07 August 2011
အမ်ိဳးသမီးႏွင့္ဘုန္းကံ
စာမိတ္ဆက္
ဆရာေတာ္ဘုရား တပည့္ေတာ္ ေနာင္ေနာင္ပါ၊ အေမရိကားမွာေနပါသည္ဘုရား အေနာက္တုိင္းသား ဗုဒၵဘာသာကုိယံုၾကည့္ေသာသူမ်ားနွင့္ ဘာသာေရးအေၾကာင္းေျပာရင္ ျမန္မာျပည္မွ တန္ခုိးၾကီးဘုရားေတြမွာ မိန္းကေလးေတြမ၀င္ရ ဥပမာ က်ိဳက္ထီးရုိးတုိ႔လို ဆံေတာ္ရွင္ ေစတီေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ မိန္းကေလးေတြမ၀င္ရဘူးဆုိျပီး ေျပာၾကပါသည္ဘုရား အဲဒါနဲ႔စပ္ျပိး သူတုိ႔နဲ႔စကားေျပာျဖစ္ေတာ့ မိန္းကေလးေတြ ဘာလို႔မ၀င္ရတာလဲလုိ႔ ေမးေတာ့ တပည့္ေတာ္မ်ားလဲ လြယ္လြယ္ပဲေျဖလိုက္ ပါတယ္ဘုရား။
မိန္းကေလးေတြက ေယာက်ၤားေတြေလာက္ မျမတ္လို႔ပဲ ေျဖလိုက္ေတာ့ အေနာက္တုိင္းသားေတြက အဲဒါကိုလက္မခံပါဘူးဘုရား။ သူတုိ႔က ေယာက္်ားမိန္းမ ဆုိတာအတူတူပဲ မိန္းကေလးေတြကေတာင္ ဒီနိဳင္ငံမွာ အခြင့္ေရးပိုျပီးေပးထားေတာ့ သူတုိ႔က မိန္းမက သာေတာင္သာသလိုေျပာပါသည္ဆုိေတာ့ တပည့္ေတာ္သိလိုသည္မွာ ေယာက္်ားေတြကမိန္းမေတြထက္ ဘုန္းကံၾကီးတယ္ ျမင့္ျမတ္တယ္ဆုိတာကို ဘယ္လိုတုိင္းတာရမလဲဘုရား။ ေယာက်္ားေတြက ဘာလုိ႔မိန္းမေတြထက္ ဘုန္းကံၾကီးတယ္ ျမင့္ျမတ္တယ္လို႔ ယူဆပါသလဲ အေၾကာင္းျပခ်က္ထုတ္ျပေတာ္မူပါဘုရား။ ျမန္မာနိဳင္ငံကဘုရားေတြမွာ မိန္းကေလးေတြ မ၀င္ရဆုိတဲ့ေနရာမွာ မ၀င္ရ မတက္ရဆိုတဲ့ေနရာမွာ ၀င္ရင္ တက္ရင္ တကယ္ပဲ မိုးၾကိဳးပစ္ပါသလားဘုရား။
အဲဒါဘာ့ေၾကာင့္ပါလဲ မိန္းကေလးေတြကို ဘာလို႔ယုတ္ညံ့တယ္လို႔ ယူဆၾကပါသလဲဘုရား ဥပမာမ်ားနွင့္တကြ ေက်နပ္ေလာက္ပါေသာအေျဖကို ေျဖေပးေတာ္မူပါဘုရား။
ဆရာေတာ္ရဲ့ သီလ သမာဓိ ပညာကို ရိုေသစြာ ရွိခိုးပါသည္ဘုရား။
ထုိေမးခြန္း၏အာေဘာ္
အထက္ပါ ေမးခြန္းက စာေရးသူထံ အီးေမးလ္ကေန ေရာက္လာတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိေမးခြန္းေတြကလဲ မၾကာမၾကာ ၾကံဳရဖူးပါတယ္။ နံပါတ္ (၁) အေနနဲ႔ အမ်ိဳးသမီးမ်ား မတက္ရ မ၀င္ မျဖတ္ရဆုိတဲ့ ဘုရားေတြ ဘုရားရင္ျပင္ေတြ သိမ္ေတြမွ ဆုိင္းဘုတ္ေတြ ေတြ႕ေနရေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ လူအမ်ားစုမွာ ေယာင္၀ါး၀ါးေတြ ျဖစ္သြားရတယ္။ ဗုဒၶစာေပကို လုံး၀ဆုပ္ကုိင္ထားသူမ်ားသာ ဒီအယူဆေတြကုိ လက္မခံေပမဲ့ ေယာင္၀ါး၀ါးေတြကေတာ့ လက္ခံေနၾကတယ္။
နံပါတ္ (၂)ကေတာ့ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ ေယာက္်ားမ်ားထက္ ဘုန္းကံနိမ့္တယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ဒီ ၂ ခုကိုပဲ ေဆြးေႏြးၾကည့္ၾကရေအာင္။
စာေရးသူအျမင္မ်ား
နံပါတ္ (၁) ဘုရား ေက်ာင္း သိမ္စတဲ့ ေနရာေတြမွာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား မတက္ရ မ၀င္ရဆုိတာနဲ႕ပတ္သက္ျပီး စာေရးသူ၏ အျမင္ကိုပဲ ေျပာျပရမွာျဖစ္ပါသည္။
ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလုိ႔ ယုံၾကည္ထားတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဒီလုိအယူအဆေတြ ရွိေနပါတယ္။ ဘုရားေဟာမဟုတ္၍ ေထရ၀ါဒလမ္းစဥ္မဟုတ္ေသာ အယူအဆေတြျဖစ္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ဘာလုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဒီအယူအဆေတြ ရွိေနပါသလဲလုိ႔ ေမးရင္ tradition ရုိးရာအစဥ္အလာ လက္ခံမႈလုိ႔ပဲ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အစဥ္အဆက္လက္ခံလာၾကသည့္ အယူအဆျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ဘုရား သို႔မဟုတ္ ေက်ာင္း သိမ္မ်ား၏ အဦးဆုံး ဒါယကာမ်ားကပဲ သူတုိ႔၏ ဘုရား ေက်ာင္း သိမ္မ်ားအေပၚ အမ်ိဳးသမီးမ်ား မတက္ရဟု သတ္မွတ္ခဲ့သလား၊ ဒါမွ မဟုတ္ ေဂါပကမ်ား၏ ဘုရားကုိ သို႔မဟုတ္ ဘုရားရွင္၏ ေက်ာင္းေတာ္မ်ားကို ၾကည္ညိဳလြန္း၍ ဒီစည္းကမ္းသက္မွတ္ခဲ့ေလေရာ့လား၊ ဗုဒၶဘာသာလူမ်ိဳးမ်ားက ေက်ာငး္ထဲတြင္ အျမတ္ဆုံး သိမ္တုိ႔ကို အလြန္အေလးထားၾကသည္၊ ဘုရားရွင္၏သားေတာ္မ်ား ေမြးဖြားေပးရာ ေက်ာင္းျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ဟန္တူပါသည္။
ျမန္မာျပည္ တခ်ိဳ႕ နာမည္ၾကီး ဘုရားရင္ျပင္တုိ႔၌ အမ်ိဳးသမီးမ်ား မတက္ရ မ၀င္ရဟု ေျပာေနၾကေပမဲ့ ဘုရားလက္ထက္ေတာ္က သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားရွင္၏ ဂႏၶကုဋီေက်ာင္းေဆာင္ထဲအတြင္း ၀ိသာခါ ေခမာ စတဲ့ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ၀င္ထြက္ သြားလာေနသည္တုိ႔ကို ေထာက္ဆလွ်င္ ထိုရုိးရာအစဥ္အလာလက္ခံမႈသည္ စဥ္းစားစရာျဖစ္လာသည္။ သက္ေတာ္ထင္ရွားဘုရားရွင္၏ ေက်ာင္းအတြင္းေတာင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ၀င္ထြက္ သြားလာခြင့္ျပဳရေသးတာပဲ ဘုရားရွင္အားရည္စူးၿပီးကုိးကြယ္ထားတဲ့ ထုိေစတီ ပုထုိး ေက်ာင္းမ်ားကုိက ဘာလုိ႔ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၀င္ခြင့္ မျပဳရမွာလဲ။ ၀င္ရင္ တက္ရင္ မိုးၾကိဳးျပစ္သည္တဲ့၊ တကယ္ ၀င္ တကယ္တက္ၾကည့္ေတာ့ မိုးၾကိဳးမျပစ္ရင္ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္မလဲ၊ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ နာမည္ၾကီးေအာင္ လူအထင္ၾကီးေအာင္ ထြင္ၾကတဲ့သူေတြရဲ့ ေျပာစကားေတြေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာမွာ ရႈပ္ေထြးကုန္တယ္။
အမ်ိဳးသမီးႏွင့္သိမ္
တခ်ိဳ႕နယ္ေတြမွာ သိမ္ထဲကို အမ်ိဳးသမီးမ်ား မ၀င္ရဟု ဆုိၾကတယ္၊ လူေတြကလဲ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို သိမ္ထဲမ၀င္ရဟု ထင္ေနၾကသည္၊ ၀င္ရင္ ဘာျဖစ္မယ္ ညာျဖစ္မယ္ေပါ့၊ စာေရးသူ ရဟန္းခံစဥ္က အမရပူရျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္အတြင္းက သိမ္ၾကီးထဲမွာ ရဟန္းျပဳခံပါတယ္၊ ယခုလက္ရွိ နာယကခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၱကု႑လာဘိ၀ံသကို ဥပဇၥ်ာယ္ျပဳျပီး ရဟန္းျပဳခဲ့တာပါ၊ ထုိရဟန္းခံစဥ္က သိမ္ထဲထြင္ ဒကာေရာ ဒကာမေရာ ကေလးေရာ မ်ားစြာရွိေနပါတယ္၊ စာေရးသူကို ေခတ္ပညာမ်ား သင္ေပးရာ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ ေဇာတိကာမဟာသိမ္ေတာ္ၾကီးအတြင္းမွာလဲ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ၀င္ခြင့္ျပဳသည္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္က ထုိသိမ္ေတာ္ၾကီးအတြင္းမွာပဲ ႏိုင္ငံတကာ ေထရ၀ါဒတကၠသိုလ္မ်ား အစည္းအေ၀းၾကီးကို က်င္းပခဲ့သည္။ ႏုိင္ငံေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္က အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးမ်ားစြာ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။
ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႕သိမ္
ဘုရားလက္ထက္က ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႕ၾကီးသည္ လူဦးေရ ၁၈ ကုေဋရွိသည္။ ငယ္ငယ္က ထုိ ရာဇဂဟ ပုဒ္ကို ေတာင္ ၅ လုံးက ပတ္ပတ္လည္ ကားရံထားလုိ႔ ေတာင္ငါးလုံးရန္ ႏြားျခံတုိ႕လုိ ရာဇျဂိဟ္ျမိဳ႕သို႔ဟု နိႆ်ဆုိခဲ့ၾကသည္။ ထုိမွ်ေလာက္ လူဦးေရ ထူထပ္ေသာ ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႕ၾကီး တစ္ျမိဳ႕လုံးကို သိမ္သမုတ္ထားသည္။ ထိုျမိဳ႕ၾကီးသည္ပင္ သိမ္မည္ပါသည္။ ထုိသိမ္ၾကီးထဲမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြ အိပ္ၾကသည္၊ ေနၾကသည္၊ က်င့္ၾကီးက်င္ငယ္အမႈ ျပဳၾကသည္၊ ဇနီးခင္ပြန္းတုိ႔ျပဳၾကသည့္အမႈေတြ ျပဳၾကသည္။ ထုိဘုရားလက္ထက္ကေတာင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား သိမ္ထဲမွ ေနခြင့္ျပဳေသးတယ္ဆုိရင္ ဒီေခတ္မွာ သိမ္ထဲ အမ်ိဳးသမီးမ်ားမ၀င္ရဟုေသာ တားျမစ္ခ်က္သည္ ပုဂၢဳိလ္ေရးဆန္ေသာ ဆက္ဆံမႈသာျဖစ္သည္။ သိမ္ထဲ ၀င္ျခင္းေၾကာင့္ ဘာမွ မျဖစ္ပါဟု ယူဆပါသည္။ သိမ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေက်ာင္းမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဘုရားမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္ေစ အမ်ိဳးသားျဖစ္ေစ ရဟန္းပဲျဖစ္ေစ အကုသုိလ္စိတ္ႏွင့္ ၀င္ရင္ သြားရင္ေတာ့ အျပစ္ရွိသလုိ ေကာင္းတဲ့စိတ္နဲ႔သြားရင္ေတာ့ ကုသိုလ္ေတြ ရမွာအမွန္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
တခ်ိဳ႕က ဘုရားေက်ာင္းသိမ္ေတြမွာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား မ၀င္ရျခင္းသည္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားက ဘုန္းကံ မရွိေသာေၾကာင့္ဟု ယူဆထားၾကသည္။ တကယ္ေတာ့ ထုိအယူအဆ မမွန္ကန္ဟုဆုိရပါမည္။ အမ်ိဳးသမီးရဟန္းမမ်ား ထြန္းကားသည့္အခ်ိန္အခါက အမ်ိဳးသမီးမ်ားကိုယ္တုိင္ သိမ္ထဲ၀င္ျပီး ရဟန္းျပဳၾကသည္၊ ကံၾကီးကံငယ္ျပဳၾကသည္၊ သူတုိ႔ကိုယ္တုိင္ ရဟန္းမ်ားျပဳလုပ္ႏုိင္သည့္ ကံၾကီးကံငယ္မ်ားကို ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္မွာ ရဟန္း မဟုတ္ေသာ အမ်ိဳးသားမ်ားထက္ ဘုန္းကံရွိေနသည္ဟု ဆုိရေပမည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ဘုန္းကံအေၾကာင္း ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးၾကမည္။
အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ဘုန္းကံ
အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ ေယာက္်ားမ်ားထက္ ဘုန္းကံနိမ့္တယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ေျပာရရင္ သူမ်ားအတင္းေျပာသလုိ ျဖစ္ေနမယ္၊ တကယ္ေတာ့ အမ်ိဳးသားလဲ လူသား အမ်ိဳးသမီးလဲ လူသားဆုိေတာ့ လူျဖစ္ဖုိ႔ရန္ ဘုန္းကံအတူပါလာတာျခင္း အတူတူပဲျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ဘုန္းကံအနဲအမ်ားအေပၚ မူတည္ျပီး အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီး ကြဲျပားေပမဲ့ သာသနာအတြက္ေရာ လူမႈေရးအတြက္ ႏုိင္ငံေရးအတြက္ေတြပါ အက်ိဳးျပဳေပးႏိုင္တာကေတာ့ တန္းတူ လုပ္ႏုိင္ၾကသည္ဟု ယူဆမိပါသည္။ အေကာင္း (positive view) အျမင္ကိုသာ ေရးခ်င္ေပမဲ့ ေမးလာတဲ့သူရွိလာေတာ့ ေမးခြန္းအရ ဘုန္းကံနိမ့္ျခင္းအေၾကာင္းကုိ စာေပမွာ ျပဆုိထားတဲ့ စကားအခ်ိဳ႕နဲ႕ တင္ျပရပါလိမ့္မည္။
အဘိဓမၼာ ၇ က်မ္းတြင္ အပါအ၀င္ျဖစ္သည့္ ဓမၼသဂၤဏီပါဠိေတာ္ အ႒ကထာ (အ႒သာလိနီ) စာမ်က္ႏွာ ၃၅၈-၃၅၉ တုိ႔၌ ဣတၳိလိဂၤံ ဣတၳိနိမိတၱံအဖြင့္မွာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ အမ်ိဳးသားမ်ား ခႏၶာကိုယ္တည္ေဆာက္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အသြင္အျပင္ မတူပုံႏွင့္ ထုိအသြင္အျပင္ျဖစ္ေပၚလာရျခင္း၏အေၾကာင္းမ်ားကို ျပဆုိထားသည္။ သရက္မ်ိဳးေစ့ဗီဇေၾကာင့္ သရက္ပင္အသြင္သဏၭာန္ျဖစ္လာရသလုိ အမ်ိဳးသမီးပုံသဏၭာန္ ျဖစ္လာရျခင္းကလည္း ထုိအသြင္သဏၭာန္ကို ျဖစ္ေစ ပဋိသေႏၶမ်ိဳးေစ့ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ဒါကို စာက ကမၼဇ (ကံေၾကာင့္)ဟု ေခၚသည္။ အမ်ိဳးသားမ်ားကိုလည္း ထုိနည္းအတူမွတ္ေလ။
တခါက ေသာေရယ်အမ်ိဳးသား အလြန္ေခ်ာေမာလွပေသာ အရွင္မဟာကစၥာယန ရဟႏၱာမေထရ္ကို ျမင္ျပီး အေယာနိေသာမနသိကာရ (မေကာင္းတဲ့စိတ္ကူး) ျဖစ္မိသည္၊ ဒီေလာက္လွတဲ့သူ ငါ့မိန္းမျဖစ္ရင္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမလဲဟု အေတြးစိတ္၀င္လာတဲ့အမွ် ထုိေသာေရယ် သူေ႒းသား သူ၏အမ်ိဳးသားအဂၤါမ်ားေပ်ာက္ကြယ္သြားျပီး အမ်ိဳးသမီးအဂၤါေပၚေပါက္လာခဲ့သည္၊ (ဓမၼပဒအ႒ကထာ ေသာေရယ်၀တၳဳ)။ တခါက ရဟန္းမတစ္ေယာက္သည္လည္း အမ်ိဳးသမီးအဂၤါမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားျပီး အမ်ိဳးသားအဂၤါမ်ားေပၚေပါက္လာသည္၊ ဘုရားရွင္အားေလွ်ာက္ထားေသာအေခါ ဘုရားရွင္က ရဟန္းေတာ္မ်ား ေနေသာေက်ာင္းသုိ႔ ေရႊ႕ထားေပးခဲ့ရဖူးသည္။ (ပါရာဇိကဏ္ပါဠိေတာ္-၄၃)။
ထုိကဲ့သုိ႔ အမ်ိဳးသမီးလိင္ (ဣတၳိလိဂၤ)ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလိင္ (ပုရိသလိဂၤ)ႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ဓမၼသဂၤဏီအ႒ကထာက ဤကဲ့သုိ႔ဆုိထားသည္၊ ‘‘အမ်ိဳးသား လိင္ သည္ ျမတ္၏ (ဥတၱမ)၊ အမ်ိဳးသမီးလိင္သည္ ညံ့၏ (ဟီန)ဟု ဆုိထားသည္။ ေသာေရယ်သူေ႒းသားကဲ့သုိ႕ေသာ အမ်ိဳးသား လိင္အဂၤါ ေပ်ာက္ကြယ္သြားျခင္းသည္ အလြန္အားေကာင္းေသာ အကုသုိလ္ (ဗလ၀ အကုသလ) အစြမ္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အမ်ိဳးသမီးလိင္အဂၤါ ရရွိျခင္းသည္ကား အနဲငယ္ေသာ ကုသိုလ္ (ဒုဗၺလ ကုသလ) အစြမ္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိထားသည္။ တဖန္ အထက္ပါ ဘိကၡဴနီမကဲ့သုိ႔ အမ်ိဳးသမီးလိင္အဂၤါ ေပ်ာက္ကြယ္သြားျခင္းသည္ အနဲငယ္ေသာ အကုသိုလ္ (ဒုဗၺလ အကုသလ) အစြမ္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္၊ အမ်ိဳးသားလိင္အဂၤါေပၚေပါက္လာျခင္းသည္ အလြန္စြမ္းအားၾကီးေသာ ကုသုိလ္ (ဗလ၀ ကုသလ) ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ျပထာသည္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေသာ္ ၂ မ်ိဳးလုံး ကြယ္ေပ်ာက္ျခင္းသည္ အကုသုိလ္ အနဲအမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္သလုိ ေပၚေပါက္လာရျခင္းကလဲ ကုသုိလ္ အနဲအမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ရသည္။
ထိုအ႒ကထာဆရာ၏အဆုိမ်ားအရ- အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ အမ်ိဳးသားမ်ားထက္ အကုသိုလ္ၾကီးခဲ့သလုိ ကုသုိလ္ကံေတြ နဲခဲ့ေသာ ေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္ရသည္ဟုဆုိသည့္အတြက္ ဘုန္းကံလဲ နဲသည္ဟု ဆုိရေပမည္။ ဘုန္းကံဆုိသည္မွာ ကုသုိလ္ကံကိုဆုိလုိပါသည္။
အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ ခႏၶာကိုယ္တည္ေဆာက္ပုံကုိက အမ်ိဳးသားမ်ားကဲ့သုိ႔ ေပါ့ပါးမႈမရွိ၊ လြတ္လပ္မႈမရွိသည့္ အျပင္ ေယာက္်ားမ်ားထက္ သီးျခား ကုိယ္၀န္ေဆာင္ရျခင္း၊ သားေမြးရျခင္း၊ ဥတုလာျခင္း စတဲ့ဒုကၡမ်ားသည္ ေယာက္်ားမ်ားထက္ ဘုန္းကံနဲပါးျခင္းဆုိတဲ့ လကၡဏာမ်ားရွိေနသည့္အတြက္ စာနာေထာက္ထားသင့္သည္။
အမ်ိဳးသမီးမ်ားအခြင့္အေရး
ျမတ္ဗုဒၶသာသနာေတာ္မွာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ အမ်ိဳးသားမ်ားကဲ့သုိ႔ သာသနာ့၀န္ထမ္းမ်ား ျဖစ္ခြင့္ရွိသည္၊ ဘုရားရွင္၏ လက်္ာ လက္၀ဲမ်ားျဖစ္ခြင့္ရွိသည္၊ အရွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္ အဆင့္တူ ပညာအရာ၀ယ္ ေခမာေထရီ၊ အရွင္ေမာဂၢလာန္ႏွင့္အဆင့္တူ တန္ခုိးအရာ၀ယ္ ဥပၸလ၀ဏ္ေထရီႏွင့္ တျခား ဓမၼကထိကအရာ ဓမၼဒိႏၷာေထရီႏွင့္ ၀ိနည္းေဆာင္အရာမွာ ပဋာစာရီစေသာ အမ်ိဳးသမီးရဟန္းမမ်ားကဲ့သုိ႔ အမ်ိဳးသားမ်ားနည္းတူ ရာထူးမ်ား ရရွိၾကသည္။ မဂ္ ဖုိလ္ နိဗၺာန္၀င္ရာမွာလဲ အမ်ိဳးသားမ်ားကဲ့သုိ႔ အမ်ိဳးသမီးမ်ားလဲ ၀င္ေရာက္ႏုိင္သည္ ျဖစ္ရာကား သာသနာမွာ အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးအဆင့္တူဟု ဆုိႏိုင္သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း အမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ ဂရုဓမ္ ၈ ပါးကား အမ်ိဳးသားမ်ားကဲ့သုိ႔ ခႏၶာကိုယ္ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ပုံ မတူရာကား အႏၱရာယ္မ်ားမွ ကာကြယ္ရန္ သတ္မွတ္ထားသည္က လြဲ၍ အားလုံး ခံစားခြင့္တူသည္ဟု ဆုိရမည္။ သာသနာေတာ္မွာ အခြင႔္တူခံစားမႈ ရွိေေသာ္လည္း အမ်ိဳးသားမ်ားကသာ ျဖစ္ခြင့္ရွိျပီး အမ်ိဳးသမီးမ်ား ျဖစ္ခြင့္မရွိေသာ အရာမ်ားကား ရွိေသးသည္။
ဘုရား၊ ျဗဟၼာ၊ စၾကာ၀ေတးမင္း၊ မာနတ္မင္း၊ သၾကားမင္းဟုေသာ ထုိေနရာမ်ားမွာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ျဖစ္ခြင့္မရွိ။ ‘‘ဘုရား ျဗဟၼာ မင္းစၾက္ာႏွင့္ မာရ သကၠံ မိန္းမမွန္ အမွန္ မျဖစ္ရာ’’ ဟု ငယ္ငယ္ သာမေဏေက်ာ္တန္း ၀င္စဥ္က ရဖူးသည္ ကဗ်ာေဆာင္ပုဒ္ျဖစ္သည္။ (အဂၤုတၱရနိကာယ္ ပထမအုပ္)။
အ႒သာလိနီတြင္ ဘုရားျဖစ္ဖုိ႔ရန္ ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္ထဲမွာ လိဂၤသမၸတၱိ ဆုိတာပါသည္၊ ဆုိလုိသည္မွာ ေယာက္်ားလိင္အဂၤါရွိရမည္ဟု ဆုိသည္။ ‘‘မႏုႆတၱံ လိဂၤသမၸတၱိ၊ ေဟတု သတၳာရဒႆနံ’’။ ဗုဒၶ၀ံသ-၂-၅၉ ႏွင့္ အ႒သာလိနီ ဗုဒၶ၀င္အခန္းမွာ ေလ့လာႏုိင္ပါသည္။
အမ်ိဳးသမီးႏွင့္အကုသုိလ္
ကုသိုလ္ အကုသိုလ္တုိ႔သည္ လူတစ္ေယာက္၏ ဘုန္းကံမ်ားဟုေခၚသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္၏ ဘုန္းကံၾကီးျခင္း ဘုန္းကံနဲျခင္းကို ကုသိုလ္ အကုသုိလ္ကံတို႔၏ အနဲအမ်ားျဖင့္ ဆုံးျဖတ္ၾကသည္။ ဘုန္းကံၾကီးသူသည္ ကုသုိလ္ကံၾကီးသူမ်ားျဖစ္ျပီး အကုသုိလ္ကံ နဲသူမ်ားျဖစ္သည္။ ဘုန္းကံနဲျခင္းဆုိသည္မွာ ကုသုိလ္ကံနဲပါးျခင္းႏွင့္ အကုသုိလ္ကံ မ်ားျပားျခင္းျဖစ္သည္။
ဗလ၀ အကုသလ ၀ေသန- မ်ားစြာေသာ အကုသုိလ္အစြမ္းေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္ရတယ္ဆုိေတာ့ အမ်ိဳးသမီးမ်ားက အမ်ိဳးသားမ်ားထက္ အကုသုိလ္အျဖစ္မ်ားသလား? ေမးစရာရွိလာသည္။
တခါက အႏုရုဒၶါမေထရ္ၾကီး ဘုရားထံေရာက္လာျပီး ‘‘အရွင္ဘုရား-တပည့္ေတာ္ နတ္မ်က္စိႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးေတြ ငရဲက်ေရာက္ေနတာကို ေတြ႕ေနရပါတယ္ဘုရား၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဒီလုိျဖစ္ရပါသလဲဘုရား’’ ေမးေလွ်ာက္ေသာ အခါ ဘုရားရွင္က ‘‘အႏုရုဒၶါ အမ်ိဳးသမီးေတြ ငရဲေရာက္ေနၾကတယ္ဆုိတာ အခ်က္သုံးခ်က္ႏွင့္ တစ္ေနကုန္ ေနေနၾကလုိ႔ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ ၃ ခ်က္က---
၁။ နံက္ပုိင္းမွာ- အမ်ိဳးသမီးေတြက မစၦရိယစိတ္ေတြနဲ႔ ေနၾကတယ္။
၂။ ေန႔လည္ပုိင္းမွာေတာ့- ဣႆာ စိတ္နဲ႕ ေနၾကတယ္။
၃။ ညေနပုိင္းမွာေတာ့- ရာဂစိတ္နဲ႕ ေနၾကတယ္။
‘‘နံနက္ မေစၦ ေန႔လည္ ဣႆာ ညေန ရာဂ’’ ဆုိတဲ့ ငယ္ငယ္က ရထားတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္တစ္ပုိင္းတစ္စေလး ျဖစ္ပါတယ္။ (အဂၤုတၱိဳရနိကာယ္၊ ပထမအႏုရုဒၶါသုတ္၊ ႏွာ ၂၈၅)။
ဤသုတ္ေတာ္က အမ်ိဳးသမီးမ်ားက အမ်ိဳးသားမ်ားထက္ အကုသုိလ္စိတ္ အျဖစ္မ်ားတယ္၊ ျဖစ္ခ်ိန္ ပိုမ်ားတယ္ဆုိတာ ျပဆုိျခင္းပဲ ျဖစ္သည္။ နံက္ အိပ္ယာထ မိုးလင္းတာနဲ႔ ကိုယ့္ပုိင္ဆုိင္မႈအေပၚမွာ မစၦရိယစိတ္ စျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိတယ္၊ ေန႔လည္ပုိင္းေရာက္လာေတာ့ သူတစ္ပါးပုိင္ဆုိင္မႈ ေအာင္ျမင္မႈ ျပည့္စုံမႈအေပၚမွာ ဣႆာစိတ္ျဖစ္တတ္တယ္ဟုဆုိသည္၊ ထုိ ဣႆာအေၾကာင္းကို စာေရးသူ၏ဆုိက္တြင္ ေလာကအဖ်က္တရား အပုိင္း(၁)တြင္ အက်ယ္တ၀န္႔ျပဆုိထားျပီး မစၦရိယအေၾကာင္းကိုေတာ့ ေလာကအဖ်က္တရား အပုိင္း (၂) တြင္ ေဖာ္ျပီးျဖစ္ရကား ထုိပုိ႕စ္မ်ားကို ေလ့လာႏုိင္ပါသည္။ ညပုိင္းတြင္ အမ်ိဳးသမီး ရာဂစိတ္ပုိျဖစ္တယ္ဟု ဆုိသည္။
စာေရးသူ၏အယူအဆ မဟုတ္ပါ၊ ဘုရားေဟာမ်ားကိုသာ ထုတ္ေဖာ္ျပျခင္းပဲ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ကုသုိလ္ေကာင္းမႈျပဳေနၾကသူမ်ားကလဲ အမ်ိဳးသမီးမ်ားပင္ျဖစ္သည္၊ စာေရးသူ၏ပညာေရးကို ေထာက္ပံ့သူမ်ားကားလဲ အမ်ိဳးသမီးက ခက္မ်ားမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ နတ္ျပည္မွာ နတ္သားတစ္ေယာက္ တစ္ဖတ္ နတ္သမီး ၅၀၀ ဆုိေတာ့ နတ္ျပည္အေရာက္မ်ားသူေတြကလဲ အမ်ိဳးသမီးမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ထုိသုတ္အဆုိအရ ထိုအဂၤါ၃ ရပ္ျဖင့္ အျဖစ္မ်ားသူမ်ားကို ရည္ရြယ္သည္၊ အမ်ိဳးသမီးအားလုံးကို မဆုိလုိ၊ ျဖစ္တတ္တဲ့သေဘာကို ဆုိလုိသည္၊ ငရဲက်ေရာက္ေနေသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကိုသာ ဆုိလုိပါသည္။ ငရဲက်ေရာက္တတ္တယ္ဟုဆိုသည္။ ေတာ္ၾကာ အမ်ိဳးသမီးထုက ဒီလုိေျပာရမလားဆုိျပီး စာေရးသူ ပါးစပ္ေပါက္ ပိတ္သြားႏုိင္သည္။ pppppppp..
နတ္ျပည္ေရာက္သူ အေရအတြက္ၾကည့္ျပန္ေတာ့ အမ်ိဳးသမီးမ်ားက ေကာင္းရာဘုံကို အျဖစ္မ်ားသလုိျဖစ္သည္အတြက္ ေကာင္းမႈျပဳသူမ်ားသည္ဟုလည္း ဆုိႏုိင္သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း အမ်ိဳးသမီးဘ၀ကေန တုိက္ရုိက္အေနနဲ႕ ဘုရားအျဖစ္ သၾကားမင္း လူမင္း နတ္မင္း ျဗဟၼာ အျဖစ္ကိုေတာ့ မရႏုိင္ အမ်ိဳးသားဘ၀ေရာက္ေအာင္ ေကာင္းမႈျပဳ အမ်ိဳးသားဘ၀ျဖစ္ခ်င္သည့္ဆႏၵျဖင့္ ဆႏၵျပဳၾကရသည္။ ထုိအမ်ိဳးသားဘ၀ ရရွိျပီးမွသာ ဘုရား သၾကားစတဲ့ ဘ၀မ်ိဳးမ်ားကို ရႏုိင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားရွင္၏ မယ္ေတာ္သည္ပင္ သႏၱဳသိတ နတ္သား ျဖစ္ခဲ့သည္ကို သတိျပဳသင့္ေပသည္။ အရွင္အာနႏၵာသည္ မိန္းမျဖစ္ခဲ့တဲ့ဘ၀ေတြ မ်ားစြာရွိခဲ့သည္။ ဘုရားရွင္ႏွင့္ အရွင္သာရိပုတၱရာစတဲ့ သာ၀ကၾကီးမ်ားသည္လည္း လူသားထက္ ဘုန္းကံနိမ့္သည့္ တိရစၦာန္ဘ၀တုိ႔ျဖင့္ မ်ားစြာက်င္ခဲ့ရသည္တုိ႔ကို ေထာက္ဆ၍ ဘုရားျဖစ္ဖုိ႔ သာ၀ကၾကီးမ်ားျဖစ္ဖုိ႔ ဘ၀အမ်ိဳးမ်ိဳး ဘုန္းကံအမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔ျဖင့္ သံသရာကို ျဖတ္သန္းျပီးမွ ဘုရားအျဖစ္၊ သာ၀ကၾကီးမ်ားအျဖစ္ၾကရသည္ကို ေထာက္ဆလ်င္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားလဲ ပစၥဳပၸန္ လက္ရွိဘ၀မွာ ဘုရားအျဖစ္ကို မရႏုိင္ေပမဲ့ ဘုရားေလာင္းႏွင့္ သာ၀ကေလာင္းၾကီးမ်ားနည္းတူ ပါရမီမ်ား ျဖည့္ျပီး ဘုရားအျဖစ္ သာ၀က (အမ်ိဳးသား)ၾကီးမ်ားအျဖစ္ကို ရႏုိင္ပါသည္။ ဤကား အမ်ိဳးသမီးမ်ား မျဖစ္ႏုိင္သည့္အရာမ်ားကို ရႏိုင္သည့္ အခြင့္လမ္းျဖစ္သည္။
ေဖ့ဘုတ္မွာတင္ထားတဲ့ ခ်စ္စရာအမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးမ်ား၏ ဘုန္းကံ
ယေန႔ေခတ္အမ်ိဳးသမီးမ်ား
ခႏၶာကိုယ္ဖြဲ႔စည္းပုံသည္သာ သုိ႔မဟုတ္ ရုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာသည္သာ အမ်ိဳးသားမ်ားထက္ နိမ့္ေနသည္ဆုိေစကာမူ စိတ္ဓာတ္ေရးရာ အသိပညာ ပုိင္းဆုိင္ရာမွာကား အဆင့္တူဟု ဆိုႏုိင္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သာသနာမွာ အမ်ိဳးသားမ်ားကဲ့သုိ႔ ရာထူးမ်ားရသည္၊ မဂ္ ဖုိလ္ နိဗၺာန္၀င္ႏုိ္င္သည္။
ယေန႔ေခတ္မွာ ႏုိင္ငံ၏ ေခါင္းေဆာင္ပုိင္းေနရာမ်ားမွာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ေနရာယူလာသည္၊ တုိင္းျပည္၏ေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖစ္လာၾကသည့္အတြက္ ျပည္သူမ်ား အေလးေပးဆက္ဆံရမည့္ သူမ်ားျဖစ္လာၾကသည့္အတြက္ လုပ္ရည္္ကုိင္ရည္ ႏွလုံးရည္မ်ား တန္းတူ ရွိလာႏုိင္သည္ဟု ဆုိႏုိင္ပါသည္။
ဤသုိ႔အားျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ဘုန္းကံနိမ့္သည္ဟု အထင္အျမင္ျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို အထင္မေသးသင့္။
ဒကာေတာ္ ေနာင္ေနာင္ေရ--ေမာင္ရင္ရဲ့ အေမးကို ဘုန္းဘုန္းတတ္ႏုိင္သေလာက္ ဤမွ်ေလာက္ျဖင့္စုစည္းတင္ျပလုိက္ရပါသည္။ ေက်နပ္မႈမရွိေသးပါက ေရွ႕ဆက္ျပီး ေလ့လာႏုိင္ပါသည္။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ
သီတဂူစတား
၅-၈-၂၀၁၁
ဤဘေလာ့ဂ္ ေရးသားသူသည္

စာေရးသူ သီတဂူစတား၏ဘ၀ကို အမရပူရျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္မွ အေျခခံက်က် စနစ္တက် တည္ေဆာက္ေပးခဲ့သည္၊ ထုိ႔ေနာက္ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွ ထုိရရွိလာေသာ ဘ၀ကို အသုံးခ် ဘ၀ေရာက္ေအာင္ ဖန္တီးေပးခဲ့သည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤဘေလာ့ဂ္သည္ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္ထားျခင္းျဖစ္သလုိ သီတဂူစတား၏ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ထင္ဟပ္ေစပါသည္။
သီတဂူစတား သုိ႔ဆက္သြယ္ရန္---
အရွင္ေကာ၀ိဒသိရီ (သီတဂူစတား) Kovida
Sitagu International Buddhist Academy (YGN)
Dagon (North), Yangon, Myanmar
Phone: 09-7956-30013/09-250 790 483
အီေမးလ္= sitagustar.0073@gmail.com ၊ sitagustar2010@gmail.com
Phone: 09-7956-30013/09-250 790 483
အီေမးလ္= sitagustar.0073@gmail.com ၊ sitagustar2010@gmail.com
2009 ခုႏွစ္ အတြက္ အကယ္ဒမီဆု
သီတဂူ ကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ ဆက္သြယ္ရန္--
သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (ရန္ကုန္)
အမွတ္-၁၀၊ ပါရမီလမ္းႏွင့္ ပင္လုံလမ္းဒါင့္၊ ေဘလီတံတားထိပ္၊ ဒဂုျံမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပုိင္း၊
ဖုန္း-၀၁-၅၈၁ ၉၉၉/ ၅၈၁ ၈၈၈/ ၅၈၁ ၇၇၇
အီးေမးလ္=thesitagu@gmail.com
သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (စစ္ကိုင္း)
စစ္ကိုင္းေတာင္၊ စစ္ကိုင္းျမိဳ႕
ဖုန္း-၀၇၂-၂၂၂၆၀။ ၂၁၆၁၁
အီးေမးလ္=thesitagu@gmail.com
အမွတ္-၁၀၊ ပါရမီလမ္းႏွင့္ ပင္လုံလမ္းဒါင့္၊ ေဘလီတံတားထိပ္၊ ဒဂုျံမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပုိင္း၊
ဖုန္း-၀၁-၅၈၁ ၉၉၉/ ၅၈၁ ၈၈၈/ ၅၈၁ ၇၇၇
အီးေမးလ္=thesitagu@gmail.com
သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (စစ္ကိုင္း)
စစ္ကိုင္းေတာင္၊ စစ္ကိုင္းျမိဳ႕
ဖုန္း-၀၇၂-၂၂၂၆၀။ ၂၁၆၁၁
အီးေမးလ္=thesitagu@gmail.com
ဘ၀ရဲ့အနိမ့္အျမင့္
ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့ အနိမ့္ အျမင့္၊ ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့က်ရႈံးမႈႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈေတြကို ကိုယ့္ရဲ့ အလုပ္ ကိုယ့္ရဲ့ အေျပာ ကိုယ့္ရဲ့ အေတြးကပဲ ဆုံးျဖတ္ေပးသြားတာပါ။
မေမ့သင့္ရာ
“လူေတြက ေသျခင္းတရားကို ေမ့ေနတတ္ၾကပါတယ္၊ ေသရမွာကို ေမ့ေနတတ္ၾကလုိ႕ပဲ အတၱေတြ မာနေတြ ဖုံးလႊမ္းျပီး တကုိယ္ေကာင္းဆန္ စိတ္ေတြ ေမြးဖြားတတ္ၾကပါတယ္၊ ထုိအခါ လူ႔ပတ္၀န္က်င္နဲ႔ အဆင္မေျပမႈေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေသျခင္းတရားကို အမွတ္ရေစျခင္းသည္လည္း လူ႕ပတ္၀န္က်င္အတြက္ အေကာင္းတကာထဲက အေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္တယ္ဆုိတာပါပဲ။”
သီတဂူစတား
၂၈-၅-၂၀၁၂
သတင္စကား
သီတဂူစတားသည္ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ စီမံမႈျဖင့္ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္၊ ရန္ကုန္တြင္ ကထိက၊ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးတာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္လွ်က္ရွိသည္။
ကိုယ္ေရးတဲ့ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္
သီတဂူစတားသည္ စာေရးဆရာမဟုတ္ပါ သို႔ေသာ္လည္း စာေရးခ်င္ပါသည္၊ သီတဂူစတားဆုိက္ကိုလည္း ကိုယ္ပုိင္မွတ္စုသေဘာအေနနဲ႕ မွတ္တမ္းတင္ျခင္းမွ်သာျဖစ္သည္။ ၾကီးက်ယ္တဲ့ဆုိက္ မဟုတ္၍ ၾကီးက်ယ္ေသာ စာမ်ားကား မဟုတ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း တုိလီတိုထြာ ျဗဳတ္စျဗင္ေနာင္ေလးေတြ မွတ္စုအျဖစ္ ေရးျပီး တင္ေနသူပါ။ ဒါေလးေတြက ကြ်ႏု္ပ္ရဲ့ မေျပာပါးေလာက္တဲ့ ရွိစုမဲ့စုေလးေတြ အကုန္သုံး ထုတ္ျပထားတဲ့ အမည္ေလးေတြေပါ့။ သီတဂူစတား (စာေရးသူ) အသက္ ၁၄ ႏွစ္ေလာက္ကထဲက အမရပူရဲျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတိုက္ ဘ၀ကိုျမဳတ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။ ထုိစာသင္တုိက္မွာဘဲ ရဟန္းေတာ္မ်ားရသင့္ရထုိက္တဲ့ အနည္းငယ္ေသာ ဘြဲ႕ေတြလဲရခ့ဲပါတယ္၊ သာသနဓဇဓမၼာစရိယ (၁၉၉၉)၊ မဟာဂႏၶာရာမိကဓမၼာစရိယ (၁၉၉၆)၊ ၀ိနယနိကာယ၀ိဒူ (၁၉၉၄)၊ အဂၤုတၱရနိကာယ၀ိဒူ (၁၉၉၈)ဘဲြ႕မ်ားမျဖစ္စေလာက္ ရခဲ့တယ္၊ ဒုတိယပုိင္းဘ၀တစ္စိတ္ကိုေတာ့ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ကစျပီး သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။ ထုိ တကၠသိုလ္ၾကီးမွပင္၂၀၀၁ ခုႏွစ္ွ English Diploma (2003)၊ Japanese Level 4 & 3 (2004/5)၊ ႏွင့္ ၂၀၀၇ ခု B.A (Buddhism) ဘဲြ႕ရခဲ့တယ္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ပူေနးျမိဳ႕၊ ပူေနးတကၠသိုလ္မွာ (Philosophy)ဒႆနိကေဗဒႏွင့္ M.A ရရွိျပီး ယခုအခါ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ အေထာက္အပံ့ျဖင္ပင္ ေစာမယေကာလိပ္ ဘုံေဘျမိဳ႕၊ အိႏၵိယႏုိင္ငံမွာ Ph.D အတြက္ စာတမ္းေရးျပီး က်မ္းတင္ျပီးျဖစ္ပါသည္။ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ တြင္ ကထိကတာ၀န္ ယူလွ်က္ရွိသည္။
ဖိတ္ေခၚပါသည္
ေဆာင္းပါးႏွင့္ဓာတ္ပုံမ်ား The word is an invaluable like a jewel if it gives the knowledge or is able to make a person's situation change ( that is from a lower state to a higher state) with a word. In this day, there are a large number of persons who are searching for and giving it so that you are also one of them. Are you who searching for it or giving it? If you all my dhamma friends have a wish to give the profits to the people like knowledge, send it with or without photos as well as amazing photos to this very mail(sitagustar.0073@gmail.com). ကိုယ့္ရဲ့စကားတစ္ခြန္းဟာ လူတစ္ေယာက္အတြက္ အေျပာင္းလြဲေလးတစ္ခု (အေျပာင္းအလဲဆုိသည္မွာ ေကာင္းေသာ ေျပာင္းလဲျခင္း) ေပးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီစကားဟာ အဖုိးမျဖက္ႏုိင္တဲ့ ရတနာပါ။ ယေန႕ ေခတ္မီးတုိးတက္ေနတဲ့ႏုိင္ငံတုိင္းမွာ လူငယ္ေရာ လူၾကီးပါ အြန္လုိင္းကေနဘဲ ရတနာေတြရွာေနၾကပါတယ္ ရတနာေတြ ေပးေနၾကပါတယ္၊ မွ်ေ၀ဘို႕လည္းေမ်ာ္ေနၾကပါတယ္။ ထူးစမ္ေထြလာဓာတ္ပုံမ်ား၊ သတင္းထူးမ်ား၊ အက်ိဳးျပဳေဆာင္းပါးမ်ား ေပးပုိ႕ ႏုိင္ပါျပီ။
လာေရာက္ ေလ့လာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား
Popular Posts
-
ဒီေန႔ သင္တန္းစတင္ပိတ္ ********* ၂၀၁၆ B.A ေနာက္ဆုံးႏွစ္ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ အမွတ္တရ။ (သီတဂူကမ႓ာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္၊ ရန္ကုန္) မၾကာမီ ေနရာအသီး...
-
ဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္ခန္းမေဆာင္ အုဌ္ျမစ္ေတာ္စီ မဂၤလာအခမ္းအနား ************ သီတဂူ ၂၀၁၆ ေအာက္တုိဘာ ၄ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ သီတဂူဆရာ...
-
ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သီတဂူအဓိပတိအား လာေရာက္ ဖူး ********** သီတဂူ ၂၀၁၆ ၾသဂုတ္ ၂၁ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀက...
-
သီတဂူ Study Tour အင္ဒိုနီးရွား ********** သီတဂူ ၂၀၁၆ ႏိုဝင္ဘာလ ၆ သီတဂူဗုဒၶတကၠသုုိလ္မ်ား၏ အဓိပတိ သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီး၊ တပည့္ စာခ် ဆရာေတာ္မ်ားႏွင...
-
ေအာင္ျမင္ေသာ ခရီးသည္ ဘ၀ေသာတံ ဘေ၀၀ါဟံ၊ တိေဏၰာ ပါရဂၤေတာ အဟု။ ဧေတန သစၥ၀ေစၥန၊ ဂမနံ ေမ သမိဇၥ်တု။ ျမတ္ဗုဒၶသည္ ဘ၀သံသရာတည္းဟု ေရပင...
-
အစၥေရးႏိုင္ငံ သမၼတအိမ္ေတာ္ေရာက္ သီတဂူအဓိပတိ *********** သီတဂူ ၂၀၁၆ စက္တင္ဘာလ ၁၂ အစၥေရးႏိုင္ငံေရာက္ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀ...
-
သီတဂူဆရာေတာ္ႏွင့္ အစၥေရးဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြ႔ဆုံ ******** သီတဂူ ၂၀၁၆ စက္တင္ဘာလ ၁၃ မေန႔က (12-9-2016) အစၥေရးႏိုင္ငံ ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီး...
-
“ကမၻာ့ကိုးကြယ္ရာဘာသာၾကီးမ်ား၏ နိဒါန္း” စာအုပ္ ထြက္ျပီ ************************ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (ရႏ္ကုန္)မွာ သီတဂူအဓိပတိဆရ...
-
ရခုိင္ျပည္နယ္ပဋိပကၡႏွင့္ပတ္သက္၍ သံဃာ့ဆႏၵကုိ ေၾကျငာခ်က္ ထုတ္ျပန္ျခင္း -------- စစ္ကုိင္းေတာင္႐ုိး၌ သီတင္းသုံးေနထုိင္လ်က္ ရွိကုန္ေသာ သံဃာေတာ...
Vistors (1-1-2012)
တုိက္ၾကီးမ်ားရွိ အခ်ိန္
!-end>!-local>!-end>!-local>!-end>!-local>!-end>!-local>!-end>!-local>!-end>!-local>!-end>!-local>!-end>!-local>!-end>!-local>
0 comments:
Post a Comment