ေဗာဓိပင္ဝင္းတံခါး ဖြင့္ခ်ိန္ပိတ္ခ်ိန္
ေဗာဓိပင္ကို ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ည-၈-နာရီဆို တံခါးပိတ္ပစ္လုိက္တယ္။ အခုဘုန္းႀကီးတုိ႔ တရားထိုင္ၿပီးေတာ့ လုပ္ေနၾကတာဟာ ၁ဝ-နာရီ ျဖစ္ေနၿပီ။ ဝင္တုန္းကေတာ့ တံခါးဖြင့္ထားလို႔ထားပါေတာ့။ ျပန္ထြက္ရင္ ဘယ္လိုထြက္ရမလဲဆိုတာ မွန္းၾကည့္။
''တံခါး ဖြင့္ေပးပါ''ဆုိေတာ့ ဟိႏၵဴကုလားေတြက ဖြင့္မေပးဘူး။ ဖြင့္မေပးေတာ့ တရားထိုင္ၿပီးလို႔ ျပန္ထြက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ အကုန္လံုးဟာ အဲဒီကာထားတဲ့ တံတုိင္းကို စ်ာန္ပ်ံၿပီးေတာ့ ထြက္ၾကရတယ္။ ဘယ္လုိ စ်ာန္ပ်ံတယ္မွတ္လဲ။ လႊားကနဲဆိုၿပီး တံတုိင္းကို ေက်ာ္တက္ခဲ့ရတာ။
ဘုန္းႀကီးလဲ ၁ဝ-နာရီမွာ ျပန္ထြက္တာဆိုေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။ တံတုိင္းကို ဒီအတိုင္း ေက်ာ္တက္ခဲ့ရတာပဲ။ အဲဒါ ၂-ညတိုင္တိုင္ ေက်ာ္တက္ခဲ့ရတယ္။ ကုလားေတြပိတ္ထားလုိ႔။
ကုလားမေလးႏွစ္ေယာက္ ဝင္ထြက္ရာအေပါက္
''ဒီကုလားမငယ္ငယ္ေလး ႏွစ္ေယာက္ဟာ ဘယ္ လိုလုပ္ ဒီအထဲေရာက္ေနသလဲ။ ဘယ္လိုလုပ္ ထြက္ၾကမွာ လဲ''လို႔ ဘုန္းႀကီးက စဥ္းစားၾကည့္တယ္။
စားရမဲ့, ေသာက္ရမဲ့ ေတာင္းရမ္းစားေသာက္ေနတဲ့ အမ်ဳိးသမီးငယ္ငယ္ေလးေတြဟာ ''တိဘက္ဘုန္းႀကီးေတြ တရားထိုင္ရင္ ေဗာဓိပင္နားမွာ ညစာစားၾကတယ္'' ဆိုတာ သူတုိ႔က သိထားၾကတယ္။
''စားၿပီးတဲ့အက်န္ေတြကို ေပးေလ့စြန္႔ေလ့ ရွိၾက တယ္''ဆိုတာကိုလည္း သူတုိ႔ေလးေတြ သိထားၾကတယ္။ သိထားေတာ့ ဒီအခ်ိန္ လာ ေခ်ာင္းၾကတယ္။
''သူတုိ႔ ဘယ္အေပါက္က ဝင္သလဲ''ဆိုတာကို ဘုန္းႀကီးက ေလ့လာၾကည့္တယ္။ ဒါနဲ႔ တံခါးပိတ္ ပိတ္ထား လို႔ ''ထြက္ေပါက္ ကေလးရ ေအာင္''ဆိုၿပီး သူတုိ႔ဘယ္က ထြက္သလဲလို႔ ဘုန္းႀကီး ေခ်ာင္းၾကည့္တယ္။
ဒီေတာ့ အဲဒီေကာင္မေလးေတြကို ငွက္ေပ်ာသီးေရာ ပန္းသီးေရာ ဘီစကြတ္ေရာ အကုန္လံုး ဘုန္းႀကီးေပးလိုက္ေရာ။
ကုလားမေလးႏွစ္ေယာက္ဟာ သေဘာက်လို႔ ျပံဳးလို႔ ယူသြားၾကတယ္။ တိဘက္ဘုန္းႀကီးေတြနား သြား ထုိင္ေတာ့လဲ နည္းနည္းပါပါးရတယ္။ အဲဒါေလးေတြ ယူၿပီးေတာ့ သူတုိ႔ေလးေတြ သြားၾကတယ္။
အဲဒီ ေကာင္မေလးေတြဟာ ေဗာဓိပင္ႀကီး ဝင္းခတ္ထားတဲ့ ၿခံဝန္းႀကီးရဲ႕အဂၤါေထာင့္ဆီကို သြားၾကတယ္။
အဂၤါေထာင့္ဆီ ဝင္းထရံႀကီးရဲ႕ေအာက္ဆံုးက သံ တန္း၊ အဲဒီ သံတန္းႀကီးရဲ႕ေအာက္နားမွာ ေျမႀကီးကို သူတုိ႔က လူတစ္ေယာက္ ဝင္စာေလးတူးထားတာ။
လူတစ္ကိုယ္စာ ဝင္႐ုံေလး တူးၿပီးေတာ့ အဲဒီသံ တန္းႀကီးရဲ႕ေအာက္ကေနၿပီး ဝမ္းလ်ားထိုးၿပီးေတာ့ သူတုိ႔က ဒီအထဲဝင္လာၾကတာ။ အဲဒီအေပါက္ကို ေဗာဓိပင္ေစာင့္တဲ့ ကုလားေတြ မသိၾကဘူး။
အဲဒီကုလားမေလးႏွစ္ေယာက္ဟာ ဒီ အေပါက္ ကေန ေန႔တိုင္း ဝင္ထြက္ၿပီးေတာ့ ဒီအနား တရားထိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဆီက သူတုိ႔က ေတာင္းရမ္းၿပီးေတာ့ စားေနၾက တာ။
ဘုန္းႀကီးက စဥ္းစားၾကည့္တယ္။ အေပါက္ေတာ့ေတြ႕ၿပီ။ ''ဒီအေပါက္က ငါထြက္ရင္ ေကာင္းမလား'' ဆိုေတာ့ အဲဒါဟန္မက်ဘူး။ ကုလားမေလးေတြ ဝင္တဲ့ ထြက္တဲ့ အေပါက္ျဖစ္ေနတယ္။
''ထြက္ရင္လဲ ေျမႀကီးဝမ္းလ်ားထိုး ထြက္ရမွာဆိုေတာ့ သံတံတိုင္းေက်ာ္ၿပီး တက္တာပဲ ေကာင္းပါတယ္''ဆို ၿပီး အဲဒီေန႔က တံတုိင္းကုိ ေက်ာ္တက္ခဲ့တယ္။
အဂ်ႏၲာႏွင့္ ဧလိုရာ
ကမၻာမွာ ဘာသာတရားေတြဟာ အလြန္အံ့ၾသစရာေကာင္းတယ္။ ျဖစ္ရပ္ေတြ ဆန္းၾကယ္တယ္။ ဘံုေဘရဲ႕ အေရွ႕ဘက္ ကီလိုမီတာ ၆ဝဝ-ေလာက္ ကြာေဝးတဲ့ေနရာ မွာ ေတာထဲမွာ ''အဂ်ႏၲာ''ဆိုတဲ့ လိုဏ္ဂူႀကီးေတြရွိတယ္။ အဲဒီ ေနရာကို ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ေရာက္ခဲ့တယ္။
ျမန္မာျပည္က ဘုရားဖူးေတြ အေရာက္နည္းတဲ့ ေနရာေတြပဲ။ သမိုင္းကုိ စိတ္ဝင္စားတဲ့ သုေတသနသမားေတြပဲ သြားၾကတယ္။
''ဧလိုရာ''ဆိုတဲ့ လိုဏ္ဂူႀကီးေတြ ေတာႀကီးထဲမွာ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။''အဂ်ႏၲာ''ကေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း၂ဝဝဝ-ေလာက္က ႐ုပ္တု ဆင္းတု ေက်ာက္ပန္းပုေတြ။
ေတာထဲေတာင္ထဲ ေက်ာက္ေတာင္ႀကီးေတြကို လိုဏ္ထြင္းၿပီးေတာ့ (ဖိုဝင္းေတာင္သေဘာမ်ဳိးေပါ့)ေက်ာက္ လိုဏ္ဂူႀကီးေတြမွာ ႐ုပ္တုေတြ ထုထားတာ အံ့ၾသစရာပဲ။
''ဧလိုရာ''မွာေတာ့ ဘုရားရဲ႕ ျဖစ္ေတာ္စဥ္ ဇာတ္ေတာ္တစ္ခုရွိရင္ ဂ်ိန္းဇာတ္တစ္ခု ေဘးနားမွာရွိတယ္။
ဘုန္းႀကီးက စဥ္းစားတယ္။ ''မူလတုန္းကေတာ့ ဗုဒၶရဲ႕ျဖစ္ေတာ္စင္ေတြကို ထြင္းထုထားတဲ့ လိုဏ္ဂူေတြျဖစ္မယ္။ ေနာက္က်ေတာ့မွ ဂ်ိန္းေတြက အဲဒီေနရာမွာ ဗုဒၶရဲ႕ ျဖစ္ေတာ္စဥ္ ဇာတ္ေတာ္ တစ္ခ်ဳိ႕ကို ဖ်က္ဆီးပစ္လုိက္ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔ ဇာတ္ေတာ္ေတြကို ထည့္သြင္းထားတာ ျဖစ္မယ္''လုိ႔ ဘုန္းႀကီးတုိ႔က ေတြးၾကည့္မိတယ္။
အဲဒီလို ဖ်က္ဆီးၿပီးေတာ့ သူတုိ႔ ဥစၥာေတြ သြင္းခဲ့တာ အမ်ားႀကီးပဲ။ ''နိဂဏၭနာဋပုတၱဘုရားႀကီးကို ပူေဇာ္ ထားတာ''တဲ့။
အဲဒီလို ထြင္းထုထားတဲ့ ႐ုပ္တုေတြထဲမွာ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ဘာေတြ ေတြ႕တုန္းဆိုလို႔ရွိရင္ ဂ်ိန္းဘုရားႀကီးကို ပူေဇာ္တဲ့ အခန္း။
ဂ်ိန္းဘုရားဆိုတာ တျခားမဟုတ္ဘူး။ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ေဟာထားတဲ ''တိတိၴဆရာႀကီး ေျခာက္ေယာက္''ထဲက ''နိဂဏၭနာဋပုတၱ''ကို ေျပာတာ။
အဲဒီဂ်ိန္းဘုရားႀကီးကို ပူေဇာ္ဖုိ႔ရန္ ဆိုၿပီးေတာ့ နိဂဏၭနာဋပုတၱ ဂ်ိန္းဘုရားႀကီးရဲ႕ေရွ႕မွာ အမ်ဳိးသမီးနဲ႔ အမ်ဳိးသား ခါးမွာ အဝတ္မရွိၾကဘူး။ ႐ုပ္ပံုေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ထုထားတာ။
ေႏွာင္းေခတ္မွာ ''ကာမသွ်တၱရက်မ္း'' အမ်ဳိးမ်ဳိး ထြက္လာတာဟာ အဲဒီ႐ုပ္ပံုေတြ ကူးခ်ၿပီးေတာ့ ထြက္လာ သလားေတာ့ မသိပါဘူး၊ အလြန္ညစ္ညမ္းတဲ့ပံုေတြ။
သူတုိ႔ ဘုရားကို ပူေဇာ္တာတဲ့။ ''ကာမဂုဏ္နဲ႔ပူေဇာ္ျခင္းသည္ အျမတ္ဆံုးပူေဇာ္ျခင္း ျဖစ္တယ္'' ဆိုၿပီးေတာ့ အမ်ဳိးသမီးနဲ႔အမ်ဳိးသား တြဲစပ္ေနတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးစံုနဲ႔ သူတို႔ ထုထားၾကတာ။
ကာမဂုဏ္နဲ႔ပူေဇာ္တဲ့ဂိုဏ္း
ဒါေတြဟာ ဗုဒၶဘာသာထဲကို တျဖည္းျဖည္း ေရာ ေရာၿပီးေတာ့ သြားတာ။ ေျမာက္ပိုင္း တိဘက္ဗုဒၶဘာသာ က်ေတာ့ အဲဒါေတြရွိတယ္။ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာက်ေတာ့ ''ေဝတုလႅဂိုဏ္း'' ထဲမွာ အဲဒါေတြ အကုန္ရွိတယ္။
ဗုဒၶဘာသာဂုိဏ္းႀကီး ၁၈-ဂိုဏ္းမွာ ''ေဝတုလႅ ဂုိဏ္း'' ဆုိတာရိွတယ္။ ေဝတုလႅဂိုဏ္းက ကာမဂုဏ္နဲ႔ ဘုရားကို ပူေဇာ္တဲ့ဂိုဏ္းပဲ။
အမ်ဳိးသမီးတေယာက္ဟာ ျမတ္ေသာသားရတနာ ဖြားခ်င္တယ္၊ အလြန္တရာ ဥာဏ္ႀကီးက်ယ္တဲ့ သားရတနာကို ဖြားခ်င္တယ္ဆိုလို႔ရိွရင္ သူ႔ရဲ႕အမ်ဳိးသားေယာက္်ားနဲ႔ ဘုရားဆီသြားၿပီေတာ့ ကာမဂုဏ္နဲ႔ပူေဇာ္ရတယ္။
ကာမဂုဏ္နဲ႔ ပူေဇာ္ၿပီးၿပီဆုိလုိ႔ရိွရင္ အနည္းဆံုး သံုးေပေလာက္ရိွတဲ့ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ အဲဒီဘုရားဆင္း တုေတာ္အေပၚမွာ ဒီအမ်ဳိးသမီးက တက္ၿပီးေတာ့ထုိင္တယ္။
ထုိင္ပံုထုိင္နည္းက ဘုရားနဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းအပ္ၿပီးေတာ့ ဘုရား လည္ပင္းဖက္ၿပီးေတာ့ ထိုင္တယ္။ ဒီေလာက္ပဲ ေျပာတာ ေကာင္းပါတယ္။
အဓိပၸါယ္က ျမတ္ဗုဒၶထဲကေန ေဗာဓိဓာတ္ကို ကူးယူတာတဲ့။ ဒါမွ အျမတ္ဆံုး သားရတနာေလး ဖြားမယ္။
တိဘက္တုိင္းျပည္ တစ္ျပည္လုံး ေယာက္်ားမွန္သမွ် ဘုရားအေလာင္းခ်ည္းပဲ။ သူတုိ႔က ဘုရားဆုပန္ထား ၾကတယ္။ ဘုရားျဖစ္ေအာင္ဆုိၿပီး နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ႀကံဖန္လုပ္ၾကတာ။
ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ပရိသတ္မ်ားက ဘုရားၾကည္ညိဳတယ္ဆိုတာ တကယ္မွန္ကန္တဲ့ သဒၶါနဲ႔ ၾကည္ညိဳၾကတာ။ စနစ္ က်တယ္၊ သဒၶါတရားဟာ အလြန္သန္႔ရွင္းတယ္၊ မြန္ျမတ္တယ္။
ဟိုမွာက်ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာဆုိေပမယ့္ အဲဒီလုိဟာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ သူတုိ႔သဒၶါတရားဟာ သန္႔ရွင္းတယ္လုိ႔ ေျပာဖုိ႔ရန္ခက္တယ္။
အပို္င္း-၁၃ ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္
Posted in: တရားေတာ္
Email This
BlogThis!
Share to Facebook
0 comments:
Post a Comment