ေမးခြန္း
ရဟန္းေတာ္မ်ား ႏွင့္ ေခတ္ပညာ၊ ဘာသာစကား၊ ဘာသာၿခားစာေပ၊ ယူေနၾကေသာ ဘြဲ ့မ်ား၏ ပန္းတိုင္၊ မူလပန္းတိုင္မွ ဖီလာၿဖစ္မၿဖစ္ အစရွိသည့္္ အခ်က္မ်ားကို ဂရုဏာေရွ့ထား ရွင္းေပးပါဦး ဘုရား။ Comment by min thaik han 2 hours ago
ေမးခြန္းရဲ့ ဆုိလုိဟန္
အထက္ေဖာ္ျပပါ ေမးခြန္းသည္ သီတဂူစတားရဲ့ http://mysing.ning.com/profile/sitagustar2010 web page မွာ မွတ္ခ်က္ေပးသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေမးခြန္းကေတာ့ ကို၀ိမုတၱိသုခကို ေမးရမည္ထင္ပါတယ္၊ ကို၀ိမုတၱိသုခရဲ့ ဒီလုိေလးလုပ္ၾကည့္ရင္ ေကာင္းမလားဆုိတဲ့ ပုိ႔စ္ႏွင့္လည္း ဆက္စပ္ေနပါတယ္။ ဆုိလုိတာက ရဟန္းေတာ္မ်ား ေလာကီပညာမ်ားသင္ေနလွ်င္ မူလပန္းတုိင္ႏွင့္ဖီလာ ျဖစ္မေနဘူးလား ျဖစ္ပါတယ္။ မူလပန္းတုိင္ဆုိသည္မွာ နိဗၺာန္ကိုပဲ ဆုိလုိဟန္ တူပါသည္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား၏ ေနာက္ဆုံးပန္တုိင္သည္ အုိ နာ ေသ ဆုိတဲ့ သံသရာက လြတ္ရာ နိဗၺာန္ပဲျဖစ္ပါသည္။ ထုိပန္းတုိင္သုိ႔ ေရာက္ရန္ ျမတ္ဗုဒၶသည္ နည္းလမ္းမ်ားစြာကို ညႊန္ျပထားပါသည္။ အထင္ရွားဆုံးကေတာ့ အလယ္လမ္း ပါဠိလုိ မဇၥ်ိမ ပဋိပဒါ၊ Middle way သို႔မဟုတ္ Eightfold Noble Path ဆုိျပီး ဘာသာျပန္ဆုိၾကပါတယ္။ မဂၢင္ ၈ပါးကို ဆုိလုိပါသည္။
မိတ္ဆက္
ေခတ္က ေတာင္းဆုိလာေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ား ေခတ္ပညာေတြသင္ယူေနၾကရာ၀ယ္ ဤကဲ့သုိ႔ ေမးခြန္းမ်ိဳးေပၚေပါက္လာျခင္းသည္ သင့္ျမတ္၏ဟု ဆုိရမည္။ ေမးသင့္ေမးထုိက္သည့္ ေမးခြန္းျဖစ္ပါသည္။ သင္ေကာင္းလား မသင္ေကာင္းလား၊ သင္သင့္ မသင္သင့္ စသည္ျဖင့္ သံသယစိတ္ေတြ ရွိေနၾကမည္မွာ အမွန္ပင္။ ထုိသံသယေတြအတြက္ ဤပုိ႔စ္ေလးက အနည္းငယ္ အေထာက္ကူျပဳေပးလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္၊ ထုိအတြက္ အေထာက္အကူျပဳေနရင္ ေက်နပ္ ၀မ္းသာမိမွာ အမွန္ျဖစ္ပါသည္။
ရဟန္းေတာ္၏ တာ၀န္ႏွစ္ရပ္
သာသနာသည္ ပရိယတၱိသာသနာ၊ ပဋိပတၱိသာသနာ ႏွင့္ ပဋိေ၀ဓ သာနာဟူ၍ သုံးမ်ိဳးရွိသည္၊ နံပါတ္သုံး ပဋိေ၀ဓသာသနာသည္ အက်ိဳးျပ သို႔မဟုတ္ ရလာဒ္ သာသနာျဖစ္သည္၊ ေရွးႏွစ္မ်ဳိးကေတာ့ အေၾကာင္းျပ သာသနာျဖစ္သည္၊ ပထမဆုံး ပရိယတၱိသာသနာကိုေတာ့ အေၾကာင္း၏ အေၾကာင္းျပ သာသနာ သို႔မဟုတ္ မူလအေၾကာင္းျပ သာသနာ သို႔မဟုတ္ အေျခခံအုတ္ျမစ္ သာသနာဟူ၍မွတ္သားရေပမည္။
ေရွးဦးစြာ မူလပန္းတုိင္ (အက်ိဳးျပသာသနာ)ကို ခဏ ေဘးဖယ္ထားျပီး ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ သာသနာေတာ္အတြက္ ဘာေတြလုပ္မလဲ? ဘာတာ၀န္ေတြ ထမ္းေဆာင္ရမလဲ ဆုိတာကို သိထားဖုိ႔လုိပါသည္။ ျမတ္ဗုဒၶသာသနာေတာ္မွာ ၀င္ေရာက္လာသူတုိင္း တာ၀န္ ၂ ရပ္ သို႔မဟုတ္ ကိုယ္စြမ္းရာ တာ၀န္တစ္ရပ္ကို ထမ္းေဆာင္ရပါမည္။ ပရိယတၱိ ၀န္ေဆာင္မႈႏွင့္ ပဋိပတၱိ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားျဖစ္ပါသည္။ Learning စာေပသင္ၾကားျခင္း ပုိ႔ခ်ျခင္း၊ ေဟာေျပာျခင္း ႏွင့္ meditation ကမၼ႒ာန္းတရား၊ သမထဘာ၀နာ၊ ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာ အလုပ္ဆုိတဲ့ ပဋိပတ္အလုပ္ ၂ခုလုံးကိုပဲျဖစ္ေစ ကိုယ္ အားသန္ရာ တစ္ခုကိုပဲ ျဖစ္ေစ မျဖစ္မေန ထမ္းေဆာင္ရပါမည္။ ဒါကိုပဲ ဓူရ ႏွစ္ျဖာဟူ၍ ေခၚဆုိပါသည္။
ပရိယတၱိ Learning အေရးပါပုံ
အဘယ့္ေၾကာင့္ စာေပသင္ၾကားျခင္းသည္ မူလပန္းတုိင္ သုိ႔မဟုတ္ နိဗၺာန္အတြက္ အေရးပါသနည္းဟူ၍ ေမးဘြယ္ရွိသည္။ ပရိယတၱိသည္ သာသနာေတာ္၏ အေျခခံ ေရေသာက္ျမစ္ျဖစ္သည္၊ ပရိယတၱိမပါဘဲ လုိရာပန္းတုိင္သို႔ ေျဖာင့္တန္းစြာ လွွ်င္ျမန္စြာ မေရာက္ႏုိင္။ အမွန္တရားကို ခ်ဥ္းကပ္ႏုိင္ဖုိ႔ရာ ဦးစြာ ေလ့လာ မွတ္သား သင္ယူရပါတယ္။ ထုိသုိ႔ ေလ့လာမွတ္သားရန္မွာ ဆရာကို ခ်ဥ္းကပ္ရပါသည္၊ ထုိသုိ႔ခ်ဥး္ကပ္ႏုိင္ရန္မွာလည္း ဆရာ့အေပၚယုံၾကည္ႏုိ္င္တဲ့ သဒၶါတရားရွိရမယ္ စသည္ျဖင့္ အမွန္တရားကို သိရွိဖုိ႔ရန္ လမ္းစဥ္ အဆင့္ဆင့္ကို မဇၥ်ိမနိကာယ္ စကၤ ီသုတ္တြင္ ေလ့လာႏုိင္ပါသည္၊ အက်ယ္မေရးလုိေတာ့ပါ။ ဆိုလုိသည္မွာ စာေပသင္ၾကားျခင္းသည္ အမွန္တရား သို႔မဟုတ္ မူလပန္းတုိင္သုိ႔ ေရာက္ရန္ ပဲ့ထိန္း တက္မႏွင့္တူသည္။ ပဋိပတၱိ meditation ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ျခင္းသည္ကား ေလွာ္ခတ္ေနျခင္းႏွင့္တူသည္။ အဲဒီေတာ့ သူတုိ႔ႏွစ္ခု ဟန္ခ်က္ညီညီ အလုပ္လုပ္ဖုိ႔ပဲလုိပါသည္။
ဘုရားရွင္ လက္ထက္
ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္ အခါက ဘုရားႏွင့္ ေခတ္ျပိဳင္ ဘာသာေရးဆရာၾကီး ယခုအခါ (အေတြးအေခၚပညာရွင္) ဆရာၾကီး ၆ ေယာက္ရွိခဲ့ဖူးသည္၊ ထုိ ၆ ေယာက္ထဲတြင္ နိဂ႑နာဋပုတၱ ေခၚ မဟာ၀ီရ ၂၄ ေယာက္ေျမာက္ ဂ်ိန္းဆရာၾကီး၏ ၀ါဒ (Jainism) သာ က်န္ေတာ့သည္၊ က်န္ဆရာၾကီး ၅ေယာက္၏ အယူ၀ါဒကား ကြယ္ေပ်ာက္သြားေလျပီ။ ထိုမဟာ၀ီရဆရာၾကီးသည္ အဲဒီေခတ္ အဒီအခါက ဆရာတစ္ဆူ သို႔မဟုတ္ သူ၏တပည့္မ်ား၏ ဘုရားတစ္ဆူဟူ၍ပင္ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔တေတြ အားလုံး ဘာတရားထူးမွ ရမသြားၾကပါ။
ျမတ္ဗုဒၶသည္ပင္ ဘုရားမျဖစ္မီက ဆရာေပါင္း မ်ားစြာထံ သင္ယူ ေလ့လာ မွတ္သားရင္း အားထုတ္ခဲ့ဖူးပါသည္။ ထုိဆရာၾကီးမ်ားက နည္းမွန္ လမ္းမွန္ မေပးႏုိင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ စြန္႔လႊတ္ခါ ေနာက္ထပ္ ဆရာတစ္ေယာက္ထံ ခ်ဥ္းကပ္ေပမဲ့ ဘာမွ ထူးမလာ။ ဤနည္းအားျဖင့္ ဆရာမ်ားစြာကို စြန္႔လႊတ္ျပီး နည္းမမွန္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္ဖုိ႔ ဒုကၠရစရိယ အက်င့္ ၆ ႏွစ္တုိင္တုိင္ က်င့္ခဲ့ရဖူးသည္။ ဘုရားရွင္၏ တပည့္သာ၀ကမ်ားသည္ ဘုရားထံ နည္းမွန္လမ္းမွန္မ်ား ေလ့လာ သင္ယူ က်င့္ၾကံခဲ့ၾကျခင္းေၾကာင့္ တရားထူး သုိ႔မဟုတ္ မူလပန္းတုိင္သုိ႔ ေရာက္ရွိၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စာေပသင္ၾကားျခင္းသည္၊ စာေပ တတ္ေျမာက္ျခင္းသည္ မူလပန္းတုိင္သို႔ ေရာက္ရန္ primary method အေျခခံ နည္းလမ္းျဖစ္သည္။ ပဋိပတၱိသည္ကား ထုိ စာေပပရိယတၱိ အေပၚအေျချပဳေသာ secondary method ဒုတိယ နည္းလမ္းျဖစ္သည္။
ေမးစရာရွိလာတာက ပရိယတၱိ စာေပမသင္ၾကားဘဲ မူလပန္းတုိင္သုိ႔ ေရာက္ႏုိင္ပါသလား ဆုိတာပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာမရွိဘဲ တရားထူးရသြားသူကေတာ့ သယမၻဴ ျမတ္ဗုဒၶပဲ ရွိပါသည္ဟု စာမွာမွတ္သားခဲ့ရပါသည္။ ဘုရားကလြဲရင္ အဂၢသာ၀ကသည္ပင္ ဆရာရွိရပါသည္၊ ဆရာ့ထံ ေလ့လာရပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စာေပသင္ၾကားျခင္း learning သည္ မူလပန္းတုိင္သို႔ေရာက္ရန္ မူလအေျခခံ အုတ္ျမစ္ျဖစ္ေလေတာ့သည္။
ဘာသာစကားႏွင့္ မူလပန္းတုိင္
ေရွးဦးစြာ ဘာသာစကားအေၾကာင္း ေလ့လာၾကစို႔။ ဘာသာစကား (language) သည္ အသိဥာဏ္ (knowledge) ရရန္ အဆက္အသြယ္ သို႔မဟုတ္ ေပါင္းကူး တံတား (communication or media) သဖြယ္ ျဖစ္သည္။ ထုိဘာသာစကား မပါဘဲ အသိဥာဏ္ ဗဟုသုတ ရႏုိင္ဘုိ႔ရန္ မလြယ္။ ေရွးေခတ္က ပထမျပန္ျပဌာန္းစာေတြတြင္ အဂၤလိပ္စာ သခ်ၤာ ထည့္သြင္းရန္ ေတာင္ျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ၾကီး အဆုိတင္သြင္းခဲ့ဖူးသည္၊ သို႔ေသာ္လည္း တိရစၦာန ၀ိဇၨာ ဟူ၍ဆိုကာ ပယ္ျမစ္ခံခဲ့ရဖူးသည္။ တိရစၦာန ၀ိဇၨာ ဆုိသည္မွာ စာမွာေတာ့ တိရစၦာန ၀ိဇၨာ နာမ ယံ ကိဥၥိ ဗာဟိရကံ အနတၴသံဟိတံ ဟု ဖြင့္ဆုိပါသည္။ ဆုိလိုတာက မဂ္ ဖုိလ္နိဗၺာန္ႏွင့္ မဆက္ဆံ၊ ဖီလာဆန္႔က်င္ရာကား အက်ိဳးမမ်ားဟုဆုိလုိသည္။ ဘာသာစကားသည္ တိရစၦာန ၀ိဇၨာ ဆိုလုိလွ်င္ ျမန္မာစကား၊ တရုပ္စကား ပါဠိစကား စသည္တုိ႔သည္လည္း အဂၤလိပ္စကားကဲ့သုိ႔ ဘာသာစကားမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ တိရစၦာန ၀ိဇၨာထဲ ထည့္သြင္းရလိမ္မည္။ ဤကဲ့သို႔ဆုိလွ်င္ language ဘာသာစကားကို တိရစၦာန ၀ိဇၨာ ဟု လက္ခံႏုိင္မည္ေလာ? စာမွာဆုိေသာ တိရစၦာန ၀ိဇၨာကား ဘာသာ စကား သက္သက္ကို ရည္ညႊန္းဟန္ မတူ ဘာသာ စကား ေနာက္ကြယ္တြင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိပါလိမ့္မည္။ ထိုရည္ရြယ္ခ်က္သည္သာ အဓိက ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
အဂၤလိပ္စကား တတ္ေတာ့ အဂၤလိပ္လုိ ေဟာႏုိင္ေျပာႏုိင္သည္၊ တရုပ္လုိတတ္ေတာ့ တရုပ္လူမ်ိဳးတုိ႔အား အသိဥာဏ္မ်ား ေပးႏုိင္သည္၊ ျမန္မာစကားတတ္ေတာ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးတုိ႔အား အသိလိမၼာ စာေပႏွင့္ မူလပန္းတုိင္သုိ႔ ေရာက္ႏုိင္ရန္ နည္းမွန္ လမ္းမွန္မ်ား ေဟာႏုိင္ ေျပာႏုိင္သည္ ျဖစ္၍ကား ဘာသာစကား သင္ျခင္းသည္လည္း အက်ိဳးမ်ားသည့္အတြက္ တိရစၦာန ၀ိဇၨာ ဟု မေခၚလုိပဲ မူလပန္းတုိင္သုိ႔ သြယ္၀ိုက္ေသာအားျဖင့္ ေထာက္ပံ့ျခင္း အက်ိဳးျပဳျခင္းမ်ားျဖစ္သျဖင့္ မူလပန္းတုိင္ႏွင့္ မဖီဆန္ပါဟူ၍သာ ေျဖၾကားလုိပါသည္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ (intention) ေယာနိေသာ မနသိကာရ သည္သာ အဓိကဟူ၍ မွတ္ခ်က္ျပဳလိုက္ပါသည္။
ဘြဲ႕မ်ားႏွင့္ပန္းတုိင္
ယခုအခါ ရဟန္းေတာ္မ်ားေရာ လူ၀တ္ေၾကာင္ေတြပါ ဘြဲ႔ရရန္ အလြန္ပင္ပန္းစြာ အားထုတ္ေနၾကရပါသည္။ ထိုိဘြဲ႔မ်ားကို ရဖုိ႔ရန္ အားထုတ္သူေတြရဲ့ သႏၱာန္မွာ မတူညီေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ (intention) မ်ား ရွိၾကပါလိမ့္မည္။ ထိုဘဲြ႕ျဖင့္ ဂုဏ္ပကာသန ရခ်င္လုိ႔လား? ေက်ာ္ၾကားခ်င္လုိ႔လား? ဒါမွမဟုတ္ အလုပ္ရဘုိ႔ရန္အတြက္လား? သုိ႔မဟုတ္ ရာထူးဌာန ေတြ ရဖုိ႔လား? စသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားစြာရွိပါသည္။ ေလာကီနယ္ပယ္တြင္ ေလာကီဘ၀ ေလာကီဆႏၵမ်ားျဖစ္ေနပါက မူလပန္းတုိင္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ျမတ္ဗုဒၶ ဘုရားျဖစ္ျပီး မ်ားမၾကာမီမွာ သာသနာျပဳေစလြတ္ရာ၀ယ္ ပထမဆုံး မိန္႔ေတာ္မူေသာ စကားတြင္ ဗဟုဇန ဟိတာယ သုခါယ ဟူ၍ ပါပါသည္။ ထုိစကားေတာ္အရ ဘာပညာပဲ သင္သင္ ဘာစကားပဲ သင္သင္ ေလာကလူသားတုိ႔ အက်ိဳးစီးပြားအလုိ႔ငွါ ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိဘုိ႔လုိပါသည္၊ တကယ္လည္း အက်ိဳးရွိရပါမည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ေလာက လူသားတုိ႔ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ရည္ရြယ္ျပီး နယူကလီးယား လက္နက္တည္ထြင္လုိ႔ ဘယ္ျဖစ္မလဲ။ ရည္ရြယ္ခ်က္တုိ္င္းသည္လည္း တကယ့္ အေၾကာင္းအက်ိဳးေကာင္းရွိေနရပါမည္။ ဒီေနရာမွာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ဆႏၵေလး ကေတာ့ ေကာင္းပါေပမဲ့ အသိပညာမပါတဲ့ အတြက္အေၾကာင့္ ထုိရည္ရြယ္ခ်က္က အဖ်က္သေဘာသို႔ ဦးတည္ေနတတ္ပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ သဒၶါႏွင့္ပညာ အျပန္အလွန္ ထိန္းကြပ္ျပီး ဟန္ခ်က္ညီေနဖုိ႔ လုိပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘြဲ႔မ်ားရရန္အားထုတ္ေနေသာ သူမ်ားသည္ ရည္ရြယ္ခ်က္မွန္ကန္ျခင္းေၾကာင့္ မူလပန္းတုိင္ႏွင့္ မဖီဆန္ပါ။ သြယ္၀ုိက္ျပီး အက်ိဳးေက်းဇူးျပဳေနပါသည္။ မူလပန္းတုိင္ကို တိုက္ရုိက္ ထိေတြ႔ ႏိုင္တာကေတာ့ ပရိယတၱိေျခခံေသာ ပဋိပတၱိပင္ျဖစ္ပါသတည္း။
ဘြဲ႔ ဒီဂရီမ်ား
အမွန္တကယ္ ဘဲြ႔ ဒီဂရီ certificate မ်ားသည္ အသိမွတ္ျပဳ အမည္သညာ lable မွ်သာျဖစ္ပါသည္၊ ထိုဘြဲ႔ႏွင့္ေလ်ာ္ညီေသာ အရည္အခ်င္းလဲ ရွိေကာင္းရွိႏုိင္ပါလိမ့္မည္။ စကၤ ီသုတ္လာ သဒၶါဇာေတာ ဥပသကၤမိ အရာ ဆရာကို ခ်ဥ္းကပ္သူသည္ သို႔မဟုုတ္ တပည့္ခံလုိသူသည္ ဆရာ၏ အရည္အခ်ဥ္းမ်ားကို ဘြဲ႔ ဒီဂရီမ်ားျဖင့္ တုိင္းတာ၍ ခ်ဥ္းကပ္ၾကသည့္အတြက္ ယုံၾကည္ခ်က္ရွိမွ ခ်ဥ္းကပ္ၾကပါလိမ့္မည္။ ထုိယုံၾကည္ခ်က္ျဖစ္ေစဘုိ႔ရာ ဘြဲ႔ေတြ ဒီဂရီေတြက ေခတ္ကာလ အရ လုိအပ္လာသည္။
ေတာင္ျမိဳ႔ က်မ္းျပဳအေက်ာ္ ေတာင္ျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ၾကီးက သီတဂူစတား၏ ဆရာျဖစ္သူအား စကား တစ္ခြနး္ ေျပာဖူးသည္။ ထုိစကားမွာ ဦးဇနပတိ ဒီႏွစ္ သက်သီဟ အဘိ၀ံသဘြဲ႔အတြက္ စာေမးပြဲေတြ ၀င္ေျဖပါ၊ ေနာင္တခ်ိန္ သာသနာျပဳရာမွာ အက်ိဳးမ်ားပါလိမ့္မည္ဟူ၍ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ကမၻာေအး မဟာဂႏၶာရုံ တိပိဋကဆရာေတာ္ ေတာင္ျမိဳ႔မွာ ေနစဥ္က ၾကံဳး၀ါးခဲ့ေသာ စကားတစ္ခြန္းရွိပါေသးသည္။ ဒို႔က ေနာက္က အျမီးပါမွ ဆရာေတာ္မည္။ ဆုိလုိသည္မွာ ေနာက္က အဘိ၀ံသ ဆုိတဲ့ ဘြဲ႔ထူး ဂုဏ္ထူးေတြပါမွ ဆရာအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳႏုိင္သည္ဟု ေျပာခဲ့ဖူးသည္။ ေတာင္ျမိဳ႔ဆရာေတာ္ၾကီး ကိုယ္တုိင္က ထုိဘြဲ႔မ်ားရထားသျဖင့္ သူ၏က်မ္းစာေတြကိုလည္း ေနာက္လာ ေနာက္သားမ်ားက ပုိမုိယုံၾကည္သည္၊ ယုံၾကည္မႈကို ပုိမုိခုိင္မာေစသည္။ ထုိဘြဲ႔မ်ားသည္ ဗဟုဇန ဟိတ သုခ အတြက္ မ်ားစြာ အေထာက္အကူျပဳႏုိင္သလုိ သဒၶါဇာေတာ ဥပသကၤမိ စေသာ စကၤ ီ သုတ္အရ ေနာက္ဆုံး မူလပန္းတုိင္အထိ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္ေၾကာင္းကိုပါ အေထာက္ အကူျပဳႏုိင္ပါသည္။
ဘာသာျခား စာေပႏွင့္ မူလပန္းတုိင္
သာနာျပဳရာ၀ယ္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေနႏွင့္ ဘာသာျခားစာေပမ်ားကိုလည္း ေလ့လာသင့္ပါသည္။
ဘုရားလက္ထက္ေတာ္အခါက ၀ါဒေရးရာတြင္ နာမည္ေက်ာ္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ ရွိခဲ့ဖူးသည္။ နာမည္က ကု႑လေကသီ လုိ႔ ထင္ပါသည္။ ၀ါဒေပါင္းမ်ားစြာတတ္ကြ်မ္းသည္ျဖစ္၍ သူႏွင့္၀ါဒ ယွဥ္ျပိဳင္ႏိုင္သူမရွိေလာက္ေအာက္ကို နာမည္ေက်ာ္ၾကားခဲ့သည္။ ေနာက္ဆုံး အရွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္ေတြ႔သည္။ အရွင္သာရိပုတၱရာသည္ကား သူတတ္ကြ်မ္းသည့္ ၀ါဒမ်ားကိုေရာ ဗုဒၶ၀ါဒမ်ားကိုပါ ကြ်မ္းက်င္သူျဖစ္ရကား ကု႑ေကသီကို သာသနာ့ေဘာင္ေရာက္ေအာင္ ဆြဲေခၚႏုိင္ခဲ့သည္။ တတိယ သဂၤါယနာတင္ ဦးေဆာင္သူ၊ ျဗဟၼဏမ်ိဳးႏြယ္တြင္ ေမြးဖြား၍ ျဗဟၼဏ၀ါဒလြမ္းမုိးခံေနရေသာ အရွင္ေမာဂၢလိပုတၱတိႆမေထရ္ႏွင့္ ေနာက္ပုိင္း အရွင္နာဂသိန္ (မိလိႏၵပညွာ) (ဘာသာျခား မိလိႏၵမင္းၾကီးကို သာသနာေတာ္ ေစာင့္ေရွာက္သူ ဗုဒၶဘာသာမင္းၾကီး ျဖစ္ေအာင္ လမ္းျပေပးသူ) မေထရ္ႏွစ္ပါးတုိ႔သည္ သာသနာ့ေဘာင္သို႔ ၀င္ေရာက္လာျပီး သာသနာေတာ္ၾကီး ယေန႔ထိ ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကားျပီး ခုိင္မာစြာ ရပ္တည္ႏုိင္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ခဲ့ၾကသည္။ ထုိမေထရ္ ၂ပါးတုိ႔သည္ ငယ္စဥ္က ျဗဟၼဏ၀ါဒ မိသားစုတြင္ေမြးဖြားျပီး ထုိ၀ါဒမ်ားကို ကြ်မ္းက်င္ႏုိင္ႏွင္းစြာ ေဟာေျပာႏုိင္ခဲ့ၾကသည္။ ထုိ၀ါဒလြမ္းမုိးခံ မေထရ္ေလာင္းလ်ာႏွစ္ပါးကို သာသနာ့ေဘာင္ေရာက္ေအာင္ ဆြဲေခၚႏုိင္ျခင္းသည္ ထိုေလာင္းလ်ာ ႏွစ္ပါးကို တာ၀န္ယူေသာ မေထရ္ႏွစ္ပါးတုိ႔ ၏ အျခား၀ါဒႏွင့္ဘာသာစာေပမ်ားကို တတ္ကြ်မ္းခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟုလည္း စာေပမွာ ေတြ႔ရသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ေသာ အလားတူ ျဖစ္ရပ္မွန္ေတြကို စာေပမွာ မ်ားစြာေတြ႔ႏုိင္ပါသည္။ ထုိေၾကာင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ဘာသာျခား စာေပမ်ားကို သင္ယူျခင္းသည္လည္း ဗဟုဇန ဟိတ သုခ ကိုျဖစ္ေစပါေသာေၾကာင့္ သြယ္၀ုိက္ေသာအားျဖင့္ မူလပန္းတုိင္ႏွင့္ ဖီလာ မျဖစ္ပါဟု မွတ္ခ်က္ျပဳလုိက္ပါသည္။
နိဂုံး
အခ်ဳပ္ဆုိရေသာ္ အတတ္ပညာ သင္ယူရာ၀ယ္ ကိုယ့္ရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ intention ေခၚ ေယာနိေသာ မနသိကာ positive result ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိဘုိ႔က အဓိကျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ္လုိရာေလးေတြကို ဆြဲယူ၍ေတြးေတာကာ တင္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဤကား သီတဂူစတား၏ မေျပာပေလာက္ေသာ အသိပညာျဖင့္ တင္ျပေသာ ဘာသာစကား၊ ဘြဲ႔မ်ားႏွင့္ ပန္းတုိင္တည္း။ လူတစ္ေယာက္ အေတြးတစ္မ်ိဳးရွိသည္အတြက္ သီတဂူစတား၏ အေတြး၊ အယူအဆမ်ားသည္ စာဖတ္သူတုိ႔၏ အေတြးႏွင့္ တူလိမ့္မည္ဟူ၍ မေမွ်ာ္လင့္ပါ။ ဤကဲ့သုိ႔ေသာ ပုိ႔စ္မ်ားက စာအေရး ေလ့က်င့္လိုေသာ သီတဂူစတားအတြက္ ေတြးရင္း ေရးရင္း ေလ့က်င့္ျခင္းျဖင့္ ဘေလာ့ဂ္မွာ အခ်ိန္ကုန္ေစပါသည္။ ပုိ႕စ္တစ္ခုစာသာ ေရးရသျဖင့္ သိပ္ျပည့္စုံမည္ မထင္၊ မ်ားစြာ လုိအပ္ပါေသးသည္၊ ျဖည့္ျပီး ကိုယ္လုိရာ ေတြးေတာၾကေလကုန္သတည္း-----------။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ။
သီတဂူစတား
၁၆-၆-၂၀၁၀
`အနုမောဒနာ သြဝါဒ´ တရားတော်(၃)
4 years ago
0 comments:
Post a Comment