အမ်ိဳးသမီးအား
ငါးပါး
စာမိတ္ဆက္INGO ႏုိင္ငံတကာ NGO မွာ အမႈထမ္းေနတဲ့ သူတစ္ေယာက္နဲ႔ေတြ႕ျဖစ္သည္။ တစ္ေန႔ေတာ့ သူက အေနာက္ႏုိင္ငံတစ္ခုမွာ Gender in Buddhism (ဗုဒၶဘာသာမွာ အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးခြဲျခားမႈ) ပတ္သက္ျပီး စာတမ္းဖတ္မွာ ျဖစ္သည္။ စာေရးသူအား ဗုဒၶဘာသာတြင္ က်ား-မ ခြဲျခားမႈ၊ က်ား-မ အခြင့္ေရးႏွင့္ဆက္စပ္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ေမးသည္၊ ေဆြးေႏြးသည္၊ စာေရးသူလဲ အင္တာနက္ကေန ဗုဒၶဘာသာတြင္ အမ်ိဳးသမီးႏွင့္ဆက္စပ္၍ ေရးသားထားေသာ ေဆာင္းပါး ပုိ႔စ္မ်ားကို ရွာေဖြေပးလုိက္သည္၊ ထုိထဲတြင္ စာေရးသူကိုယ္တုိင္ ေရးထားသည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ဘုန္းကံ ဆုိတဲ့ ပုိ႔စ္လဲပါသည္။ ထုိသုိ႔ေဆြးေႏြးရာမွ သူလဲ ဘယ္၀က္ဘဆုိက္ေတြကို ၾကည့္ျပီး ေျပာလဲမသိ၊ အမ်ိဳးသမီးနဲ႔ဆက္ေသာ သုတၱန္ေတြကို စာေရးသူအား ျပသည္၊ သုတၱန္မ်ားကို Roman အကၡရာျဖင့္ ေရးေပးရန္ အကူညီေတာင္းသည္။ စာေရးသူလဲ သူေပးေသာ သုတၱန္မ်ားကို မူရင္းပါဠိေတာ္မ်ားတြင္ ရွာေဖြၾကည့္ရာ တခ်ိဳ႕လဲ ေခါင္းစဥ္နဲ႕ မစပ္ဟပ္။ ထုိထဲတြင္ အမ်ိဳးသမီးတုိ႔၏ အရည္အေသြး ငါးမ်ိဳး ဆုိတာလဲ ပါသည္။ စာေရးသူလဲ ငယ္ငယ္ စာသင္သားဘ၀က ဒီသုတၱန္ကို ဒီလုိ မေတြးမိခဲ့ဘူ။ “အမ်ိဳးသမီးတုိ႔၏ အရည္အေသြး ငါးမ်ိဳး” လုိ႔ အမည္ေပးထားတာကို သေဘာက်မိသည္၊ စာေရးခ်င္စိတ္လဲ ေပါက္လာ၍ ေရးမိေရးရာ ေရးခ်မိလုိက္ေတာ့သည္။
အရည္အေသြး ငါးမ်ဳိးမွာ--
(၁) အမ်ဳိးသၼီးတုိ႔၏ အဆင္း၊
(၂) အမ်ဳိးသၼီးတုိ႔၏ အသံ၊
(၃) အမ်ဳိးသၼီးတုိ႔၏ အနံ႔၊
(၄) အမ်ဳိးသၼီးတုိ႔၏ အႏွစ္၊
(၅) အမ်ဳိးသၼီးတုိ႔၏ အေတြ႔၊
စာေရးသူလည္း အရည္အေသြးငါးမ်ိဳးဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္ၾကည့္ျပီး ဘာကို ဆုိလုိမွန္း ခ်က္ျခင္းမသိ၊ ထုိ ၅ မ်ိဳးေအာက္မွာ အမ်ိဳးသမီး၏ အဆင္း၊ အသံ၊ အန႔ံစသည္ ဆုိသျဖင့္ သုတၱန္တစ္ခုကို သြားသတိရမိသည္၊ အဂုၤတၱရနိကာယ္၏ အစဆုံး စာမ်က္ႏွာတြင္ ထုိ ငါးမ်ိဳးျပထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
တကယ္ေတာ့ ဒီငါးပါးကို ျမတ္ဗုဒၶက သူ၏တပည့္ ရဟန္းေတာ္ေတြ အတြက္ ေဟာေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ဒုကၡကို ျမင္ေအာင္၊ ကာမစည္းစိမ္ကို စက္ဆုပ္ျပီး ျငီးေငြ႕လာေအာင္၊ ေဟာျခင္းျဖစ္သည္။
အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ ထုိစြည္းရည္ ငါးမ်ိဳးက အလြန္ထက္ျပီး အလြန္အႏၱရာယ္ၾကီးေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ ထုိငါးမ်ိဳးကုိပင္ သံယုတ္ပါဠိေတာ္ ဗႏၶနသုတ္မွာကား အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ ကြန္ယက္လုိ႔ ဆုိထားေသးသည္၊ စာကေလးေတြ ငွက္ကေလးေတြ မုဆုိး၏ ပုိက္ကြန္ေထာင္ေခ်ာက္ထဲ က်ေရာက္လာပါက ျပန္လြတ္ႏုိင္ဖြယ္ မရွိေခ်၊ အလားတူပဲ ဆန္႔က်င္ဘက္ ပုရိသတုိ႔သည္ အမ်ိဳးသမီး၏ ကြန္ယက္ထဲ က်ေရာက္သြားပါက ရုန္းထြက္ႏုိင္ဖုိ႔ မလြယ္ေပ။ ရဟန္းေတာ္မ်ား သတိလက္လြတ္ျဖစ္ျပီး အျမင္မေတာ္ ၀တ္စားထားေသာ အမ်ိဳးသမီး၏ အလွကို ျမင္ျပီး ေတြးမိေတြးရာ ၾကံမိၾကံရာ ၾကံျပီး ေနာက္ဆုံး လူထြက္ရတဲ့ အထိေရာက္သည္၊ ထိုသည္ပင္ ထုိရဟန္း မိေခ်ာင္းေဘးအႏၱရာယ္ က်ေရာက္ျခင္းဟူ၍ ဆုိထားသည္။ အကယ္၍ သတိတရားမရွိတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးဟာ ကာမဂုဏ္ခံစားေနေသာ လူ၀တ္ေၾကာင္ဘ၀ကို ျမင္ေတြ႕မိပါက ၾကံမိၾကံရာ ၾကံျပီး လူ၀တ္လဲသြားပါက ၀ဲဂယက္ထဲ က်ေရာက္ျခင္းမည္သည္။ သတိသည္ အလြန္အေရးၾကီးလွပါသည္။ အမ်ိဳးသမီး အရည္အေသြးကို စြမ္းအင္၊ ကြန္ယက္၊ ၀ဲဂယက္၊ မိေခ်ာင္း၊ ကာမဂုံ၊ စသည္အားျဖင့္ အမည္မ်ားစြာ ရွိသည္။
(၁) အမ်ဳိးသၼီးတုိ႔၏ အဆင္း၊
အမ်ိဳးသမီးရဲ့ ရူပါရုံသည္ အလြန္စြမ္းအားၾကီးေသာ ဆြဲေဆာင္မႈရွိသည္၊ အမ်ိဳးသားမ်ားအတြက္ ထုိအမ်ိဳးသမီး၏ ရူပါရုံအစြမ္းအားထက္ ဆြဲငင္အားေကာင္းသည့္ အရာ တျခား ေလာကမွာ မရွိဟုဆုိသည္။ မုဒုလကၡဏဇာတ္ေတာ္မွာ ရေသ့ၾကီး ေကာင္းကင္ခရီးကေန စ်ာန္အဟုန္စီးျပီး နန္းေတာ္ထဲ ဆြမ္းခံၾကြလာသည္၊ ဘုရင္ၾကီးမရွိခုိက္ ရေသ့ၾကီး နန္းေတာ္ထဲေရာက္ေတာ့ သိပ္လွ သိပ္ႏုျပီး အိစက္ ၀င္း၀ါေသာ အသားအရည္ရွိတဲ့ မုဒုလကၡဏမိဖုရားၾကီး ကမန္းကတန္း ကုတင္က ထလုိက္ေတာ့ အလြန္ေကာင္းေပ့ဆုိတဲ့ သိန္းခ်ီတန္တဲ့ ပုိးထည္အ၀တ္က ေလွ်ာက်သြားသည္။ မိဘုရားရဲ့ ရူပါရုံဆြဲငင္အားေၾကာင့္ တဒဂၤအၾကည့္ခုိက္ေလးမွာပင္ သူေတာ္စင္ ရေသ့ၾကီး ဗုိ႔အား ၁၅၀၀ ရွိတဲ့ ရာဂမီးေတြ ထေတာက္သည္။ ရွိတဲ့စ်ာန္ေတြလဲ ေလွ်ာက်ကုန္ေလရဲ့။ မိဖုရားၾကီးအလွ ရူပါရုံအမဓာတ္ စြမ္းအင္နဲ႕ ရေသ့ၾကီး၏ မ်က္စိပသာဒ အဖုိဓာတ္ စြမ္းအင္တုိ႔ ေပါင္းစပ္ ထိေတြ႔လုိက္သည္အခါ ဗုိ႔အား ၁၅၀၀ ရွိ အခ်စ္မီးမ်ား ထေတာက္ေတာ့သည္။
အလြန္စြမ္းအားျပင္းတဲ့ အမ်ိဳးသမီးရူပါရုံကို အၾကည့္ကေလး တစ္ခ်က္ေၾကာင့္ ရေသ့ၾကီးခမ်ာ ဒုကၡေတြ ဆက္တုိက္က်ေရာက္ပါေတာ့တယ္။ ရရွိျပီးတဲ့ ေလာကီစ်ာန္လဲ ဆုံးရႈံးသြားသည့္အျပင္ ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့လဲ မစားႏုိင္ မေသာက္ႏုိင္ျဖစ္ရသည္၊ ရေသ့ၾကီးရင္ဘက္ထဲ ႏႈတ္၍မရတဲ့ ဆူးေျငာင့္တစ္ေခ်ာင္း စုိက္မိျပီး ျဖစ္သည္။ မစားႏုိင္ မေသာက္ႏုိင္၊ တမႈိင္မႈိင္တေထြေထြ ျဖစ္ေနေသာ ရေသ့ၾကီးကို ၾကည့္ျပီး ဘုရင္ၾကီးလဲ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရသည္။ အလြန္႔လြန္ကို သေဘာေကာင္းသည့္ ဘုရင္ၾကီးက သူ၏ ခ်စ္လွစြာေသာ မိဖုရားကုိ ရေသ့ၾကီး ေက်နပ္ေအာင္ ေပးလုိက္သည္။
ဘုရင္ႏွင့္မိဖုရား ပညာျပျပီ
“ေယာင္ေႏွာက္ ဆံထုံးပါ” ပါပဲ ၾကားဖူးသည္၊ ဒါေပမဲ့ မိဘုရားၾကီးက ေယာင္ထုံးမပါတဲ့ ရေသ့ၾကီးေနာက္သုိ႔ လုိက္ရျပီ၊ မိဘုရားၾကီးက အတူေနဖုိ႔ ဘုရင္ၾကီးထံေနရာေလးတစ္ေနရာ ေတာင္းခုိင္းေတာ့ ရေသ့ၾကီး ေရွ႕မ်က္ႏွာေနာက္ထားျပီး မ်က္ႏွာပူပူနဲ႕ သြားေတာင္းသည္၊ ဘုရင္ၾကီးလဲ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ေနဖုိ႔ ဥယ်ာဥ္ထဲက အိမ္သာပ်က္ၾကီးရွိတဲ့ေနရာေလးကို ေပးလုိက္သည္၊ ေနဖုိ႕ထုိင္ဖုိ႔ ေနရာအတြက္ ရွာရျခင္း၊ သန္႔ရွင္းေရးေတြလုပ္ရျခင္း၊ စားဖုိ႔ေသာက္ဖုိ႔လုပ္ရျခင္း၊ နန္းေတာ္နဲ႔ အိမ္ ေခါက္တုန္႔ေခါက္ျပန္ မ်က္ႏွာပူပူနဲ႔ သြားေနရသည္။ မိဖုရားၾကီးကလဲ တစ္ခုျပီးတစ္ခု ခုိင္းေတာ့သည္။ ရေသ့ၾကီးခင္မ်ာ တဒဂၤကိေလသာစိတ္ကေလး မထိန္းႏုိင္လုိက္တာနဲ႔ မယားကြ်န္ဘ၀ေရာက္သြားရရွာျပီ။ ညခ်မ္းအခ်ိန္အိပ္ယာ၀င္ေတာ့ ရေသ့ၾကီးလဲ တေနကုန္ အလုပ္ေတြ ဖိလုပ္ေနရေတာ့ ကိေလသာစိတ္ေတြေတာင္ ေပ်ာက္ကုန္သည္။ “အရင္တုန္းကေတာ့ ေကာင္းကင္မွာ ေလဟုန္စီးျပီး စ်ာန္ပ်ံႏုိင္ခဲ့တယ္၊ အခုေတာ့ က်မနဲ႕ေတြ႕လုိက္တာ ဘာမွ မရွိေတာ့ဘူး၊ ပင္ပန္းၾကီးစြာ အလုပ္ေတြလဲ လုပ္ရေတာ့ ေမာေနရွာျပီေပါ့ေနာ္”လုိ႔ မိဖုရားၾကီး၏ စကားသံကုိ ၾကားရေတာ့မွ ရွက္စိတ္ေတြ၀င္လာသည္၊ သံေ၀ဂေတြ ရလာသည္၊ မိဖုရားၾကီးနဲ႔ အိပ္ေတာင္ မအိပ္လုိက္ရဘူး တစ္ခါတည္း ေတာထဲ လစ္ေျပးေတာ့တာပဲ၊ (ရဟန္းတရား အားထုတ္ရန္)။
ရေသ့ၾကီး ဒုကၡကို ေကာင္းေကာင္းၾကီးျမင္သြားသည္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘုရားက ဒုကၡကို ေရွးဦးစြာျမင္တတ္ဖုိ႔ ဒုကၡသစၥာကို ေဟာသည္၊ ဘ၀ရဲ့ဆင္းရဲမႈ၊ ပင္ပန္းမႈ၊ ရႈပ္ေပြမႈ စတဲ့ ဒုကၡသေဘာေတြကို ျမင္ပါမွ ထိုဘ၀ကုိ လုိခ်င္ တပ္မက္တဲ့ စိတ္ေတြ ေပ်ာက္မည္၊ တပ္မက္တဲ့စိတ္ (သမုဒယသစၥာ) ပယ္သတ္ႏိုင္ပါမွ သံသရာ၀ဋ္က လြတ္ေျမာက္မည္။ (ဒုကၡသစၥံ ပဇာနေႏၱာ-ဒုကၡသစၥာကုိ သိျခင္း၊ သမုဒယသစၥံ ပဇဟေႏၱာ-သမုဒယသစၥာကို ပယ္ျခင္း၊ ဓမၼစကၠပ၀တၱနသုတ္)
လူပ်ံေတာ္ၾကီးေတြ စာေရးသူတုိ႔လုိ ငယ္ေပါင္း ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ေတြ႔လွ်င္ ေျပာေလ့ရွိတဲ့စကား တစ္ခုရွိတယ္၊ “အရွင္ဘုရား၊ လူမထြက္နဲ႔ဘုရား၊ လူ႔ဘ၀က မလြယ္ဘူး၊ အရမ္းဆင္းရဲတာ၊ ဒီဘ၀ေလးနဲ႔ ျမဲေအာင္ေနပါဘုရား”ဟူသတည္း။ လူပ်ံေတာ္ ထုိဒကာေတာ္လဲ အရင္က ဒီလုိဒုကၡေတြ မစဥ္းစားခဲ့မိလုိ႔ပဲလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဒုကၡကိုပင္ သုခထင္ေနလုိ႔ပဲလား၊ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေျပာတယ္၊ ပင္ပန္းတာေတာ့ အမွန္ပဲ ဘုရား၊ ဒါေပမဲ့ အိမ္ျပန္ေရာက္လုိ႔ မိန္းမမ်က္ႏွာ သားမ်က္ႏွာ သမီးမ်က္ႏွာေလး ျမင္လုိက္ရရင္ အဲဒီေမာတာ ပန္းတာေတြ ေပ်ာက္သြားတယ္ဘုရားတဲ့၊ “ေမာေတာ့ ေမာတာေပါ့ ဒါေပမဲ့ မေမာဘူး”ဆုိတဲ့ သီခ်င္းလုိပဲေပါ့။ သူတုိ႔အတြက္ကေတာ့ မာဂ႑ီေျပာတဲ့ ေလာကနိဗၺာန္လုိ႔ပဲ ေျပာရမည္ထင္၊ ဒီထက္ေကာင္းတဲ့ နိဗၺာန္အစစ္ (ခ်မ္းသာအစစ္)ကုိကား သူ မေတြ႔ေသး။
တစ္ခါက သံဃာ့မဟာနာယက ဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါးက သူ႔ဆီ အလည္လာေသာ ငယ္သူငယ္ခ်င္း လူပ်ံေတာ္ကို ေျပာသတဲ့၊ “ေကာင္းၾကေသးရဲ့လား သူငယ္ခ်င္းရာ၊ အခု ၾကည့္စမ္းပါအုန္း၊ မင္းမွာေတာ့ မယားပူ သားပူ သမီးပူ၊ ၀မ္းစာအတြက္ပူစတဲ့ အပူေတြနဲ႔ ေနေနရတယ္၊ ငါတုိ႔မွာေတာ့ အဲဒီအပူပင္မ်ိဳးလဲ မရွိဘူး၊ ခရီးသြားရင္ေတာင္ ေကာင္းကင္ကေန ေလယာဥ္ပ်ံၾကီးစီးသြားေနရတဲ့ဘ၀”လုိ႔ေျပာေတာ့ လူပ်ံေတာ္က “အရွင္ဘုရားက ေလယာဥ္ပ်ံပဲ စီးႏုိင္တာပါဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ကေတာ့ လူကိုေတာင္ စီးေနရတာပါဘုရား”တဲ့၊)))))။ ရႊတ္ေနာက္ေနာက္ေျပာလုိက္တဲ့ စကားကလဲ ေလာကနိဗၺာန္ကို နိဗၺာန္အစစ္ ခ်မ္းသာအစစ္ထင္သူေတြ အတြက္ကေတာ့ ကြက္တိပဲ။ သူတို႔လဲ အမ်ိဳးသမီးရဲ့ အဆင္းရူပါရုံတည္းဟုေသာ အစြမ္းအင္ ကြန္ရက္ထဲ က်ေရာက္သြားသူ၊ ရုန္းမထြက္ႏုိင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကေလေတာ့သည္။ အမ်ိဳးသမီ၏ ခြန္းအား (ရူပဗလ)သည္ ရုပ္ရည္အဆင္းလွပျခင္း ျဖစ္သည္။
အမ်ိဳးသမီး၏ ရုပ္ရည္အဆင္း အလွတရား အစြမ္းအားသည္ ဆန္႔က်င္ဘက္ ပုရိသတုိ႔ကို ရူးသြပ္ေစႏုိင္သည္။ ဥမၼာဒႏၱီ၏အလွကို ျမင္သူတုိင္း သြက္သြက္ခါရူးမူးၾကသည္။ တခါက စိတၱမေထရ္ ရဟန္းအုိၾကီးတစ္ပါး အလြန္လွ အလြန္ေခ်ာေမာတဲ့ ဒမိဠမိဖုရားရဲ့ အလွတရားေအာက္မွာ ရုန္းမထြက္ႏုိင္ေအာင္ သြပ္သြပ္ခါ ရူးသြပ္ခဲ့သည္။ မိဖုရားအလွကုိ ျမင္တဲ့ အခ်ိန္က စျပီး “ဒမိဠ ဒမိဠ ဒမိဠ ဒမိဠ” ဟု ပါးစပ္က တြတ္ပြ တြတ္ပြ ရြတ္ေနေတာ့သည္။ သြားလဲ မိဖုရားကိုပဲ ျမင္ေနသည္၊ စားေနတဲ့အခ်ိန္လဲ မိဖုရားအလွကုိပဲ ျမင္ေနသည္၊ အိပ္ေနလဲ မိဘုရား အသြင္ျပင္ကို ပုံေဖာ္ေနေတာ့သည္။ ဒီစိတ္နဲ႕ပဲ ပါးစပ္က တတြတ္တတြတ္ ရြတ္ေနေတာ့သည္၊ သူ႔ကုိ ျမင္တဲ့ ကုိရင္ေလးေတြက ဒီကုိယ္ေတာ္ေတာ့ ရူးသြားျပီ၊ အရူး ရဟန္းၾကိးဟု ေခၚၾကသည္။ ရုပ္ရည္အလွတရားသည္ လူကို ရူးသြပ္ေစသည္။ စြမ္းအင္တစ္ခု ျဖစ္သည္။
အပိုင္း (၂) ကုိ ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါဦးမည္။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ
သီတဂူစတား
၂၃-၉-၂၀၁၂
0 comments:
Post a Comment