၁-၁၂-၂၀၁၁ ည ၇ နာရီ
ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းေဆာင္
ဗုဒၶဂယာ၊ အိႏၵိယ
ေရွးဦးစြာ မဂဓတကၠသိုလ္ရွိ ေက်ာင္းသားမ်ား ကန္ေတာ့၊ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီးက ဆုေပး။ဗုဒၶဂယာ၊ အိႏၵိယ
ထုိ႔ေနာက္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ တကၠသိုလ္ အသီးအသီးတြင္ ပညာသင္ၾကားေနၾကေသာ ရဟန္း သီလရွင္ ၅၂၈ ပါး ရွိေၾကာင္း ေက်ာင္းသားမ်ားအဖြဲ႔ လက္ရွိ ဥကၠ႒ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၱဇ၀နက ေၾကာ္ျငာသည္။
ထုိ႔ေနာက္ သီတဂူဆရာေတာ္က ေရႊက်င္သာသနာပုိင္ဆရာေတာ္ၾကီး စကားနဲနဲ ေျပာေပးရန္ ေလွ်ာက္ထားသည္၊ ေက်ာင္းသားမ်ားကိုလည္း ‘‘ဆရာေတာ္ၾကီး၏ အဆုံးအမ နာၾကားခြင့္ရျခင္းသည္ မင္းတုိ႔တေတြ သိပ္ကံေကာင္းတယ္’’ဟု အမိန္႔ရွိသည္။ ထုိ႔ေနာက္မွာေတာ့ ေရႊက်င္သာသနာပုိင္ သက္ေတာ္ရွည္ ၀ါဆုိဆရာေတာ္ၾကီးက ၾသ၀ါဒေပးသည္။
ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ႏွင့္ မဂဓတကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားမ်ား
၀ါဆုိဆရာေတာ္ၾကီး၏ ၾသ၀ါဒ
ဒါနအမ်ိဳးမ်ိဳး
သီတဂူဆရာေတာ္ႏွင့္၊ ေက်ာင္းအမၾကီးမ်ား၏ ပညာဒါန၊ ပညာပါရမီ ကုသုိလ္ပြဲကို ေနာက္ကေနျပီး လုိက္ၾကည့္ရတာ ၾသ၀ါဒ ေပးစရာ သိပ္မလုိပါဘူး။ဒါနအမ်ိဳးမ်ိဳး
ေနာက္ကေနၾကည့္ျပီး ၀မ္းသာတာပါ။ ၀မ္းေျမာက္ပါတယ္ သေဘာတူပါတယ္။ သေဘာတူတယ္ဆုိတာ ေနာက္ကေန လုိက္ျပီး သေဘာတူတာ ဘုန္းၾကီးတုိ႔ နဲနဲ ေခ်ာင္တာေပါ့၊ သီတဂူလုိေတာ့ တာ၀န္မရွိဘူးေပါ့၊ ေနာက္ကေန သေဘာတူတယ္ဆုိတာလဲ ဒါနပဲ။ ဒါနဆိုတာ ကိုယ္တုိင္ သာဟတၳိက ဆုိတာရွိတယ္။ သူတပါးကို တုိက္တြန္းတာ အာဏတၱိကဒါန၊ သီတဂူဆရာေတာ္တုိ႔ကေတာ့ သာဟတၳိကဒါနပဲ။ ၀ဏၰဘာသနာဆုိတာ ရွိေသးတယ္၊ ၀ဏၰဘာသနဆုိတာ ခ်ီးမြမ္းတာ၊ သီတဂူကို ခ်ီးမြမ္းတာ သီတဂူအလွဴကို ခ်ီးမြမ္းတာလည္းပဲ သီတဂူအလွဴလွဴသလုိ ကုိယ္က အလွဴရွင္ထဲ ပါသြားတာေပါ့။ ေနာက္ကေန ခ်ီးမြမ္းတာ အလွဴရွင္ အစစ္မဟုတ္ေပမဲ့ အေခ်ာင္ အလွဴရွင္ျဖစ္တယ္။ အလွဳရွင္ အေခ်ာင္ေပါ့ဗ်ာ (သံဃာမ်ား ရယ္သံ)
သမႏုညဆုိတာ ရွိေသးတယ္၊ သမႏုညဆုိတာ စိတ္တူတယ္ သေဘာတူတယ္ သာဓုေခၚတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒုိ႔က သာဟတၳိက အာဏတၱကဒါန သမားေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ ၀ဏၰာဘာသန ဒါန သမားေတာ့ ပါတယ္ (ရယ္၍ ေျပာ)။ သမႏုညထဲလဲ ပါတယ္၊ သီတဂူအလွဴလွဴတဲ့ အလွဴကို ေနာက္ကေန လုိက္ျပီး ခ်ီးမြမ္းေတာ့ သီတဂူအလွဴနဲ႔ ကုသုိလ္ အတူတူပဲ၊ ဒုိ႔လည္း ကုသုိလ္ရတာပဲ အေခ်ာင္ ကုသုိလ္ရတာပဲ (ရယ္ေျပာ)။ သမႏုည-သေဘာတူ။
ေက်ာင္းသား ရဟန္းေတာ္မ်ား
အဲဒီေတာ့ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသားဆုိေပမဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြပါ၊ သာသနာ့၀န္ထမ္း ရဟန္းေတာ္ေတြပဲ၊ သာသနာ့၀န္ထမ္းေတြ ဘာလုပ္ၾကတာလဲ ေမးရင္ ပညာသင္တာပဲ။ ပညာသင္တာဆုိရင္ ပရိယတ္လား ပရိပတ္လား ေမးရင္ေတာ့ ပရိယတ္ထဲပါတယ္၊ ဦးဇင္းတုိ႔က ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္မေသးၾကနဲ႔၊ သဒၵါ သင္ျဂိဳဟ္ သင္မွ ပရိယတ္မဟုတ္ဘူး၊ မာတိကာ ဓာတုကထာေတြ သင္မွ ပရိယတ္ မဟုတ္ဘူး၊ ဦးဇင္းတုိ႔ အခု သင္ေနတာ ပရိယတ္ေတြပဲ။ပရိယတ္ဆုိတာ ဘယ္သြားဖုိ႔လဲ ပရိပတ္သြားဖုိ႔ပဲ၊ အခ်ိန္ရွိခုိက္လုံးလစုိက္ဆုိတာလုိပဲ၊ အခု အခ်ိန္ရွိတုန္းမွာ သဒၵါ သင္ျဂိဳဟ္ေတြတင္ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ စြယ္စုံ ပရိယတၱိက်ေအာင္ စနစ္က်က်သင္၊ ပညာေတြ တတ္ေအာင္သင္၊ မိေ၀း ဖေ၀း ဒီလာျပီးေတာ့ သင္ရတာ၊ အဲဒါ သာသနာ စိတ္ေတာ့ လက္မလြတ္နဲ႔၊ ဒီသာသနာေတာ္ၾကီးဟာ ငါ့အတြက္ ေပၚလာတာလုိ႔ ေအာင့္မေမ့နဲ႔၊ ဘုရားသာသနာေတာ္ ျဖစ္တယ္၊ ဘုရားသာသနာေတာ္အတြက္ ငါျဖစ္လာတာ၊ ဘုရားသာသနာေတြအတြက္ ငါ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးအေနနဲ႕ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာတယ္ဆုိေတာ့ သာသနာေတာ္ၾကီး ၾကီးပြားေအာင္၊ ဒို႔တေတြ ပညာေတြ တတ္ေအာင္သင္မယ္၊ ပညာေတြ တတ္ရင္ ဘယ္လုိၾကီးပြားေအာင္ လုပ္မလဲ၊ ေမတၱာရပ္ခံ ေတာင္းပန္ခ်င္တာက အဲဒါ ျမန္မာျပည္ ျပန္ေရာက္ျပီးေတာ့ စာေတြ ဘာေတြ ျပန္ခ်၊ စာခ်တဲ့ ေနရာလုိက္ရွာ၊ ဒီလုိပညာေတြကို ဘယ္လုိ အသုံးခ်မလဲ ဆုိတာကို ဟုိဟုိ ဒီဒီ စိတ္မကူးပါနဲ႔၊ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ အခါ ျဖစ္သြားမွာေပါ့။ အေျခအေန ေပးလုိ႔ေတာ့ ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္လာမွာေပါ့။ ေက်ာင္းေတာ့ မွန္မွန္ တက္ၾက၊ စာေတာ့ အံၾက လုပ္စရာရွိတာ လုပ္ၾက၊ ဟုိဟာ ဒီဟာလုပ္မယ္ စိတ္မကူးၾကနဲ႔။
(ငါသည္ သာသနာအတြက္ ျဖစ္လာတာ၊ သာသနာသည္ ငါ့အတြက္ ျဖစ္လာတာမဟုတ္)
မေနႏုိင္လူထြက္
မင္းတုိ႔ ေက်ာင္းေပါက္ ထြက္သြားလို႔ ကေလးမေလး တစ္ေယာက္က ကိုယ့္ေတာ့ကို မရရင္ တပည့္ေတာ္မ ေသရပါေတာ့မယ္ ဆုိရင္ေတာ့ လူထြက္ ယူလုိက္ေပါ့ (သံဃာမ်ား ရယ္သံ)။ မယူႏုိင္ရင္ သူနဲ႔ မေတြ႔ေအာင္ ေနေပါ့၊ သူနဲ႔ မေတြ႔မျခင္းကေတာ့ စာအံရမွာပဲ (သံဃာမ်ား ရယ္သံ)၊ အဲဒီ အေျခအေနေလးေတြကို နဲနဲ သိဖုိ႔ အေရးၾကီးတယ္၊ ဟုိစိတ္ကူး ဒီစိတ္ကူး မကူးနဲ႔၊ ငါဟာ သာသနာအတြက္ပဲ၊ ငါဟာ သာသနာအတြက္ ေပၚလာတာပဲ၊ သာသနာသည္ ငါ့အတြက္ ဒီလုိမဟုတ္ဘဲနဲ႔ ငါသည္ သာသနာအတြက္၊ ငါတည္းဟုေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ သာသနာေတာ္ကို ၾကီးပြားေအာင္ လုပ္မယ္လုိ႔ စိတ္ကူးျပီးေတာ့ သင္ၾကပါ၊ ပရိယတ္ပါ၊ ပရိယတ္မုိ႔လုိ႔ သီတဂူဆရာေတာ္က အားေပးေနတာပါ၊ သီတဂူဆရာေတာ္လည္း ေနာက္ဘ၀ သံသရာ ဘ၀တုိင္းဘ၀တုိင္း ပညာတတ္ဖုိ႔ ပညာေတြ အထက္တန္းက်ဖုိ႔ အက်ိဳးလုိလားျပီးေတာ့ လွဴဒါန္းတာ၊ အဲဒါ ခုနကေျပာတဲ့ ၀ဏၰဘာသန ဒုိ႔က အေခ်ာင္ ကုသုိလ္ရေနတာ။ သမႏုည-စိတ္တူတယ္ သေဘာတူတယ္၊ သီတဂူလွဴတဲ့ အလွဴကို ဒုိ႔က သေဘာတူတယ္ ၀မ္းေျမာက္တယ္၊ အလွဴ႕ရွင္ထဲ ပါသြားတာပဲ၊ အလွဴရွင္နဲ႔တူတာေတာ့ သီတဂူလုပ္တဲ့ အလုပ္ေတြကုိ ဒုိ႔က ေနာက္ကေန ၀မ္းေျမာက္ ၀မ္းသာတယ္၊ အားေပးေနတယ္၊ သီတဂူအစား သီတဂူရဲ့ ကုိယ္စား ဒုိ႔က မင္းတုိ႔ကို ၾသ၀ဒါေပးတာ၊ ဒါ ပရိယတ္အလုပ္ပါ၊ ဒုိ႔ကေတာ့ ေထာက္ခံတယ္။ကိုယ့္စာေပကို ခ်စ္ပါ
ဦးဇင္းတုိ႔ သင္ၾကားေနတဲ့ ပရိယတ္ကို ေထာက္ခံတယ္၊ သင္ပါ သင္ၾကားသင့္ပါတယ္၊ သင္ေကာင္းပါတယ္ တတ္ေကာင္းပါတယ္၊ တတ္ပါ၊ ဘာသာ တစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ဘယ္ႏွစ္ခုတတ္တတ္၊ အဂၤလိပ္တင္ မဟုတ္ဘူး ကုလားလဲ တတ္ေအာင္သင္ခဲ့၊ ကုလားစကားလဲ တတ္ေအာင္သင္ ေနာက္ ကုလားနဲ႔ေတြ႕ရင္ ၾသ၀ါဒေပးရေအာင္ တရားေဟာရေအာင္ (သံဃာမ်ား ရယ္သံ)။ ဒီအထဲ တရုပ္လဲ တတ္ရင္ ေကာင္းတာပဲ၊ ျပင္သစ္စကားလဲ ေကာင္းတာပဲ၊ ခ်စ္တာေတာ့ ကိုယ့္စာေပကို ခ်စ္ပါ။ ကိုယ့္စာကိုယ့္မ်ဳိး ကိုယ့္သာသနာကို ခ်စ္ပါ။‘‘ကုိယ့္မ်ိဳး ကုိယ့္စာ၊ ကိုယ့္ျမိဳ႕ရြာ ကိုယ္ပါ ခ်စ္၍ ျမတ္ႏႈိးမယ္’’
ကိုယ့္မ်ိဳးကို ခ်စ္ပါ၊ ကိုယ့္စာကို ခ်စ္ပါတဲ့၊ အဲဒါ ျမန္မာရက္စြဲေလးေတြ မေမ့ေစနဲ႔၊ အရွင္ဘုရားတုိ႔ ျမန္မာ ရက္စြဲ ခ်စ္ပါ၊ သုံးတာေတာ့ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သုံးပါ၊ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ေရဒီယုိေတြ ဘာေတြမွာ ေၾကာ္ျငာတယ္၊ သတင္းစာေတြမွာ ထြက္ေနတယ္၊ ျမန္မာရက္စြဲလဲ ပါတာပဲ။ အဂၤလိပ္ ရက္စြဲလဲ ပါတာပဲ၊ ကမၻာသုံးတဲ့ ရက္စြဲ ပါရမွာေပါ့။ တဘက္သက္ေတာ့ မလုပ္ပါနဲ႔၊ အဂၤလိပ္စကားေလး နဲနဲတတ္ေတာ့ ေခတ္မီတယ္ေပါ့၊ တခ်ိဳ႕ အဂၤလိပ္စကား ဘာမတတ္ ညာမတတ္နဲ႔ အလကားေနရင္း သူတုိ႔ကို သူတုိ႔ ေခတ္မီေနတယ္ ထင္ေနယ္၊ ရွိေသးတယ္ ဦးဇင္းေလးတစ္ပါး မႏၱေလးမွာ ေတြ႕ရတယ္၊ ဘယ္လမွန္းမသိ၊ တခူးလမွန္းမသိ ကဆုန္လမွန္းမသိ ၀ါဆုိလမွန္းမသိနဲ႔ သူမ်ား၀ါဆုိလုိ႔သာ ၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္ေန႔ ၀ါဆုိလုိက္ရတယ္ (သံဃာမ်ား ရယ္သံ)၊ သူမ်ား ပ၀ါရဏာျပဳလုိ႔သာ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ ပ၀ါရဏာျပဳလုိက္ရတာ၊ ဘာမွ မသိဘူး။
ဦးဇင္းေလးတစ္ပါး ငါ့ဆီလာျပီး ရဟန္းခံလာပင့္တယ္၊ ‘‘ဆရာေတာ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ ရဟန္းခံမယ္မလုိ႔ ဆရာေတာ္ လုိက္ျပီး ခ်ီးေျမာက္ေပးပါဦးဘုရား၊ ဘယ္ေတာ့လဲ ေမးေတာ့ ေဖေဖ၀ါရီလ ၂ ရက္တဲ့ (သံဃာမ်ား ရယ္သံ)၊’’ ေဖေဖာ္၀ါရီလေတြ ဘာေတြ ငါမသိဘူးကြ၊ ငါ ျပန္တြက္ၾကည့္ရအုန္းမွာ၊ ေျပာေပါ့ ျမန္မာလုိ၊ အဲေတာ့မွ တပည့္ေတာ္ ျပန္တြက္အုန္းမယ္ဘုရားတဲ့။ ငါ့ပင့္ေတာ့ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂ ရက္တဲ့၊ အဲဒါ မေကာင္းဘူး၊ နဲနဲ ေက်ာ္ေနတယ္၊ နဲနဲ လြဲေနတယ္၊ အမွန္ကေတာ့ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂ရက္တုိ႔ ၃ ရက္တုိ႔ ေနာက္ သိရမွာ၊ ကိုယ့္ျမန္မာလ ရက္ကိုေတာ့ အရင္ ဦးေအာင္ လုပ္ထားရမွာေပါ့။ ကုိယ့္စာကိုေတာ့ ခ်စ္ပါ၊ တတ္ေအာင္သင္ပါ၊ ကိုယ့္စာကို တတ္မွ ဘာစာျဖစ္ျဖစ္ တတ္ေအာင္သင္ပါ၊ တတ္ေလ ေကာင္းေလပဲ၊ မင္းတုိ႔ အိႏၵိယကေန ျပန္လာတယ္၊ ျမန္မာျပည္ေရာက္တယ္၊ ဘာေတြ တတ္လာတယ္၊ တပည့္ေတာ္ဘုရား အမ္ေအ (M.A) တန္းေအာင္ခဲ့တယ္ဘုရား၊ ၀မ္းသာတယ္၊ အာ-တပည့္ေတာ္ ပီအိပ္ခ်ီ(Ph.D) ဘြဲ႔ေတြ ရခဲ့တယ္ဘုရား၊ ၀မ္းသာတယ္၊ ဘာလုပ္မွာလဲဆုိေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စဥ္းစားေပါ့၊ ျမန္မာလူမ်ိဳး ျဖစ္တယ္၊ ျမန္မာဘုန္းၾကီးျဖစ္တယ္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ မိမိတုိ႔ေက်ာင္း အသီးအသီး ရွိၾကတယ္၊ ကိုယ့္မိခင္ေက်ာင္းကို ျပန္ၾကည့္ ဘာလုိတယ္၊ စာ၀င္ခ်ရမယ္၊ စာလုပ္မယ္ ဘာလုပ္မယ္။
ပရိယတ္မွ ေစ်းဆုိင္သုိ႔
သီတဂူဆရာေတာ့္တပည့္ေတြလဲ ျပည့္လုိ႔၊ ေဒါက္တာဘြဲ႔ေတြ ဘာေတြရတာ သီတဂူရဲ့ အစီးအစဥ္အတုိင္း စာေတြခ်ေနရတယ္၊ စာေတြ ျပေနရတယ္၊ အဲဒါ သိပ္ေကာင္းတာ၊ ပရိယတ္က ပရိယတ္နယ္ပယ္က မထြက္ဘူး၊ အဲဒီက ထြက္ရင္ ပဋိပတ္ကို ကူးရမွာ၊ ပရိယတ္နယ္ပယ္က ထြက္ျပီးေတာ့ ဒီျပင္နယ္ ကူးသြားရင္ မေကာင္းဘူး၊ ပရိယတ္မွ ပဋိပတၱိသုိ႔၊ ပရိယတ္မွ ဘယ္ရပ္ကြက္သုိ႔ ဘယ္ေစ်းဆုိင္သုိ႔ (သံဃာမ်ား ရယ္သံ)၊ ဆုိက္ကားႏွင္းမည့္သူကလဲ ဘယ္ဆုိက္ကားသုိ႔ (သံဃာမ်ား ရယ္သံ)။ ဒုိ႔က ပရိယတ္ထဲမွာဆုိေတာ့ ပဋိပတ္ထဲကို တက္ရမွာ၊ အဲဒါေလးေတြ သတိထားျပီး ၾကိဳးစားၾကဖုိ႔ပဲ။ အဲဒါ ‘‘ကုိယ့္မ်ိဳး ကုိယ့္စာ၊ ကိုယ့္ျမိဳ႕ရြာ ကိုယ္ပါ ခ်စ္၍ ျမတ္ႏႈိးမယ္’’ တဲ့၊ ကိုယ္တည္းဟုေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ဆရာသမားေတြ နာမည္ မပ်က္ေအာင္၊ သီတဂူကိုလဲ အားေပးရင္း သီတဂူရဲ့ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတြကို အာရုံျပဳျပီး ၾကိဳးစားၾက။ ပရိယတ္လုပ္ေနတာ၊ တေန႔က်ရင္ စာျပန္ခ်ရမယ္၊ ဘယ္လုိသာသနာျပဳမယ္၊ ကိုယ့္ရြာကို ျပန္ၾကည့္၊ ကုိယ့္ျမိဳ႕ကို ျပန္ၾကည့္၊ ကုိယ့္စာသင္တုိက္ကို ျပန္ၾကည့္၊ ဘာလုိတယ္ ညာလုိတယ္ အဲဒါေတြ သတိထား။ အေျခအေနကေတာ့ အေျခအေနရေပါ့၊ အေျခအေနမွ မေရာက္ေသးဘူး ေစာေစာကထဲက အခ်ိန္ကုန္လာတာ မေကာင္းဘူး။ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႏွင့္သမီးရည္းစား
ဗုိလ္ေအာင္ဆန္း ေျပာသလုိပဲ၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက သမီးရည္းစားထားတဲ့ အခ်ိန္ေတြ အကုန္မခံဘူး၊ ေနာက္ေတာ့ ေဆးရုံတက္ရင္းနဲ႔ ေဒၚခင္ၾကည္နဲ႔ ေတြ႕လုိ႔ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ လက္စြပ္ျခင္း လဲျပီး လင္မယားျဖစ္သြားတာ (သံဃာမ်ား ရယ္သံ)။ သမီးရည္းစား ျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္ေလး ဘာမွ မရွိလုိက္ဘူး၊ သမီးရည္းစား ျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္ တစ္ရက္ႏွစ္ရက္ပဲ၊ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အေၾကာင္းပါရမီဆက္သြားၾကတာ။ အခု သူေမြးလာတဲ့သူေတြက လူစြမ္းေကာင္းေတြခ်ည္းပဲ၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဆုိလဲ ကမၻာေက်ာ္ေနတာ၊ ႏုိဘယ္လ္ဆုေတြ ရတာ။ အဲဒါ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလုိ လုပ္။ဒါမွမဟုတ္ အလကားေနမည့္အစား ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက အဂၤလိပ္ကို တုိက္တယ္ ခုိက္တယ္ဆုိတာ တုိက္တာ ခုိက္တာ မဟုတ္ဘူး၊ အဂၤလိပ္ကို ကန္႔ကြက္တာ၊ အဂၤလိပ္က မဆီမဆုိင္ သခင္လုပ္ျပီးေတာ့ ျမန္မာကို ကြ်န္လုပ္ျပီးေတာ့ကို ေနလုိ႔၊ ျမန္မာကို ကြ်န္အျဖစ္ အၾကာၾကီးမလုပ္ပါနဲ႔ ခင္မ်ားတုိ႔ကို က်ဳပ္တုိ႔ ကန္႔ကြက္တယ္၊ ဒါ ကန္႔ကြက္တာ။ ကန္႔ကြက္တာ တမ်ိဳး တုိက္တာခုိက္တာက တမ်ိဳး၊ အဲဒါ ေသနပ္ကိုင္ျပီးေတာ့ တုိက္တာ ခုိက္တာ မလုပ္ခ်င္ဘူး၊ တကၠသိုလ္မွာလဲ သူ႔အေပါင္းအသင္းေတြကို အဂၤလိပ္စကားတတ္ေအာင္ သင္ေစတယ္ သူကိုယ္တုိင္ကလဲ တတ္ေအာင္လုပ္တယ္၊ ဒုိ႔က အဂၤလိပ္ကို ေတာ္လွန္ဖုိ႔ အဂၤလိပ္စကား တတ္မွ ျဖစ္မယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘာျဖစ္ျဖစ္ တတ္ရင္ေကာင္းတယ္။ အဂၤလိပ္စကား တတ္ေအာင္သင္၊ တိဗတ္က ဦးဇင္းေတြ မနက္ကလာလုိ႔ အဲဒါေျပာတယ္၊ တရုပ္ကုိ တုိက္တယ္ခုိက္တယ္ မလုပ္နဲ႔ေပါ့ တရုပ္ေတြကို ကုိယ့္တုိင္းျပည္ကို လာမအုပ္ခ်ဳပ္ေအာင္ ကန္႔ကြက္ေပါ့လုိ႔။ ကန္႔ကြက္ႏုိင္ေအာင္ တိဗက္စာ မ်ားမ်ားတတ္ေအာင္ လုပ္ရတယ္၊ တရုပ္စာကုိ မ်ားမ်ားတတ္ေအာင္ လုပ္ရတယ္လုိ႔၊ အဲဒါ စာမ်ားမ်ားတတ္ဖုိ႔ အေရးၾကီးတယ္။ ဘာစာတတ္တတ္ ေကာင္းပါတယ္၊ ပညာေတြတတ္တာ ေကာင္းပါတယ္ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းကို ေျပာတာပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကိုယ့္မ်ိဳး ကုိယ့္ဘာသာ ကိုယ့္သာသနာၾကီးပြားေအာင္ လုပ္ပါ။
တပ္မေတာ္သည္ တုိင္းျပည္အတြက္
မႏၱေလးမွာဆုိေျပာတယ္ ‘‘တပ္မေတာ္သည္ ႏုိင္ငံအတြက္ ျဖစ္တယ္၊ ႏုိင္ငံေတာ္သည္ တပ္မေတာ္အတြက္ဆုိ သြားေရာ’’လုိ႔ အဲဒါေျပာတယ္၊ (သံဃာမ်ား ရယ္သံ)။ တပ္မေတာ္သည္ ထင္ရာလုပ္ေတာ့မွာေလ၊ (သံဃာမ်ား ရယ္သံ)။ ငါလည္း အစုိးရေတြ ဘာေတြ ၾကားေအာင္ ေျပာတာ။ တပ္မေတာ္သည္ ဘာလဲ မင္းတုိ႔သိတဲ့အတုိင္း ကတၱားေလးက အလြန္အေရးၾကီးတယ္၊ တပ္မေတာ္သည္ တုိင္းျပည္သည္ ငါသည္ အဲဒီကတၱားေလးက ေတာ္ေတာ္ အေရးၾကီးတယ္။အမွန္ကေတာ့‘‘ တပ္မေတာ္သည္ တုိင္းျပည္အတြက္ ျဖစ္ရမယ္၊ တုိင္းျပည္သည္ တပ္မေတာ္အတြက္ မဟုတ္ဘူး’’ ထုိ႔အတူပဲ သာသနာေတာ္သည္ ငါ့အတြက္မဟုတ္၊ ငါသည္ သာသနာအတြက္၊ သာသနာေတာ္ ၾကီးပြားေအာင္၊ ငါ့မိခင္တုိက္ျပီးရင္ တုိးတက္ျပီးရင္ ကိုယ့္ရြာ ကိုယ့္ျမိဳ႕ ျပန္ျပီး သာသနာျပဳမယ္၊ ဘယ္သူေတြ မ်က္စိပြင့္ေအာင္ ဘယ္လုိေျပာမယ္ ဘယ္လုိ ဆုိမယ္၊ ဘယ္လုိ စည္းရုံးမလဲ။
ဘုန္းၾကီးေခါင္းေဆာင္မွ
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ မင္းတုိ႔ သိတဲ့အတုိင္းပဲ ေတာရြာေတြက ဘုန္းၾကီးေတြ မပါရင္ မျဖစ္ဘူး၊ ဘုန္းၾကီးေတြ ေခါင္းေဆာင္မွျဖစ္တာ၊ လူေတြ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ မယုံၾကဘူး၊ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ယုံၾကည္စရာ သိပ္မရွိဘူး (သံဃာမ်ား ရယ္သံ)။ ေဂါပကေတြ ဘာေတြဖြဲ႔ ဘာဖြဲ႕ ညာဖြဲ႕နဲ႕ ေတာ္ၾကာ ပုိက္ဆံေတြေပ်ာက္နဲ႔ (သံဃာမ်ား ရယ္သံ)။ ရြာတစ္ရြာေရာက္ေတာ့ ေမးၾကည့္တယ္၊ မင္းတုိ႔ရြာမွာ ဘုရားခန္းေတြ ဘုရားေက်ာင္းေတြမွာ ဘယ္လုိ လုပ္ၾကလဲ၊ ေဂါပကေတြ ဘာေတြ မရွိဘူးလား ေမးေတာ့၊ တပည့္ေတာ္တုိဆီ ေဂါပကေတြ မရွိဘူးဘုရား၊ ေဂါပကေတြ နဂုိကေတာ့ ရွိတယ္ဘုရားတဲ့၊ အခု ဘာျဖစ္ကုန္လဲ ေမးေတာ့ ေဂါပကေတြက ေဂါပကုတ္ေတြ ျဖစ္ကုန္ျပီတဲ့ (သံဃာမ်ား ရယ္သံ)။ လူေတြက ဘုန္းၾကီးေတြကို အားကုိးေနတာ၊ ဦးဇင္းေတြ ေခါင္းေဆာင္ေနရတာ။နိဂုံးခ်ဳပ္
ဦးဇင္းတုိ႔လဲ ဒီလာေနၾကရတာ ပညာတတ္ေအာင္ သင္ဖုိ႔၊ ပရိယတ္တတ္ေအာင္ သင္ဖုိ႔၊ ပရိယတၱိကေန ပဋိပတၱိသုိ႔ သြားဖုိ႔၊ ငါသည္ သာသနာ့အတြက္ ျဖစ္ဖုိ႔ ငါ့ရပ္ရြာ ေကာင္းစားဖုိ႔၊ ငါ့ျမိဳ႕ ေကာင္းစားဖုိ႔၊ ငါ့မိခင္ စာသင္တုိက္ၾကီး ေကာင္းစားဖုိ႔၊ ငါ ဓမၼာစရိယ ေအာင္ခဲ့တဲ့ ေနရာ၊ ငါ ပထမၾကီး ေအာင္ခဲ့တဲ့ ေနရာ၊ ဘာလုိေနလဲ၊ ငါျပန္ စာခ်ရမယ္ စာသင္ေပးရမယ္ ဒီလုိ စိတ္ေတြ ထားျပီးေတာ့ ျပစ္မထားဖုိ႔ ကိုယ့္ဘ၀တစ္သက္တာ ကိုယ့္ဘ၀ကို မေမ့ဖုိ႔၊ ကိုယ့္ရြာက ဆရာသမားေတြ ကိုယ့္မိဘ ကိုယ့္အမ်ိဳးေတြကို အားကုိးျပိးေတာ့ ဒီလာၾကတာ၊ သီတဂူက အဲဒီကိစၥမွာ လမ္းေျဖာင့္ေအာင္လုိ႔ လမ္းေျဖာင့္သြားရေအာင္လုိ႔ ေထာက္ပံ့တာ။ အဲဒါ ယုံၾကည္ခ်က္ခ်ျပီး ကိုယ့္အတြက္ေရာ သာသနာေတာ္ၾကီး အတြက္ပါ ေကာင္းစားေအာင္ သာသနာအတြက္ ၾကိဳးစားေအာင္ သာသနာေတာ္ၾကီး တုိးပြားေအာင္ ၾကိဳးစား အားထုတ္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။။။။။။(သံဃာအားလုံး ရဲ့ သာဓုသံ)
မွတ္တမ္းတင္သူ ။ ။ အသံဖုိင္ကို သီတဂူစတားက စာအျဖစ္ေရာက္ေအာင္ စာစီသည္၊ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး ၾသ၀ါဒ လာပါဦးမည္။ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ
သီတဂူစတား
၂၀-၁၂-၂၀၁၁
0 comments:
Post a Comment