ဒီ ေမးထားတဲ့ ေမးခြန္းကိုေတာ့ အေျဖနဲ႔တကြ ေမးသူထံပုိ႔ျပီး ေဆြးေႏြးျပီးသားျဖစ္သည္၊ သူလဲ ေက်နပ္သြားသည္၊ ေလာကမွာ ျဖစ္တတ္သည့္ သေဘာပါလားဆုိတာ အေတြးတစ္ခုလဲ ရႏုိင္ေကာင္းပါသည္၊ ထုိအတြက္ စာေရးသူ၏ပုိ႔စ္ထဲမွာ ျဖစ္တတ္သည့္သဘာ၀ကို ျပေသာ ရဟန္းေတာ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသမီး အမည္ရွိ ပုိ႕စ္လည္း ရွိျပီးသားျဖစ္ပါသည္။ ပုိ႔စ္အျဖစ္ တင္ရေကာင္းမလားဆုိတာကိုေတာ့ အၾကိမ္ၾကိမ္ အခါအခါ စဥ္းစားခဲ့သည္၊ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ထိခုိက္စရာမပါသျဖင့္၎၊ အေျဖကို ဖတ္လုိက္ရျခင္းေၾကာင့္ ဗဟုသုတတစ္ခု ရႏုိင္သည္ဟု ယူဆရေသာေၾကာင့္၎ တင္လုိက္ရပါသည္။
======
ဘုန္းဘုန္း ေကာ၀ိဒသိရီ ဘုရားတပည့္ေတာ္မသည္ ဘုန္းဘုန္း ဧ။္ သီတဂူစတား Web Site ကို အျမဲတမ္း ဖတ္ရွဳ ေလ့လာေသာ အရွင္ ဘုရား ဧ။္ ဘေလာ့ ပရိတ္သတ္ တေယာက္ပါ ဘုရား။ ဘုန္းဘုန္းကို ေမးစရာ ေမးခြန္းေလးမ်ား ရွိေနပါ သျဖင့္ အီးေမးေရးရျခင္း ျဖစ္ပါသည္ ဘုရား။ ဦးစြာ ပထမ တပည့္ေတာ္ဧ။္ အေရး အသားထဲတြင္ အမွားပါခဲ့ပါက ရိုေသစြာ ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္ ဘုရား။
တပည့္ေတာ္မသည္ စင္ကာပူမွာ ေန၍ အလုပ္လုပ္ရင္းျဖင့္ မိဘမ်ားကို ေက်းဇူးဆပ္ေနပါသည္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ မတို႔ စင္ကာပူမွာ ေနသည္မွာ အရွင္ဘုရားလဲ သိပါလိမ့္မည္ဘုရား။ တအိမ္လံုး ေငြ ကုန္ေၾကး က်ခံကာ မငွားဘဲနဲ႔ တစ္ခန္းလ်င္ ၂ ေယာက္ သို႔မဟုတ္ ၃ ေယာက္ မိန္းခေလးမ်ား စု ေနၾကပါသည္ ဘုရား။ ထိုသို႔ေနထိုင္ၾကသည့္ အအခါ တဦးကိုတဦး ေလးစား၍ေသာ္လည္းေကာင္း ကိုယ္ခ်င္းစာ၍ေသာ္ လည္းေကာင္း အဆင္ေျပေအာင္ၾကိဳးစား၍ ေနၾက ရပါသည္ဘုရား။
ယခု တပည့္ေတာ္မ ေနထိုင္သည့္ အခန္ုးမွာ အနည္းငယ္ ေနသာ ထိုင္သာ ရွိပါသျဖင့္ အိမ္ခန္း ငွားခ သက္သာေစရန္ တခန္းတည္းမွာ မိန္းခေလး ၄ ေယာက္ ေနပါသည္ဘုရား။ ထိုသို႔ ေနထိုင္ၾကသည္မွာ တစ္လ မျပည့္ခင္မွာပင္ အခန္းထဲမွ အခန္းေဖာ္ အမ်ိဳးသမီးမွာ သူဧ။္ အမိ်ဳး ဦးပဇင္း ဆိုသူႏွင့္ ညတိုင္း ဖုန္း ေျပာ, Gtalk ေျပာသည္မွာ က်န္သည့္ အခန္းေဖာ္မ်ား အားလံုး အေနွာက္အယွက္ ျဖစ္ၾကရပါသည္ဘုရား။
ဦးပဇင္း ဆိုသည့္ ဘုန္းၾကီးသည္ သိရီလကၤာသို႔ မာစတာဘြဲ႔ ယူရန္ ဆိုလား ေဒါက္တာဘြဲ႔ ယူရန္ဆိုလား ေက်ာင္းသား အျဖစ္ႏွင့္ ေရာက္ေနပါသည္တဲ့ဘုရား။ တပည့္ေတာ္မတို႔မွာ တစ္ညတေလဆို အရွင္ဘုရားကို အခ်ိန္တို႔ကို အကုန္ခံ ခုိင္းေနစရာ မလိုပါဘုရား။ အခုဟာက ညတိုင္းဘုရား။ တစ္လ ျပည့္ေတာ့မယ္။ တပည့္ေတာ္မတို႔ ညတိုင္း အိပ္ေရး ပ်က္ၾကရပါသည္ဘုရား။ အိပ္ေရး ပ်က္ရံုတင္ မကေတာ့ဘဲ အခုက တပည့္ေတာ္တို႔မွာ ငရဲ ၾကီးေနၾကပါပီဘုရား။
ဒီဘက္က ဒကာမက ေျပာနုိင္သည္ထားဦး သိရီလင္ကာဘက္မွ ဦးပဇင္းကေရာ အဲလို အခ်ိန္ကုန္ခံပီး ေျပာရေကာင္းလား ဆိုပီး တပည့္ေတာ္တို႔မွာ ညတိုင္း စိတ္နွင့္ ျပစ္မွား ေနၾကရပါသည္ဘုရား။
တပည္႔ေတာ္ ေမးလိုသည္ မွာ …..
၁။ စာသင္သား ဘုန္းဘုန္းမ်ားသည္ ဒကာ ဒကာမမ်ားႏွင့္ အေရးမပါသည့္ လူမႈေရး ေဆြမ်ိဳး အေၾကာင္းမ်ားကို ထို ကဲ့သို႔ ေျပာေနလို႔ ရပါသလားဘုရား။ ညတိုင္း ေျပာေနၾကသည္မွာ ည ဂ နာရီခန္႔မွ ေန၍ အနည္းဆံုး မေျပာဘူး ဆိုေသာညသည္ ည ၁၂ နာရီထိ ေျပာပါသည္ဘုရား။ ထို႔ေၾကာင့္ ေမးျမန္း ပါရေစပါဘုရား။
၂။ ထိုသို႔ ေျပာေနၾကသည့္ ဘုရားအေၾကာင္း တရားအေၾကာင္း မဟုတ္ေသာ အလာပ သလာပ စကားမ်ား ေျပာေနသည္ကို ကာယကံရွင္မွ စပီကာဖြင့္ ေျပာေနသျဖင့္ ၂ ဖက္ စလံုးဧ။္ စကားမ်ားကို တပည့္ေတာ္ မတို႔က မၾကားခ်င္မွ အဆံုးပါဘုရား။ ထို႔ေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္မတို႔မွာ စာသင္ေနသည္ ဆိုသည့္ ဘုန္းၾကီးကလဲ အဲေလာက္ေတာင္ ေျပာနိုင္ရေကာင္းလားဆိုပီး ညတိုင္း စိတ္နွင့္ ေဒါသထြက္ေနၾကရပါ သျဖင့္ တပည့္ေတာ္မတို႔မွာ အဘယ္ကဲ့သို႔ေသာ အျပစ္မ်ား ေရာက္နိုင္ပါသလဲဆိုတာ ေျဖၾကား ေပးေတာ္မူပါဘုရား။
၃။ သိရီလင္ကာမွ ဦးပဇင္း (ဘြဲ.နာမည္ မသိပါ အညာဘက္မွ ျဖစ္ပါသည္ )ကိုလဲ သိေစခ်င္ပါသည္ဘုရား။
ထိုကဲ့သို႔ေသာ ဦးပဇင္းမ်ားဧ။္ လုပ္ရပ္မ်ားေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာကို အၾကည္အညိဳပ်က္ အရိုအေသ ပ်က္ေစ သည္ဟု ျမင္ပါသည္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္မဧ။္ အျမင္မွားေနပါက ျပင္ေပးေတာ္မူပါဘုရား ။တပည့္ေတာ္မဧ။္ စာကို ဘုန္းဘုန္း အဆင္ေျပသလို တည္းျဖတ္၍ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
တပည့္ေတာ္ဧ။္ နာမည္ကို မေရးပါႏွင့္ဘုရား
အရွင္ဘုရား အစဥ္အျမဲ က်န္းမာ ရႊင္လန္းပါေစဘုရား။
(ဒကာမ-စကၤာပူ)
၁၁-၁၂-၂၀၁၁
ဟလုိ-ဟလုိ----
00000000000000000
သုိ႔ စကၤာပူမွ ဒကာမေလးေရွးဦးစြာ ဘုန္းဘုန္းဆုိက္ကို အားေပးေဖာ္ရတဲ့ သီတဂူစတား၏ ပရိသတ္တစ္ေယာက္ ေက်းဇူးအထူးတင္ပါသည္။ ဘုန္းဘုန္း၏ ဆုိက္ထဲမွာ ရဟန္းနဲ႔အမ်ိဳးသမီး ပုိ႔စ္ေတြ အပုိင္း (၁-၂) တင္ျပီးသားရွိပါတယ္။ အဲဒါ အရင္ ဖတ္ၾကည့္ပါအုန္း။
ေမးခြန္းေတြကို မေဆြးေႏြးခင္ လူမႈေရးအသိအေၾကာင္းေလး ေျပာၾကရေအာင္၊ ေစာေစာက ဒကာမေျပာျပတဲ့ ဇာတ္လမ္းထဲက ဘုန္းဘုန္းက အညာသားဆုိေတာ့ ဘုန္းဘုန္းက ရီခ်င္သြားတယ္၊ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဘုန္းဘုန္းကလဲ အညာသားေလ၊ စစ္ကိုင္းသားဆုိေတာ့ အညာသားစစ္စစ္ၾကီးေပါ့ေနာ္။ ဘုန္းဘုန္းမ်ား ျဖစ္ေနမလားppppp။
အခ်င္းခ်င္းနားလည္မႈ
တခန္းတည္းမွာ အတူေနသူေတြဆုိတာ တစ္ဦးအေပၚတဦး နားလည္ေပးသင့္ပါတယ္၊ အိပ္ခ်ိန္ အနားယူခ်ိန္မွာ ဘယ္လုိနည္းနဲ႕ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ့္ေၾကာင့္ သူတစ္ပါးအတြက္ အေႏွာက္အယွက္ မျဖစ္ေစရဘူး။ အိပ္ခ်ိန္မွာ Gtalk ကေန စကား အက်ယ္ၾကီးေျပာတာတုိ႔ တယ္လီဖုန္းနဲ႔ အက်ယ္ၾကီးေျပာတာတုိ႔ အနားယူေနသူေတြကို အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေစတာ အမွန္ပါ။ မျဖစ္သာလုိ႔ ေျပာခ်င္ရင္ေတာင္ အျပင္ဘက္ ထြက္ေျပာသင့္ပါတယ္။ အခ်င္းအခ်င္း ေလးစားျခင္း စာနာျခင္း အားနာျခင္း စတဲ့ တဦးအေပၚတဦး နားလည္တဲ့စိတ္ရွိရပါမည္။ ဘုန္းၾကီးနဲ႔ အခ်ိန္မေတာ္ စပီကာဖြင့္ျပီး တယ္လီဖုန္းေျပာေနတာကေတာ့ လူမႈေရး နားမလည္လုိ႔လား၊အရြဲ ့ တုိက္တာလား၊ တစ္ေယာက္ေယာက္နဲ႔ စကားေျပာေနတာကို ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေအာင္ ၾကြားေနတာလား၊ တဖက္လူကို ဂရုမစုိက္တာလား ဆုိတဲ့ လားမ်ားစြာ ရွိေနပါတယ္။
ဘုန္းဘုန္းတုိ႔လည္း ဘုံေဘမွာ တစ္ခန္းကို ၄ ပါးေနရပါတယ္၊ ပုိက္ဆံေပးျပီး အျပင္မွာ အိမ္ခန္းငွါးမေနႏုိင္လုိ႔ တကၠသိုလ္က ေပးတဲ့ Local အေဆာင္မွာပဲ အခန္းက်င္းေလးထဲ ၄ပါး ေနရပါတယ္၊ တပါးနဲ႔တပါး တစ္ေတာင္ေလာက္ရွိတဲ့ စားပြဲခုံေလးတစ္လုံးပဲ ျခားထားပါတယ္၊ ဒီအထဲ တစ္ေယာက္ေယာက္က ေလအက်ယ္ၾကီး လည္လုိ႔ မနဲေအာင့္အီးေနရတာပါ။ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ကေတာ့ ပတ္၀န္းက်င္ကို အသံေကာ တျခားေႏွာက္ယွက္ေစတဲ့ အရာကို မျဖစ္ေအာင္ အတတ္ႏုိင္ဆုံး ထိန္းပါတယ္။ ဒါလဲ လူ႔က်င့္၀တ္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။
ဒကာမအေနနဲ႔ အေ၀းက ဘုန္းၾကီးကို လွမ္းေျပာေနမဲ့အစား အနီးဆုံးလူကို နားလည္ေအာင္ေျပာသင့္ပါတယ္၊ တခ်ိဳ႕က လူမႈေရးေတြ သိပ္အေလးထားတာ မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒီလုိ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကိုေတာ့ အားမနာပါနဲ႔၊ ေျပာစရာရွိတာ ေျပာလုိက္ပါ။ ဘုန္းၾကီးနဲ႔ ဒကာမ ေဆြးမ်ိဳးပဲ ေတာ္သည္ပဲျဖစ္ေစ၊ မေတာ္သည္ျဖစ္ေစ၊ ဘယ္လုိပဲေတာ္စပ္ေတာ္စပ္ ဘာပဲ ေျပာေျပာ သူတုိ႔ဘာသာ ေျပာပါေစ၊ သူတုိ႔ရဲ့ ကုိယ္ေရးကိုယ္တာ ကိစၥ၊ ဒါေပမဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ကို အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္လာျပီဆုိရင္ေတာ့ သူဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေျပာသာ ေျပာလုိက္ပါ။ The man who is unable to live in society must be a beast or God. ဒီအဂၤလိပ္စာ စာပုိဒ္ကေလးက ဒကာမအတြက္ အသုံး၀င္မွာပါ၊ လူအဖြဲအစည္း, ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ လုိက္ေလ်ာညီေထြ မေနတတ္သူဟာ အသိဥာဏ္ကင္းမဲ့တဲ့ တိရိစၦာန္ပဲ ျဖစ္ရမည္၊ ဒါမွမဟုတ္ လူသားမဟုတ္တဲ့ ဘုရားလွ်င္လဲ ျဖစ္ရမည္တဲ့။ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ Gtalk ေဘာက္ထဲမွာ ေရးထားတာ ေတြ႕တာနဲ႔ ကူးယူထားလုိက္တာပါ။ ဒကာမရဲ့ ေမးခြန္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး တစ္ခုခ်င္းကို ေျပာျပပါ့မယ္။
အေမး (၁)
၁။ စာသင္သား ဘုန္းဘုန္းမ်ားသည္ ဒကာ ဒကာမမ်ားႏွင့္ အေရးမပါသည့္ လူမႈေရး ေဆြမ်ိဳး အေၾကာင္းမ်ားကို ထို ကဲ့သို႔ ေျပာေနလို႔ ရပါသလားဘုရား။ ညတိုင္း ေျပာေနၾကသည္မွာ ည ဂ နာရီခန္႔မွ ေန၍ အနည္းဆံုး မေျပာဘူး ဆိုေသာညသည္ ည ၁၂ နာရီထိ ေျပာပါသည္ဘုရား။ ထို႔ေၾကာင့္ ေမးျမန္း ပါရေစပါဘုရား။အေျဖ
စာသင္သားပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တရားအားထုတ္ေနတဲ့ ဘုန္းၾကီးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လူ၀တ္ေၾကာင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အေရမရ အဖတ္မရ အေရးမပါသည့္ စကားေျပာေနရင္ေတာ့ မုသာ၀ါဒ ၄ မ်ိဳးထဲက သမၹပၸလာပ၀ါစာ ေခၚတာေပါ့။ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္အရ အျပစ္မရွိဘူးဆုိရင္ေတာင္ သုတၱန္သေဘာအရ အဘိဓမၼာ သေဘာအရ ဘုန္းၾကီးေရာ လူ၀တ္ေၾကာင္ ဒကာမေရာ အျပစ္ျဖစ္ပါတယ္။ တိရစၦာနကထာ ၁၀ မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္မွ ေသြဖယ္ေသာ စကားမ်ိဳးျဖစ္သည္အတြက္ အျပစ္ျဖစ္၊ ေဂဟႆိတေပမ၊ ေဂဟႆိတ တဏွာကို ျဖစ္ေစႏုိင္ေသာေၾကာင့္လည္း အကုသုိလ္က ျဖစ္ျပန္။ လူတစ္ကုိယ္ သုိလ္ႏွစ္ခုတဲ့၊ လူတစ္ကိုယ္မွာ ကုသိုလ္နဲ႔ အကုသုိလ္ပဲ ရွိတာ၊ အကုသုိလ္မျဖစ္ရင္ ကုသုိလ္ျဖစ္ေပါ့။ ကုသုိလ္မျဖစ္ရင္ အကုသိုလ္ျဖစ္ေပါ့၊ ကုသုိလ္ မျဖစ္ေစတဲ့ စကားေတြ ေျပာေနၾကရင္ ႏွစ္ေယာက္လုံး အကုသုိလ္ျဖစ္မွာေပါ့။ ကုသုိလ္ျဖစ္ေစတဲ့ ဘာသာေရးအေၾကာင္း၊ ဘာသာေရးနဲ ႏွီးႏြယ္ေနတဲ့ စကားေတြ ေျပာေနရင္ေတာ့ အကုသုိလ္မျဖစ္ဘူးေပါ့။စာေပမွာ ျပဆုိထားတဲ့ ဘုန္းၾကီးပဲျဖစ္ျဖစ္ လူပဲျဖစ္ျဖစ္ မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္လမ္းေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ခ်င္သူတုိင္း မေျပာသင့္ေသာ စကားမ်ားဟူ၍ ျပဆုိထားသည္။ တိရစၦာနကထာ ဟူ၍ဆုိအပ္၏။
တိရစၦာနကထာ (၁၀)
စာေပက အနိယ်ာနိကတၱာ-၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း စကားလဲမဟုတ္၊ သဂၢေမာကၡမဂၢါနံ တိရစၦာနဘူတံ- နတ္ျပည္ မဂ္ဖုိလ္ နိဗၺာန္တုိ႔ လမ္းေၾကာင္းမွ ဖီလာကန္႔လန္႕ ဆန္႔က်င္ေသာ သေဘာရွိေသာေၾကာင့္ တိရစၦာနကထာဟု ဆုိ၏။ သံယုတ္ပါဠိေတာ္မွ လာေသာ ကထာ ဆယ္မ်ိဳးကို ေအာက္ပါအတုိင္းမွတ္ပါေလ။
၁။ ရာဇကထာ-ဘယ္မင္းက ဘယ္လုိ၊ ဘယ္သမၼတက ဘယ္လုိ၊ ဘယ္၀န္ၾကီးခ်ဳပ္က ဘယ္လို စသည္ျဖင့္ ႏုိင္ငံ့အၾကီးဆုံးဟုဆုိေသာ သူတုိ႔၏ အေၾကာင္းကို ေျပာျခင္း။
၂။ ေစာရကထာ- သူခုိး ဓားျပ တုိ႔၏ အေၾကာင္း ေျပာျခင္း။
၃။ မဟာမတၱကာ-၀န္ၾကီးမ်ား အမတ္ၾကီးမ်ား အေၾကာင္းကို ေျပာျခင္း။
၄။ ေသနာကထာ-စစ္တပ္ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ အေၾကာင္း ေျပာျခင္း။
၅။ ဘယကထာ-ေၾကာက္စရာ လန္႕စရာ အေၾကာက္တရားႏွင့္စပ္ျပီး ေျပာျခင္း။
၆။ ယုဒၶကထာ-စစ္ပြဲအေၾကာင္း ရန္ပြဲအေၾကာင္း တုိက္ပြဲအေၾကာင္းမ်ား ေျပာျခင္း။
၇။ အႏၷကထာ-အစားအစာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အေၾကာင္း ေျပာျခင္း။
၈။ ပါနကထာ- ေသာက္ဖြယ္ႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ေျပာျခင္း။
၉။ ၀တၳကထာ- အ၀တ္အစားႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ေျပာျခင္း။
၁၀။ သယနကထာ- အိပ္ယာေနရာႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ေျပာျခင္းမ်ား ႏွင့္ အ႒ကထာဆရာက ဆုိေသးတယ္၊ ဥာတိကထာ- ေဆြမ်ိဳးမ်ားအေၾကာင္း၊ ဂါမကထာ- နိဂမကထာ-နဂရကထာ- ျမိဳ႕ရြာအေၾကာင္း။ ဣတၳိကထာ- အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ လူတုိ႔ႏွင့္စပ္ေသာ စကားမ်ား ၃၂ ခုထိ ျပဆုိထားသည္။
ထုိစကားကမ်ားသည္ မဂ္ဖုိလ္ နိဗၺာန္ တုိ႔ႏွင့္ မဆက္စပ္ဘဲ အိမ္၌ေနသူတုိ႔၏ စကားမ်ားႏွင့္သာ ဆက္စပ္၍ ေျပာျခင္းကို ဆုိလုိသည္။ စာအလုိအရ ေဂဟႆိတ ကထာမ်ား ဟု ေခၚသည္။ ဒီေတာ့ ဒကာမ ေမးတဲ့ အေမးကို ဤကထာ ၁၀ မ်ိဳးနဲ႔ တုိင္းတာၾကည့္ပါ၊ ဘယ္သူေတြ ဘာေတြ ေျပာေျပာေန ကိုယ္ မေျပာဖုိ႔က အဓိကျဖစ္သည္။ ရဟန္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လူ၀တ္ေၾကာင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေျပာခ်င္တာ ေျပာပါေစေပါ့။ သူ႔အေၾကာင္းနဲ႕သူ သြားမွာေလ။ ကိုယ္က အေနသာၾကီးပါ၊ သုိ႔ေသာ္လည္း ပတ္၀န္းက်င္ကို အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္လာရင္ေတာ့ အက်ိဳးအေၾကာင္း နားလည္ေအာင္ ေျပာျပရမွာေပါ့။
လူမႈေရးေတြ ပရဟိတေတြ လုပ္ေနသူေတြကေတာ့ ေမတၱာ ကရုဏာတရားတုိ႔ အေျခခံျပီး တခ်ိဳ႕ လူမႈေရးစကားေတြ ေျပာၾကရသည္။ ဒါေတြက ေလာကအျပစ္မဟုတ္သျဖင့္ အျပစ္မဟုတ္ဟု ယူဆပါသည္။ သူတပါးလည္း မထိခုိက္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း မထိခုိက္ဘူးဆုိရင္ အျပစ္မျဖစ္ပါ။ မိမိကုိယ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သူတပါးကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ထိခုိက္ေနရင္ေတာ့ အျပစ္ျဖစ္သည္။ ဒါကို အန၀ဇၨ ဟုေခၚသည္။ ေနာက္တစ္ခုက သုခ၀ိပါက- မိမိအတြက္ေသာ္၎၊ သူတပါးအတြက္၎ အက်ိဳးရွိေစမယ္ဆုိရင္ ေျပာသင့္ပါသည္။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ ဒီေမးခြန္းအတြက္ အဆင္ေျပမယ္ထင္ပါတယ္။
အေမး (၂)
၂။ ထိုသို႔ ေျပာေနၾကသည့္ ဘုရားအေၾကာင္း တရားအေၾကာင္း မဟုတ္ေသာ အလႅာပ သလႅာပ စကားမ်ား ေျပာေနသည္ကို ကာယကံရွင္မွ စပီကာဖြင့္ ေျပာေနသျဖင့္ ၂ ဖက္ စလံုးဧ။္ စကားမ်ားကို တပည့္ေတာ္ မတို႔က မၾကားခ်င္မွ အဆံုးပါဘုရား။ ထို႔ေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္မတို႔မွာ စာသင္ေနသည္ ဆိုသည့္ ဘုန္းၾကီးကလဲ အဲေလာက္ေတာင္ ေျပာနိုင္ရေကာင္းလားဆိုပီး ညတိုင္း စိတ္နွင့္ ေဒါသထြက္ေနၾကရပါ သျဖင့္ တပည့္ေတာ္မတို႔မွာ အဘယ္ကဲ့သို႔ေသာ အျပစ္မ်ား ေရာက္နိုင္ပါသလဲဆိုတာ ေျဖၾကား ေပးေတာ္မူပါဘုရား။အေျဖ
စပီကာ ဖြင့္ေျပာတာကေတာ့ နားသိပ္မေကာင္းလုိ႔နဲ႔ တူပါတယ္ pppppp။ ဒါမွမဟုတ္ ဒီလုိမိတ္ေဆြမ်ိဳး သူ႕မွာ ရွိတယ္ဆုိတာ ၾကြားခ်င္လုိ႔လား။ တခုခုေပါ့ေနာ္။ အဲဒါကေတာ့ သူမကိုယ္တုိင္ကိုပဲ ေမးၾကည့္မွ ရမယ္ထင္တယ္၊ စာသင္ေနသည့္ ဆုိသည့္ ဘုန္းၾကီးကေတာ့ သူ႔မွာ ေျပာမကုန္တဲ့ ဗဟုသုတေတြ မ်ားေနလုိ႔ ေဖာက္သည္ခ်ေနတာ ေနမွာပါ ppppp။ ဒကာမအေနနဲ႔ သူတုိ႔ေျပာတာေတြၾကားျပီး ေဒါသထြက္ေနတာကေတာ့ ေအးခ်မ္းေနတဲ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မီးျမိဳက္ေနသလိုပါပဲ၊ ေယာနိေသာ မနသိကာရ မထားတတ္ရင္ အဲဒီလုိ အပူေလာင္ခံေနရမွာပါ။ အဲဒီလုိ အပူေလာင္မခံရေအာင္ ေမတၱာ မ်ားမ်ား ပြားလုိက္ပါ။ သူတုိ႔မွာ ေျပာမကုန္တဲ့ ဗဟုသုတေတြ ဖလွယ္ေနၾကတာပါလားလုိ႔ အေကာင္းဘက္က ေတြးျပီး ေမတၱာသာ နာနာ ဖိပုိ႔လုိက္။ ဒိထက္မက ေျပာႏုိင္ၾကပါေစေပါ့ ppppp။ ဘုန္းဘုန္းမွာလဲ ေျပာမကုန္တဲ့ စကားေတြ ရွိပါတယ္ ဒါေပမဲ့ နားေထာင္ေပမဲ့ သူမရွိတာရယ္၊ ဖုန္းဖိုးမတတ္ႏုိင္ရယ္ေၾကာင့္ ေျပာမကုန္တဲ့ စကားေတြ ဒီလုိပဲ အလကား ျဖစ္ကုန္ျပီထင္ပါရဲ့။ သုိ႔ေသာ္လည္း ပါးစပ္က မေျပာေပမဲ့ စာေတြနဲ႔ ေရးျပီး ပုိ႔စ္မွာ စာဖတ္ပရိသတ္ကို အမ်ားၾကီး ေျပာထားပါတယ္။ ဒကာမေရ- ဘယ္သူ႔အေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေတာ့ အကုသိုလ္ အျဖစ္မခံပါနဲ႔။အေမး (၃)
၃။ တတိယ ေမးခြန္းကေတာ့- သိရီလင္ကာမွ ဦးပဇင္း (ဘြဲ႔နာမည္ မသိပါ အညာဘက္မွ ျဖစ္ပါသည္) ကိုလဲ သိေစခ်င္ပါသည္ဘုရား။အေျဖ
အညာသားဆုိေတာ့ သီတဂူစတားမ်ား ျဖစ္ေနမလားppppp။ သီတဂူစတားလဲ အညာသားပဲေလ၊ အညာသားဆုိေတာ့ အညာသားသတၱိ ျပေနတာ ေနမွာပါ။ သီတဂူစတားေတာ့ ဘာသတၱိမွ မရွိလုိ႔ မျပရဲပါဘူး။ဒကာမေရ- ေျဖတာေလးေတြကို ေပ်ာ္ေစ ပ်က္ေစ ေျဖထားတယ္ ဆုိေပမဲ့ အမွန္တရားမဟုတ္ဘူးလုိ႔ေတာ့ မေတြးလုိက္ပါနဲ႔ေနာ္။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ
သီတဂူစတား
၁၃-၁၂-၂၀၁၁
1 comments:
ဘုန္းဘုန္းတို႕လည္း..ေခတ္မွီလာတာကိုးဘုရာ့ း)
ဘုန္းဘုန္းေျပာသလို.စိတ္ထားႏိုင္ရင္ေတာ့
အေကာင္းဆုံးပဲေပါ့ဘုရာ့
ဘယ္သူမျပဳ.မိမိမႈပါပဲ
မွတ္သားနာယူသြားပါတယ္ဘုရာ့
ရိုေသစြာျဖင့္
Post a Comment