ဗုဒၶအသံဟူသည္ ျမတ္ဗုဒၶေဟာၾကား မိန္႔ဆုိထားသမွ် ဓမၼ အဘိဓမၼာ ၀ိနယ ပါ၀စန အားလုံးသည္ ဗုဒၶအသံ၏ အစြမ္းသတၱိမွာ evil ကို good အျဖစ္သုိ႔ ေျပာင္းလဲေစႏုိင္သည္၊ Jealousy ကို Joy အျဖစ္သုိ႔ ေျပာင္းလဲေစႏိုင္သည္။ Ignorance ကိုလည္း Enlightenment သုိ႔ ေျပာင္းလဲေစႏုိင္သည္။
ယုံၾကည္မႈလြန္ကဲေသာ ပညာမဲ့ကမၻာကို ပညာေပး၍ သဒၶါကိုပညာႏွင့္ ဟန္ခ်က္ညီေစခဲ့သည္။ ပညာလြန္ကဲ၍ ေကာက္က်စ္ေနေသာ ေလာကကိုလည္း သဒၶါေပး၍ ပညာႏွင့္ ညွိေပးလုိက္သည္။ ၀ီရိယလြန္ကဲသူတုိ႔၏ တုန္လႈပ္ေနေသာ ေလာကကိုလည္း သမာဓိျဖင့္ တည္ျငိမ္ေစခဲ့သည္။ ပညာမဲ့လ်က္ ယုံၾကည္ကုိးကြယ္ေနၾကေသာ အကန္းကမၻာကို ဗုဒၶ၏အသံတည္းဟူေသာ ျမတ္ဗုဒၶဓမၼက သစၥာကို ခင္းေပးခဲ့၍ သစၥာတရားကို သိျမင္ေစခဲ့သည္။ မည္သည့္ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္တုိ႔ကမွ် မသင္ၾကား မေဟာၾကားခဲ့ေသာ သစၥာလမ္းစဥ္ (Eightfold Noble Path)ႏွင့္ သစၥာတရားတုိ႔ကို ျမတ္ဗုဒၶ၏ အသံတုိင္း၌ ေတြ႕ျမင္ရေလသည္။
နက္ရွဳိင္းက်ယ္ျပန္႔စြာေသာ ဗုဒၶ၏အသံမ်ား၌ သိသာထင္ရွားေသာ အသံေတာ္တခ်ိဳ႕ကို ေရြးခ်ယ္ေကာက္ႏႈတ္တင္ျပလုိသည္။
သိဒၶတၳမင္းျမတ္ လုမၺိနီတြင္ ဖြားျမင္စဥ္က ကိုယ့္ေျခေတာက္ေပၚကိုယ္ရပ္တည္၍ ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့ေသာ ဗုဒၶအေလာင္းအလ်ာမင္းသားငယ္ကေလး၏ အသံမွာ အံ့ခ်ီးဖြယ္ျဖစ္သည္။ မဟာပထ၀ီေျမၾကီးကို တုန္ဟီးေစခဲ့သည္။ လူနတ္ျဗဟၼာ အေပါင္းတို႔ကို အံ့အားသင့္ေစခဲ့သည္။ ထုိ႔ျပင္ အားကိုးလုိစိတ္မ်ား အားၾကီးစြာ ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။
‘‘ငါသည္ ဤသတၱ၀ါေလာကတြင္ အျမတ္ဆုံး, ငါသည္ ဤသတၱ၀ါေလာကတြင္ အသာဆုံး, ငါသည္ ယခု ေမြးဖြားျခင္းသည္ ေနာက္ဆုံး, ငါသည္ ေနာက္တဖန္ ဘယ္မွာမွ ျပန္လည္ ေမြးဖြားေတာ့မည္ မဟုတ္, ငါ၏ ဒုကၡစက္၀ိုင္းကား ပ်က္စဲခဲ့ျပီ’’
ဤသည္ကား ျမတ္ဗုဒၶ၏ ပထမဆုံးေသာ ေၾကြးေၾကာ္သံျဖစ္သည္။ ရဲရင့္ျပတ္သားေသာ သီဟနာဒ ဗုဒၶအသံျဖစ္ပါသည္။
ဗုဒၶအျဖစ္သုိ႔ေရာက္ခါစ နံနက္ခင္းအရုဏ္ဦး ဥရုေ၀လာ ေနရဥၨရာက ေညာင္ပင္ရိပ္၌ ေၾကြးေၾကာ္အသံမွာ သစၥာရသ သႏၱရသ အျပည့္ပါသည့္ ေၾကြးေၾကာ္သံျဖစ္ပါသည္။ ခႏၶာ၏ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ပုံသည္ တုိင္ရစ္မွ ဆင့္, ထုတ္ ၾကမ္းခင္းမွ အမုိးေပါက္ အမႊန္းအေျပာက္ ခ်ယ္ထားသည့္ အိမ္ၾကီးႏွင့္တူေသာေၾကာင့္၊ ထုိအိမ္သည္ လွပေသာ္လည္း အတြင္း၌မူ ဆင္းရဲျခင္း, စိုးရိမ္ပူေဆြးျခင္း, အလုိမျပည့္ျခင္း, အစိုးမရျခင္းတုိ႔ျဖင့္ ျပည့္နပ္ေနေသာ မစင္အုိးအလုံးပိတ္ ေဆးေရာင္စုံခ်ယ္ ပန္းပန္ထားသည္အလားျဖစ္၏။ ဤကဲ့သုိ႔ေသာ ခႏၶာအိမ္အလိမ္ၾကီးကို မည္သည့္ God ႏွင့္ goodness တုိ႕မ်ား ဖန္ဆင္းထားခဲ့ေလသနည္းဟု ဂဟကာရက (creator of the house) ကို ရွာေဖြခဲ့သည္မွာ ဘ၀ေပါင္းမ်ားလွသည္။ ဖန္ဆင္းရွင္ရွိခဲ့သည္ အထင္မွားေၾကာင့္ ဒုကၡမ်ားခဲ့လွသည္။ တကယ္ေတာ့ ဤစက္စုပ္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ခႏၶာအိမ္ကို ဖန္ဆင္းေသာ ဖန္ဆင္းရွင္ တကယ္မရွိ။ ဖန္ဆင္းရွင္က ဤခႏၶာအိမ္ကို တည္ေဆာက္ေပးသည္ဟု ယူဆျခင္းသည္ အ၀ိဇၨာ၏ စိတ္ကူးယဥ္ျခင္းမွ်သာ ျဖစ္သည္။
ဤယေန႔ ငါသည္ အ၀ိဇၨာေၾကာင့္ မ်က္မွန္အမည္းကို ခြါခ်လုိက္ႏုိင္ခဲ့သည္အတြက္ ပန္းအုိးမဟုတ္ မစင္အုိးမွန္းသိခဲ့ေလသည္။ မက္ေမာဖြယ္ကား လုံး၀မရွိေတာ့ျပီ။ (တဏွာနံ ခယမဇၥ်ဂါ)
ဘုရားျဖစ္စ ပထမဆုံးေသာ ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့ေသာ ဤဗုဒၶ၏အသံေတာ္မွာ ဖန္ဆင္းရွင္ရွာပုံေတာ္ ၆ ႏွစ္ၾကာ ထြက္ခဲ့ေသာ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ကိုယ္တုိင္အေတြ႔ကို ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ အ၀ိဇၨာ တဏွာ ကံမွတပါး ဖန္ဆင္းရွင္ အျခားမရွိဟု သတၱေလာကကို ေျပာျပလုိက္ျပီ။ This is the first voice of the Buddha.
ထုိ႔ေနာင္ အျဖစ္အပ်က္တုိ႔၏ အေၾကာင္းအရင္းကို သိေအာင္ က်င့္ၾက။
ထုိ႔ေနာင္ ဒုကၡဇာတ္ အဆုံးသက္လုိလွ်င္ ဇာတ္ကလုိသည့္စိတ္ဓာတ္ကို ေပ်ာက္ေအာင္ အားထုတ္ၾက။
မ်ိဳး, ေျမ, ေရ အေၾကာင္းရင္းသုံးပါးခ်ဳပ္လွ်င္ မည္သည့္အပင္မွ် မေပါက္ေတာ့ေၾကာင္း၊ ဤ အေၾကာင္းသုံးပါးတုိ႔၏ အၾကား၌ creator မရွိေၾကာင္း။
‘‘ဤဟာရွိလွ်င္ ဤဟာျဖစ္၏။ ဤဟာျဖစ္လွ်င္ ထုိဟာျဖစ္လည္းျဖစ္၏။ ဤဟာခ်ဳပ္လွ်င္ ထုိဟာထုိဟာတုိ႔ခ်ဳပ္ကုန္၏။ (ဣတိ ဣမသၼႎ ဣဒံ ေဟာတိ၊ ဣမႆုပၸါဒါ ဣဒံ ဥပၸဇၨတိ။ ဣမသၼႎ အသတိ ဣဒံ န ေဟာတိ၊ ဣမႆ နိေရာဓာ ဣဒံ နိရုဇၥ်တိ။)
သမာသဂုဏ္အေျမာက္ဆုံးေသာ လုိရင္းတုိက်ဥ္းအလြန္ရွင္းသည့္ ျမတ္ဗုဒၶ၏အသံေတာ္-------။
ဥရုေ၀လာမွ မဂဓသို႔အၾကြ လမ္းခုလက္ ဂယာသီသေတာ၌ ဂ်ိန္းဘုန္းၾကီး ဥပကႏွင့္ဆုံမိရာ ဥပက၏ေမးခြန္းေပါင္းမ်ားစြာ၌ လြင့္ထုတ္ခဲ့ေသာ ျမတ္ဗုဒၶအသံတုိ႔မွာ ရဲရင့္ျပတ္သားလွေပစြ။
‘‘အုိ--ဥပက! ငါတုိ႔သည္ ေလာက၌ အရဟံ, ငါသည္ ေလာက၌ ျပိဳင္ဘက္ကင္းေသာဆရာ, တစ္ေယာက္တည္းေသာ သမၼာသမၺဳဒၶ, တကယ့္ကိုပဲ ငါသည္ ျငိမ္းခ်မ္းျပီး ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္၏, နိဗၺဴတကို ငါ ရျပီ’’
သင္ ဗုဒၶျဖစ္ဖုိ႔ သင္ နိဗၺဴတရဖုိ႔ ဘယ္သူ႔အထံတပည့္ခံခဲ့သနည္းဟု ဂ်ိန္းဘုန္းၾကီး ဥပက ေမးျမန္းခဲ့လွ်င္-
‘‘ေဟ့ ဥပက! ငါ့လမ္း ငါေဖာက္ ငါ့လမ္း ငါ့ေလွ်ာက္ ငါ့က်င့္စဥ္ ငါကုိယ္တုိင္ေဖာ္ထုတ္ ငါက်င့္တဲ့အတုိင္း ငါကိုယ္တုိင္ သိခဲ့တာျဖစ္လုိ႔ ငါ ဘယ္သူကိုမွ ဆရာတင္စရာမလုိဘူး၊ ငါ့မွာ အျခားဆရာမရွိဟု ငါ့ကိုယ္ကို ငါကိုယ္တုိင္သင္၍ ငါကိုယ္တုိင္က်င့္ ငါကိုယ္တုိင္သိခဲ့တာျဖစ္သည္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ဤေလာက၌ ငါႏွင့္တူသူမရွိ’’ (Self-Taught+Self-Enlighten) ရဲရင့္ေသာ သီဟနာဒျဖစ္ေလသည္။
‘‘အုိ ဥပက! ငါသည္ အလုံးစုံကိုေအာင္ျမင္ခဲ့သည္၊ ငါသည္ အလုံးစုံကို သိခဲ့သည္၊ ငါသည္ ဘယ္မွာမွျငိကပ္ျခင္းမရွိ၊ ငါ့၌ မည္သည့္အညစ္အေၾကးမွ် လိမ္းၾကံျခင္းမရွိ၊ ငါသည္ အလုံးစုံကို စြန္႕လြတ္ခဲ့သည္၊ ငါသည္ တဏွာကၡယသုိ႔ ေရာက္၍ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ျပီ’’ဟု မိမိ၏ဘ၀အျဖစ္မွန္ႏွင့္ အရည္အခ်င္း အစြမ္းသတၱိတို႔ကို အကုန္အစင္ ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့သည္။
နီတိက်မ္း၌ စာတခ်ိဳ႕ရွိသည္။ အတၱဂုဏာ ပကာသေတၱာ ဟီနလကၡဏာ- မိမိဂုဏ္ကိုေဖာ္ျပလွ်င္ သူေတာ္မဟုတ္ဟု ဆုိသည္။ သုိ႔ေသာ္ အ၀ိဇၨာႏွင့္ဒိ႒ိ အျပည့္ဖံုးေသာ ဤစုံလုံးကန္းကမၻာ၌ မိမိဘ၀ မိမိ၏၀ါဒကို ပြင့္လင္းစြာ ေၾကျငာရသည္ျဖစ္သည္။ အေမာက္ေထာင္မျပေသာ နဂါးကို လူညံ့တို႔က ေရေျမြထင္တတ္သည္။
သင့္အမည္နာမ ေျပာျပပါဦးဟု ဂ်ိန္းဘုန္းၾကီး၏ အေမးကိုမူ ျမတ္ဗုဒၶက ဤသုိ႔ေျဖခဲ့သည္။
‘‘ငါတုိ႔လုိ ပုဂၢဳိ္လ္တုိ႔မွ ဇိန (ဂ်ိန္း) ျဖစ္သည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ နင္တုိ႔ကို လူေတြ ဂ်ိန္းမဟုတ္ဟု ဆုိလုိရိပ္ရွိသည္။
ဂ်ိန (ဇိန) ဂ်ိတ (ဇိတ)= ဂ်ိန္းဟူသည္ အ၀ိဇၨာ တဏွာ ကံ သခၤါရႏွင့္ကိေလသာတို႔ကို ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။ သို႔ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ငါ့နာမည္ကို ဇိနလုိ႔လည္း ေခၚႏုိင္သည္။ အနႏၱဇိနလုိ႔လည္း ေခၚႏုိင္သည္ဟု ေၾကျငာေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ တကယ့္ဂ်ိန္းအစစ္ကား ဗုဒၶျဖစ္ေတာ္မူသည္။ ထုိအခါ ဂ်ိန္းဘုန္းၾကီး ဥပကကား ဗုဒၶရွင္ေတာ္၏ေျခအဆုံး ေခါင္းအဆုံး တကုိယ္လုံးကိုၾကည့္၍ ဟုတ္ေလာက္သည္ ဟုတ္ေလာက္သည္ (ဟုေပယ် ဟုေပယ်) ဟုဆုိ၍ ျမတ္ဗုဒၶကိုေရွာင္ လမ္းလႊဲကိုယူ၍ သြားခါနီး ေနာက္ဆုံးေမးခြန္းက--သင္ ဘယ္သြား ဘာလုပ္မလဲဟူ၍ျဖစ္၏။
ဤ၌ The voice of the Buddha ျဖတ္ဗုဒၶ၏အသံမွာ ပြင့္လင္းသည္၊ ျပတ္သားသည္၊ မဟုတ္သည္ကို မဟုတ္ေၾကာင္း ရွင္းခဲ့ျပီး ဟုတ္သည္ကိုလည္း ဟုတ္ေၾကာင္း ေၾကျငာခဲ့သည္၊ လုပ္မည့္အလုပ္ကိုလည္း ထုတ္ေဖာ္ခဲ့သည္။
ဓမၼစကၠံ ပ၀ေတၱတုံ၊ ဂစၦာမိ ကာသိနံ ပုရံ။
အႏၶီဘူတသၼႎ ေလာကသၼႎ၊ အာဟဥၦံ အမတ ဒုႏၵဳဘႎ။
အုိ ဥပက! ငါသည္ ဓမၼစက္ကိုလွည့္ဖုိ႔ ကာသိတုိင္း၏ျမိဳ႔ေတာ္သို႔ သြားမည္။ အကန္းကမၻာမွာ ငါမ်က္လုံးေ၀မည္။ အပင္းကမၻာမွာကိုေတာ့ ဓမၼစည္ကိုတီး၍ ဥာဏ္နားကို ၾကားေစမည္။
ဟုေပယ် ဟုတ္ေလာက္သည္ဟု ေခါင္းတညိမ့္ညိမ့္ႏွင့္ ေရွာင္သြားေသာ ဂ်ိန္းဘုန္းၾကီး၏ တိမ္သလာဖုံးေသာ မ်က္လုံး၌ ဗုဒၶက ဓမၼမ်က္စဥ္းကို ခတ္သြင္းခဲ့ေလသည္။ ဓမၼဂါထာပုဒ္ေပါင္းမ်ားစြာကို နာရေသာ္လည္း ဓမၼကိုမၾကားေသာ ဥပက၏ ပင္းေသာနား၌ ဓမၼစည္သံကို ရုိက္သြင္းခဲ့ေလသည္။ ေနာင္ေသာအခါ ဂ်ိန္းဘုန္းၾကီး ဥပကသည္ မုဆုိးသမီးႏွင့္ ညား သားတစ္ေယာက္ဖြားေျမာက္၊ ဃရာ၀ါသ ဒုကၡမွ ေသာကအၾကီးအက်ယ္ေရာက္မွ အနႏၱဇိနဟုေသာ တကယ့္ဂ်ိန္း ေဂါတမကို ျပန္လည္သတိရခဲ့ေလသည္။ အနႏၱဇိနျမတ္ဗုဒၶကို ျပန္လည္၍ ရွာေဖြခဲ့သည္။ သာ၀တၳိ ေဇတ၀န္၌ ျပန္လည္၍ေတြ႕ခဲ့သည္။ အနႏၱဇိနထံေတာ္မွ သစၥာတရားကို နာၾကားခြင့္ရခဲ့ေလသည္။ ဂ်ိန္းဘုန္းၾကီး ဥပက၏ ဆူးခင္းေသာဘ၀ခရီးၾကမ္းကား အဆုံးသက္ခဲ့ေလျပီ။ မီးၾကီးခဲခင္းေသာ ဘ၀သံသရာ ခရီးကား ျငိမ္းခ်မ္းခဲ့ေလသည္၊ မ်က္ရည္သမုဒၵရာ ခမ္းခဲ့ျပီတကား--------။
*အုိ ငါ့ရွင္ေသာတုဇန ဓမၼဒူတ အေပါင္းတုိ႔!
ငါတုိ႔သည္ သတၱေလာက၏ အက်ိဳးစီးပြား တုိးပြားရန္အလုိ႔ငွါ သြားၾကပါကုန္စို႔။
*အုိ ငါ့ရွင္ေသာတုဇန ဓမၼဒူတ အေပါင္းတုိ႔!
အ၀ိဇၨာလြမ္းသည့္ အကန္းကမၻာ၌ ၀ိဇၨာမ်က္လုံး ေပးၾကပါကုန္စုိ႔။
*အုိ ငါ့ရွင္ေသာတုဇန ဓမၼဒူတ အေပါင္းတုိ႔!
မိစၦာဒိ႒ိျဖင့္ ပိတ္ဆုိ႔၍ေနသာ နားတုိ႔ကို ဓမၼစည္ရုိက္၍ ဖြင့္ၾကပါစို႔။
ဓမၼစကၠံ ပ၀ေတၱတုံ၊ ဂစၦာမိ ကာသိနံပုရံ။
အႏၶီဘူတသၼႎ ေလာကသၼႎ၊ အာဟဥၦံ အမတ ဒုႏၵဳဘႎ။
ပဓိရဘူတသၼႎ ေလာကသၼႎ ၊ အာဟဥၦံ အမတ ဒုႏၵဳဘႎ။
ေဒါက္တာအရွင္ဥာဏိႆရ
၂၂-၂-၂၀၁၁
ဤပုိ႕စ္ေလးက ဆရာေတာ္ၾကီးကိုယ္တုိင္ ေရွ႕က ႏႈတ္တုိက္ဆုိေပးသည္၊ စာေရးသူက ေနာက္က လုိက္ေရးထားသည့္ ပုိ႔စ္ေလးျဖစ္သည္၊ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ (မႏၱေလး) အတြက္ The voice of the Buddha မဂၢဇင္းအတြက္ စာမိတ္ဆက္ျဖစ္သည္။ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ (စစ္ကိုင္း) အတြက္ The voice of Dhamm ဟု အမည္ေပးျပီး ႏွစ္စဥ္ ထုတ္ေ၀သည္၊ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ (ရန္ကုန္) အတြက္ကိုေတာ့ The voice of Samgha အမည္ျဖင့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္က စျပီး ဒီပလုိမာ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ လက္ရာမ်ားျဖင့္ တံဆာဆင္ထားကာ မဂၢဇင္းထြက္ျပီး ျဖစ္ပါသည္။ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မ်ားတြင္ မွာယူႏုိင္ပါျပီ။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ
သီတဂူစတား
၂၂-၃-၂၀၁၁
0 comments:
Post a Comment