သီတဂူစတား၏ မိတ္ဆက္
ယခုတစ္ပတ္ေတာ့ စာေရးဆရာ ေကာင္းမြန္ ရဲ့ တစ္ေန႔တာမွတ္တမ္းတစ္ပုဒ္ကို တင္ျပပါမည္၊ ဤ ပုိ႔စ္ေလးက ပူေနးတၠသုိလ္ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ရဲ့ ဘ၀ကို ပုံေဖာ္ေပးေနျခင္းျဖစ္သလုိ ပူေနးတကၠသိုလ္ ပါဠိဌာနရဲ့ လႈပ္ရွားဟန္ေတြကိုလည္း ပုံေဖာ္ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ပါဠိဌာနသည္ ပူေနးတကၠသိုလ္၏ ေနာက္ဆုံး ေပၚေပါက္လာေသာ ဌာနတစ္ခုျဖစ္သည္၊ သုံးႏွစ္မွ်သာ သက္တမ္းရွိေသးေသာ္လည္း ပါဠိဒီပလုိမာ၊ ပါဠိ အမ္ေအ ႏွင့္ ပါဠိ ေဒါက္တာ ဘြဲ႔ရေက်ာင္းသားမ်ားကို ေမြးထုတ္ေပးႏုိင္ခဲ့ျပီးျဖစ္သည္။ ယခုအခါ ပါေမာကၡ ပါဠိဌာနမွဴး၏ ၾကိဳးပမ္းမႈျဖင့္ ပါဠိဌာနသည္ ပူေနးတကၠသိုလ္တြင္ ထင္ရွားလာရုံမက ႏုိင္ငံတကာ ဗုဒၶတကၠသုိလ္မ်ားႏွင့္ ပါဠိဌာနမ်ားအလည္တြင္လည္း ၃ ႏွစ္အတြင္း ေနရာရလာသည္။ ၂၀၀၉ ခု၊ မတ္လတြင္ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္တြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ေသာ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေထရ၀ါဒ တကၠသုိလ္မ်ား ညီလာခံတြင္လဲ ပူးေနတကၠသုိလ္ ပါဠိဌာနမွဴး သည္ မိတ္မံျခင္းခံရသည္အတြက္ ျမန္မာျပည္ရဲ့ ပညာအေရအခ်င္းကို ေကာင္းေကာင္းသိသည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ ပါဠိဌာနမွ ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ား နာမည္ရလာသည္။
ကိုေကာင္းမြန္က ဒီလုိဗ်
ကိုေကာင္းမြန္ အေၾကာင္းက ဒီလုိဗ်။ သူသည္ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္တြင္ သီတဂူစတားတုိ႔ႏွင့္ အတူ ေက်ာင္းအတူ တက္ခဲ့သူျဖစ္ပါသည္။ သေဘာေကာင္းသည္၊ အဆိပ္မရွိ သုိ႔ေသာ္ ေခါင္းမာသည္၊ စာေရး၀ါသနာ ပါသည္အားေလ်ာ္စြာ စာေပဗဟုသုတလဲ ရွိသည္။ သူ႔ဆီက စာေဆြးေႏြးရင္း အေတြးအသစ္ အျမင္အသစ္ေလးေတြ ရတက္သည္၊ သီတဂူစတားက စာဖတ္ပ်င္း၊ စာေရး၀ါသနာ ပါေသာ္လည္း မေရးခဲ့၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အျဖစ္မရွိဟုထင္ခါ မေရးျဖစ္ခဲ့၊ တကယ္လဲ အျဖစ္မရွိခဲ့ပါဘူး။
စာျငင္း
သီတဂူစတားသည္ အေနာက္တုိင္းဒႆနႏွင့္ အိႏၵိယဒႆနမ်ားကို သင္ေနသူျဖစ္ရကား မိမိ၏ အေတြးအေခၚမ်ားကို ကုိေကာင္းမြန္ႏွင့္ ေဆြးေႏြးေလ့ရွိသည္။ သူ႔ထံမွ ဗုဒၶစာေပရႈေထာင့္က ေန အယူအဆမ်ား ရတက္သည္။ တခါတရံ သူဆီကေန ဘယ္လုိ အေတြးသစ္မ်ားရမလဲ ေမ်ာ္လင့္ျပီး အေနာက္တုိင္းဒႆန အေတြးအေခၚဘက္က ေန ေနျပီး ျငင္းခုံေလ့ရွိသည္၊ debate လုပ္ရတာ အသိပညာအတြက္ မ်ားစြာ အေထာက္ကူျပဳပါသည္၊ အျခားသူမ်ားထံမွ မတူညီတဲ့ အေတြးသစ္မ်ားရသည့္ အျပင္ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ကလဲ သူရဲ့ အဆုိျပဳခ်က္ကုိ ဘယ္လုိတုန္႔ျပန္မလဲ ဆုိတဲ့ အေတြးသစ္ အျမင္သစ္မ်ားရႏုိင္သည္၊ ေတြးေခၚတက္သည့္ အေလ့က်င့္လဲ ေကာင္းေကာင္းရႏုိင္သည္။ ေတာင္ျမိဳ႔ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ၾကီးက စာျငင္းတာကို သေဘာက်သည္ဟု မွတ္သားဘူးပါသည္။ သစ္ပင္ေအာက္ တန္းယားေပၚမွာ ထုိင္းေနေသာ ကိုရင္ေလး ၂ ပါးအနား ဆရာေတာ္ၾကီး ေရာက္လာကာ ငါ့ရွင္တို႔ ၂ ပါး စကားေအာ္ၾကယ္ ေအာ္ၾကယ္နဲ႔ ဘာလုပ္ေနၾကတာလဲ? မွန္ပါဘုရား တပည့္ေတာ္တို႔ စာျငင္းေနၾကပါတယ္ဘုရား၊ ေအးကြ ျငင္းၾကကြ စာျငင္းတာ ေကာင္းတယ္တဲ့။ အမွန္က သစ္ကိုင္းေပၚက စာေလးကိုၾကည့္ကာ အထီးလား အမလား ျငင္းခုံေနၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ေတာင္ျမိဳ႔ ေနစဥ္က ေရွးေရွးက ဆရာေတြ ေျပာျပသျဖင့္ သိရသည့္ အမွတ္တရေလးတစ္ခုေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ဒႆနိကေဗဒသည္ debate ကို အေျခခံသည္ အေမးကို အေျခခံသည္။ ေရွးကပညာရွင္၏ အဆုိျပဳခ်က္တစ္ခုကို ေနာက္ ပညာရွင္မ်ားက criticize လုပ္သည္၊ ေခတ္ျပိဳင္ အေတြးေခၚရွင္ေတြကေတာ့ အခ်င္းခ်င္း debate လုပ္ၾကသည္၊ ထိုေဆြးေႏြးခ်က္ကေနမွ အေျဖေကာင္းတစ္ခု ရသည္။ ဒါက ဖီလုိဆုိဖာေတြရဲ့ mind food ေပါ့။ ကိုေကာင္းမြန္းရဲ့ ပူေနးေက်ာင္းသားဘ၀ တစ္ေန႔တာအျဖစ္အပ်က္ကေလး စလုိက္ၾကစုိ႔။
ပူေနးတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား (အပုိင္း-၁)
အိပ္ယာထ
နံက္ (၆) နာရီေလာက္ အိပ္ရာ ထသည္။ မီးဖြင့္ၿပီး အိပ္ရာထက္ ျပန္အိပ္ေနလိုက္သည္။ ဦးသု စရိတ Ph.D စာတမ္း တင္ၿပီးျဖစ္၍ ျမန္မာျပည္သို႔ ျပန္မည္။ ယေန႔ ဘံုေဘ သြား။ ဘံုေဘတြင္ တစ္ညအိပ္။ ေနာက္တစ္ေန႔ ည TG ေလယာဥ္ျဖင့္္ ျမန္မာျပည္သုိ႔ ျပန္မည္။ ဦးသီရိႏၵ က ကားဂိတ္သုိ႕ လုိက္ပုိ႔မည္ျဖစ္ရာ ဦးသီရိႏၵ အခ်ိန္မီ အိပ္ရာမွ ႏိုးရန္ မီးဖြင့္ ထားလုိက္သည္။
နံနက္ ၇ နာရီေလာက္ အိပ္ရာက ျပန္ထသည္။ သည္တစ္ခါေတာ့ ျပန္မအိပ္ေတာ့။ တစ္ေန႕ တာ လုပ္ငန္းစရန္အတြက္ ေနာက္ဆံုးႏိုးၾကားျခင္းျဖစ္သည္။ အိပ္ရာအထ မ်က္ႏွာမသစ္ေသး ဘဲ ဒိုင္ရာရီမွတ္ရန္ စိတ္ကူးရသျဖင့္ အိပ္ထဲမွ ဒိုင္ရာရီစာအုပ္ကုိ ဆြဲထုတ္လုိက္သည္။ ဒုိင္ရာရီကုိ လွန္ၾကည့္မွ ဒိုင္ရာရီမမွတ္ခဲ့တာ အေတာ္ၾကာၿပီဆုိတာကုိ သိရသည္။
လေရာင္ကုိ နမ္းရႈိက္သူမ်ား
၁၃ ရက္ ေဖေဖၚ၀ါရီ စေနေန႔က ပူးေနးၿမိဳ႕ထဲ German bakery တြင္ ဗုန္းေပါက္ကြဲ လူ ၁၀-ေသ၊ ၅၈ ဒါဏ္ရာရ။ ပါဠိဌာန ဆရာေဒ၀ကာမိသားစုႏွင့္ အႏုရုဒၶါတုိ႔ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသုိ႕ တစ္လၾကာ ခရီးသြားၾကသည့္အေၾကာင္းမ်ားကို ေရးမွတ္ဘို႔ စိတ္ကူးသည္။ ထိုစဥ္ ဦးသီရိႏၵ အနီးသို႔ ေရာက္လာၿပီး စာအုပ္ေလးတစ္အုပ္လာျပသည္။ မ်က္ႏွာဖံုး ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ လေရာင္ကုိ နမ္းရႈိုက္သူမ်ား အမည္ရွိ ကဗ်ာစာအုပ္။ လေရာင္ဆုိသည္မွာ သီတဂူဆရာေတာ္ကို ရည္ညႊန္း ျခင္းျဖစ္သည္။ နမ္းရႈိက္သူမ်ားကေတာ့ တပည့္ ဒကာဒကာမမ်ားပင္။ သီတဂူဆရာေတာ္ သက္ေတာ္ ၇၃ ႏွစ္ျပည့္ေမြးေန႔ မဂၤလာအထိန္းအမွတ္အျဖစ္ အိႏၵိယေရာက္ ျမန္မာေက်ာင္း သား ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ လက္ရာမ်ားကို စုစည္းထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဖန္တီးသူမွာ လင္းထက္ (ျမင္းျခံ) ျဖစ္သည္။ ကဗ်ာတစ္အုပ္လံုးကို ၿပီးေအာင္ဖတ္လုိက္ၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕ကဗ်ာမ်ားကုိ ႏွစ္ေခါက္ျပန္ဖတ္သည္။ ေမြးေန႔စာအုပ္တြင္ နာက်င္ၿငီးတြားသံမ်ားလႊမ္းေနသည္ဟု သံုးသပ္မိ။
နံနက္စာ
ကိုႀကီးေညာ မီးဖိုေခ်ာင္၀င္၍ ၾကက္ဥေပါင္မံု႔ ေၾကာ္ေနသည္။ ယေန႔ နံက္စာကုိ ေပါင္မံု႕ၾကက္ ဥေၾကာ္ႏွင့္ ၿပီးၾကမည့္သေဘာပင္။ ကိုႀကီးေညာမွာ ေကာင္းေကာင္းေၾကာ္တတ္ပံုမရ။ ေၾကာ္ သမွ် တူးေနသည္။ အေၾကာ္ပံုထဲမွ သံုးေလးခုခန္႔ယူၿပီး ေရေႏြးႏွင့္ ေသာက္စားလုိက္သည္။ ယေန႔ နံနက္စာ သုိ႔မဟုတ္ ေန႔၀က္စာ ၿပီးသြားၿပီ။ လူမမာ ဦးပညိန္အတြက္ သံုးခုခန္႔ ေၾကာ္ ေပးလုိက္ၿပီး ေက်ာင္းသြားရန္ျပင္သည္။
ေျခတက္ရဦးမည္
ယေန႔ ပံုမွန္ အတန္းမ်ားမရွိဟု သုေမဓာထံမွ ဖုန္းသတင္းရထားသည္။ အတန္းမ်ား ရွိမရွိကုိ သူတို႔ကို ေမးရသည္။ သူတုိ႔ကမွ သင္တန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အစစ သိၾကသည္။ ပံုမွန္အတန္း မ်ား မရွိေသာ္လည္း အဘိဓမၼာသင္တန္းတစ္ခုကေတာ့ ရွိသည္။ ထိုသင္တန္းကုိ အိမ္မွ မိမိ တစ္ဦးတည္းသာ တက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ားတကာ အတန္းမရွိ၍ အိမ္မွာ ေအးေဆး ေနႏိုင္ေသာ္လည္း မိမိမွာ ေျခတက္ရဦးမည္။
လမ္းေလွ်ာက္သမားေလး
အိမ္မွ တကၠသိုလ္ဂိတ္သုိ႔ နာရီ၀က္၊ တကၠသုိလ္ဂိတ္ေပါက္မွ pali department အထိ ၁၅ မိနစ္ စုစုေပါင္း ၄၅ မိနစ္ လမ္းေလွ်ာက္သြားရသည္။ နံနက္ပိုင္း သင္တန္းမ်ားျဖစ္၍ လမ္းေလွ်ာက္လို႔ အဆင္ေျပ၏။ first semester တုန္းက ေန႔ပုိင္းသင္တန္းမ်ားျဖစ္၍ ေန႔စဥ္ပင္ သံုးဘီးစီးသြားရသည္။ ယခု second semester တြင္ အတန္းခ်ိန္မ်ားမွာ နံနက္သုိ႔ ေရာက္လာ ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သံုးဘီးသမားမ်ားကုိ လွည့္မၾကည့္ဘဲ လမ္းေလွ်ာက္၍သာ သြားေတာ့၏။ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းသည္ က်န္းမာေရးကုိ ေကာင္းေစ၏။ အသက္ကို ရွည္ေစ၏။ အစာကုိ ေၾကေစ ၏ ဟု က်န္းဂန္မ်ားတြင္ ဆိုထားသည္။ ယခု လက္ေတြ႕က်င့္သံုးၾကည့္ျခင္းျဖစ္သည္။ တနည္းအားျဖင့္ ရူပီးေငြ ၃၀ ေက်ာ္ ၄၀ ကုိ သံုးဘီးသမားအား မေပးလုိ၍လည္း ျဖစ္သတတ္။
ပံုေတာ္ေတာင္းသူ
တကၠသိုလ္သုိ႔ လမ္းေလွ်ာက္လာရာ တံတားေပၚအေရာက္ ေနာက္မွ ဆုိင္ကယ္တစ္စီး အနားသုိ႔ ထုိးရပ္လာသည္ကို သတိျပဳမိ၏။ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ လူငယ္တစ္ဦး။ ထုိလူငယ္က သူ၏ ဆုိင္ကယ္ျဖင့္ လုိက္ခဲ့ရန္ ေျပာသည္။ သုိ႔ေသာ္ လမ္းေလွ်ာက္၍သာ သြားခ်င္သည္ျဖစ္၍ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ မလိုက္ပါလိုပါဟု ျပန္ေျပာလုိက္သည္။ သို႔ေသာ္ ထုိလူငယ္က အနားမွ ထြက္မသြားေသးဘဲ လုိက္ပါခဲ့ရန္သာ ေျပာေနသျဖင့္ အိပ္ထဲမွ ဗုဒၶပံုေတာ္ပါေသာ ဆြဲျပားတစ္ ခုကို ထုတ္ေပးလုိက္သည္။ လူငယ္မ်က္ႏွာ ၀င္းပသြားၿပီး ေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္းေျပာၿပီး အနားမွ ထြက္သြားသည္။ ဤသုိ႔ပင္ ဤေနရာ၌ ဗုဒၶဘာသာကုိ သက္၀င္ယံုၾကည္သူမ်ားသည္ ဘုန္းႀကီး ရဟန္းမ်ားႏွင့္ေတြ႕က ဗုဒၶပံုေတာ္ေတာင္းယူတတ္သည္။ ထိုအေၾကာင္းကုိ သိထား၍ ဗုဒၶဂယာေရာက္စဥ္က ဗုဒၶဂယာပံုေတာ္ပါ ဆြဲျပားမ်ားကုိ ၀ယ္ခဲ့ၿပီး ေတာင္းသူရွိက ေပးႏိုင္ရန္ အိပ္ထဲတြင္ အၿမဲေဆာင္ထားသည္။
ဂိတ္ေစာင့္ရဲမ်ား
တကၠသုိလ္ဂိတ္အ၀င္ေပါက္တြင္ ဂိတ္ေစာင့္ရဲမ်ား အ၀င္အထြက္ စစ္ေဆးေနသည္ကို ေတြ႕ရ သည္။ Valentine day အႀကိဳ ယမန္ေန႔ (၁၃-၂-၂၀၁၀) ညေန ၇း၀၀ က ၿမိဳ႕ထဲ နာမည္ေက်ာ္ osho ေယာဂသင္တန္းေက်ာင္းအနီး German Bakery ဆုိင္တြင္ ဗုန္းေပါက္ကြဲခဲ့မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့သည္ကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ တင္းတင္း ၾကပ္ၾကပ္ စစ္ေဆးေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္ဟု ထင္ရသည္။
မဂၤလာပါ
Pali department ေရွ႕ေရာက္ေတာ့ နံနက္ ၉း၁၅ရွိၿပီ။ သင္တန္းျပရာ အေပၚထပ္သို႔ ဆက္လက္တက္ခဲ့သည္။ သင္တန္းခန္းမတြင္ သင္တန္းတာ၀န္ခံ ဥေဇၹာကုမာရကို ေတြ႕ရ သည္။ ထံုးစံအတိုင္း မိမိက သုဘရာဘတာ (ေကာင္းေသာ နံနက္ခင္းပါ) ဟု ကုလားလုိ ႏႈတ္ဆက္ၿပီး သူက မဂၤလာပါ ဟု ျမန္မာလုိ ျပန္လည္ ႏႈတ္ဆက္သည္။ ပါဠိဌာနတြင္ သင္တန္းသားမ်ားသည္ အခ်င္းခ်င္းႏႈတ္ဆက္ရာတြင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ျမန္မာနည္း ျမန္မာ ဟန္ျဖင့္ မဂၤလာပါ ဟု ႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။ မဂၤလာဆုိသည္မွာ မေကာင္းတာေတြ ကင္းေပ်ာက္ ေကာင္းတာေတြ ေရာက္လာပါေစ ဟုအဓိပၸါယ္ရွိေၾကာင္း မိမိတုိ႔က ေျပာျပထားသည္။ မဂၤလာပါႏွင့္ ေနေကာင္းပါသလား ျမန္မာစကားကုိ သူတုိ႔ ေကာင္းစြာ ေျပာတတ္သည္။
ေကာင္းမြန္၏ ေက်ာင္းသားဘ၀ရဲ့ တစ္ေန႔တာ အပုိင္း (၂) ဆက္ပါဦးမည္။
သီတဂူစတား
၈-၃-၂၀၁၀
Posted in: မွတ္စု
Email This
BlogThis!
Share to Facebook
0 comments:
Post a Comment