ဆရာေကာင္း နည္းေကာင္း ေတြ႕ဖို႔လိုတယ္
အဲဒီမွာ ဘုန္းႀကီး ခ်က္ခ်င္း စဥ္းစားမိတယ္။ ''ဒီဥေရာပတိုက္သား အေမရိကတိုက္သား လူေတြဟာ ဗုဒၶ ဘာသာကို ေလ့လာ လိုက္စားၾကတယ္။ ဗုဒၶဘာသာကို သူတုိ႔အလြန္ စိတ္ဝင္စားေနၾကတယ္။ ဗုဒၶဘာသာကို အလြန္စိတ္ဝင္စားလုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ က်င့္နည္းႀကံနည္းကို က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္မယ္လို႔ နည္းရွာၾကတဲ့ အခါမွာ ဒီလူေတြဟာ တကယ္ 'ေထရဝါဒသာသနာနည္း'ကို မရၾကပဲ တိဘက္ 'ဒလိုင္းလားမား'ထံမွာ တပည့္ခံၿပီးေတာ့ 'မဟာ ယာနနည္း'ေတြကို သူတုိ႔က်င့္မိေနၾကတယ္ဆိုတာကို အဲဒီမွာ ဘုန္းႀကီး သေဘာေပါက္သြားတယ္။
ဘုန္းႀကီးတို႔ပရိသတ္မ်ား သူတုိ႔တေတြမွာ ဆရာေကာင္းမရၾကဘူးေနာ္။ ခုနက ေျပာထားတဲ့အခ်က္ကို မေမ့လိုက္နဲ႔။
သမထကမၼ႒ာန္းကို စီးျဖန္းတဲ့အခါမွာ ပညတ္ကိုခ်ည္း တစ္ဘက္သတ္ ဖိ႐ႈသြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက စ်ာန္လမ္း ခ်ည္းသြားတယ္။ ဥာဏ္လမ္း မလာေတာ့ဘူး။ သမာဓိ အေတာ္ အတန္ရတဲ့အခါမွာ ႐ုပ္နာမ္သို႔ေျပာင္း႐ႈတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကေတာ့ ဥာဏ္လမ္းကို တက္သြားတယ္။
သူတုိ႔ လုပ္ေနတဲ့အလုပ္က စ်ာန္လမ္းကို ဦးတည ၿပီးေတာ့ ေကာင္းကင္ပ်ံဖုိ႔တုိ႔ ေျမႀကီးထဲငုပ္ဖို႔တို႔ မီးထဲလမ္း ေလွ်ာက္ဖုိ႔တုိ႔ ေရေပၚမွာ အိပ္ျပဖုိ႔တုိ႔ အဲဒါေတြစိတ္ဝင္စား ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔လုပ္ေနၾကတာ။
ဒီေတာ့ သူတုိ႔လူအုပ္ႀကီး ေဗာဓိပင္နားမွာ တရားထိုင္ၾကတယ္။ မနက္ ၈-နာရီေလာက္မွာ တစ္ႀကိမ္၊ ေန႔လည္ ၂-နာရီေလာက္မွာ တစ္ႀကိမ္၊ ည ၈-နာရီေလာက္ မွာ တစ္ႀကိမ္ တရားထိုင္ၾကပါတယ္။
သူတုိ႔နဲ႔ေရာၿပီးေတာ့ ဝင္ထိုင္ၾကည့္တယ္
မနက္ပိုင္းနဲ႔ ေန႔ခင္းပိုင္းထိုင္တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ သူတုိ႔အနားမွာ ဘုန္းႀကီး အခ်ိန္ၾကာၾကာ မရွိဘူး။ ည ၈-နာရီထိုင္တဲ့ အခ်ိန္က်ေတာ့ ဘုန္းႀကီးကလဲ ''ကိုင္းကြာ ငါ လဲပဲ တရားထိုင္မယ္''ဆိုၿပီး သူတုိ႔နဲ႔ေရာၿပီးေတာ့ ေဘးနားက အသားေလး ကပ္ထိုင္တယ္။
အတန္းလိုက္ အတန္းလိုက္ သူတုိ႔တေတြ ထိုင္ၾကတယ္။ ေရွ႕ဆံုးတန္းကို မွန္းၿပီးေတာ့ ၾကည့္လိုက္စမ္းပါ။ အဂၤလိပ္အမ်ဳိးသမီးရဲ႕ ဂါဝန္သဏၭာန္ရွိတဲ့ တိဘက္သကၤန္း နီနီႀကီး ဝတ္ထားတဲ့ ခပ္ဝဝ တိဘက္ဘုန္းႀကီး တစ္ပါး၊ အေပၚ႐ံုၿခံဳထည္ႀကီးၿခံဳၿပီးေတာ့ သူက အလယ္ တည့္တည့္က ထိုင္တယ္။
သူ႔လက္ထဲမွာ ဂလိုင္ကေလး တစ္လံုးပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေဟာဒီျမန္မာျပည္က ဆိုင္းဝိုင္းေတြမွာ တီးတဲ့ သံခြၽင္ေလး တစ္ခုပါတယ္။ တိဘက္ဘုန္းႀကီးႀကီး ေရွ႕ဘက္မွာ အေမႊးတိုင္ေလးေတြ ထြန္းလို႔ သူ႔ေဘးနားမွာ ဝဲယာမွာဆိုလို႔ရွိရင္ တိဘက္ကိုယ္ေတာ္ ခပ္ငယ္ငယ္ ႏွစ္ပါး။
တိဘက္ကိုယ္ေတာ္ ခပ္ငယ္ငယ္ႏွစ္ပါးမွာ ႏွဲ တစ္ေယာက္ တစ္ေခ်ာင္းစီကိုင္ထား တာေတြ႕ရတယ္။ ႏွဲတစ္ လက္စီပါတယ္။ အစြန္းဘက္ကို လွမ္းၾကည့္လိုက္ယင္ လက္ဝဲဘက္အစြန္းမွာ ကိုယ္ေတာ္တစ္ပါးက ႏွဲႀကီး အႀကီးႀကီး တစ္ေခ်ာင္းပါတယ္။
လက္ယာဘက္အစြန္းလွည့္ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ လက္ယာဘက္အစြန္းက ကိုယ္ေတာ္ တစ္ပါးရဲ႕ လက္ထဲမွာေတာ့ ျမန္မာျပည္က ေခတ္ေပၚတီးဝိုင္းေတြမွာ တီးတဲ့ ဘင္သဏၭာန္ရွိတဲ့ ဒိန္း ဒိန္းနဲ႔ထုတဲ့ အရာဝတၴဳႀကီး တစ္ခု သူ႔လက္ထဲမွာပါတယ္။
ေရွ႕ဆံုးက သူတုိ႔ထိုင္ၾကတယ္။ အလယ္ကေတာ့ ဆရာႀကီးေပါ့။ ေနာက္နားက သူ႔ေနရာနဲ႔သူ စီတန္းၿပီးေတာ့ ထိုင္ၾကတယ္။ အဲဒါ ေဗာဓိပင္ေအာက္မွာ။
ဗုဒၶကိုပူေဇာ္ၾကမလို႔ ထင္တယ္
ဘုရား ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ဒီေဗာဓိပင္ ေအာက္မွာ သစၥာေလးပါးကို သိျမင္ၿပီးေတာ့ ဘုရားအျဖစ္သို႔ေရာက္၊ မာရ္ငါးပါးကို ေအာင္ျမင္ေတာ္မူတဲ့ ၁ဝ၃-ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လ လျပည့္ေက်ာ္ ၁-ရက္ေန႔သို႔ကူးတဲ့အခ်ိန္။
အဲဒီအခ်ိန္အခါတုန္းက ဒီေဗာဓိပင္ေအာက္မွာ မာရ္ငါးပါး ေအာင္ျမင္ေတာ္မူတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားကို စၾကာဝဠာ တစ္ေသာင္းက နတ္ျဗဟၼာအေပါင္း နဂါးေတြေရာ၊ ဂဠဳန္ေတြေရာ၊ နတ္ေတြေရာ၊ ျဗဟၼာေတြေရာ၊ တူရိယာ ဂီတမ်ဳိးစံုနဲ႔ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ကို သီဆိုတီးမႈတ္ၿပီ ဘုရားကုိ ပူေဇာ္တယ္။
သိၾကားမင္းႀကီးကလဲ ခ႐ုသင္းႀကီးမႈတ္ၿပီးေတာ့ ဘုရားကို ပူေဇာ္တယ္။ ပၪၥသိခၤနတ္သားႀကီးကလဲ ေစာင္း နဲ႔ ပူေဇာ္တယ္။
ကာဠနဂါးမင္းႀကီးကလဲ သမီးေတြေခၚလာၿပီးေတာ့ အဲဒီမွာ ဂီတေတြနဲ႔ သီဆိုတီးမႈတ္ၿပီးေတာ့ သမီးေတြကို ကခိုင္းၿပီးေတာ့ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ကို ပူေဇာ္တယ္။
ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ေဗာဓိပင္နဲ႔ ေရႊပလႅင္၊ မာရ္ ငါးပါးေအာင္တုန္းက နတ္ေတြ ျဗဟၼာေတြ နဂါးေတြ ဂဠဳန္ေတြက တူရိယာဂီတေတြနဲ႔ ပူေဇာ္တယ္လို႔ ၾကားဖူး တယ္။ အခုေတာ့ ဘုန္းႀကီးေတြက ဘုရားကို ႏွဲနဲ႔ မႈတ္ၿပီး ေတာ့ ပူေဇာ္ၾကေတာ့မယ္လုိ႔ စိတ္ထဲမွာ အေတြး ေပါက္လာတယ္။
သူတို႔ တရားနာပံု၊ တရားထိုင္ပံု
ေတာ္ေတာ္လဲၾကာေရာ အလယ္တည့္တည့္က ထိုင္တဲ့ကိုယ္ေတာ္ႀကီးက လက္ထဲကဂလိုင္ကို ျဖည္းျဖည္း ျဖည္းျဖည္းနဲ႔ အသံေလး ခပ္နိမ့္နိမ့္နဲ႔ သူလႈပ္ပါတယ္။ ေနာက္ ေတာ္ေတာ္ၾကာေတာ့ တအားျပင္းၿပီးေတာ့ အသံ ခပ္ျပင္းျပင္းနဲ႔ အသံဆူညံသြားေအာင္ လႈပ္လိုက္ပါတယ္။
အဲဒီလို ဂလိုင္လႈပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ပရိသတ္ အားလံုးဟာ လက္အုပ္ခ်ီၿပီးေတာ့ ေနၾကတယ္။ ေတာ္ေတာ္ ၾကာေတာ့ ျဖဳတ္ခနဲဂလိုင္သံကို ရပ္ပစ္လိုက္တယ္။ ရပ္ပစ္လိုက္ၿပီးေတာ့မွ ေရွ႕တည့္တည့္ နားမွာထိုင္ေနတဲ့ သီလရွင္ တစ္ေယာက္ရွိတယ္။
အဲဒီသီလရွင္က အဂၤလိပ္အမ်ဳိးသမီး၊ တိဘက္ နည္းနဲ႔ သီလရွင္ဝတ္ထားတာ။ သူကလဲပဲ သူကေရွ႕ ကေန ေပထုပ္ကေလးဖြင့္ၿပီးေတာ့ နည္းနည္းစေပးတယ္။
နည္းနည္းေလး စေပးလိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့မွ ေဘးဝဲယာအစြန္းမွာ ထိုင္ေနတဲ့ ႏွဲကိုင္တဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေတြ ကေနၿပီးေတာ့ သံမွန္ေလး ေပါ့ေလ။ ႏွဲေတာ့မမႈတ္ ေသးဘူး။ ကဗ်ာေလးေတြ မႏၲာန္ေလးေတြကို တုိးတိုး တိုးတိုးနဲ႔ ရြတ္ေပးတယ္။ ေရွ႕က စေပးတယ္။ ခုနေဘးက ကိုယ္ေတာ္ ေတြကရြတ္တယ္။ ေနာက္ ပရိသတ္အကုန္လံုးဟာ သံၿပိဳင္ တစ္ညီတစ္ၫြတ္တည္း လိုက္ၿပီးေတာ့ ဆိုၾကတယ္။
ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ကို ပူေဇာ္ေနၾကတာပဲလို႔ ထင္တယ္။ ဘာမွေတာ့ ဘုန္းႀကီး နားမလည္ဘူး။ သူတုိ႔ရြတ္ ေနရလို႔ အသံညီလာၿပီဆုိေတာ့မွ အသံကို ေတာ္ေတာ္ ျမႇင့္ ၿပီး ေတာ့ သံၿပိဳင္သူတုိ႔ရြတ္ၾကတယ္။
အသံျမႇင့္ၿပီးေတာ့ ရြတ္လုိ႔ အားေကာင္းေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ အလယ္ေကာင္က ဆရာႀကီးကေနၿပီး လက္ထဲက သံခြၽန္ေလး ကိုင္ၿပီးေတာ့ ''ခြၽင္''ဆို တစ္ခ်က္ ေခါက္ေပး လိုက္တယ္။ အဲဒီလို တစ္ခ်က္ေခါက္ ေပးလိုက္ေရာ ကိုယ္ ေတာ္ေတြ အကုန္လံုး အသံေတြ တိတ္သြားၾကတယ္။
အသံေတြ တိတ္သြားေတာ့ အဲဒီသံခြၽင္ကိုင္တဲ့ ဂလိုင္ကိုင္တဲ့ ကိုယ္ေတာ္ႀကီးက တုိးတိုးတိုးတိုးနဲ႔ သူက တရားေဟာတယ္။ သူ တရားေဟာတာကို ေနာက္က အားလံုး စိတ္စိုက္ၿပီးေတာ့ လက္အုပ္ခ်ီထားၾက။ ဘယ္ဘက္ လက္ေပၚမွာ ညာဘက္လက္ကေလး ထပ္ၿပီးေတာ့ မ်က္စိ မွိတ္ထိုင္ တရားနာၾကတယ္။
တရားနာၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့ ဂလိုင္ေလးကိုတစ္ခါ ျဖည္းျဖည္း ျဖည္းျဖည္းနဲ႔ သူလႈပ္ျပန္ေရာ၊ အသံဟာျမင့္ ျမင့္ၿပီးေတာ့ တက္လာေရာ၊ ေနာက္ဆုံးတအားျမႇင့္ၿပီးတဲ့ အခါက်ေတာ့မွ ျဖဳတ္ကနဲဆို အသံ ရပ္လိုက္ၿပီးေတာ့ ေနာက္တစ္ခါ မႏၲာန္ေတြ ႐ြတ္ၾကျပန္ေရာ။
အဲဒီလို သံုးႀကိမ္သံုးခါ ရြတ္လိုက္၊ ဘုရားရွိခိုးလိုက္၊ တရားေဟာလိုက္၊ ရြတ္လိုက္၊ ဘုရားရွိခိုးလိုက္၊ တရား ေဟာလိုက္နဲ႔ သံုးႀကိမ္ေလာက္လုပ္ၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့မွ ၿငိမ္ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔တေတြ တရားထိုင္ေနၾကတယ္။
အပုိင္ (၁၀)ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
Posted in: တရားေတာ္
Email This
BlogThis!
Share to Facebook
0 comments:
Post a Comment