သီတဂူစတား

သီတဂူစတား

03 June 2013

ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ ခံယူသူတုိ႔ ရင္တြင္းစကား

ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ ခံယူသူတုိ႔ ရင္တြင္းစကား

စာမိတ္ဆက္
လူတုိင္း သတၱ၀ါတုိင္းသည္ ေအးခ်မ္းျခင္းကို လုိလားသည္၊ တည္ျငိမ္ျခင္းကို လုိလားသည္၊ မိမိဘ၀ ေအးခ်မ္းမႈ၊ မိမိမိသားစု အသက္အုိးအိမ္ ေအးခ်မ္းမႈနဲ႔ ေနာက္ ဘ၀ဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္ေရးကို ေတာင္းတ ေမွ်ာ္လင့္ၾကသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ ေအးခ်မ္း တည္ျငိမ္သည့္ဘ၀၊ ေသာကေတြ ပူေလာင္မႈေတြ ၀န္းရံေနတဲ့ ဘ၀ဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္လုိသူေတြ အေျမာက္အမ်ား ဗုဒၶသာသနာေတာ္ထဲ ၀င္ေရာက္ၾကသည္၊ ျမတ္ဗုဒၶတပည့္ ရတနာသုံးပါးကို ၾကည္ညိဳေသာ ဥပါသကာ ဥပါသိကာမ မျဖစ္ ခံယူၾကသည္။ အျမင့္ အရွင္သာရိပုတၱရာ၊ အရွင္ေမာဂၢလာန္တုိ႔လုိ ျဗာဟၼဏမ်ိဳးထဲက ဇာတ္ျမင့္ေတြလဲ ျမတ္ဗုဒၶထံေရာက္လာၾကသည္၊ အရွင္အႏုရုဒၶါ၊ အရွင္အာနႏၵာ၊ အရွင္နႏၵ၊ အရွင္မဟာကႆ စေသာ မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္ႏွင့္ သူၾကြယ္မ်ိဳးဟူေသာ ဇာတ္ျမင့္ေတြလဲ သာသနာေတာ္ထဲ ေရာက္လာၾကသည္။ ေအာက္ထစ္ဆုံး လယ္သမား ယာသမား၊ မုဆုိး တံငါ စတဲ့ သူေတြလဲ သာသနာေတာ္ထဲ ေရာက္လာသည္။ အသြင္မ်ိဳးစုံ၊ အလႊာအမ်ိဳးစုံေသာ သူေတြ သာသနာေတာ္ထဲမွာေတာ့ တန္းတူ အခြင့္တူ၊ ဘိကၡဳဟူေသာ အမည္နာမတစ္ခုတည္းသာ ျဖစ္သြားေတာ့သည္။

ယေန႔ေခတ္ ဗုဒၶဘာသာဖက္သုိ႔ လွ်ိဳလွ်ိဳနဲ႔ ကူးေျပာင္းေနသည္ကို ကုိယ္တုိင္ကိုယ္က် ေတြ႔ၾကံဳေနရသည့္ အျပင္ သတင္းေတြမွာလည္း မ်ာစြာ ေတြ႔ျမင္ေနရသည္။ သူတုိ႔တေတြ ဘာ့ေၾကာင့္ ကူးေျပာင္းလာၾကသနည္း အထူးစဥ္းစားမလုိ၊ ျငိမ္းခ်မ္းမႈကို ရခ်င္၊ တည္ျငိမႈကို ရခ်င္လြန္းေသာ ေၾကာင့္ လူမႈေရး အသုိင္းအ၀ုိင္းထဲကေန စြန္႔စားျပီး ကူးေျပာင္းလာၾကသည္မွာ လြယ္သည္ေတာ့ မဟုတ္လွ၊ သုိ႔ေသာ္လည္း သူတုိ႔တေတြ ၾကမ္းထမ္း၊ ခက္ထန္၊ အၾကင္နာမဲ့တဲ့ လူထု အသုိင္းအ၀ုိင္းထဲကေန စြန္႕စြန္႔စားစားထြက္ခြါလာခဲ့ၾကသည္။ အလားတူပဲ ဗုဒၶဘာသာ၏ေအးခ်မ္းမႈကို သိသည္၊ ၾကိဳက္သည္၊ ႏွစ္သက္သည္၊ သုိ႔ေပမဲ့ အသုိင္းအ၀ုိင္းထဲကေန စြန္႔စားထြက္ခြါဖုိ႔ ခက္ခဲေနသူေတြေရာ၊ စြန္႔စားဖုိ႔ မရဲတရဲ ရွိေနသူေတြေရာ၊ မစြန္႔စားရဲဘဲ အသုိင္းအ၀ုိင္းထဲမွာပဲ ၾကိတ္ျပီး ျမတ္ဗုဒၶတရားနည္းလမ္းအတုိင္း အလုပ္လုပ္ လုပ္ေနသူေတြေရာ အမ်ားျပားရွိသည္။

အိႏၵိယႏုိင္ငံ အခ်မ္းသာဆုံးျပည္နယ္ျဖစ္တဲ့ မဟာရ႒ျပည္နယ္မွာေတာ့ ထုိကဲ့သုိ႔ ၾကိတ္ျပီး ဗုဒၶဘာသာကို ၾကိဳက္ႏွစ္သက္သူေတြ၊ ၾကိတ္ျပီး ဗုဒၶဘာသာ အလုပ္လုပ္ေနသူေတြ မ်ားစြာရွိသည္။ တခါတရံ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြရဲ့ အကူအညီနဲ႔ တရား၀င္ လူသိရွင္ၾကား ခမ္းခမ္းနားနား လုပ္ျပီး ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ ခံယူၾကသည့္ ပြဲမ်ား ျပဳလုပ္သည္။ ၁၉၅၆ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလ (၁၄) ရက္ေန႔က ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာ၏ ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ လူ ငါးသိန္းေျခာက္ေသာင္း (၅,၆၀၀၀၀)ေက်ာ္ တျပိဳင္တည္း ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ ခံယူပြဲၾကီး က်င္းပခဲ့ဖူးသည္။ ယခုႏွစ္ (၂၅-၀၂-၂၀၁၃) ဘုံေဘျမိဳ႕အနီး ကလယန္းမွာေတာ့ စာေရးသူ ကုိယ္တုိင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ၂၀၀၀ ေက်ာ္ ျခံရံျပီး ဘာသာျခား ၂၀ ကုိ ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ သြပ္သြင္းသည့္ အခမ္းအနား တက္ေရာက္ခဲ့သည္။
(၂၄-၀၂-၂၀၁၃ ေန႔၊ ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ ခံယူပြဲ မွတ္တမ္းမ်ား — at ဘုံေဘ၊ အိႏၵိယ)
 ဗုဒၶဘာသာကို ဘာ့ေၾကာင့္ၾကိဳက္
ထုိဘာသာျခား ၂၀ ဘယ့္ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ ခံယူၾကသလဲ၊ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ေျပာသည့္ စကားေတြထဲမွာ အမ်ားစုက ဆရာၾကီး ဂုိအင္ဂါဆီမွာ ၁၀ရက္ စခန္း၊ ရက္ ၂၀ စခန္း ၀ိပႆနာ အလုပ္ လုပ္ဖူးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ၀ိပႆနာ အလုပ္ကို လုပ္ဖူးသျဖင့္ တကယ့္ ေအးခ်မ္းသည့္ ဘာသာတရားရဲ့ အႏွစ္သာရကို ေတြ႔သြားသည္၊ ဓမၼအစစ္ကုိ ေတြ႔သြားသည္။ တကယ္ေတာ့ ဓမၼသည္ ဘာသာမရွိပါ၊ ေနရာမရွိပါ၊ အခ်ိန္မရွိပါ၊ ေနရာတုိင္း အခ်ိန္တုိင္းမွာ ရွာလုိ႔ရသည္။ ဘယ္ဘာသာတရားကမွ ပုိင္ဆုိင္သည့္ ဓမၼမဟုတ္ပါ။ ျမတ္ဗုဒၶက ကုိယ္တုိင္အေတြ႕အၾကံဳျဖင့္ ရရွိ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့လုိ႔ ဗုဒၶဘာသာဟု အမည္တပ္ထားသည္။ တကယ္ေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶရွာေဖြခဲ့ တရားသည္ ဘာသာမရွိပါ၊ ေနရာတုိင္း အခ်ိန္တုိင္းမွာ ရွိေနသည့္ ဓမၼပင္ျဖစ္သည္။ ဘာသာအမည္ခံ ဗုဒၶဘာသာ၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၊ ဂ်ဴးဘာသာ၊ ဟိႏၵဴဘာသာ၊ အစၥလာမ္ဘာသာ စသည္ျဖင့္ အမည္ေတြ ကြဲျပားေနေပမည့္ ထုိတရားေတာ္ကို ထုိဘာသာတုိင္းက အားထုတ္ေနသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ အမည္ကြဲ နာမည္ကြဲ ဂုိဏ္းကြဲေတြေၾကာင့္ ငါ့ဘာသာ ငါ့ဂုိဏ္း ငါ့အသင္း စသည္ျဖင့္ တစ္ကုိယ္ေကာင္းဆန္စိတ္ေတြ ေမြးဖြားလာသည္၊ အျပိဳင္အဆုိင္ေတြ ျဖစ္လာသည္၊ ဣႆာ မစၦရိယ စိတ္ေတြ ျဖစ္လာသည္၊ မာနေတြ ျဖစ္လာသည္၊ အခ်င္းခ်င္း အျငင္းပြားမႈေတြ ျဖစ္လာသည္၊ တင္းမာမႈေတြ ျဖစ္လာသည္။ တကယ္ေတာ့ ဗုဒၶရွာေဖြေတြ႕ရွိထားသည့္ ဓမၼမွာ ဂုိဏ္းဂဏကြဲမရွိ၊ အမည္ကြဲမရွိ။ မည္သူမဆုိ အားထုတ္ႏုိင္သည္၊ လုိက္နာႏုိင္သည္၊ ကုိယ္ကို္ယ္တုိင္ အားထုတ္သူတုိင္း လုိက္နာသူတုိင္း လက္ေတြ႔ အက်ိဳးရသည္မွာ ဓမၼ၏ဂုဏ္ရည္သတၱိမ်ားထဲက သႏၵိ႒ိက ဂုဏ္အင္တစ္ခု ျဖစ္သည္။

အလင္းေရာင္ေပးသည့္ဘာသာ
ဗုဒၶဘာသာသည္ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို ကုိယ့္ဘက္ပါေအာင္ စည္းရုံးသည့္ ဘာသာမဟုတ္၊ ကုိယ့္ဘက္ပါေအာင္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ဆြဲေဆာင္ သိမ္းသြင္းသည့္ ဘာသာမဟုတ္၊ ကုိယ္ဘက္သုိ႔ ေျပာင္းလာေအာင္ လုပ္ေနသည္လည္းမဟုတ္။ ဆြယ္တရားမေဟာသည့္ ဘာသာျဖစ္သည္။ အသိဥာဏ္အလင္းကိုသာ ေပးသည့္ဘာသာျဖစ္သည္။ အေမွာင္ထဲကေန အလင္းေရာက္ေအာင္ တြန္းေပးသည့္ ဘာသာျဖစ္သည္၊ ေမာဟအမုိက္ေမွာင္ထဲကေန ဆြဲထုတ္ေပးသည့္ ဘာသာျဖစ္သည္။ မေကာင္းမႈဒုစရုိတ္ကေန ေကာင္းမႈသုစရိုတ္ဘက္သုိ႔ ေရာက္ေအာင္ ပုိ႔ေပးသည့္ ဘာသာျဖစ္သည္၊ အပါယ္ေလးပါး ဒုကၡထဲကေန သုဂတိဘုံဘ၀သုိ႔ ဆြဲေခၚေပးသည့္ ဘာသာျဖစ္သည္။ ကိေလသာ ရႊံ႕ညႊန္ထဲကေန ဆြဲထုတ္ျပီး နိဗၺာန္သုိ႔ တင္ေပးသည့္ ဘာသာျဖစ္သည္။ ယေန႔ အိႏၵိယျပည္မွာ ဗုဒၶဘာသာသုိ႔ ေရာက္လာသူမ်ားသည္ မည္သူကမွ ဖိအားေပးျပီး ဗုဒၶဘာသာသုိ႔ေရာက္ေအာင္ ေခၚသည္မဟုတ္၊ မက္လုံးေတြ ေပးျပီး ဆြဲေဆာင္ သိမ္းသြင္းေနသည္လည္းမဟုတ္၊ သူတုိ႔ဘာသာ သူတုိ႔အသိနဲ႔ အလင္းဘက္သုိ႔ ေရာက္လာၾကျခင္းျဖစ္သည္။ အမည္ခံဗုဒၶဘာသာက ဓမၼအႏွစ္သာရကုိ ကုိယ္တုိင္ ေတြ႕ရွိ ခံစားျပီး ေရာက္လာၾကျခင္းျဖစ္သည္။

တိတၳိဆရာၾကီးမ်ား၏ တပည့္ ဂရဟဒိႏၷသည္ သူ႕သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြအား ဆြယ္တရားေဟာ၏၊ သူ၏ ဆရာမ်ားသည္ အတိကိုလည္း သိသည္၊ အနာဂတ္ကိုလည္း ၾကိဳျမင္သည္ စသည္ျဖင့္ ဆရာမ်ား၏ မရွိဂုဏ္ေတြကို အရွိဂုဏ္လုပ္ျပီး ဆြယ္တရားေဟာ၏။ ျမတ္ဗုဒၶတပည့္ သီရိဂုတၱသူၾကြယ္ကေတာ့ သူ၏ကုိးကြယ္ ယုံၾကည့္မႈနဲ႔ပတ္သက္ျပီး သူငယ္ခ်င္း ဂရဟဒိႏၷအား မည္သည့္အခါမွ် ဆြယ္တရားမေဟာ။ သုိ႔ေသာ္လည္း အခါက ထုိႏွစ္ေယာက္၏ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ တိတၳိဆရာၾကီးတုိ႔၏ တကယ့္ဂုဏ္ရည္အစစ္ကို ေဖာ္ျပလုိက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶ၏အေမွာင္ကုိ ခြင္း အလင္းေဆာင္သည့္ ဓမၼကအႏုိင္ရကား တိတၳိတုိ႔၏ ပုိ႔ခ်ခ်က္ ေဟာျပခ်က္မ်ားကိုသာ လက္ခံယုံၾကည့္ခဲ့ေသာ၊ တိတၳိဆရာမ်ားကိုသာ ဘုရားဟု လက္ခံထားေသာ ဂရဟဒိႏၷတစ္ေယာက္ ဓမၼ၏ အစစ္အမွန္၊ ဗုဒၶဂုဏ္၏ အစစ္အမွန္ကို သိသြားသည္။ ဓမၼသည္ အျမဲတမ္း သစ္လြင္လ်က္ရွိသည္၊ အ၀ိဇၨာမ်က္မွန္တပ္ထားသျဖင့္သာ သတၱ၀ါေတြသည္ ဓမၼကို မျမင္ၾကျခင္းျဖစ္သည္၊ အ၀ိဇၨာမ်က္မွန္ခြ်တ္ျပီး ဓမၼအစစ္ကို ရွာေဖြေနဖုိ႔ပဲလုိသည္။ မည္သူ႔ကိုမွ် ဆြယ္တရားေဟာစရာမလုိပဲ ဓမၼဂေ၀သီ-ဓမၼကိုရွာေဖြသူတုိ႔ လုံ႕လေလးစုိက္ျပီး ရွာေဖြလုိက္ပါက ဓမၼအစစ္ရမည္ ျဖစ္သည္။

တခါက ဖခင္ ဗိမၺိသာရမင္းၾကီး သူ၏လုံ႔လပေယာဂေၾကာင့္ပင္ နတ္ရြာစံျပီး အဇာတသတ္မင္းသည္ ညတုိင္းအိပ္မရသည့္ ေရာဂါရသည္။ ထုိပူေလာင္သည့္ ေရာဂါေပ်ာက္ဖုိ႔ မည္သူ စြမ္းႏုိင္သနည္းဟု နန္းအမတ္ေတြကို ေမးခြန္းထုတ္သည္။ တိတၳိဆရာၾကီးမ်ား၏ တပည့္ေတြ သူတို႔ဆရာၾကီးက ဘယ္လုိအစြမ္းရွိပါတယ္၊ ဘယ္လုိအရည္အခ်င္းရွိပါတယ္ဟူ၍ ဆရာအသီးအသီး၏ဂုဏ္ပုဒ္ေတြျဖင့္ ဆြယ္တရားေဟာၾကသည္။ ျမတ္ဗုဒၶ၏တပည့္ ေဆးဆရာ ေဒါက္တာဇီ၀က ကေတာ့ ဘုရင္ၾကီးကုိယ္တုိင္ အမည္တပ္ျပီး သူ႔ကို အကူအညီမေတာင္းမခ်င္း တိတ္ဆိတ္ေနခဲ့သည္။ ဘုရင္ၾကီးကို ဆြယ္စရာမလိုဘဲ သူ၏ အေျခအေနသည္ ျမတ္ဗုဒၶမွတပါး အျခား အားကိုးစရာမရွိဟု သူကုိယ္တုိင္ ခံစားသည္၊ သူကို္ယ္တုိင္ပဲသိသည္။ ဤသည္ပင္ ျမတ္ဗုဒၶဂုဏ္ရည္ပင္ ျဖစ္သည္။ ျမတ္ဗုဒၶအလုိအရ ဆြယ္တရား ေဟာစရာမလုိ၊ ဓမၼကို မွ်ေ၀ဖုိ႔ပဲ ျဖစ္သည္၊ ဤသည္ပင္ လူသားတစ္ေယာက္အတြက္ တာ၀န္ျဖစ္သည္။

လူသားဆန္တဲ့တာ၀န္
လူသားတုိင္းမွာ တာ၀န္တစ္ရပ္ရွိသည္၊ ထုိတာ၀န္ကား လူသားတုိင္းရဲ့ အက်ိဳးစီးပြားကို ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ပင္ ျဖစ္သည္။ လူသားေတြ လုိအပ္ေနသည့္ အသိဥာဏ္၊ ပညာ၊ မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းေပးျခင္း၊ ၀မ္းနဲပူေဆြးရျခင္းစတဲ့ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း၊ ကုိယ္ဆင္းရဲျခင္းေတြနဲ႔ ျပည့္ၾကပ္ေနတဲ့ဘ၀ဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္ရန္ ျဖည့္ဆည္းေပးရန္၊ အေမွာင္ေလာက ကေန အလင္းေလာကကုိ ေရာက္ေအာင္၊ ႏွစ္ျမဴပ္ေနတဲ့ ဘ၀ကေန ရုန္းထႏုိင္ေအာင္၊ နည္းေပး လမ္းျပ ေဆာင္ရြက္ျခင္းတုိ႔ကို ျပဳလုပ္ေပးရန္ျဖစ္သည္။

ျမတ္ဗုဒၶ သဗၺညဳတဥာဏ္ရျပီး မ်ားမၾကာမည္မွာပဲ တပည့္အေပါင္း စုေဆာင္းမိေသာအခါ ေနရာေဒသအႏွံ႔ သြားေရာက္ျပီး ထုိကဲ့သုိ႔ လူသားဆန္တဲ့ တာ၀န္၀တၱရားေတြ ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ ေစလြတ္ခဲ့သည္။ ဘုရားသုံးလုိက္သည့္ “စရထ ဘိကၡေ၀ စာရိကံ၊ ေဒေသထ ဓမၼံ ေလာကႆ ဟိတာယ သုခါယ” စကားေတာ္သည္ လူသားတာ၀န္ကုိ ေပးလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ျမတ္ဗုဒၶတရားေတာ္အရ လူပီသသူမ်ားသည္ လူသားဆန္ေသာ ေလာကရဲ့ ဟိတ သုခ-အက်ိဳးစီးပြားမ်ားကို ျပဳလုပ္ေပးရမွာျဖစ္သည္။ လူသားဆန္တဲ့ တာ၀န္သည္ ကုိယ့္ဘက္ပါေအာင္၊ ကုိယ့္ဘာသာ ျဖစ္ေအာင္ ေျခာက္လန္႔ျပီးေတာ့လဲ မစည္းရုံး၊ ေျမာက္ထိုးပင့္ေကာ္ျပီးေတာ့လည္း မစည္းရုံး၊ နည္းေပါင္းစုံနဲ႔ ျဖားေယာင္ေသြးေဆာင္ျပီးေတာ့လည္း မစည္းရုံး၊ ဓမၼစစ္စစ္ သုခစစ္စစ္ကို ေပးရုံမွ်သာ ျဖစ္သည္၊ အသိဥာဏ္အလင္းကို ေပးရုံမွ်သာ ျဖစ္သည္။

ဒီမုိကေရစီ ဆန္ေသာ ဘာသာ
ကုိယ္စိတ္ၾကိဳက္မွ၊ ကုိယ္တုိင္ႏွစ္သက္မွ လက္ခံေစသည့္ ဘာသာ၊ လူတုိင္းကို ဘာဖိအားမွ မေပး၊ တန္းတူညီမွ်ေသာ အခြင့္ေရးကိုသာ ေပးေသာ ဘာသာသည္ ဒီမုိကေရစီဆန္ေသာ ဘာသာျဖစ္သည္။ ကုိယ့္ကိုယ္ကို ပုိင္ဆုိင္သည့္ဘာသာ၊ မျမင္ရသည့္ မည္သည့္ တန္ခုိးရွင္ကုိမွ အညံ့ခံစရာမလုိဘဲ မိမိကုိယ္ကုိယ္ကို၊ မိမိ၏ ကုိယ္စြမ္း ဥာဏ္စြမ္းကို မီွရေသာ ဘာသာသည္ ဗုဒၶအလုိက် ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဟု ေခၚတြင္သည္။ ျမတ္ဗုဒၶသည္ သူ ရွာေဖြေတြ႔ရွိလာသည့္ ဓမၼကို ကုိယ္တုိင္က်င့္ျပီးမွ ၾကိဳက္မွ ႏွစ္သက္မွ လက္ခံေစသည္၊ မ်က္စိစုံမိတ္ျပီး သူမ်ားေျပာတာကိုပဲ လက္ခံသည္ကို မႏွစ္ျမိဳ႕။ ဤသည္ကား ဗုဒၶဘာသာ၏ သေဘာပင္ျဖစ္သည္။

တခါက ျမတ္ဗုဒၶသည္ ကာလာမ ရြာသားမ်ားကို မိန္႔ဖူးသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၆၀၀ ေက်ာ္ေလာက္က ကာလာမရြာမွာ မိမိကုိယ္ကုိယ္ကို ဆရာၾကီးအမည္ခံ ဆရာအမ်ိဳးမ်ိဳး ေရာက္လာသည္၊ မိမိတုိ႔အယူ၀ါဒ အေတြးအေခၚမ်ားကို ျဖန္႔ေ၀ၾကသည္။ ထုိရြာသူရြာသားမ်ားသည္ “ဆရာမ်ား သားေသ”ဆုိတာလုိ ဘယ္ဆရာ ဘယ္အယူ၀ါဒက မွန္သည္ မွားသည္ကို မဆုံးျဖတ္ႏုိင္ဘဲ ရွိသည္၊ သံသယေတြနဲ႔ သုိ႔ေလာသုိ႔ေလာ ျဖစ္၍ေနသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶက “ငါဘုရားသည္လည္း သင္တုိ႔ဆရာအျဖစ္ မသက္မွတ္ဘဲ သင္တုိ႔ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္ အဆုံးျဖတ္ အေတြ႔အၾကံဳတုိ႔ျဖင့္သာ အမွန္တရားကို ေရြးခ်ယ္ပါ”။ “ငါ့ဘုရားကိုယ္လဲ အားမကိုးနဲ႔ ငါ့ဘုရားက လမ္းညႊန္ရုံသာ ညႊန္ေပးႏုိင္သည္၊ သင္တုိ႔ကိုယ္ သင္တုိ႔အားကုိး၊ သင္တုိ႔ကုိယ္ပုိင္ ဥာဏ္၊ အဆုံးျဖတ္ကိုသာ အားကိုး၊ သင္တို႔၏ ကိုယ္ ပိုင္အေတြးအေခၚ၊ ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္၊ ကိုယ္ပိုင္အဆံုးအျဖတ္ သည္သာလွ်င္ သင္တို႔၏ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာ ျဖစ္သည္”ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။

ျမတ္ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ားသည္ ဘယ္ေလာက္ သဘာ၀က်သနည္း၊ ဘယ္ေလာက္ ဓမၼဓိ႒ာန္က်သနည္း၊ ဘယ္ေလာက္ ဒီမုိကေရစီက်သနည္း၊ ဘယ္ေလာက္ လူသားဆန္သနည္း။ လူသားဆန္ျပီး လူသားအေတြ႔ၾကံဳ၊ လူသားအသိဥာဏ္တုိ႔ျဖင့္ ခ်ျပသြားခဲ့သည့္ ေလာက သဘာ၀၊ ဓမၼသည္ ပုဂၢိဳလ္ေရး (personal)မဆန္ဘဲ ဓမၼ (Universe) သက္သက္သာ ျဖစ္သည္။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ပုဂၢိဳလ္ေရးမဆန္၊ ဂုိဏ္းဂဏမဆန္၊ ဓမၼဓိ႒ာန္၊ ဒီမုိကေရစီက်မႈတုိ႔ကား ကာလာမရြာသားေတြအား ေဟာခဲ့သည့္ အလြန္ေျပာင္ေျမာက္သည့္ မိန္႔ခြန္းဆယ္ခ်က္က အထင္ကရ သက္ေသျဖစ္သည္။ ထုိမိန္႔ခြန္းဆယ္ခ်က္ကို စာေရးသူ ဆုိက္ထဲက “ကမၻာေက်ာ္မိန္႔ခြန္းဆယ္ခ်က္”မွာ ေလ့လာႏုိင္ပါသည္။

ကုိယ္ပုိင္အသိဥာဏ္ကုိ အားကိုး

ဘယ္အရာမဆုိ သိေအာင္ေလ့လာ၊ သိေအာင္ ေလ့က်င့္ရမည္ျဖစ္သည္။ ေကာင္းသည္ ဆုိးသည္၊ ေကာင္းက်ိဳးေပးမည့္အရာ မေကာင္းက်ိဳးေပးမည့္ အရာ၊ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္၊ အမွန္ အမွား၊ စတာေတြကို ကုိယ္ပုိင္ အသိ ကိုယ္ပုိင္ ဥာဏ္တုိ႔ျဖင့္ ဆုံးျဖတ္ရမည္။ (အတၱာ ဟိ အတၱေနာ နာေထာ)။ “ဤ၀ါဒ၊ ဤအယူ၊ ဤအေတြးေခၚသည္ ေကာင္းသည္၊ မွန္သည္၊ ေကာင္းက်ိဳးေပးမည္”ဟု ယူဆထားလွ်င္ ထုိအယူ၀ါဒကို လက္ခံရမည္။ ဆန္႔က်င္ဘက္အေနနဲ႔ “မေကာင္း၊ မွားသည္၊ မေကာင္းက်ိဳးေပးမည္”ဟု ယူဆလွ်င္ကား ထုိအယူ၀ါဒကုိ ပယ္စြန္႔ရမည္။ အျပစ္မရွိ၊ မိမိကုိယ္ကိုယ္ကိုေရာ တစ္ပါးသူကိုပါ ေကာင္းက်ိဳးေပးေသာ အရာမွန္သမွ်တုိ႔သည္ ေကာင္း၏၊ မွန္၏၊ ကုသုိလ္ျဖစ္၏၊ လက္ခံက်င့္သုံးရမည္။ လူမႈအသုိင္းအ၀ုိင္း၊ ပညာရွိအသုိင္းအ၀ုိင္း၊ သူေတာ္ေကာင္းအသုိင္းအ၀ုိင္းက လက္မခံေသာ ရံႈ႕ခ်အျပစ္တင္ေသာ အရာမွန္သမွ်သည္ အျပစ္ျဖစ္၊ မိမိ သူတစ္ပါးတုိ႔အား အက်ိဳးမဲ့ကို ျဖစ္ေစ၏။ ထုိအရာသည္ အကုသုိလ္၊ မေကာင္း၊ မမွန္ေသာ အရာျဖစ္၍ ပယ္စြန္႔ရမည္ ျဖစ္သည္။ ဤသုိ႔လွ်င္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ကုိယ္ပုိင္အသိဥာဏ္ႏွင့္ လူသားဗဟုိရ္ျပဳေသာ ၀ါဒသည္ လူသားဆန္ျပီး ဒီမုိကေရစီက်ေသာ ဘာသာျဖစ္သည္၊ ဗုဒၶဘာသာဟူ၍ပင္ ဆုိအပ္။

နိဂုံးခ်ဳပ္ေသာ္
ထုိ႔ေၾကာင့္ မျငိမ္မသက္ ျဖစ္ေနေသာ၊ ပူေလာင္ေနေသာ၊ တလႈပ္လႈပ္ တရြရြ တုန္လႈပ္ ေနေသာ၊ ေၾကာက္လန္႔ေနေသာ၊ စိတ္မခ် မလုံျခံဳျဖစ္ေနေသာ ေလာကၾကီးထဲမွာ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔တေတြအားလုံး ေလာက၏အေအးဓာတ္၊ အျငိမ္းဓာတ္ႏွင့္ အပူပင္ကင္းတဲ့ဘ၀ကို ေပးစြမ္းႏုိင္ေသာ ဓမၼကို ေလ့လာၾကသည္၊ က်င့္သုံးၾကသည္၊ အသြင္ကူးေျပာင္းၾကသည္။

ဗုဒၶဘာသာသည္ မည္သည့္ သက္ရွိသတၱ၀ါကိုမွ ေသြးေျမ က်ေစျပီး အသြင္ကူးေျပာင္ေရးကို ဘယ္ေတာ့မွာ အားမေပးခဲ့။ ဗုဒၶဘာသာက ေအးျမသည့္ ဓမၼအရိပ္ကို ေပးသည္၊ အပူျငိမ္းေဆးကို ေၾကြးသည္၊ အငိုတိတ္ ေတးကို ေပးသည္၊ အသိဥာဏ္ မ်က္လုံးကိုေ၀ငွသည္၊ ဓမၼမ်က္လုံးကို ေပးသည္။ ထုိထုိသုိ႔ေသာ ဂုဏ္အင္ေတြေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဘက္သုိ႔ တသြင္သြင္ ကူးေျပာင္းလာၾကျခင္း ျဖစ္ပါေတာ့သတည္းးးး။

ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ
သီတဂူစတား
၂၆-၀၂-၂၀၁၃

0 comments:

ဤဘေလာ့ဂ္ ေရးသားသူသည္

ဤဘေလာ့ဂ္ ေရးသားသူသည္
စာေရးသူ သီတဂူစတား၏ဘ၀ကို အမရပူရျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္မွ အေျခခံက်က် စနစ္တက် တည္ေဆာက္ေပးခဲ့သည္၊ ထုိ႔ေနာက္ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွ ထုိရရွိလာေသာ ဘ၀ကို အသုံးခ် ဘ၀ေရာက္ေအာင္ ဖန္တီးေပးခဲ့သည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤဘေလာ့ဂ္သည္ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္ထားျခင္းျဖစ္သလုိ သီတဂူစတား၏ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ထင္ဟပ္ေစပါသည္။

သီတဂူစတား သုိ႔ဆက္သြယ္ရန္---

အရွင္ေကာ၀ိဒသိရီ (သီတဂူစတား) Kovida
Sitagu International Buddhist Academy (YGN)
Dagon (North), Yangon, Myanmar
Phone: 09-7956-30013/09-250 790 483

အီေမးလ္= sitagustar.0073@gmail.com ၊ sitagustar2010@gmail.com

2009 ခုႏွစ္ အတြက္ အကယ္ဒမီဆု

rel.gif အေကာင္းဆံုး သာသနာေတာ္အက်ိဳးျပဳ စာေပဘေလာ့ဂ္ဆု အတြက္ သီတဂူစတားေက်းဇူးစကား အနည္းငယ္မွ် ေျပာပါရေစ။ ႏွမ္းတစ္လုံးတည္းႏွင့္ ဆီမျဖစ္သလုိ သီတဂူစတား တစ္ေယာက္တည္းႏွင့္ ဘေလာ့ဂ္ဆုရဘုိ႔ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ စည္းလုံးမႈရဲ့ အင္းအားတစ္ခုတည္းႏွင့္ ရရွိလာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သီတဂူစတားကုိ အားေပးၾကတဲ့ စာဖတ္ပရိသတ္၊ သီတဂူစတားအား ဘေလာ့ဂ္ပညာေတြ နဲနဲခ်င္း သင္ေပးေနတဲ့ ညခင္းရဲ့လမင္း သီတဂူစတားရဲ့ ဒိုမိန္းေခါင္းစဥ္ photo ပညာျဖင့္ ပူေဇာ္ေပးေသာ ေမေမ့လျပည့္၀န္းေလး ႏွင့္ ဆုမ်ားခ်ီးျမင့္ေသာ ျမန္မာဘေလာ့ဂ္ပရပ္စ္ ႏွင့္ ျမန္မာျပည္က စာဖတ္ပရိသတ္ ၀င္ၾကည့္ႏုိင္ရန္ net လွဴေပးေသာ အေမရိကမွ ဦးကိုကိုႏွင့္ ကုိခြန္သီရိ တုိ႔ရဲ့ ေစတာနာေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ အားလုံးကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

သီတဂူ ကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ ဆက္သြယ္ရန္--

သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (ရန္ကုန္)
အမွတ္-၁၀၊ ပါရမီလမ္းႏွင့္ ပင္လုံလမ္းဒါင့္၊ ေဘလီတံတားထိပ္၊ ဒဂုျံမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပုိင္း၊
ဖုန္း-၀၁-၅၈၁ ၉၉၉/ ၅၈၁ ၈၈၈/ ၅၈၁ ၇၇၇
အီးေမးလ္=thesitagu@gmail.com

သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (စစ္ကိုင္း)
စစ္ကိုင္းေတာင္၊ စစ္ကိုင္းျမိဳ႕
ဖုန္း-၀၇၂-၂၂၂၆၀။ ၂၁၆၁၁
အီးေမးလ္=thesitagu@gmail.com

ဘ၀ရဲ့အနိမ့္အျမင့္

ဘ၀ရဲ့အနိမ့္အျမင့္
ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့ အနိမ့္ အျမင့္၊ ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့က်ရႈံးမႈႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈေတြကို ကိုယ့္ရဲ့ အလုပ္ ကိုယ့္ရဲ့ အေျပာ ကိုယ့္ရဲ့ အေတြးကပဲ ဆုံးျဖတ္ေပးသြားတာပါ။

မေမ့သင့္ရာ


“လူေတြက ေသျခင္းတရားကို ေမ့ေနတတ္ၾကပါတယ္၊ ေသရမွာကို ေမ့ေနတတ္ၾကလုိ႕ပဲ အတၱေတြ မာနေတြ ဖုံးလႊမ္းျပီး တကုိယ္ေကာင္းဆန္ စိတ္ေတြ ေမြးဖြားတတ္ၾကပါတယ္၊ ထုိအခါ လူ႔ပတ္၀န္က်င္နဲ႔ အဆင္မေျပမႈေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေသျခင္းတရားကို အမွတ္ရေစျခင္းသည္လည္း လူ႕ပတ္၀န္က်င္အတြက္ အေကာင္းတကာထဲက အေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္တယ္ဆုိတာပါပဲ။”
သီတဂူစတား
၂၈-၅-၂၀၁၂

သတင္စကား

သတင္စကား
သီတဂူစတားသည္ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ စီမံမႈျဖင့္ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္၊ ရန္ကုန္တြင္ ကထိက၊ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးတာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္လွ်က္ရွိသည္။

ကိုယ္ေရးတဲ့ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္

ကိုယ္ေရးတဲ့ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္
သီတဂူစတားသည္ စာေရးဆရာမဟုတ္ပါ သို႔ေသာ္လည္း စာေရးခ်င္ပါသည္၊ သီတဂူစတားဆုိက္ကိုလည္း ကိုယ္ပုိင္မွတ္စုသေဘာအေနနဲ႕ မွတ္တမ္းတင္ျခင္းမွ်သာျဖစ္သည္။ ၾကီးက်ယ္တဲ့ဆုိက္ မဟုတ္၍ ၾကီးက်ယ္ေသာ စာမ်ားကား မဟုတ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း တုိလီတိုထြာ ျဗဳတ္စျဗင္ေနာင္ေလးေတြ မွတ္စုအျဖစ္ ေရးျပီး တင္ေနသူပါ။ ဒါေလးေတြက ကြ်ႏု္ပ္ရဲ့ မေျပာပါးေလာက္တဲ့ ရွိစုမဲ့စုေလးေတြ အကုန္သုံး ထုတ္ျပထားတဲ့ အမည္ေလးေတြေပါ့။ သီတဂူစတား (စာေရးသူ) အသက္ ၁၄ ႏွစ္ေလာက္ကထဲက အမရပူရဲျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတိုက္ ဘ၀ကိုျမဳတ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။ ထုိစာသင္တုိက္မွာဘဲ ရဟန္းေတာ္မ်ားရသင့္ရထုိက္တဲ့ အနည္းငယ္ေသာ ဘြဲ႕ေတြလဲရခ့ဲပါတယ္၊ သာသနဓဇဓမၼာစရိယ (၁၉၉၉)၊ မဟာဂႏၶာရာမိကဓမၼာစရိယ (၁၉၉၆)၊ ၀ိနယနိကာယ၀ိဒူ (၁၉၉၄)၊ အဂၤုတၱရနိကာယ၀ိဒူ (၁၉၉၈)ဘဲြ႕မ်ားမျဖစ္စေလာက္ ရခဲ့တယ္၊ ဒုတိယပုိင္းဘ၀တစ္စိတ္ကိုေတာ့ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ကစျပီး သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။ ထုိ တကၠသိုလ္ၾကီးမွပင္၂၀၀၁ ခုႏွစ္ွ English Diploma (2003)၊ Japanese Level 4 & 3 (2004/5)၊ ႏွင့္ ၂၀၀၇ ခု B.A (Buddhism) ဘဲြ႕ရခဲ့တယ္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ပူေနးျမိဳ႕၊ ပူေနးတကၠသိုလ္မွာ (Philosophy)ဒႆနိကေဗဒႏွင့္ M.A ရရွိျပီး ယခုအခါ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ အေထာက္အပံ့ျဖင္ပင္ ေစာမယေကာလိပ္ ဘုံေဘျမိဳ႕၊ အိႏၵိယႏုိင္ငံမွာ Ph.D အတြက္ စာတမ္းေရးျပီး က်မ္းတင္ျပီးျဖစ္ပါသည္။ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ တြင္ ကထိကတာ၀န္ ယူလွ်က္ရွိသည္။

ဖိတ္ေခၚပါသည္

ဖိတ္ေခၚပါသည္
ေဆာင္းပါးႏွင့္ဓာတ္ပုံမ်ား The word is an invaluable like a jewel if it gives the knowledge or is able to make a person's situation change ( that is from a lower state to a higher state) with a word. In this day, there are a large number of persons who are searching for and giving it so that you are also one of them. Are you who searching for it or giving it? If you all my dhamma friends have a wish to give the profits to the people like knowledge, send it with or without photos as well as amazing photos to this very mail(sitagustar.0073@gmail.com). ကိုယ့္ရဲ့စကားတစ္ခြန္းဟာ လူတစ္ေယာက္အတြက္ အေျပာင္းလြဲေလးတစ္ခု (အေျပာင္းအလဲဆုိသည္မွာ ေကာင္းေသာ ေျပာင္းလဲျခင္း) ေပးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီစကားဟာ အဖုိးမျဖက္ႏုိင္တဲ့ ရတနာပါ။ ယေန႕ ေခတ္မီးတုိးတက္ေနတဲ့ႏုိင္ငံတုိင္းမွာ လူငယ္ေရာ လူၾကီးပါ အြန္လုိင္းကေနဘဲ ရတနာေတြရွာေနၾကပါတယ္ ရတနာေတြ ေပးေနၾကပါတယ္၊ မွ်ေ၀ဘို႕လည္းေမ်ာ္ေနၾကပါတယ္။ ထူးစမ္ေထြလာဓာတ္ပုံမ်ား၊ သတင္းထူးမ်ား၊ အက်ိဳးျပဳေဆာင္းပါးမ်ား ေပးပုိ႕ ႏုိင္ပါျပီ။

လာေရာက္ ေလ့လာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား

Popular Posts

Vistors (1-1-2012)

 
Lasantha - Premium Blogger Themes | Best WordPress Themes