သီတဂူစတား

သီတဂူစတား

11 August 2009

ဘာ၀နာ ဘာလဲ ဘယ္လဲ


အိႏၵိယႏုိင္ငံ, နယူးေဒလီျမိဳ႕ ဆင္ေျခဖုံးရပ္ကြက္ရွိ တီဟာအက်ဥ္းေထာင္သည္ လူမဆန္ အၾကင္နာကင္းမဲ့သည့္အရာမွာ ထိပ္တန္းကေျပးလ်က္ရွိ၏။ ျပႆနာေပါင္းကလည္း ေသာင္းေျခာက္ ေထာင္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ နာမည္ေက်ာ္ၾကားလွ၏။ ``ေလာကငရဲ´´ဟူသတတ္။
ထုိကဲ့သုိ႔ေသာအက်ဥ္းေထာင္အတြင္းရွိ အက်ဥ္းသားတစ္ေယာက္က ေျပာလုိက္သည့္ စကား တစ္ခြန္းမွာ ကုိယ့္နားကိုပင္ မယုံၾကည္စရာ ျဖစ္ေလာက္ပါေပ၏။
``ကၽြန္ေတာ္ အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ ဘာ၀နာ႐ႈမွတ္ေနပါတယ္´´တဲ့။
ေလာကႀကီးသည္ အံ့ၾသစရာေကာင္းလွ၏။ တခါတရံ ``လုံး၀ မျဖစ္ႏုိင္´´ ဟုထင္သည့္အရာ မ်ားက ကုိယ့္ေရွ႕မွာပင္ ထင္ထင္ရွားရွားျဖစ္ေန၏။ ၁၉၉၃-ခုႏွစ္၌ ဆရာႀကီးဂုိအင္ဂါသည္ ထုိ တီဟာ ေထာင္အတြင္းမွာ ၁၀-ရက္တရားစခန္းပြဲ က်င္းပခဲ့၏။ ေထာင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး အမ်ိဳးသမီး ရဲအရာ ရွိႀကီး ေဘဒီ၏တုိက္တြန္းေတာင္းပန္ခ်က္ေၾကာင့္ ဆရာႀကီးဂုိအင္ဂါက က်င္းပခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
´´ဘာ၀နာဆုိတာ မ်က္စိမွိတ္ၿပီး ရွာေဖြေရးခရီးထြက္တာပါ´´
´´ဘာ၀နာရဲ႕လက္ငင္းအက်ိဳးကေတာ့ ေကာင္းမြန္တဲ့ဘ၀တစ္ခုမွာ ေနထုိင္သြားႏုိင္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္´´
အက်ဥ္းေထာင္အတြင္းမွာ က်င္းပသည့္ ဆရာႀကီးဂုိအင္ဂါ၏တရားစခန္းမွ ထြက္ေပၚလာသည့္ အသံမ်ားျဖစ္ပါသည္။ (ဤအေၾကာင္းအရာအားလုံးကုိ VCDျဖင့္မွတ္တမ္းတင္ထားပါသည္။ စိတ္၀င္စားသူ မ်ား ေလ့လာၾကည့္႐ႈႏုိင္ပါသည္။ မိမိသည္ ဤVCDကိုၾကည့္လုိက္သည့္အခါ စိတ္ထဲမွာ အံ့ၾသျခင္း ၾကည္ႏူးျခင္း တုိ႔ျဖစ္ရပါသည္။ )
တရားစခန္းၿပီးေသာအခါ ဘာသာေပါင္းစုံကုိးကြယ္ေနသည့္ အက်ဥ္းသားမ်ား၏ စိတ္ဓာတ္ သည္ ေျပာင္းလဲသြားၾက၏။ ယခင္ကလုိ မ႐ိုင္းစုိင္းေတာ့။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေထာင္အရာရွိမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံ သည့္အခါ ပုိၿပီးအဆင္ေျပသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။ အက်ဥ္းသားအခ်ိဳ႕သည္ ေထာင္မွ လြတ္ေျမာက္သြား သည့္အခါ လူႀကီးလူေကာင္းဆန္ဆန္ ေနထုိင္သြားၾကေလ၏။ ဤကား ဘာ၀နာ၏စြမ္းအင္ပင္တည္း။
ဘာ၀နာသည္ အက်ဥ္းသားမ်ားကိုေတာင္ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ေအာင္လုပ္ႏုိင္သည္ဆုိလွ်င္ အရပ္ ထဲမွာ ရွိသည့္ လူတုိ႔အတြက္မွာမူကား အဘယ္ဆုိဘြယ္ရာရွိပါအံ့နည္း။
လူႀကီးလူငယ္မဟူ လူမႈေရး, စီးပြားေရးစသည့္အလုပ္မ်ားကိုု လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္သည့္အခါ အလုိမက်မႈ၊ ဂနာမၿငိမ္မႈ၊ အေျပာင္းအလြဲျမန္မႈ၊ အားငယ္မႈ၊ စိတ္ညစ္မႈ၊ မထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္မႈ၊ ပတ္၀န္း က်င္တစ္ခုလုံးကုိ အဆုိးျမင္ေနမႈ၊ သည္းမခံႏုိင္မႈစသည့္ အက်င့္ဆုိး, စ႐ုိက္ဆုိးမ်ား တခါတရံ ျဖစ္ေပၚ လာတတ္ပါသည္။
ယင္းအက်င့္ဆုိးမ်ား ရွိေနသမွ်ကာလပတ္လုံး ဘ၀မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ, သာယာမႈတုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ ေတာ့ေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယင္းအက်င့္ဆုိးမ်ားကုိ ဖယ္ရွားပစ္ရေပမည္။ ဘာျဖင့္ ဖယ္ရွားမည္နည္း။ ``နည္းလမ္း´´ လုိေန၏။ ယင္းနည္းမွာ အျခားမဟုတ္၊ ဘုရားျမတ္စြာ၏ ``ဘာ၀နာ´´ တည္း ဟူေသာ နည္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။ (သတၱာနံ ၀ိသုဒၶိယာ)
ဤေနရာ၌ ဘာ၀နာဟုဆုိေသာ္ျငားလည္း ယခုဘ၀မွာပင္ သံသရာဤဘက္ကမ္းမွ ျပည္နိဗၺာန္ ဟုိဘက္ကမ္းကုိ ခ်က္ခ်င္းေရာက္ႏုိင္မည့္ ဘာ၀နာကုိ မဆုိလုိေသးပါ။ (ယင္းဘာ၀နာကိုေတာ့ ထုိထုိ ကမၼ႒ာန္းဆရာမ်ားထံ၌ နည္းခံၾကပါေတာ့)။ လူတုိ႔ေန႔စဥ္ဘ၀မွာ အလြယ္တကူ က်င့္သုံးႏုိင္ေသာ ဘာ၀နာကုိ ဆုိလိုပါသည္။ (အိမ္တြင္းဘာ၀နာဟုေျပာႏုိင္ပါသည္။) ယင္းဘာ၀နာဆုိတာ ဘာလဲ။ ဘယ္လဲ။
သမထဘာ၀နာ (သမထကမၼ႒ာန္း) ကို ဘယ္လုိအားထုတ္ရမလဲ
စိတ္ကုိ ျဖဴစင္ေအာင္, ျမင့္ျမတ္ေအာင္ အဆင့္ဆင့္ျမႇင့္တင္ေပးသည့္က်င့္စဥ္ကုိ ``ဘာ၀နာ´´ ဟုေခၚ၏။ (ဘာ၀နာႏွင့္ကမၼ႒ာန္းအတူတူပင္)။ ယင္းဘာ၀နာသည္ သမထဘာ၀နာႏွင့္ ၀ိပႆနာဘာ၀နာ ဆုိၿပီး ၂-မ်ိဳးရွိပါသည္။ သမထ ဘာ၀နာ ဆုိသည္ကား ၀င္ေလထြက္ေလ(အာနာပါန) စသည့္ အာ႐ုံတစ္ခုခုကို စိတ္တည္ၿငိမ္မႈႈ ``သမာဓိ´´ ရရွိေအာင္ တစုိက္မတ္မတ္ ရႈတ္မွတ္ျခင္းပင္တည္း။
မည့္သည့္အာ႐ုံကုိပဲ ႐ႈ႐ႈ (ဗုဒၶါႏုႆတိ - ဘုရားဂုဏ္ကိုပဲ အာ႐ုံျပဳျပဳ၊ ေမတၱာ - လူနတ္ တိရစၧာန္မ်ားအား ေမတၱာကိုပဲ ပုိ႔ပို႔) တည္ၿငိမ္မႈ သမာဓိရဖုိ႔သာ အဓိကျဖစ္၏။ ယင္းသုိ႔တည္ၿငိမ္ေနလွ်င္ အကုသုိလ္ တရားဆုိးမ်ား ျဖစ္ခြင့္မရွိေတာ့။ ယင္းသုိ႔ျဖစ္ခြင့္ မရွိလွ်င္ စိတ္သည္ ၿငိမ္းေအးေန၏။ ထုိသုိ႔ ၿငိမ္းေအး ေစတတ္ေသာနည္းကုိပင္ ``သမထ´´ဟုေခၚရ ေပသည္။
``ဦးဇင္းဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ ဘာ၀နာကို ဘယ္လုိ ႐ႈမွတ္ရသလဲဆုိတာကို သိခ်င္တာနဲ႔ တရားစာအုပ္ေတြကို ဖတ္တယ္၊ ဆရာေတာ္ေပါင္းေျမာက္ျမားစြာရဲ႕ တရားေတာ္ေတြကို နာတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ေယာင္၀ါး၀ါး ျဖစ္ေနတယ္၊ အတိအက် ေကာက္ခ်က္ခ်လုိ႔မရဘူးျဖစ္ေနတယ္၊ ဟုိ ဆရာေတာ္က တစ္မ်ိဳးေရးလုိက္ ဒီဆရာေတာ္က တစ္မ်ိဳးေဟာလုိက္နဲ႔ဆုိေတာ့ အယူအဆေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ေနတယ္ဘုရား၊ ဒီေတာ့ ဘာ၀နာကုိ ဘယ္လုိ႐ႈမွတ္ရမလဲဆုိတာကုိ ရွင္းရွင္း လင္းလင္း မသိဘူးျဖစ္ေနတယ္ဘုရား´´ဟု တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က သူ၏ ခံစားခ်က္ကုိ မိမိအား ေလွ်ာက္ထားေလ၏။
သူေျပာသည့္စကားမွာ သဘာ၀က်လွ၏။ လူမမည္ကေလးတစ္ေယာက္အဖို႔ အလြန္ႀကီးက်ယ္ ခန္းနားေသာ ေစ်းႀကီးထဲသုိ႔ေရာက္သြားေသာအခါ ဘယ္နားေရာက္လုိ႔ ေရာက္မွန္းမသိ၊ ကုိယ္ လုိခ်င္သည့္ ပစၥည္း ဘယ္နားမွာ ရွိလုိ႔ရွိမွန္းမသိ ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ တရားကို စိတ္၀င္စားကာစ လူငယ္ လူရြယ္တစ္ေယာက္အဖုိ႔ ပိဋကတ္စာေပက်မ္းဂန္ႀကီးမ်ား၊ သုတၱန္တရားေတာ္မ်ားကို ေလ့လာ ဖတ္႐ႈ နာယူေသာအခါ ကမၼ႒ာန္း, ဘာ၀နာ, သမထ, ၀ိပႆနာ, သတိပ႒ာန္ ဆုိသည့္စကားလုံးမ်ား၏ အဓိပၸါယ္ကို ဘယ္လုိမွတ္လုိ႔ မွတ္ရမွန္းမသိ၊ တရားကုိ ဘယ္လုိ အားထုတ္လုိ႔အားထုတ္ရမွန္းမသိ၊ ျဖစ္ကုန္ေတာ့ သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ လယ္တီဆရာေတာ္စေသာ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားသည့္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ တရား ႐ႈမွတ္ပုံနည္းမ်ားကုိ အေျခခံကာ လူငယ္လူရြယ္မ်ားအား ရည္ရြယ္၍ ေန႔စဥ္ဘ၀မွာ က်င့္သုံးႏုိင္ေသာ ဘာ၀နာ႐ႈမွတ္ပုံကုိ တင္ျပလုိက္ပါသည္။
ဘာ၀နာကုိပြားမ်ားအားထုတ္ေသာ (သို႔မဟုတ္) ကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္းေသာသူသည္ ထုိင္ျခင္း၊ သြားျခင္း၊ ရပ္ျခင္း၊ ေလ်ာင္းအိပ္ျခင္းတည္းဟူေသာ ဣရိယာပုထ္ (မွ်တေအာင္ေနနည္း) ၄-မ်ိဳး တုိ႔တြင္ မိမိတုိ႔ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သလုိ ႐ႈမွတ္ႏုိင္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ တရားစခန္းပြဲ၌ကား စုေပါင္း၍ အားထုတ္သည့္အတြက္ ထုိင္၍ အားထုတ္ျခင္းသည္သာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ပါသည္။
သမထကုိ အားထုတ္ေသာသူသည္ ေရွးဦးစြာ ခါးကိုေျဖာင့္ေျဖာင့္ထားၿပီး ထုိင္ပါ။ (အိပ္ရာေပၚ ၌ လွဲေလ်ာင္း၍လည္း ႐ႈမွတ္ႏုိ္င္၏။) ထုိ႔ေနာက္မွ - - -
• မိမိ၏စိတ္ကုိ ႏွာသီးဖ်ားျဖစ္ေစ၊ ႏႈတ္ခမ္းဖ်ား၌ျဖစ္ေစ ခုိင္ၿမဲစြာကပ္ထားၿပီး ၀င္ေလ ထြက္ေလကုိ အာ႐ုံျပဳပါ။
• ၀င္ေလထြက္ေလကို မွန္မွန္႐ွဴပါ။ ၀င္လာၿပီ ထြက္သြားၿပီဟုႏႈတ္က ဆုိစရာမလုိပါ။
• အျခားမည္သည့္အာ႐ုံအေပၚမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ စိတ္မေရာက္ေစဘဲ ၀င္တုိင္းထြက္တုိင္း သိေအာင္ ႐ႈမွတ္ပါ။
• ႏွာသီးဖ်ား (သုိ႔) ႏႈတ္ခမ္းဖ်ား၌ ၀င္ေလထြက္ေလ ထိထိေနတာကို သိသိေနပါ။
• ေညာင္းလည္းမျပင္ ယားလည္းမကုတ္ပဲ နာရီ၀က္၊ တစ္နာရီစသည္ျဖင့္ မိမိသတ္မွတ္ ထားသည့္ အခ်ိန္ကာလထိ ႐ႈမွတ္ပါ။
အခ်ိန္ၾကာၾကာ ႐ႈမွတ္သည့္အခါ စတင္အားထုတ္ခါစထက္ စိတ္ တည္ၿငိမ္မႈ ပုိ၍ပုိ၍ ရွိလာ၏။ စိတ္ကလည္း ပုိ၍ထက္သန္လာေလ၏။ ထုိကဲ့သုိ႔ အရွိန္ရလာလွ်င္ -
• မိမိ၏စိတ္ကုိ သတိကပ္ၿပီး ၀င္ေလထြက္ေလကုိ တစ္ႀကိမ္မွ် မလြတ္ေစရေအာင္ ဂ႐ုတစုိက္ ႐ႈမွတ္ပါ။
ယင္းသုိ႔အားထုတ္ပါက ၀င္ေလထြက္ေလသည္ သိမ္ေမြ႕သည္ထက္ သိမ္ေမြ႕လာပါလိမ့္မည္။ အသက္႐ွဴလုိ႔႐ွဴမွန္း မသိေလာက္ေအာင္ကုိ ျဖစ္တတ္ပါသည္။ ထုိသမာဓိမ်ိဳးရရွိပါက အလြန္ၿငိမ္းခ်မ္း ေသာ ခံစားမႈမ်ိဳးကုိ ရႏုိင္ပါသည္။
၁၀-ရက္တရားစခန္း၀င္သည့္ ဘာသာျခားတစ္ေယာက္က ``ႏွာသီး၀မွာ စိတ္ကေလး ၿငိမ္ေန ဘုိ႔ဆုိတာဟာ အေျပာလြယ္သေလာက္ အလုပ္ခက္ပါတယ္၊ အေတြးေတြဟာ ေရာက္ေရာက္ လာတယ္၊ အမွတ္ရတာေတြ, ေမွ်ာ္လင့္တာေတြ ၀င္လာပါတယ္၊ ၃-ရက္ေလာက္ၾကာမွ သတိျမဲလာ တယ္၊ အေတြးေတြဟာ တိမ္ေတြလုိပဲ လြင့္သြားပါတယ္၊ သိမ္ေမြ႕ႏူးည႔ံတဲ့ ၀င္ေလ ထြက္ေလကို သိလာပါတယ္´´ဟု သူ႔အေတြ႕အႀကဳံကုိ ေျပာျပေလ၏။
တခ်ိဳ႕ ဇြဲေကာင္းေသာ သူမ်ားကား ၃-နာရီ၊ ၄-နာရီထိ မရပ္မနား ႐ႈမွတ္ၾကပါသည္။ အခ်ိန္ ကာလမွာ မိမိတုိ႔ သတ္မွတ္သည့္အေပၚမွာ မူတည္ပါသည္။ တခ်ိဳ႕ကမၼ႒ာန္းဆရာမ်ားက ၅-ရက္, ၇-ရက္, ၁၀-ရက္ တရားစခန္းမ်ား၌ သင့္ေလ်ာ္သလုိ ၃-ရက္ ၄-ရက္ ေလာက္ထိ သမထ သက္သက္ ကိုသာ အားထုတ္ခိုင္းပါသည္။ သမာဓိအားေကာင္းဖုိ႔ အတြက္ပင္တည္း။ သဘာ၀က်လွ၏။ မိမိတုိ႔ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သလုိ ျပဳလုပ္ႏုိင္ပါသည္။ ပါရမီႏုေသာသူမ်ားကား သမာဓိအားေကာင္းဖုိ႔အတြက္ သမထကို အခ်ိန္ၾကာၾကာ အားထုတ္သင့္ေပသည္။ ဘာ့ေၾကာင့္နည္း။ သမာဓိအားေကာင္းမွသာလွ်င္ ၀ိပႆနာ႐ႈမွတ္သည့္အခါ ပို၍ လြယ္ကူမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။
မည္သုိ႔ျဖစ္ေစ၊ သမထ႐ႈမွတ္သည့္အတြက္ မေကာင္းသည့္စိတ္မ်ား ျဖစ္ခ်င္သလုိ ျဖစ္ခြင့္ မရွိသည္ကေတာ့ ေသခ်ာလွ၏။ အဆက္မျပတ္႐ႈမွတ္ေနသည့္အတြက္ အကုသိုလ္စိတ္မ်ား ေသာင္း ၾကမ္းခ်င္သေလာက္ ေသာင္းၾကမ္းခြင့္မရေတာ့ရကား စိတ္ေအးၿငိမ္းမႈ ရရွိႏုိင္သည္မွာ ေျပာဘြယ္ မလုိေတာ့ေပ။
ဒကာတစ္ေယာက္က ဘာ၀နာ႐ႈမွတ္လုိက္သည့္အတြက္ ရရွိသည့္အက်ိဳးတရားကို ဤသုိ႔ ေျပာျပ၏။ `` ခ်မ္းသာသုခဆုိတာ မိမိကိုယ္ထဲမွာ ရွိတယ္ဆုိတာကို သိလာပါတယ္´´ဟူ၏။
(ဤေနရာ၌ သမထကမၼ႒ာန္းနည္းေပါင္း ၄၀- ထဲမွ အသုံးမ်ားေသာ ``အာနာပါန´´ဟုေခၚတြင္ေသာ ၀င္ေလထြက္ေလ ကုိသာ တင္ျပထား၏။ ဘုရားအဆူဆူတုိ႔သည္လည္း ဤအာနာပါနျဖင့္ စ်ာန္ရေအာင္ အားထုတ္ၿပီးမွ မဂ္ဖုိလ္ရေအာင္ အားထုတ္ၾကပါသည္။)
၀ိပႆနာဘာ၀နာ (၀ိပႆနာကမၼ႒ာန္း) ကို ဘယ္လုိအားထုတ္ရမလဲ
´´၀ိပႆနာဆုိတာ အရွိကုိအရွိအတုိင္း, အမွန္ကို အမွန္အတုိင္း ေတြ႕ျမင္သိရွိေစနုိင္တဲ့ ဉာဏ္မ်က္စိပဲ ျဖစ္ပါတယ္´´။ (ဆရာႀကီးဂုိအင္ဂါ)
``ကၽြန္ေတာ္ လူေတြကို မယုံၾကည္ဘူး၊ လူေတြက ကၽြန္ေတာ္ကို ေကာင္းေကာင္း မဆက္ ဆံဘူး၊ ဒီေတာ့ လူေတြကုိ မုန္းတယ္၊ ကၽြန္ေတာ့္ဆီမွာ ဗုံးတစ္လုံးသာ ရွိမယ္ဆုိရင္ သူတုိ႔ထဲမွာ ပစ္ထည့္လုိက္ခ်င္တယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တရားမထုိင္ခင္က ျဖစ္တဲ့စိတ္ပါ၊ အခု ကၽြန္ေတာ္ တရား႐ႈမွတ္ လုိက္ေတာ့ အဲဒီစိတ္ေတြ ေလ်ာ့သြားတယ္၊ ဘာ၀နာဟာ အဒီလုိေလာက္မုန္းတီးျခင္း မလုိတမာ ျဖစ္ျခင္းစတဲ့ စိတ္ေတြကေန ေ၀းရာကုိ တေျဖးေျဖးနဲ႔ ေခၚေခၚသြားပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ တရား အားထုတ္မႈဟာ ဘ၀ရဲ႕ ေနနည္းတစ္ခုပါ´´တဲ့။ (တပည့္ ေယာဂီ)
သမထကုိ ႐ႈမွတ္ပြားမ်ားေသာသူသည္ သမာဓိ (စိတ္တည္ၿငိမ္မႈ) ရရွိလာ၏။ ထုိအခါ ၀ိပႆနာကို ေျပာင္း၍ ႐ႈမွတ္ရေတာ့မည္။ မည္မွ်ေလာက္ သမာဓိ (တည္ၿငိမ္မႈ) ရွိရမည္ဟု သတ္မွတ္ခ်က္ မရွိ။ မိမိႀကိဳက္ႏွစ္သက္သည့္ အတုိင္းပင္တည္း။
သမထဆုိသည္ကား စိတ္တည္ၿငိမ္မႈရေအာင္ အာ႐ုံတစ္ခုခုအေပၚမွာ စိုက္ၿပီး ႐ႈမွတ္ရပါသည္။ ၀ိပႆနာဆုိသည္ကား ႐ုပ္ႏွင့္ နာမ္(စိတ္)တုိ႔၏ ျဖစ္ေပၚၿပီး ပ်က္, ပ်က္သြားသည့္ သေဘာကို ႐ႈမွတ္ ရေပသည္။ (႐ုပ္ဆုိသည္ကား မသိတတ္သည့္သေဘာတည္း။ ေျမေရေလမီး၊ ကိုယ္၊ ၀င္ေလ ထြက္ေလစသည့္ အရာ၀တၱဳမ်ား။ နာမ္ဆုိသည္ကား- သိတတ္ေသာ သေဘာတည္း။ စိတ္ႏွင့္ ေ၀ဒနာ ေလာဘ ေဒါသ သဒၶါ ပညာစသည့္ တရားမ်ား။)
ေနာက္တစ္မ်ိဳးမွတ္ရန္ကား သမထဆုိသည္မွာ တစ္ေနရာတည္းမွာ စုိက္ၿပီး ႐ႈမွတ္ရ၏။ ၀ိပႆနာဆုိသည္မွာ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလုံးကို ျဖန္႔က်က္ၿပီး ႐ႈမွတ္ရ၏။
အလြန္အေလးဂ႐ုျပဳထုိက္ေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၀ိပႆနာ႐ႈနည္းကုိ ေလ့လာၾကည့္ သည့္အခါ မိမိအႀကိဳက္ ၂-နည္း ေတြ႕ရပါသည္။ အျခားေသာနည္းမ်ားလည္းရွိေသး၏။ ထုိထုိ က်မ္းဂန္မ်ား၌ ၾကည့္ၾကပါေတာ့။ ယင္း ၂-နည္းမွာ - - -
၁။ ``ျမင္ရင္ ျမင္တယ္၊ ၾကားရင္ၾကားတယ္´´ဟု စသည္အားျဖင့္ ေပၚလာသမွ်အာ႐ုံကုိ ႐ႈမွတ္ျခင္း၊
၂။ ငယ္ထိပ္မွ စတင္ကာ တေျဖးေျဖးနဲ႔ တစ္ကိုယ္လုံးကုိ ျဖန္႔က်က္႐ႈမွတ္ျခင္းတုိ႔ျဖစ္ပါသည္။
အမွတ္ (၁)နည္းအရ ၀ိပႆနာကုို အားထုတ္ေသာသူသည္ - - -
• မိမိ၏စိတ္ကုိ သတိကပ္ၿပီး ၀င္ေလထြက္ေလအာ႐ုံျပဳပါ၊ အာ႐ုံေပၚမွာ စိတ္တည္ၿငိမ္မႈ ရွိေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး အားထုတ္ပါ။
• စိတ္တည္ၿငိမ္မႈ သမာဓိရလာေသာအခါ ခႏၶာကုိယ္ေပၚမွာ စိတ္ကုိ ျဖန္႔က်က္ၿပီး ထင္ရွားသည့္အာ႐ုံကို မျမဲသည့္သေဘာျဖင့္တင္ၿပီး ႐ႈမွတ္ပါ။ ေ၀ဒနာထင္ရွားလွ်င္ ေ၀ဒနာကို ႐ႈပါ၊ ေဒါသထင္ရွားလွ်င္ ေဒါသကို ႐ႈပါ။ ထင္ရွားသည့္ အာ႐ုံတစ္ခုခုကို ႐ႈမွတ္ပါ။
• နာက်င္မႈစေသာ ေ၀ဒနာမ်ား (နာမ္) ေပၚလာလွ်င္ ``နာလွ်င္ နာတယ္၊ က်င္လွ်င္ က်င္တယ္´´ ဟု သတိျဖင့္ စုိက္ၿပီး ႐ႈမွတ္ပါ။
• စိတ္က ဟုိဟုိဒီဒီ ၾကံစည္ေတြးေတာမိလွ်င္လည္း ထုိစိတ္ (နာမ္တရား) ကုိ စုိက္၍ ႐ႈမွတ္ရမည္။ စိတ္ကူးလွ်င္ ``စိတ္ကူးတယ္´´၊ ၾကံလွ်င္ ``ၾကံတယ္´´ဟု ႐ႈမွတ္ပါ။
• ထုိသုိ႔ ႐ႈမွတ္ေနစဥ္ အသံ(႐ုပ္တရား) ၾကားလွ်င္ ``ၾကားတယ္၊ၾကားတယ္´´ဟု သတိျဖင့္ မွတ္ပါ။ သမာဓိအားေကာင္းေကာင္းႏွင့္ မွတ္လွ်င္ ၾကားရသည့္အသံ မၿမဲဆုိ သည္ကုိ သိလာပါလိမ့္မည္။
• အသံေနာက္ကုိ စိတ္က မလုိက္မိေအာင္ သတိထားပါ။ ၾကားကာမွ်ပဲ ႐ႈမွတ္ပါ။
• သြားတဲ့အခါမွာလည္း ``သြားတယ္´´၊ ရပ္တဲ့အခါမွာလည္း ``ရပ္တယ္´´၊ ထုိင္တဲ့ အခါမွာလည္း ``ထုိင္တယ္´´ဟု မိမိလႈပ္ရွားတုိင္း ႐ႈမွတ္ပါ။ စားရင္းေသာက္ရင္းႏွင့္ လည္း ``စားတယ္၊ ေသာက္တယ္´´ဟု ႐ႈမွတ္ပါႏုိင္ပါသည္။
အလုပ္ေပးတရားေခြတစ္ခု၌ တရားျပဆရာေတာ္ႀကီးက ေယာဂီ(တရားအားထုတ္သူ)မ်ားအား ဤကဲ့သုိ႔ လမ္းညႊန္ထား၏။
``လုိရင္းအႏွစ္ခ်ဳပ္မွာ ကုိယ္အမူအရာ (႐ုပ္တရား) ျဖစ္တုိင္း, စိတ္ခံစားမႈျဖစ္တိုင္း ထင္ရွားသည့္ အာ႐ုံတစ္ခုခုကို သတိျဖင့္ ႐ႈမွတ္ေနဖုိ႔ပါပဲ၊ သမာဓိအားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ႐ႈမွတ္လွ်င္ ျဖစ္ေပၚၿပီး ေပ်ာက္ ေပ်ာက္သြားသည့္ ႐ုပ္, စိတ္တုိ႔ကို အလုိလုိ သိျမင္လာပါတယ္၊ ႐ုပ္တရားဟာ ေရျမႇဳပ္, ေရပြက္မ်ားလုိ ေပ်ာက္ပ်က္သြားတာကို စိတ္ထဲမွာ ထင္ျမင္လာပါတယ္၊ ျဖစ္ေပၚၿပီး ေပ်ာက္ ပ်က္ေနသည့္ သေဘာကုိ မျမင္လွ်င္လည္း ဆက္အားထုတ္ပါ၊ သမာဓိအားနည္းလုိ႔ မျမင္တာပါ၊ သမာဓိအား ေကာင္းလာလွ်င္ ျမင္လာပါလိမ့္မည္´´ဟူ၍ မိန္႔ေတာ္မူထားသည္မွာ မွတ္သားဖြယ္ ေကာင္းလွ၏။
``အမွတ္ (၂)နည္းအရ ငယ္ထိပ္မွ စတင္ကာ တေျဖးေျဖးနဲ႔ တစ္ကိုယ္လုံးကုိ ျဖန္႔က်က္ၿပီး ႐ႈမွတ္ပုံ´´ကုိေတာ့ ပို၍နားလည္, သေဘာေပါက္လြယ္ေအာင္ ဆရာေတာ္တစ္ပါး၏ ကုိယ္ေတြ႕ ႐ႈမွတ္နည္းကုိ တင္ျပလုိက္ပါ၏။
• ``ေရွးဦးစြာ ၀င္ေလထြက္ေလကုိ သတိကပ္ၿပီး ႐ႈမွတ္ပါတယ္။ သမာဓိရလာတဲ့အခါမွာ ႏွာသီး၀မွာ တလႈပ္လႈပ္တရြရြ ျဖစ္လာပါတယ္၊ ပုရြက္ဆိတ္ေလးမ်ား တက္လာသလုိ ခံစားရပါတယ္၊ အဲဒီသေဘာေလးကေတာ့ အခုမွတ္ အခုေတြ႕ပါတယ္၊ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့ အားထုတ္ေနက်, ႐ႈမွတ္ေနက် ျဖစ္လုိ႔ပါ။´´
• ``အဲဒီအခ်ိန္မွာ ႐ႈမွတ္စိတ္ကုိ ငယ္ထိပ္ေပၚကို တင္လုိက္ပါတယ္၊ ငယ္ထိပ္ေပၚမွာ ပူမႈ ေအးမႈ ေလးေတြ ထင္ထင္ရွားရွားျဖစ္ေပၚလာတယ္၊ ရံဖန္ရံခါမွာ တလႈပ္လႈပ္ တရြရြနဲ႔ ယားယံမႈေလးေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။ တခါတရံမွာလည္း တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ ခံစား ရပါတယ္´´။
• ``စိတ္စုိက္ၿပီး မၿမဲတဲ့သေဘာကုိ ႐ႈမွတ္လုိက္တဲ့အခါမွာ ငယ္ထိပ္တ၀ိုက္မွာ ျဖစ္ေပၚ လာၿပီး ေပ်ာက္ပ်က္သြားတဲ့ ႐ုပ္မႈန္ေလးေတြကို ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္လာပါတယ္၊ ေရျပင္ကုိ တုတ္ႏွင့္ ႐ုိက္ပုတ္လာသည့္ အခါ ေရမ်ားျဖာထြက္သကဲ့သုိ႔ ႐ုပ္ကလာပ္, ႐ုပ္မႈန္ေလးမ်ား အလႊာလုိက္ အလႊာလုိက္ ပ်က္စီးသြားတာကုိ မ်က္လုံးျဖင့္ ျမင္ရသလုိ ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္ေတြ႕ရပါတယ္။´´
• ``အဲဒီကေနတဆင့္ ခႏၶာကုိယ္တစ္ခုလုံးမွာ ဘယ္မွာပဲ ၾကည့္လုိက္လုိက္၊ လက္ကုိပဲ ၾကည့္ၾကည့္၊ ေျခေထာက္ကိုပဲၾကည့္ၾကည့္ ႐ုပ္ကလာပ္, ႐ုပ္မႈန္ေလးမ်ား တဖြားဖြားနဲ႔ ျဖစ္ေပၚၿပီး ေပ်ာက္ပ်က္သြားတာကို စိတ္ထဲမွာ ျမင္ေတြ႕ရပါတယ္း။´´
• ``ၿပီးေတာ့ စိတ္ကို စိုက္ၾကည့္လုိက္ရင္လည္း ေရွးစိတ္က ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားလုိက္၊ ေနာက္စိတ္က ေပၚေပၚလာလုိက္၊ အဲဒီေပၚတဲ့စိတ္က ေပ်ာက္သြားရင္လည္း ေနာက္ ေနာက္စိတ္က ေပၚလာျပန္ေရာ၊ အဲဒီလုိနဲ႔ စိတ္အစဥ္အတန္းႀကီးဟာ ေပၚလုိက္ ေပ်ာက္လုိက္ ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္၊ ဒါဟာ အနိစၥလကၡဏာကို လက္ေတြ႕ ျမင့္ေတြ႔ ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္´´။
ဤကား လက္ေတြ႕အားထုတ္ေနသည့္ဆရာေတာ္က မိမိကုိ ေျပာျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထုိဆရာ ေတာ္သည္ အခု ၾသစေတးလ်ႏုိင္ငံ၌ သာသနာျပဳလ်က္ရွိ၏။ မိမိသည္ တရားစခန္းပြဲ ၂-ႀကိမ္ ၀င္ဖူးပါသည္။ အမွန္အတုိင္း၀န္ခံရလွ်င္ ထိုဆရာေတာ္ကဲ့သုိ႔ အနိစၥလကၡဏာကို ေကာင္းေကာင္း မျမင္ခဲ့ရပါ၊ ယင္းသုိ႔မျမင္ျခင္းမွာ သမာဓိအား နည္းေသာေၾကာင့္တည္း။
တရား႐ႈမွတ္ရသည္မွာ မလြယ္ကူလွ။ မိမိစိတ္ကုိ ၀င္ေလထြက္ေလအေပၚမွာ တင္လုိက္ လွ်င္ပင္ အေတြးမ်ားက တသီတတန္းႀကီး အလွ်ိဳအလွ်ိဳေပၚထြက္လာပါေတာ့သည္။ စိတ္ တည္ၿငိမ္မႈ ရဖုိ႔ကုိပင္ မနည္း ႀကိဳးစားရေပသည္။ ထုိသို႔ၾကိဳးစားျခင္းျဖင့္ စိတ္၏တည္ၿငိမ္မႈကိုရရွိႏုိင္ပါသည္။
၀ိပႆနာ႐ႈမွတ္ေသာသူသည္ ႐ုပ္, စိတ္တုိ႔၏ ျဖစ္ေပၚၿပီး ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားသည့္ သေဘာ ကို ထင္ထင္ရွားရွား မျမင္ရေသာ္လည္း စိတ္တည္ၿငိမ္မႈကေတာ့ ထုိက္သေလာက္ ျဖစ္ေနပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အလိုမက်မႈ, ေၾကာင့္ၾကမႈစေသာ အေပၚယံ စိတ္အညစ္အေၾကးမ်ား ၀င္ေရာက္ခြင့္ မရွိ ေတာ့ပါ။ ဤကား လက္ငင္းရႏုိင္ေသာအက်ိဳးတရားတည္း။ (သတိပ႒ာန္ဆုိသည္မွာလည္း ၀ိပႆနာ ပင္တည္း၊ အတူတူပင္။)


ဘာ့ေၾကာင့္ ဘာ၀နာကုိ ပြားမ်ားရသလဲ

႐ုပ္ခႏၶာကုိယ္ႀကီးသည္ အစားအစာတည္းဟူေသာ အာဟာရလုိအပ္သကဲ့သို႔ စိတ္သည္လည္း အာဟာရလုိအပ္ေပသည္။ စိတ္ထဲ၌ ပူပန္မႈ ေၾကာင့္ၾကမႈ အလုိမက်မႈ မနာလုိမႈ ၀န္တုိမႈ အလုိ ရမက္ၾကီးမႈ မသိနားမလည္မႈစသည္တုိ႔ လြန္လြန္ကဲကဲျဖစ္ေနလွ်င္ စိတ္သည္ ပင္ပန္း ဆင္းရဲေန၏။ ယင္းပန္းဆင္းရဲမႈကုိ ``စိတ္၏ဖိစီးမႈ´´ဟုေျပာၾက၏။
``စိတ္ပ်ိဳေတာ့ ကုိယ္ႏု စိတ္ေထာင္းေတာ့ကိုယ္ေၾက´´ ဆုိသည့္အတုိင္း ယင္းသုိ႔ စိတ္ ဖိစီးမႈ မ်ားေနလွ်င္ ေနလုိ႔ထုိင္လုိ႔မေကာင္းေတာ့။ အခန္႔မသင့္လွ်င္ ေရာဂါမ်ားပင္ ၀င္ေရာက္ႏုိင္၏။ တခ်ိဳ႕ ဆုိလွ်င္ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ား လြန္ကဲေနသည့္အတြက္ လုံး၀ အိပ္လုိ႔မရ။ သမထ (သုိ႔) ၀ိပႆနာကိုသာ အားထုတ္လုိက္စမ္းပါ။ လုံး၀ အဆင္ေျပသြားႏုိင္ပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ား က်ဆင္းဖုိ႔အတြက္ စိတ္၏အာဟာရသဖြယ္ျဖစ္ေသာ သမထ (သုိ႔) ၀ိပႆနာကိုသာ တတ္စြမ္းသမွ် အားထုတ္သင့္လွေပသည္။ ေဆးသိပၸံပညာရွင္မ်ားက စိတ္ဖိစီးမႈ က်ဆင္းဖုိ႔အတြက္ ဘာ၀နာကို ပြားမ်ားအားထုတ္သင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳထား၏။
အထူးကုဆရာ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာျမင့္ေဆြက ``သူ႔မွာေရာဂါျဖစ္စဥ္ ဒုကၡေ၀ဒနာ၏ဒဏ္ကုိ အလူးအလွိမ့္ခံခဲ့ရေၾကာင္း၊ အလြန္ျပင္းထန္ေသာ ထိုဒုကၡေ၀ဒနာကုိ ဘာ၀နာျဖင့္ ခုခံခဲ့ရေၾကာင္း၊ ဘာ၀နာသာ ပြားမ်ားမႈမရွိလွ်င္ အခုလုိ အသက္ရွည္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ လူမႈဒုကၡေတြကို ခံႏုိင္ရည္ရွိဖုိ႔အတြက္ တစ္ရက္လွ်င္ ၁-နာရီ၀န္းက်င္ေလာက္ ဘာ၀နာကုိ အားထုတ္သင့္ေၾကာင္း´´ စသည္ျဖင့္ မဟာစည္ဆရာေတာ္၏ ေဟာတရားစာအုပ္နိဒါန္း၌ သူကိုယ္တုိင္ ေရးသားတုိက္တြန္း ခဲ့ပါသည္။
သမထ (သုိ႔) ၀ိပႆနာကို ႐ႈမွတ္စဥ္အတြင္း၌ စုိးရိမ္မႈ ေၾကာင့္ၾကမႈ ပူပန္မႈတုိ႔ မရွိေတာ့ရကား စိတ္၏ တည္ၿငိမ္မႈ, ၿငိမ္းေအးမႈကုိလည္း အျပည့္အ၀ ရရွိႏုိင္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကဓမ္တုိ႔၏ ထုိးႏွက္မႈကုိလည္း ခုခံႏုိင္စြမ္းရွိပါသည္။
ေနာက္ၿပီး မိမိစိတ္၏ အေၾကာင္းကုိလည္း ပုိ၍သိျမင္လာပါသည္။ ကုိယ့္စိတ္အေၾကာင္း ကိုယ္ သိမွလည္း ျပင္လုိ႔ရမည္ျဖစ္ပါ၏။ တခ်ိဳ႕ဆုိလွ်င္ တရား႐ႈမွတ္ၿပီးေနာက္ မိမိ၏အမွားမ်ားကုိ သိရွိၿပီး ကိုယ္ျပစ္မွားမိခဲ့သူမ်ားကုိ ခြင့္လႊတ္ဖုိ႔ပင္ တကူးတက သြား၍ ေတာင္းပန္ၾက၏။ ဤသည္တုိ႔ကား မ်က္ေမွာက္ဘ၀၌ ဘာ၀နာ၏ လက္ေတြ႕အသုံး၀င္ပုံတုိ႔ပင္တည္း။
လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ကေတာ့ ေျပာ၏။ ``တရား႐ႈမွတ္လုိက္သည့္အတြက္ ကုိယ္ ဘာ လုပ္ရမယ္, ဘာလုပ္သင့္တယ္ဆုိတဲ့ အေျဖကုိ ရလာပါတယ္´´ဟူ၏။
ထုိ႔အျပင္ ဘာ၀နာ႐ႈမွတ္ျခင္းေၾကာင့္ မ်က္ေမွာက္ဘ၀၌ စ်ာန္, မဂ္, ဖုိလ္မ်ားကို မရရွိေတာင္ ေနာက္ေနာင္ဘ၀မ်ား၌ အလြယ္တကူ ရရွိႏုိင္ပါသည္။ ဤကား ဘာ၀နာ႐ႈမွတ္ျခင္းေၾကာင့္ ရရွိႏုိင္ သည့္အက်ိဳးတရားမ်ားျဖစ္ပါသည္။
ဘာႏွင့္ပစ္ပစ္ ပစ္မွတ္မွန္ဖုိ႔က အေရးႀကီးပါတယ္
လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္က ``ဘာ၀နာကို ၁-နာရီေလာက္ပဲ ႐ႈမွတ္ခ်င္သည္ဆုိလွ်င္ သမထႏွင့္ ၀ိပႆနာကို ဘယ္လုိ အခ်ိန္ခြဲျခားၿပီး ႐ႈမွတ္ရမည္လဲ´´ဟု ေမး၏။
တခ်ိဳ႕ကား ၁-နာရီဆုိသည့္အခ်ိန္သည္ အလြန္တိုေတာင္းသည့္အတြက္ ``သမာဓိျဖစ္ဖုိ႔ အေရးႀကီးတယ္´´ဆုိၿပီး ``သမထ´´သက္သက္ကိုသာ ႐ႈမွတ္၏။ သမထဆုိၿပီး အထင္မေသးသင့္။ အက်ိဳးေက်းဇူးကား ကုန္ႏုိင္ဘြယ္မရွိ။ ဘာ၀နာအလုပ္ မဆုိးထားဘိ၊ ေန႔စဥ္ျပဳလုပ္ေနရသည့္ အလုပ္ ကိစၥမ်ားမွာေတာင္ စိတ္တည္ၿငိမ္မႈ(သမာဓိ) ရွိဖုိ႔ လုိအပ္၏။ စိတ္မတည္ၿငိမ္လွ်င္ အမွားအမွား အယြင္း ယြင္းျဖစ္ကုန္ေတာ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သမထသည္ အလြန္အေရးႀကီးလွပါသည္။
ဘုရားျမတ္စြာ၏ အေရးႀကီးဆုံးျဖစ္သည့္ ``သီလ သမာဓိ ပညာ´´ဟူေသာ က်င့္စဥ္ သုံးမ်ိဳးတြင္ သမာဓိ (သမထ) က်င့္စဥ္သည္ ဒုတိယက်င့္စဥ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သမထကုိ အခ်ိန္ ရသေလာက္ အားထုတ္သင့္၏။ သမထအေရးႀကီးပုံကုိ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးက ေအာက္ပါအတုိင္း အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေရးေတာ္မူထား၏။
Sometimes, when we find it difficult to concentrate the mind by means of vipassana meditation, we have to use samatha for some time so that we can concentrate our mind well on the object of meditation. Having attained deep concentration of the mind, we return to vipassana and observe whatever arises in body and mind as it really occurs.
``တခါတရံ ၀ိပႆနာကုိ႐ႈမွတ္သည့္အခါ ဘယ္လုိမွ ႐ႈမွတ္လုိ႔ မရ၊ ထုိအခါ သမထကို ႐ႈမွတ္ရ၏၊ သမထကို ႐ႈလုိက္ေတာ့မွ စိတ္သည္ သမာဓိရလာၿပီး တည္ၿငိမ္လာ၏၊ စိတ္တည္ၿငိမ္မွ ၀ိပႆနာကို ျပန္လည္႐ႈမွတ္ရပါသည္။´´(ဘာသာျပန္)
တခ်ိဳ႕သမာဓိအားေကာင္းသူမ်ားကေတာ့ ၀ိပႆနာကုိပဲ အားထုတ္ၾက၏။ ၀ိပႆနာဟု ဆုိေသာ္လည္း သမာဓိ (သမထ)ကေတာ့ ပါ၀င္ရေပသည္သာ။ ၀ိပႆနာဘာ၀နာမွာ ``ဉာဏ္ ပညာက ေခါင္းေဆာင္၊ သတိ သမာဓိတုိ႔က ေနာက္လုိက္´´ဆုိသည္ကုိ ေမ့မပစ္ပါနဲ႔။ ဘာကုိပဲ မွတ္မွတ္ မွတ္ေကာင္းဖုိ႔ပဲ အေရးႀကီးပါသည္။
တခ်ိဳ႕လူမ်ားက အခ်ိန္ ၁-နာရီအတြင္းမွာ သမထကို နာရီ၀က္၊ ၀ိပႆနာကုိ နာရီ၀က္ ဟုခြဲျခားၿပီးလည္း ႐ႈမွတ္ၾက၏။ မည္သုိ႔ မွတ္မွတ္ ဘာ၀နာပင္တည္း။ သမထႏွင့္ ၀ိပႆနာကို တစ္ခုစီ အခ်ိန္သတ္မွတ္ဖုိ႔ရန္ အေရးမႀကီးပါ။ မိမိဆႏၵအေပၚမွာမူတည္ပါသည္။ အဓိက ပန္းတုိင္မွာ ယုတ္မာ သည့္စိတ္, ေသးသိမ္သည့္စိတ္, ၾကမ္းတမ္းသည့္စိတ္, ရုိင္းစုိင္းသည့္စိတ္တို႔ မျဖစ္ဖုိ႔ ပင္တည္း။
ဤမွ်ေလာက္ဆုိလွ်င္ မိမိတုိ႔ေန႔စဥ္ဘ၀မွာ လူမႈကိစၥမ်ားကို လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ရင္းႏွင့္ အခ်ိန္ရသေလာက္ လုိက္နာက်င့္သုံးႏုိင္ေသာ - - -
``ဘာ၀နာဆုိတာ ဘာလဲ ´´
``ဘာ၀နာသည္ ဘယ္လဲ ´´ ဆုိသည့္ ေမးခြန္းကို ေျဖဆုိႏုိင္ေလာက္ပါၿပီ။ လက္ခံႏုိင္ဖုိ႔ ခက္ခဲေနသလား။ ``အမွန္တရားသည္ လက္ေတြ႕ေနာက္မွာရွိ၏´´ဟူေသာ ဆုိ႐ုိးစကားကို သင္ ၾကားဖူးပါလိမ့္မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လက္ေတြ႕ႀကိဳးစားၾကည့္ေစခ်င္ပါသည္။
``ဧဟိပႆိေကာ - လာပါ၊ စုံစမ္းပါ၊ တကယ္လက္ေတြ႕လုပ္ၾကည့္ပါ´´ဟု ဓမၼက သင့္ကုိ ႀကိဳဆုိေနလ်က္ပါ။
-------------------

(ဤေဆာင္းပါးသည္ လက္ေတြ႕က်င့္ၾကံၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္ခဲ့ၾကသည့္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ႐ႈမွတ္ နည္းမ်ား, ယခု အားထုတ္ေနဆဲျဖစ္သည့္ သီတင္းသုံးေဖၚရဟန္းေတာ္မ်ား၏ အေတြ႕အႀကဳံမ်ား, တရား စခန္း၀င္ ေယာဂီ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ အေတြ႕အႀကဳံမ်ားကို အေျခခံလ်က္ ေရးထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ လူမႈေရး စီးပြား ေရး သားေရးးသမီးေရးတုိ႔ျဖင့္ ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွားေနၾကေသာ လူငယ္လူရြယ္မ်ားအား မိမိတို႔အခ်ိန္ရသေလာက္ ဘာ၀နာ႐ႈမွတ္ၿပီး ေသာကကင္းေ၀းေသာ, ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေသာ ဘ၀တစ္ခုကို တည္ေဆာက္ႏုိင္ဖုိ႔ အဓိက ရည္ရြယ္ပါသည္။ မရွင္းလင္းသည့္ အဓိပၸါယ္မ်ား, အေၾကာင္းအရာမ်ား၊ သံသယျဖစ္စရာ အခ်က္အလက္ မ်ားကုိ ေမးျမန္းလုိပါက ashindevindabhivamsa@gmail.com သုိ႔ ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းႏုိင္ပါသည္။)
``သီတဂူစန္းလပမာ ခ်မ္းျမသာယာရွိပါေစ´´

မွတ္ခ်က္။ ။ သီတဂူအရွင္ေဒ၀ိႏၵာဘိ၀ံသ၏ ေဆာင္းပါးကိုမွ်ေ၀ပါသည္။

0 comments:

ဤဘေလာ့ဂ္ ေရးသားသူသည္

ဤဘေလာ့ဂ္ ေရးသားသူသည္
စာေရးသူ သီတဂူစတား၏ဘ၀ကို အမရပူရျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္မွ အေျခခံက်က် စနစ္တက် တည္ေဆာက္ေပးခဲ့သည္၊ ထုိ႔ေနာက္ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွ ထုိရရွိလာေသာ ဘ၀ကို အသုံးခ် ဘ၀ေရာက္ေအာင္ ဖန္တီးေပးခဲ့သည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤဘေလာ့ဂ္သည္ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္ထားျခင္းျဖစ္သလုိ သီတဂူစတား၏ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ထင္ဟပ္ေစပါသည္။

သီတဂူစတား သုိ႔ဆက္သြယ္ရန္---

အရွင္ေကာ၀ိဒသိရီ (သီတဂူစတား) Kovida
Sitagu International Buddhist Academy (YGN)
Dagon (North), Yangon, Myanmar
Phone: 09-7956-30013/09-250 790 483

အီေမးလ္= sitagustar.0073@gmail.com ၊ sitagustar2010@gmail.com

2009 ခုႏွစ္ အတြက္ အကယ္ဒမီဆု

rel.gif အေကာင္းဆံုး သာသနာေတာ္အက်ိဳးျပဳ စာေပဘေလာ့ဂ္ဆု အတြက္ သီတဂူစတားေက်းဇူးစကား အနည္းငယ္မွ် ေျပာပါရေစ။ ႏွမ္းတစ္လုံးတည္းႏွင့္ ဆီမျဖစ္သလုိ သီတဂူစတား တစ္ေယာက္တည္းႏွင့္ ဘေလာ့ဂ္ဆုရဘုိ႔ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ စည္းလုံးမႈရဲ့ အင္းအားတစ္ခုတည္းႏွင့္ ရရွိလာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သီတဂူစတားကုိ အားေပးၾကတဲ့ စာဖတ္ပရိသတ္၊ သီတဂူစတားအား ဘေလာ့ဂ္ပညာေတြ နဲနဲခ်င္း သင္ေပးေနတဲ့ ညခင္းရဲ့လမင္း သီတဂူစတားရဲ့ ဒိုမိန္းေခါင္းစဥ္ photo ပညာျဖင့္ ပူေဇာ္ေပးေသာ ေမေမ့လျပည့္၀န္းေလး ႏွင့္ ဆုမ်ားခ်ီးျမင့္ေသာ ျမန္မာဘေလာ့ဂ္ပရပ္စ္ ႏွင့္ ျမန္မာျပည္က စာဖတ္ပရိသတ္ ၀င္ၾကည့္ႏုိင္ရန္ net လွဴေပးေသာ အေမရိကမွ ဦးကိုကိုႏွင့္ ကုိခြန္သီရိ တုိ႔ရဲ့ ေစတာနာေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ အားလုံးကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

သီတဂူ ကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ ဆက္သြယ္ရန္--

သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (ရန္ကုန္)
အမွတ္-၁၀၊ ပါရမီလမ္းႏွင့္ ပင္လုံလမ္းဒါင့္၊ ေဘလီတံတားထိပ္၊ ဒဂုျံမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပုိင္း၊
ဖုန္း-၀၁-၅၈၁ ၉၉၉/ ၅၈၁ ၈၈၈/ ၅၈၁ ၇၇၇
အီးေမးလ္=thesitagu@gmail.com

သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (စစ္ကိုင္း)
စစ္ကိုင္းေတာင္၊ စစ္ကိုင္းျမိဳ႕
ဖုန္း-၀၇၂-၂၂၂၆၀။ ၂၁၆၁၁
အီးေမးလ္=thesitagu@gmail.com

ဘ၀ရဲ့အနိမ့္အျမင့္

ဘ၀ရဲ့အနိမ့္အျမင့္
ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့ အနိမ့္ အျမင့္၊ ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့က်ရႈံးမႈႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈေတြကို ကိုယ့္ရဲ့ အလုပ္ ကိုယ့္ရဲ့ အေျပာ ကိုယ့္ရဲ့ အေတြးကပဲ ဆုံးျဖတ္ေပးသြားတာပါ။

မေမ့သင့္ရာ


“လူေတြက ေသျခင္းတရားကို ေမ့ေနတတ္ၾကပါတယ္၊ ေသရမွာကို ေမ့ေနတတ္ၾကလုိ႕ပဲ အတၱေတြ မာနေတြ ဖုံးလႊမ္းျပီး တကုိယ္ေကာင္းဆန္ စိတ္ေတြ ေမြးဖြားတတ္ၾကပါတယ္၊ ထုိအခါ လူ႔ပတ္၀န္က်င္နဲ႔ အဆင္မေျပမႈေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေသျခင္းတရားကို အမွတ္ရေစျခင္းသည္လည္း လူ႕ပတ္၀န္က်င္အတြက္ အေကာင္းတကာထဲက အေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္တယ္ဆုိတာပါပဲ။”
သီတဂူစတား
၂၈-၅-၂၀၁၂

သတင္စကား

သတင္စကား
သီတဂူစတားသည္ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ စီမံမႈျဖင့္ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္၊ ရန္ကုန္တြင္ ကထိက၊ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးတာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္လွ်က္ရွိသည္။

ကိုယ္ေရးတဲ့ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္

ကိုယ္ေရးတဲ့ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္
သီတဂူစတားသည္ စာေရးဆရာမဟုတ္ပါ သို႔ေသာ္လည္း စာေရးခ်င္ပါသည္၊ သီတဂူစတားဆုိက္ကိုလည္း ကိုယ္ပုိင္မွတ္စုသေဘာအေနနဲ႕ မွတ္တမ္းတင္ျခင္းမွ်သာျဖစ္သည္။ ၾကီးက်ယ္တဲ့ဆုိက္ မဟုတ္၍ ၾကီးက်ယ္ေသာ စာမ်ားကား မဟုတ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း တုိလီတိုထြာ ျဗဳတ္စျဗင္ေနာင္ေလးေတြ မွတ္စုအျဖစ္ ေရးျပီး တင္ေနသူပါ။ ဒါေလးေတြက ကြ်ႏု္ပ္ရဲ့ မေျပာပါးေလာက္တဲ့ ရွိစုမဲ့စုေလးေတြ အကုန္သုံး ထုတ္ျပထားတဲ့ အမည္ေလးေတြေပါ့။ သီတဂူစတား (စာေရးသူ) အသက္ ၁၄ ႏွစ္ေလာက္ကထဲက အမရပူရဲျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတိုက္ ဘ၀ကိုျမဳတ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။ ထုိစာသင္တုိက္မွာဘဲ ရဟန္းေတာ္မ်ားရသင့္ရထုိက္တဲ့ အနည္းငယ္ေသာ ဘြဲ႕ေတြလဲရခ့ဲပါတယ္၊ သာသနဓဇဓမၼာစရိယ (၁၉၉၉)၊ မဟာဂႏၶာရာမိကဓမၼာစရိယ (၁၉၉၆)၊ ၀ိနယနိကာယ၀ိဒူ (၁၉၉၄)၊ အဂၤုတၱရနိကာယ၀ိဒူ (၁၉၉၈)ဘဲြ႕မ်ားမျဖစ္စေလာက္ ရခဲ့တယ္၊ ဒုတိယပုိင္းဘ၀တစ္စိတ္ကိုေတာ့ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ကစျပီး သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။ ထုိ တကၠသိုလ္ၾကီးမွပင္၂၀၀၁ ခုႏွစ္ွ English Diploma (2003)၊ Japanese Level 4 & 3 (2004/5)၊ ႏွင့္ ၂၀၀၇ ခု B.A (Buddhism) ဘဲြ႕ရခဲ့တယ္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ပူေနးျမိဳ႕၊ ပူေနးတကၠသိုလ္မွာ (Philosophy)ဒႆနိကေဗဒႏွင့္ M.A ရရွိျပီး ယခုအခါ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ အေထာက္အပံ့ျဖင္ပင္ ေစာမယေကာလိပ္ ဘုံေဘျမိဳ႕၊ အိႏၵိယႏုိင္ငံမွာ Ph.D အတြက္ စာတမ္းေရးျပီး က်မ္းတင္ျပီးျဖစ္ပါသည္။ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ တြင္ ကထိကတာ၀န္ ယူလွ်က္ရွိသည္။

ဖိတ္ေခၚပါသည္

ဖိတ္ေခၚပါသည္
ေဆာင္းပါးႏွင့္ဓာတ္ပုံမ်ား The word is an invaluable like a jewel if it gives the knowledge or is able to make a person's situation change ( that is from a lower state to a higher state) with a word. In this day, there are a large number of persons who are searching for and giving it so that you are also one of them. Are you who searching for it or giving it? If you all my dhamma friends have a wish to give the profits to the people like knowledge, send it with or without photos as well as amazing photos to this very mail(sitagustar.0073@gmail.com). ကိုယ့္ရဲ့စကားတစ္ခြန္းဟာ လူတစ္ေယာက္အတြက္ အေျပာင္းလြဲေလးတစ္ခု (အေျပာင္းအလဲဆုိသည္မွာ ေကာင္းေသာ ေျပာင္းလဲျခင္း) ေပးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီစကားဟာ အဖုိးမျဖက္ႏုိင္တဲ့ ရတနာပါ။ ယေန႕ ေခတ္မီးတုိးတက္ေနတဲ့ႏုိင္ငံတုိင္းမွာ လူငယ္ေရာ လူၾကီးပါ အြန္လုိင္းကေနဘဲ ရတနာေတြရွာေနၾကပါတယ္ ရတနာေတြ ေပးေနၾကပါတယ္၊ မွ်ေ၀ဘို႕လည္းေမ်ာ္ေနၾကပါတယ္။ ထူးစမ္ေထြလာဓာတ္ပုံမ်ား၊ သတင္းထူးမ်ား၊ အက်ိဳးျပဳေဆာင္းပါးမ်ား ေပးပုိ႕ ႏုိင္ပါျပီ။

လာေရာက္ ေလ့လာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား

Popular Posts

Vistors (1-1-2012)

 
Lasantha - Premium Blogger Themes | Best WordPress Themes