ရဟန္းႏွင့္ရဟန္းဒကာ
စာမိတ္ဆက္
ေတာင္ျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္က ရွင္ေတေဇာဘာသ က သူ၏ ၇-၉-၂၀၁၁ ေန႔မွာ ရဟန္းခံမွာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ထုိရဟန္းခံပြဲ အတြက္ ပုိ႔စ္တစ္ခုေလာက္ ေရးေပးဖုိ႔ အကူအညီေတာင္းတယ္၊ ရဟန္းခံပြဲၾကြလာ ပရိသတ္မ်ားအား ဓမၼဒါန လက္ကမ္းစာေစာင္ေလးေတြ ေ၀ငွခ်င္သည္။ ေတာင္းဆုိသူက အျမဲေနရဟန္း စာသင္ေနသည့္ စာသင္တုိက္ၾကီးကျဖစ္သည္။ စာေရးသူလဲ အာမမခံရဲဘူး၊ ေမွ်ာ္ေတာ့ ေမွ်ာ္မထားပါနဲ႕ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္မွာ ေရးလက္စ မျပီးျပတ္ေသးတဲ့ ပုိ႔စ္ေတြကလဲ ရွိေနေသးတယ္၊ အကူညီေတာင္းထားတဲ့ ပုိ႔စ္ေတြလဲ ရွိေနေတာ့ အာမမခံရဲဘူး၊ ဒီၾကားထဲ လူသားေတြ ဘယ္ကေန ျဖစ္လာလဲ ဆုိတဲ့ ပုိ႔စ္ကို အေရးတၾကီး ေရးေပးဖုိ႔ ေမတၱာရပ္ခံထားတာလဲ ရွိေတာ့၊ စာေရးသူမွာ ကိုယ့္က်မ္းစာအတြက္ တစ္ဖက္ လုံးခ်ာလုိက္ေနသည္။ ေခါင္းတည္း တစ္ခုခုကို အာရုံစုိက္မွ စာေရးရတာ အဆင္ေျပသည္၊ အခုေတာ့ ေရးစရာေတြက ေခါင္းထဲမွာ ရႈပ္ရွက္ခတ္ေနသည္။ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္သေလာက္ေလးေတာ့ ျဖစ္ညွစ္ထုတ္ျပီး ေရးေပးရေတာ့မည္။
(ဒီပုိ႔စ္က ေရးျပီးတာ ၾကာပါျပီ၊ တျခားပုိ႔စ္ေတြ ၾကားထဲ ၀င္လာတာနဲ႕ ေနာက္က်သြားတာျဖစ္ပါတယ္။)
ရဟန္းခံျခင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး
ရဟန္းခံတယ္ဆုိတာကေတာ့ -----
၁။ အျမဲ ရဟန္းအျဖစ္နဲ႕ တစ္သက္လုံး ေနဖုိ႔ ၀တ္ျခင္း (Permanent)
၂။ ခဏတျဖဳတ္ ရဟန္း၀တ္ျခင္း (ဒုလၻရဟန္းခံ) (Temporary)
နံပါတ္ (၁) အျမဲေန ရဟန္းျပဳျခင္း ဆုိသည္မွာ တစ္သက္လုံး ပရိယတ္စာေပးမ်ား သင္ၾကားျခင္း ပုိ႔ခ်ျခင္း ေဟာေျပာျခင္း ျဖင့္၎ သို႔မဟုတ္ ကမၼ႒ာန္းတရားအတြက္ အလုပ္လုပ္ျခင္း၎ ထုိ႔သုိ႔ေသာသာသနာျပဳျခင္း (Missionary) အျပင္ ဟိတာယ သုခါယ အရ သူတစ္ပါးအက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ပရဟိတ လုပ္ငန္းမ်ားလဲ ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ (Ministery) လဲ သာသနာျပဳႏုိင္သည္။
သာသနာေတာ္အတြက္ အညႊန္႔တလူလူထိုးတက္ေနတဲ့ စာသင္တုိက္မွ စာသင္သား ရွင္သာမေဏေလးမ်ားကို ရဟန္းအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ေအာင္ ပုိ႔ေဆာင္ေပးျခင္းသည္ နံပါတ္ ၁ ရဟန္းျပဳျခင္းမ်ိဳးအတြက္ အလြန္မြန္ျမတ္ေသာ သာသနာျပဳ ျဖစ္သည္။ ရဟန္းေလာင္းသည္လည္း ရဟန္းအျဖစ္ကို ရျခင္းသည္ ေရွးဘုန္းေရွးကံအလြန္ေကာင္းခဲ့သလုိ ထုိရဟန္းကို ေထာက္ပံ့ခြင့္ရၾကျခင္းသည္လဲ ရဟန္းဒကာ ဒကာမမ်ားအတြက္ ေရွးဘုန္းေရွးကံမ်ားျဖစ္သည္။ ေဆြမေတာ္ မ်ိဳးမေတာ္ဘဲ ရဟန္းႏွင့္ ရဟန္းဒကာ ဒကာမ ဆုံစည္းခြင့္ရျခင္းကလဲ ေရွးဘုန္းေရွးကံပင္ျဖသည္။ တခ်ိဳ႕ၾကေတာ့ ကိုယ့္ေဆြ ကိုယ္မ်ိဳးျဖစ္၍ ေသြးသားေတာ္စပ္မႈ ရွိေပမဲ့ တခ်ိဳ႕ၾကေတာ့ အလြန္ေ၀းကြာေနရာေဒသမွ လာေရာက္ ဆက္စပ္ျပီး ေဆြမေတာ္ မ်ိဳးမေတာ္ဘဲ ကိုယ့္ေဆြ ကိုယ့္အမ်ိဳးအျဖစ္ ဖန္တီးယူၾကသည္။ ဤကား ေရွးေရစက္ေခၚ ေရွးဘုန္းေရွးကံပင္တည္း။ ေရွးကံက ဤကဲ့သုိ႔ ဆက္စပ္ေပးလုိက္ေသာ ရဟန္းႏွင့္ ဒကာ ဟု စိတ္၀င္စားဖြယ္ အစုံ ၄ စုံရွိသည္။
ေလးစုံေသာ ရဟန္းႏွင့္ဒကာ
ေရွးဘုန္းေရွးကံေၾကာင့္ ရဟန္းရယ္ ေထာက္ပံ့သူ ရဟန္းဒကာ ရဟန္းအမရယ္ဆုိျပီး ဒီဘက္ဘ၀ လာျပီး စုံစည္းခြင့္ ရၾကေပမဲ့ မတူညီတဲ့ အတြဲ ၄ စုံ ရွိသည္။
၁။ ရဟန္းက အသုဒၶ ျဖစ္၍ ေထာက္ပံ့သူ ဒကာ ဒကာမက သုဒၶ ျဖစ္ျခင္း။ စာေရးသူ၏ ပတ္၀န္းက်င္အေတြ႕မ်ားကို ဤသုိ႔ ခြဲျခမ္းသည္ျဖစ္၍ စာေရးသူ၏ အျမင္သာ ျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႕ ရဟန္းက စာေပလဲ မက်ိဳးစားသလုိ ကိုယ္က်င့္သိကၡာကိုလဲ သိပ္မေလးစား၊ ဟုိေယာင္ေယာင္ ဒီေယာင္ေယာင္နဲ႕ ကိုယ့္ကို ေထာက္ပံ့ေနသည့္ ဒကာ ဒကာမေတြရဲ့ ေစတနာ သဒၶါတရားကို အလြဲသုံးစားလုပ္သူ ျဖစ္သည္၊ ဒကာ ဒကာမေတြကေတာ့ ကိုယ့္ တူ ကိုယ္သားကဲ့သုိ႔ လုိေလးေသးမရွိ ေထာက္ပံ့သည္၊ ထုိရဟန္းေတာင္းသမွ် ေပးသည္၊ ကုိယ္မစားရရင္ ေနပေစ ဒုိ႔ရဟန္းကိုေတာ့ ျပည့္စုံေအာင္ထားမည္ဆုိတဲ့ ဒကာ ဒကာမေတြ ျဖစ္သည္၊ စာေရးသူလဲ စာသင္တုိက္ၾကီးက ၾကီးျပင္းလာေတာ့ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္မွာ ျမင္ေနရ ေတြ႕ေနရသည္၊ ရဟန္းက ဘာစာေပကိုမွလဲ စိတ္မ၀င္စား ေယာင္၀ါး၀ါး ရဟန္းကို ကိုယ့္သားအရင္းလုိ ေစာင့္ေရွာက္ ေထာက္ပံ့ေနၾကေသာ ဒကာ ဒကာမေတြကို သနားမိသည္၊ ထုိရဟန္းအတြက္ ေအာ္--- အရွင္ဘုရားက်ေတာ့ ဘုန္းကံၾကီးလုိက္တာ ဆုိျပီး မုဒိတာ ပြားမိသည္။
၂။ ရဟန္းက သုဒၶ ျဖစ္၍ ဒကာ ဒကာမကေတာ့ အသုဒၶျဖစ္ျခင္း။ ဒါကိုပဲ စာေရးသူတုိ႔ စာသင္တုိက္ေလာကမွာ ရဟန္းတစ္ခါ ဟုေခၚသည္၊ ရဟန္းဒကာ ရဟန္းတစ္ခါ ဟု ၂ မ်ိဳးရွိရာ ရဟန္းခံေပးျပီး ကိုယ့္ရဟန္း ဘယ္ေရာက္ေရာက္ လည့္မၾကည့္ေတာ့ဘဲ ပစ္ထားခဲ့သည့္ ရဟန္းခံေပးသူ (ဒကာ ဒကာမ)ကို ရဟန္းတစ္ခါ ဟုေခၚသည္၊ နံပါတ္ ၁ လုိ ဒကာ ဒကာမမ်ိဳးကိုေတာ့ ရဟန္းဒကာ ဟုေခၚသည္။ စာေရးသူ သူငယ္ခ်င္းနဲ႕ သူ၏ရဟန္းဒကာ အိမ္ အလည္လုိက္သြားဖူးသည္၊ ဒကာေတြက ေတာကေနတက္လာျပီး မႏၱေလးျမိဳ႕ေပၚမွာ ပြဲရုံလုပ္ငန္းျဖင့္ စီးပြားေရးေအာင္ျမင္သူ ျဖစ္သည္၊ ထုိဒကာ ေလွ်ာက္တယ္၊ အရွင္ဘုရားလုိတာရွိတာ မိန္႔ပါဘုရား၊ တပည့္ေတာ္က ရဟန္းတစ္ခါ မဟုတ္ပါဘုရား၊ ရဟန္းဒကာပါ ဘုရားတဲ့။ စာေရးသူကိုယ္တိုင္ပင္ ဒီအုပ္စုထဲ ပါမလုိျဖစ္ေနသည္၊ စာေရးသူ၏ ရဟန္းအမမ်ားသည္ မႏၱေလးက ျဖစ္သည္၊ စာေရး ရဟန္းခံျပီးေနာက္ တစ္ႏွစ္ၾကာမွာ တစ္ခါသာ လာဖူးသည္၊ စာေရးသူထံ တုိက္ရုိက္လာျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ အလွဴတစ္ခုကေန ၀င္လာျခင္းျဖစ္သည္၊ အဲဒီေနာက္ ေပၚမလာေတာ့ေပ၊ ေနာက္ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္ၾကာေတာ့မွ သူ၏ မိတ္ေဆြနဲ႕ အလွဴတစ္ခုမွာေတြ႔လုိ႔ စာေရးသူနဲ႔ စကားစပ္မိေျပာရင္း စာေရးသူ ဘယ္သူလဲ ဆုိတာ သိသြားသည္၊ ေနာက္ ရဟန္းမေတြနဲ႕ေတြ႕ေတာ့ ခင္မ်ားတုိ႔ရဟန္းနဲ႔ ေတြ႔ခဲ့တဲ့အေၾကာင္း ေျပာျပေတာ့ ဟုတ္လား ‘‘က်ဳပ္တုိ႔က လူထြက္သြားျပီထင္ေနတာ’’တဲ့ ေကာင္းေရာ။ ဟုတ္မယ္ စာေရးသူက ေခ်ာေတာ့ လူထြက္သြားမည္ ထင္ပုံပဲ ppppppppppppp။ သိသြားေတာ့ေရာ ေရာက္လာဆုိေတာ့ ေရာက္မလာပါဘူး pppppppppp၊ ဒီလုိနဲ႔ စာေရးသူလဲ ဘြဲ႔ေတြ အေတာ္အတန္ရသည္ အထိ ေပၚမလာေသးဘူး၊ စာေရးသူ အိႏၵိယ ပညာေတာ္သင္သြားမွ ရဟန္းအမၾကီးက ဆုံးသြားျပီ ဆုိတဲ့ သတင္းကို စစ္ကိုင္း သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွာ လာအေၾကာင္းအၾကားပုံပဲ၊ စစ္ကိုင္းက သူငယ္ခ်င္းကလဲ ဦးဇင္းဒကာမၾကီး ဆုံးသြားျပီတဲ့ ဆုိေတာ့-- စာေရးသူလဲ ပူထူသြားသည္၊ ငါ့အေမ ဘယ္လုိျဖစ္တာတုန္း၊ ၂ ရက္ ၃ ရက္ စားမေပ်ာ္ အိပ္မေပ်ာ္ ေက်ာင္းတက္ရတာလဲ အဆင္မေျပျဖစ္ခဲ့သည္၊ ေနာက္ေတာ့မွ မႏၱေလးက ဒကာမတဲ့။ ေအာ္--စာေရးသူလဲ ရဟန္းခံျပီး ၁ ႏွစ္မွ တစ္ခါ ေတြ႕ျပီးေနာက္ ၁၇ ၀ါ ေျမာက္ (၁၇ ႏွစ္) ဆုိေတာ့ အမွတ္တမဲ့ျဖစ္ေနျပီေပါ့။ ၁၇ ႏွစ္ၾကာျပီးမွ ေသမွ သိရတဲ့အျဖစ္ပဲဆုိေတာ့ ရဟန္းႏွင့္ဒကာ ဆုံစည္းမႈ ေရွးေရစက္ မပါလုိ႔ပဲ ျဖစ္မည္။ တစ္ၾကိမ္တစ္ခါ ေက်းဇူးျပဳထားသည့္ ဒကာဒကာမကို သတိရေနတာေတာ့ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္၊ ဆုံးသြားျပီဆုိေတာ့လဲ ကိုယ္ကလဲ အေ၀းေရာက္ေနသည္၊ စိတ္မေကာင္းတာကလြဲလုိ႔ ဘာတတ္ႏုိင္မည္နည္း။
၃။ ရဟန္းကလဲ အသုဒၶ ျဖစ္သလုိ ရဟန္း ဒကာ ဒကာမေတြကလဲ အသုဒၶ ျဖစ္ျခင္း။ ရဟန္းကလဲ စာေပ ပရိယတၱိမရွိ ပဋိပတ္ဆုိ ေ၀း။ ထုိ႔အတူပဲ ရဟန္းဒကာ ဒကာမေတြကလဲ ရဟန္းဒကာ ရဟန္းအမဆုိတဲ့ ဂုဏ္ေလး ရရင္ျပီးေရာဆုိျပီး ရဟန္းခံေပးျပီး လွည့္မၾကည့္ေတာ့ဘဲ ပစ္ထားခဲ့သည္ ရဟန္းတစ္ခါမ်ိဳးပင္ ျဖစ္သည္။ အုိးရြဲ႕နဲ စေလာင္းရြဲ႕ဆုိသလုိျဖစ္သည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ တစ္ဖတ္ကေတာ္ေနရင္ တစ္ေယာက္က ညံ့သည့္ အစုံကို မ်ားစြာေတြ႔ရသလုိ ၂ ဖတ္လုံးေတာ္ေနသည္ကိုလဲ ေတြ႔ရသည္၊ ၂ ဖတ္လုံး အညံ့ကိုေတာ့ ေတြ႕ရခဲ့သည္။
၄။ ရဟန္းေရာ အလွဴရွင္ ဒကာ ဒကာမ ၂ ဦးလုံးက သုဒၶျဖစ္ျခင္း။ ဒီအတြဲမ်ိဳးေတြ႔ဖုိ႔ဆုိတာ အလြန္႔လြန္ကို ဘုန္းကံရွိၾကပါသည္၊ ရဟန္းကလဲ ေတာ္သည္၊ အေနအထုိင္လဲ ေတာ္သည္၊ စာေပပရိယတ္လဲ ေတာ္သည္၊ သာသနာအတြက္ မ်ားစြာ အက်ိဳးမ်ားသူျဖစ္သည္၊ ထုိ႔အတူပဲ ထုိရဟန္းကို ေထာက္ပံ့ခြင့္ရေသာ ဒကာ ဒကာမကလဲ ေတာ္သည္၊ ထုိရဟန္းႏွင့္ ေရွ႕သြား ေနာက္လုိက္ညီသည္၊ ေနနဲ႔လ ေရႊနဲ႕ျမလုိပဲ လုိက္ဖတ္ညီသည္။ ဒီလုိအစုံမ်ိဳးကိုလဲ စာေရးသူတုိ႔ ၀န္းက်င္တြင္ မ်ားစြာေတြ႔ရသည္၊ ၀မ္းသာသည္၊ မုဒိတာ ပြားမိသည္။
နံပါတ္ (၂) ခဏတျဖဳတ္ ရဟန္း၀တ္ျခင္း (ဒုလၻရဟန္းခံ) (Temporary) အေန႔နဲ႕ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေတာေရာ ျမိဳပါ ေနရာအႏွံ႔အျပား မွာ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သၾကၤန္ ရုံးေတြပိတ္ရက္ေတြမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းေတြမွာ သားရွင္ျပဳ၊ ရဟန္းခံ၊ သမီး နားသ၊ သီလရွင္၀တ္ေပးျခင္း စသည့္ မဂၤလာမ်ားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အလွဴၾကီးတန္းၾကီးေတြနဲ႔ စည္ကားလ်က္ရွိပါသည္။ ထုိရွင္ျပဳ ရဟန္းခံပြဲကို ဒုလႅဘ ရဟန္းျပဳပြဲလုိ႔လဲ ေခၚေ၀ၚၾကသည္။ ဒုလႅဘဆုိသည္မွာ ရခဲ၏၊ ရဘုိ႔ရန္မလြယ္ကူ၊ လူအနဲစုသာ ရႏုိင္၏ စသည္အားျဖင့္ အဓိပၸါယ္အမ်ိဳးအမ်ိဳးဖြင့္ဆိုႏုိင္သည္။ လုိရင္းကေတာ့ တန္ဘုိးၾကီးလုိ႔ ရႏိုင္ခဲျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။ တန္ဘုိးဆုိသည္မွာ ရဟန္းဘ၀ရဲ့တန္ဘုိးႏွင့္ ထုိဘ၀ကိုရႏုိင္ဘို႕ ပုိင္ဆုိင္ရသည္ ေရွးဘုန္းေရွးကံမ်ားပါသည္။ ဘယ္လိုတန္ဘိုးေတြႏွင့္ ရခဲလွတယ္ဆိုတာ ဆက္ေျပာၾကရေအာင္ေနာ္
ဒုလႅဘ တရား ငါးပါး
(၁) ဗုဒၶဳပၸါဒ ဒုလႅဘ = ဘုရား၏အၿဖစ္ကိုရခဲၿခင္း။
(၂) မႏုႆတၱဘာ၀ ဒုလႅဘ = လူအၿဖစ္ကိုရခဲၿခင္း။
(၃) သဒၶါသမၸတၱိ ဒုလႅဘ = သဒၶါတရားႏွင့္ ၿပည့္စံုသည့္အၿဖစ္ကိုရခဲၿခင္း။
(၄) ပဗၺဇၨိတာဘာ၀ ဒုလႅဘ = ရဟန္း၏ အၿဖစ္ကိုရခဲၿခင္း။
(၅) သဒၶမၼသ၀နအတိ ဒုလႅဘ = သူေတာ္ေကာင္းတရားနာၾကားခြင့္ကို အလြန္ရခဲၿခင္း။
ပဗၺဇၨိတဘာ၀ ဒုလႅဘ
နံပါတ္ (၄) ရဟန္းအျဖစ္ကို ရျခင္းသည္ ခက္ခဲ၏ ရခဲ၏၊ ဘုန္းရွိကံရွိ သူေတြသာလွ်င္ ရဟန္းအျဖစ္ကို ရႏုိင္သည္။ ဘုရားပြင့္မွ ဘုရားသားေတာ္ ရဟန္းမ်ားေပၚေပါက္လာႏုိင္၏။ ထုိရဟန္းေတာ္မ်ားရွိမွသာလွ်င္ ရဟန္းအသစ္တစ္ပါးအားခ်ီးေျမွာက္ရန္ အနီးကပ္ၾကည့္ရႈေစာင့္ေရွာက္မည့္ ဥပဇၥ်ာယ္ဆရာ၊ ရဟန္းခံရာ၀ယ္ ပါ၀င္မည့္ ကာရက သံဃာ၊ အႏုသာသက၊ ညတ္ကမၼ၀ါစာဆရာ စသည္မ်ားရႏုိင္ပါသည္။
ရဟန္းသစ္ကိုယ္တုိင္ကလဲ ျပည့္စုံရမည့္ ဂုဏ္ရည္မ်ားလိုအပ္ပါသည္။
ထုိဂုဏ္ရည္တုိ႔မွာ---
လူသား စင္စစ္ျဖစ္ရျခင္း၊ (မႏုႆဘာေ၀ါ ဒုလႅေဘာ) လူသားတစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖုိ႔ဆုိတာ အလြန္ခက္ခဲပါသည္၊ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္ရွိ ပုိးရြ ခ်ပုန္း၊ မဲ့ ျခင္ ယင္ ပုိးေလာက္ စတဲ့ ျမင္အပ္ သတၱ၀ါမ်ားႏွင့္ အလြန္ေသးငယ္တဲ့ မျမင္ႏုိင္တဲ့ သတၱ၀ါေတြနဲ႕ ယွဥ္ၾကည့္ပါက လူ႕အျဖစ္ ရခဲလွသည္ဆုိတာ ထင္ရွားပါလိမ့္မည္။
ရဟန္းေလာင္းသည္ ေယာက်္ားစစ္ ျဖစ္ရျခင္း၊
အသက္ ၂၀-ျပည့္ရျခင္း၊
တိတၳိ ( ဒိ႒ိအယူရွိသူ ) မဟုတ္ရျခင္း၊
ပဥၥာနႏၲရိယ ကံႀကီးမ်ား က်ဴးလြန္ထားသူ မဟုတ္ျခင္း-စေသာ အဂၤါတို႔ႏွင့္ ညီညြတ္သူ ျဖစ္ရ၏။ ေျခလက္အဂၤါ ျပည့္စုံရျခင္း၊ အႏူနာ၊ တီဘီစေသာ ေရာဂါမ်ိဳးမ်ားကင္းစင္ရျခင္း စသည္မ်ားအျပင္ အျခား သိမ္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ လုိအပ္ခ်က္မ်ားရွိပါေသးသည္။ ဥပမာ- ဉတၱိအႏုႆာ၀နတို႔အရ ဉတ္ကမၼ၀ါစာကို ဌာန္၊ ကရိုဏ္း၊ ပယတ္၊ သိထိလ၊ ဓနိတ ပီသစြာ မွန္မွန္ကန္ကန္ ရြတ္ဖတ္ႏိုင္ရ၏။
သီမာ-အရ သိမ္သည္ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ သမုတ္ခဲ့ေသာ သိမ္ေကာင္းျဖစ္ရ၏။
ပရိသာ-အရ ကံေဆာင္သံဃာသည္ အနည္းဆံုး ရဟန္းစစ္စစ္ ငါးပါးရွွိရ၏။ ဤသို႔အားျဖင့္ရဟန္းမျဖစ္မီ ျပည့္စုံေနရမည့္ ဂုဏ္ရည္မ်ားအျပင္ ရဟန္းျဖစ္ျပီးေသာ္ လုိက္နာရမည့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား မ်ားစြာရွိေနပါေသးသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရဟန္းဘ၀သည္ လြယ္ကူသည္ဟူ၍ မည္သူမွ် မေတြးရဲ့ၾကေပ။
ရဟန္းေတာ္မ်ားအား ေထာက္ပံ့ခြင့္
ရဟန္းအျဖစ္ကို ရျခင္းက မလြယ္ကူသလုိ ထုိရဟန္းကို ေထာက္ပံ့ခြင့္ရဖုိ႔ကလဲ ခက္ခဲသည္ဟု ဆုိရမည္။ ရဟန္းမရွိဘဲ ရဟန္းဒကာ ဒကာမ မျဖစ္ႏုိင္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရွင္ရဟန္းတုိ႔အား ေထာက္ပံ့ခြင့္ရျခင္းသည္ပင္ ဘုန္းရွိ ကံရွိသူေတြအတြက္သာ ျဖစ္ပါသည္။ မိေထြးေတာ္ ေဂါတမီက သူ၏ဘ၀သံသရာ ျဖစ္စဥ္ကို ျပန္ၾကည့္လုိက္ေသာအခါ ရဟန္းေတာ္မ်ားအား ခ်ီးေျမာက္ခြင့္ရျခင္းသည္ ႏွစ္ဘ၀ပဲရွိသည္ဟု ျမတ္ဗုဒၶအား ေလွ်ာက္ဖူးသည္၊ တစ္ဘ၀က ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ျမတ္မ်ားအား ပစၥည္းေလးပါး ေထာက္ပ့ံခြင့္ရခဲ့၊ ဒုတိယဘ၀မွာ ေတာ့ ဘုရားရဲ့ မိေထြး(အေမ) အျဖစ္နဲ႔ ေစာင့္ေရွာက္ခြင့္ရသည္။
တပည့္ေတာ္တုိ႔ မိန္းမသားဘ၀မွာ ဘုရင့္အေမ၊ မိဘုရားဆုိတဲ့ အမည္ထူးေတြကေတာ့ ရဘုိ႔ရန္ မခဲရင္းပါဘူးဘုရား၊ ဒါေပမဲ့ဘုရား ရဟန္းမယ္ေတာ္၊ ကိုရင့္မယ္ေတာ္ ရဟန္းအမဆုိတဲ့ ဘြဲ႔ထူးေတြကေတာ့ အလြန္႔အလြန္ကို ရခဲလွပါတယ္ဘုရား။ (မိေထြးေတာ္ေဂါတမီ ေလွ်ာက္ခန္း)။ မိေထြးေတာ္ေဂါတမီကို အားက်ကာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ စာသင္တုိက္ၾကီးေတြမွ စာေတာ္ေသာ ကိုရင္မ်ားကို ပစၥည္းေလးပါး ေထာက္ပံ့ျခင္း၊ ရဟန္းခံေပးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၾကသည့္အျပင္ ကိုယ့္ရဲ့ ရင္ေသြးမ်ား၊ ေသြးသားေတာ္စပ္ တူ၊ ေျမးစသည္မ်ားကို ရဟန္းေဘာင္ေရာက္ေအာင္ ေထာက္ပံ့ေပးၾကသည္။
ဒီကေန႕ စာသင္သား ရဟန္းေလာင္း ကိုရင္ေတေဇာဘာသ အား ပစၥည္းေလးပါးေထာက္ပံ့ကာ ျမင့္ျမတ္ေသာ ရဟန္းအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ေအာင္ ပုိ႔ေဆာင္ေပးၾကတဲ့ အလွဴမ်ားသည္ ရခဲလွတဲ့ ရဟန္းဒကာ ရဟန္းအမအျဖစ္ကို ရလုိက္ရသည္အတြက္၊ ၾကံဳခဲလွတဲ့သာသနာမွာ ျဖစ္ခဲလွတဲ့ လူ႕ဘ၀ကို ရခုိက္ ယခုလုိ သာသနာေတာ္ကို ခ်ီေျမာက္ေထာက္ပံ့ခြင့္ရလုိက္ျခင္းသည္ ဘုန္းကံရွိသူေတြသာ ျဖစ္ၾကသည္။ မႏုႆတၱဘာေ၀ါ ဒုလႅေဘာ ဆုိတာနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ၾကီးက ေျပာတယ္၊ ‘‘လူ႔ဘ၀ရဖုိ႔ေတာင္ မလြယ္လွဘူး၊ စာထဲမွာ ဥပမာနဲ႕ ေျပာထားတယ္။ ပင္လယ္ျပင္က်ယ္ၾကီးထဲမွာ ထမ္းပုိးတုံးၾကီးတစ္ခု ေလတုိက္ရာ ေမ်ာခ်င္သလုိေမ်ာေနသတဲ့၊ အေပါက္ကလည္း တစ္ေပါက္တည္းတဲ့၊ ေရျပင္ေအာက္ေျခမွာ ရွိတဲ့ လိပ္ကန္းၾကီးကလည္း အႏွစ္ ၁၀၀ ၾကာမွ တစ္ခါသာ ေပၚတယ္၊ အဲဒီလိပ္ကန္းၾကီးရဲ့ ေခါင္းနဲ႕ ထမ္းပုိးအေပါက္ စြပ္မိဖုိ႔ဟာ ဘယ္လြယ္မလဲ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါကမွ ၾကံဳၾကံဳၾကိဳက္ၾကိဳက္ စြပ္မိခ်င္စြပ္မိဦးမယ္တဲ့။ လူ႔ဘ၀ၾကံဳဖုိ႔က အဲဒီအထက္ ခက္တယ္တဲ့၊ အဲဒီခက္ခဲတဲ့ဘ၀ကို ရေနၾကျပီ၊ ရတုန္း ရခုိက္ ပါရမီေတြ ျဖည္လုိက္ၾကစမ္းပါ။ စိတ္ေကာင္း ႏွလုံးေကာင္း ေမြးလုိက္ၾကစမ္းပါ။ (နံက္ခင္းၾသ၀ါဒမွ)။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လူသားစင္စစ္ ျဖစ္ရျခင္း၊ ရဟန္းအျဖစ္ကို ရၾကျခင္း၊ ပါရမီးမ်ား ျဖည့္ခြင့္ရျခင္းမ်ားသည္ ဘုန္းကံၾကီးသူမ်ားသာ ျဖစ္သည္။
(ဓာတ္ပုံအားလုံးသည္ အမရပူရျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္ကပဲ ျဖစ္ပါသည္)
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ
သီတဂူစတား
၄-၉-၂၀၁၁
`အနုမောဒနာ သြဝါဒ´ တရားတော်(၃)
4 years ago
4 comments:
တုိက္ဆုိင္လိုက္တာ...ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ့ပုိ႔စ္ကိုဖတ္ၿပီး တပည့္ေတာ္ရဲ့ ရဟန္းတစ္ခါကို ျပန္သတိရမိတယ္ဘုရား...
ဆရာေတာ္ဘုရား ဆုိက္ေလးမွာ စီေဘာက္ေလး ျပန္ထည့္ေပးထားရင္ ေကာင္းမယ္ထင္တယ္ဘုရား။ ဆရာေတာ္ဘုရားကုိ ႏုတ္ဆက္ခ်င္ၾကသူေတြအတြက္ေပါ့ဘုရား....
ခ်မ္းေျမ့ပါေစဘုရား
ခ်ယ္ရီေျမ
ခ်ယ္ရီေျမ အရွင္ေရ--ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဘုရား၊ အရင္က တပည့္ေတာ္ စီေဘာက္ထည့္ထားတယ္ဘုရား၊ မသင့္ေတာ္တဲ့ဆုိက္ေတြ လာေၾကာ္ညာတာနဲ႕ ျဖဳတ္လုိက္တာဘုရား။
ဆရာေတာ္ဘုရား..ရဟန္းဒကာလာ-ရဟန္းတစ္ခါလားပုိစ္ေလကုိလာေရာက္ဖတ္သြားပါတယ္ဘုရား..ဆရာေတာ္က်န္းမာပါေစ..
ေရႊဝန္းရတနာ...
လာေရာက္အားေပးပါတယ္ဘုရား
Post a Comment