ္သားေတြမွာေကာ စိတ္ရွိလားဘုရား ဟု ကုိရင္ေလးက ကေလးပီပီ သိခ်င္တာေတြ ေမးသည္။ ဘယ္ရွိမလဲ ငါ့ရွင္။ ကိုရင္ေလးလဲ လမ္းခရီးတေလွ်ာက္ အံ့ၾသျပီးျခင္း အံ့ၾသေနရသည္။ အသိစိတ္မရွိတဲ့ သစ္သားေတြကို ကိုယ္လုိသလုိ ပုံေဖာ္ႏုိင္ၾကလွ်င္ အသိစိတ္ရွိတဲ့ ငါတုိ႔တေတြက ငါတုိ႔၏စိတ္ကို ကိုယ္လုိသလုိ ပုံမေဖာ္ႏုိင္ရမွာလဲ ဟု ေတြးကာ ကိုယ့္ရဲ့စိတ္ကို ကုိယ္လုိသလုိ ပုံေဖာ္ႏုိင္ရန္ ရဟန္းတရားအားထုတ္ေတာ့မယ္ ဆုိျပီး ဆရာ့ရဲ့ သပိတ္သကၤန္းေတြကို ဆရာ့အား ျပန္အပ္သည္။ ဆရာျဖစ္သူကလဲ သူ႔တပည့္ကို ေစာင့္ေရွာက္သည္။ နတ္မင္းၾကီး ၄ ေယာက္ကို ေခၚျပီး ငွက္အသံ ေတာအသံေတြ မၾကားေစရေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ေစသည္၊ ေနနတ္သား လနတ္သားေတြကိုလဲ ေနမက်ေအာင္ လမထြက္လာ ေအာင္ ယာယီဆုိင္းငံ့ေစသည္၊ အေၾကာင္းကား- ကုိရင္ေလးမွာ ေန႔ဆြမ္း မဘုန္းေပးရေသး၊ ေနမလြဲသြားေအာင္ ယာယီဆုိင္းထားေစျခင္းျဖစ္သည္။

ဒီလုိနဲ႔ ဟုိဟုိဒီဒီ ေျပးလြားျပီး ဂနာမျငိမ္တဲ့ စိတ္ကို ဖမ္းခ်ဳပ္ကာ အာရုံတစ္ခုတည္းအေပၚမွာတင္ထားျပီး ရဟန္းတရားကို အားထုတ္လုိက္တာ ေန႔ဆြမ္းမစားမီမွာပဲ သုံးမဂ္ သုံးဖုိလ္ ဆုိတဲ့ အဆင့္ ၃ ကေန ဆက္ျပီး အားထုတ္ရာ အျမင့္ဆုံး ပဋိသမၻိဒါ ၄ပါးႏွင့္ တကြ အရဟတၱဖုိလ္ (ရဟႏၱာ) အျဖစ္ကို ရရွိသြားသည္။ ဤကား ကိုယ့္ရဲ့စိတ္ကို ကိုယ္လုိသလုိ ပုံေဖာ္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ စတဲ့ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးရွိတဲ့ စိတ္ကို ကိေလသာ အညစ္အေၾကး မရွိေသာ စိတ္ျဖစ္ေအာင္ ပုံေဖာ္ႏုိင္ေသာ အရိယာ အႏုပညာရွင္ျဖစ္ပါသည္။

စုိက္ပ်ိဳးေရးသမားမ်ားက စိတ္မရွိေသာ ေရကို ကိုယ္လုိသလုိ ယူႏုိင္သည္၊ ေလးသမား ျမွားသမားေတြက ေကာက္ေကြးေနတဲ့ ဒုတ္ေခ်ာင္းေလးေတြကို ေျဖာင့္ျဖဴးေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္သည္၊ သစ္ေရြးသမား လက္သမားေတြက သစ္သားေတြကို ကိုယ္လုိသလုိ ပုံေဖာ္ႏုိင္သည္။ ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းေတြကေတာ့ ဟုိဟုိဒီဒီ ေျပးလြားေနတဲ့ စိတ္ကို အာရုံတစ္ခုတည္းအေပၚမွာ ထားႏုိင္ၾကျပီး ကိေလသာတုိ႔ျဖင့္ ၾကမ္းတမ္းေနတဲ့ စိတ္ကို မဂ္ဖုိလ္တုိ႔ျဖင့္ ႏုသြားေအာင္ ယဥ္သြားေအာင္ လုပ္ႏုိင္ၾကေသာေၾကာင့္ တကယ့္ အႏုပညာရွင္ၾကီးမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ (ဓမၼပဒ)
အပုိင္း (၂) ဆက္လက္ေဖာ္ပါဦးမည္။
ဤပုိ႔စ္ျဖင့္ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ (၇၅)ႏွစ္ျပည့္ ေမြးေန႔အတြက္ အထူးပူေဇာ္သည္။

ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ
သီတဂူစတား

၁၇-၁၀-၂၀၁၁

0 comments:

ဤဘေလာ့ဂ္ ေရးသားသူသည္

ဤဘေလာ့ဂ္ ေရးသားသူသည္
စာေရးသူ သီတဂူစတား၏ဘ၀ကို အမရပူရျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္မွ အေျခခံက်က် စနစ္တက် တည္ေဆာက္ေပးခဲ့သည္၊ ထုိ႔ေနာက္ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွ ထုိရရွိလာေသာ ဘ၀ကို အသုံးခ် ဘ၀ေရာက္ေအာင္ ဖန္တီးေပးခဲ့သည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤဘေလာ့ဂ္သည္ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္ထားျခင္းျဖစ္သလုိ သီတဂူစတား၏ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ထင္ဟပ္ေစပါသည္။

သီတဂူစတား သုိ႔ဆက္သြယ္ရန္---

အရွင္ေကာ၀ိဒသိရီ (သီတဂူစတား) Kovida
Sitagu International Buddhist Academy (YGN)
Dagon (North), Yangon, Myanmar
Phone: 09-7956-30013/09-250 790 483

အီေမးလ္= sitagustar.0073@gmail.com ၊ sitagustar2010@gmail.com

2009 ခုႏွစ္ အတြက္ အကယ္ဒမီဆု

rel.gif အေကာင္းဆံုး သာသနာေတာ္အက်ိဳးျပဳ စာေပဘေလာ့ဂ္ဆု အတြက္ သီတဂူစတားေက်းဇူးစကား အနည္းငယ္မွ် ေျပာပါရေစ။ ႏွမ္းတစ္လုံးတည္းႏွင့္ ဆီမျဖစ္သလုိ သီတဂူစတား တစ္ေယာက္တည္းႏွင့္ ဘေလာ့ဂ္ဆုရဘုိ႔ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ စည္းလုံးမႈရဲ့ အင္းအားတစ္ခုတည္းႏွင့္ ရရွိလာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သီတဂူစတားကုိ အားေပးၾကတဲ့ စာဖတ္ပရိသတ္၊ သီတဂူစတားအား ဘေလာ့ဂ္ပညာေတြ နဲနဲခ်င္း သင္ေပးေနတဲ့ ညခင္းရဲ့လမင္း သီတဂူစတားရဲ့ ဒိုမိန္းေခါင္းစဥ္ photo ပညာျဖင့္ ပူေဇာ္ေပးေသာ ေမေမ့လျပည့္၀န္းေလး ႏွင့္ ဆုမ်ားခ်ီးျမင့္ေသာ ျမန္မာဘေလာ့ဂ္ပရပ္စ္ ႏွင့္ ျမန္မာျပည္က စာဖတ္ပရိသတ္ ၀င္ၾကည့္ႏုိင္ရန္ net လွဴေပးေသာ အေမရိကမွ ဦးကိုကိုႏွင့္ ကုိခြန္သီရိ တုိ႔ရဲ့ ေစတာနာေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ အားလုံးကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

သီတဂူ ကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ ဆက္သြယ္ရန္--

သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (ရန္ကုန္)
အမွတ္-၁၀၊ ပါရမီလမ္းႏွင့္ ပင္လုံလမ္းဒါင့္၊ ေဘလီတံတားထိပ္၊ ဒဂုျံမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပုိင္း၊
ဖုန္း-၀၁-၅၈၁ ၉၉၉/ ၅၈၁ ၈၈၈/ ၅၈၁ ၇၇၇
အီးေမးလ္=thesitagu@gmail.com

သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (စစ္ကိုင္း)
စစ္ကိုင္းေတာင္၊ စစ္ကိုင္းျမိဳ႕
ဖုန္း-၀၇၂-၂၂၂၆၀။ ၂၁၆၁၁
အီးေမးလ္=thesitagu@gmail.com

ဘ၀ရဲ့အနိမ့္အျမင့္

ဘ၀ရဲ့အနိမ့္အျမင့္
ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့ အနိမ့္ အျမင့္၊ ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့က်ရႈံးမႈႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈေတြကို ကိုယ့္ရဲ့ အလုပ္ ကိုယ့္ရဲ့ အေျပာ ကိုယ့္ရဲ့ အေတြးကပဲ ဆုံးျဖတ္ေပးသြားတာပါ။

မေမ့သင့္ရာ


“လူေတြက ေသျခင္းတရားကို ေမ့ေနတတ္ၾကပါတယ္၊ ေသရမွာကို ေမ့ေနတတ္ၾကလုိ႕ပဲ အတၱေတြ မာနေတြ ဖုံးလႊမ္းျပီး တကုိယ္ေကာင္းဆန္ စိတ္ေတြ ေမြးဖြားတတ္ၾကပါတယ္၊ ထုိအခါ လူ႔ပတ္၀န္က်င္နဲ႔ အဆင္မေျပမႈေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေသျခင္းတရားကို အမွတ္ရေစျခင္းသည္လည္း လူ႕ပတ္၀န္က်င္အတြက္ အေကာင္းတကာထဲက အေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္တယ္ဆုိတာပါပဲ။”
သီတဂူစတား
၂၈-၅-၂၀၁၂

သတင္စကား

သတင္စကား
သီတဂူစတားသည္ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ စီမံမႈျဖင့္ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္၊ ရန္ကုန္တြင္ ကထိက၊ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးတာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္လွ်က္ရွိသည္။

ကိုယ္ေရးတဲ့ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္

ကိုယ္ေရးတဲ့ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္
သီတဂူစတားသည္ စာေရးဆရာမဟုတ္ပါ သို႔ေသာ္လည္း စာေရးခ်င္ပါသည္၊ သီတဂူစတားဆုိက္ကိုလည္း ကိုယ္ပုိင္မွတ္စုသေဘာအေနနဲ႕ မွတ္တမ္းတင္ျခင္းမွ်သာျဖစ္သည္။ ၾကီးက်ယ္တဲ့ဆုိက္ မဟုတ္၍ ၾကီးက်ယ္ေသာ စာမ်ားကား မဟုတ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း တုိလီတိုထြာ ျဗဳတ္စျဗင္ေနာင္ေလးေတြ မွတ္စုအျဖစ္ ေရးျပီး တင္ေနသူပါ။ ဒါေလးေတြက ကြ်ႏု္ပ္ရဲ့ မေျပာပါးေလာက္တဲ့ ရွိစုမဲ့စုေလးေတြ အကုန္သုံး ထုတ္ျပထားတဲ့ အမည္ေလးေတြေပါ့။ သီတဂူစတား (စာေရးသူ) အသက္ ၁၄ ႏွစ္ေလာက္ကထဲက အမရပူရဲျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတိုက္ ဘ၀ကိုျမဳတ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။ ထုိစာသင္တုိက္မွာဘဲ ရဟန္းေတာ္မ်ားရသင့္ရထုိက္တဲ့ အနည္းငယ္ေသာ ဘြဲ႕ေတြလဲရခ့ဲပါတယ္၊ သာသနဓဇဓမၼာစရိယ (၁၉၉၉)၊ မဟာဂႏၶာရာမိကဓမၼာစရိယ (၁၉၉၆)၊ ၀ိနယနိကာယ၀ိဒူ (၁၉၉၄)၊ အဂၤုတၱရနိကာယ၀ိဒူ (၁၉၉၈)ဘဲြ႕မ်ားမျဖစ္စေလာက္ ရခဲ့တယ္၊ ဒုတိယပုိင္းဘ၀တစ္စိတ္ကိုေတာ့ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ကစျပီး သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။ ထုိ တကၠသိုလ္ၾကီးမွပင္၂၀၀၁ ခုႏွစ္ွ English Diploma (2003)၊ Japanese Level 4 & 3 (2004/5)၊ ႏွင့္ ၂၀၀၇ ခု B.A (Buddhism) ဘဲြ႕ရခဲ့တယ္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ပူေနးျမိဳ႕၊ ပူေနးတကၠသိုလ္မွာ (Philosophy)ဒႆနိကေဗဒႏွင့္ M.A ရရွိျပီး ယခုအခါ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ အေထာက္အပံ့ျဖင္ပင္ ေစာမယေကာလိပ္ ဘုံေဘျမိဳ႕၊ အိႏၵိယႏုိင္ငံမွာ Ph.D အတြက္ စာတမ္းေရးျပီး က်မ္းတင္ျပီးျဖစ္ပါသည္။ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ တြင္ ကထိကတာ၀န္ ယူလွ်က္ရွိသည္။

ဖိတ္ေခၚပါသည္

ဖိတ္ေခၚပါသည္
ေဆာင္းပါးႏွင့္ဓာတ္ပုံမ်ား The word is an invaluable like a jewel if it gives the knowledge or is able to make a person's situation change ( that is from a lower state to a higher state) with a word. In this day, there are a large number of persons who are searching for and giving it so that you are also one of them. Are you who searching for it or giving it? If you all my dhamma friends have a wish to give the profits to the people like knowledge, send it with or without photos as well as amazing photos to this very mail(sitagustar.0073@gmail.com). ကိုယ့္ရဲ့စကားတစ္ခြန္းဟာ လူတစ္ေယာက္အတြက္ အေျပာင္းလြဲေလးတစ္ခု (အေျပာင္းအလဲဆုိသည္မွာ ေကာင္းေသာ ေျပာင္းလဲျခင္း) ေပးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီစကားဟာ အဖုိးမျဖက္ႏုိင္တဲ့ ရတနာပါ။ ယေန႕ ေခတ္မီးတုိးတက္ေနတဲ့ႏုိင္ငံတုိင္းမွာ လူငယ္ေရာ လူၾကီးပါ အြန္လုိင္းကေနဘဲ ရတနာေတြရွာေနၾကပါတယ္ ရတနာေတြ ေပးေနၾကပါတယ္၊ မွ်ေ၀ဘို႕လည္းေမ်ာ္ေနၾကပါတယ္။ ထူးစမ္ေထြလာဓာတ္ပုံမ်ား၊ သတင္းထူးမ်ား၊ အက်ိဳးျပဳေဆာင္းပါးမ်ား ေပးပုိ႕ ႏုိင္ပါျပီ။

လာေရာက္ ေလ့လာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား

Popular Posts

Vistors (1-1-2012)

 
Lasantha - Premium Blogger Themes | Best WordPress Themes