သီတဂူစတား

သီတဂူစတား

12 July 2011

ရဟန္းႏွင့္ဆုိင္ကယ္


စာမိတ္ဆက္
ဒီတစ္ပတ္ေတာ့ အေမး+အေျဖကကၭ တစ္ခုကို စာေရးသူ၏ မွတ္စုအျဖစ္ မွတ္သားထားလုိက္ပါသည္။ ေမးသင့္ေမးထုိက္တဲ့ ေမးခြန္းျဖစ္သလုိ သိသင့္သိထုိက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြလဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူေတြ႕ျမင္ေနရတာေတြကို ရင္ထဲ သိမ္းဆည္း မထားႏုိင္လုိ႔ ေမးလုိက္တဲ့ ေမးခြန္းေတြဟာ မွတ္သင့္မွတ္ထုိက္တဲ့ ေမးခြန္းေတြျဖစ္ေနပါတယ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စာေရးသူ၏ မွတ္စုအျဖစ္ မွတ္သားထားျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမးသူက မႏၱေလးက အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ သူနဲ႕ စာေရးသူတုိ႔ အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးထားေလးေတြကို စုစည္းျပီး ပုိ႔စ္ အျဖစ္တင္လုိက္ရပါသည္။ အေျဖမ်ား မျပည့္စုံမလုံေလာက္ေသးပါက ျဖည့္ျပီး နားလည္ေပးေစလုိပါသည္။

အေမးမ်ား+အေျဖမ်ား
ဘုန္းဘုန္း ဆြမး္ဘုန္းေပးေနတာလားဘုရား။ ေမးေလွ်ာက္စရာေလးရိွလို႔ပါ။ ကားေမာင္း၊ ဆိုင္ကယ္စီးတာေကာ ဘယ္လို အာပတ္သင္႔လဲဘုရား။ ခ်ဲဂဏန္းေပး။ ေဗဒင္တြက္တာေကာ ဘယ္လို အာပတ္လဲဘုရား။ ရဟႏၱာလို႔ သမုတ္ထားၾကတဲ႔ ဘုန္းဘုန္းက က်န္းမာေရးမေကာင္းလို႔ ကိုရင္ၾကိးဘ၀ကို ေျပာင္းျပီး ညေနစာစားတယ္လို႔ မိန္႔တာကိုေကာ ဘယ္လိုျမင္ရမလဲဘုရား။ ဘုန္းဘုန္း အခ်ိန္ရရင္ တရားနာျပိး ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္ဘုရား။

သူ၏ ေမးခြန္းမ်ားစြာထဲက ေမးခြန္းအခ်ိဳ႕ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမးခြန္းေတြက ယေန႔ ရဟန္းေတာ္မ်ား ဗုဒၶဘာသာႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ျဖစ္တတ္သည့္ ေမးခြန္းျဖစ္သည္၊ အထူးသျဖင့္ စာေရးသူတုိ႔ ႏုိင္ငံမွာ အေတြ႕မ်ားေကာင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ သူျမင္ေနက် ေတြ႕ေနက် ျဖစ္လုိ႔ပဲ ဒီလုိေမးခြန္းေတြကို ေမးတယ္လုိ႔ ယူဆရပါတယ္။ ထုိေမးခြန္းက ရဟန္းေတာ္မ်ား ကား ဆုိင္ကယ္ စက္ဘီးမ်ားကို ကိုယ္တုိင္ေမာင္း ကိုယ္တုိင္ စီးျခင္းကို ရည္ရြယ္ျပီး ေမးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ ေမးခြန္းေတြကို တစ္ခုခ်င္းေျဖေပးလုိက္ပါတယ္။ ခ်က္တင္ကေန အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးရတဲ့ အေျဖမ်ားသည္၊ မျပည့္စုံေသးဘူးဟု ယုံၾကည္ထားျပီး ျဖစ္ပါသည္၊ သုိ႔ေသာ္ သူ အရိပ္အျမြက္ေလာက္ သိသြားရင္ကိုပဲ ၀မ္းသာစရာ ျဖစ္ပါသည္။

ကားေမာင္း၊ ဆိုင္ကယ္စီးျခင္း
(၁)အေမး
ကားေမာင္း၊ ဆိုင္ကယ္စီးတာေကာ ဘယ္လို အာပတ္သင္႔လဲဘုရား။

အေျဖ
ကားေမာင္း၊ ဆိုင္ကယ္စီးတာေကာ ဘယ္လို အာပတ္သင္႔လဲဘုရား ဆုိတာနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး စေျဖရမွာေပါ့။ ဘုရားလက္ထက္က ကားတုိ႔ ဆုိင္ကယ္စတဲ့ ေခတ္မီ ယာဥ္ေတြ မေပၚေသးလုိ႔ သူနဲ႔ပတ္သက္ျပီး တိုက္ရုိက္ပညတ္ထားတဲ့ သိကၡာပုဒ္ေတြ မရွိေသးပါဘူး။ ေသခိယသိကၡာပုဒ္ေတြမွာေတာ့ ရဟန္း ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိရင္ သာမေဏပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လုိက္နာက်င့္သုံးရပါသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား ထုိသိကၡာပုဒ္မ်ားကို က်ဴးလြန္မိေသာ ဒုကၠဋ (ဒုကၠဋ္) အာပတ္သင့္သည္၊ ကုိရင္သာမေဏမ်ားကုိေတာ့ ဒဏ္ထုိက္ ဒဏ္သင့္သည္အတြက္ ဒဏ္ေပးခံရမည္။ ထုိေသခိယတြင္ အထူးသျဖင့္ ၀တ္ပုံ၊ သြားပုံလာပုံ ေနပုံ ထုိင္ပုံ၊ စားပုံေသာက္ပုံႏွင့္ ေဟာေျပာေရးႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ပညတ္ထားသည့္ ယဥ္ေက်းမႈအတြက္ အေကာင္းဆုံး သိကၡာပုဒ္မ်ားျဖစ္သည့္ လူ၀တ္ေၾကာင္ေတြပါ လုိက္နာသင့္သည့္ က်င့္၀တ္မ်ားျဖစ္သည္။ ခရစ္ယာန္ ဘာသာ၀င္မ်ားကလဲ ထုိက်င့္၀တ္ေတြကို သူတုိ႔ စည္းကမ္းဥပေဒအျဖစ္ ယူ၍ က်င့္သုံးေနက်သလို ဆစ္ခ္ ဘာသာ၀င္ေတြကလဲ သူတုိ႔ဘာသာတရား၏ က်င့္၀တ္မ်ားဟု သက္မွတ္ကာ က်င့္သုံးေနၾကသည္။

ဥပမာ- စားရင္း စကားေျပာျခင္း၊ ဟင္းရည္ကို တရႈးရဴး တရွဲရွဲျမည္ေအာင္ ေသာက္ျခင္း၊ ပလုပ္ပေလာင္းနဲ႕ စားျခင္း၊ သြားတဲ့အခါမွာလဲ ေခါင္းရမ္းသြားျခင္း၊ လက္ကို လႈပ္ခပ္ယမ္းသြားျခင္း စတဲ့ ကာယိေျႏၵကို ပ်က္ျပားေစသည့္ သြားပုံ လာပုံ ေနပုံထုိင္ပုံတုိ႔ကို မျပဳက်င့္ရဟု လူ႕ယဥ္ေက်းမ်ား ျဖစ္ေအာင္ ျပဳက်င့္သည့္ စည္းကမ္းမ်ား ျဖစ္သည္။

ရဟန္းေတာ္မ်ား ကိုရင္မ်ား ဆုိင္ကယ္စီးေသာ္ သုိ႔မဟုတ္ ကားစီးေသာ္ ေလးေထာင့္ခန္႔မွ်သာ ေရွ႕ကိုၾကည့္ရမည့္ စကၡဳေျႏၵအတြက္ စည္းကမ္း၊ လက္ရုံးလက္ေမာင္းတို႔ကို လႈပ္ခါရမ္း၍ မသြားရျခင္း စည္းကမ္း၊ ခႏၶာကိုယ္ကို ယိမ္းယုိင္၍ မသြားရျခင္းစေသာ စည္းကမ္းမ်ားကို ဘယ္ကဲ့သုိ႔ လုိက္နာႏုိင္ပါအံ့နည္း။ ဤကား သိကၡာပုဒ္မ်ားျဖင့္ ညွိျခင္းတည္း။

သိကၡာပုဒ္မဟုတ္ေသာ ကုိယ္က်င့္တရားပုိင္ဆုိင္ သုတၱန္မ်ားအရ- ‘‘အေညာ ေမ အာကေပၸါ ကရဏီေယာတိ ပဗၺဇၨိေတန အဘိဏွံ ေပစၥေ၀ကၡတဗၺံ’’ ဆုိလုိသည္မွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ားႏွင့္ တူညီေသာ အသြင္အျပင္ အမူအရာ အက်င့္ မရွိဟုပင္ျဖစ္သည္။
ဥပမာ-တစ္ခုေျပာျပရလွ်င္ စာေရးသူ အမရပူရျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံမွာေနစဥ္က ေန႔လည္ ဆြမ္းစားခ်ိန္ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး သကၤန္းေတာ့ ရုံထားျပီး ဆုိင္ကယ္ေနာက္က ထုိင္လုိက္လာတာကို နာယကခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ကိုယ္တုိင္ျမင္လုိက္ရသျဖင့္ ခ်က္ခ်င္းပဲ ေက်ာင္းတုိက္ကေန ႏွင္ထုတ္ျပစ္လုိက္သည္။ ကိုယ္တုိင္ေမာင္းလာသည္မဟုတ္။ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္အတြင္းမွာလဲ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ဆုိင္ကယ္ ကိုယ္တုိင္စီးျခင္း ေနာက္က ထုိင္လုိက္ျခင္းမ်ားကို လုံး၀ကန္႔ကြက္ထားသည္။

စာေရးသူတုိ႔လူငယ္မ်ားသည္ သင္းပုိင္ (ေအာက္ပုိင္းအ၀တ္) မ်ားကို လူ၀တ္ေၾကာင္ ပုဆုိးမ်ားကဲ့သုိ႔ ၾကာၾကာ၀တ္ခံေအာင္ လွည့္၀တ္လုိ႕ ရေအာင္ ကြင္းကြင္း၍ ၀တ္ေလ့ရွိသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ ကြင္းကြင္းသင္းပုိင္ ေအာက္ပုိင္းအ၀တ္ကို ထုိစာသင္တုိက္မွာ လုံး၀ခြင့္မျပဳ၊ လူ၀တ္ ပုဆုိးႏွင့္တူေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အံသကိုကိ ကုိယ္က်ပ္အကၤီ်ကိုလည္း လုံး၀ မ၀တ္ရပါ၊ လူ၀တ္အက်ီႏွင့္တူေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အေညာ ေမ အာကေပၸါ အရ လက္ခံက်င့္သုံးျခင္းျဖစ္သည္။

အလားတူ ဆုိင္ကယ္စီး စက္ဘီးကိုယ္တုိင္စီးျခင္း ကားကိုယ္တုိင္ေမာင္းျခင္းတုိ႔သည္ လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ားႏွင့္ အာကပၸ-အသြင္ျပင္ တူေနရကား လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ား ကဲ့ရဲ့ဖြယ္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ေလာက၀ဇၨျဖစ္ေနသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကားကိုယ္တုိင္ ေမာင္းျခင္းသည္ ရဟန္း သာမေဏမ်ားအတြက္ လုံး၀မသင့္ေလ်ာ္ပါဟူ၍ ေျဖၾကားလုိက္ရပါသည္။

ခ်ဲဂဏန္းေပးျခင္းႏွင့္ ေဗဒင္ေဟာျခင္း

(၂) အေမး
ေနာက္ျပီး ခ်ဲဂဏန္းေပးျခင္း ေဗဒင္တြက္တာေကာ ဘယ္လို အာပတ္လဲဘုရား။

အေျဖ

ရဟန္းေတာ္မ်ား အလုပ္သည္ ဂႏၳဓုရ-စာေပ အသိပညာမ်ားကို ကိုယ္တုိင္လည္း သင္ယူျခင္း၊ တစ္ပါးသူတုိ႔အားလဲ သင္ျပေပးျခင္၊ ေဟာေျပာေပးျခင္း၊ သြန္သင္ လမ္းျပေပးျခင္းျဖင့္ အတၱဟိတ ပရဟိတ အလုပ္ႏွင့္ ၀ိပႆနာဓုရ- ေမတၱာပုိ႔ျခင္း ဘုရား တရား သံဃာ စသည့္ အႏုႆတိတရားမ်ားကို အာရုံျပဳျခင္းျဖင့္ သမထဘာ၀နာ၊ ရုပ္တရား နာမ္တရားတုိ႔အေပၚ အရွိတရားျမင္ေအာင္ ၾကည့္ျခင္းတည္းဟုေသာ ၀ိပႆနာ အားထုတ္ျခင္းတည္းဟုေသာ ဓုရ ၂ပါးသာ ျဖစ္သည္။

ခ်ဲဂဏန္းေပးျခင္းျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းျပဳျခင္းကို အေလာင္းကစားဟု သက္မွတ္ထားသျဖင့္ အစုိးရသူတုိ႔၏ ဥပေဒႏွင့္မကင္း မလြတ္ရကား ေလာက၀ဇၨ-ေလာကအျပစ္အျပင္ ရဟန္းေတာ္မ်ား မလုပ္သင့္မလုပ္ထုိက္ေသာ အမႈျဖစ္သည္။ ခ်ဲဂဏန္းေပး၍ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ျပဳျခင္းသည္လည္း မိစၦာဇီ၀, အေနသန ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထိုအသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းသည္ ရဟန္းေတာ္မ်ား အတြက္ မစင္ၾကယ္။ ဒကာ ဒကာမေတြ၏ သဒၶါတရားကိုလည္း ဖ်က္ဆီးရာေရာက္သျဖင့္ သဒၶါေဒယ်၀ိနိပါတ ျဖစ္သည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားမဆုိထားဘိ လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ားပင္ မလုပ္သင့္ မလုပ္ထုိက္ေသာ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းျဖစ္သည္။ ျမတ္ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ားသည္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ စသည့္ အကုသုိလ္တရားမ်ား ျငိမ္းေအာင္ အားထုတ္ရေသာ တရားျဖစ္သည္၊ ထုိ ကိေလသာပြားေစေသာ အလုပ္မ်ားသည္ ဘုရားတရားႏွင့္ ဆန္႕က်င္သည္။

ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ ျမတ္ဗုဒၶက သိကၡာပုဒ္ စည္းကမ္းေတြ ပညတ္ရျခင္းသည္ လူ၀တ္ေၾကာင္ေတြရဲ့ အျပစ္တင္ ေ၀ဖန္မႈမ်ားေၾကာင့္ ပညတ္ရတာ မ်ားပါသည္။ လူတုိ႔မၾကိဳက္ေသာ ကဲ့ရဲ့ အျပစ္တင္ထုိက္ေသာ ခ်ဲဂဏန္းေပးျခင္းကို ရဟန္းေတာ္မ်ား အတြက္ မအပ္စပ္ဟု ဆုိႏုိင္ပါသည္။ အနဲဆုံးေတာ့ ဒုကၠဋ္အာပတ္ေတာ့ သင့္ႏုိင္သည္။

အေလာင္းကစား လုပ္ျခင္းေၾကာင့္ ရႏုိင္ ဆုိးက်ိဳးမ်ားကို သိဂၤိါလ အမ်ိဳးေကာင္းသားတစ္ေယာက္ကို ျမတ္ဗုဒၶေဟာေျပာခဲ့သည္။
ထုိေလာင္းကစားရာ၀ယ္ (၁) ကိုယ္က ႏုိင္ခဲ့ေသာ္- ရန္မ်ားမည္။ (၂) ကိုယ္က ရႈံးခဲ့ေသာ္ ၀မ္းနဲ ပူေဆြးမည္။ (၃) လက္ေတြ႕ဘ၀ေတာ့ ကိုယ့္ရွိ ပစၥည္းကုန္မည္ (၄) အေလာင္းကစားသမားဟူ၍ အသိမွတ္ျပဳခံရသျဖင့္ လူမရုိေသ၊ ပြဲလမ္း သဘင္ ပရိတ္သတ္အလယ္ ကိုယ့္စကား လူ မေလးစား၊ အေလာင္းကစားသမား၏ စကား အရာမေရာက္ျဖစ္မည္။ (၅) မိတ္ေဆြ အေပါင္းသင္းမ်ားက အႏုိင္က်င့္မည္ (၆) အိမ္ေထာင္သည္အျဖစ္ အေရြးခံရသည္ ရွိေသာ္ ကစားသမား အေလာင္းကစားသမား (အကၡဓုတၱ) ျဖစ္သည့္အတြက္ မိန္းကေလးရွင္မ်ားက သူတုိ႔သမီးႏွင့္ မထုိက္တန္ဟု ဆုိကာ ျပင္းထန္စြာ ျငင္းပယ္ခံရမည္။

ေဗဒင္ေဟာေပးျခင္း
(၃) အေမး
ေဖဒင္ေဟာေပးျခင္းေကာ ဘယ္လို အာပတ္လဲဘုရား။

အေျဖ

ေဗဒင္တြက္ျခင္း ေဟာျခင္း အဂၤံ နိမိတၱံ ဥပၸါတံ သုပိနံ စသည္ျဖင့္ အဂၤါ လကၡဏာကို ၾကည့္၍ ေဟာျခင္း၊ မုိးၾကိဳးျပစ္ျခင္းစသည့္နိမိတ္ကို ၾကည့္၍ ခန္႔မွန္းေဟာျခင္း အိပ္မက္အေၾကာင္း ေဟာျခင္း၊ မဂ္လာေမာင္ႏွံမ်ားအတြက္ ရက္ေကာင္းရက္ျမတ္တုိ႔ကို ေဟာျခင္း စသည္တို႕သည္ မဂ္ဖုိ နိဗၺာန္ႏွင့္ ဖီလာ ဆန္႔က်င္ေနရကား တိရစၦာန၀ိဇၨာ တိရစၦာန္အတက္ဟုဆုိသည္။ ထုိအတက္ျဖင့္ ေဟာေျပာ၍ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းျပဳေသာ ရဟန္းကို မိစၦာဇီ၀-အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ျပဳျခင္းေၾကာင့္ မစင္ၾကယ္ဟု ဆုိသည္။ ဘုရားရွင္၏ မဟာသီလတြင္ ထုိအတက္ပညာမ်ိဳးမွ လုံး၀ေရွာင္ၾကဥ္ေၾကာင္း ျပထားသည္။ ထုိအတက္ျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းျပဳေသာ သူသည္ အမ်ိဳးကို ဖ်က္ဆီးသူ သို႔မဟုတ္ ဒကာ ဒကာမမ်ား၏ သဒၶါတရားကို ဖ်က္ဆီးသူ (သဒၶါေဒယ်၀ိနိပါတ) ဟူ၍ ဆုိႏုိင္သည္။ သံဃာကို ယုံၾကည္တတ္ေသာ ဒကာဒကာမမ်ားကို ေဗဒင္ေဟာေပးျခင္းျဖင့္ ကိုယ့္ကို ၾကည္ညိဳေအာင္ ကိုယ့္ဘက္ပါေအာင္ လုပ္နည္းမ်ိဳးကို သဒၶါတရားဖ်က္ဆီးသူဟု ဆုိသည္။ ယေန႔ဒကာ ဒကာမေတြကလဲ ကဲကုိ ကဲလြန္းသည့္၊ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေဗဒင္ေမး၊ နတ္ေမး ယၾတာေခ်၊ ဘုန္းၾကီးနဲ႔ေတြ႕ တရားမေဟာခုိင္းဘဲ ေဗဒင္ပဲ ေဟာခုိင္းေနေတာ့တာပဲ၊ တရားေဟာသူထက္ ေဗဒင္ေဟာသူကိုပဲ ပုိၾကည္ညိဳေနေတာ့သည္၊ ထုိေဗဒင္ေဟာသူတုိ႔လုပ္ခုိင္းတာ အကုန္လုပ္၊ သဒၶါလြန္ကဲ ပညာနဲေသာ သူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

ဘုရားလက္ထက္ေတာ္က ယေန႔ေခတ္လုိ နာရီေတြ ျပကၡဒိန္ေတြ မေပၚေသးသည္ျဖစ္၍ ထုိ အခ်ိန္, ေန႔ရက္, လ, ႏွစ္တုိ႔ကို မွတ္သားဖုိ႔ နကၡတ္ၾကယ္တာရာတုိ႔ကို အသုံးျပဳသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ နကၡတ္ၾကယ္တာရာ အတက္ပညာမ်ားကိုေတာ့ သင္ေကာင္းသည္ ပုိ႔ခ်ေကာင္းသည္ဟု မွတ္သားသင့္သည္။

(၄) အေမး
ေနာက္ထပ္ ေမးခြန္းတစ္ခုကရွိေသးသည္။ ရဟႏၱာလို႔ သမုတ္ထားၾကတဲ႔ ဘုန္းဘုန္းက က်န္းမာေရးမေကာင္းလို႔ ကိုရင္ၾကိးဘ၀ကို ေျပာင္းျပီး ညေနစာစားတယ္လို႔ မိန္႔တာကိုေကာ ဘယ္လိုျမင္ရမလဲဘုရား။

အေျဖ
ရဟႏၱာက ကိုရင္ၾကီးဘ၀ မေျပာင္းပါဘူး ေျပာင္းလုိ႕လဲ မရပါဘူး၊ ဘယ္လို အေၾကာင္းေၾကာင္႔ဘဲျဖစ္ျဖစ္ ရဟႏၱာမ်ားသည္ သူ႔အသက္သာ အေသခံမည္ သီလကိုေတာ့ ခ်ိဳးေဖာက္လိမ့္မည္ မဟုတ္။ ရဟႏၱာက ညစာ စားခ်င္လုိ႔ နိမ့္က်တဲ့ ကုိရင္ဘ၀ကို ေျပာင္းျခင္းသည္ ရဟႏၱာ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ စာ ေရးသူ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္မွာ ေနစဥ္က ဆရာေတာ္ၾကီးလြန္ေတာ္မူျပီးသည္မွာ ၆ႏွစ္ေလာက္ပဲ ရွိဦးမည္ထင္သည္၊ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ အရွိန္အ၀ါတုိ႔သည္ လြမ္းမုိးဆဲျဖစ္သည္။ ထုိအခ်ိန္က ထုိတုိက္တြင္း ဥယ်ာဥ္ေက်ာင္းမွ ေနသြားေသာ အရွင္ျမတ္တစ္ပါးသည္ မက်မ္းမမာ ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေရာဂါသည္ အစားအစာ ပ်က္လုိ႔မျဖစ္သျဖင့္ ဆရာ၀န္မ်ားက ညစာပါ စားခုိင္းသည္၊ နာယကဆရာေတာ္မ်ားကလဲ က်န္းမာေရးအရ စားခုိင္းသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိအရွင္ျမတ္က အသက္သာ အေသခံသြားခဲ့သည္၊ သီလကိုေတာ့ မဖ်က္ဆီးခဲ့။ ဤကဲ့သုိ႔ အလြန္၀ိနည္းေလးစား၍ ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းေသာ သာမန္ ပုထုဇဥ္ ရဟန္းေတြ ရွိပါေသးသည္။ သာမန္ပုထုဇဥ္ေတာင္ ဤကဲ့သုိ႔ ၀ိနည္းကို ေလးစားေနပါလွ်င္ ရဟႏၱာဆုိရင္ေတာ့ ဆုိဖြယ္မရွိေခ်။

စာေရးသူ ထင္ပါသည္။ ရဟႏၱာဟု ဆုိျခင္းကား လူေတြကပဲ သဒၶါလြန္ကဲ ပညာမြဲျခင္းေၾကာင့္ အကဲပုိျခင္းပဲ ျဖစ္မည္၊ သို႔မဟုတ္ ထုိရဟႏၱာဟု ဆုိသူက လိမ္ညာ လွည့္ပတ္တာပဲ ျဖစ္မည္။ သာမန္ ရဟန္းသည္္ ကုိရင္ၾကီးဘ၀ကို ေျပာင္းျခင္းသည္ သုိ႔မဟုတ္ ရေသ့ဘ၀ကို ေျပာင္းျခင္းသည္ ပါရာဇိကက်လုိ႔ေသာ္၎၊ ရဟန္းသိကၡာမ်ားကို ေစာင့္ထိန္းႏိုင္စြမ္း သဒၶါအား ၀ီရိယအား မရွိေသာေၾကာင့္၎ ျဖစ္မည္။ လူ၀တ္ေၾကာင္ ဗုဒၶဘာသာအမ်ားစုက သဒၶါတရားသက္သက္ေၾကာင့္၎၊ စီးပြားေရးအတြက္ေသာေၾကာင့္၎ ထုိ ထူးထူးဆန္း ေဟာေျပာ က်င့္ၾကံေနသည္တုိ႔ကို ရဟႏၱာၾကီးမ်ားဟု အထင္ၾကီးကာ တရုံးရုံးနဲ႕ ဆည္းကပ္ေနၾကသည္။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လဲ ဘုန္းၾကီးေတြက ဘာမွမေျပာမေဟာ သူနည္းသူဟန္နဲ႕သူ ရဟန္းအလုပ္ လုပ္ေနေသာ္လည္း၊ ထုိအနီးအနားရွိ ေမ်ာက္ျပ ဆန္ေတာင္းတဲ့သူ အမ်ိဳးစားေတြက ရွဲဒုိးလုပ္စားၾကသည္၊ သူတုိ႔ဆရာဘုန္းၾကီး ရဟႏၱာေယာင္ေယာင္ စ်ာန္ရသည့္ေယာင္ေယာင္၊ ေလလြင့္ေျပာဆုိၾကသည္။

ဘုရားလက္ထက္ကထဲက ဇမၺဴက အစားအစာ မစားဘဲ ေလကိုသာ စားသည္၊ မအိပ္ဘဲ က်င့္သည္ဟု လူေတြကို အထင္ၾကီးေစသည္၊ တကယ္ေတာ့ လူသူတိတ္ခ်ိန္ ညအခါက်မွ မစင္ေတာသြားျပီး မစင္ေတြကို စားသည္။ ထုိပုဂၢိဳလ္ၾကီးကို ရဟႏၱာဟု အထင္ၾကီးျပီး ကိုးကြယ္ေနလုိက္ၾကတာ သဒၶါလြန္ကဲ ပညာနဲတဲ့သူေတြပဲ ျဖစ္သည္။ အက်ိဳးမရွိတဲ့ေနရာေတြမွာ အက်ိဳးဟုထင္ကာ ယုံၾကည္ေနၾကသည္၊ သူေတာ္ေကာင္း လူအၾကီးမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ သဒၶါနဲျပီး ပညာလြန္ကဲေနျပန္ရင္လဲ ေကာက္က်စ္စင္းလဲဘက္သုိ႔ ေရာက္သြားျပီး လူမုိက္ပညာရွိၾကီးျဖစ္သြားႏုိင္သည္၊ သုိ႕ျဖစ္ပါ၍ သဒၶါကို ပညာနဲ႕ကြပ္၊ ပညာကို သဒၶါနဲ႕ ခ်ည္ေႏွာင္ျပီး သဒၶါပညာ ဟန္ခ်က္ညီမွသာလွ်င္ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

ကုိရင္ဘ၀ျဖင့္ ရဟႏၱာျဖစ္သြားေသာ သာမေဏငယ္ေလးမ်ား ရွိေပမဲ့ သူတုိ႔တေတြအားလုံးက ျမင့္ျမတ္ေသာ ရဟန္းအျဖစ္ကို တက္ဖုိ႔ပဲ ရွိသည္။ ထုိရဟႏၱာ ျဖစ္ေသာ ကိုရင္ေလးမ်ားသည္ ဒီေန႔မွ ရဟန္းျဖစ္ေသာ သူကို ရွိခုိးရသည္၊ အရုိအေသေပးရသည့္၊ ဤမွ်ေလာက္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ရဟန္းအျဖစ္ကို စြန္႔လြတ္ေသာ ရဟႏၱာဟူ၍ မရွိ။ ရဟန္းအျဖစ္သည္ အလြန္မြန္ျမတ္သည္။ လူ၀တ္ေၾကာင္ဘ၀ျဖင့္ ရဟႏၱာျဖစ္ခဲ့ေသာ သူသည္ လမ္း ၂ သြယ္ပဲ ရွိသည္၊ ပရိနိဗၺာန္စံ (ေသ)ခ်င္ စံ ဒါမွ မဟုတ္ ရဟန္းျပဳရသည္။ ရဟႏၱာ၏ဂုဏ္ကို နိမ့္က်ေသာ လူ၀တ္ေၾကာင္ ဘ၀ျဖင့္ ထိန္းမထားႏုိင္။ ေသာတာပန္က ပုထုဇဥ္ဘ၀ကို ျပန္မဆင္းႏုိင္သလုိ အထက္ထက္ေသာ သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္ ရဟႏၱာမ်ားသည္ ေအာက္ေအာက္ေသာ သာမန္ သာမေဏ လူ၀တ္ေၾကာင္ အဆင့္မ်ားသုိ႔ ဆင္းသြားရုိးမရွိ။ သာမေဏမ်ား သီလသည္ လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ား ေစာင့္ထိန္းေသာ ၅ ပါး ၈ ပါး ၉ ပါး ၁၀ပါးထက္ သိပ္မပုိလွပါ။


ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ။
သီတဂူစတား
၄-၇-၂၀၁၁

0 comments:

ဤဘေလာ့ဂ္ ေရးသားသူသည္

ဤဘေလာ့ဂ္ ေရးသားသူသည္
စာေရးသူ သီတဂူစတား၏ဘ၀ကို အမရပူရျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္မွ အေျခခံက်က် စနစ္တက် တည္ေဆာက္ေပးခဲ့သည္၊ ထုိ႔ေနာက္ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွ ထုိရရွိလာေသာ ဘ၀ကို အသုံးခ် ဘ၀ေရာက္ေအာင္ ဖန္တီးေပးခဲ့သည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤဘေလာ့ဂ္သည္ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္ထားျခင္းျဖစ္သလုိ သီတဂူစတား၏ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ထင္ဟပ္ေစပါသည္။

သီတဂူစတား သုိ႔ဆက္သြယ္ရန္---

အရွင္ေကာ၀ိဒသိရီ (သီတဂူစတား) Kovida
Sitagu International Buddhist Academy (YGN)
Dagon (North), Yangon, Myanmar
Phone: 09-7956-30013/09-250 790 483

အီေမးလ္= sitagustar.0073@gmail.com ၊ sitagustar2010@gmail.com

2009 ခုႏွစ္ အတြက္ အကယ္ဒမီဆု

rel.gif အေကာင္းဆံုး သာသနာေတာ္အက်ိဳးျပဳ စာေပဘေလာ့ဂ္ဆု အတြက္ သီတဂူစတားေက်းဇူးစကား အနည္းငယ္မွ် ေျပာပါရေစ။ ႏွမ္းတစ္လုံးတည္းႏွင့္ ဆီမျဖစ္သလုိ သီတဂူစတား တစ္ေယာက္တည္းႏွင့္ ဘေလာ့ဂ္ဆုရဘုိ႔ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ စည္းလုံးမႈရဲ့ အင္းအားတစ္ခုတည္းႏွင့္ ရရွိလာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သီတဂူစတားကုိ အားေပးၾကတဲ့ စာဖတ္ပရိသတ္၊ သီတဂူစတားအား ဘေလာ့ဂ္ပညာေတြ နဲနဲခ်င္း သင္ေပးေနတဲ့ ညခင္းရဲ့လမင္း သီတဂူစတားရဲ့ ဒိုမိန္းေခါင္းစဥ္ photo ပညာျဖင့္ ပူေဇာ္ေပးေသာ ေမေမ့လျပည့္၀န္းေလး ႏွင့္ ဆုမ်ားခ်ီးျမင့္ေသာ ျမန္မာဘေလာ့ဂ္ပရပ္စ္ ႏွင့္ ျမန္မာျပည္က စာဖတ္ပရိသတ္ ၀င္ၾကည့္ႏုိင္ရန္ net လွဴေပးေသာ အေမရိကမွ ဦးကိုကိုႏွင့္ ကုိခြန္သီရိ တုိ႔ရဲ့ ေစတာနာေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ အားလုံးကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

သီတဂူ ကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ ဆက္သြယ္ရန္--

သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (ရန္ကုန္)
အမွတ္-၁၀၊ ပါရမီလမ္းႏွင့္ ပင္လုံလမ္းဒါင့္၊ ေဘလီတံတားထိပ္၊ ဒဂုျံမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပုိင္း၊
ဖုန္း-၀၁-၅၈၁ ၉၉၉/ ၅၈၁ ၈၈၈/ ၅၈၁ ၇၇၇
အီးေမးလ္=thesitagu@gmail.com

သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (စစ္ကိုင္း)
စစ္ကိုင္းေတာင္၊ စစ္ကိုင္းျမိဳ႕
ဖုန္း-၀၇၂-၂၂၂၆၀။ ၂၁၆၁၁
အီးေမးလ္=thesitagu@gmail.com

ဘ၀ရဲ့အနိမ့္အျမင့္

ဘ၀ရဲ့အနိမ့္အျမင့္
ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့ အနိမ့္ အျမင့္၊ ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့က်ရႈံးမႈႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈေတြကို ကိုယ့္ရဲ့ အလုပ္ ကိုယ့္ရဲ့ အေျပာ ကိုယ့္ရဲ့ အေတြးကပဲ ဆုံးျဖတ္ေပးသြားတာပါ။

မေမ့သင့္ရာ


“လူေတြက ေသျခင္းတရားကို ေမ့ေနတတ္ၾကပါတယ္၊ ေသရမွာကို ေမ့ေနတတ္ၾကလုိ႕ပဲ အတၱေတြ မာနေတြ ဖုံးလႊမ္းျပီး တကုိယ္ေကာင္းဆန္ စိတ္ေတြ ေမြးဖြားတတ္ၾကပါတယ္၊ ထုိအခါ လူ႔ပတ္၀န္က်င္နဲ႔ အဆင္မေျပမႈေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေသျခင္းတရားကို အမွတ္ရေစျခင္းသည္လည္း လူ႕ပတ္၀န္က်င္အတြက္ အေကာင္းတကာထဲက အေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္တယ္ဆုိတာပါပဲ။”
သီတဂူစတား
၂၈-၅-၂၀၁၂

သတင္စကား

သတင္စကား
သီတဂူစတားသည္ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ စီမံမႈျဖင့္ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္၊ ရန္ကုန္တြင္ ကထိက၊ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးတာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္လွ်က္ရွိသည္။

ကိုယ္ေရးတဲ့ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္

ကိုယ္ေရးတဲ့ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္
သီတဂူစတားသည္ စာေရးဆရာမဟုတ္ပါ သို႔ေသာ္လည္း စာေရးခ်င္ပါသည္၊ သီတဂူစတားဆုိက္ကိုလည္း ကိုယ္ပုိင္မွတ္စုသေဘာအေနနဲ႕ မွတ္တမ္းတင္ျခင္းမွ်သာျဖစ္သည္။ ၾကီးက်ယ္တဲ့ဆုိက္ မဟုတ္၍ ၾကီးက်ယ္ေသာ စာမ်ားကား မဟုတ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း တုိလီတိုထြာ ျဗဳတ္စျဗင္ေနာင္ေလးေတြ မွတ္စုအျဖစ္ ေရးျပီး တင္ေနသူပါ။ ဒါေလးေတြက ကြ်ႏု္ပ္ရဲ့ မေျပာပါးေလာက္တဲ့ ရွိစုမဲ့စုေလးေတြ အကုန္သုံး ထုတ္ျပထားတဲ့ အမည္ေလးေတြေပါ့။ သီတဂူစတား (စာေရးသူ) အသက္ ၁၄ ႏွစ္ေလာက္ကထဲက အမရပူရဲျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတိုက္ ဘ၀ကိုျမဳတ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။ ထုိစာသင္တုိက္မွာဘဲ ရဟန္းေတာ္မ်ားရသင့္ရထုိက္တဲ့ အနည္းငယ္ေသာ ဘြဲ႕ေတြလဲရခ့ဲပါတယ္၊ သာသနဓဇဓမၼာစရိယ (၁၉၉၉)၊ မဟာဂႏၶာရာမိကဓမၼာစရိယ (၁၉၉၆)၊ ၀ိနယနိကာယ၀ိဒူ (၁၉၉၄)၊ အဂၤုတၱရနိကာယ၀ိဒူ (၁၉၉၈)ဘဲြ႕မ်ားမျဖစ္စေလာက္ ရခဲ့တယ္၊ ဒုတိယပုိင္းဘ၀တစ္စိတ္ကိုေတာ့ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ကစျပီး သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။ ထုိ တကၠသိုလ္ၾကီးမွပင္၂၀၀၁ ခုႏွစ္ွ English Diploma (2003)၊ Japanese Level 4 & 3 (2004/5)၊ ႏွင့္ ၂၀၀၇ ခု B.A (Buddhism) ဘဲြ႕ရခဲ့တယ္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ပူေနးျမိဳ႕၊ ပူေနးတကၠသိုလ္မွာ (Philosophy)ဒႆနိကေဗဒႏွင့္ M.A ရရွိျပီး ယခုအခါ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ အေထာက္အပံ့ျဖင္ပင္ ေစာမယေကာလိပ္ ဘုံေဘျမိဳ႕၊ အိႏၵိယႏုိင္ငံမွာ Ph.D အတြက္ စာတမ္းေရးျပီး က်မ္းတင္ျပီးျဖစ္ပါသည္။ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ တြင္ ကထိကတာ၀န္ ယူလွ်က္ရွိသည္။

ဖိတ္ေခၚပါသည္

ဖိတ္ေခၚပါသည္
ေဆာင္းပါးႏွင့္ဓာတ္ပုံမ်ား The word is an invaluable like a jewel if it gives the knowledge or is able to make a person's situation change ( that is from a lower state to a higher state) with a word. In this day, there are a large number of persons who are searching for and giving it so that you are also one of them. Are you who searching for it or giving it? If you all my dhamma friends have a wish to give the profits to the people like knowledge, send it with or without photos as well as amazing photos to this very mail(sitagustar.0073@gmail.com). ကိုယ့္ရဲ့စကားတစ္ခြန္းဟာ လူတစ္ေယာက္အတြက္ အေျပာင္းလြဲေလးတစ္ခု (အေျပာင္းအလဲဆုိသည္မွာ ေကာင္းေသာ ေျပာင္းလဲျခင္း) ေပးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီစကားဟာ အဖုိးမျဖက္ႏုိင္တဲ့ ရတနာပါ။ ယေန႕ ေခတ္မီးတုိးတက္ေနတဲ့ႏုိင္ငံတုိင္းမွာ လူငယ္ေရာ လူၾကီးပါ အြန္လုိင္းကေနဘဲ ရတနာေတြရွာေနၾကပါတယ္ ရတနာေတြ ေပးေနၾကပါတယ္၊ မွ်ေ၀ဘို႕လည္းေမ်ာ္ေနၾကပါတယ္။ ထူးစမ္ေထြလာဓာတ္ပုံမ်ား၊ သတင္းထူးမ်ား၊ အက်ိဳးျပဳေဆာင္းပါးမ်ား ေပးပုိ႕ ႏုိင္ပါျပီ။

လာေရာက္ ေလ့လာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား

Popular Posts

Vistors (1-1-2012)

 
Lasantha - Premium Blogger Themes | Best WordPress Themes