အတန္းေဖာ္ ပူးေနးက သူကုိ မိဂါရမာတာ လုိ႔ ေခၚၾကတယ္ ေကၽြးေမြးတတ္လြန္းလုိ႔ နာမည္ရင္းက သုမိတၱာ
ပူေနးတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား (၂)
သင္တန္းစခ်ိန္
မၾကာမီ သင္တန္းဆရာေတာ္ႏွင့္ အျခားသင္တန္းသား စံုညီစြာေရာက္ရွိလာၾကသည္ၿပီျဖစ္၍ သင္တန္းစတင္သည္။ ေရွးဦးစြာ လက္အုပ္ခ်ီမိုး၍ နေမာတႆ သံုးေခါက္၊ ဘုရားဂုဏ္ ၊ တရားဂုဏ္ ၊ သံဃာ့ဂုဏ္ပါဠိမ်ားကုိ သံၿပိဳင္ ရြတ္ဆုိ ရတနာသံုးပါးအား ကန္ေတာ့ၾကသည္။ သင္တန္းခ်ိန္မွာ ေန႔စဥ္ နံက္ ၉း၃၀ မွ ေန႔ ၁၁း၀၀အထိ ျဖစ္သည္။
သင္တန္းျပဆရာေတာ္
သင္တန္းျပဆရာေတာ္မွာ ခ်က္ကိုစလိုဗက္ႏိုင္ငံမွ အရွင္ ဓမၼဒႆီျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္သည္ လြန္ခဲ့ေသာ ၁၈ ႏွစ္က သီရိလကၤာႏိုင္ငံတြင္ သာသနာ့ေဘာင္သုိ႔ ၀င္ေရာက္ခဲ့သည္။ သီရိလကၤာ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံတုိ႔တြင္ ပရိယတၱိပညာရပ္မ်ား ဆည္းပူးခဲ့သည္။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံ ဖားေအာက္ေတာရတြင္ ေတာေနရဟန္းဘ၀ျဖင့္ တရားရႈမွတ္အားထုတ္ခဲ့သည္။ အဘိ ဓမၼာက်မ္းစာမ်ားကိုလည္း ဖားေအာက္ဆရာေတာ္ထံ ၃- ႏွစ္ခန္႔သင္ယူခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္ သည္ ေထရ၀ါဒ စစ္စစ္ႀကီးျဖစ္ၿပီး ဘာသာရပ္ ၁၈ ခုအထိ တတ္ေျမာက္ေၾကာင္း သိရသည္။ ဆရာေတာ္သည္ အဘိဓမၼာႏွင့္ တရားသင္တန္းမ်ားကုိ ကမၻာအရပ္ရပ္သို႔ လွည့္လည္သင္ျပ လ်က္ရွိသည္။
သင္တန္း ႏွင့္ သင္တန္းကာလ
ဆရာေတာ္သည္ အဘိဓမၼာ သၿဂိဳဟ္သရုပ္သကန္ကုိ အေျချပဳ၍ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နည္းႏွင့္ ပ႒ာန္း နည္းကို တြဲဖက္သင္ေပးသည္။ ျမန္မာ့နည္း ျမန္မာ့ဟန္အျပည့္ျဖင့္ က်မ္းဂန္အေထာက္ျပ သင္ျပေပးသည္မွာ ေက်နပ္စရာႀကီးျဖစ္သည္။ မၾကာခဏဆုိတာလို ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အဘိဓမၼာ သင္ၾကားပို႔ခ်နည္းမ်ားကုိ ထည့္သြင္းေျပာျပသျဖင့္ မိမိတုိ႔မွာ ေနရင္း ထိုင္ရင္း ဂုဏ္တက္ လ်က္ရွိသည္။
သင္တန္းသားမ်ားထဲတြင္ ဂ်ပန္၊ ထိုင္၀မ္၊ ဗီယက္နမ္၊ ကိုရီယား၊ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွ ပါ၀င္တက္ ေရာက္ၾကရာ ျမန္မာဆိုတာ အဘိဓမၼာမွာ ေရွ႕ဆံုးက သူရဲေကာင္းေတြပါလားဟု အလိုလို သိသြားၾကသည္။
သင္တန္းကာလမွာ တစ္လျဖစ္သည္။ ၿပီးခဲ့ေသာ လ ၂၅ ရက္မွ စတင္ခဲ့ရာ ယခုလ ၂၅ တြင္ အဆံုးသတ္မည္ျဖစ္သည္။ ယခု ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နည္းၿပီး၍ ပ႒ာန္းနည္းသို႔ ေရာက္လာခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ မၾကာမီ ျမန္မာနည္းျဖင့္ ကမၼ႒ာန္းရႈပြားပံုမ်ားကို ေျပာျပေပးဦးမည္ဟု မိန္႔သည္။
သင္တန္းၿပီး ေမးခြန္းအခ်ိဳ႕
ယေန႔ သင္တန္းကို မွတ္တမ္းတင္ရန္ ကင္မရာယူလာသည္။ သင္တန္းတက္ေရာက္ေနပံုမ်ား ကို မွတ္တမ္းတင္သည္။ ဆရာေတာ္ႏွင့္ တြဲ၍ အမွတ္တရ ဓာတ္ပံု ရုိက္ယူသည္။ သင္တန္းၿပီး ဆရာေတာ္အနီးကပ္၍ ၀ီထိစဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေမးခြန္းအခ်ိဳ႕ကို ေမးျမန္းသည္။ ၀ီထိစဥ္ မ်ားကို အရွင္အႏုရုဒၶါသည္ အဘယ္က်မ္းမ်ားက ယူ၍ ေရးသားခဲ့ပါသနည္း။ အ႒ကထာ ဋီကာမ်ားကုိ ၾကည့္က ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိႏိုင္ေၾကာင္း ျပန္လည္ေျပာျပသည္။
ထို႔ေနာက္ ဆရာေတာ္၏ အတၳဳပၸတၱိကုိ ရလိုသျဖင့္ department office သုိ႔ သြားသည္။ တာ၀န္ခံ စာေရးမအား ဆရာေတာ္၏ အတၳဳပၸတၱိ ရလုိေၾကာင္း ေျပာျပ။ သူမက ဆရာေတာ္၏ အတၳဳပၸတၱိ မရွိ၊ ဆရာေတာ္အား ေမးရန္ ညႊန္ျပ။ ထုိ႕ေနာက္ ဆရာေတာ္က email account ေရးေပးလုိက္သည္။ internet တြင္ ရွာရန္။
canteen
အတန္းရွိေသာ ေန႔မ်ားတြင္ အဘိဓမၼာသင္တန္းၿပီး ပံုမွန္အတန္းမ်ားကုိ ဆက္လက္ တက္ ေရာက္ရသည္။ ယေန႔ အတန္းမ်ားမရွိ။ Department မွ ျပန္လည္ ထြက္ခဲ့ၿပီး အနီးရွိ canteen ထဲသုိ႔ ၀င္ခဲ့သည္။ counter တြင္ က်ရည္(လဘက္ရည္) မွာေနေသာ ေမာင္သုဇနႏွင့္ ယူမီကုိ ေတြ႕ရသည္။ သူတို႔သည္လည္း အဘိဓမၼာသင္တန္းသားမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ယူမီသည္ ဂ်ပန္ႏိုင္ ငံသူျဖစ္ၿပီး သူ၏ Ph.D စာတမ္းအတြက္ scholarship ျဖင့္ ပူးေနးတကၠသိုလ္သုိ႔ ေရာက္ လာျခင္းျဖစ္သည္။ ပါဠိသင္တန္းမ်ားကို ေန႔စဥ္ တက္ေရာက္သျဖင့္ မိမိတို႔ႏွင့္ ရင္းႏွီးသည္။ ေမာင္သုဇနသည္လည္း M.Aတန္းကို သီရိလကၤာတြင္ ၿပီးခဲ့ၿပီး Ph.D အတြက္ ႀကိဳးစားေန သူျဖစ္၏။
စကား၀ိုင္း
က်ရည္သံုးခြက္ ဘာဂ်ီသံုးပြဲမွာယူ၍ စားၾကသည္။ ေမာင္သုဇနက မိမိကုိ ေစာင့္ေနေသးေၾကာင္း မေပၚလာသျဖင့္ ထြက္ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာသည္။ မိမိကလည္း ဆရာေတာ္ထံတြင္ ၀ီထိစဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေမးခြန္းအခ်ိဳ႕ ေမးေန၍ ေနာက္က်သြားေၾကာင္းေျပာသည္။ မိမိတို႔ႏွစ္ဦး ျမန္မာစကားျဖင့္ အျပန္အလွန္ ေျပာဆိုေနသည္ကို ယူမီက ၾကည့္ေန၏။ ဘာေျပာေနၾကတာလဲဟု ေမး။ ေမာင္သုဇနက အဂၤလိပ္ျပန္လည္ေျပာျပမွ နားလည္ၿပီး အရွင္က ဆရာေတာ္ကို စစ္ေဆးေနတာလားဟု ေမးသည္။
ေမးခြန္းမ်ားႏွင့္ ယူမီ
ယူမီသည္ မယာယာနဗုဒၶဘာသာကုိ သက္၀င္ယံုၾကည္သူျဖစ္သည္။ ယခု သူမေရးသားေသာ က်မ္းစာသည္လည္း နာမည္ေက်ာ္ မဟာယာနက်မ္းစာတစ္ခုျဖစ္သည့္ မဟာပု႑ရိကသုတၱန္ ႀကီးကို သုေတသနျပဳထားေသာ က်မ္းစာႀကီးျဖစ္သည္ဟုသိရသည္။ သုိ႔ေသာ္ သူမ၏ သုေတ သနျပဳမႈမွာ မဟာယာန ေထရ၀ါဒ ႏွစ္ဘက္ အဆုိအမိန္႔မ်ားကို ႏွီးေႏွာတုိက္ဆိုင္ ျပလို၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေထရ၀ါဒမွလာေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို စူးစမ္းေလ့လာေနခဲ့၏။
ယခု ေရးသားေနေသာ အခန္းမွာ ဧကာယနျဖစ္သည္။ ဧကာယနဆိုေသာ စကားသည္ ေထရ၀ါဒ မဟာသတိပ႒ာနသုတၱန္ႀကီးတြင္ ပါရွိသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိပုဒ္သည္္ မဟာယာနဟူ ေသာ စကားႏွင့္ သက္ဆုိင္ျခင္းရွိ မရွိ။ ထုိျပင္ ေထရ၀ါဒတြင္ လူတိုင္း ဘုရားျဖစ္ခြင့္ ရွိမရွိ စသည္ ေမးျမန္းသည္။
ဧကာယနအဓိပၸါယ္
ဧကာယနသည္ ဧက+အယန ႏွစ္ပုဒ္ျဖစ္ၿပီး နိဗၺာန္သုိ႔ သြားေသာလမ္းမွာ ႏွစ္လမ္းမရွိ မဟာ သတိပ႒ာန္ က်င့္စဥ္ တစ္လမ္းတည္းသာ ရွိသည္ဟု ဆုိလိုေၾကာင္း မိမိက ေျပာျပလုိက္သည္။ သုိ႔ေသာ္ မဟာသတိပ႒ာန္သုတ္ အ႒ကထာ၌ ဧကာယနပုဒ္ အဓိပၸါယ္ကုိ ၅ မ်ိဳးေလာက္ ဖြင့္ဆုိျပထားေၾကာင္း သူမက ေျပာျပလာသည္။ သိၿပီးသားကုိ ဘာလုိ႔ထပ္ေမးေနတာလဲ မိမိစိတ္ခုသြားမိသည္။ မဟာယာနႏွင့္ လံုး၀မတူပါ ဟု အဆံုးသတ္ေျဖလုိက္သည္။
ကိုေကာင္းမြန္း၏ ေက်ာင္းသားဘ၀ အပုိင္း (၃) ကို ဆက္ပါဦးမည္။
သီတဂူစတား
၁၂-၃၂၀၁၀
0 comments:
Post a Comment