အႏႈိင္းမဲ့အႏုပညာရွင္ အပုိင္း (၂)
အႏုပညာဇာတ္ပြဲမွ သံေ၀ဂ
တခါက ဥပတိႆရြာႏွင့္ေကာလိတရြာသား ႏွစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ဥပတိႆႏွင့္ေကာလိတ သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္ သူငယ္ခ်င္း ၅၀၀ စီ အျခံအရံျဖင့္ ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႕မွာ ႏွစ္စဥ္က်င္းပျမဲျဖစ္တဲ့ ဇာတ္ပြဲကုိ သြားၾကည့္ၾကသည္။ ပြဲၾကည့္ရင္းတရားရ။ မ်ားစြာေသာ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္ေတြမွာ လူရႊင္ေတာ္ပ်က္လုံးေတြေၾကာင့္ တဟားဟား ရယ္သူက ရယ္၊ အလြမ္းခန္းေရာက္ေတာ့လဲ ငုိသူကငို၊ ေၾကာက္စရာ လန္႔စရာေတြ ပါေတာ့လည္းလဲ ထိတ္ထိတ္ျပာျပာ ျဖစ္တဲ့သူကျဖစ္၊ ဤနည္းအားျဖင့္ တစ္ေန႔တာ ကုန္သြားျပန္သည္။ ဥပတိႆႏွင့္ေကာလိတ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္သားကေတာ့ ထုိ ပြဲၾကည့္ရင္း အမ်ိဳးအမ်ိဳး ေျပာင္းလဲေနတာကို ၾကည့္ျပီး သံေ၀ဂရေနၾကသည္။ မၾကည့္တတ္ရင္ တဏွာ၊ ၾကည့္တတ္ရင္ ဘာ၀နာပင္ျဖစ္သည္။ ‘‘တကယ္ေတာ့ ဒီလုိဇာတ္ပြဲမွာ ဘာမွ ၾကည့္သင့္ၾကည့္ထုိက္တာ မရွိ၊ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔အပါ၀င္ ယခု ရယ္လုိက္ ျပံဳးလုိက္ ငုိလုိက္ ေၾကာက္လုိက္ လန္႔လုိက္ ေအာ္လုိက္ ဆဲလုိက္ ဆုိလုိက္ အသြင္အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းေနတဲ့ အႏုပညာေဖ်ာ္ေျဖသူေရာ အားေပးသူပရိသတ္ပါ အားလုံး ႏွစ္ ၁၀၀ အတြင္း ေသၾကရမည္မွာ ဧကန္ျဖစ္သည္။ ငါတုိ႔ ဒီအတုိင္းေတာ့ အခ်ိန္မကုန္သင့္ ထိုေသျခင္းမွ လြတ္ရာ ေမာကၡဓမၼကို ရွာမွ သင့္ေတာ့မည္’’ဟု သတိသံေ၀ဂရ၍ တရားရွာထြက္ျခင္း ဓမၼခရီးအစီအစဥ္ စတင္ေတာ့သည္။ အရင္တရားထူးရသူက ျပန္ေဟာစတမ္းဟုေသာ ကတိ၀တ္ျဖင့္ ဓမၼခရီးကို တစ္လမ္းစီသြားရာ ဥပတိႆသည္ လမ္းခရီးမွာ ပဥၥ၀ဂၢီ ၅ ဦးထဲက အရွင္အႆဇိ မေထရ္၏ ‘‘ေယ ဓမၼာ ေဟတုပၸဘ၀ါ၊ ေတသံ ေဟတုံ တထာဂေတာ အာဟ’’ တရားအက်ဥ္းေလးျဖင့္ ဘ၀ကို ေျပာင္းလဲသြားသည္၊ ေနာက္ပုိင္း ေကာလိတလဲ ဥပတိႆထံမွ ထုိတရားအက်ဥ္းနဲ႔ပဲ နာယူရျပီး ဘ၀ကိုေျပာင္းလဲၾကီး ေျပာင္းသြားသည္။ ပြဲၾကည့္ရင္းကေန ျမတ္ဗုဒၶသားေတာ္တစ္ေယာက္ထံမွ တရားအက်ဥ္းကေလးကို နားယူျပီး သူတုိ႔ရဲ့စိတ္ကို လိုသလို ပုံေဖာ္ႏုိင္ခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ ေသာတာပန္မ်ားျဖစ္သြားၾကျပီ၊ ေနာက္ပုိင္း ဥပတိႆသည္ အရွင္သာရိပုတၱရာျဖစ္လာသည္၊ ေကာလိတကေတာ့ အရွင္ေမာဂၢလာန္ျဖစ္လာသည္။ ဤကား ေလာကီအႏုပညာဇာတ္ပြဲက ေပးလုိက္ေသာ ေလာကုတၱရာ အႏုပညာမ်ားျဖစ္သည္။အႏုပညာဇာတ္ပြဲမွ သံေ၀ဂ
ဂြ်မ္္းဘားအႏုပညာရွင္
တခါက ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႔မွာ ဘုရင္းမင္းျမတ္အတြက္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္းက်င္းပျမဲ ၇ ရက္တုိင္တုိင္ပြဲလမ္းသဘင္က်င္းပသည္။ ထုိပြဲတြင္ ဆပ္ကပ္ပြဲလည္း ပါသည္၊ ဆပ္ကပ္၏ဂြ်မ္းဘားအဖြဲ႔ထဲက အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ကို ရာဇျဂိဳဟ္သူေ႒းသား ေမာင္ဥဂၢေသနတစ္ေယာက္ အစြဲလမ္းၾကီးျဖစ္ေနသည္၊ အေတာင္ ၆၀ ေလာက္ျမင့္တဲ့ ၀ါးလုံးတုိင္ထိပ္က သူမ၏ အဆုိ အကႏွင့္ ေကာင္းကင္ေပၚမွာ ေျပးလြားေနတဲ့ သူမဟန္ပန္ေတြကို သေဘာက်ႏွစ္သက္ေနမိသည္။ သူမကို မရရင္ ေသရေတာ့မည့္အဆင့္ထိ ခ်စ္မီးေလာင္ခံေနရသည္။ ဒီလုိနဲ႔ သူေ႒းသားမိဘမ်ားကလဲ အဆင့္အတန္းမတူ ဂုဏ္ရည္မတူတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ကုိ လက္မခံႏုိင္ေသာ္လည္း သူတုိ႔သား အသက္ေဘးကလြတ္ေရးအတြက္ လက္ထပ္ခြင့္ေပးလုိက္သည္။ သူေ႒းသားလဲ တျမိဳ႕၀င္ တျမိဳ႕ထြက္ ကျပေဖ်ာ္ေျဖျပီး အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ျပဳေနေသာ ကေခ်သည္မ သြားရာ တေကာက္ေကာက္ လုိက္ေနရသည္။ ကေလးတစ္ေယာက္ရ၊ ဂြ်မ္းဘားမယ္က ဘာမွ မလုပ္တတ္မကုိင္တတ္ လူပုိၾကီးျဖစ္ေနေသာ သူေ႒းသားကို ရြဲ႕ေစာင္းျပီး ‘‘အထုပ္ထမ္းသမား၏ သား အိပ္ပါေတာ့လား’’ ဟု မခံခ်င္စိတ္ျဖစ္ေအာင္ ကေလးေခ်ာ့သတဲ့။သူေ႒းသားလဲ ေန႔စဥ္ၾကားေနရေတာ့ မခံခ်င္စိတ္ေတြျဖစ္လာ၊ သူ႔ေယာကၡမထံ ဂြ်မ္းဘားပညာမ်ားသင္၊ ေနာက္တစ္ႏွစ္ ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႔ပြဲ တစ္ပတ္ျပန္လည္လာျပန္သည္။ ဒီႏွစ္ေတာ့ ရာဇျဂိဳဟ္သူေ႒းသား ဥဂၢေသန ဂြ်မ္းဘားပညာမ်ား ျပသေဖ်ာ္ေျဖမည္တဲ့ ဆုိတဲ့ သတင္းက ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႕တစ္ျမိဳ႕လုံးျပန္႔ႏွံ႔သြားေတာ့သည္။ ဇာတ္ပြဲရုံလဲ ခုံအလြတ္မရွိ ျပည့္လွ်ံသြားသည္။
ဘုရားရွင္ဥာဏ္ကြန္ယက္ထဲ ဥဂၢေသန ၀ါးတုိင္ထိပ္တြင္မွာပဲ ရဟႏၱာျဖစ္မည့္အေရးကို ျမင္ေတာ္မူသည္ျဖစ္၍ ဘုရားရွင္သည္ သံဃာအျခံအရံျဖင့္ ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႕ထဲ ဆြမ္းခံ၀င္လာသည္။ ဥဂၢေသနသည္ အေတာင္ ၆၀ျမင့္၀ါးတုိင္ထိပ္သုိ႔တက္ျပီး ကျပေဖ်ာ္ေျဖေတာ့မည္ဟု လက္ေဖ်ာက္တီးျပီး ပရိသတ္ကို အခ်က္ေပးသည္၊ သုိ႔ေသာ္ ပရိသတ္က ဂြ်မ္းဘားအႏုပညာရွင္ ဥဂၢေသနကိုမၾကည့္ဘဲ ဘုရားရွိသုိ႔ မ်က္ႏွာမူၾကသည္။ ဘုရားအမိန္႔နဲ႔ အရွင္ေမာဂၢလာန္က ဥဂၢေသနအား ပရိသတ္ကို ဆက္လက္ေဖ်ာ္ေျဖရန္ မိန္႔သည္။ ဂြ်မ္းဘားပညာရွင္လဲ အားရႏွစ္သက္ကာ ေဖ်ာ္ေျဖေလေတာ့သည္၊ ပရိသတ္၏ လက္ခုပ္သံ အားေပးသံလဲ တခဲနက္ရရွိသည္။ ၁၄ ၾကိမ္ေလာက္ ေဖ်ာ္ေျဖအျပီးမွာ ဘုရားက သူ၏စိတ္ကို ဆုပ္ကိုင္လုိက္သည္။
‘‘အရင္ကလဲ ခႏၶာအေပၚမွာ ျငိကပ္တြယ္တာခဲ့မိလုိ႔ ယခုလုိ အမိ၀မ္းထဲမွာ ဂြ်မ္းထုိးခဲ့ရျပီ (ပဋိသေႏၶေနရျခင္းကိုဆုိလုိသည္)၊ ေနာင္လဲ ယခုလုိ တြယ္တာေနဦးမယ္ဆုိရင္ အမိ၀မ္းထဲမွာ ဇာတိဒုကၡေတြ ခံေနရဦးမွာပဲ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခုပစၥကၡဘ၀မွ ခႏၶာကုိ မတြယ္တာ မမက္ေမာေတာ့ဘဲ ခႏၶာမွ လြတ္ရာသုိ႔ေရာက္ သြားေလာ’’ ဟု ဘုရားက မိန္႔လုိက္သည္။ ခႏၶာ အာယတနတုိ႔မွ လြတ္ရင္ အုိ၊နာ၊ေသ ျခင္းဆုိတဲ့ သံသရာသုိ႔ မလာႏုိင္ေတာ့ေပ။ အရင္ကထဲက ပါရမီဓာတ္ခံပါလာေသာ ဂြ်မ္းဘားပညာရွင္သည္လည္း မိမိ၏ ေလာကီအႏုပညာမွ ေလာကုတၱရာအႏုပညာသုိ႔ ေရာက္ေအာင္ အားထုတ္ႏုိင္ခဲ့ျပီး ၀ါးတုိင္ထိပ္မွာပဲ ရဟႏၱာျဖစ္ျပီး ဘုရားထံရဟန္းျပဳခြင့္ရသြားသည္။ ဘုရားရွင္၏ လူတစ္ေယာက္အေပၚ ကုိယ္လုိသလုိ ေျပာင္းလဲ ျပဳျပင္ႏုိင္သည့္ အႏုပညာကို မအ့ံၾသသူ မည္သူရွိဦးမလဲ။
(၂၀၀၉ ခုႏွစ္က အိႏၵိယႏုိင္ငံ ပူေနးတကၠသိုလ္က Speech ေပးရန္ ပင့္၍ ၾကြလာစဥ္က ပူေနးျမိဳ႕ရွိ လႈိဏ္ဂူတစ္ခုတြင္ ေလ့လာစဥ္)
(ေရွးေဟာင္းသုေတသန ပါေမာကၡတစ္ေယာက္ ရွင္းျပေနစဥ္)
(ေရွးေဟာင္းသုေတသန ပါေမာကၡတစ္ေယာက္ ရွင္းျပေနစဥ္)
သီတဂူဆရာေတာ္ႏွင့္ဗိသုကာ
အႏုပညာအေၾကာင္းကို ေရးေနတာဆုိေတာ့ စာေရးသူ၏ ေက်းဇူးရွင္ ေလာကုတၱရာဖခင္ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး အေၾကာင္း ထည့္ေရးဖုိ႔လုိလာသည္။ ဆရာေတာ္ၾကီးသည္ တကယ့္ဗိသုကာ အႏုပညာရွင္ၾကီးျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံတကာ လွည့္လည္ျပီး ေရွးေဟာင္း ဂူ၊ ေက်ာင္း၊ ျပာသာဒ္၊ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု၊ ပန္းတေမာ့စတဲ့ အႏုပညာရပ္မ်ားကို ေလ့လာသည္၊ ထုိ ေရွးေဟာင္း ပညာရပ္မ်ားကေပးတဲ့ ေျပာျပတဲ့ ဘယ္ေခတ္၊ ဘယ္မင္း၊ ဘယ္ဟန္၊ ဘယ္ပုံ၊ ဘယ္ရည္ရြယ္ခ်က္ ဆုိတာေတြကို ေကာင္းေကာင္း ဖတ္ႏုိင္သလုိ ရဲရဲၾကီး အသုံးခ်ႏုိင္သည္။ စာေရးသည္၊ ပုံေဖာ္သည္၊ ဆရာေတာ္၏ ေက်ာင္း၊ ဗိမာန္၊ တကၠသိုလ္၊ ရိပ္သာ၊ ေဆးရုံစတဲ့ အေဆာက္အဦးေတြကို ကိုယ္တုိင္ပုံေဖာ္ျပီး ေရွးေဟာင္း ေခတ္သစ္အႏုပညာ ပန္းခ်ီ ပန္းပု လက္ရာမ်ားကို ေပါင္းစပ္ကာ ေရွးဟန္တမ်ိဳး ကုိယ္ပုိင္ဟန္ တစ္ဖုံျဖင့္ တည္ထြင္ႏုိင္သည္။ဆရာေတာ္သည္ အသက္မဲ့ရုပ္၀တၳဳေတြကိုသာ ကိုယ္လုိသလုိ ပုံေဖာ္ႏုိင္သည္မဟုတ္၊ အသက္ရွိ လူသားေတြကိုလဲ ကိုယ္လုိသလုိ ပုံေဖာ္ႏုိင္ခဲ့သည္။ ယေန႔အထိ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ေက်ာ္ ျပည္တြင္းျပည္ပရွိ သူေတာ္စင္မ်ားအား သဒၶါမရွိသူေတြ သဒၶါရွိလာေအာင္ သဒၶါတရားရွိျပီးသူေတြ ပုိျပီး ထက္သန္လာေအာင္၊ ဘာသာေရးအသိ လူမႈေရး အသိနဲတဲ့သူေတြ အသိဥာဏ္တုိးလာေအာင္၊ အသိဥာဏ္ရွိျပီးသူေတြကိုလဲ အသိမွ အက်င့္ဘက္ပါလာေအာင္ လုိသလုိ ပုံေဖာ္ အသြင္ေျပာင္းေပးႏုိင္ခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ေဟာခ်က္ေျပာခ်က္ သင္ၾကား ပုိ႔ခ်ခ်က္တုိ႔ေၾကာင့္ ပုံစံ အသြင္ အသိဥာဏ္ ေျပာင္းလာတဲ့သူေတြ အေျမာက္အျမားရွိသည္။ စာေရးသူပင္ ဆရာေတာ္ၾကီးအနား ႏွစ္မ်ားစြာ ေနလာေတာ့ ဆရာေတာ္ၾကီး စိတ္ဓာတ္မ်ား တျဖည္းျဖည္း စိမ့္၀င္လာသည္။ ဆရာေတာ္ၾကီး ေဟာခ်က္ ေျပာခ်က္ႏွင့္ ပုိ႔ခ်ခ်က္တုိ႔ေၾကာင့္ အသိမ်ားစြာ ၀င္လာသလုိ အေတြးမ်ားစြာလဲ ၀င္လာသည္။ ဤကား စာေရးသူ၏ဘ၀ကို မ်ားစြာ ပုံစံေျပာင္းသြားေစသည္မွာ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ဗိသုကာ အႏုပညာရပ္မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။
နိဂုံး
ျမတ္ဗုဒၶကေတာ့ သူကိုယ္တုိင္ ဘ၀မ်ားစြာ ဘ၀ကို ကိုယ္လုိသလုိ ပုံေဖာ္ႏုိင္ခဲ့ျပီးလုိ႔ ဘုရားအျဖစ္ကို ရရွိခဲ့ျပီ။ ထုိကဲ့သုိ႔ သူ႔ဘ၀ကို လုိသလုိပုံေဖာ္ရာ၀ယ္ ‘‘တိေဏၰာ တာေရယ်ံ၊ မုေတၱာ ေမာေစယ်ံ’’ ‘‘သံသရာအတြင္း နစ္ေမ်ာေနတဲ့ သတၱ၀ါေတြကိုလဲ ကယ္တင္လုိ၍ ပုံေဖာ္ေပးရမည္ ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ သူ႔ဘ၀ကို ဘုရားျဖစ္တဲ့အထိ ပုံေဖာ္ခဲ့သည္၊ (အ႒သာလိနီ)။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶသည္သာ သူမ်ားမလုပ္ႏုိင္တာကို လုပ္ႏုိင္ျခင္း၊ သူမ်ား မဖန္တီးႏုိင္တာကို ဖန္တီးႏုိင္ျခင္း၊ ေလာကအားလုံးကုိ ကိုယ္လုိသလုိ ပုံေဖာ္ေပးႏုိင္ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ အႏႈိင္းမဲ့ အႏုပညာရွင္ၾကီး ျဖစ္ပါေပသတည္းးးး။ဤပုိ႔စ္က စာေရးသူတုိ႔လုိ ပုထုဇဥ္ေတြအတြက္ မ်ားစြာ သခၤန္းစာေပးပါတယ္၊ စာေရးသူတုိ႔အားလုံးလဲ အႏုပညာသမားေတြပါပဲ။ ေလာဘျဖစ္တဲ့အခါ တဒဂၤပဲျဖစ္ျဖစ္ ေလာဘမျဖစ္ေအာင္ တားဆီးႏုိင္ၾကတယ္၊ ေျပာင္းႏုိင္ၾကတယ္၊ ေဒါသျဖစ္တဲ့ သတိျဖင့္ ေဒါသကို ထိန္းႏုိင္ၾကတယ္၊ အေဒါသ-ေမတၱာဘက္သုိ႔ေျပာင္းႏုိင္ၾကတယ္၊ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ဣႆာစိတ္၀င္လာရင္ ႏူးညံ့တဲ့ မုဒိတာစိတ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲႏုိင္ၾကတယ္၊ မစၦရိယစိတ္ေတြ ၀င္လာတဲ့အခါ ေပးကမ္းျခင္း၊ သနားျခင္း စာနာျခင္း စတဲ့ ႏူးညံ့တဲ့ဲ့ စိတ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲႏုိင္ၾကတယ္။ ထုိ႔အားလုံး ကိုယ့္ရဲ့ ၾကမ္းတမ္းတဲ့စိတ္ကို ကိုယ္လုိသလုိ ႏူးညံ့တဲ့စိတ္ျဖစ္ေအာင္ ပုံေဖာ္ႏုိင္တဲ့ အႏုပညာရွင္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ႏုိင္ၾကပါေစသတည္း။။။
ဤပုိ႔စ္ျဖင့္ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ (၇၅)ႏွစ္ျပည့္ ေမြးေန႔အတြက္ အထူးပူေဇာ္သည္။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစသီတဂူစတား
၁၇-၁၀-၂၀၁၁
0 comments:
Post a Comment