Saturday, February 20, 2010
သီတဂူစတား (sitagustar)
No comments
Ashin: သိပ္မၾကြားတာ အေကာင္းဆုံးပဲ။ အရွိကုိ အရွိအတုိင္းေျပာရင္ ျငင္းခုံဖြယ္ မလုိေတာ့ပါဘူး
ကုိယ္အပါအ၀င္ ဗမာဘုန္းႀကီးအမ်ားစုက အေဆာက္အဦႀကီးတာ ေက်ာင္း၀ုိင္းက်ယ္တာကို ေအာင္ျမင္တယ္လုိ႔ ထင္ေနတာ။ ဒီဆရာေတာ္ဆုိဒ္ကုိ ၾကည့္လုိက္ရင္ အေဆာက္အဦႀကီးေတြ ၾကြားထားတာ ေတြ႔ရတယ္ ။
အခုတခါလဲ စီေဘာက္က ေဆြးေႏြးခ်က္ပဲ ပုိ႔စ္တင္ရပါလိမ့္ည္။ အထက္ပါစာသားမ်ားသည္ အရွင္ ashin ဆုိသူ၏ ေ၀ဘန္စာသားမ်ားကို အေျပာင္းအလဲမရွိ မူရင္းအတုိင္းတင္ထားပါသည္။
ေက်းဇူးတင္ျခင္း
ေရွးဦးစြာ အရွင္ ashin ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ သီတဂူစတား ဘေလာ့ဂ္မွာ လာလည္ျခင္း၊ ေ၀ဖန္ျခင္းေတြအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ စာေတြကိုလဲ အေသအျခာ ဖတ္သြားတယ္ထင္ပါတယ္၊ ထုိ႔အတြက္လဲ အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
သေဘာထားဆုိတာ ဘယ္ကလာ
ဒီအရွင္ ashin ဆုိတာ ဘယ္သူလဲေတာ့ မသိပါဘူး၊ ဘုန္းၾကီးလား လူလားမသိပါဘူး၊ အီးေမလ္ ေဖာ္မျပျခင္းျဖစ္သည္အတြက္ သက္သက္ ေ၀ဖန္တာ မဟုတ္ဘဲ ရန္စေနတယ္လုိ႔ အမ်ားက ယူစဖြယ္ရွိ၏။ သီတဂူစတားဆုိဒ္မွာ ေ၀းဖန္သြားတာေလးေတြကို ၊ သီတဂူစတားက ၀မ္းသာေနပါတယ္၊ ဘယ္လုိပုံစံနဲ႕ပဲ ေ၀ဖန္ေ၀ဖန္ေပါ့ သီတဂူစတားအတြက္ ကုန္ၾကမ္း သို႔မဟုတ္ သီတဂူစတားရဲ့ ဦးေနာက္ကို ေသြးေပးတယ္လုိ႔ ယူဆကာ ၀မ္းေျမာက္ေနမိပါတယ္။ ေ၀ဖန္သူရဲ့ စိတ္ထဲမွာ ဘယ္လုိရွိတယ္ဆုိတာကိုေတာ့ သူကိုယ္တုိင္ပဲ ပုိ သိႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ အျပင္လူေတြေကာ ဘယ္လုိသိႏုိင္လဲ? အဘိဓမၼာသေဘာတရားအရ စကားဆုိတာကလဲ စိတ္မပါဘဲ ထြက္မလာပါဘူး၊ (၀ိညတိၱ ဒြယံ စိတၱဇေမ၀)၊ စိတ္ထဲကအတုိင္း ထြက္လာတာပါ။ အေနာက္တုိင္း ဖီလုိဆုိဖာေတြရဲ့ အေတြးအေခၚအရ စကား ဘာသာစကား Language ဆုိတာေတြက emotion, attitude စိတ္သေဘာထားကို ေဖာ္ျပေနတာတဲ့။ အဲဒီေတာ့ ထို အရွင္ ashin ရဲ့စကား language ေတြကလဲ စိတ္ဆႏၵက ထြက္လာ သုိ႔မဟုတ္ သူ၏ စိတ္သေဘာထားကို ေဖာ္ျပလုိက္ျခင္းေၾကာင့္ သူသည္ ဘယ္လုိ ပုဂၢိဳလ္လဲဆုိတာ ေျပာျပစရာပင္ မလုိေတာ့ေပ၊ စာဖတ္သူတုိင္းသိႏုိင္သည္။ ဒါေတြက သေဘာတရားေတြပါ။ စာဖတ္သူတုိင္းသည္ လူတစ္ေယာက္ အေျပာအဆုိကို သုံးသပ္ႏုိင္စြမ္းရွိေနသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကိုယ္ဘယ္လုိလူလဲ ဆုိတာ ကိုယ့္ရဲ့အေျပာ အေရးအသားေတြကုိ ေထာက္ဆက အလြယ္တကူသိႏုိင္ပါသည္။ သီတဂူစတားရဲ့ အေရးအသားႏွင့္ ဓာတ္ပုံ အေဆာက္အဦးအစရွိသည့္ အျခံအရံေတြကို ေဖာ္ျပေနျခင္းသည္ ၾကြားေနတယ္လုိ႔ ယူဆရင္လဲ စိတ္မဆိုးပါဘုရား။ သီတဂူစတားရဲ့ ကိုယ္ပုိင္ဘေလာ့ဂ္ျဖစ္၍ သီတဂူစတား စိတ္ၾကိဳက္ေဖာ္ျပေနျခင္းသည္ပင္ သီတဂူစတားရဲ့ လြတ္လပ္ေသာ စိတ္ျဖစ္ပါသည္။
လက္ေတြ႔ပဓာန
သီတဂူစတားကလဲ ဒီအတုိင္းေနရင္ ေခါင္းထဲက ဘာဆိုဘာမွကို ထြက္မလာဘူး၊ ပုိ႕စ္တစ္ခုကို ဘယ္လုိတင္ရမလဲဆုိတာ စဥ္းစားလုိ႔မရဘူးဗ်၊ အခုလုိ ေ၀ဖန္လုိက္ေတာ့ ေခါင္းထဲက ေျပာစရာေတြ စီထြက္လာတယ္၊ ကုန္ၾကမ္းေတြရလာတယ္။ သီတဂူစတား ဦးေနာက္ကလဲ အဲလုိ ပြတ္ေပးမွ အေရာင္ထြက္တယ္ ထင္ပါရဲ့။ ေရးစရာေတာ့ ရွိလာျပီေပါ့။ ဘာသာေရးဆုိဒ္ဆုိေတာ့ ဘာသာေရး စာေပေတြကိုပဲ ဦးစားေပးတင္မယ္စိတ္ကူးထားတယ္၊ သိသင့္သိထုိက္တာေလးေတြက ေပၚလာေတာ့ ေပၚလာတဲ့အတုိင္း ေရးလုိက္ရတာပါ။ သီတဂူစတားသည္ စာေရးဆရာ မဟုတ္ေၾကာင္းကိုေတာ့ သီတဂူစတား စာေတြ ဖတ္ၾကည့္တာႏွင့္ သိႏုိင္ပါတယ္။ ၀ါသနာပါလုိ႔သာ မ်က္စိႏွင့္ ေတြ႕သမွ်၊ နားႏွင့္ၾကားသမွ်၊ ကိုယ္ႏွင့္ေတြ႔သမွ်၊ မည္သည့္အာရုံက မဆုိ ေတြ႕ထိတာမွန္သမွ်ေတြကို ေရးျဖစ္ တင္ျဖစ္သြားတာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ empiricism (experience) လက္ေတြ႕ ၀ါဒ အေတြ႔အၾကံဳ သေဘာတရားမ်ား အရ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၾကြားတယ္လုိ႔ ထင္ရင္ေတာ့ ထင္ႏုိင္ပါတယ္။
အရွိအရွိအတုိင္း
အရွိအရွိအတုိင္း ေဖာ္ျပရင္ ျငင္းခုံဖြယ္ရမရွိတဲ့၊ သီတဂူစတားဆုိဒ္တြင္ ဘယ္ညာတုိ႔တြင္ ယခုေဖာ္ျပထားေသာ အေဆာက္အဦးမ်ားသည္၊ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ၾကီးျဖစ္ပါသည္။ ဒါက အရွိအရွိအတုိင္းမဟုတ္ဘူးလုိ႔ ေျပာရင္၊ လိမ္တယ္ေျပာမလား၊ ဒါမွ မဟုတ္ၾကြားတယ္လုိ႔ ထင္ေနတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဘယ္သူ႔စိတ္၊ ဘယ္လို စိတ္ထားမ်ိဳးႏွင့္ တုိင္းတာ ေျပာေနတယ္ဆုိတာ သီတဂူစတား နားမလည္ေတာ့ပါ၊ ကိုယ့္စိတ္ႏွင့္ကို တုိင္းတာရင္ေတာ့ လူတုိင္းကို အဲလုိ မထင္သင့္ဘူးထင္ပါတယ္။ လူတုိင္းမွာ မတူညီတဲ့အရည္အခ်င္းရွိသလုိ မတူညီတဲ့ ခံစားခ်က္ ယူဆခ်က္ေတြ ရွိၾကပါတယ္။ တူညီတာလဲ ရွိႏုိင္သလုိ မတူညီတာေတြလဲ အမ်ားၾကီးရွိေနပါတယ္။ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ၾကီးသည္ ကိုယ့္ျမန္မာျပည္မွာ ထီးထီးမားမားနဲ႔ ကမၻာ့မ်က္ႏွာျပင္သို႕ ေပၚေပါက္လာတာကို ျမန္မာလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္ အေနႏွင့္ေသာ္၎၊ ဗုဒၶဘာသာလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္ အေနႏွင့္ေသာ္၎ ၀မ္းသာဂုဏ္ယူရမည္ျဖစ္ပါသည္။ လူမူေရး social ရႈေထာင့္ကေနပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဘာသာေရးရႈေထာင့္ကေနပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၀မ္းေျမာက္ႏုေမာ္ သာဓုေခၚႏုိင္ရမွာျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္တစ္ခုက အေဆာက္ဦးေတြရဲ့ ေနာက္ကြယ္မွာ မျမင္ႏုိင္တဲ့ အဓိပၸါယ္တစ္မ်ိဳးရွိပေသးတယ္။ အေဆာက္အဦးေကာင္းေတြကို ေဖာ္ျပလုိက္ျခင္းျဖင့္
ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ႕ သာသနာေတာ္အေပၚ ယုံၾကည္မႈႏွင့္ အေထာက္အပံ့အားေတြကို ဂုဏ္ယူ၀မ္းသာဖြယ္ရာ ေတြ႕ျမင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သီတဂူစတားသည္ ကိုယ္ပုိင္အစြမ္းအစ ဘာမွ မရွိပါဘူး၊ ကိုယ္စြမ္းႏုိင္တဲ့ဘက္က အလုပ္လုပ္ေနတယ္လုိ႔ ယူဆပါတယ္ဘုရား။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီးႏွင့္ သီတဂူတပည့္ဒကာ ဒကာမေတြအတြက္ေသာ္၎၊ သာသနာကို ခ်စ္ခင္ ၾကည္ညိဳေနသူမ်ားအတြက္၎ ၀မ္းေျမာက္ႏုေမာ္ သာဓုေခၚႏုိင္ရန္ ရည္ရြယ္၍ အေဆာက္အဦးမ်ားကို တက္ႏုိင္သေရြ႕ ေဖာ္ျပသြားပါမည္။ ဒါသည္ပင္လ်င္ သီတဂူစတားအတြက္ အလုပ္တမ်ိဳးလုိ႔ ယူဆထားပါသည္။ သူမ်ားေတြ ၀မ္းသာေစခ်င္ပါသည္၊ စိတ္မအီမသာ မျဖစ္ေစခ်င္ပါဘုရား။
ဓာတ္ပုံတုိင္းမွာ စကားလုံးေပါင္း ၁၀၀၀ စီပါ၀င္
သီတဂူစတားဆုိဒ္တြင္ အခ်ိဳ႕ပုံမ်ားသည္ အမရပူရျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္ၾကီး၏ သာသနာေတာ္အတြက္ ဂုဏ္ယူ၀င့္ၾကြားဖြယ္ရာမ်ားကို ေဖာ္ညြန္းရုံသာမက သီတဂူစတားရဲ့ ငယ္ဘ၀ကိုလဲ ထင္ဟပ္ေစပါသည္။ ဓာတ္ပုံတစ္ပုံသည္ စကားလုံးေပါင္ တစ္ေထာင္ႏွင့္ ညီမွ်သည္ဆုိရကား ထုိဓာတ္ပုံတစ္ပုံခ်င္းစီ၏ေနာက္မွာ စကားလုံးေပါင္း တစ္ေထာင္စီ ပါ၀င္ေနပါသည္၊ ဖတ္ႏုိင္တဲ့သူေတြသာ ဖတ္ႏုိင္ပါလိမ့္မည္၊ မဖတ္ႏုိင္တဲ့သူေတြအတြက္က ေတာ့ ၾကြားတယ္လုိ႔ ထင္ေနပါဦးမည္။ ျမင္ႏုိင္ေအာင္ၾကည့္ျပီး ဘာသာျပန္ေစလုိပါသည္။ ကိုယ့္ရဲ့ဘာသာျပန္သည္ လည္း ကိုယ့္စိတ္ႏွင့္ ထင္ဟပ္ေနသည္ဆုိတာလဲ မေမ့ေစလုိပါ။ သီတဂူစတားရဲ့ ငယ္ဘ၀ကို အဲဒီအေဆာက္အဦးေတြက ေဖာ္ျပေနပါသည္။ ဒါဆုိရင္ သီတဂူစတားက မိခင္စာသင္တုိက္ၾကီးကို ေက်းဇူးဆပ္ျခင္းတမ်ိဳးႏွင့္ ေပးဆပ္ေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။
သာသႏွာႏွင့္ အေဆာက္အဦး
အေဆာက္အဦးသည္ သာသနာအတြက္ သိပ္အေရးမပါဟုအဆုိသည္လည္း အမ်ားစုလက္ခံၾကေပမဲ့ သီတဂူစတားက လက္မခံႏုိင္ပါ၊ ယေန႕ေခတ္ သာသနာအတြက္ အေဆာက္အဦး ေကာင္းေကာင္း လုိအပ္သည္။ အိမ္သာမွ ဧည့္လာ၊ လူခင္မွ တရားမင္ ဆုိတဲ့ စကားေတြဟာလဲ အလြန္က်ယ္ပ်ံ႕ပါတယ္။ စာေပႏွင့္အက်င့္ပဋိပတ္သာ သာသနာအတြက္ အဓိကဆုိေပမဲ့ အေဆာက္အဦးမရွိလ်င္ မျဖစ္ပါ။ ယေန႔ မႏၱေလးျမိဳ႕ မစုိးရိမ္တုိက္သစ္၊ တုိက္ေဟာင္း၌ ၃၀၀၀ ေက်ာ္ေသာ စာသင္သားေတြရွိပါသည္၊ အေဆာက္အဦးမရွိက အဲဒီေလာက္ျမားျပားေသာ သံဃာထု သည္ မည္သို႔ စာေပသင္ၾကားႏုိင္မည္နည္း၊ အမရပူရျမိဳ႔ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္တြင္လည္း သံဃာ ၁၄၀၀ ေက်ာ္ စာသင္စာခ် လုပ္ငန္းမ်ားကို ျပဳလုပ္ေနပါသည္။ ထုိေက်ာင္းတုိက္မ်ားတြင္ သာသနာအတြက္ အေဆာက္အဦးမရွိက မည္သုိ႔ ခ်မ္းသာစြာ သီးတင္းသုံးေနထိုင္ႏုိင္ပါဦးမည္နည္း။ ယေန႔ေခတ္ ဗုဒၶဘာသာ အခိုင္အမာရွိေၾကာင္းကို စာေပေရာ အေဆာက္အဦး အေထာက္အထားေတြေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ေဂါတမဗုဒၶ တကယ္ရွိခဲ့ပါလားဆိုတာ အခုိင္မာဆုံးေသာ အေထာက္ထားျဖစ္ပါသည္။ သမိုင္းသည္လည္းအေရးပါေၾကာင္း။ ဗုဒၶဂါယာရွိ အေသာကမင္းၾကီး၏ ေကာင္းမႈမ်ားက သက္ေသျပေနပါသည္။
အေဆာက္အဦးႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈ
ေအာင္ျမင္မႈဆုိတာ အေဆာက္အဦးက ပဓာနမက်ဘူးဆုိတာ မွန္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့လဲ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္၊ အမရပူရျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္ ႏွင့္ မစုိးရိမ္တုိက္သစ္တုိ႔၌ရွိေသာ အေဆာက္အဦးမ်ားသည္ ေအာင္ျမင္မႈ၏ ရလာဒ္ျဖစ္ပါသည္၊ အေဆာက္အဦးျဖင့္ ဟန္ျပေနသည္ဟုတ္ မဟုတ္ကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္ ေလ့လာေစလုိပါသည္။ ပညာေရးအခန္းက႑မွာ အေဆာက္အဦးသည္ အေရးပါေၾကာင့္ ယေန႕ေခတ္တကၠသိုလ္ၾကီးေတြ ပရိယတၱိစာသင္တုိက္ၾကီးေတြကို သုံးသပ္ႏုိင္ပါသည္။ တဲကုတ္ႏွင့္စာသင္တုိက္၊ ထန္ရြက္မုိး ထန္းရြက္ကာတဲ့ တကၠသိုလ္ၾကီးေတြကို ဘယ္သူေတြ စိတ္၀င္စားႏိုင္မလဲ။ ကိုယ္က သူမ်ားကို ေပးေနတာျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ ပညာကိုလဲ ေပး ေနစရာကိုလဲ ေပး အစားအစာလဲ ေၾကြးေနတဲ့ တကၠသိုလ္ၾကီးေတြျဖစ္ပါတယ္၊ ဘုန္းရွိ ကံရွိတဲ့သူေတြ တက္ႏုိင္ၾကပါလိမ့္မည္။ သီတဂူစတားသည္ ထုိ အေဆာက္အဦးမ်ားကို ေဖာ္ျပျခင္းျဖင့္ ထုိတကၠသိုလ္ ထုိစာသင္တုိက္ၾကီးမ်ားကို ေက်းဇူးဆပ္ေနပါသည္ဘုရား။
ကဲ အရွင္ ashin ေရ ဒီေလာက္ဆုိ ေတာ္ေလာက္ျပီ၊ ပုိ႕စ္လဲ ရွည္သြားျပီ။ အရွင့္ ashin ကို တကယ္ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဒီေန႕႔ည ၁ နာရီးထိုးမွ အိပ္ယာ၀င္ရပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြကေတာ့ ျပန္ မေရးတာ ေကာင္းပါတယ္တဲ့ မခံခ်င္ေအာင္ သက္သက္ စေနတာတဲ့၊ ဒါေပမဲ့ သီတဂူစတားအတြက္ စာအေရးအက်င့္ ရသြားတယ္။
သီတဂူစန္းလပမာ ခ်မ္းျမသာယာ ရွိၾကပါေစ။
သီတဂူစတား
၁၉-၂-၂၀၁၀
Posted in: အေမး+အေျဖ
Email This
BlogThis!
Share to Facebook
0 comments:
Post a Comment