စာမိတ္ဆက္
ရဟန္းနွင့္မိန္းမ အမည္ရွိ ပုိ႔စ္မွ စီးဆင္းလာေသာ ရဟန္းႏွင့္မိန္းမ အပုိင္း(၂) ပင္ျဖစ္သည္။ အပုိင္း (၁)တြင့္ ရဟန္းႏွင့္မိန္းမမ်ား၏ ျဖစ္တတ္ေသာ သေဘာတရားတုိ႕သည္ ဆန္႔က်င္ဘက္ သေဘာတုိ႔ လကၡဏာျဖစ္ေၾကာင္း သရုပ္ေပၚေစရန္ အပုိင္း (၂) ကို ဆက္ရပါသည္။ ဘယ္သူ႕ကိုမွ မရြယ္ဘဲ ထုိပုိ႕စ္ေရးရင္း စိတ္ပါ (mood) ၀င္သြားတာနဲ႕ တဆက္တည္း ေရးျဖစ္သြားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဆြဲငင္အား
ဆန္႔က်င္ဘက္ သေဘာတရားေတြရဲ့ ဆြဲငင္အားပဲ ေျပာမလား ၀ိသဘာဂ အာရုံေတြရဲ့ ဆြဲငင္အား ေျပာမလား အဖုိႏွင့္ အမသတၱ၀ါေတြရဲ့ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ရဲ့ ဆြဲငင္အားပဲ ေျပာရမလား ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆြဲငင္အားဟာ ေလာကမွာ အၾကီးမားဆုံးပဲ ျဖစ္သည္။
ျမတ္ဗုဒၶကလည္း ထုိ၀ိသဘာဂ မတူညီေသာ ဆန္႔က်င္ေသာ အာရုံႏွစ္ခု၏ ဆြဲငင္အားကို ဤသုိ႔ျပထားပါသည္။ ေယာက္်ား (ဖုိသတၱ၀ါ) တစ္ေယာက္ စိတ္ကို ဆြဲေဆာင္ႏုိင္ဆုံး အရာသည္ မိန္းမ (မသတၱ၀ါ)၏ အလွအပ, အသံ, အနံ႕အသက္, အေတြ႕အထိမ်ားျဖစ္သည္။ အလားတူ မိန္းမ (မသတၱ၀ါ)၏ စိတ္ကို ဆြဲေဆာင္ႏုိင္ဆုံး အရာတုိ႔သည္ ေယာက်္ားတုိ႔၏ အလွအပ, အသံ, အနံ႕အသက္, အေတြ႕အထိမ်ားျဖစ္သည္။ ေလာကမွာ ထုိ႔ထက္ ဆြဲငင္အားေကာင္းေသာ အရာကို ငါ့ဘုရားရွင္၏ ဥာဏ္ျဖင့္ ရွာေသာ္လည္း မေတြ႕ႏုိင္ဟု ဘုရားေျပာထားသည္ကို စာေပမွာ ေတြ႕ရသည္။
တခါက ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ ပါလိတေထရ္ (စကၡဳပါလ) အတိတ္ဘ၀ကံဆိုးတစ္ခုေၾကာင့္ မ်က္မျမင္ဘ၀ေရာက္ခဲ့သည္၊ ဘုရားဖူးရန္ ဘုရားရွိရာသုိ႔ တူေလးျဖစ္သူ ကုိရင္ပါလိတႏွင့္ အတူ ေတာလမ္းခရီးက ျဖတ္ခဲ့သည္။ လမ္းခုလပ္မွာ ထင္ေခြသည့္ အမ်ိဳးသမီးေလး၏ သီခ်င္းသံၾကားလုိက္ရေသာ ကိုရင္ပါလိတ မေနႏုိင္ မထုိင္ႏုိင္ျဖစ္ကာ ဦးေလး၏ ေတာင္ေ၀ွးကို ခဏလြတ္ကာ အသံရွိရာသုိ႕သြားလုိက္သည္။ ကိုရင္ေလးလဲ ထုိထင္းေခြ အမ်ိဳးသမီးေလးနဲ႕ပဲ သီလပ်က္သြားပါေတာ့သည္။ ဦးေလးျဖစ္သူကလဲ ခ်က္ခ်င္းသိလုိက္တယ္ ကိုရင္ေလးေပ်ာက္သြားတာရယ္ သီခ်င္းအသံ ရပ္သြားတာရယ္ တျပိဳင္တည္းျဖစ္သြားတာကို ေထာက္ဆျပီး ဒီကိုရင္ေတာ့ သီလပ်က္ျပီေပါ့။ ထုိေနရာမွာ စာကျပဆုိထားေသးတယ္၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ အသံဆြဲငင္အားသည္ ေယာက္်ားမ်ား၏ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလုံးကို ဆုပ္ယူ ဖန္းစားႏုိင္သည္တဲ့။
မိသားစုတစ္စုတြင္ အေမက သားကို ပုိခ်စ္သလို အေဖက သမီးကို ပုိခ်င္တယ္။ သမီးက အေဖကို ပုိခ်စ္သလုိ သားက အေမကို ပုိခ်စ္တယ္။ ညီမ, အစ္မက အစ္ကို ေမာင္ေလးကို အစ္မ ညီမတုိ႔ထက္ ပုိခ်စ္သလုိ အစ္ကို ညီမ်ားကလဲ အစ္ကို ညီမ်ားထက္ ညီမေလး အစ္မတုိ႕ကို ပုိခ်စ္တယ္။ တကယ္ဆုိ တစ္မိတည္းက တစ္ဖေအတည္းက ေပါက္ဖြားလာတာခ်င္းအတူတူ ဘာ့အေၾကာင့္ အခ်စ္ေတြ မတူညီၾကသလဲ၊ စိတ္ပညာအရဆုိရင္ မတူညီတဲ့ ၀ိသဘာဂကို ပုိျပီး တြယ္တာၾကတယ္၊ သံေယာဇဥ္ရွိၾကတယ္။ ဒါဟာ မတူညီတဲ့ ဆန္႔က်င္ဘက္တုိ႔၏ ဆြဲငင္အားပဲ ျဖစ္သည္။
အေမႏွင့္သားတုိ႔၏ ဆြဲငင္အား
အဂၤုတၱရနိကာယ္ မာတာပုတၱသုတ္မွာ သားအမိႏွစ္ေယာက္၏ ဇာတ္လမ္းတစ္ခု ေဟာထားတာ ေတြ႕ရတယ္၊ သားျဖစ္သူက ရဟန္း၀တ္သြားတယ္၊ အေမျဖစ္သူကေတာ့ ဘိကၡဴနီမအျဖစ္ ၀င္ေရာက္သြားတယ္။ သားျဖစ္သူကလဲ အေမကို ခဏခဏ ေတြ႕ခ်င္သလုိ အေမျဖစ္သူကလဲ သူ႕သားေလးကို မၾကာမၾကာေတြ႕ခ်င္ေနတယ္။ သူတုိ႔စိတ္အတုိင္းပဲ ခဏခဏေတြ႕ၾကပါမ်ားေတာ့ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ အကြ်မ္း၀င္ အေရာ၀င္မႈေတြျဖစ္လာတယ္၊ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ သားအမိစိတ္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ျငိကပ္တြယ္တာတဲ့စိတ္ကေန ရာဂစိတ္ေတြ ၀င္လာတယ္။ ရာဂစိတ္ေတြ ေသာင္းၾကမ္းလာတာနဲ႔အမွ် သိကၡာခ် လူ၀တ္လဲျပီး သားအမိႏွစ္ေယာက္သည္ သားက်င့္ မယားအက်င့္ေတြအဆင့္ထိ ေရာက္သြားၾကတယ္။ ရာဂဘီလူးပူး၀င္လာေတာ့ သားက အေမလုိ႔ မျမင္ေတာ့ဘူး၊ အေမျဖစ္သူကလဲ သားအျဖစ္ မျမင္ေတာ့ဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘုရားက ေလာကမွာ ဆြဲငင္အား အေကာင္းဆုံးသည္ မတူညီေသာ ဆန္႔က်င္ေသာ အာရုံႏွစ္ခုတုိ႔ပဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဟာထားသည္။
အဆိပ္ျပင္းေျမြ
အဆိပ္ျပင္း ေျမြအကိုက္ခံရေသာ သူ ေသမွာပဲ။ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ မိန္းမေတြဆုိတာ အဆိပ္ျပင္းတဲ့ ေျမြပဲ။ သူတုိ႔၏ အျပံဳးေလးျမင္လုိက္ရင္ အကိုက္ခံရျပီ၊ အသံေလးကို ၾကားလုိက္ရုံနဲ႕ အဆိပ္တက္ျပီ။ သူတုိ႔ရဲ့အၾကည့္ အျပံဳးေတြေၾကာင့္ အဆိပ္သင့္ျပီး သတိလြတ္သြားတယ္၊ သမဏသညာဆုိတဲ့ ငါ ရဟန္းပါလားဆုိတဲ့ အသိစိတ္ သတိပါလြတ္သြားတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မာတုဂါ- မသတၱ၀ါမ်ားသည္ ရဟန္းေတြ အတြက္ အဆိပ္ျပင္းတဲ့ေျမြဟု ဘုရားကေျပာထားသည္။
ေတာင္ျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ၾကီးက သူ၏ ကိုယ္တုိင္ေရး တစ္ဘ၀သံသရာစာအုပ္တြင္ သူစာသင္သား ရဟန္းငယ္ဘ၀က အေတြ႕အၾကံဳေလးကို ကဗ်ာေလးနဲ႔စပ္ဆုိထားတယ္။ ရဟန္းငယ္ဘ၀ စာအံေက်ာင္းသြားစဥ္လုိ႔ ထင္ပါသည္၊ အမ်ိဳးသမီးငယ္တစ္ေယာက္ အနားက ျဖတ္ေလွ်ာက္သြားတာကို လွည့္ေတာင္မၾကည့္ဘဲ သူ၏ အေငြ႕ႏွင့္ပင္ ခႏၶာတစ္ခုလုံး ရွိန္းဖိန္းသြားသည္ဟု ဆုိသည္၊ ကဗ်ာ ေလးခ်ိဳး ေတးထပ္ ၀ါသနာေရာ ကြ်မ္းက်င္ႏိုင္ႏွင္းေသာ ဆရာေတာ္အေလာင္းလ်ာသည္ ခ်က္ခ်င္း ကဗ်ာစပ္လုိက္သည္။ ကဗ်ာကိုေတာ့ အစေလာက္ပဲ မွတ္မိေတာ့ သည္။ ‘‘ ၾကည့္ရုံ ျမင္ရုံ အဆိပ္တက္သမို႔ သိပ္ခက္သကြဲ႕ အမိတုိ႔ေရ’’ အစခ်ီေသာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ျဖစ္သည္။ ထုိကဗ်ာထဲတြင္။
ဒ႒၀ိသေျမြ- ၾကည့္ရုံ ျမင္ရုံနဲ႕ အဆိပ္တက္သည့္ေျမြ၊ ဖု႒၀ိသေျမြ- ထိရုံနဲ႕ အဆိပ္တက္သည့္ ေျမြဟု ေရးထားသည္၊ ျပည့္အစုံကိုေတာ့ ထုိစာအုပ္တြင္ ဖတ္ၾကည့္ပါေလ။ အသားထိျခင္း ျမင္ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ေလအရွိန္ေၾကာင့္ ကိုယ္ေငြ႕သည္ပင္ အစြမ္းသတၱိရွိေနရာကား ထိလုိက္တာနဲ႔ အဆိပ္သင့္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။
တကယ္ေတာ့ ဘုရားရွင္က အမ်ိဳးသမီးေတြကို အျပစ္ေျပာတာမဟုတ္ဘူး၊ သာသနာ့၀န္ထမ္းရွင္ရဟန္းေတြဆုိတာ အမ်ိဳးသားမ်ား (ဖုိသတၱ၀ါ)မ်ားသာ အဓိကျဖစ္ေနသည္အတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ကာကြယ္တဲ့ အေနနဲ႕ေသာ္၎ သူ႔သာသနာအတြက္ေသာ္၎ ၀ိသဘာဂျဖစ္ေသာ ဆန္႔က်င္ေသာ ဆြဲငင္အားျပင္းေသာ မသတၱ၀ါမ်ား၏ တပ္မက္ဖြယ္အာရုံေတြကို စက္ဆုတ္ဖြယ္အျဖစ္ ေၾကာက္ဖြယ္အျဖစ္ ရြံဖြယ္အျဖစ္ ေပၚလြင္ေအာင္ကို ေဟာထားျခင္းပဲ ျဖစ္သည္။ ပါဠိစာေပႏွင့္ အျခားမဃေဒ၀လကၤာကဲ့သို႕ေသာ စာေပေတြမွာ မ်ားစြာေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္၊ မိန္းမမ်ားသည္ ေကာက္ေကြးေသာ ျမစ္နဲ႕တူ၏၊ မိန္းမ်ားမွ ထြက္လာေသာ အန႔ံအသက္မ်ားသည္ ျမင္းအနံ႕ (ျမင္းေခြ်း) ရွိ၏ စသည္ျဖင့္ မ်ားစြာေတြ႕ရခဲ့ေသာ္ ဘုရားရွင္သည္ ဤကဲ့သို႔ သူ႕သာသနာေတာ္ကို အေလးထားပုံတုိ႔ကို ပုိ၍ ၾကည္ညိဳႏုိင္ၾကပါေလ။ ရဟန္းေတာ္မ်ား ၀ိသဘာဂေၾကာင့္ ကိေလသာ မပြားရေလေအာင္ ေဟာထားျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္သာ ျဖစ္ပါသည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို အျပစ္မေျပာလုိ၊ အျပစ္သမီးမ်ား ဂုဏ္ရည္မ်ားႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးသူရဲေကာင္းမ်ားလည္း ရွိသျဖင့္ ဧတဒဂ္ေပးကာ ခ်ီးေျမာက္ထားသည္လည္း ရွိသည္။
ဒီေလာက္ ေၾကာက္စရာေကာင္းေအာင္ ရြံစရာေကာင္းေအာင္ ေဟာထားတာေတာင္ ဘာလုိ႔ ၾကိဳက္ၾကမွန္းကို မသိဘူး။ သူမ်ားက ထင္လိမ့္ ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္နဲ႕ စာေရးသူေကာ မၾကိဳက္ဘူးလားလုိ႔ ေမးေကာင္းေမးပါလိမ့္မယ္။ အေျဖကေတာ့ မညာတမ္းေျပာရရင္ ၾကိဳက္မိမွာ အမွန္ပါပဲ။ အဆိပ္ျပင္းတာကိုး။
ထုိ႔ေၾကာင့္ မိေထြးေဂါတမီ အမ်ိဳးသမီးရဟန္းမ ျဖစ္ေရးကို အၾကိမ္ၾကိမ္ေတာင္းဆုိခဲ့ေသာ္လည္း အမ်ိဳးသမီးမ်ား သာသနာ၀င္လာလွ်င္ သာသနာအသက္တုိမယ္ဆုိတာ ျမင္လုိ႔ ျမတ္ဗုဒၶက သူ႕သာသနာမွာ အမ်ိဳးသမီးရဟန္းမေတြကို ခြင့္မျပဳခဲ့ဘူး။ သုိ႔ေသာ္လည္း ေက်းဇူးတရားေတြကို ေထာက္ဆျပီး ၀င္ခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့ရတယ္။
အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ဆက္ဆံရာ၀ယ္
ေနာက္ပုိင္း မလြဲသာ မေရွာင္သာ ျဖစ္လာခဲ့လွ်င္ အရွင္အာနႏၵာအား မိန္းမမ်ားႏွင့္ မည္သုိ႔ မည္ပုံ ဆက္ဆံရမည္ကို လမ္းညႊန္းထားသည္။ တခါက အရွင္အာနႏၵာက ဘုရားရွင္အား ေမးသည္၊ မိန္းမ်ားႏွင့္ေတြ႕လွ်င္ ဘယ္လုိ ျပဳက်င့္ရမလဲ? မၾကည့္နဲ႔ေပါ့ဟု ဘုရားကေျဖသည္၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္မျမင္ေအာင္ေနပါ။ အကယ္၍ မျဖစ္မေန ျမင္ေနရရင္ေကာ ဘယ္လုိလုပ္မလဲ ဘုရား? စကားမေျပာပါနဲ႕။ အကယ္၍ ေျပာဖုိ႔ၾကံဳလာရင္ေကာဘုရား? သတိထားရမွာေပါ့။ သတိထားဆုိတာက အေမအရြယ္ဆုိ အေမလုိ သေဘာထား၊ အေဒၚအရြယ္ဆို အေဒၚလုိ႔ သေဘာထားပါ။ အမအရြယ္ဆုိရင္ ကိုယ့္အစ္မကဲ့သုိ႔ စိတ္ထား၊ ကိုယ့္ႏွမအရြယ္ဆုိ ကိုယ့္ႏွမအရင္းလုိ စိတ္ထားျပီး ေျပာပါ။ ဒီေနရာမွာပဲ ဘုရားက အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ တစ္ေယာက္ခ်င္း ဆိတ္ကြယ္ရာမွာ စကားမေျပာျဖစ္ေအာင္ကို ေနဖုိ႔မွာထားသည္။ စကားေျပာျဖစ္လွ်င္ အဆိပ္ျပင္းေျမြအကိုက္ခံရပါလိမ့္မည္။
ခက္တာက ရဟန္းဆုိတာ အမ်ိဳးသမီးေတြကပဲ ဦးေဆာင္ျပီး ဆြမ္းေလာင္း ဟင္းေလာင္းႏွင့္ အလွဴအတန္းေတြမွာ သူတုိ႔က အဓိကျဖစ္ေနတာဆုိေတာ့ သူတုိ႔ႏွင့္ မေတြ႕ေအာင္ မျမင္ေအာင္ စကားမေျပာျပန္ရင္လဲ စားစရာ ရွားပါးသြားလိမ့္မည္။ တခါတရံ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကပဲ လူရန္ တရားနာရန္ သီလေဆာက္တည္ရန္ ရဟန္းေတာ္မ်ားဖူးျမင္ရန္ ေတာင္းဆုိလာပါလိမ့္မယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မျဖစ္မေန ျမင္ရ ေတြ႔ရ ေျပာၾကရျပီးဆုိရင္ ညီအကို ေမာင္ႏွမစိတ္ေမြးျပီး သတိကပ္ထားဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါသည္။
ဒီပုိ႔စ္ရည္ရြယ္ခ်က္
ဒီပု႔ိစ္၏ဆုိလုိသည္မွာ အပုိင္း (၁) မွာတုန္းက ေျပာထားသလုိ ေခတ္ကာလ အေလ်ာက္ ေပၚေပါက္လာတဲ့ အင္တာနက္ကေနပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အျပင္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ က်ားသတၱ၀ါ ျဖစ္ေသာ ရဟန္းငယ္မ်ားႏွင့္ မသတၱ၀ါတုိ႔ အေႏွာင္ဖြဲ႔စကားေလးေတြ ေျပာၾကျခင္းက အဆန္းမဟုတ္ပါဘူး။ မတူညီေသာ ဆန္႔က်င္ဘက္ ၂ ခုတုိ႔၏ ဆြဲငင္အားေၾကာင့္သာ ျဖစ္သည္။ ဒါဆုိရင္ ေျမြအကိုက္ခံရျပီေပါ့။
ဆြဲငင္အားတုိ႔ မလြမ္းမုိးမိေအာင္
သုိ႔ေသာ္လည္း ရဟန္း (ဘိကၡဳ) ဆုိသူတုိ႔သည္ ထိုဆြဲငင္အားတုိ႔မွ လြတ္ရာ လြတ္ေၾကာင္း အားထုတ္ေနသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည့္အတြက္ ထုိဆြဲငင္အားတုိ႔ မလြမ္းမုိးမိေအာင္၊ အဆိပ္ျပင္းေျမြ မကိုက္မိေအာင္ ေရွာင္နည္းမ်ားကို ျမတ္ဗုဒၶက နည္းမ်ိဳးစုံနဲ႕ ျပထားပါတယ္။
တခါက--သူေ႒းေလး ယသအမ်ိဳးသားမွာ ေဆာင္းရာသီ, ေႏြရာသီ, မုိးရာသီ ဟုေသာ ဥတုသုံးမ်ိဳးအတြက္ ထုိဥတုအသီးအသီးႏွင့္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ နားေနေဆာင္ သုံးမ်ိဳး ဖန္တီးထားသည္၊ ထုိအေဆာင္ သုံးမ်ိဳးလုံးမွာလဲ ျမိဳနယ္အသီးသီးမွ အလွကေလးေတြ အလန္းကေလးေတြခ်ည္း ေပ်ာ္ပါးဖုိ႔ ေခၚထားသည္။ တေန႔ေတာ့ သူအိပ္ယာက ေစာေစာ ႏုိးလာေတာ့ေတာ့ သူျမင္လုိက္ရတဲ့ ျမင္းကြင္းက ‘‘အခ်ိဳ႕လန္းပါတယ္ဆုိတဲ့ မိန္းမလွေလးေတြေတြ ပါးစပ္ေဟာင္းေလာင္းနဲ႕ အိပ္ေနပုံ၊ အခ်ိဳ႕ကေလးမေလးေတြကေတာ့ ပါးစပ္ေဟာင္းေလာင္းျဖစ္ရုံမဟုတ္ တေခါေခါ တဂူးဂူး အသံအမ်ိဳးစုံနဲ႕ ေဟာက္ေတာင္ ေဟာက္ေနၾကေသးတယ္၊ အခ်ိဳ႕က်ျပန္ေတာ့ တက်ီက်ီနဲ႕ သြားၾကိတ္အသံေတြ၊ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ ပါးစပ္က သြားရည္ေတြ ယုိစီးလုိ႔၊ အခ်ိဳ႕က်ျပန္ေတာ့ ဆံပင္ေတြ စုတ္ဖြားျဖစ္ျပီး ရႈပ္ရွက္ခက္ေနသည့္ ဟန္အမ်ိဳးမ်ိဳး ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳး’’တုိ႕ကို ျမင္လုိက္ရေတာ့ ‘‘ေအာ္--ၾကည့္စမ္း ဖီးလိမ္းျခယ္ထားေတာ့ လွတယ္ တပ္မက္ဖြယ္လုိ႔ ထင္ထားခဲ့ အလန္းေလးေတြက ၾကည့္စမ္း-- အခုေတာ့ စပ္ဆုတ္ရြံဖြယ္တုိ႔ျဖင့္ ျပည့္ေနေသာ အသုဘၾကီးပါတကားးးးဟု ေတြးျပီး သူ႕စိတ္ထဲမွာ နဂုိတပ္မက္တဲ့ ေနတဲ့ ရာဂစိတ္ေတြ တဒဂၤ ကုန္သြားတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစျပီး ရဟန္းျပဳသြားၾကတာပဲ။
ရဟန္းမ်ား၏ ယူနီေဖာင္း
ဘုရားရွင္က အဆိပ္ျပင္းေျမြ အကိုက္ခံရျခင္းမွ ကာကြယ္ဖုိ႔ သူ႔တပည့္ေတြကို ပုံစံတစ္မ်ိဳး လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ားႏွင့္ မတူေအာင္ ဖန္တီးေပးထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ သူတီထြင္ ဖန္တီးထားတဲ့ ယူနီေဖာင္းပုံစံက တပ္မက္စရာမရွိ အလွအပကင္းတဲ့ ပုံစံပါ။ ကာလာစုံ အေရာင္စုံေတြကို ပယ္ျပီး တစ္ေရာင္တည္း တစ္ေသြးတည္းေသာ အ၀တ္၊ ပုံစံမ်ိဳးစုံ မရွိ တစ္မ်ိဳးတည္းေသာ ပုံစံ၊ ညက္ေညာ ေျပျပစ္ေသာ အ၀တ္မ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ လယ္ကြင္း လယ္ယာကဲ့သုိ႔ေသာ အေၾကာင္းလုိက္ အကြက္လုိက္ေသာ ခ်ဳပ္ရိုးမ်ားျဖင့္ ဖန္တီးထားေသာ အ၀တ္၊ ပုခုံးတစ္ဖတ္ေဖာ္ေသာ စတုိင္လ္၊ အလွ အပႏွင့္ တပ္မက္မႈကို ျဖစ္ေစေသာ အေမႊးအျမင္မွန္သမွ် ပယ္ျပီး လူမ်ားႏွင့္ မတူေသာ ပုံစံသစ္တစ္ခုကို ဖန္တီးေပးလုိက္ျခင္းဟာလဲ တပ္မက္စရာ မရွိေအာင္၊ အဆိပ္ျပင္းေျမြ အကိုက္မခံရေအာင္ ဖန္တီးေပးလုိက္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အဆိပ္ျပင္းေျမြမွကာကြယ္ေသာ ယူနီေဖာင္းကို တန္ဖုိးရွိရွိ ၀တ္ရုံသင့္ပါေတာ့ သတည္းးးး။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ
သီတဂူစတား
၂၇-၆-၂၀၁၁
`အနုမောဒနာ သြဝါဒ´ တရားတော်(၃)
4 years ago
0 comments:
Post a Comment