စာမိတ္ဆက္
ေရွးပုိ႕စ္မွာ ရဟန္းႏွင့္အမ်ိဳးသမီးပတ္သက္သည့္ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ပုိ႔စ္ႏွစ္ခု ေရးခဲ့သည္၊ ဒကာမတစ္ေယာက္က အရွင္ဘုရား ‘‘ရဟန္းႏွင့္အမ်ိဳးသမီးဆက္ဆံေရး-က်င့္၀တ္’’ ေရးေပးပါဘုရားဟု ေလွ်ာက္သည္။ ဒါေပမဲ့ စာေရးသူလဲ မအားေတာ့ ေရးမယ္လုိ႔ ၀န္မခံခဲ့၊ စာေရးသူ ေရးခဲ့သည့္ ‘‘ရဟန္းႏွင့္အမ်ိဳသမီး’’ဆုိသည့္ ပုိ႔စ္ႏွင့္ ‘‘ဆန္႔က်င္ဘက္တုိ႔၏ဆြဲငင္အား’’ ဆုိတဲ့ ထုိပုိ႔စ္တုိ႔မွာ အနည္းငယ္ပါျပိး ျဖစ္သည္ဟု ေျပာလုိက္ပါသည္၊ ထုိေခါင္းစဥ္ႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ေရးထားတဲ့ စာေတြ ဘေလာ့ဂ္ မ်ားစြာရွိပါသည္၊ အဲဒီမွာပဲ ရွာဖတ္ပါလုိ႔ ေမတၱာရပ္လုိက္ပါသည္။ သုိ႕ေသာ္လည္း အရွင္ဘုရားေရးပါဘုရား၊ အရွင္ဘုရားေရးရင္ ပုိျပည့္စုံပါတယ္၊ အျမင္တစ္မ်ိဳးထြက္လာမွာပါဘုရားဟု ေျပာလာျပန္ပါသည္၊ မွန္ပါသည္၊ ျမတ္ဗုဒၶ၏တရားေတာ္မ်ားသည္ ေလ့လာ၍မကုန္ႏုိင္ေအာင္ မ်ားျပားလွပါသည္၊ ထုိအထဲမွ အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပၾကရသည့္အတြက္ ထုိေခါင္းစဥ္ေအာက္မွ အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြ႕ရပါလိမ့္မည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း စာေရးသူလဲ ေရးမည္ဟူ၍ကား အာမ မခံခဲ့။ ေမးသူက စာေရးသူအား တစ္မ်ိဳးထင္သြားပုံပဲ ဒီကေန႔ စကားေျပာေနတာ အသက္မပါသလုိပဲတဲ့၊ မွန္ပါသည္၊ စာေရးသူလဲ အေၾကာင္းတစ္ခုေၾကာင့္ စိတ္ထဲ မၾကည္ျဖစ္ေနသည္။ အဲဒါေၾကာင့္ စကားကိုလဲ ေျပေျပျပစ္ျပစ္ မေျပာႏုိင္သလုိ ၀တ္ေက် တန္းေက်ပဲ ျဖစ္သြားပုံပဲ။ ၁-၈-၂၀၁၁ ေန႔ စာေရးသူမွာ Open Defense ရွိေနသည္အတြက္ စိတ္ထဲ ေနာက္က်ိက်ိျဖစ္ေနတာလဲ ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ရွိေစေတာ့ ဒီေန႕ စာဖတ္ရင္းက ေရးမယ္လုိ႔ စိတ္ကူးမိတာနဲ႕ ဒီပုိ႔စ္ ျပန္စလုိက္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
လူမႈေရး တာ၀န္မ်ား
လူသားေတြရယ္လုိ႕ ျဖစ္လာၾကေတာ့ Society လူ႔အဖြဲ႕အစည္းၾကီး တစ္ရပ္ ရွိလာတယ္၊ ထိုအဖြဲ႕အစည္းၾကီးထဲမွာလဲ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြလဲ အပါအ၀င္ျဖစ္သည္။ ထုိအဖြဲ႔အစည္းၾကီးျဖစ္လာတာနဲ႕အမွ် အတူေနၾကရသည့္ လူသားအားလုံးမွာ Social duties (လူမႈေရးတာ၀န္) ဆုိတာရွိလာတယ္၊ ထုိတာ၀န္မ်ား ပ်က္ကြက္လာပါက အခ်င္းခ်င္း မရုိမေသျဖစ္ျပီး ကဲ့ရဲ့ဖြယ္ေတြ မညီမညြတ္မႈေတြ သေဘာထားကြဲလြဲမႈေတြ ျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္။ ထုိ႔အတြက္ လူအခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ခင္ေလးစားေလာက္တဲ့ တာ၀န္ေတြကို ကိုယ္စီ မျဖစ္မေန လုိက္နာသင့္ပါတယ္။ မိဘႏွင့္သားသမီး၊ လင္ႏွင့္မယား၊ ဆရာႏွင့္တပည့္၊ မင္းႏွင့္ျပည္သူ၊ အလုပ္ရွင္ႏွင့္အလုပ္သမား စတဲ့ တာ၀န္ေတြအျပင္ ရဟန္းႏွင့္လူ၀တ္ေၾကာင္ တာ၀န္ေတြကိုပါ စည္းစနစ္က်က်ကို ခ်မွတ္ထားတာရွိပါတယ္၊ ထုိတာ၀န္အားလုံးကို ျမတ္ဗုဒၶက သိဂၤါလ အမ်ိဳးေကာင္းသား အား ေဟာၾကားခဲ့လုိ႔ ယေန႔ ဗုဒၶဘာသာ လူမ်ိဳးမ်ားသည္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ အဆုံးအမမ်ားေၾကာင့္ အထူးသျဖင့္ ထုိတာ၀န္အသီးသီးကို လုိက္နာခဲ့ၾကျခင္းေၾကာင့္ အယဥ္ေက်းဆုံးဘာသာတရား ေအးခ်မ္းဆုံးေသာ ဘာသာတရား၊ တာ၀န္ေက်ဆုံးေသာ ဘာသာတရား၊ သိမ္ေမြ႕ဆုံးေသာေသာ ဘာသာတရား၊ ညီညြတ္ဆုံးေသာ ဘာသာတရားရယ္လုိ႔ ကမၻာ့အလည္မွာ ရပ္တည္ႏုိင္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
တာ၀န္ဆုိသည္မွာ အမွန္တကယ္ေတာ့ အခ်င္းအခ်င္း အျပန္အလွန္ နားလည္မႈ လူ႕က်င့္၀တ္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ လူ၀တ္ေၾကာင္ သုိ႔မဟုတ္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရးတြင္လဲ ထုိလူက်င့္၀တ္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။
လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ားတာ၀န္
သာသနာ့၀န္ထမ္း ရွင္ရဟန္းမ်ား၏ တာ၀န္သည္ စာေပက်မ္းဂန္မ်ားကို သင္ယူျခင္း၊ ပုိ႕ခ်ျခင္း၊ ေဟာေျပာျခင္းစသည္ ပညာေရးႏွင့္ဆုိင္ေသာ ဂႏၳဓုရ (Learning) ႏွင့္ ထုိေလ့လာျခင္းမွ ရရွိေသာ အသိျဖင့္ လက္ေတြ႕က်က် အားထုတ္ျခင္းဆုိသည့္ ၀ိပႆနာ ဓုရ (applying or meditation) ဟုေသာ တာ၀န္ ၂ ရက္ကိုသာ ျပဳလုပ္ အားထုတ္ရမည္ဟု ေယဘုယ်အားျဖင့္ မွတ္သားထားရပါမည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ စား၀တ္ေနေရးသည္ လူ၀တ္ေၾကာင္ေတြကို အမွီျပဳၾကရပါသည္၊ ကိုယ္တုိင္ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ စီးပြားရွာခြင့္ကို ခြင့္ျပဳမထားသည့္ အတြက့္ လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ားသည္ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ အားထားရာ မွီခုိစရာ ျဖစ္သည္။ လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ားကား သူတုိ႔၏ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေပၚထားရွိသည့္ တာ၀န္မ်ား ေက်ပြန္သလုိ ရဟန္းေတာ္မ်ားကလဲ တဖန္ျပန္လည္ ေက်ပြန္ၾကရပါမည္၊ ဤ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ ခ်မွတ္လုိက္ေသာ လူမႈေရးက်င့္၀တ္မ်ားသည္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ သာမန္လူ၀တ္ေၾကာင္တုိ႔၏ တာ၀န္ဟု ဆုိသည္။ ထုိသိဂၤါလသုတ္တြင္ အ႒ကထာဆရာက ထုိက်င့္၀တ္မ်ားကို ဂိဟိ၀ိနယ- လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ား က်င့္၀တ္ဟု အမည္ေပးထားသည္။ ထုိအမ်ိဳးေကာင္းသားအား ေဟာၾကားသည့္ လူ႔က်င့္၀တ္မ်ားထဲက လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ားသည္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေပၚ တာ၀န္ ၅ ရက္ကို ထမ္းေဆာင္ၾကရပါမည္။
၁။ လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ားသည္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေပၚ ကာယကံ ေမတၱာရွိရပါမည္၊ ကာယကံေမတၱာဆုိမွာ ေမတၱာျဖင့္ ျပဳစုလုပ္ေကြ်းျခင္းျဖစ္သည္၊ ေက်ာင္းသုိ႔ေရာက္ေသာအခါ တံမ်က္လွည္းျခင္း၊ အမႈိက္ၾကံဳးျခင္းစတဲ့ သန္႔ရွင္းေရးအျပင္ ေသာက္ေရ သုံးေရမ်ား ျဖည့္ျခင္းစတဲ့ ေက်ာင္း၏ ေ၀ယ်ာ၀စၥမ်ားကို ျပဳလုပ္ျခင္းသည္လည္း ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ကာယကံေမတၱာျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္သည္ မည္ပါသည္။
၂။ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ၀စီကံေမတၱာျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း၊ ၀စီကံေမတၱာဟူသည္ ရဟန္းေတာ္မ်ား အိမ္သုိ႔ၾကြလာသည့္အခါ ရဟန္းေတာ္မ်ား ၾကြလာသည္၊ ေနရာထုိင္ခင္း ခင္းေပးၾက၊ ေနရာေပးၾက၊ စားဖြယ္ေသာက္ဖြယ္မ်ား လွဴၾက ေသာက္ေရသုံးေဆာင္ေရ ကပ္ၾက စသည္ျဖင့္ ႏုတ္မွ ေမတၱာျဖင့္ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆုိျခင္းသည္ ၀စီကံေမတၱာ မည္ပါသည္။
၃။ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို မေနာကံေမတၱာျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း၊ မေနာကံေမတၱာဟူသည္ ရဟန္းသံဃာေတြအေပၚ ေမတၱာစိတ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ ငါတုိ႔အိမ္သုိ႔ၾကြေရာက္လာေသာ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ ေဘးရန္ကင္းပါးေစ၊ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ခ်မ္းသာပါေစ ဆုိတဲ့ ေမတၱာစိတ္ ပြားမ်ားျခင္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။
၄။ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ အတြက္ အျမဲဖြင့္လွစ္ထားေသာ တံခါးရွိျခင္း။ ဆုိလုိသည္မွာ အိမ္ယာမေထာင္ေသာ စီးပြားေရးမရွိေသာ ထုိသာသနာ့၀န္ထမ္း ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ပစၥည္းေလးပါးျဖင့္ ေထာက္ပံျခင္းျဖစ္သည္၊ အိမ္တံခါးဖြင့္လွစ္ထားေပမဲ့ ေထာက္ပံ့ေလ့မရွိေသာ အိမ္ကို ဖြင့္လွစ္ေသာတံခါးရွိေသာ အိမ္ဟူ၍ မဆုိႏုိင္၊ အျမဲပိတ္ပင္ထားေသာ တံခါးရွိေသာ အိမ္မည္သည္သာ၊ အိမ္တံခါး ပိတ္ထားေပမဲ့ အလွဴအတန္းရွိေသာ အိမ္သည္ကား ထာ၀ရ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ တံခါးရွိေသာ အိမ္မည္သည္။
၅။ ရဟန္းေတာ္မ်ားအား အာမိသ ဒါနျဖင့္ေထာက္ပံျခင္း၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ စီးပြားရွာေနသူမ်ား မဟုတ္ရကား ေနစရာ ၀တ္စရာ စားစရာ ေဆး၀ါးစတဲ့ ရုပ္၀တၳဳမ်ားလုိအပ္ေနပါလိမ့္မည္၊ ထုိလုိအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းေပးျခင္းျဖစ္သည္။
ဤျပဆုိခဲ့ေသာ ၅ မ်ိဳးေသာ တာ၀န္မ်ားကား ရဟန္းေတာ္မ်ားအေပၚ လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ားက ျဖည့္ဆည္းေပးရမည့္ တာ၀န္မ်ားျဖစ္သည္။
ထုိသုိ႔ေသာ တာ၀န္ေၾကပြန္ေသာ ဒကာ ဒကာမမ်ားကို ေထာက္၍ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာလဲ ေက်းဇူးသိတတ္ေသာသူတုိ႔ ျပဳက်င့္ရမည့္ ေက်းဇူးတရားမ်ား သုိ႔မဟုတ္ တာ၀န္မ်ားကား ရွိလာသည္။ ထုိတာ၀န္မ်ားကို မျဖည့္က်င့္ပါက ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ အေၾကြးယူစားသူ အေၾကြးတင္ (ဣဏပရိေဘာဂ)သူ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ရဟန္းေတာ္မ်ားတာ၀န္
ထုိ႔ေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ထုိေက်းဇူးရွိေသာ ဒကာ ဒကာမ မ်ားအေပၚ ျပန္လည္ ျဖည့္ဆည္းေပးရမည့္ တာ၀န္ ၆ ရပ္ရိွသည္၊ ထုိတာ၀န္မ်ားကား---
၁။ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ လူ၀တ္ေၾကာင္ေတြကို မေကာင္းမႈမွ တားျမစ္ျခင္း။ ဆုိလုိသည္မွာ သူမ်ားအသက္ သတ္ျခင္း၊ ခုိး၀ွက္ျခင္း၊ သားမယားက်ဴးလြန္ျခင္း၊ လိမ္လည္လွည္ျဖားျခင္း၊ ေသရည္အရက္ ေသာက္စား မူးရူးျခင္း စတဲ့ မေကာင္းမႈမ်ား မျပဳေအာင္ ေဟာေျပာျခင္း၊ သြန္သင္ဆုံးမျခင္းျဖင့္ လမ္းမွန္ေရာက္ေအာင္ ပုိ႕ျခင္း။
၂။ ေကာင္းမႈပါရမီမ်ား ျဖည့္ဆည္းေစျခင္း။ ထို ဒကာ ဒကာမေတြကို ေကာင္းမႈကုသုိလ္မ်ား ျပဳႏုိင္ေအာင္ ေဟာေျပာ သြန္သင္ လမ္းျပျခင္း၊ ေကာင္းမႈ၏အက်ိဳး ရတနာသုံးပါးအက်ိဳးစသည့္ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားေပးတတ္သည္ အလုပ္မွန္သမွ် လုပ္လာႏိုင္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္မႈ ျပဳရပါသည္။
၃။ ထုိေက်းဇူးရွိေသာ ဒကာ ဒကာမမ်ားႏွင့္ သတၱ၀ါအားလုံး အေပၚ ေမတၱာစိတ္၊ ကရုဏာစိတ္မ်ား ထားရွိျခင္း၊ ေမတၱာ ပြားမ်ားျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရပါသည္။
၄။ မနာဘူးေသးေသာ ဓမၼကို နာၾကားေစျခင္း၊ ေဟာေျပာျခင္း၊ သင္ေပးျခင္းမ်ားျဖင့္လည္း ျဖည္ဆည္းေပးရပါသည္။
၅။ ၾကားဖူးေသာ္လည္း သံသယ သို႔မဟုတ္ မရွင္းလင္းေသးေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ရွင္းလင္းျခင္း၊ ထုိသံသယကို ရွင္းေပးျခင္းျဖင့္လည္း တာ၀န္ယူရပါသည္။
၆။ နတ္ျပည္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း နည္းလမ္းေကာင္းမ်ားကို လမ္းျပျခင္းျဖစ္သည္။
ဤႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္တုိ႔၏ လူမႈေရးက်င့္၀တ္ သုိ႔မဟုတ္ တာ၀န္ႏွစ္ရပ္ကို ျပန္လည္ သုံးသပ္ၾကည့္ေသာအခါ လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ားက ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ လုိအပ္ေနေသာ ရုပ္၀တၳဳမ်ားျဖင့္ ေထာက္ပ့ံျခင္းျဖစ္သည္၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားကေတာ့ လူ၀တ္ေၾကာင္ေတြ လုိအပ္ေနေသာ စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာ စိတ္၏ေအးခ်မ္းမႈ စိတ္ဓာတ္ဖြံ႕ျဖိဳးမႈမ်ားကို ျဖည့္ဆည္းေပးရပါသည္။ ဤနည္းအားျဖင့္ အျပန္အလွန္ ကိုင္းကြ်န္းမီွ ကြ်န္းကုိင္းမီွ ဆုိတာလုိ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ အမွီျပဳျခင္းျဖင့္ ဆက္ဆံရာတြင္ ဘာျပႆနာမွ မျဖစ္ႏုိင္သလုိ သာသနာျပဳရာလဲ ေရာက္သည္။
ဤသို႔ေသာအားျဖင့္ တာ၀န္ကိုယ္စီ ဟန္ခ်က္ညီညီ ျဖည့္က်င့္ပါက ေလာကျငိမ္းခ်မ္းေရးကို တကယ္လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနသူမ်ား ျဖစ္သလုိ ျမတ္ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကိုလည္း ဟန္ခ်က္ညီညီ ထမ္းေဆာင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ထုိ႔ျပင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရးကိစၥနဲ႕ပတ္သက္ျပီး ေဖာ္ျပခဲ့ျပီး ပုိ႕စ္ထဲအတုိင္း မွတ္သားသင့္ေသးသည္။
အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ဆက္ဆံရာ၀ယ္
ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ဒကာမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံရာမွာ ျပႆနာ အမ်ားျပား မျဖစ္ႏုိင္ေပမဲ့ ဒကာမမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံရာမွာ မ်ားစြာ ျပႆနာမ်ား ျဖစ္တတ္သည္၊ ၀ိသဘာဂအာရုံ သို႔မဟုတ္ ဆန္႔က်င္ဘက္တုိ႔၏ ဆြဲငင္အားတုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္အတြက္ သတိထားရမည့္ အေျခအေနမွာ ရွိသည္။ ေနာက္ပုိင္း မလြဲသာ မေရွာင္သာ ျဖစ္လာခဲ့လွ်င္ ျမတ္ဗုဒၶက အရွင္အာနႏၵာအား မိန္းမမ်ားႏွင့္ မည္သုိ႔ မည္ပုံ ဆက္ဆံရမည္ကို မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္တြင္ လမ္းညႊန္းထားသည္။
‘‘တခါက အရွင္အာနႏၵာက ဘုရားရွင္အား ေမးသည္၊ မိန္းမ်ားႏွင့္ေတြ႕လွ်င္ ဘယ္လုိ ျပဳက်င့္ရမလဲ? မၾကည့္နဲ႔ေပါ့ဟု ဘုရားကေျဖသည္၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္မျမင္ေအာင္ေနပါ။ အကယ္၍ မျဖစ္မေန ျမင္ေနရရင္ေကာ ဘယ္လုိလုပ္မလဲ ဘုရား? စကားမေျပာပါနဲ႕။ အကယ္၍ ေျပာဖုိ႔ၾကံဳလာရင္ေကာဘုရား? သတိထားရမွာေပါ့။ သတိထားဆုိတာက အေမအရြယ္ဆုိ အေမလုိ သေဘာထား၊ အေဒၚအရြယ္ဆို အေဒၚလုိ႔ သေဘာထားပါ။ အမအရြယ္ဆုိရင္ ကိုယ့္အစ္မကဲ့သုိ႔ စိတ္ထား၊ ကိုယ့္ႏွမအရြယ္ဆုိ ကိုယ့္ႏွမအရင္းလုိ စိတ္ထားျပီး ေျပာပါ။ ဒီေနရာမွာပဲ ဘုရားက အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ တစ္ေယာက္ခ်င္း ဆိတ္ကြယ္ရာမွာ စကားမေျပာျဖစ္ေအာင္ကို ေနဖုိ႔မွာထားသည္။ စကားေျပာျဖစ္လွ်င္ အဆိပ္ျပင္းေျမြအကိုက္ခံရပါလိမ့္မည္။
ခက္တာက ရဟန္းဆုိတာ အမ်ိဳးသမီးေတြကပဲ ဦးေဆာင္ျပီး ဆြမ္းေလာင္း ဟင္းေလာင္းႏွင့္ အလွဴအတန္းေတြမွာ သူတုိ႔က အဓိကျဖစ္ေနတာဆုိေတာ့ သူတုိ႔ႏွင့္ မေတြ႕ေအာင္ မျမင္ေအာင္ စကားမေျပာျပန္ရင္လဲ စားစရာ ရွားပါးသြားလိမ့္မည္။ တခါတရံ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကပဲ လူရန္ တရားနာရန္ သီလေဆာက္တည္ရန္ ရဟန္းေတာ္မ်ားဖူးျမင္ရန္ ေတာင္းဆုိလာပါလိမ့္မယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မျဖစ္မေန ျမင္ရ ေတြ႔ရ ေျပာၾကရျပီးဆုိရင္ ညီအကို ေမာင္ႏွမစိတ္ေမြးျပီး သတိကပ္ထားဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါသည္’’ ဟု ဆက္က်င္ဘက္တုိ႔၏ ဆြဲငင္အား ပုိ႔စ္မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
အဓိက ကေတာ့ အမ်ိဳးသမီးနဲ႕ပဲျဖစ္ျဖစ္ အမ်ိဳးသားနဲ႕ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဆက္ဆံရာမွာ အခ်င္းအခ်င္း အျပန္အလွန္ နားလည္ျပီး ကိုယ္စီတာ၀န္မ်ား ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ဖုိ႔ပဲ ျဖစ္သည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ သုတ္မဟာ၀ဂၢ၊ သုတ္ပါေထယ်၊ အဂၤုတၱဳိပါဠိမ်ား၊ ယင္းတုိ႔၏အ႒ကထာမ်ားႏွင့္ ဓမၼပဒ အ႒ကထာမ်ားကို ကုိးကားသည္။
တာ၀န္ကိုယ္စီ ဟန္ခ်က္ညီ ျဖည့္က်င့္ႏိုင္ၾကပါေစ။
သီတဂူစတား
၃၀-၇-၂၀၁၁
Posted in: အေမး+အေျဖ
Email This
BlogThis!
Share to Facebook
0 comments:
Post a Comment