သီတဂူစတား

သီတဂူစတား

28 July 2011

အေနကဇာတင္ဟူသည္

စာမိတ္ဆက္
အေနကဇာတင္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ေမးထားတဲ့ အီးေမးလ္က ေမးခြန္း တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေျဖေတြကလဲ အြန္လုိင္းမွာ အမ်ားၾကီး ရွိျပီးသား ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အယူအဆ နဲနဲပဲ ကြာပါလိမ့္မယ္၊ သုိ႕ေသာ္ ရည္ရြယ္ခ်က္က တစ္ခုတည္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေအာက္ပါ ေမးသူ၏ အေမးကို စာေရးသူ၏ အျမင္ကိုပဲ တင္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

အေမး
အရွင္ဘုရား

တပည့္ေတာ္ သိခ်င္တာေလးကို ေမးခြင့္ျပဳေတာ္မူပါဘုရား။ ဘုရားအေနကဇာ တင္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ လိုအပ္သည္မ်ားကို ျပည့္စံုစြာ ေျဖၾကားေပးပါရန္ ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ဘုရား။ ဘုရားအေနကဇာတင္မည္ဆိုပါက လိုအပ္သည္မ်ားကိုလည္း ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။

အေျဖ
အေနကဇာတင္

အေနကဇာတင္ဆုိတာ ‘‘အေနကဇာတိ သံသာရံ’’ ဆုိတဲ့ စကားကေန ျဖစ္လာတဲ့ အေခၚအေ၀ၚတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ထုိ ‘‘အေနကဇာတိ သံသာရံ’’ အစခ်ီတဲ့ ဂါထာက ဘုရားရွင္၏ ဘုရားျဖစ္ျပီးခ်င္း ပီတိအဟုန္ေၾကာင့္ ထြက္ေပၚလာတဲ့ ဥဒါန္းစကားျဖစ္သည္၊ ဆုိလုိတာက ဘ၀မ်ားစြာ သံသရာက ခႏၶာတည္းဟုေသာ အိမ္ကို တည္ေဆာက္တတ္ေသာ တဏွာဆုိတဲ့ လက္သမားဆရာကို ငါရွာေတြ႕ျပီး ထုိတဏွာကိုလဲ ဖ်က္ဆီးျပီး လြန္ေျမာက္ေတာ္မူျပီးျပီလုိ႔ ဆုိတယ္၊ ဆုိလုိတာ သံသရာက လြတ္ေျမာက္ျပီလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။

ျမတ္ဗုဒၶအေလာင္း ပထမေဗာဓိပင္ေအာက္မွာ ေန၀င္ခ်ိန္ မာနတ္မင္းတပ္ေပါင္းစုကို ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္၊ ည မထမယာမ္မွာေတာ့ ပုေဗၺနိ၀ါသအဘိဥာဥ္ကို ရခဲ့တယ္၊ မဇၥ်ိမ အလယ္ယာမ္မွာေတာ့ ဒိဗၺစကၡဳအဘိဥာဥ္ရခဲ့သည္၊ ေနာက္ဆုံ ပစၦိမယာမ္မွာေတာ့ မဟာကရုဏာေတာ္ျဖင့္ ပဋိစၥသမုပၸါဒကို အျပန္အလွန္ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ျပီး အရုဏ္တက္ခ်ိန္မွာ ဘုရားျဖစ္ကို ေရာက္ရွိခဲ့ပါသည္၊ ဘုရားျဖစ္ျဖစ္ျခင္းပဲ တစ္သိန္းေသာ ဗုဒၶတုိ႔ က်ဴးရင့္ေသာ ဥဒါန္းကို ျမြတ္ဆုိတယ္၊ ထိုဥဒါန္းသည္ပင္ အေနကဇာတင္ ဟုေခၚသည္။ ထုိ ‘‘အေနကဇာတိ သံသာရံ’’ ဘုရားရွင္အားရည္စူးျပီးထုလုပ္ထားတဲ့ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားအေပၚ တင္လုိက္ျခင္းကိုပဲ အေနကဇာတင္ဟု ေခၚဟန္တူပါသည္။

ယေန႕ေခတ္
အခုေခတ္မွာေတာ့ ဘုရားရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ အသစ္ပင့္လာျပီဆုိရင္ အျမတ္တႏုိး ဘိတ္သိက္ (ဗုဒၶါဘိေသက) သြန္းေလာင္းတယ္လုိ႔ေခၚတဲ့ အစီအရင္တစ္ခု အေနနဲ႕ က်င္းပၾကသည္။ ဘုရားရွင္အား ပူေဇာ္ျခင္းတမ်ိဳးပါပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရင့္သားေတာ္ ဘုရင္အျဖစ္အသိအမွတ္ျပဳတဲ့ အေနနဲ႕ ဘိသိက္သြန္းေလာင္းျပီး အသိမွတ္ျပဳသလုိပါပဲ။ သစ္သား၊ ေၾကး၊ ေက်ာက္ စသည္တုိ႔ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္မ်ားကုိလည္း သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားအျဖစ္နဲ႕ ကုိးကြယ္သူတုိ႔သႏၱာန္မွာ ပုိမုိ သဒၶါတရားျဖစ္စိမ့္ေသာငွါ ရည္ရြယ္၍ ဒီအစီအမံကို စနစ္တက် ေရွးပညာရွိမ်ားက တီထြင္ခဲ့သည္။

မဟာဂႏၶာရုံႏွင့္ အေနကဇာတင္
စာေရးသူတုိ႔ငယ္ငယ္က မဟာဂႏၶာေက်ာင္းတုိက္မွာ ေနစဥ္ကေပါ့ ႏွစ္စဥ္ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ နယ္ပယ္ေဒသေတြက ဒကာဒကာမေတြက ပင့္ဖိတ္လုိ႔ ေႏြရာသီမွာ ၀က္လက္ေဒသတစ္၀ုိက္မွာ သံဃာ ၁၃၀၀၏ကိုယ္စား သံဃာ ၁၀၀ ဆြမ္းဆန္စိမ္းအလွဴခံ ၾကြရေလ့ရွိတယ္။ စာေရးသူ ကိုရင္ဘ၀က တစ္ခါ လုိက္ဖူးတယ္၊ ဆြမ္းဆန္စိမ္ခံ ၾကြမည့္ ကိုရင္ငယ္ ဦးဇင္းငယ္ေတြကို ပရိတ္ရြတ္ပုံႏွင့္ အေနကဇာတင္ပုံတုိ႔ကုိ စနစ္တက် သင္ေပးေလ့ရွိသည္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ေတာင္ျမိဳ႕မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတိုက္၏ ပရိတ္ရြတ္ျခင္းသည္ တျခားေက်ာင္းတုိက္မ်ားႏွင့္ မတူတာေတာ့ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္၊ အျဖတ္အေတာက္ (ယတိ) မတူၾကျခင္းျဖစ္သည္၊ ထုိမဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္မွာေတာ့ ထုိရြတ္ပုံဖတ္ပုံမ်ားကို တစ္ပုံစံတည္း စနစ္တက် သင္ေပးထားျခင္းေၾကာင့္ ဥပုသ္ေန႔တုိင္ သံဃာ ၁၃၀၀ ေက်ာ္တုိ႔၏ ပရိတ္အသံသည္ တစ္ျပိဳင္တည္း တစ္သံတည္းျဖစ္ေနသည္၊ နားေထာင္ရသူတုိင္း ၾကက္သီးေမႊးညွင္းမ်ား ထၾကရသည္။ ၀မ္းသာလြန္း၍ ပီတိပင္မ်က္ရည္ပင္ က်ရသည္။ ညီညြတ္ျခင္း၏ သေကၤတပင္ျဖစ္သည္။

တခါက ထုိ၀က္လက္နယ္ရွိ ဒကာဒကာမေတြက ေတာင္ျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံက သံဃာေတြ ၾကြလာျပီဆုိရင္ တစ္ရြာလုံး ပြဲၾကီးလမ္းၾကီးမ်ား ရွိသလုိ အုတ္အုတ္သဲသဲ ၾကိဳဆုိၾကသည္၊ ျပဳစုၾကသည္၊ ႏွစ္စဥ္ ဆြမ္းကပ္မည့္ ဒကာဒကာမေတြလည္း ၄ ႏွစ္ၾကိဳ ေတာင္းထားၾကရသည္၊ ေတာင္ျမိဳ႕သံဃာေတြ ၾကြလာေသာအခါမွသာ အိမ္တက္၊ ရွင္ျပဳ ရဟန္းခံ၊ ဘုရားအေနကဇာတင္ မဂၤလာမ်ား ျပဳလုပ္ေလ့ရွိသည္၊ ထုိေဒသ တခ်ိဳ႕ ဘုန္းၾကီးမ်ားက ခင္မ်ားတုိ႔က ဂႏၶာရုံက ဘုန္းၾကီးေတြကုိမွ ဘုန္းၾကီးထင္တာကိုးလုိ႔ ေျပာေသာ အခါ ထုိရပ္ရွိဒကာက ျပန္ေျပာလုိက္သည္မွာက ‘‘ အရွင္ဘုရား-- တျခားမၾကည့္နဲ႕ ေခါင္းကိုပဲ ၾကည့္ပါဘုရား၊ အရွင္ဘုရားတုိ႔နဲ႕ မတူဘူးဘုရား’’ ဟု ေျပာလုိက္သည္တဲ့။

မွန္ပါသည္၊ ေတာင္ျမိဳ႕ဂႏၶာရုံမွ သံဃာမ်ားသည္ အသြင္အျပင္ပါ တျခားေက်ာင္းနဲ႕ မတူျခင္းက အဖိတ္ ဥပုသ္ေန႔တုိင္း ေခါင္းရိပ္ရသည့္အတြက္ သံဃာအားလုံး၏ ေခါင္းမ်ားသည္ တညီတည္းျဖစ္ေနသည္။ သံဃာတစ္ရာ တန္းစီၾကြသြားေသာ ျမင္ကြင္းကို ဘယ္သူမွ မၾကည္ညိဳဘဲ မေနႏုိင္၊ ေခါင္းတူျခင္း၊ သကၤန္းအေရာင္ တစ္ေသြးတည္းျဖစ္ျခင္း၊ သပိတ္အိပ္ သပိတ္ လြယ္ပုံမွာမွာ တစ္ေရာင္တည္း တစ္ပုံစံတည္း ျဖစ္ျခင္း၊ ျငိမ္သက္ေသာ တည္ျငိမ္မႈတုိ႔ေၾကာင့္ ဘုရားလက္ထက္က ဘုရားအမွဴးရွိ သံဃာမ်ားကို ဖူးရသည့္ျမင္ကြင္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။ စာေရးသူကိုယ္တုိင္ပင္ ထုိသံဃာတစ္ရာအတန္းတြင္ ပါခဲ့ဖူးသည္။ လမ္းသြားတစ္ေလွ်ာက္ ခင္းက်င္းထားသည္မွာလည္း မႏွင္းရက္စရာ။ ေနာင္အခြင့္သာမွ ထုိေက်ာင္းတုိက္ၾကီးအေၾကာင္း တင္ျပပါဦးမည္။ ဤေနရာတြင္ ထုိေက်ာင္းတုိက္၏ အေနကဇာတင္ပုံကိုပဲ ေဖာ္ျပပါမည္။
ဤပုံမ်ားက မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိင္းၾကီးအတြင္းက ညီညြတ္မႈ (သမဂၢ)၏ ျပယုဂ္တစ္ခုျဖစ္သည္။

အေနကဇာတင္ပုံ
နာယကခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ၾကီးႏွင့္ အတူ အလွဴအတန္းသြားသည့္အခါ အေနကဇာတင္ပါလာပါက ပထမဆုံး အစဥ္သိေအာင္ အစဥ္ကဗ်ာေလး ရြတ္ျပတတ္သည္။ ‘‘ အေနကဇာ အ၀ိဇၨာ ယထာ ေဟတု ဇယေႏၱာ’’ စသည္ပင္ျဖစ္သည္
၁။ အေနကဇာ-‘‘အေနကဇာတိ သံသာရံ’’
၂။ အ၀ိဇၨာ- ‘‘အ၀ိဇၨာ ပစၥယာ သခၤါရာ’’စေသာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ အျပန္အလွန္ျဖစ္သည္။
၃။ ယထာ -‘‘ယထာ ဟေ၀ ပါတုဘ၀ႏၱိ’’ စေသာ သုံးဂါထာ။
၄။ ေဟတု- ‘‘ေဟုတုပစၥေယာ’’ စေသာ ပဌာန္း ၂၄ ပစၥည္း ဥေဒၵသျဖစ္သည္။
၅။ ဇယေႏၱာ- ‘‘ ဇယေႏၱာ ေဗာဓိယာ မူေလ’’ စေသာ ပုဗၺဏွသုတ္က ဂါထာမ်ားျဖစ္သည္။
၆။ ဂုဏ္ေတာ္ သုံးပါးႏွင့္ ယံဒုႏၷိမိတၱံ စေသာ သုံးဂါထာျဖင့္ အဆုံးသက္သည္။

ယေန႔ေခတ္မွာေတာ့ အေနကဇာတင္မည့္ ရုပ္ပြားေတာ္ေရွ႕မွာ ပန္းမ်ိဳးစုံ၊ အသီးအႏွံမ်ိဳးစုံ၊ ေပါက္ေပါက္ပန္း၊ ဆန္၊ တံခြန္ကုတ္ကား၊ ေအာင္သေျပပန္း စတဲ့ အေဆာင္အေယာင္ေတြပါ ျမိဳင္ျမိဳင္ဆိုင္ဆုိင္ရွိေအာင္ ပူေဇာ္ၾကသည္။ ပူေဇာ္လုိက ပူေဇာ္ႏုိင္သည္ဟု မွတ္ပါ။ မရွိမျဖစ္လုိအပ္သည္ကား မဟုတ္။

အထက္ပါ ၁,၂,၃ တုိ႔သည္ ဘုရားျဖစ္ခါစ က်ဴးရင့္ေသာ ဘုရားရွင္၏ ကိုယ္တုိင္ရြတ္ဆုိေသာ စကားမ်ားျဖစ္သည္။ ထုိစကားေတာ္မ်ားျဖင့္ ဘုရားရွင္၏ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို အမြန္းတင္ပူေဇာ္ျခင္းျဖစ္သည္၊ အရပ္စကားနဲ႕ေျပာရရင္ အသက္သြင္းေပးျခင္းျဖစ္သည္။ တကယ္ေတာ့ လူအမ်ားစုထင္သလုိ အသက္သြင္းတာမ်ိဳးမဟုတ္ပါ။ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ကို ကိုးကြယ္ရာ၀ယ္ အဓိက ကေတာ့ ကိုးကြယ္သူတုိ႔၏ စိတ္ပဲ ျဖစ္သည္၊ အခက္အခဲ အမ်ိဳးအမ်ိဳးေၾကာင့္ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္မ်ားကို ဤကဲ့သုိ႔ေသာ အစီအမံမ်ား မလုပ္ဘဲ ဘုရားရွင္ကိုယ္စား ဥဒၵိႆေစတီ အသိအမွတ္နဲ႔ ပူေဇာ္ျခင္းလည္း ရပါသည္။ ပုိမုိသဒၶါထက္သန္ေစရန္ ဤအစီမံမ်ားျဖင့္ ဘုရားရွင္အား အေနကဇာတင္ေပးၾကသည္ဟု ခံယူမိပါသည္။

အေနကဇာတိ သံသာရံ၊ သႏၶာ၀ိႆံ အနိဗၺိသံ၊
ဂဟကာရံ ဂေ၀သေႏၱာ၊ ဒုကၡာဇာတိ ပုနပၸဳနံ။
ဂဟကရက ဒိေ႒ာသိ ၊ ပုန ေဂဟံ နကာဟသိ၊
သဗၺာေတ ဖာသုကာ ဘဂၢါ၊ ဂဟကူဋံ ၀ိသခၤတံ။
၀ိသခၤါရဂတံ စိတၱံ ၊ တဏွာနံ ခယမဇၥ်ဂါ။

၁။ ပုနပၸဳနံ-ဘ၀သံသရာ ဖန္ခါခါလွ်င္ ခႏၶာ၀ဋ္ဇာတ္ အျမစ္မျပတ္ႏိုင္ဘဲ၊ ဇာတိ- ေယာနိေလးေထြ လွည့္ပတ္ေဖြလ်က္ သေႏၶစြဲမွီ တည္ေနျဖစ္ပြားရျခင္းသည္၊ ဒုကၡာ-သေႏၶဇာတိ ခႏၶာရွိလွ်င္ ဗ်ာဓိဇရာ မရဏာတို႔ မကြာေနာက္ဆက္ ၀င္ႏွိပ္စက္သျဖင့္ သက္သက္ခ်မ္းသာ မဟုတ္ပါဘဲ လြန္စြာညႇိဳးႏြမ္း ပင္ပန္းဆင္ရဲလွဘိ၏။ (တသၼာ-ထို႔ေၾကာင့္) အဟံ-ဘုရားအလ်ာ သူျမတ္ငါသည္၊ ဂဟကာရံ - ဒုကၡယွက္လိမ္ ခႏၶာအိမ္ကို ႀကိမ္ႀကိမ္ႀကိဳးကုတ္ တည္ေဆာက္လုပ္သည့္ အယုတ္တမာအေၾကာင္းရင္း သမုဒယသစၥာျဖစ္ေသာ တဏွာေယာက်္ား လက္သမားကို၊ ဂေ၀သေႏၱာ -လက္သည္စင္စစ္ ဘယ္သူျဖစ္ဟု စိစစ္ေထာက္လွမ္း စူးစမ္းရွာေဖြလ်က္၊ (၀ါ) စူးစမ္းရွာေဖြေသာ ဘုရားအလ်ာ သူျမတ္ငါသည္၊ အနိဗၺိသံ-အနိဗၺိသေႏၱာ-တဏွာေယာက်္ား လက္သမားကို ပိုင္ျခား ထင္ထင္ လင္းလင္းျမင္သည့္ သဗၺညဳတာ ဥာဏ္မဟာကို သမၻာႏုေထြး ငါမရေသးသည္ျဖစ္၍ (၀ါ) ငါမရေသးေသာေၾကာင့္၊ အေနကဇာတိ သံသာရံ-ဘ၀မ်ားစြာ သံသရာကာလပတ္လံုး၊ သႏၶာ၀ိႆံ-ခႏၶာငါးခ်က္ ဒုကၡစက္ကို ေၾကာက္လ်က္ပင္လွ်င္ ငါမခင္ဘဲ သံသရာ၀ဋ္ ခ်ားရဟတ္၌ မရပ္မနား တဖားဖားလွ်င္ ေျပးသြားက်င္လည္ခဲ့ရေလၿပီ။

၂။ ဂဟကာရက-ဒုကၡယွက္လိမ္ ခႏၶာအိမ္ကို ႀကိမ္ႀကိမ္ႀကိဳးကုတ္ တည္ေဆာက္လုပ္ သည့္ အယုတ္တမာ အေၾကာင္းရင္း သမုဒယသစၥာျဖစ္ေသာ တဏွာေယာက်္ား ဟယ္... လက္သမား၊ ဣဒါနိ- ဘုရားျဖစ္လာ ယခုအခါ၌၊ တြံ-သင္ တဏွာေယာက်္ား လက္သမားကို၊ ဒိေ႒ာ- သဗၺညဳတ ဥာဏ္ကိုရသျဖင့္ ဒိ႒ထင္ထင္ ငါျမင္အပ္သည္၊ အသိ-ျဖစ္ေပ၏၊ တြံ-သင္တဏွာေယာက်္ား လက္ သမားသည္၊ ေဂဟံ-ဒုကၡယွက္လိမ္ ခႏၶာကိုယ္ အတၱေဘာတည္းဟူေသာအိမ္ကို၊ ပုန န ကာဟသိ-နင့္ေျခ နင့္လက္ နင့္အသက္ကို ေလးမဂ္လွ်ံရွိန္ ဥာဏ္ပုဆိန္ျဖင့္ ေလးႀကိမ္ျဖတ္ခုတ္ အျမစ္ျပဳတ္သည့္ သစ္ငုတ္တိုဟန္ နင္ျဖစ္ၿပီမွန္ေသာေၾကာင့္ တဖန္ထပ္ေလွာက္ နင္ေဆာက္လုပ္ႏိုင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ေခ်။ ေတ-သင္ တဏွာေယာက်္ား လက္သမား၏၊ သဗၺာ-တစ္ခုမႂကြင္း ခပင္းဥႆံု အလံုးစံုကုန္ေသာ၊ ဖာသုကာ-အခိုင္အမာ တည္ေဆာက္ ခႏၶာအိမ္တည္းဟူေသာ ဘံုကြန္းေျပာက္၏ ထုပ္ေလ်ာက္ဒိုင္းျမား ကိေလသာအျခင္ရနယ္တရားတို႔ကို၊ ဘဂၢါ-၀ါသနာ အေငြ႕အသက္ႏွင့္တကြ အႏုသယသတၱိ က်န္မရွိေအာင္ စိစိေၾကညက္ ငါခ်ိဳးဖ်က္အပ္ေလၿပီ၊ ဂဟကူဋံ-သစၥာေလးအင္ နိဗၺာန္သြင္ကို ျမင္ခြင့္မေပး ေ၀းထက္ေ၀းေအာင္ အေရးကန္႔လန္႔ တားဟန္႔ပိတ္ကာ အ၀ိဇၨာ တည္းဟူေသာ အိမ္၏အထြတ္ကို၊ ၀ိသခၤတံ-မုန္႔မုန္႔ေၾကမြ ငါဖ်က္ခ်အပ္ေလၿပီ၊ စိတၱံ-ကိေလသာဟူ ျမဴအညစ္အေၾကး ကင္းေ၀းျဖဴလြင္ ငါဘုရား၏ စိတ္အစဥ္သည္၊ ၀ိသခၤါရံ-သခၤါရစက္ကြင္း ဒုကၡခပင္းမွ လြတ္ကင္းရာအမွန္ နန္းနိဗၺာန္သို႔၊ ဂတံ-အာ႐ံုမ်က္ေမွာက္ သႏၱိဓာတ္ သိဒၶိေပါက္သျဖင့္ ဆိုက္ေရာက္ သက္၀င္မိေလၿပီ၊ အဟံ-သံုးေလာကထြတ္ထား ငါဘုရားသည္၊ တဏွာနံ ခယံ-တဏွာတရာ့ရွစ္ပါး၏ ပ်က္ျပားကုန္ခန္းရာ အာသ၀ကၡယ စတုတၳမဂ္ဖိုလ္သို႔၊ အဇၥ်ဂါ-စကၠ၀ါ႐ိုက္ေျခာင္း တိုက္တစ္ေသာင္းမွ နတ္ေပါင္းျဗဟၼာ ေကာင္းတင္းျငာလ်က္ ၾကည္သာ၀မ္းေျမာက္ ငါ ဆိုက္ေရာက္ခဲ့ေလၿပီတကား။

နိႆ်ကို သီတဂူ၀တ္ရြတ္စဥ္မွာ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

အလြတ္ရေအာင္ က်က္မွတ္၍ ေန႔စဥ္ပူေဇာ္ႏုိင္ပါသည္၊ ဘုရားအေနကဇာတင္သည္လည္း ဘုရားရွိခုိးျခင္းတမ်ိဳးးျဖစ္သည္အတြက္ ေန႔စဥ္ ဤအစီအစဥ္အတုိင္း ဘုရားရွင္ေရွ႕ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္မ်ားအာရုံျပဳကာ ရြတ္ပြားျခင္းျဖင့္ ဘုရားရွိခုိး ပူေဇာ္ႏုိင္ပါသတည္းးးးးးး။

ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ
သီတဂူစတား
၂၈-၇-၂၀၁၁


ထည့္ေလာင္း
ဒီပို႔စ္ဖတ္ျပီး ဒကာမတစ္ေယာက္က လူေတြကေကာ အေနကဇာတင္လုိ႔ မရဘူးလားတဲ့။
မွန္ပါသည္။ လူ၀တ္ေၾကာင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ရဟန္းေတာ္မ်ားကပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဘုရားရွိခုိးျဖစ္သည္အတြက္ မည္သူမဆုိ အေနကဇာတင္ႏုိင္ပါသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို အိမ္မွာပင့္ျပီး အေနကဇာတင္ျခင္းက အလွဴရွင္မ်ားက သံဃာကို ဖူးျမင္လုိျခင္း၊ ဆြမ္းစေသာ အလွဴဒါန သံဃဒါန မ်ိဳးျပဳလုပ္ေစလုိျခင္းႏွင့္ အေလးထားေသာသူမ်ားက အေနကဇာတင္ျခင္းျဖင့္ ပုိျပီး အေလးထားျခင္းမ်ိဳးေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါသည္။

0 comments:

ဤဘေလာ့ဂ္ ေရးသားသူသည္

ဤဘေလာ့ဂ္ ေရးသားသူသည္
စာေရးသူ သီတဂူစတား၏ဘ၀ကို အမရပူရျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္မွ အေျခခံက်က် စနစ္တက် တည္ေဆာက္ေပးခဲ့သည္၊ ထုိ႔ေနာက္ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွ ထုိရရွိလာေသာ ဘ၀ကို အသုံးခ် ဘ၀ေရာက္ေအာင္ ဖန္တီးေပးခဲ့သည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤဘေလာ့ဂ္သည္ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္ထားျခင္းျဖစ္သလုိ သီတဂူစတား၏ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ထင္ဟပ္ေစပါသည္။

သီတဂူစတား သုိ႔ဆက္သြယ္ရန္---

အရွင္ေကာ၀ိဒသိရီ (သီတဂူစတား) Kovida
Sitagu International Buddhist Academy (YGN)
Dagon (North), Yangon, Myanmar
Phone: 09-7956-30013/09-250 790 483

အီေမးလ္= sitagustar.0073@gmail.com ၊ sitagustar2010@gmail.com

2009 ခုႏွစ္ အတြက္ အကယ္ဒမီဆု

rel.gif အေကာင္းဆံုး သာသနာေတာ္အက်ိဳးျပဳ စာေပဘေလာ့ဂ္ဆု အတြက္ သီတဂူစတားေက်းဇူးစကား အနည္းငယ္မွ် ေျပာပါရေစ။ ႏွမ္းတစ္လုံးတည္းႏွင့္ ဆီမျဖစ္သလုိ သီတဂူစတား တစ္ေယာက္တည္းႏွင့္ ဘေလာ့ဂ္ဆုရဘုိ႔ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ စည္းလုံးမႈရဲ့ အင္းအားတစ္ခုတည္းႏွင့္ ရရွိလာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သီတဂူစတားကုိ အားေပးၾကတဲ့ စာဖတ္ပရိသတ္၊ သီတဂူစတားအား ဘေလာ့ဂ္ပညာေတြ နဲနဲခ်င္း သင္ေပးေနတဲ့ ညခင္းရဲ့လမင္း သီတဂူစတားရဲ့ ဒိုမိန္းေခါင္းစဥ္ photo ပညာျဖင့္ ပူေဇာ္ေပးေသာ ေမေမ့လျပည့္၀န္းေလး ႏွင့္ ဆုမ်ားခ်ီးျမင့္ေသာ ျမန္မာဘေလာ့ဂ္ပရပ္စ္ ႏွင့္ ျမန္မာျပည္က စာဖတ္ပရိသတ္ ၀င္ၾကည့္ႏုိင္ရန္ net လွဴေပးေသာ အေမရိကမွ ဦးကိုကိုႏွင့္ ကုိခြန္သီရိ တုိ႔ရဲ့ ေစတာနာေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ အားလုံးကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

သီတဂူ ကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ ဆက္သြယ္ရန္--

သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (ရန္ကုန္)
အမွတ္-၁၀၊ ပါရမီလမ္းႏွင့္ ပင္လုံလမ္းဒါင့္၊ ေဘလီတံတားထိပ္၊ ဒဂုျံမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပုိင္း၊
ဖုန္း-၀၁-၅၈၁ ၉၉၉/ ၅၈၁ ၈၈၈/ ၅၈၁ ၇၇၇
အီးေမးလ္=thesitagu@gmail.com

သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (စစ္ကိုင္း)
စစ္ကိုင္းေတာင္၊ စစ္ကိုင္းျမိဳ႕
ဖုန္း-၀၇၂-၂၂၂၆၀။ ၂၁၆၁၁
အီးေမးလ္=thesitagu@gmail.com

ဘ၀ရဲ့အနိမ့္အျမင့္

ဘ၀ရဲ့အနိမ့္အျမင့္
ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့ အနိမ့္ အျမင့္၊ ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့က်ရႈံးမႈႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈေတြကို ကိုယ့္ရဲ့ အလုပ္ ကိုယ့္ရဲ့ အေျပာ ကိုယ့္ရဲ့ အေတြးကပဲ ဆုံးျဖတ္ေပးသြားတာပါ။

မေမ့သင့္ရာ


“လူေတြက ေသျခင္းတရားကို ေမ့ေနတတ္ၾကပါတယ္၊ ေသရမွာကို ေမ့ေနတတ္ၾကလုိ႕ပဲ အတၱေတြ မာနေတြ ဖုံးလႊမ္းျပီး တကုိယ္ေကာင္းဆန္ စိတ္ေတြ ေမြးဖြားတတ္ၾကပါတယ္၊ ထုိအခါ လူ႔ပတ္၀န္က်င္နဲ႔ အဆင္မေျပမႈေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေသျခင္းတရားကို အမွတ္ရေစျခင္းသည္လည္း လူ႕ပတ္၀န္က်င္အတြက္ အေကာင္းတကာထဲက အေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္တယ္ဆုိတာပါပဲ။”
သီတဂူစတား
၂၈-၅-၂၀၁၂

သတင္စကား

သတင္စကား
သီတဂူစတားသည္ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ စီမံမႈျဖင့္ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္၊ ရန္ကုန္တြင္ ကထိက၊ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးတာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္လွ်က္ရွိသည္။

ကိုယ္ေရးတဲ့ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္

ကိုယ္ေရးတဲ့ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္
သီတဂူစတားသည္ စာေရးဆရာမဟုတ္ပါ သို႔ေသာ္လည္း စာေရးခ်င္ပါသည္၊ သီတဂူစတားဆုိက္ကိုလည္း ကိုယ္ပုိင္မွတ္စုသေဘာအေနနဲ႕ မွတ္တမ္းတင္ျခင္းမွ်သာျဖစ္သည္။ ၾကီးက်ယ္တဲ့ဆုိက္ မဟုတ္၍ ၾကီးက်ယ္ေသာ စာမ်ားကား မဟုတ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း တုိလီတိုထြာ ျဗဳတ္စျဗင္ေနာင္ေလးေတြ မွတ္စုအျဖစ္ ေရးျပီး တင္ေနသူပါ။ ဒါေလးေတြက ကြ်ႏု္ပ္ရဲ့ မေျပာပါးေလာက္တဲ့ ရွိစုမဲ့စုေလးေတြ အကုန္သုံး ထုတ္ျပထားတဲ့ အမည္ေလးေတြေပါ့။ သီတဂူစတား (စာေရးသူ) အသက္ ၁၄ ႏွစ္ေလာက္ကထဲက အမရပူရဲျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတိုက္ ဘ၀ကိုျမဳတ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။ ထုိစာသင္တုိက္မွာဘဲ ရဟန္းေတာ္မ်ားရသင့္ရထုိက္တဲ့ အနည္းငယ္ေသာ ဘြဲ႕ေတြလဲရခ့ဲပါတယ္၊ သာသနဓဇဓမၼာစရိယ (၁၉၉၉)၊ မဟာဂႏၶာရာမိကဓမၼာစရိယ (၁၉၉၆)၊ ၀ိနယနိကာယ၀ိဒူ (၁၉၉၄)၊ အဂၤုတၱရနိကာယ၀ိဒူ (၁၉၉၈)ဘဲြ႕မ်ားမျဖစ္စေလာက္ ရခဲ့တယ္၊ ဒုတိယပုိင္းဘ၀တစ္စိတ္ကိုေတာ့ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ကစျပီး သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။ ထုိ တကၠသိုလ္ၾကီးမွပင္၂၀၀၁ ခုႏွစ္ွ English Diploma (2003)၊ Japanese Level 4 & 3 (2004/5)၊ ႏွင့္ ၂၀၀၇ ခု B.A (Buddhism) ဘဲြ႕ရခဲ့တယ္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ပူေနးျမိဳ႕၊ ပူေနးတကၠသိုလ္မွာ (Philosophy)ဒႆနိကေဗဒႏွင့္ M.A ရရွိျပီး ယခုအခါ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ အေထာက္အပံ့ျဖင္ပင္ ေစာမယေကာလိပ္ ဘုံေဘျမိဳ႕၊ အိႏၵိယႏုိင္ငံမွာ Ph.D အတြက္ စာတမ္းေရးျပီး က်မ္းတင္ျပီးျဖစ္ပါသည္။ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ တြင္ ကထိကတာ၀န္ ယူလွ်က္ရွိသည္။

ဖိတ္ေခၚပါသည္

ဖိတ္ေခၚပါသည္
ေဆာင္းပါးႏွင့္ဓာတ္ပုံမ်ား The word is an invaluable like a jewel if it gives the knowledge or is able to make a person's situation change ( that is from a lower state to a higher state) with a word. In this day, there are a large number of persons who are searching for and giving it so that you are also one of them. Are you who searching for it or giving it? If you all my dhamma friends have a wish to give the profits to the people like knowledge, send it with or without photos as well as amazing photos to this very mail(sitagustar.0073@gmail.com). ကိုယ့္ရဲ့စကားတစ္ခြန္းဟာ လူတစ္ေယာက္အတြက္ အေျပာင္းလြဲေလးတစ္ခု (အေျပာင္းအလဲဆုိသည္မွာ ေကာင္းေသာ ေျပာင္းလဲျခင္း) ေပးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီစကားဟာ အဖုိးမျဖက္ႏုိင္တဲ့ ရတနာပါ။ ယေန႕ ေခတ္မီးတုိးတက္ေနတဲ့ႏုိင္ငံတုိင္းမွာ လူငယ္ေရာ လူၾကီးပါ အြန္လုိင္းကေနဘဲ ရတနာေတြရွာေနၾကပါတယ္ ရတနာေတြ ေပးေနၾကပါတယ္၊ မွ်ေ၀ဘို႕လည္းေမ်ာ္ေနၾကပါတယ္။ ထူးစမ္ေထြလာဓာတ္ပုံမ်ား၊ သတင္းထူးမ်ား၊ အက်ိဳးျပဳေဆာင္းပါးမ်ား ေပးပုိ႕ ႏုိင္ပါျပီ။

လာေရာက္ ေလ့လာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား

Popular Posts

Vistors (1-1-2012)

 
Lasantha - Premium Blogger Themes | Best WordPress Themes