အိမ္ေဖာ္မေလး၏ ဘ၀နဲ႔ ကံၾကမၼာ
စာမိတ္ဆက္
တေန႔က ေက်ာင္းအမတစ္ေယာက္က စာေရးသူ၏ “ခ်စ္ျခင္းကို မခြဲပါနဲ႕” ဆုိတဲ့ ပုိ႔စ္ကုိ ဖတ္ျပီး သူ႔အေတြ႔ၾကံဳနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ေမးထားတာေလးျဖစ္သည္။ တပည့္ေတာ္မကေလ လူမွန္းသိတတ္စထဲက ဘယ္သူ႔အေပၚကုိမဆုိ ရိုင္းၿပစြာ၊ ေမာက္မာစြာ မဆက္ဆံဘူးခဲ႔ဘူး၊ အႏိုင္လဲ မက်င့္ခဲ့ဖူးးဘူး၊ တပည့္ေတာ္မကသာ သူမ်ား အနိုင္က်င့္တာကုိ အၿမဲခံခဲ႔ရတာေလ။ တပည့္ေတာ္မတုိ႔အိမ္မွာ အိမ္ေဖၚဘယ္တာ့မွ မထားဘူး၊ ဒါေပမဲ႔ ေဆြမ်ိဳးေတြထဲမွာ နဲနဲပါးပါးႏြမ္းေနတဲ့ ေဆြမ်ိဳးအခ်ိဳ႕ကုိ မိဘေတြက ေခၚယူေစာင့္ေရွာက္ခဲ့။ အစ္ကုိအရြယ္ အစ္မအရယ္၊ အရြယ္တူေတြ တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ အတူတူ ေနၾကတယ္။ သူတုိ႔တေတြကို တပည့္ေတာ္မက ဘယ္တုန္းကမွ ေမာက္မာ ရိုင္းစိုင္း ၿငဴစူတဲ့ အက်င့္မရွိခဲ့ဘူး။ ကုိယ္ကပဲ ၾကည္ၾကည္ၿဖဴၿဖဴ တပည့္ေတာ္မ ပင္ကုိယ္စိတ္ဓာတ္ကိုက လူတစ္ဘက္သားကုိ သနားတတ္တယ္၊ အေလ်ာ့ေပးတတ္တယ္၊ ေအာက္က်ိဳ႕ခံၿပီး ေပါင္းသင္းတတ္တယ္။
အဲလုိမ်ိဳးေနခဲ႔တာေတာင္မွ တပည့္ေတာ္မကုိ ၿငဴစူသူ၊ ေမာက္မာသူ အျငိဳးအေတးထားသူေတြ ေပၚေပၚလာတယ္။ ေပၚလာတုိင္းလဲ သူတုိ႔ကုိ ေမတၱာပုိ႔ေပးတယ္၊ အာဃာတ ဆုိတာ မထားဘဲ ေနတယ္။ အဲလိုမ်ိဳး အၿပဳအမူခံရတာေတြက အခုလက္ရွိဘ၀ရဲ့ ကံတရား၊ ကံ၏ အက်ိဳးေပးေၾကာင့္လား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဟိုးအတိတ္ဘ၀ ေဟာင္းတစ္ခုခု ကလား။
အခု လက္ရွိဘ၀မွာ တပည့္ေတာ္မအေနနဲ႔ ေကာင္းေအာင္ေနေပမဲ့ ကုိယ့္အေပၚမၾကိဳက္တဲ့သူေတြရွိေနတယ္။ အခုလုိ အၿပဳအမူေတြ ခံေနရတာေတြကုိ ေၿပေပ်ာက္ေအာင္ တပည့္ေတာ္မအေနနဲ႕ ဘယ္လုိလုပ္ရမလဲ၊ ဆုံးမစကားေလးေပးပါ။ ဆံုးမ စကားေတြကုိလဲ လုိက္နာက်င့္သံုးပါ့မယ္။ ေက်ာင္းအမရဲ့ စာကို ဖတ္ျပီး ဘုရားလက္ထက္က ရဇၨဳမာလာ အေစခံမေလးအေၾကာင္းကို သတိရသြားသည္။ ထုိ႔အတြက္ ကံအေၾကာင္း တစ္စိတ္တစ္ေဒသကို ရဇၨဳမာလာဘ၀အေၾကာင္းနဲ႔ ထင္ဟပ္ေစလုိက္ပါသည္။
ရူးသြပ္ေစေသာ ကံအေၾကာင္း
ေလာကမွာ မၾကံစည္ေကာင္း မၾကံအပ္ေသာ အရာ ၄ မ်ိဳးရွိသည္၊ ဘုရားရွင္၏အရာ၊ စ်ာန္အရာ၊ ကံ၊ ကံ၏အက်ိဳးႏွင့္ ေလာကၾကီးအေၾကာင္းတုိ႔သည္ အလြန္ဆန္းျပား နက္နဲ က်ယ္ျပန္႔သည္ျဖစ္ရကား ထုိအေၾကာင္းအရာမ်ားကို စဥ္းစားေတြးေခၚေနလွ်င္ ပင္ပန္းမည္၊ ရူးသြပ္သြားမည္ဟု ဘုရားရွင္ မိန္႔ခဲ့ေသးသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕ကံ၏ အက်ိဳးေတြ ကုိယ့္ဥာဏ္ ကိုယ့္အေတြး လုိက္မမီေအာင္ ဆန္းက်ယ္သည္ကို ေတြ႔ရသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ကုိယ္မီသေလာက္ေလးကိုပဲ ေတြးျဖစ္ၾကသည္၊ ေရးျဖစ္ၾကသည္။
ကံအေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္တာကို စာေရးသူ၏ဆုိက္မွာ “ဘ၀ရဲ့အနိမ့္အျမင့္” ပို႔စ္ကဲ့သုိ႔ ပုိ႕စ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေရးခဲ့ဖူးသည္။ ထုိပုိ႔စ္ကို ဖတ္လုိက္ျခင္းအားျဖင့္ ဒီကေန႔ ျဖစ္ေပၚေနေသာ လူေတြရဲ့ ဘ၀ အနိမ့္အျမင့္၊ ဆက္ဆံေရး၊ သေဘာထားေတြရဲ့ တစ္စိတ္တစ္ေဒသကို ေျဖရွင္းေပးႏုိင္ပါလိမ့္မည္။ အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ထုိပုိ႔စ္က အေထာက္ကူျပဳပါလိမ့္မည္။
ကုိယ္က သူ႔ကုိ ေကာင္းေကာင္း ဆက္ဆံခဲ့တယ္၊ ေကာင္းေကာင္း ဆက္ဆံေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကုိယ္ ျပန္ရလုိက္တာက သူ႔ရဲ့ အမုန္းတရား၊ သူ႕ရဲ့ ေမာက္မာတဲ့ တုန္႔ျပန္မႈ၊ သူ႔ရဲ့ ၾကမ္းထမ္းတဲ့ အျပဳအမူပဲ။ အဲဒါ ဘာေၾကာင့္ဘာလဲ၊ ဒီလုိေမးခြန္းအလားတူပဲ၊ ကုိယ္က ေကာင္းေကာင္းေနတယ္၊ သီလေတြလဲ မက်ိဳးေအာင္ ေဆာက္တည္ က်င့္သုံးတယ္၊ ကုိယ္တတ္ႏုိင္သေလာက္လဲ လုိအပ္ေနသူေတြကို ေ၀ငွတယ္၊ ေပးကမ္းတယ္၊ လွဴဒါန္းတယ္။ ဒီေလာက္ ေကာင္းတာေတြခ်ည္းလုပ္ေနရဲ့သားနဲ႔ အဆုိးေတြခ်ည္း ရင္ဆုိင္ေနရတယ္။ ဒီလုိျပႆနာေတြက လူ႔ေလာကမွာ ဒူးနဲ႔ေဒး ေတြ႕ၾကံဳေနရတယ္။ တခ်ိဳ႕ၾကျပန္ေတာ့ သားသတ္၊ ငါးသတ္၊ ၀က္သတ္နဲ႔ ၾကီးပြားခ်မ္းသာေနလုိက္ၾကတာ။ ဒီလိုအျဖစ္အမ်ိဳးေတြ ၾကံဳေတြ႔ေနရေတာ့ လူေတြမွာ ေကာင္းတာလုပ္ဖုိ႔ ဇေ၀ဇ၀ါ ျဖစ္သြားၾကတယ္၊ ကံတရားအေပၚ သံသယ၀င္လာၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတုိ႔တေတြ ကံတရားႏွင့္ ကံ၏အက်ိဳးတရားကို ေကာင္းေကာင္း နားမလည္ေသးလုိ႔ပါပဲ။
“မဓု၀ါ မညတိ ဗာေလာ၊ ယာ၀ ပါပံ နပစၥတိ” သတၱ၀ါေတြဟာ အကုသုိလ္ကံ အက်ိဳးမေပးေသးခင္ေတာ့ သူလုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ေတြကုိ ပ်ားရည္လုိ ခ်ိဳျမိန္ေကာင္း ခ်ိဳျမိန္ေနပါလိမ့္မည္။ “ယဒါ စ ပစၥတိ ပါပံ၊ ဗာေလာ ဒုကၡံ နိဂစၦတိ” အက်ိဳးေပးခ်ိန္က်ျပီဆုိေတာ့မွ ဒုကၡလွလွေတြ ခံစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ ဓားသြားေပၚက ပ်ားရည္ဆုိတာ သေဘာလာၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အကုသုိလ္ကံက ခ်က္ခ်င္းအက်ိဳးေပးတဲ့ ကံရွိသလုိ ေနာက္ေနာက္ ဘ၀ေတြမွ အက်ိဳးေပးတာလဲ ရွိပါတယ္။ ဘုရားရွင္အား ျပစ္မွားေစာ္ကားခဲ့တဲ့ အရွင္ေဒ၀တ္၊ အေဖကို ညွင္းပန္းနိွိပ္စက္ျပီး သတ္ခဲ့တဲ့ အဇာတသတ္၊ ၀က္သတ္ရုံေထာင္ျပီး နစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ျပဳခဲ့ေသာ စုႏၵတုိ႔ ဒီဘ၀မွာပဲ အက်ိဳးေပးျခင္းကို ခံစားၾကရသည္။ တခါတရံ အကုသုိလ္ကံအဟုန္က နည္းေနေသးရင္ အက်ိဳးေပးရန္ အခ်ိန္တစ္ခုေတာ့ ေစာင့္သည္။ ထုိအခ်ိန္မွာ ထုိအကုသုိလ္ကံေတြက ပ်ားရည္လုိ ခ်ိဳျမိန္ေနသည္ဟု ထင္တတ္သည္။
ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြဆုိလဲ ထုိ႔နည္းတူပါပဲ။ အက်ိဳးေပးခ်ိန္တန္မွ အက်ိဳးေပးမွာပါ၊ သူေ႒းအလုပ္သမား ေမာင္ပုဏၰ မယ္ဥတၱရာတုိ႔ဆုိ နိေရာဓသမာပတ္၀င္စားရာမွ ၾကြေတာ္မူလာေသာ အရွင္သာရိပုတၱရာကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးကို အေစခံ အလုပ္သမားေတြ စားေလ့စားထရွိတဲ့ မုန္႔ပုိင္းေလးမ်ား လွဴဒါန္းလုိက္ျခင္းကုသုိလ္ကံ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း အက်ိဳးေပးသည္။ သူဆင္းရဲက သူေ႒းရာထူးဘြဲ႔ရသြားသည္။ ကုသုိလ္ကံတုိ႔၊ အကုသုိလ္ကံတုိ႔၊ ၀ဋ္တို႔ဆုိတာ တခ်ိန္မဟုတ္ တခ်ိန္ေတာ့ အက်ိဳးေပးပါလိမ့္မည္။ အကုသုိလ္ကံ အက်ိဳးေပးပုံေလးကို ရဇၨဳမာလာအမ်ိဳးသမီးေလးဘ၀က ထင္ရွားေစပါလိမ့္မည္။
အေစခံမေလး ရဇၨဳမာလာ ဘ၀
ဘုရားလက္ထက္က အေစခံမေလးတစ္ေယာက္ သူေ႒းအိမ္ ေရာက္လာတယ္၊ သူေ႒းမက သူ႔ကုိ ျမင္ျမင္ျခင္းပဲ ရန္ျငိဳးဖြဲ႕တယ္၊ သူမအေပၚမွာ ဘယ္လုိ မုန္းမွန္းမသိ မုန္းေနခဲ့တယ္။ အေစခံမေလးက ေန႔တုိင္း သူေ႒းမအေပၚ ရုိေသတယ္၊ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တဲ့ အိမ္၏အမႈကိစၥေတြကို တာ၀န္ေက်ေအာင္ လုပ္ေပးေနေပမဲ့ သူေ႒းမဆီက သူရလုိက္တာက အမုန္းတရားခ်ည္းပဲ ျဖစ္သည္။ ေန႔စဥ္ ထုေထာင္းခံရသည္။ ေန႔စဥ္ အဆူ အပူခံရရုံမဟုတ္ဘဲ ဆံပင္ စြဲေစာင့္ျခင္း၊ ဆံပင္ဆြဲျပီး အမ်ိဳးမ်ိဳး ညွင္းပန္း နိပ္စက္ျခင္းကို ခံရသည္။ အေစးခံမေလးလဲ မိန္းမသားပီးပီ သူမ၏ အလြန္လွပ ေက်ာရွင္းတဲ့ ဆံပင္ကို ျမတ္ႏုိးတြယ္တာေပမဲ့ ဒီဆံပင္ေၾကာင့္ပဲ အမ်ိဳးမ်ိဳး နိပ္စက္ခံရသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဆံပင္ဆုိင္သြားျပီး ေခါင္းတုန္းပစ္လုိက္ေတာ့သည္။
ဒါေပမဲ့ သူမခင္မ်ာ မလြတ္ရွာ၊ ဆံပင္ဆြဲစရာ မရွိေပမဲ့ ေနာက္တစ္မ်ိဳးနဲ႔ နိက္စက္ျပန္သည္။ ေခါင္းကို ၾကိဳးနဲ႔ပတ္ျပီး တိရစၦာန္မ်ားကို ရုိက္သလုိ အရုိက္ခံရပါေတာ့သည္၊ ေခါင္းကို ေအာက္ကို ငုံ႔ေစကာ အမ်ိဳးမ်ိဳး ညွင္းပန္းျခင္းကို ခံရျပန္သည္။ ထုိအခ်ိန္က စျပီး သူမကို ရဇၨဳမာလာဟု ေခၚၾကသည္။ ေခါင္းမွာ ၾကိဳးရွိသူ၊ သုိ႔မဟုတ္ လည္ပင္းမွာ ၾကိဳးကြင္းရွိသူကို ရဇၨဳမာလာဟု ေခၚသည္။ (ရဇၨဳ-ၾကိဳး၊ မာလာ-ပန္းကုန္း။)
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေသေၾကာင္းၾကံ
ရဇၨဳမာလာသည္ ကုိယ့္ကိုယ္ကို ေသဖုိ႔ရန္ ၾကိဳးစားေတာ့သည္။ လူေတြဟာ ၿပသနာတစ္ခုကို မေျဖရွင္းႏုိင္ရင္ေသာ္၎၊ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ၊ ဖိအားေတြ အလြန္အကဲမ်ားလာရင္ေသာ္၎၊ အေကာင္းဆုံးနည္းကို မေရြးဘဲ ကုိယ့္ကိုယ္ကို ေသေၾကာင္းၾကံဖုိ႔ ၾကိဳးစားေတာ့သည္။ ကုိယ္ေသသြားလွ်င္ ၿပသနာ ေအးသြားျပီဟု ထင္တတ္ၾကသည္။ တကယ္ေတာ့ ကုိယ့္ကိုယ္ကိုေသေၾကာင္း ၾကံသူေတြက ၿပသနာကို ရင္မဆုိင္ႏုိင္လုိ႔ ကုိယ္လြတ္ ရုန္းထြက္ေျပးေသာ သူရဲေဘာေၾကာင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ေနာက္တစ္ခုက အတၱၾကီးသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ကုိယ့္အတြက္ပဲ ၾကည့္သည္၊ ကုိယ့္ပတ္၀န္းက်င္ ကုိယ့္အသုိင္းအ၀ုိင္းကို မၾကည့္တတ္ေသာ အတၱသမားမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ဒီလုိ စိတ္ဖိဆီးမႈေတြကို ကုိယ့္အေပၚ မက်ေရာက္ေစခ်င္၊ မခံစားခ်င္ေသာေၾကာင့္ ေရွာင္လြဲသြားတတ္ေသာ အတၱသမားမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ဒီလိုအျဖစ္အမ်ိဳးေတြ ဘုရားလက္ထက္ကထဲက ရွိခဲ့သည္၊ ယေန႔ေခတ္အထိ ဘုရားပြင့္ခဲ့ရာ အိႏၵိယေဒသမွာ ပုိမုိေတြ႕ျမင္ရသည္။ ကုိယ့္ကိုယ္ကို ေသေၾကာင္းၾကံသည့္ အမႈမ်ားသည္ တစ္ျခားႏုိင္ငံမ်ားထက္ အိႏၵိယမွာ ပုိအျဖစ္မ်ားသည္။ လူေတြဟာ ကုိယ္ရလာတဲ့ ရခဲတဲ့ လူ႔ဘ၀ကို တန္ဖုိးထားရေကာင္းမွန္းမသိ ျဖစ္ေနတတ္သည္၊ ထုိအခါ လြယ္လြယ္နဲ႔ တန္ဖုိးရွိတဲ့ ဘ၀ကို အလြယ္တကူစြန္႔လြတ္ႏုိင္ခဲ့ၾကသည္။ အသိတရားနဲပါးသည္ဟု ေကာက္ခ်က္ခ် ရေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
ရဇၨဳမာလာလည္း ထုိနည္းတူစြာ သူေ႒းမ၏ ညွင္းပန္းနိက္စက္မႈကို မခံစားႏုိင္ျဖစ္ရသည္။ “ေန႔စဥ္ေန႔စဥ္ သူေ႒းမရဲ့ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ဆဲသံဆုိသံပဲ ၾကားရသည္၊ ေန႔စဥ္ သူေ႒းမရဲ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးနိက္စက္တာကိုပဲ ခံေနရသည္၊ ဒီလုိ လူ႔ဘ၀မွာ အသက္ရွင္ေနျခင္းက ဘာမွအက်ိဳးမရွိ၊ ေသတာမွ ေကာင္းလိမ့္ဦးမည္” ဟု အသက္ဆက္ရွင္ေနျခင္းကို ျငီးေငြ႕လာသည္၊ ေရအုိးထဲ ၾကိဳးေခြကို ထည့္ျပီး ေရဆိပ္သုိ႔ ေရခပ္ဟန္ ထြက္ခဲ့သည္။ ေတာအုပ္ၾကီးတစ္ခုထဲ ေရာက္လာျပီး သစ္ပင္ၾကီးတစ္ပင္ေပၚတက္သည္၊ ၾကိဳးစတစ္စကို ကြင္းလုပ္ျပီး လည္ပင္းကို စြပ္လုိက္သည္၊ ၾကိဳးတစ္စကိုေတာ့ သစ္ပင္ၾကီးက ကုိင္းတစ္ကိုင္းကို ခ်ည္ထားလုိက္ျပီး ခုန္ခ်ေတာ့မည့္ဟန္ျပင္လုိက္မွ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ ထုိသစ္ပင္ၾကီးအနီးအနားမွာ ဘုရားရွင္က ေစာင့္ေနသည္။ ဘုရားရွင္ကို ျမင္လုိက္ေတာ့မွ “ဘုရားရွင္က ငါ့လုိလူကို အေလးထားပါ့မလား၊ ဘုရားရွင္၏ တရားနာခြင့္ရရင္ေတာ့ ဒီလုိ စက္္ဆုပ္ဖြယ္ အသက္ရွင္ေနရျခင္းက လြတ္ေကာင္းပါရဲ့”ဟု အေတြး၀င္ေနတဲ့ အခ်ိန္ ဘုရားရွင္က ခ်စ္သမီး ရဇၨဳမာလ လုိ႔ေခၚလုိက္သည္။ ငါ့လုိအေစခံမ၏ အမည္ကို ဘုရားရွင္က ေခၚသည္၊ ေသာကေတြ ဒုကၡေတြ၊ စိတ္ဖိစီးမႈေတြနဲ႔ ေနာက္ဆုံး ထုိဒဏ္ေတြကို မခံႏုိင္လုိ႔ ဘ၀ကို အရႈံးေပးေတာ့မည့္အခ်ိန္မွာ ဘုရားရွင္၏ ရဇၨဳမာလဆုိတဲ့ ေခၚသံက သူမအတြက္ အျမိဳက္ေရေအးနဲ႔ သြန္းျဖန္းေပးလုိက္သလုိ ခံစားရသည္။ အလြန္႕လြန္ကို ေအးခ်မ္းသြားသည္။
ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈ
သူ႕ဆီခ်ဥ္းကပ္လာေသာ ရဇၨဳမာလာအား ဘုရားရွင္က ယခုလုိ သူေ႒းမ၏ ဆဲဆုိ ၾကိမ္းေမာင္း၊ ညွင္းပန္းနိက္စက္ျခင္းကုိ ခံရတယ္ဆုိတာ သင္လုပ္ခဲ့တဲ့ ကံ ျပန္ခံရတာပဲ။ ဘယ္သူကမွ လုပ္တာမဟုတ္ သင္ကုိယ္တုိင္ပဲ လုပ္ခဲ့တာ ဆုိျပီး အတိက္ဘ၀ ရဇၨဳမာလာသည္ သူေ႒းမျဖစ္ခဲ့ဘူးသည္။ သူ႕ကို ညွင္းဆဲတဲ့ သူေ႒းမက အိမ္အေဖာ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ အတိတ္ဘ၀က အိမ္ေဖာ္မကို ဒီလုိပဲ ဆဲဆုိ ၾကိမ္းေမာင္း၊ ညွင္းပန္းနိပ္စက္ခဲ့ဖူးသည္။ ထုိ အကုသုိလ္ကံက အခု အက်ိဳးေပးတာပဲ ဆုိျပီး “ကုိယ့္ကာယကံ ကုိယ့္ထံျပန္ ပဲ့တင္သံမလြဲ တစ္ထပ္တည္း” ကံ၊ ကံ၏ အက်ိဳးကို ေဟာေပးလုိက္သည္။ ရဇၨဳမာလာ ေသာတာပန္ အရိယာမၾကီး ျဖစ္သြားသည္။
အိမ္ျပန္လမ္း
ရဇၨဳမာလာသည္ သူေ႒းမ အိမ္သုိ႔ျပန္သည္။ ကုိယ့္ကိုယ္ကို ေသေၾကာင္းၾကံဖုိ႔ ေတာထဲကို ေရာက္လာေသာ ရဇၨဳမာလာ၏ မ်က္ႏွာႏွင့္ အိမ္အျပန္လမ္း မ်က္ႏွာတုိ႔ မတူကြဲျပားလွ်က္ရွိသည္။ လာတုန္းက စုိးရိမ္စိတ္၊ ပူပန္စိတ္နဲ႔ ပင္ပန္းၾကီးစြာ လာရသည္။ အိမ္အျပန္လမ္းမွာေတာ့ သည္းခံျခင္း၊ ခြင့္လြတ္ျခင္း၊ ကရုဏာ၊ ေမတၱာတရားေတြနဲ႔ “ သူေ႒းမသည္ ငါ့ကုိ သတ္လွ်င္လဲ သတ္ပါေစ၊ ညွင္းဆဲရင္လဲ ညွင္းဆဲပါေစ၊ သူျပဳသမွ်ခံပါမည္”ဟု ႏွလုံးသြားထားသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း သူထင္သလုိ မျဖစ္ဘဲ သူေ႒းမက ဆီးၾကိဳေနသည္။ “သမီး ဘယ္သြားေနလဲ၊ ၾကာလုိက္တာ” ဟု ျပံဳးရႊင္ေသာ မ်က္ႏွာျဖင္ ဆုိသတဲ့။ ဘုရားရွင္နဲ႔ေတြ႕ခဲ့ပုံေတြ အေၾကာင္း ေျပာျပေတာ့ အံၾသျခင္၊ ၀မ္းသားျခင္းနဲ႔အတူ ဘုရားရွင္ႏွင့္ သံဃာေတာ္ေတြကို အိမ္ပင့္ျပီး ဆြမ္းကပ္၊ ဘုရားရွင္က တရားေဟာေတာ့ သူေ႒းႏွင့္ သူေ႒းကေတာ္တုိ႔ ရတနာသုံးပါးကို ဆည္းကပ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ျဖစ္သြားသည္။ အေစခံမေလး ရဇၨဳမာလာသည္လည္း သူေ႒းၾကီး၏ ေမြးစားသမီး ျဖစ္သြားေတာ့သည္။
ကိုယ္က အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ေအာင္ ေနခဲ့ေပမဲ့၊ ကုိယ့္အေပၚမွာေတာ့ ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွတာေတြခ်ည္း က်ေရာက္လာသည္။ ကုိယ္ျပဳတဲ့ ကုသုိလ္အဟုန္က နဲေနေသးျခင္း၊ ေရွးေရွးဘ၀က ျပဳခဲ့တဲ့ မေကာင္းကံအဟုန္ေတြ အားေကာင္းေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ေရွးယခင္ အကုသုိလ္ကံေတြကုိ အရွိန္ေရာ့သြားေအာင္ နဲသြားေအာင္ ပါးသြားေအာင္ ေကာင္းကံေတြ မ်ားမ်ားနဲ႔ အစားထိုးဖုိ႔လုိသည္။ အေဖသတ္ အေမသတ္ ဘုရားကို ျပစ္မားျခင္း စတဲ့ ၾကီးေလးတဲ့ ဂရုကံကလြဲရင္ ေသးမႊားတဲ့ အကုသုိလ္ကံေတြကို ကုသုိလ္ကံျဖင့္ အရွိန္ေရာ့သြားေအာင္ နဲသြားေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္သည္၊ ေနာက္ဆုံး အက်ိဳးမေပးေအာင္ (အေဟာသိကံ) လုပ္ႏုိင္သည္။ အေဖကို သတ္ခဲ့ေသာ အဇာတသတ္သည္ ဘုရားရွင္နဲ႔ေတြ႔ျပီး ကုသုိလ္ကံၾကီးၾကီးမားမား ျပဳလုပ္ခဲ့သျဖင့္ ငရဲက်မည့္ ေလွ်ာ့ရက္မ်ား ရသြားသည္။ အကုသုိလ္ကံမ်ားကို လုံး၀ ပယ္သတ္ႏုိင္သည္ကား မဂ္ကုသုိလ္မ်ားသာျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆုံး အကုသုိလ္ကံကုိသာ မက ကုသုိလ္ကံမ်ားကိုလည္း ပယ္သတ္ႏိုင္သည္ကား အရဟတၱမဂ္ ျဖစ္သည္။ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္မ်ားသည္ ဘ၀ သံသရာကို ရွည္ေစသည့္ ထုိကံႏွစ္မ်ိဳးလုံးကုိ လုံး၀ပယ္ႏုိင္သြားၾကသည္။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ
သီတဂူစတား
၁၄-၁၀-၂၀၁၂
1 comments:
တပည့္ေတာ္ ပုိစ့္အသစ္ေလး လာဖတ္ရင္း အလည္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္ဘုရား။ အရွင္ဘုရား သက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ်မ္းသာျပီး သာသနာအက်ဳိးကုိ ဆထက္တုိးျပီးေဆာင္ရြတ္နုိင္ပါေစလုိ႔ ဆုေတာင္းေပးခဲ့ပါတယ္ဘုရား။
Post a Comment