ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ အိမ္ယာတည္ေထာင္ လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ားကို အမွီျပဳျပီး သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းေတြကို အားထုတ္ေနၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တုိင္းသူ ျပည္သားမ်ားသည္ အရပ္စကားႏွင့္ ေျပာရလွ်င္ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ထမင္းရွင္မ်ားျဖစ္သည္။ ထုိ႔အတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ ထုိထမင္းရွင္မ်ားကို အမွတ္ရ သတိရ ေမတၱာပြားၾကရမည့္ တာ၀န္ရွိပါသည္။ အကယ္၍ ေမတၱာပြားျခင္း မျပဳခဲ့ေသာ္ ထုိထမင္းရွင္မ်ားကို ေက်းဇူးယူစားေသာ -ဣဏပရိေဘာဂ (အေၾကြးတင္) ျဖစ္၍ ေနသည္။ တုိင္းျပည္၏ဆြမ္းကို အခ်ီးအႏွီးစားသုံးသူမ်ားဟု အျပစ္တင္စရာ ျဖစ္လာသည္။ ထုိ ထမင္းရွင္မ်ားကို လက္ေဖ်ာက္တစ္ခ်က္ေလာက္ကေလးမွ် ေမတၱာပြားလုိက္ပါက (မွတ္မွတ္ ရရ သတိရမိလုိက္ပါက) အေၾကြးမတင္သည့္အျပင္ တုိင္းျပည္၏ အစားစာမ်ားကို အက်ိဳးရွိစြာ စားသုံးသူမ်ားဟု ဆုိအပ္၏။
ျမန္မာမိသားတစ္စုသို႔ မွတ္မွတ္ရရ
၁၈-၆-၂၀၁၁ ေန႔၊ စေနေန႔ ရုံးပိတ္ခ်ိန္ ျဖစ္၍ ဘုံေဘျမိဳ႕ရွိ ျမန္မာမိသားစု ေလယာဥ္အင္ဂ်င္နီယာ ဒကာ ဦးေက်ာ္ေဆြ+ဒကာမ ေဒၚသန္းသန္းေဌးႏွင့္ သမီးျဖစ္သူ မယဥ္သူဇာေက်ာ္တုိ႔ ေစာမယေကာလိပ္ရွိ စာေရးသူတို႔အေဆာင္သုိ႔ ေရာက္လာၾကသည္။ ေစာမယေကာလိပ္ ဆန္စကရစ္ဌာနႏွင့္ ပါဠိဌာနတုိ႔တြင္ ေဒါက္တာဘြဲ႔အတြက္ စာတမ္းျပဳစုေနၾကေသာ ျမန္မာရဟန္းေတာ္ ၁၅ ပါး (အျမဲေန-အတူစား) တုိ႔အား ေန႔ဆြမ္းအတြက္ စားဖြယ္မ်ား အသီးအႏံွမ်ား ပုိပုိလွ်ံလွ်ံ လွဴသြားၾကသည့္အျပင္ ဆန္ ဆီမ်ားပါ လွဴသြားသည္။ ထုိမိသားစုအတြက္ မွတ္မွတ္ရရ သတိရေစရန္ သို႔မဟုတ္ ေမတၱာပြားမိေစဘုိ႔ရန္ ဤပုိ႕စ္ျဖင့္ မွတ္တမ္းတင္အပ္ပါသည္။
ဒါနဟူသည္
ဒါန-ေပးေ၀ျခင္း, စြန္႔လြတ္ျခင္း, ဟူေသာ အဓိပၸါယ္ရွိသည္။ ကိုယ့္မွာရွိေသာ ရုပ္၀တၳဳပစၥည္းကို တစ္ပါးသူအား ေပးေ၀ျခင္း၊ ကိုယ္သႏၱာန္မွာ ကိန္း၀ပ္ေနေသာ ေလာဘ တဏွာ အညစ္အေတးကို စြန္႔လြတ္ျခင္းဟုေသာ ေနကၡမၼ အဓိပၸါယ္ရွိသည္၊ ေနကၡမၼ ကို အမ်ားစုက ေတာထြက္ျခင္းဟု သိထားၾကသည္၊ မူရင္းအဓိပၸါယ္မွာ စြန္႕လြတ္ျခင္းဟု ဆုိလုိသည္၊ စြန္႕လြတ္ျခင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိသည္၊ သားမယားကို စြန္႔ျခင္း၊ ဇနီးကို စြန္႕ျခင္း စသည့္ ဘုရားရွင္ပါရမီျဖည့္ခဲ့သည္ စြန္႕ျခင္းၾကီး ငါးမ်ိဳးတုိ႔ကို စြန္႕လြတ္ျပီး ေတာထဲေတာင္ထဲ တစ္ကိုယ္တည္း ေတာရေဆာက္တည္ျခင္းသည္လည္း ေနကၡမၼ မည္ပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ ကပ္ညွိေနသည့္ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးမ်ားကို စြန္႕လြတ္ျခင္းသည္လည္း ေနကၡမၼမည္ပါသည္။ ဒါကိုပဲ စာေပက ပုည ဟု ေခၚသည္။ ပုည-ကုသုိလ္ဟု ျမန္မာမႈျပဳသည္။ ဆုိလုိသည့္ အဓိပါၸယ္မွာ စိတ္ကို ျဖဴစင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းဟု ဆုိလုိပါသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ စိတ္ကို ျဖဴစင္ေအာင္ အားထုတ္နည္း ဆယ္မ်ိဳးျပထားသည္။ ဒါကို စာေပက ပုညၾကိယာ၀တၳဳ (၁၀)ပါးဟု ေခၚသည္။ ဒါနသည္လည္း ထုိ ၁၀ မ်ိဳးတြင္ ပထမဆုံးေသာ တစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။
ဒါနႏွင့္ စပ္ဖြယ္ သံသရာ
ဒါနျပဳဘုိ႕လုိအပ္ပါသလား? သံသရာလြတ္ေအာင္ အားထုတ္ရာ၌ ဒါနက အေရးၾကီးပါသလား? ဒါနမပါဘဲ သံသရာ မလြတ္ႏုိင္ဘူးလား? ဒါနက သံသရာကို ရွည္ေစႏုိင္ပါသလား? စသည္ျဖင့္ ဒါနႏွင့္ပတ္သက္ျပီး လားေပါင္းမ်ားစြာ ေမးခြန္းမ်ားရွိေနပါသည္။
အူမေတာင့္မွ သီလေစာင့္ဆုိတဲ့ ျမန္မာစကားပုံလုိေျပာရမည္ဆုိရင္၊ ကိုယ့္က်င့္တရားဆုိတာ ဘ၀မွာ ျပည့္စုံ လုံေလာက္မႈႏွင့္လည္း ပတ္သက္ေနသည္၊ လုံေလာက္မႈမရွိပါက ခုိးမယ္ လိမ္မယ္ သတ္မယ္ဆုိတဲ့ အကုသိုလ္အမႈေတြ တသီၾကီး လြန္က်ဴးႏုိင္ပါတယ္၊ စကၠ၀တၱိသုတ္မွာ ရွင္ဘုရင္က တုိင္းျပည္သူ ျပည္သားေတြကို အရင္းအႏွီးထုတ္မေပးေတာ့ ျပည္သူေတြ စား၀တ္ေနေရးေတြ မေျပလည္ေတာ့ဘူး၊ လူမႈေရးက်င့္၀တ္ေတြ ပ်က္ကုန္တယ္၊ ခုိးမႈ လိမ္မႈ သတ္ျဖတ္မႈေတြ ျဖစ္ေပၚလာတယ္။ ဒါနသည္ ဘ၀သံသရာမွာ သက္ေတာင့္သက္သာ ဘ၀ကို ရပ္တည္ႏုိင္ဘုိ႔ အေထာက္အပံ့ံ တုိက္ရုိက္အက်ိဳးေပးရုံမဟုတ္၊ တျခားေသာ သီလမႈ၊ ဘာ၀နာမႈစတဲ့ ဘ၀သံသရာမွ လြတ္ေၾကာင္း ေကာင္းမႈေတြ အတြက္ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာမွ မျပည့္စုံ မလုံေလာက္ တစ္ေန႔လုပ္မွ တစ္နပ္စာရေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ ဘ၀အတြက္ ခက္ခက္ခဲခဲ ရုန္းကန္ေနရေသာေၾကာင့္ ထုိသီလ ဘာ၀နာ စတဲ့ ေကာင္းမႈပါရမီေတြ ျပဳႏုိင္ဘုိ႔ဆုိတာ မလြယ္ကူ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒါနသည္ ဘ၀သံသရာလြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ သြယ္၀ုိက္ျပီး မ်ားစြာ အေထာက္ကူျပဳပါသည္။
ဒါနအက်ိဳး
ဒါနျပဳခဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ လူခ်စ္လူခင္ေပါသည္။ သူေတာ္ေကာင္းေတြက လာေရာက္ေတြ႕ဆုံၾကမည္ ခ်ီးမြမ္းစကားေျပာဆုိၾကမည္၊ ေကာင္းသတင္း ေက်ာ္ၾကားမည္၊ အလွႈရွင္သည္ ဘယ္ေရာက္ေရာက္ ဘယ္ပရိသတ္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ရဲရဲ၀ံ့၀ံံ့ ရွိသည္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယုံၾကည္မႈရွိသည္၊ လူတုိ႔က်င့္သုံးေသာ ဂိဟိဓမၼေခၚ ၅ပါးသီလ ျမဲေစႏုိင္ေသာ အခြင့္ထူး ရွိသည့္အျပင္ ေနာက္ဘ၀အတြက္ ေကာင္းေသာ ဂတိမွာ ျဖစ္ရသည္ ဟု သီဟေသနာပတိသုတ္ႏွင့္ ဒါနာနိသံသသုတ္တုိ႕တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
ဒါနျပဳခဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ဒါနမျပဳသူထက္ အက်ိဳး ၅ မ်ိဳးသာလြန္သည္ဟု အဂၤုတၱရနိကာယ္ သုမနသုတ္တြင္ ေဖာ္ျပသည္။ နတ္ဘ၀မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လူ႕ဘ၀မွာ ျဖစ္ျဖစ္ ရဟန္းဘ၀မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ သူတပါးထက္ ပုိအသက္ရွည္ျခင္း၊ ပုိလွျခင္း၊ ပုိခ်မ္းသာျခင္း၊ ပုိျပီး အျခံအရံ မိတ္ေဆြ အေပါင္းသင္း ေပါျခင္း၊ ပုိျပီး ၾသဇာအာဏာရွိျခင္း ဟူေသာ အက်ိဳမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသုတ္နဲ႕ ပတ္သက္ျပီး စိတ္၀င္စားဖြယ္ ဇာတ္လမ္းေလးတစ္ပုဒ္ရွိတယ္။
ထူးဆန္းဖြယ္ ဇာတ္လမ္း
ေကာသလမင္းၾကီး၏ သမီးေတာ္ေလး သုမနသည္ အမ်ိဳးသမီး ၅၀၀ အျခံအရံႏွင့္ ဘုရားထံေရာက္လာသည္၊ သူ႔မွာ မယုံႏုိင္ေအာင္ အံၾသစရာအျဖစ္အပ်က္တစ္ခု ၾကံဳခဲ့ရတယ္၊ ဒီအျဖစ္အပ်က္ကို သူမ်ားကိုလဲ မေျပာရဲဘူး၊ မယုံႏုိင္ဘဲ သူ႔ကို သုိ႔မဟုတ္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ ကေလးေတြကို အရူး သုိ႔ဟုတ္ ဘီးလူးကေလးေတြဟု ယူဆကာ သတ္ပစ္မွာကိုလဲ ေၾကာက္ေနသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘယ္သူ႕ကိုမွမေျပာဘဲ ဘုရားထံေရာက္လာျပီး ေတြ႕ခဲ့ေသာ ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စဥ္ကို ေလွ်ာက္ထားေလသည္။
‘‘သူေတြ႕ခဲ့ေသာ အျဖစ္ပ်က္က-- သူမ အခန္းထဲ ၀င္လာေသာအခါ စိန္,ေရြေတြ စီျခယ္ထားေသာ စိန္စီပုခက္ထဲအိပ္ေနေသာ သူမ၏ ေမြးကင္းစေမာင္ေလးႏွင့္ အနားက ရုိးရုိး အသားပုခက္ထဲမွာ အိပ္ေနေသာ သူ၏အထိန္းေတာ္မ၏ သားေလးတုိ႔ လူသူမရွိခ်ိန္ ေခါင္းငဲ့၍ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ၾကည့္ကာ စကားေျပာေနၾကသည္ကို ၾကားလုိက္သည္။ စိန္စီပုခက္ထဲက ဘုရင့္သားေတာ္ေလးက ‘‘ကဲ--သူငယ္ခ်င္းေရ--အခုေတာ့ ေကာင္းၾကေသးရဲ့လား၊ အရင္တုန္းက လွဴပါဟဲ့လုိ႕ ေျပာတုန္းက မလွဴခဲ့ဘူး၊ အခုေတာ့ ငါ့အလုပ္သမားရဲ့သား အသားပုခက္နဲ႕ အိပ္ေနရျပီေပါ့’’လုိ႔ ေျပာလုိက္ေသာအခါ အသားပုခက္ထဲက ကေလးက‘‘ ဘာထူးလဲကြာ- မင္းပုခက္လဲ ဓာတ္ၾကီး ၄ ပါးနဲ႕လုပ္ထားတာ၊ ငါ့ပုခက္လဲ ဓာတ္ၾကီး ၄ ပါးနဲ႕ ျပဳလုပ္ထားတာ’’ပဲဟု ေမြးကင္းစကေလးမ်ားက ထူးဆန္းစြား ဓာတ္သံ ပရမတ္သံေတြ ေျပာေနတာကို ၾကားလုိက္ရေသာ မင္းသမီးေလး သုမနခင္မ်ာ အံ့ၾသမွင္သက္ကာ မတုန္မလႈပ္ ေက်ာက္ရုပ္ကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ရသည္။
ထုိျဖစ္စဥ္မ်ားကို ဘုရားရွင္ၾကားသိေသာအခါ ထုိကေလး ၂ ေယာက္၏ အတိတ္ဘ၀အေၾကာင္းကို ေျပာျပတယ္။ သူတုိ႔ ၂ ေယာက္ လြန္ခဲ့ေသာ ဘ၀မ်ားစြာက သိပ္ခ်စ္ၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြေပါ့၊ တစ္ေယာက္က အလွဴအတန္း ၀ါသနာပါတယ္၊ တစ္ေယာက္က လွဴစရာ မလုိဟု ယူဆထားသည္၊ သုိ႔ေသာ္လည္း သီလမႈ ဘာ၀နာမႈကိုေတာ့ အတူ အားထုတ္ၾကသည့္အတြက္ လူဘ၀ နတ္ဘ၀မ်ားစြာတုိ႔၌ အလွဴအတန္း ပါခဲ့သူက အထက္မွာ ျပဆုိခဲ့ အက်ိဳး ၅ မ်ိဳးတုိ႔ျဖင့္ သာလြန္ခဲ့သည္၊ ယခု ဘ၀မွာလဲ ဘုရင့္သားနဲ႕ အထိမ္းေတာ္သား လာျဖစ္ၾကျပန္သည္။ ဤကား ဒါန၏ ေကာင္းကြက္မ်ားျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ထုိကေလး ၂ ေယာက္လုံး ရဟႏၱာမ်ား ျဖစ္သြားၾကသည္။
ေလာသကတိႆ ဒါနအမႈမျပဳခဲ့ သို႕ေသာ္ ရဟန္းတရားအားထုတ္ခဲ့ေသာ္ေၾကာင့္ ရဟႏၱာျဖစ္တဲ့အခ်ိန္ ဘ၀မွာေတာင္ အစားအစာ ၀၀လင္လင္ မစားခဲ့ရဟု ဆုိသည္။
ဒါနႏွင့္ သံသရာ
ဒါနက သံသရာကို ရွည္ေစႏုိင္ပါသလား? အခ်ိဳ႕က ဒါနသည္ သံသရာကို ရွည္ၾကာေစဖုိ႔ အားေပးသည္ဟု မွားယြင္းစြာ ယူဆသည္။ အမွန္တကယ္ေတာ့ ဒါနျပဳရာ၀ယ္ ဦးတည္ခ်က္ ၂ မ်ိဳးရွိသည္၊ လူ႕ဘ၀ နတ္ဘ၀ စသည့္ ဘ၀သံသရာမွာ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ေနႏုိင္ဘုိ႔အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖင့္ ဒါျပဳျခင္း။ ဒီလုိ ဒါနမ်ိဳးကို ၀ဋၬနိႆိတ ဒါန (ကုသုိလ္) ဟုဆုိလုိပါသည္၊ သူ၏ အလွဴဒါနသည္ ၀ဋ္ဆင္းရဲကို ဦးတည္ေနသည္၊ မွီေနသည္၊ ထုိဒါနမ်ိဳးသည္ သံသရာကို ရွည္ေစပါသည္။
ဒုတိယ တစ္မ်ိဳးကေတာ့- ဘ၀သံသရာ ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္လုိသည့္ (နိဗၺာန္ကို ရလုိသည့္) ဦးတည္ခ်က္ျဖင့္ ျပဳေသာ ဒါနသည္ သံသရာမွ လြတ္ေစပါသည္၊ သံသရာကို တုိေစပါသည္၊ ဒီလုိဒါနမ်ိဳးကို ၀ိ၀ဋၬနိႆိတ ဒါန (ကုသိုလ္) ဟု ေခၚပါသည္။ သံသရာ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း အလွဴျဖစ္ပါသည္။
ဒါနသည္ အလြန္အေရးပါသည့္ ေကာင္းမႈမ်ိဳးျဖစ္သည္၊ စာေရးသူတုိ႔ ဘုရား ေဂါတမသည္ပင္ ဒါနႏွင့္စျပီး ဒါနနဲ႕ပဲ အဆုံးသက္ခဲ့သည္။ သုေမဓာ ရေသ့ဘ၀မွာ ခႏၶာကိုယ္ကို တံတားခင္းလွဴဒါန္းျပီး ေနာက္ဆုံး ဘုရားျဖည့္မည့္ ေရွးတစ္ဘ၀၊ ေ၀ႆႏၱရာမင္းဘ၀မွာ သားေတာ္သမီးေတာ္မ်ားျဖစ္ေသာ ကဏွာ ႏွင့္ ဇာလီတုိ႔ကို ဇူးဇကာပုဏၰားၾကီးအားလွဴဒါန္းခဲ့သလုိ တုိင္းျပည္က အေလးေပး အားထားရေသာ ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးကိုလည္း တုိင္းတပါးသုိ႔လွဴဒါန္းခဲ့သည္။ သတၱ၀ါမ်ား ကယ္တင္ရန္ ဘာကိုပဲ ေပးစြန္႕ရ ေပးစြန္႕ရ စြန္႕လြတ္လွဴဒါန္းဖုိ႕ အသင့္ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ ဘုရားရွင္ကဲ့သုိ႔ ဘ၀ကို ဒါနျဖင့္စ၍ ဒါနျဖင့္ အဆုံးသက္ႏိုင္ၾကပါေစသတည္းးးးး။
မွတ္မွတ္ရရ ဒါနႏွင့္စပ္ဖြယ္ ပုိ႔စ္ျဖင့္ ယေန႕ကုသုိလ္ရွင္ (တတိယ အၾကိမ္) ------
ဘုံေဘျမိဳ႕ရွိ ျမန္မာမိသားစု ေလယာဥ္အင္ဂ်င္နီယာ ဒကာ ဦးေက်ာ္ေဆြ+ဒကာမ ေဒၚသန္းသန္းေဌးႏွင့္ သမီးျဖစ္သူ မယဥ္သူဇာေက်ာ္တုိ႔အား မွတ္မွတ္ရရ ဂုဏ္ျပဳပါသည္။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ
သီတဂူစတား
၁၈-၆-၂၀၁၁
2 comments:
ဘုန္းဘုန္းေရ ရွားရွားပါးပါးအလွဴေတာ္(၂)ကိုဖတ္ရႈသြားပါတယ္....ဘုန္းဘုန္းကိုယ္စိတ္ႏွျဖာက်န္းမာခ်မ္းသာပါေစဘုရား
အလွဴရွင္တို႔ ျပဳခဲ့သမွ်ေသာ ဒါနအတြက္ သာဓု သာဓု သာဓု သံုးႀကိမ္ေခၚဆိုၿပီး ဒါနနဲ႔ ဆက္စပ္လ်က္ ရရွိေသာ အက်ိဳးထူးမ်ားကို ဖတ္သြားပါတယ္ဘုရား။
ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္
Post a Comment