သီတဂူစတား

သီတဂူစတား

14 July 2010

ကြ်န္ပ္ႏွင့္ Somaiya College


မိတ္ဆက္

ဒီပုိ႔စ္ေလးကို အိႏၵိယႏုိင္ငံတြင္ နာမည္ရ ေကာလိပ္မ်ားစြာထဲမွ တစ္ခုအပါ၀င္ျဖစ္သည့္ Somaiya College ေကာလိပ္တြင္ ေဒါက္တာဘြဲ႕အတြက္ စာတမ္းတင္လုိေသာ ေဒါက္တာ ေလာင္းလ်ာမ်ား အတြက္ ဗဟုသုတအျဖစ္ တင္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ေ၀ဖန္ေရးသမားေတြက ေျပာပါေသးတယ္ ‘‘ အရွင္ဘုရား ဒီလုိ သာသနာႏွင့္ မပတ္သက္သည့္ စာေတြ ေရးေနမည့္အစား တရားထုိင္ပါ့လားဘုရားတဲ့’’ အခ်ိဳ႕က ေျပာပါေသးတယ္ ‘‘ အခ်ိဳ႕ေသာ ဘေလာ့ဂါေတြက စာေရးဆရာ ေယာင္ေယာင္နဲ႔ ဟိုမေရာက္ ဒီမေရာက္နဲ႔တဲ့၊ ကိုယ္လုပ္ရမည့္ တာ၀န္ေတြ လွစ္ဟင္းေနတယ္တဲ့၊ ျမန္မာျပည္မွာ စာေရးဆရာေတြ လူေမႊးေတာင္ မေျပာင္ဘူးတဲ့’’ ကဲဗ်ာ- ပရိသတ္ၾကီးရဲ့ အျမင္ကေရာ ဘယ္လုိျမင္ပါသလဲ? စာဖတ္ျခင္းကို အလြန္ ခုံမင္ေသာ စာဖတ္ပရိသတ္ၾကီးကေကာ စာေရးဆရာ သို႔မဟုတ္ ဘေလာ့ဂါေတြ အေပၚ ဘယ္လုိ ျမင္ပါသလဲ? ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိဘဲ အခ်ိန္ကုန္ခံျပီး စာေတြေရး၊ ပုိ႔စ္ေတြ ေရးေနသည္လုိ႔ေကာ ထင္မိပါသလား? တခါတရံ ကိုယ္ေရးခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုအေပၚမွာ စိတ္ကႏွစ္ထားတဲ့အခါ mood or feel ၀င္လာတဲ့အခါ တဖက္က ကိုယ္ခ်က္ထားတဲ့ ထမင္းအုိး ဟင္းအုိးေတြ တူးကုန္တဲ့အခါေတြလဲ မနဲခဲ့ဘူး။ သုိ႔ေသာ္လည္း ကိုယ္သိသည့္ဗဟုသုတ အေတြ႔အၾကံဳေလးေတြကိုေတာ့ သူမ်ားကို ေျပာျပခ်င္ေနတယ္။ အျခားသူေတြကိုေတာ့ မေျပာတတ္ပါ သီတဂူစတား အျမင္ကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ့ အေတြ႔အၾကံဳေလးေတြကို ေ၀ငွခ်င္တဲ့ စိတ္ဆႏၵေလးတစ္ခုတည္းနဲ႔ စာအလုပ္ပ်က္၊ တာ၀န္၀တၱရားမ်ားပ်က္ကြက္လ်က္ ေရးျခင္းျဖစ္သည္လုိ႔ ေတြးမိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေနာက္ပုိင္း သီတဂူစတား၏ ပုိ႔စ္မ်ားသည္ အိႏၵိယႏုိင္ငံရွိ တကၠသိုလ္မ်ားႏွင့္ အိႏၵိယတြင္ ကိုယ္ေနသမွ် ေတြ႕သမွ် ေလးေတြကိုသာ ဦးစားေပးေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မည္။

Somaiya College

ေစာမယေကာလိပ္ အေၾကာင္းကိုေတာ့ ေကာင္းေကာင္းမသိေသးသျဖင့္ ေကာလိပ္၏ ေနာက္ခံသမုိင္းကိုေတာ့ မေရးေတာ့ေပ၊ သီတဂူစတား ထိုေကာလိပ္ထဲ ၀င္ေရာက္သည့္အခါမွသာ တင္ျပပါေတာ့မည္။ အိႏၵိယႏုိင္ငံတြင္ ပုဂၢလိကပုိင္ တကၠသိုိလ္၊ ေကာလိပ္ institute ႏွင့္ school မ်ား မ်ားစြာရွိပါသည္။ ေစာမယ ေကာလိပ္ (Somaiya College ) သည္လည္း ပုဂၢလိကပုိင္ ေကာလိပ္ၾကီးတစ္ခုဟု သိရသည္။ ယခုအခါ ေကာလိပ္အဆင့္မွ တကၠသိုလ္အဆင့္အထိ ျမင့္တင္ (upgrade)ဘုိ႔ ၾကိဳးစားေနသည္။ ထိုေကာလိပ္သည္ သိပၸံႏွင့္နည္းပညာပုိင္းဆုိင္ရာ ဘာသာရပ္မ်ားႏွင့္ ပက္သတ္ျပီး နာမည္ရေနသည္။ ထိုေကာလိပ္မွာ ဌာနေပါင္း ဘယ္ေလာက္ရွိသည္ဟူ၍ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္အား ေမးဘူးသည္ သို႔ေပမဲ့ တိက်တဲ့ အေျဖမရခဲ့။ သတင္းအခ်က္အလတ္ အတိအက် ရရွိေသာအခါမွသာ ထုိေကာလိပ္ႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ပုိ႔စ္တစ္ခု တင္ပါဦးမည္။

ေစာမယေကာလိပ္ေက်ာင္းသား

ယခု အခါ ထုိေကာလိပ္ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ျဖစ္ရန္ ေျခလွမ္းေနေသာ သီတဂူစတားသည္ ထုိေကာလိပ္သုိ႔ ေရာက္ခဲ့သည္။ အိႏၵိယႏုိင္ငံ၏ ေကာလိပ္အမ်ားစုသည္ Bachelor ေက်ာင္းသားႏွင့္ Research ေက်ာင္းသားမ်ားကိုသာ လက္ခံေလ့ရွိသည္။ Master ေက်ာင္းသားမ်ားကိုေတာ့ လက္ခံသည့္ ေကာလိပ္ အနည္းအက်ဥ္းသာရွိပါသည္၊ Master, M.Phil, Ph.D ေက်ာင္းသားမ်ားကိုေတာ့ တကၠသုိလ္ (university) ေတြကပဲ လက္ခံေလ့ရွိသည္။ ထုိတကၠသိုလ္အဆင့္တြင္ Bachelor ေက်ာင္းသားမ်ားကိုေတာ့ လက္ခံေလ့မရွိတာကို ေတြ႔ရသည္။ ျပည္ျမန္မာေတာ့ ေကာလိပ္ေက်ာင္းေတြ ေပ်ာက္သေလာက္ျဖစ္ျပီး တကၠသိုလ္အဆင့္ထိ ျမင့္တင္ကာ ေက်ာင္းသားအားလုံး အဆင့္အတန္းမေရြး ထုိတကၠသိုလ္အဆင့္ကပဲ လက္ခံထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
ထုိေစာမယ (Somaiya College)ေက်ာင္းတြင္ ျမန္မာ research ေက်ာင္းသား (ရဟန္းေတာ္) ၃၀ နီးပါး ရွိသည္။ အမ်ားစုေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ Buddhist study ႏွင့္ Sanskrit ဌာနတုိ႔တြင္ သုေတသနမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ရွိၾကသည္ကို ေတြ႔ရေပမဲ့ ျမန္မာ B.A ေက်ာင္းသားႏွင့္ M.A ေက်ာင္းသား လုံး၀ မေတြ႔ရေပ။ ေကာလိပ္ထဲတြင္ Commerce, Engineering, Somaiya College of Computer, Somaiya College of Medicine, poly Technique of Somaiya College စသည္ျဖင့္ နည္းပညာဌာနမ်ားရွိသည္။

Buddhist and Sanskrit Department
ထုိေကာလိပ္တြင္ Buddhist study ဌာနသည္ ဘုံေဘတကၠသိုလ္၏ အခြဲဟု သိရသည္၊ Sanskrit ဌာနကေတာ့ မဟာရ႒ျပည္နယ္၏ ဒုတိယျမိဳ႔ ျဖစ္သည့္ နာဂပူျမိဳ႔ရွိ Kavi Kulaguru Kalidas Sanskrit University ေအာက္မွာရွိသည္၊ Sanskrity ဌာနကို ေစာမယေကာလိပ္တြင္ ဌာနတစ္ခုဖြင့္ခါ ဒီပလုိမာ သင္တန္းမ်ားႏွင့္ Ph.D ေက်ာင္းသားမ်ား မူရင္းတကၠသိုလ္အတြက္ ရွာေဖြ စုေဆာင္းေနသည္၊ အိႏၵိယတကၠသိုလ္အမ်ားစုသည္ ပညာေရး ေစ်းကြက္တစ္ခုျဖစ္ေနသည္အားေလ်ာ္စြာ ထုိဌာနသည္လည္း ေစ်းကြက္တခု အေနနဲ႔ ေစာမယေကာလိပ္မွာ လာဖြင့္ထားပုံရသည္၊ ထုိ Sanskrit ဌာနသည္ ဘုံေဘတကၠသိုလ္ေအာက္မွာဆုိလည္း မမွာပါ၊ အကယ္၍ ဘုံေဘတကၠသိုလ္ေအာက္မွာ က်မ္းစာေရးပါက Sanskrit လို ေရးရမည္ဟု မွတ္သားရပါသည္။ ဟုတ္မဟုတ္ကို ရက္တုိအတြင္း ေနခဲ့ရသည့္အတြက္ သတင္းအတိအက် မရခဲ့ပါ။ ထုိဆန္စခရစ္ဌာန၏ ဒါရုိက္တာသည္ Dr. Kala Acharya ျဖစ္သည္၊ စကားေျပာခ်ိဳသည္၊ ေလာေလာဆယ္ဆယ္ အဆင္ေျပေအာင္ လုပ္ေပးတတ္သည္၊ ေနာက္ပုိင္းေတာ့ ဘယ္လုိျဖစ္မည္ဟု မသိႏုိင္ပါ။ ဌာနေရာက္ရင္ ၀န္ထမ္းေတြေရာ ဧည့္၀တ္ေၾကသည္ ဂရုစိုက္သည္၊ ကုလားမွ ဟုတ္ပါေလးရဲ့လားဟု ေတြးမိသည္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ကုလားက ကုလားပဲျဖစ္မွာပါ။

သီတဂူစတားႏွင့္ ေစာမယ ေကာလိပ္
ေစာမယ ေကာလိပ္သည္လည္း အိႏၵိယေကာလိပ္မ်ားစြာတြင္ နာမည္ရတစ္ခု အပါအ၀င္ျဖစ္သည္။ သီတဂူစတားကား ပူေနးတကၠသိုလ္မွ ဒႆနိကေဗဒ (philosophy) ျဖင့္ M.A ျပီးထား၍ ဘုံေဘျမိဳ႕ရွိ ထုိေစာမယ Somaiya College တြင္ Ph.D ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ျဖစ္ရန္ ဆႏၵရွိခဲ့သည္။ ေစာမယေကာလိပ္ရွိ Sanskrit ဌာနႏွင့္ ဒါရုိက္တာ မဒမ္ Kala Achaya အေၾကာင္းကို အိႏၵိယကို မလာခင္ကထဲက တစြန္းတစ ၾကားထားျပီးျဖစ္ပါသည္။ အေၾကာင္းကား သီတဂူစတား ဆရာသည္လည္း ထုိဌာနရွိ ထုိဒါရုိက္တာၾကီးေအာက္မွာ ေဒါက္တာဘြဲ႔ ရခဲ့သည္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း supervisor အရမ္းခက္ခဲေနတဲ့ အခ်ိန္အခါ ျဖစ္တာက တစ္ေၾကာင္း၊ ပူေနးတကၠသိုလ္ Sanskrit ဌာနမွ အျငိမ္းစားယူျပီးေသာ ဆရာမၾကီးက ေစာမယရွိ Sanskrit မွာ အလုပ္ဆက္လုပ္မည္ ျဖစ္ရကား ထုိဆရာမၾကီး၏ guide ေအာက္တြင္ က်မ္းစာ ေရးခ်င္တာက တစ္ေၾကာင္း ေစာမယေကာလိပ္ရွိ ထုိ ဌာနကို ေရြးလိုက္ရျခင္းျဖစ္သည္။ ဘယ္တကၠသိုလ္နာမည္နဲ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေစာမယပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဘုံေဘပဲ ျဖစ္ျဖစ္ နာဂပူပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္တကၠသိုလ္က နာမည္ၾကီးျဖစ္ေစ မၾကီးသည္ျဖစ္ေစ အေလးမထားေပမဲ့ ကိုယ္ေရးမည့္ က်မ္းစာ အဆင္ေျပဘုိ႔ကိုပဲ ရည္ရြယ္ထားပါသည္။ ေနာက္ပုိင္း အဆင္ေျပ မေျပေတာ့ ကိုယ့္ကံပဲလုိ႔ ေတြးမိသည္။ ယခု ေလာေလာဆယ္ဆယ္ ဗီဇာ အခက္အခဲႏွင့္ supervisor အခက္အခဲေၾကာင့္ အျမန္ဆုံး အဆင္ေျပသြားခ်င္သည္။

ဘာေတြ ဆက္လုပ္မလဲ
Sanskrit ဌာနတြင္ Ph.D ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ျဖစ္ရန္ ဘာေတြ လုိအပ္သလဲ? ဘာေတြ လုပ္ရမလဲ? ေက်ာင္း၀င္ေၾကး ဘယ္ေလာက္ ေပးရမလဲ? စတဲ့ Ph.D ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ သိရန္ လုိအပ္သည့္ အေၾကာင္းကေလးမ်ားကို လက္တေလာ အေတြ႔အၾကံဳအရ ဗဟုသုတအျဖစ္ ဤပုိ႔စ္ အခန္းတြင္ ေဖာ္ျပလုိပါသည္။
သီတဂူစတား၏ supervisor သည္ ပူေနးတကၠသိုလ္ Sanskrit Department မွ အျငိမ္းစားယူဘုိ႔ရန္ order က်ျပီးသားျဖစ္သည္။ ယခုအခါ ဘုံေဘျမိဳ႕ ေစာမယေကာလိပ္ (Somaiya College) Sanskrit Department မွာပဲ ဆက္လက္ အလုပ္လုပ္မည္ျဖစ္ရကား သူမလက္ေအာက္တြင္ research လုပ္ခ်င္ေသာ ေက်ာင္းသားေတြ အလုအယတ္ ၀င္ေနၾကရသည္။ ယခုအခ်ိန္မွာ အိႏၵိယရွိ တကၠသိုလ္တုိင္းနီးပါး Research Student တစ္ေယာက္အတြက္ supervisor ရဘုိ႔ အလြန္ခက္ခဲေနသည္။ သီတဂူစတားသည္လည္း ထုိဆရာမဆီမွာပဲ သြားေရာက္ျပီး Seat ေတာင္းခဲ့သည္၊ အဆင္ေျပပါသည္။ သုေတသန ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ပထမဦးစြာ ရွာဖုိ႔ လုိအပ္သည္မွာ supervisor ပင္ျဖစ္သည္။ ဒုတိယကား ကိုယ္ သုေတသနလုပ္မည့္ ေခါင္းစဥ္ (synopsis) ေရြးခ်ယ္ျပီး supervisor ႏွင့္ ေဆြးေႏြးဘုိ႔ပင္ျဖစ္ပါသည္။

Synopsis မေရးမီ ေရွးဦးစြာ research methodology ကို ေလ့လာဖုိ႔လုိသည္။ synopsis ကို စနစ္တက် ဘယ္လုိဖန္တီးမလဲ ဆုိတာ ေရွးဦးစြားေလ့လာျပီးမွ synopsis ကို စတင္ အေကာင္ထည္ေဖာ္ျပီး supervisor ႏွင့္ ေဆြးေႏြးရန္ျဖစ္သည္။ သီတဂူစတားသည္ ေခါင္းစဥ္တခုေရြးျပီး ဆရာမႏွင့္ ေဆြးေႏြးရသည္မွာ ၉ ၾကိမ္ေတာင္ ရွိခဲ့သည္၊ ပထမဆုံးေရြးခ်ယ္ထားေသာ ေခါင္းစဥ္သည္ အိႏၵိယ အေတြးအေခၚ ေအာက္မွာ ျဖစ္ေနသျဖင့္ ဆရာမက သိပ္မၾကိဳက္။ ခဏခဏ ဒီေခါင္းစဥ္ကို ေျပာင္းခုိင္းခဲ့ေပမဲ့ မေျပာင္းလုိျခင္းအေၾကာင္းကိုလည္း ျပန္လည္ေျပာၾကားသျဖင့္ ထုိေခါင္းစဥ္ကို လက္ခံလိုက္သည္၊ သုိ႔ေသာ္လည္း သူမၾကိဳက္သည့္ ေခါင္းစဥ္ျဖစ္ရကား ခဏခဏ ျပင္ခုိင္းသည္၊ ၈ ၾကိမ္ေျမာက္ေရာက္ေသာအခါ ‘‘ ဆရာမဆီလာတာ ဒါနဲ႕ဆုိ ၈ ၾကိမ္ေတာင္ ရွိျပီလုိ႔’’ သတိေပးလုိက္ေသာ္ '' don't harry'' ဟူ၍သာ ေျပာသည္၊ မနက္ဖန္ေတာ့ ေသခ်ာျပင္ခဲ့ finalize လုပ္မယ္လုိ႔ ေျပာသည္၊ ေနာက္ ၉ ၾကိမ္ေျမာက္က်မွ သူ၏ signature (လက္မွတ္) ရေတာ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိေခါင္းစဥ္ကို သူမၾကိဳက္၊ ထုိေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေရးပါက မူရင္းက်မ္းစာျဖစ္တဲ့ Dharmasatra, Bagavagita စတဲ့ Sanskrit ျဖင့္ေရးထားတဲ့ က်မ္းစာေတြကို အသုံးျပဳရလိမ့္မယ္။ ထုိမူရင္းက်မ္းစာေတြကို မင္းလည္း မႏုိင္ဘူး၊ မင္း သင္ထားတဲ့ အိႏၵိယအေတြးအေခၚက နဲနဲေလးရယ္ဆုိျပီး ေျပာလုိက္ပါေသးသည္။ သီတဂူစတားလဲ သူဆီက လက္မွတ္ရခဲ့ေပမဲ့ ေခါင္းထဲမွာ မၾကည္လင္ဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္ ႏွစ္ရက္ေလာက္ေရာက္ သူဆီမွာ သုေတသန လုပ္ေနေသာ ထုိင္းေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္အား ထုိေခါင္းစဥ္ကို သူမၾကိဳက္ေၾကာင္း၊ ငါ ေျပာင္းခုိင္းေသာ္လည္း ျမန္မာရဟန္းက ေခါင္းမာျပီး မေျပာင္းခဲ့ေၾကာင္း၊ ျပီးေတာ့ အိႏၵိယ အေတြးအေခၚပုိင္းဆုိင္ရာသည္ သူ၏ နယ္ပယ္လည္းမဟုတ္ေၾကာင္း ေျပာျပသည့္စကားမ်ား သီတဂူစတားထံ ေရာက္လာပါသည္။

Supervisor မၾကိဳက္သည့္ ေခါင္းစဥ္

Supervisor မၾကိဳက္သည့္ ေခါင္းစဥ္ကို မေရြးသင့္ပါ၊ တနည္းနည္းနဲ႔ ၾကာေအာင္ လုပ္တတ္သလုိ ကိုယ့္ thesis လည္း ျပီးဖုိ႔ အခ်ိန္ၾကာပါလိမ့္မည္။ သူမ်ားႏုိင္ငံမွာ အခ်ိန္၊ ေငြ မ်ားစြာေပးဆပ္ေနရသျဖင့္ ျမန္ျမန္ျပီးဖုိ႔ လိုသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သီတဂူစတားလည္း မူလက ဆရာမ မၾကိဳက္ဘဲ လက္ခံထားေသာ ေခါင္းစဥ္ကို cancel လုပ္ျပီး ေနာက္ထပ္ ေခါင္းစဥ္တစ္ခု ထပ္ စဥ္းစားရေတာ့သည္။ ႏွစ္ရက္ေလာက္ ျပင္ဆင္ျပီး ဆရာမဆီ သြားခါ ‘‘ ဆရာမ ငါ၏မူလ ေခါင္းစဥ္ကို ဆရာမ မၾကိဳက္ဘူးဆုိတာ သိတယ္၊ ငါလည္းပဲ အဲဒီ ေခါင္းစဥ္အတြက္ ေခါင္းရႈပ္ေနတယ္။ အခု ေခါင္းစဥ္ အသစ္တစ္ခု ေရးလာတယ္’’ လုိ႔ ေျပာေသာအခါ ‘‘သူ အားနာပုံရသည္၊ ရပါတယ္ကြာ မင္း ႏုိင္တယ္ဆုိရင္ မူလ ေခါင္းစဥ္နဲ႕ပဲ ေရးပါ’’ သို႔ေသာ္လည္း သူမၾကိဳက္သည့္ ေခါင္းစဥ္ကို ေရရွည္ လုပ္ရမည္ဆုိေတာ့ ေနာက္ အသစ္တစ္ခုပဲ လုပ္ခ်င္သည္ျဖစ္ရာကား ဆရာမအားေမတၱာရပ္ခံကာ အသစ္ကိုပဲ ၾကည့္ေပးပါဦးဆုိေတာ့ တစ္ခါတည္း လက္ခံလုိက္သည္။ ေျပာလုိက္ေသးသည္မွာ ‘‘ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္၊ မင္း ငါ့ရဲ့ point ကို နားလည္ျပီး လက္ခံလုိ႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္တဲ့’’ ဤသို႔အားျဖင့္ ဒုတိယေခါင္းစဥ္ႏွင့္ပဲ သုေတသန ဆက္လုပ္ရန္ အတည္ျပဳလုိက္ကာ ဆရာမ၏ လက္မွတ္မ်ား ရယူရပါသည္။ ေခါင္းစဥ္ synopsis ကို supervisor ကလက္ခံျပီးပါက ၁၂ မူ ေကာ္ပီကူးျပီး supervisor ၏ လက္မွတ္ ရယူျပီး-ေနာက္ထက္ ဆက္လုပ္ရွားရန္မွာ--
လုိအပ္သည့္အခ်က္မ်ား---
၁- B.A Certificate and its Mark sheet၊
၂- M.A Certificate and its Mark Sheet။
၃- M.A ၏ Migration။ Passport Coy.
၄- လက္မွတ္ထိုးျပီး synopsis ၁၂ မူ တုိ႔ကို ျပရန္ မူရင္းႏွင့္ ဌာနသုိ႔ တင္ရန္ ေကာ္ပီး ၃ စုံတုိ႔ကို ယူျပီး ဒါရုိက္တာႏွင့္ ေတြ႔ ေဆြးေႏြးကာ သူ၏ လက္မွတ္မ်ားႏွင့္ ထုိ document မ်ားကို ယူကာ register လုပ္ရန္ရန္ ရုံးတံဆိပ္မ်ားကို ေစာမေကာလိပ္တစ္ခုလုံး၏ Registration ဌာနမွာ တံဆိပ္မ်ား ရယူရပါသည္။ ထုိအစီအစဥ္မ်ား ျပီးပါကား-
၅- DD form (ဘဏ္မွ ေငြေျပစာ ၂ မ်ိဳး) ရယူရပါသည္။
၆- ထုိအားလုံးျပီးပါက ၄ ပါးႏွင့္ ၄ပါးထက္ေက်ာင္းသားရွိေနပါက ၀င္ခြင့္စာေမးပြဲအတြက္ ကိုယ္ၾကိဳက္သည့္ ရက္ကို ေတာင္းႏုိင္သည္။ တကၠသိုလ္ စည္းမ်ဥ္းအရ ၃ လတစ္ၾကိမ္ ၀င္ခြင့္ စာေမးပြဲ က်င္းပေပးသည္ဟု သိရပါသည္။ ထုိ၀င္ခြင့္ စာေမးပြဲသည္ အလုပ္သေဘာအရသာ လုပ္ေနၾကသျဖင့္ ဘာမွ မခက္ခဲပါ။
၇- ထုိအားလုံးျပီးျပည့္စုံပါက research visa ေလွ်ာက္ရန္ ထုိဌာနမွ ေထာက္ခံစာ (admission letter) ေတာင္းႏုိင္ပါသည္။

ေက်ာင္း၀င္ေၾကးမ်ား
ေက်ာင္း၀င္ေၾကးမ်ားသည္ နာမည္ၾကီးတကၠသိုလ္ေတြထက္ေတာင္ ေစ်းၾကီးေနသည္။ ေက်ာင္းသား အင္အားျဖင့္ ေစ်းေလွ်ာ့ေတာင္းရန္ ဌာနဆုိင္ရာသုိ႔ ေတာင္းဆုိပါက ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ ေက်ာင္း၀င္းေၾကးမ်ားကို ယခုေလာေလာဆယ္ သြင္းခဲ့ရတာကို တင္ျပပါမည္။
၁- Form fee အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁၀
၂- Registration fee အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၂၀၀
၃- ၆ လ တစ္ၾကိမ္စာ အတြက္ ေဒၚလာ ၅၀။ ထုိေဒၚလာမ်ားကို ေလာေလာလက္လက္ ေပါက္ေစ်းအတုိင္း အိႏၵိယ ရူပီးေငြျဖင့္ သြင္းရပါသည္။ (၁၂၀၀၀ ရူပီ) ထုိ အခ်က္ ၃ ခုသည္ နာဂပူရွိ အထပ္ျပသည့္ မူလ တကၠသိုလ္အတြက္ ေပးေဆာင္ရသည့္ fee ေၾကးမ်ားျဖစ္သည္။
၄- ရူပိး တစ္ေသာင္း (တစ္ႏွစ္စာအတြက္)။ ထုိ တစ္ေသာင္းေသာ ရူပီးသည္ ေစာမယေကာလိပ္ရွိ Sanskrit Institute အတြက္ျဖစ္သည္။ ေလာေလာဆယ္ဆယ္ ေဒၚလာ ၅၀၀ ဘုိး သြင္းခဲ့ရသည္။ တစ္ႏွစ္စာအတြက္သာျဖစ္ပါသည္။
၅- ေနာက္ထက္ ေပးေဆာင္ရန္မွာ ၆ လတစ္ၾကိမ္း ေဒၚလာ ၅၀ ႏွင့္ တစ္ႏွစ္လ်င္ institute အတြက္ ရူပီး တစ္ေသာင္း (၁၀၀၀၀) ႏွင့္ ေနာက္ဆုံ (final synopsis) က်မ္းစာတင္တဲ့အခါ ေပးရန္ရွိပါေသးသည္။
၆- Thesis submission fee အတြက္ ေဒၚလာ ၆၀၀ ႏွင့္
၇- Thesis Valuation Fee အတြက္ ေဒၚလာ ၆၀ တုိ႔ျဖစ္သည္။
စားစရိတ္ ေနစရိတ္ အလြတ္ အားလုံး ပညာေရး ေၾကးအတြက္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁၇၀၀၊ ၁၈၀၀ ေက်ာ္မွာရွိသည္။ ဤသို႔အားျဖင့္ ေနာင္လာ ေနာက္သားမ်ား ေရႊးခ်ယ္ႏုိင္ရန္အခြင့္တစ္ခုအျဖစ္ သိသေလာက္ မွတ္သေလာက္ ရက္တုိတုိႏွင့္ တင္ျပလုိက္ရပါသည္။

ေဒါက္တာအေလာင္းအလွ်ာမ်ားရဲ့ စား၀တ္ ေနေရး
ေစာမယ ေကာလိပ္တြင္ အမ်ားစုေသာ ေဒါက္တာ အေလာင္းအလ်ားမ်ားသည္ သီရိလကၤာမွ အမ္ေအ ျပီး ေက်ာင္းသားမ်ားျဖစ္ျပီး အခ်ိဳ႕ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားက အိႏၵိယ တကၠသိုလ္မ်ားမွ အမ္ေအျပီး ေက်ာင္းသားျဖစ္ပါသည္၊ ထုိ႔ျပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေထရ၀ါဒ တကၠသိုလ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ ပရိယတၱိသာသနာ့တကၠသုိလ္မ်ားမွ အမ္ေအျပီး ေက်ာင္းသား အခ်ိဳ႕လဲ ပါ၀င္ၾကသည္။ အသက္အရြယ္အားျဖင့္လဲ ၃၀ ေက်ာ္ႏွင့္ ၀န္းက်င္မွာရွိၾကသည္။ ကိုယ့္ျပည္ ကိုယ့္ေနရာမွာဆုိလွ်င္ေတာ့ အသက္အရြယ္အားျဖင့္ၾကည့္ၾကည့္ ပညာေရးဘက္ကၾကည့္ျပန္လွ်င္လည္း ႏွစ္ဖက္လွ (ေလာကုတ္၊ ေလာကီ) ရဟန္းေတာ္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ကိုယ့္ရပ္ကိုယ့္ရြာ ကိုယ့္ေနရာမွ ဂုဏ္ယူ၀ံ့ၾကြား အပူေဇာ္ခံ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္ၾကပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္လည္း သူမ်ားႏိုင္ငံ (ဘာသာ အယူ၀ါဒ၊ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား စသည္ မတူညီၾကသည့္ ေနရာ)မွာ ေနၾကရေသာေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္မွ ဒကာဒကာမမ်ား လွဴလိုက္ေသာ ပဲေၾကာ္၊ ငါးပိ ငါးေျခာက္၊ ပဲပုတ္ေၾကာ္၊ ေလးေတြႏွင့္ ကိုယ္တုိင္ခ်က္ သီးစုံဟင္းလွ်ာျဖင့္သာ မျငိဳမျငင္ ဘုန္းေပးေနၾကရသည္။ ပုိဆုိးတာက အေဆာင္သည္ International Hostel မဟုတ္ဘဲ local ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ အတူေနရသျဖင့္ သိပ္အဆင္မေျပလွေပ။ ျပည္တြင္းေက်ာင္းသားမ်ားက အေဆာင္က ေပးေသာ mess သို႔မဟုတ္ ေကာလိပ္ေက်ာင္း၀န္းထဲက စားေသာက္ဆုိင္တြင္ မွာစားေလ့ရွိတာေၾကာင့္ ခ်က္မစားၾက။

ျမန္မာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကသာ ကုလားအစားအစာ မစားႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား စုေပါင္းကာ (self-service) ကိုယ္တုိင္ ခ်က္စားၾကရေလသည္၊ အိႏၵိယေက်ာင္းသားမ်ားသည္လည္း ျမန္မာ ရဟန္းေတာ္မ်ား ခ်က္ျပဳတ္ေသာ ဟင္းအႏွံ႕မ်ားကို မခံႏုိင္သျဖင့္ ထုိ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ မၾကာမၾကာ အတုိင္းအေတာလည္း ခံရဘူးသည္၊ ကုလားမ်ားကလည္း အတုိင္းအေတာ အလြန္ထူပါေပ့။ အသားဟင္းခ်က္ဖုိ႔ ဆုိတာ အေတာ္ကို ခက္ခဲသည္၊ ေန႔စဥ္ သက္သက္လြတ္ ဘုန္းေပးေနၾကရသည္။ ေန႔တုိင္း သက္သက္လြတ္ စားေနရေပမဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ ပိန္လွီ ၾကံဳလီွ သြားေသာသူဟူ၍ မရွိ။ ပုိ၍ပင္ ၀င္းေျပာင္လာသည္ဟူ၍ ထင္ရသည္၊ pppppppppp။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ကဲ့သို႔ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ မေနႏုိ္င္၊ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ရွိသမွ်ေငြေလးေတြ ထြက္ေနသည္။ ေနရသည့္ အခန္းမွာလည္း သုံးေယာက္တစ္ခန္း ျဖစ္သည္အတြက္ ကိုယ္ႏွင့္ သဟာဇာတ မျဖစ္လွ်င္ကား အဆင္မေျပလွေပ၊ အခ်ိဳ႕က ေလပန္ကာ ၾကိဳက္သည္၊ အခ်ိဳ႕ကား မၾကိဳက္၊ အခ်ိဳ႕ကား မီးေရာင္ႏွင့္မွ အိပ္တတ္သည္၊ အခ်ိဳ႕ကား မအိပ္တတ္။ ဤသို႔အားျဖင့္ ကိုယ့္အခန္းနဲ႕ ကိုယ္ မဟုတ္ေတာ့ (self-style) ကိုယ္ပုိင္ လြတ္လပ္ခြင့္မရွိ။ ကိုယ္ပုိင္လြတ္လပ္ခြင့္ဆုိသည္မွာ ကိုယ္ပုိင္ ေအးေအးေဆးေဆး စာဖတ္ျခင္း၊ စာရွာျခင္း၊ စာစုျခင္း စသည္ကို ဆုိလုိပါသည္။ ဤကား ေဒါက္တာအေလာင္းအလ်ာမ်ား၏ အေနဆင္းရဲ အစားဆင္းရဲ၊ ေငြကုန္ အခ်ိန္ကုန္ေတြကုန္ ပင္ပင္ပန္းပန္းႏွင့္ ေဒါက္တာျဖစ္ဖုိ႔ အရည္အေသြး ျမင့္မားေစဖုိ႔ ၾကိဳးစားေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ဒုကၡႆ အနႏၱရံ သုခံ no pain no gain ဆုိတာလုိ တခ်ိန္ခ်ိန္ေတာ့ သုခေလးေတြ ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္လုိ႔ ေမ်ာ္လင့္ရပါတယ္။ ထုိအတြက္ ေကာင္းေကာင္း အရင္းအႏွီးျမဳတ္ႏွံျခင္းပင္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

မွတ္မွတ္ရရ

ဒုတိယတစ္ေခါက္ ၀င္ခြင့္ေျဖရန္ သြားခ်ိန္ ထုိေကာလိပ္ရွိ ျမန္မာရန္းေတာ္မ်ား စုစုစည္းစည္း အစည္းအေ၀းေလး တစ္ခု က်င္းပသည္။ အေၾကာင္းကား အိႏၵိယ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အတုိင္းအေတာ မခံရေအာင္ ေရွာင္ရန္ ေဆာင္ရန္ေလးမ်ားကို ေနာင္ေတာ္ၾကီးမ်ားက တင္ျပၾကသည္။ ထုိအစည္းအေ၀းအရ သိလုိက္ရသည္မွာ- ထုိေကာလိပ္ရွိ အေဆာင္မွာေနေသာ ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ သတိထားစရာေလးေတြပဲ ျဖစ္ပါသည္။ အသားဟင္းမခ်က္ရျခင္း၊ အရက္ေသစာ မေသာက္စားရျခင္း၊ ေဆးလိပ္ ကြမ္း မသုံးေဆာင္ရျခင္း၊ သကၤန္းမ်ားကို အျပင္မွာ ကုလားအ၀တ္ေတြႏွင့္ ေရာျပီး မလွန္းေစျခင္း၊ စတဲ့ ေရွာင္ရန္ႏွင့္ ရရွိထားတဲ့ အခြင့္အေရးေလးေတြကို ဆုပ္ကိုင္ထားျခင္း စတဲ့ ေဆာင္ရန္မ်ားကိုလည္း မွတ္သားလုိက္ရသည္။ အေတြ႕အၾကံဳရွိေသာ ေနာင္ေတာ္ၾကီးမ်ား၏ စကားမ်ားသည္ မွတ္မွတ္ရရ ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။

ေက်းဇူးတင္ျခင္း
သီတဂူစတားတုိ႔ ၈ပါး အဖြဲ႔၊ သီရိလကၤာက သူငယ္ခ်င္း ၄ ပါးႏွင့္ အိႏၵိယ တကၠသုိလ္အသီးသီးက သူငယ္ခ်င္း ၄ ပါး supervisor တစ္ေယာက္တည္း ေအာက္မွာပဲ က်မ္းစာေရးရန္ ၀င္ခြင့္ အတူေျဖဆုိၾကသည္။ ထုိ ၈ပါးအတြက္ ေစာမယ ေကာလိပ္ရွိ ေနာင္ေတာ္ ေဒါက္တာေလာင္းလ်ားမ်ားက ဧည့္၀တ္ေက်ပြန္စြာ ဧည့္ခံေၾကြးေမြးခဲ့သည္အတြက္လည္း အထူး ေက်းဇူးတင္ေနပါသည္။ စုေပါင္းစားခဲ့ရေသာ ဆြမ္း၀ုိင္းေလးကိုလည္း အမွတ္ရေနသည္။ တက္ႏုိင္ရင္ ထုိေဒါက္တာ ေလာင္းလ်ာမ်ားအတြက္ ဆြမ္းအလွဴေလးမ်ား လွဴလုိက္ခ်င္ပါေသးသည္။ ခါျခင္ေကာင္ မာန္ဖီးလုိ႔ ေတာင္ၾကီးကိုတဲ့ ဖ်ိဳမည္ၾကံ ခါးက မသန္ဆိုတာလုိ ျဖစ္ေနတယ္။ ေစတနာတည္းဟူေသာ မာန္ပါေပမဲ့ ေဒၚလာတည္းဟူေသာ ခါးမသန္ျဖစ္ေနသည္။ pppppppppppp--။

ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ
သီတဂူစတား
၁၃-၇-၂၀၁၀

0 comments:

ဤဘေလာ့ဂ္ ေရးသားသူသည္

ဤဘေလာ့ဂ္ ေရးသားသူသည္
စာေရးသူ သီတဂူစတား၏ဘ၀ကို အမရပူရျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္မွ အေျခခံက်က် စနစ္တက် တည္ေဆာက္ေပးခဲ့သည္၊ ထုိ႔ေနာက္ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွ ထုိရရွိလာေသာ ဘ၀ကို အသုံးခ် ဘ၀ေရာက္ေအာင္ ဖန္တီးေပးခဲ့သည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤဘေလာ့ဂ္သည္ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္ထားျခင္းျဖစ္သလုိ သီတဂူစတား၏ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ထင္ဟပ္ေစပါသည္။

သီတဂူစတား သုိ႔ဆက္သြယ္ရန္---

အရွင္ေကာ၀ိဒသိရီ (သီတဂူစတား) Kovida
Sitagu International Buddhist Academy (YGN)
Dagon (North), Yangon, Myanmar
Phone: 09-7956-30013/09-250 790 483

အီေမးလ္= sitagustar.0073@gmail.com ၊ sitagustar2010@gmail.com

2009 ခုႏွစ္ အတြက္ အကယ္ဒမီဆု

rel.gif အေကာင္းဆံုး သာသနာေတာ္အက်ိဳးျပဳ စာေပဘေလာ့ဂ္ဆု အတြက္ သီတဂူစတားေက်းဇူးစကား အနည္းငယ္မွ် ေျပာပါရေစ။ ႏွမ္းတစ္လုံးတည္းႏွင့္ ဆီမျဖစ္သလုိ သီတဂူစတား တစ္ေယာက္တည္းႏွင့္ ဘေလာ့ဂ္ဆုရဘုိ႔ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ စည္းလုံးမႈရဲ့ အင္းအားတစ္ခုတည္းႏွင့္ ရရွိလာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သီတဂူစတားကုိ အားေပးၾကတဲ့ စာဖတ္ပရိသတ္၊ သီတဂူစတားအား ဘေလာ့ဂ္ပညာေတြ နဲနဲခ်င္း သင္ေပးေနတဲ့ ညခင္းရဲ့လမင္း သီတဂူစတားရဲ့ ဒိုမိန္းေခါင္းစဥ္ photo ပညာျဖင့္ ပူေဇာ္ေပးေသာ ေမေမ့လျပည့္၀န္းေလး ႏွင့္ ဆုမ်ားခ်ီးျမင့္ေသာ ျမန္မာဘေလာ့ဂ္ပရပ္စ္ ႏွင့္ ျမန္မာျပည္က စာဖတ္ပရိသတ္ ၀င္ၾကည့္ႏုိင္ရန္ net လွဴေပးေသာ အေမရိကမွ ဦးကိုကိုႏွင့္ ကုိခြန္သီရိ တုိ႔ရဲ့ ေစတာနာေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ အားလုံးကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

သီတဂူ ကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ ဆက္သြယ္ရန္--

သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (ရန္ကုန္)
အမွတ္-၁၀၊ ပါရမီလမ္းႏွင့္ ပင္လုံလမ္းဒါင့္၊ ေဘလီတံတားထိပ္၊ ဒဂုျံမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပုိင္း၊
ဖုန္း-၀၁-၅၈၁ ၉၉၉/ ၅၈၁ ၈၈၈/ ၅၈၁ ၇၇၇
အီးေမးလ္=thesitagu@gmail.com

သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (စစ္ကိုင္း)
စစ္ကိုင္းေတာင္၊ စစ္ကိုင္းျမိဳ႕
ဖုန္း-၀၇၂-၂၂၂၆၀။ ၂၁၆၁၁
အီးေမးလ္=thesitagu@gmail.com

ဘ၀ရဲ့အနိမ့္အျမင့္

ဘ၀ရဲ့အနိမ့္အျမင့္
ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့ အနိမ့္ အျမင့္၊ ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့က်ရႈံးမႈႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈေတြကို ကိုယ့္ရဲ့ အလုပ္ ကိုယ့္ရဲ့ အေျပာ ကိုယ့္ရဲ့ အေတြးကပဲ ဆုံးျဖတ္ေပးသြားတာပါ။

မေမ့သင့္ရာ


“လူေတြက ေသျခင္းတရားကို ေမ့ေနတတ္ၾကပါတယ္၊ ေသရမွာကို ေမ့ေနတတ္ၾကလုိ႕ပဲ အတၱေတြ မာနေတြ ဖုံးလႊမ္းျပီး တကုိယ္ေကာင္းဆန္ စိတ္ေတြ ေမြးဖြားတတ္ၾကပါတယ္၊ ထုိအခါ လူ႔ပတ္၀န္က်င္နဲ႔ အဆင္မေျပမႈေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေသျခင္းတရားကို အမွတ္ရေစျခင္းသည္လည္း လူ႕ပတ္၀န္က်င္အတြက္ အေကာင္းတကာထဲက အေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္တယ္ဆုိတာပါပဲ။”
သီတဂူစတား
၂၈-၅-၂၀၁၂

သတင္စကား

သတင္စကား
သီတဂူစတားသည္ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ စီမံမႈျဖင့္ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္၊ ရန္ကုန္တြင္ ကထိက၊ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးတာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္လွ်က္ရွိသည္။

ကိုယ္ေရးတဲ့ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္

ကိုယ္ေရးတဲ့ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္
သီတဂူစတားသည္ စာေရးဆရာမဟုတ္ပါ သို႔ေသာ္လည္း စာေရးခ်င္ပါသည္၊ သီတဂူစတားဆုိက္ကိုလည္း ကိုယ္ပုိင္မွတ္စုသေဘာအေနနဲ႕ မွတ္တမ္းတင္ျခင္းမွ်သာျဖစ္သည္။ ၾကီးက်ယ္တဲ့ဆုိက္ မဟုတ္၍ ၾကီးက်ယ္ေသာ စာမ်ားကား မဟုတ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း တုိလီတိုထြာ ျဗဳတ္စျဗင္ေနာင္ေလးေတြ မွတ္စုအျဖစ္ ေရးျပီး တင္ေနသူပါ။ ဒါေလးေတြက ကြ်ႏု္ပ္ရဲ့ မေျပာပါးေလာက္တဲ့ ရွိစုမဲ့စုေလးေတြ အကုန္သုံး ထုတ္ျပထားတဲ့ အမည္ေလးေတြေပါ့။ သီတဂူစတား (စာေရးသူ) အသက္ ၁၄ ႏွစ္ေလာက္ကထဲက အမရပူရဲျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတိုက္ ဘ၀ကိုျမဳတ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။ ထုိစာသင္တုိက္မွာဘဲ ရဟန္းေတာ္မ်ားရသင့္ရထုိက္တဲ့ အနည္းငယ္ေသာ ဘြဲ႕ေတြလဲရခ့ဲပါတယ္၊ သာသနဓဇဓမၼာစရိယ (၁၉၉၉)၊ မဟာဂႏၶာရာမိကဓမၼာစရိယ (၁၉၉၆)၊ ၀ိနယနိကာယ၀ိဒူ (၁၉၉၄)၊ အဂၤုတၱရနိကာယ၀ိဒူ (၁၉၉၈)ဘဲြ႕မ်ားမျဖစ္စေလာက္ ရခဲ့တယ္၊ ဒုတိယပုိင္းဘ၀တစ္စိတ္ကိုေတာ့ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ကစျပီး သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။ ထုိ တကၠသိုလ္ၾကီးမွပင္၂၀၀၁ ခုႏွစ္ွ English Diploma (2003)၊ Japanese Level 4 & 3 (2004/5)၊ ႏွင့္ ၂၀၀၇ ခု B.A (Buddhism) ဘဲြ႕ရခဲ့တယ္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ပူေနးျမိဳ႕၊ ပူေနးတကၠသိုလ္မွာ (Philosophy)ဒႆနိကေဗဒႏွင့္ M.A ရရွိျပီး ယခုအခါ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ အေထာက္အပံ့ျဖင္ပင္ ေစာမယေကာလိပ္ ဘုံေဘျမိဳ႕၊ အိႏၵိယႏုိင္ငံမွာ Ph.D အတြက္ စာတမ္းေရးျပီး က်မ္းတင္ျပီးျဖစ္ပါသည္။ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ တြင္ ကထိကတာ၀န္ ယူလွ်က္ရွိသည္။

ဖိတ္ေခၚပါသည္

ဖိတ္ေခၚပါသည္
ေဆာင္းပါးႏွင့္ဓာတ္ပုံမ်ား The word is an invaluable like a jewel if it gives the knowledge or is able to make a person's situation change ( that is from a lower state to a higher state) with a word. In this day, there are a large number of persons who are searching for and giving it so that you are also one of them. Are you who searching for it or giving it? If you all my dhamma friends have a wish to give the profits to the people like knowledge, send it with or without photos as well as amazing photos to this very mail(sitagustar.0073@gmail.com). ကိုယ့္ရဲ့စကားတစ္ခြန္းဟာ လူတစ္ေယာက္အတြက္ အေျပာင္းလြဲေလးတစ္ခု (အေျပာင္းအလဲဆုိသည္မွာ ေကာင္းေသာ ေျပာင္းလဲျခင္း) ေပးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီစကားဟာ အဖုိးမျဖက္ႏုိင္တဲ့ ရတနာပါ။ ယေန႕ ေခတ္မီးတုိးတက္ေနတဲ့ႏုိင္ငံတုိင္းမွာ လူငယ္ေရာ လူၾကီးပါ အြန္လုိင္းကေနဘဲ ရတနာေတြရွာေနၾကပါတယ္ ရတနာေတြ ေပးေနၾကပါတယ္၊ မွ်ေ၀ဘို႕လည္းေမ်ာ္ေနၾကပါတယ္။ ထူးစမ္ေထြလာဓာတ္ပုံမ်ား၊ သတင္းထူးမ်ား၊ အက်ိဳးျပဳေဆာင္းပါးမ်ား ေပးပုိ႕ ႏုိင္ပါျပီ။

လာေရာက္ ေလ့လာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား

Popular Posts

Vistors (1-1-2012)

 
Lasantha - Premium Blogger Themes | Best WordPress Themes