သီတဂူစတား

သီတဂူစတား

10 June 2011

ဒြန္ဘီဗာလီ


စာေရးသူ ဘုံေဘေရာက္ေနသည္မွာ ယခု ၅-၆-၂၀၁၁ ေန႔ဆုိ ၂ လျပည့္မည္။ ဘယ္ကိုမွလဲ မသြားျဖစ္၊ ခရီးလဲသြားခ်င္သည္၊ မေရာက္ေသးတဲ့ ေနရာေတြ ေရာက္ခ်င္သည္ ေလ့လာခ်င္သည္၊ သုိ႔ေသာ္ အဲလုိ ခရီးထြက္လုိက္ရင္ ကုိယ္လုပ္ေနက် အလုပ္ေတြ ပ်က္သြားသည္၊ မိမိစိတ္ကို စုစည္းလုိ႔ မရျဖစ္ျပီး သမာဓိပ်က္သြားသည္၊ အာရုံေတြ ေထြလာသျဖင့္ ကိုယ္ေရးေနသည့္ က်မ္းစာမွာ အာရုံမစူးစုိက္ႏုိင္ဘဲ ရွိသည္။
မေန႔ညက စာေရးသူကို ေမြးဖြားေပခဲ့ေသာ ေတာင္ျမိဳ႕မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္မွ အရွင္ျမတ္တစ္ပါးက ေမးသည္၊ အရွင္ဘုရား ျမန္မာျပည္မွာေနတုန္းကလို စာေတြ သိပ္မေရးေတာ့ဘူးေနာ္တဲ့။ ဟုတ္ပါသည္။ ဘုံေဘေရာက္ကထဲက ပုိ႔စ္ေရးဖုိ႔ စိတ္အားမထက္သန္ခဲ့၊ အေၾကာင္းကေတာ့ စာေရးသူသည္ အိႏၵိယကို ၾကာၾကာ မေနခ်င္၊ မိမိက်မ္းစာ ျမန္ျမန္ျပီး ျမန္ျမန္ ျပန္ခ်င္သည္။ က်မ္းစာကိုပဲ အားစုိက္ေနရသျဖင့္ တဖက္က စာအေရးပ်က္ခဲ့ရသည္။ က်မ္းစာကို အားစုိက္ေရးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အျပင္ထြက္ဘုိ႔ အေၾကာင္းေလးေတြကလဲ တခါတရံ ဖန္လာတတ္သည္။ ဒီေန႔လဲ မနက္ ၉ နာရီကထဲက ထြက္သြားတာ အေဆာင္ကို ညေန ၄ နာရီေလာက္မွ ေရာက္သည္၊ အရမ္းပင္ပန္းသြားသည္။ ထုိေန႔တစ္ေနလုံး စာအေရးပ်က္သြားသည္။ တာ၀န္ပ်က္ကြက္သည္ဟု ခံစားမိသည္။
စဥ္းစားမိ၍ သနားျခင္း
ဘုံေဘျမိဳ႕အျပင္ဘက္ ၂ နာရီနီးပါး ကားစီးျပီး ေရာက္ရသည့္ ဒြန္ဘီဗာလီ  (Dombivali) ဆုိသည့္ ျမိဳ႕ကေလးသုိ႔ ေရာက္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္အေနအထားအရဆို ေတာျမိဳ႕ကေလးျဖစ္သည္။ မထင္မရွား ေတာျမိဳ႕ကေလးဆုိေပမဲ့ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အလြန္ေကာင္းမြန္ျပီး လွ်ပ္စစ္မီး အလွ်ံအပယ္ သုံးႏုိင္သည့္ ျမိဳ႕ကေလးျဖစ္သည္။ လမ္းတေလွ်ာက္ ကားစီးသြားရင္း စဥ္းစားမိသည္၊ အိႏၵိယျပည္ၾကီး အရမ္းက်ယ္၀န္းေနေပမဲ့ အိႏၵိယအစုိးရက လမ္းေတြေကာင္းေအာင္၊ ဆက္သြယ္ေရးေတြေကာင္းေအာင္ စီမံေပးေနသည္မွာ ခ်ီးက်ဴးစရာပင္ျဖစ္သည္။ လူဦးေရ အလြန္ထူထပ္ေပမဲ့ လုံေလာက္ေသာ ကား ရထားမ်ားကို ျပည္တြင္းထုတ္၍ စီမံေပးထားသည္။ ကားေကာင္း ဆုိင္ကယ္ေကာင္းေတြ ေစ်းႏႈံးသက္သာသျဖင့္ လူအမ်ားစု စီးႏုိင္သည္၊ အိႏၵိယမွာရွိသည့္ ကားေစ်းႏႈံး ဆုိင္ကယ္ေစ်ႏႈံးမ်ိဳး ဆုိလွ်င္ စာေရးသူတုိ႔ႏိုင္ငံက ျပည္သူေတြ အမ်ားစု စီးႏုိင္မည္ထင္သည္။ လူဦးေရ မ်ားလြန္းျပီး ဘ၀အနိမ့္အျမင့္ အရမ္းကြာလြန္းသည့္ ႏုိင္ငံျဖစ္ေပမဲ့ အနိမ့္ဆုံးလူစားသည္ပင္ ဟန္းဖုန္းကိုင္ႏုိင္သည္ကို အံ့ၾသစရာ၊ စာေရးသူတုိ႔ အေဆာင္မွာ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ေနေသာ အဖြားအုိတစ္ေယာက္ ကိုယ္ပုိင္ ဟန္းဖုန္းျဖင့္ သား သမီးမ်ားထံ ဆက္သြယ္ေျပာေနသည္ကို ၾကည့္ျပီး ကိုယ့္အမ်ိဳးေတြကို သတိရျပီး သနားမိသည္။ ရူပီး ၁၅၀ (ျမန္မာက်ပ္ေငြ) ၂၀၀၀၀ (ႏွစ္ေသာင္း) ေက်ာ္ရွိရင္ ဟန္းဖုန္းကိုင္ႏုိင္သည္၊ ထုိဖုန္းသည္ စာေရးသူတုိ႔ ႏုိင္ငံ ဆယ္ဆမက က်ယ္၀န္းေနေပမဲ့ တႏုိင္ငံလုံးဆက္သြယ္ႏုိင္သည္။ ျပည္တြင္းျပည္ပ ေျပာႏုိင္သည္၊ ခက္ခက္ခဲခဲ က်ပ္ေငြ ငါးသိန္းေက်ာ္ေပးျပီး ေနရာကြက္ၾကားသာ ေျပာလုိ႔ရသည္မဟုတ္။ လမ္းေဘး အသီးအႏွံခ်ေရာင္းသည့္ လူတန္းစားမ်ား၊ အိမ္သာက်င္း ေျမတူး ေျမသယ္ ေနရသည့္ လူတန္းစားမ်ားသည္ပင္  ဟန္းဖုန္းကိုင္ေနသည္ကို စာေရးသူတုိ႔ အမ်ိဳးေတြအတြက္ေတာ့ မနာလုိစရာပင္။ ျပည္တြင္းျပည္ပ ဆက္ႏိုင္သည္ဆုိရာမွာ-- အိႏၵိယကေန တျခားႏုိင္ငံေတြကို ေခၚလွ်င္ တစ္မီးနစ္ ၆ ရူပီး၊ ၄ ရူးပီး ကုန္က်ေပမဲ့ ျမန္မာျပည္ကို ေခၚလွ်င္ေတာ့ ၁၅ ရူပီး (ျမန္မာက်ပ္-၃၅၀ ၀န္းက်င္) ကုန္က်သည္။ ျမန္မာျပည္သားေတြအတြက္ေတာ့ အရႈံးေတြမ်ားေနရသည္။ တခါတရံ ေခၚရင္း ဘယ္ဘက္က ဖုန္းလုိင္းမေကာင္းလုိ႕ရယ္မသိ စကားေတာင္ မေျပာလုိက္ရဘူး ၁၅ ရူပီးႏုတ္သြားသည္၊ ကိုယ့္ရပ္ကိုယ့္ျပည္ကို ဖုန္းဆက္ရမွာ ေၾကာက္သြားသည္။
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ အိႏၵိယေရာက္၊ ပူေနးျမိဳ႕ ပူေနးတကၠသိုလ္ ဒႆနိကဌာနမွာ M.A (အမ္ေအ)တန္း စတက္ခ်ိန္က တယ္လီဖုန္းတစ္လုံးနဲ႔ ေမာ္ၾကြားေမာ္ၾကြားနဲ႕ စာေရးသူ ကိုယ့္အျဖစ္ကို ကိုယ္ေတြးမိျပီး ရွက္မိခဲ့သည္၊ ကိုယ့္ေနရာမွာ အျပန္စား အေကာင္းစားေနလာခဲ့ရသည့္ စာေရးသူမွာ ဒီေရာက္မွ တယ္လီဖုန္းကိုင္ႏုိင္သည့္အျဖစ္။ သူေတာင္းစားေတာင္ ကိုင္ႏုိင္ေနသည့္ေခတ္မွာ ကိုယ္က အခုမွ ကိုယ္ပုိင္ကုိင္ရသည့္အျဖစ္ကို ေတြးျပီး ရွက္မိသည္။ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္လည္းျဖစ္ စာေရးသူ၏ ေက်းဇူးရွင္လဲျဖစ္တဲ့ အရွင္ေဒ၀ိႏၵာဘိ၀ံသက (ဓမၼကထိက) အိႏၵိယေရာက္လာစဥ္ စာေရးသူထံ ဖုန္းဆက္သည္၊ စာေရးသူလည္း အိႏၵိယေရာက္ခါစ ဆုိေတာ့ ဖုန္းမ၀ယ္ျဖစ္ေသး။ သူငယ္ခ်င္းဖုန္းကေန တဆင့္ စာေရးသူနဲ႕ ေျပာခ်င္သည္ဆုိသျဖင့္ စကားေတြ ေျပာျဖစ္သည္။ စကားမ်ားစြာထဲက သူေျပာလုိက္သည့္စကားတစ္ခြန္းမွာ-- ‘‘ဦးေကာေရ-- တယ္လီဖုန္း မ၀ယ္ေသးဘူးလား၊ ၀ယ္ျဖစ္ေအာင္၀ယ္ပါ၊ ဒီမွာ သူေတာင္းစားေတာင္ ကိုင္ေနတာဆုိေတာ့ ၀ယ္ျဖစ္ေအာင္ကို ၀ယ္လုိက္ပါ’’ဟူ၍ အားေပးရွာသည္။
ဖုန္းဆက္ေနတဲ့ လမ္းေဘးကေစ်းသည္ 
၀မ္းသာမိျခင္း
စဥ္းစားရင္းနဲ႕ ဒြန္ဘီဗာလီျမိဳ႕သုိ႔ ေရာက္လာပါျပီ။ ဟုိေရာက္ေတာ့ သူေဌးရပ္ကြက္ျဖစ္ေနသည္၊ ကိုယ့္ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ဒီလုိခ်မ္းသာ ၾကြယ္၀ေနတာကိုေတာ့ ေတြ႔ရေတာ့ ၀မ္းသာမိသည္။ အိႏၵိယႏုိင္ငံ၏ ဇာတ္စနစ္ (cast system) အရ လူတန္းစားခြဲျခားသည့္ ၀ါဒသည္ အခုခ်ိန္ထိ ျပင္းထန္ေနဆဲျဖစ္သည္။ ျမိဳၾကီးျပၾကီးေတြမွာေတာ့ သိပ္မရွိေပမဲ့ စီးပြားေရး ပညာေရး မထြန္းကားသည့္ ျမိဳ႕နယ္ ခရုိင္ျမိဳ႕ေတြမွာေတာ့ ျပင္းထန္ေနဆဲပင္ျဖစ္သည္။ ဇာတ္နိမ့္ဟု ယူဆထားေသာ လူတန္းစားတုိ႔သည္ အႏွိမ္ခံဘ၀ျဖင့္ အသက္ရွင္ေနၾကရသည္၊ (ထုိအေၾကာင္းရာႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာႏွင့္ ဇာတ္စနစ္ ပုိ႔စ္အမည္ျဖင့္ လြန္ခဲ့ေသာ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္က တင္ျပျပီးျဖစ္သည္။) ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာ ဦးေဆာင္၍ ဇာတ္နိမ့္ဟု အႏွိမ္ခံလူတန္းစားမ်ားသည္ လူတန္းစာမခြဲျခားဘဲ တန္းတူအခြင့္ေရးေပးသည့္ ဗုဒၶဘာသာဘက္သုိ႔ မ်ားစြာ ေျပာင္းလာၾကသည္။ အမ်ားစုက ဆင္းရဲၾကသည္၊ ေနာက္ပုိင္း ခ်မ္းသာၾကြယ္၀သူမ်ား တိုးပြားလာသည္ကို ေတြ႔ရသည့္အျပင္ ႏုိင္ငံေတာ္ကို ဦးေဆာင္သည့္ လူၾကီးပုိင္း ပညာေရးပုိင္းမ်ားတြင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ လူတန္းစားမ်ား ေနရာယူလာၾကသည္မွာလဲ ၀မ္းသာစရာ ျဖစ္သည္။
အခုလည္း ၂၅ ႏွစ္ျပည့္ လက္ထပ္မဂၤလာႏွစ္ပတ္လည္ပြဲ က်င္းပသည့္ ဗုဒၶဘာသာ မိသားစုမ်ားသည္လည္း ခ်မ္းသာၾကြယ္၀သည္၊ ပညာတတ္သည္။ ဟိႏၵဴဘာသာ အားေကာင္းသည့္ အသုိင္းအ၀ုိင္းၾကားမွ တုိးထြက္လာႏုိင္ခဲ့ၾကသည့္ ဗုဒၶဘာသာ မိသားစုမ်ားျဖစ္သည္။ ထုိမိသားစုကို စာေရးသူ ပူေနးေက်ာင္းတက္စဥ္က အသိကြ်မ္းျဖစ္ခဲ့ ေအရဘမ္ ဆုိသည့္ အိႏၵိယ ဗုဒၶဘာသာတစ္ေယာက္က မိတ္ဆက္ေပးသည္။ သူကိုယ္တုိင္ပဲ ဖုန္းဆက္ျပီး ပင့္သည္၊ ၃ ပါးေလာက္ပင့္ခ်င္ဟု ဆုိေသာ္လဲ အိႏၵိယ function ေတြကို ေကာင္းေကာင္း အေတြ႔ၾကံဳရထားျပီးျဖစ္သည့္အတြက္ က်န္ေက်ာင္းသား ရဟန္းမ်ားကို ပင့္ဖို႔ အားနာေနသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ စာေရးသူနဲ႕အတူေန အားမနာရသည့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ပါးကိုပဲ ပင့္ခဲ့သည္။ ေနာက္တစ္ပါးမပင့္ခဲ့လုိ႔ ေတာ္ေသးသည္၊ လာပင့္လာသူက ပုဇြန္လုံးေလာက္ရွိ ကားေသးေသးျဖင့္ လာသည္၊ အထဲမွာလဲ ကုလားမႏွစ္ေယာက္ ရွိေနသည္။ ထုိင္ဘုိ႔ အေတာ္ခက္ခဲသည္၊ စာေရးသူတုိ႔ႏွစ္ပါးေတာင္မွာ  ထုိကုလားမႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ က်ပ္တည္းစြာ ေနာက္အခန္းကေန ထုိင္ခဲ့ရသည္။ သုံးပါးဆုိ မလြယ္။ ကားစီးရင္း ရယ္မိသည္။ စာေရးသူလဲ လုိက္ပါလာေသာ ကုလားမႏွစ္ေယာက္ကုိ အကဲခတ္မိသည္၊ အေတာ္မည္းတာပဲ၊ အသားအေရေျပာတာပါ။ သူတုိ႕လက္ႏွင့္ ကိုယ့္လက္ ယွဥ္ၾကည့္ေတာ့ ကိုယ့္လက္က အေတာ္ျဖဴေနတာပဲ၊ ငါ ေတာ္ေတာ္ အသားျဖဴလာတာပဲ လုိ႔ ေတြးျပီး ဘ၀င္ ေလဟပ္ေနသည္၊ သူငယ္ခ်င္းႏွင့္ယွဥ္လုိက္မွ အမည္းဟာ အမည္းပါပဲလားလုိ႔ ေတြးျပီး ရယ္မိသည္။
အစီအစဥ္မ်ား
၂၅ ႏွစ္ျပည့္ လက္ထပ္မဂၤလာ ႏွစ္ပတ္လည္ အခန္းအနား စပါျပီ။ အခန္းအနား မစမီ ေရာက္ေရာက္ျခင္း နံက္စာအတြက္ အိႏၵိယ အစားအစာမ်ားျဖင့္ ကပ္သည္၊ ၁၁-၃၀ နာရီ ေရာက္ေနသျဖင့္ တဆက္တည္း ေန႔လည္စာ တမ်ိဳးလာခ်ျပန္သည္။ အိႏၵိယအစားအစာ လုံး၀မၾကိဳက္ေသာ စာေရးသူေတာ့ ဒုကၡေရာက္ျပီ၊ သူတုိ႔ေက်နပ္ေအာင္ တုိ႔ကာ ဆိတ္ကာ အနဲငယ္မွ်စားျပီး ျပည့္စုံျပီးျဖစ္ေၾကာင္းေျပာကာ ေနျမဲ ထုိင္ခုံမွာ ျပန္ထုိင္လုိက္သည္။ ၁၂ နာရီေက်ာ္ေလာက္မွာ အခမ္းအနား စသည္။ ေရွးဦးစြာ ပရိသတ္မ်ားက ဘုရား တရား သံဃာ အား အရုိအေသေပးသည္၊ ျပီးမွ ၅ ပါးသီလေဆာက္တည္သည္၊ သီလေဆာက္တည္ရာ၀ယ္ ျမန္မာျပည္မွာကဲ့သုိ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားထံ တည္ေဆာက္သည္မဟုတ္၊ ဘုရားေရွ႕မွာ ကိုယ့္ဘာသာ ေဆာက္တည္သည့္ Self-observing နည္းစနစ္ပင္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္ တခ်ိဳ႕ေနရာေဒသမွာကဲ့သုိ႔ ပန္းဒကာ သို႔မဟုတ္ ဘာသာေရးပြဲတြင္ ေရွ႕က ဦးေဆာင္သူဟု ဆုိသူက ေရွ႕ကေန အခမ္းအနားတစ္ခုလုံး ဦးေဆာင္လုပ္သြားသည္။ ဘုရားရွိခုိးျခင္း၊ သီလယူျခင္း၊ ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာ အား ရွိခုိးျခင္းႏွင့္ ဘာသာေရးအဓိဌာန္ ရြတ္ဆုိျခင္း မ်ားျပဳလုပ္သည္၊ အဲဒီေနာက္မွ ထုိပန္းဒကာက စာေရးသူတုိ႕ ၂ ပါးအား ထိုဇနီးေမာင္ႏွံအား ဆုေတာင္းေမတၱာပုိ႔ (chanting and blessing) ျပဳလုပ္ ေမတၱာရပ္ခံသည္၊ ထိုအစီအစဥ္ျပီးတာနဲ႕ ပန္းဒကာက ဘာသာေရးအေၾကာင္းေျပာသည္ထင္သည္၊ မာရတီဘာသာျဖင့္ ေျပာေနသည္ျဖစ္၍ နားမလည္၊ ျမန္မာျပည္မွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအခန္းအေနနဲ႕ မဂၤလာတရားေဟာျခင္းေနရာ ထုိပန္းဒကာက ေနရာ၀င္ယူဟန္တူသည္။
 စာေရးသူလည္း ထိုမဂၤလာအတြက္ ေဟာဖုိ႔ ညကထဲက မဂၤလာအေၾကာင္း ေျပာဖုိ႔ အစီစဥ္ရွိသည္၊ စာေရးသူ သိထားတာက အိမ္တက္မဂၤလာ သြားခါနီး လာပင့္တဲ့ ကုလားေလး ေမးၾကည့္လုိက္ေတာ့မွ ၂၅ ႏွစ္ျပည့္ မဂၤလာအထိမ္းအမွတ္ပြဲတဲ့ လာပင့္တဲ့ ကုလားေလးက lecture အနဲငယ္ေပးရပါမယ္ဟု ေျပာထားသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကားေပၚေရာက္ေတာ့မွ ဘာေဟာရလွ်င္ေကာင္းမလဲ ဟု သူငယ္ခ်င္းကို အၾကံေတာင္းေတာ့ နကုလပိတာႏွင့္ နကုလမာတာတုိ႔အေၾကာင္း ေဟာပါလားတဲ့၊ အာ--ဟုတ္လိုက္တာ ဒါနဲ႕ တကၠသိုလ္ကေန ျမိဳ႕ျပင္မထြက္ခင္အထိ တစ္ေယာက္တည္းစကား မေျပာဘဲ ထုိဇာတ္ေၾကာင္း ေဟာဖုိ႔ အဂၤလိပ္လုိ စီၾကည့္ေနသည္၊ ၁၀ မိနစ္စာေလာက္ ေျပာဖုိ႔ အဆင္ေျပျပီဆုိမွ ျဖတ္သြားခဲ့တဲ့ လမ္းအေၾကာင္းေတြ ေျပာျဖစ္။
ဘ၀ဆက္တုိင္း
မွန္ပါသည္။ ဘ၀ေပါင္း ၅၀၀ ဘုရားရွင္၏ အေဖ အေမ၊ ဘ၀ ၅၀၀ ဘုရားရွင္၏ ဦးေလး ေဒၚေလး၊ ဘ၀ ၅၀၀ အဘုိးအဖြား စသည္အားျဖင့္ ဘ၀ေပါင္း ၁၅၀၀ ဇနီးေမာင္ႏွံအျဖစ္ ဘ၀သံသရာမွာ ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ၾကျပီး စာေရးသူတုိ႔ ဘုရားလက္ထက္မွာ အရိယာမ်ား ျဖစ္သြားၾကသည့္ နကုလပိတာႏွင့္ နကုလမာတာ အေၾကာင္း ေဟာဖုိ႔ လမ္းတေလွ်ာက္ စဥ္းစားလာခဲ့ရသည္။ ဘ၀ဆက္တုိင္း ေရစက္ဆုံလုိသူမ်ားအတြက္ မွတ္သားစရာေလး တစ္ခုျဖစ္သည္။
ေငြရတုမွ ေရႊရတု, စိန္ရတုယ ပတၱျမားရတု စသည့္ ရတုမ်ားစြာ ဇနီးေမာင္ႏွံ ၂ ေယာက္တုိ႔သည္ သက္ဆုံးတုိင္ သို႔မဟုတ္ ဘ၀ဆက္တုိင္း သံသရာကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၾကီး ျဖတ္သန္းလုိပါလွ်င္ ထုိ ဇနီးေမာင္ႏွံ ၂ ေယာက္လုံးမွာ တူညီေသာ အရည္းအခ်င္း ၄ ရပ္ ျပည့္စုံဖုိ႔လုိသည္။ ထုိ ၄ ရပ္မွာ-
(၁) သမ သဒၶါ-တူေသာ ခံယူခ်က္ (ယုံၾကည္ခ်က္)
(၂) သမ သီလာ-တူေသာ အက်င့္ (အမူရာ)
(၃) သမ စာဂါ-တူေသာ စြန္႕လြတ္မႈ (ေပးကမ္းမႈ)
(၄) သမ ပညာ-တူေသာ အသိဥာဏ္ (အေတြးေခၚ ဗဟုသုတ) တုိ႔ျဖစ္သည္။
ဤကား စာေရးသူ ထုိမဂၤလာပြဲအတြက္ လမ္းေပၚမွာ စဥ္းစားထားေသာ မဂၤလာတရား အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကေလးျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ေဟာခြင့္မသာလုိက္ရျခင္းက စာေရးသူႏွင့္ ထုိမိသားစု ထုိေလးခ်က္ တခုခု မတူခဲ့ေလေရာ့လားဟု ေတြးမိေလေတာ့သည္။
ထုိဇနီးေမာင္ႏွံလည္း အလြန္ေကာင္းသည့္ စာေရးသူ၏ တရားေကာင္းတစ္ပုဒ္ နာၾကားခြင့္ မရသျဖင့္ Great Opportunity အခြင့္ေကာင္းတစ္ခုကို လက္လြတ္ဆုံးရႈံးလုိက္ရေသာ ဇနီးေမာင္ႏွံ ျဖစ္ရရွာေတာ့သည္။ အစီအစဥ္ေတြျပီးေတာ့ ဇနီးေမာင္ႏွံ ၂ ေယာက္ တစ္ေယာက္တစ္လွည့္ မိထားေခၚ အခ်ိဳမုန္႕မ်ားျဖင့္ ခြန္႔ေကြ်းၾကသည္၊ လက္ခုပ္တီးၾကသည္၊ ေနာက္ေတာ့ တဦးတည္းေသာ သမီးအား ခြန္႔ေကြ်းသည္၊ ဇနီးျဖစ္သူက က်န္ေနေသးေသာ ဘ၀ကို ေရွ႕ဆက္ လက္တြဲျပီး ေလွ်ာက္လွမ္းမည္ဆုိတဲ့ အေၾကာင္း ဟာသေႏွာထည့္ကာ ေျပာသည္၊ ပရိသတ္ တ၀ါး၀ါးနဲ႕ အားေပးသည္၊ သမီးျဖစ္သူကလဲ ေဖေဖ ေမေမတုိ႔အေၾကာင္းႏွင့္ ဒီေဖေဖ ေမေမတုိ႔ႏွင့္ ယခုလိုပဲ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၾကီး ေနခ်င္ေၾကာင္း တစ္သက္လုံး အေဖအေမကို လုပ္ေၾကြးမည္ဟူေသာ အေၾကာင္းမ်ားကို ေျပာျပသျဖင့္ ပရိသတ္ သေဘာေတြ႔သြားၾကသည္။ အဲဒီေနာက္ေတာ့ အမၾကီးျဖစ္သူက ဆုံးမစကားေျပာသည္၊ အစီအစဥ္ အားလုံးျပီးေတာ့ စာေရးသူတုိ႔အလွည့္ေရာက္လာျပန္သည္၊ ထိုမိသားစုႏွင့္ အမ်ိဳးမ်ားကို ပရိတ္ခ်ည္မ်ားကို သူတုိ႔၏ လက္မွာ ခ်ည္ေပးရသည္၊ အႏၱရာယ္ကင္းအေဆာင္ သေဘာပင္ျဖစ္သည္။
ေနာက္ဆုံး အေကာင္းဆုံး အစီအစဥ္ကေတာ့ ထုိမိသားစုက စာေရးသူတုိ႔ ၂ ပါးအား အသီးအႏွံမ်ားႏွင့္ အနာမာသ အကပၸိယ ရူပီးေလးမ်ား လွဴဒါန္းသည့္ အခန္းပဲ ျဖစ္ပါသည္။ppppppppp
သမီးေတာ္ေလး ကဏွာ (မမည္းေလး)
ျခံဳ၍သုံးသပ္ေသာ္
ဗုဒၶဘာသာ စတင္ေမြးဖြားရာ အိႏၵိယျပည္ၾကီးသည္ ဗုဒၶဘာသာ လုံး၀နီးပါး ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့။ တေျဖးေျဖးနဲ႔ ျပန္လည္ ဦးေမာ့လာသည္၊ ထုိဦးေမာ့လာေသာ ဗုဒၶဘသာသည္ ဗုဒၶဘာသာ စတင္ေပါက္ဖြားရာ မဟာေဗာဓိပင္ရွိရာ ဂယာ၊ ဘုရားရွင္ ေမြးဖြားရာ လုမၺိနီ၊ ကမၻာေက်ာ္ ဓမၼစၾကၤာတရား ေဟာရာ ဗာရာဏသီ၊ ေနာက္ဆုံး ျမတ္ဗုဒၶ ခႏၶာခ်ရာ ကုႆိနာရုံတုိ႔မွာ မဟုတ္ဘဲ ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာ ေမြးဖြားရာ မဟာရ႒ျပည္နယ္မွ နာဂပူ၊ ေစာလပူ၊ ပူေနးႏွင့္ ဘုံေဘျမိဳ႕တုိ႔ျဖစ္သည္။ ထုိျမိဳ႕မ်ားမွ ဆက္ပြားလာရာမွ ဒြန္ဘီဗာလီျမိဳ႕ကဲ့သုိ႕ အျခားျမိဳ႕ကေလးမ်ားသုိ႔လည္း ျပန္႔ႏွံ႕လာခဲ့သည္။ ဗုဒၶဘာသမဟုတ္ဘဲ ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာ ဘာသာျဖစ္ေနသည္။ မွန္ပါသည္၊ ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာ ေရးသည့္ The Buddha and his teaching  အမည္ရွိ စာအုပ္တြင္‘‘ လူတစ္ေယာက္ ေသးျပီးေနာက္ ေနာက္ထပ္ ဒီလူအျဖစ္ တစ္ေယာက္တည္း ျပန္ျဖစ္ႏုိင္ဘုိ႔ မလြယ္၊ အေၾကာင္းကား လူျပန္ျဖစ္သည္ ဆုိသည္မွာ- ေသျပီးေနာက္ က်န္ရစ္ေသာ ရုပ္မႈံကေလးေတြက ျပန္လည္ စုစည္းျပီး လူျပန္ျဖစ္လာသည္၊ ရုပ္မႈံကေလးမ်ားသည္ ဒီလူတစ္ေယာက္တည္းမဟုတ္၊ မေရတြက္ႏုိင္ေသာ လူေတြရဲ့ ရုပ္မႈံကေလးမ်ား ေရာေနသျဖင့္ ေသသည့္လူ တစ္ေယာက္တည္း ျပန္မျဖစ္ႏုိင္’’ဟု ေရးထားတာ ေတြ႕ရသည့္အတြက္ ဒႆနိကေဗဒက ဆရာၾကီးတစ္ေယာက္အား ေမးၾကည့္ေတာ့ ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာ ဘာသာလုိ႕ပဲ မွတ္လုိက္ပါကြာတဲ့။ ဗုဒၶ၀ါဒႏွင့္ဆန္႔က်င္သည့္အေတြးမ်ား ေတြ႔ေနရသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဦးေမာ့လာေသာ ထုိဗုဒၶဘာသာမ်ားသည္၊ ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္း မသိၾကေသး၊ သူတို႕သည္ ဗုဒၶဘာသာသည္ အျခားဘာသာမ်ားကဲ့သို႕ ကိုးကြယ္ရုံသက္သက္ ဘာသာတရားဟု ခံယူထားဟန္ရွိသည္၊  အသိ (၀ိဇၨာ) မပါ၊ အက်င့္ (စရဏ)မပါဘဲ သာေရး၊ မဂၤလာအခမ္းအနားႏွင့္ နာေရးပြဲေတြ စည္ကားရုံအတြက္ ျပပြဲတစ္ခုလုိျဖစ္ေနသည္။ တကယ္ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာသည္ ကိုးကြယ္ရုံသက္သက္ေသာ religion ေခၚ ဘာသာတရားမဟုတ္ ကိုယ္တုိင္သိ ကိုယ္တုိင္က်င့္ (၀ိဇၨာ စရဏ) ပါေသာ ဘာသာတရားျဖစ္သည္။ သုိ႕ေသာ္လည္း တစ္ခုေကာင္းေနသည္မွာ သူတုိ႕တေတြ ဘုရားတုိင္း၏ႏႈတ္ေတာ္က ထြက္လာေသာ ‘‘သဗၺပါပႆ အကရဏံ ကုသလႆူပသမၸဒါ’’ စေသာ ၾသ၀ါဒစကားကို ကေလးေရာ လူၾကီးပါ အလြတ္ဆုိႏုိင္ၾကသည္။ အကုသိုလ္ဟူသမွ် မျပဳရ၊ ကုသိုလ္မွန္သမွ် ျပဳလုပ္အားထုတ္ၾကဆုိတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၏ အႏွစ္ခ်ဳပ္အဓိပၸါယ္ရွိသည့္ ထုိစာတမ္းေလးေတြကို ႏႈတ္တုိက္ရေနသည္မွာေတာ့ ၀မ္းသာစရာပင္ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶဘာသာအမည္ခံ လူတုိင္းနီးပါး အလြတ္ဆုိတတ္ၾကသည္။ 
အႏၱရာယ္ကင္း ပရိတ္ျခည္
ရဟန္းေတာ္မ်ား အိႏၵိယစကား ေကာင္းေကာင္းတတ္လွ်င္ေတာ့ အဆင္ေျပသည္။ ဘာသာစကားတစ္ခု ၾကားခံ၍ ေျပာေနရျခင္းသည္ ထိေရာက္မႈမရွိသလုိ နားလည္မႈေတြလဲ လြဲမွားႏုိင္သည္။ အိႏၵိယလူ၀တ္ေၾကာင္မ်ားက ဘာသာေရး အခမ္းအနားေတြမွာ တျခားဘာသာမ်ားကဲ့သို႕ ေဆာင္ရြက္ေနသည္၊ လူ၀တ္ေၾကာင္ေဟာေသာ ေျပာေသာစကားကိုပဲ သူတို႔တေတြ နားေထာင္ၾကရသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားေလာက္ ဗုဒၶစာေပအေပၚ ယုံၾကည္မႈ သဒၶါ၊ အားထုတ္မႈ ၀ီရိယ မရွိေသာ ထုိလူ၀တ္ေၾကာင္ ေဟာေသာ တရားသည္ နက္နက္နဲနဲ မရွိဘဲ အေပၚယံမွ်သာျဖစ္၍ ထိေရာက္ေသာ သာသနာျပဳ မျဖစ္ႏုိင္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ဗုဒၶဘာသာဆုိတဲ့ အမည္ေလးကိုပဲ ထိန္းသိမ္းထားႏုိင္တာကိုပဲ ေက်းဇူးတင္ေပးရပါမည္။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ
သီတဂူစတား
၁-၆-၂၀၁၁

2 comments:

မင္းလွသားေလး said...

ေကာင္းပါတယ္ဘုရားအဲလိုအစီအစဥ္ေတြမ်ားမ်ားေလးတင္ျပီးေဝငွေပးပါဘုရား။
ဘုန္းဘုန္းကိုယ္စိတ္ႏွျဖာက်န္းမာခ်မ္းသာပါေစဘုရား..........

mstint said...

ဓေလ့ထံုးစံ အယူဝါဒမ်ား ႏွင့္ အေတြးအေခၚအခ်ိဴ႕ ကြဲျပားျခားနားမႈကို ဖတ္ရႈမွတ္သား သြားပါတယ္ ဘုရား။ အရွင္ဘုရားလည္း စိတ္ဓာတ္အစဥ္ ၾကည္လင္ေအးျမၿပီး ခ်မ္းသာသုခ ျပည့္စံုစြာျဖင့္ သာသနာ့အက်ိဳး ရြက္ေဆာင္ႏိုင္ပါေစ။

ဤဘေလာ့ဂ္ ေရးသားသူသည္

ဤဘေလာ့ဂ္ ေရးသားသူသည္
စာေရးသူ သီတဂူစတား၏ဘ၀ကို အမရပူရျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္မွ အေျခခံက်က် စနစ္တက် တည္ေဆာက္ေပးခဲ့သည္၊ ထုိ႔ေနာက္ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွ ထုိရရွိလာေသာ ဘ၀ကို အသုံးခ် ဘ၀ေရာက္ေအာင္ ဖန္တီးေပးခဲ့သည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤဘေလာ့ဂ္သည္ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္ထားျခင္းျဖစ္သလုိ သီတဂူစတား၏ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ထင္ဟပ္ေစပါသည္။

သီတဂူစတား သုိ႔ဆက္သြယ္ရန္---

အရွင္ေကာ၀ိဒသိရီ (သီတဂူစတား) Kovida
Sitagu International Buddhist Academy (YGN)
Dagon (North), Yangon, Myanmar
Phone: 09-7956-30013/09-250 790 483

အီေမးလ္= sitagustar.0073@gmail.com ၊ sitagustar2010@gmail.com

2009 ခုႏွစ္ အတြက္ အကယ္ဒမီဆု

rel.gif အေကာင္းဆံုး သာသနာေတာ္အက်ိဳးျပဳ စာေပဘေလာ့ဂ္ဆု အတြက္ သီတဂူစတားေက်းဇူးစကား အနည္းငယ္မွ် ေျပာပါရေစ။ ႏွမ္းတစ္လုံးတည္းႏွင့္ ဆီမျဖစ္သလုိ သီတဂူစတား တစ္ေယာက္တည္းႏွင့္ ဘေလာ့ဂ္ဆုရဘုိ႔ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ စည္းလုံးမႈရဲ့ အင္းအားတစ္ခုတည္းႏွင့္ ရရွိလာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သီတဂူစတားကုိ အားေပးၾကတဲ့ စာဖတ္ပရိသတ္၊ သီတဂူစတားအား ဘေလာ့ဂ္ပညာေတြ နဲနဲခ်င္း သင္ေပးေနတဲ့ ညခင္းရဲ့လမင္း သီတဂူစတားရဲ့ ဒိုမိန္းေခါင္းစဥ္ photo ပညာျဖင့္ ပူေဇာ္ေပးေသာ ေမေမ့လျပည့္၀န္းေလး ႏွင့္ ဆုမ်ားခ်ီးျမင့္ေသာ ျမန္မာဘေလာ့ဂ္ပရပ္စ္ ႏွင့္ ျမန္မာျပည္က စာဖတ္ပရိသတ္ ၀င္ၾကည့္ႏုိင္ရန္ net လွဴေပးေသာ အေမရိကမွ ဦးကိုကိုႏွင့္ ကုိခြန္သီရိ တုိ႔ရဲ့ ေစတာနာေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ အားလုံးကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

သီတဂူ ကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ ဆက္သြယ္ရန္--

သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (ရန္ကုန္)
အမွတ္-၁၀၊ ပါရမီလမ္းႏွင့္ ပင္လုံလမ္းဒါင့္၊ ေဘလီတံတားထိပ္၊ ဒဂုျံမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပုိင္း၊
ဖုန္း-၀၁-၅၈၁ ၉၉၉/ ၅၈၁ ၈၈၈/ ၅၈၁ ၇၇၇
အီးေမးလ္=thesitagu@gmail.com

သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (စစ္ကိုင္း)
စစ္ကိုင္းေတာင္၊ စစ္ကိုင္းျမိဳ႕
ဖုန္း-၀၇၂-၂၂၂၆၀။ ၂၁၆၁၁
အီးေမးလ္=thesitagu@gmail.com

ဘ၀ရဲ့အနိမ့္အျမင့္

ဘ၀ရဲ့အနိမ့္အျမင့္
ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့ အနိမ့္ အျမင့္၊ ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့က်ရႈံးမႈႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈေတြကို ကိုယ့္ရဲ့ အလုပ္ ကိုယ့္ရဲ့ အေျပာ ကိုယ့္ရဲ့ အေတြးကပဲ ဆုံးျဖတ္ေပးသြားတာပါ။

မေမ့သင့္ရာ


“လူေတြက ေသျခင္းတရားကို ေမ့ေနတတ္ၾကပါတယ္၊ ေသရမွာကို ေမ့ေနတတ္ၾကလုိ႕ပဲ အတၱေတြ မာနေတြ ဖုံးလႊမ္းျပီး တကုိယ္ေကာင္းဆန္ စိတ္ေတြ ေမြးဖြားတတ္ၾကပါတယ္၊ ထုိအခါ လူ႔ပတ္၀န္က်င္နဲ႔ အဆင္မေျပမႈေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေသျခင္းတရားကို အမွတ္ရေစျခင္းသည္လည္း လူ႕ပတ္၀န္က်င္အတြက္ အေကာင္းတကာထဲက အေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္တယ္ဆုိတာပါပဲ။”
သီတဂူစတား
၂၈-၅-၂၀၁၂

သတင္စကား

သတင္စကား
သီတဂူစတားသည္ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ စီမံမႈျဖင့္ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္၊ ရန္ကုန္တြင္ ကထိက၊ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးတာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္လွ်က္ရွိသည္။

ကိုယ္ေရးတဲ့ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္

ကိုယ္ေရးတဲ့ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္
သီတဂူစတားသည္ စာေရးဆရာမဟုတ္ပါ သို႔ေသာ္လည္း စာေရးခ်င္ပါသည္၊ သီတဂူစတားဆုိက္ကိုလည္း ကိုယ္ပုိင္မွတ္စုသေဘာအေနနဲ႕ မွတ္တမ္းတင္ျခင္းမွ်သာျဖစ္သည္။ ၾကီးက်ယ္တဲ့ဆုိက္ မဟုတ္၍ ၾကီးက်ယ္ေသာ စာမ်ားကား မဟုတ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း တုိလီတိုထြာ ျဗဳတ္စျဗင္ေနာင္ေလးေတြ မွတ္စုအျဖစ္ ေရးျပီး တင္ေနသူပါ။ ဒါေလးေတြက ကြ်ႏု္ပ္ရဲ့ မေျပာပါးေလာက္တဲ့ ရွိစုမဲ့စုေလးေတြ အကုန္သုံး ထုတ္ျပထားတဲ့ အမည္ေလးေတြေပါ့။ သီတဂူစတား (စာေရးသူ) အသက္ ၁၄ ႏွစ္ေလာက္ကထဲက အမရပူရဲျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတိုက္ ဘ၀ကိုျမဳတ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။ ထုိစာသင္တုိက္မွာဘဲ ရဟန္းေတာ္မ်ားရသင့္ရထုိက္တဲ့ အနည္းငယ္ေသာ ဘြဲ႕ေတြလဲရခ့ဲပါတယ္၊ သာသနဓဇဓမၼာစရိယ (၁၉၉၉)၊ မဟာဂႏၶာရာမိကဓမၼာစရိယ (၁၉၉၆)၊ ၀ိနယနိကာယ၀ိဒူ (၁၉၉၄)၊ အဂၤုတၱရနိကာယ၀ိဒူ (၁၉၉၈)ဘဲြ႕မ်ားမျဖစ္စေလာက္ ရခဲ့တယ္၊ ဒုတိယပုိင္းဘ၀တစ္စိတ္ကိုေတာ့ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ကစျပီး သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။ ထုိ တကၠသိုလ္ၾကီးမွပင္၂၀၀၁ ခုႏွစ္ွ English Diploma (2003)၊ Japanese Level 4 & 3 (2004/5)၊ ႏွင့္ ၂၀၀၇ ခု B.A (Buddhism) ဘဲြ႕ရခဲ့တယ္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ပူေနးျမိဳ႕၊ ပူေနးတကၠသိုလ္မွာ (Philosophy)ဒႆနိကေဗဒႏွင့္ M.A ရရွိျပီး ယခုအခါ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ အေထာက္အပံ့ျဖင္ပင္ ေစာမယေကာလိပ္ ဘုံေဘျမိဳ႕၊ အိႏၵိယႏုိင္ငံမွာ Ph.D အတြက္ စာတမ္းေရးျပီး က်မ္းတင္ျပီးျဖစ္ပါသည္။ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ တြင္ ကထိကတာ၀န္ ယူလွ်က္ရွိသည္။

ဖိတ္ေခၚပါသည္

ဖိတ္ေခၚပါသည္
ေဆာင္းပါးႏွင့္ဓာတ္ပုံမ်ား The word is an invaluable like a jewel if it gives the knowledge or is able to make a person's situation change ( that is from a lower state to a higher state) with a word. In this day, there are a large number of persons who are searching for and giving it so that you are also one of them. Are you who searching for it or giving it? If you all my dhamma friends have a wish to give the profits to the people like knowledge, send it with or without photos as well as amazing photos to this very mail(sitagustar.0073@gmail.com). ကိုယ့္ရဲ့စကားတစ္ခြန္းဟာ လူတစ္ေယာက္အတြက္ အေျပာင္းလြဲေလးတစ္ခု (အေျပာင္းအလဲဆုိသည္မွာ ေကာင္းေသာ ေျပာင္းလဲျခင္း) ေပးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီစကားဟာ အဖုိးမျဖက္ႏုိင္တဲ့ ရတနာပါ။ ယေန႕ ေခတ္မီးတုိးတက္ေနတဲ့ႏုိင္ငံတုိင္းမွာ လူငယ္ေရာ လူၾကီးပါ အြန္လုိင္းကေနဘဲ ရတနာေတြရွာေနၾကပါတယ္ ရတနာေတြ ေပးေနၾကပါတယ္၊ မွ်ေ၀ဘို႕လည္းေမ်ာ္ေနၾကပါတယ္။ ထူးစမ္ေထြလာဓာတ္ပုံမ်ား၊ သတင္းထူးမ်ား၊ အက်ိဳးျပဳေဆာင္းပါးမ်ား ေပးပုိ႕ ႏုိင္ပါျပီ။

လာေရာက္ ေလ့လာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား

Popular Posts

Vistors (1-1-2012)

 
Lasantha - Premium Blogger Themes | Best WordPress Themes