သူတို႔ အႏုပညာကို ေလ့လာေနတာပါ
ဒီေတာ့ ေဗာဓိဓာတ္ရေအာင္, ဘုရားဓာတ္ရေအာင္, ဝမ္းေခါင္းထဲ ကိန္းေအာင္းတဲ့ သေႏၶသားကေလး ဘုရားေလာင္းေလး ျဖစ္လာေအာင္ဆိုၿပီး ဘုရားေရွ႕ ကာမဂုဏ္ခံစားတဲ့ပုံ၊ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ကို လည္ပင္းဖက္ၿပီးေတာ့, မ်က္ႏွာခ်င္းအပ္ ၿပီးေတာ့ အမ်ဳိးသမီးက ထိုင္ထားတဲ့ ပုံေတြကုိ ၾကည့္ရတာဟာ အလြန္စိတ္ပ်က္စရာ ေကာင္းတယ္။
နီေပါမွာဆိုရင္ ညစ္ညမ္းတဲ့ပုံေတြကို ေၾကး႐ုပ္ကေလးမ်ား ထုၿပီးေတာ့ ဆိုင္ေပၚတင္ၿပီး ေရာင္းေသးတယ္။
ဘုန္းႀကီး ျမန္မာျပည္ကလူေတြကုိ ျပလုိက္ခ်င္တာ။ ဘုရားကိုးကြယ္တာဟာ ဘယ္ေလာက္ညံ့ဖ်င္းတဲ့ ကိုး ကြယ္ျခင္းေတြ ျဖစ္ေနတုန္းဆုိတာကို ေျပာျပခ်င္လုိ႔ပါ။
အဲဒီအ႐ုပ္ကေလးကို ဘုန္းႀကီးက ဟိုဘက္က ၾကည့္ ဒီဘက္ကၾကည့္ လုပ္ေနေတာ့ဘုန္းႀကီးတုိ႔ရဲ႕ ပစၥည္းေလးပါး ဒကာႀကီး ဦးဘရီက ''ဆရာေတာ္ ဘာေတြ ရစ္သီ ရစ္သီ လုပ္ေနတုန္း'' တဲ့။ လာေမးတယ္။ ဆုိင္ထဲမွာ နည္းတဲ့ အ႐ုပ္ေတြမွ မဟုတ္ဘဲ။ မ်ဳိးစံုေနတာ။
ဘုန္းႀကီးကလဲ ''ဒကာႀကီးရာ ဒါေတြၾကည့္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတုိ႔ရဲ႕အႏုပညာေတြ ေလ့လာေနတာပါ''လို႔ ေျပာလိုက္ရတယ္။ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ပရိသတ္မ်ား ေျပာစရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။
ကိုင္ေဆာင္ေတာင္ေဝွး လုိလိုရာ ေဆးႀကိတ္တယ္
ဘုန္းႀကီးတုိ႔တုိင္းျပည္မွာ အႏွစ္ျပည့္တယ္။အျခား တုိင္းျပည္မွာ ရတနာသံုးပါးရိွတယ္ဆုိေပမဲ့ အႏွစ္ အျပည့္ အဝ မရိွဘူး။
ဒီေတာ့ ခုနကဘုရားရိွခုိးတာလဲ ဘယ္လိုလဲ။ မတ္တက္ရပ္ကေနၿပီးေတာ့ ဝမ္းလ်ားေမွာက္ ရိွခုိးၾကတယ္။
တရားထိုင္တဲ့ အခါမွာလဲ စည္း(သံခြၽင္)ေလး တီး လုိက္၊ ႏွဲေလးမႈတ္လုိက္နဲ႔ တရားထုိင္ၾကတယ္။
တရားထုိင္ၿပီးေတာ့လဲ ညစာေလးလဲ ဘုရားေရွ႕ ထုိင္ၿပီးေတာ့ စားလိုက္တယ္။
ဘုရားကုိယ္ေတာ္ျမတ္ကို ပူေဇာ္တဲ့အခါမွာလည္း ကာမဂုဏ္နဲ႔ (ညစ္ညမ္းတဲ့ အမူအရာေတြနဲ႔) ပူေဇာ္ၾကတယ္။
ဒီကေန႔ေခတ္ေတာ့ အဲဒါေတြက ဒါေလာက္ေခတ္ မစားဘူး၊ ေခတ္စားတဲ့ အခ်ိန္ကေတာ့ တကယ္ ေခတ္စား ခဲ့တာ။
''မဟန္႔''ဆုိတဲ့ ဟိႏၵဴဘုန္းႀကီးက ဒီမဟာေဗာဓိ ေစတီေတာ္ႀကီးဟာ ''မဟာေဒဝ''နတ္ မင္းႀကီးကို ဂုဏ္ျပဳ ၿပီးေတာ့ တည္ထားတဲ့ ေစတီပဲဆုိၿပီး ဒီေစတီႀကီးကုိ အပုိင္ စီးထားတယ္။
ေစတီေတာ္ႀကီးရဲ႕ ေအာက္လိုဏ္ဂူထဲမွာ သွ်ီဝ နတ္မင္းႀကီးရဲ႕ 'လိင္အဂၤါပုံ'ကို လုပ္ထားတယ္။ မသိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဘုရားဖူးမ်ား သြားေတြ႕လို႔ရိွရင္ ''ဒါဟာ ေဇာ္ဂ်ီ တပသီေတြ ေဆးႀကိတ္တာပဲဟ''ဆုိၿပီးေတာ့ အဲဒီေနရာမွာ သူတို႔ ဘုရားပူေဇာ္တဲ့ ပန္းပြင့္ေလးေတြ ႀကိတ္ၿပီးေတာ့ နဖူးေတာင္ သုတ္လာတယ္လုိ႔ ၾကားဖူးတယ္၊ ဘုရားဖူးမွားတာပဲ။ သတိထားၾကပါ။
ဘုရားဖူးေတြကို မွာလုိက္ပါရေစ
ဒါ့ေၾကာင့္ မွာလုိက္စမ္းပါရေစ။ ဘုရားဖူး သြား မယ္ဆိုရင္ အ႐ုပ္ျမင္တိုင္း ရိွမခုိးၾကပါနဲ႔။ အိႏၵိယေရာက္လုိ႔ရိွ ရင္ေလ အ႐ုပ္ေတြ႕တုိင္း ဘုရားထင္ကာ ကုန္းၿပီးေတာ့ ရိွ မခုိးလုိက္ၾကပါနဲ႔၊ စံုစမ္းစစ္ေဆးၿပီးမွ ရိွခုိးၾကပါ။
ဆ႒သဂၤါယနာတင္တဲ့ အခ်ိန္တုန္းက ျမန္မာ ျပည္ အစုိးရနဲ႔ အိႏိၵယအစိုးရတို႔ အႀကိတ္အနယ္ ေဆြးေႏြး ၿပီးေတာ့ အဲဒီ မဟုတ္တဲ့ အတုအေယာင္ေတြကို အကုန္လံုး ေဗာဓိေစေတာ္ထဲက ထုတ္ပစ္ခဲ့ရတာ။
ဒီကေန႔ေတာ့ ေဗာဓိေစတီႀကီးထဲမွ အဲဒီ''လိင္ အဂၤါ ႀကီး'' မရိွေတာ့ပါဘူး။ သို႔ေသာ္ ေစတီေတာ္ႀကီးထဲမွာ မရိွေပမဲ့ ေစတီဲရဲ႕ အျပင္ဘက္ ၁၅-ကိုက္၊ ကိုက္ ၂ဝ- ေလာက္ကြာတဲ့ ေနရာမွာ အုတ္တုိက္ကေလးတခုနဲ႔ အဲဒါ ႀကီး ရိွေသးတယ္။ အၿပီးအပိုင္ ဖယ္လုိ႔ မရဘူး။
ဘာ့ေၾကာင့္ ဖယ္မရသလဲဆုိေတာ့ ''မဟန္႔''လုိ႔ ေခၚတဲ့ ဟိႏၵဴဘုန္းႀကးီက လက္မခံဘူး။ သူက ဒါကို အဖယ္ မခံဘူး။ အတင္းအၾကပ္ခံၿပီး တရားစြဲခ်င္လဲ စြဲဆုိၿပီး ေန ေတာ့ သူနဲ႔ ရန္ျဖစ္ေနရတာနဲ႔ ဖယ္လုိ႔ကို မရဘူး။
ေစတီေတာ္ႀကီးရဲ႕ အတြင္းအျပင္မွာ ထုထားတဲ့ ဂ်ိန္း႐ုပ္ေတြကုိေတာ့ အကုန္ဖယ္ပစ္လုိက္တယ္။ အဲဒါေတြ ကေတာ့ မရိွေတာ့ဘူး။ ႏွစ္႐ုပ္ေတာ့က်န္တယ္။
''အဝေလာကိေတဆြာရ'' လုိ႔ေခၚတဲ့ နတ္႐ုပ္ တစ္႐ုပ္ရယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဘုရားေလာင္း နတ္႐ုပ္ တစ္႐ုပ္ ရယ္။ အဲဒီ ႏွစ္႐ုပ္က်ေတာ့ ေဗာဓိေစတီေတာ္ႀကီးရဲ႕ အေရွ႕ မုခ္က ဝဲယာမွာ၊ အဲဒါကေတာ့ ခုအထိ ရိွေသးတယ္။
အရိေမတၱယ်ဘုရားအေလာင္းတဲ့
တိဘက္ဘုန္းႀကီးေတြနဲ႔ တိဘက္ဗုဒၶဘာသာ အမ်ဳိးသား အမ်ဳိးသမီးေတြက ေဗာဓိေစတီေတာ္ႀကီးဆီ ေရာက္လာလုိ႔ရိွရင္ ေစတီေတာ္ႀကီးကုိ ဦးသံုးႀကိမ္ခ်၊ ၿပီး ေတာ့ အခုနက အဝေလာကိေတဆြာရ နတ္မင္းနဲ႔ ေဗာဓိ သတၱဘုရားေလာင္း အ႐ုပ္ကုိ အထူးတလည္ ပူေဇာ္ၾကတာ၊ ဦးတုိက္ၾကတာ။
ေဗာဓိပင္ကို ဒါေလာက္ ဦးတုိက္တာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီ ဘုရားေလာင္းကို သူတို႔က အႀကိတ္အနယ္ ဦးတိုက္ ေနၾကတာ။ သူဟာ ''အရိေမတၱယ်ဘုရားေလာင္း'' တဲ့။ ဒီအရိေမတၱယ် ဘုရားေလာင္း ဘုရားျဖစ္တဲ့အခါက်ရင္ သူတုိ႔ တုိင္းျပည္က ဘုရားေလာင္းေတြ အကုန္လံုး အဲဒီမွာ ''ဘုရားဆု''ပန္ၾကမွာတဲ့။
ေနာင္ အဆက္ဆက္ ပြင့္သြားမည့္ ဘုရားေတြဟာ တိဘက္ကခ်ည္းပဲတဲ့။ အဲဒါ မွန္းသာၾကည့္၊ ဟိုမွာ ဘုရား ေလာင္းေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ပရိသတ္မ်ား ဘုရားဆု ဘယ္ႏွစ္ခါပန္ဖူးလဲ။ တယ္ညံ့တာပဲ။ တိဘက္က ေယာက္်ားမွန္သမွ် အကုန္လုံး ဘုရားေလာင္းခ်ည္းပဲတဲ့။
ဘုရားဓာတ္ရေအာင္လဲ သူတုိ႔နည္းနဲ႔သူတုိ႔ ခုနက ေျပာသလုိ ယူထားၾကေပါ့။
ဒီမွာ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ပရိသတ္ လူျဖစ္ရတာ အလြန္ ကံေကာင္းပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႕ ကံေကာင္းသလဲ။ ရတနာ သုံးပါး အစစ္အမွန္ ရွိေနလုိ႔ပါ။
ရတနာ ၃-ပါးၿပီးရင္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာဆုိတဲ့ သိကၡာ ၃-ပါး။
သူတုိ႔ရဲ႕ သီလဆုိတာ ခုနကေျပာၿပီးပါၿပီ။ ႏွဲေလး မႈတ္လုိက္၊ ညစာေလး စားလိုက္နဲ႔ တရားအားထုတ္တဲ့ သီလမ်ဳိးပဲ။ သမာဓိဆုိတာကလဲ ပညတ္ေပၚမွာသာလွ်င္ မ်ားစြာ႐ႈတဲ့ သမာဓိမ်ဳိးပဲ။
ၾသစေၾတးရီးယား အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ တရားထုိင္ပံု
ေဗာဓိပင္နား တရားထိုင္တဲ့ အမ်ဳိးသမီး တစ္ ေယာက္ကို ဘုန္းႀကီးက အေသအခ်ာ ထုိင္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ေမးခဲ့တယ္။
သူထိုင္တာက တင္ပ်ဥ္ေခြေလးရဲ႕ အေပၚမွာ ေၾကးကြမ္းအစ္ သဏၭာန္ ေၾကးခြက္ကေလး တစ္ခုရိွတယ္။ အဲဒီေၾကးကြမ္းအစ္ အရြယ္အစားပဲ အဖံုးေလး ဖံုးထား တယ္။ အဲဒီအထဲမွာ မုိးကုတ္က ေက်ာက္အျဖဳန္း ကေလး ေတြလုိ ေက်ာက္နီေသးေသးေလး ေတြပါတယ္။
တခ်ဳိ႕လဲ ဂ်ဳံေစ့ေလးေတြ ထည့္ထားတယ္။ တခ်ိဳ႕ လဲ ေရြးေစ့ကေလးေတြ ထည့္ထားတယ္။ အမ်ဳိးမ်ဳိးပဲ။ အဲဒီလုိ ေၾကးဗူးကေလးေတြနဲ႔ လာၾကတယ္။ ထုိင္ၿပီးေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးၾကာေတာ့ အဲဒီ အဖံုးေလးဆြဲဖြင့္၊ အထဲဲက ေရြးေစ့ (သို႔မဟုတ္) ဂ်ဳံေစ့ (သုိ႔မဟုတ္) ေက်ာက္ခဲေလးေတြ လက္တဆုပ္ေလာက္ ဆြဲထုတ္လုိက္ၿပီးေတာ့မွ အဖံုးေလးရဲ႕ ေအာက္ပိုင္း မ်က္ႏွာစာ မ်က္ႏွာျပင္ထက္မွာ တခါတည္း အဲဒီလက္ထဲက ဥစၥာေတြ ပံုၿပီးေတာ့ ခ်လိုက္တယ္။
ပံုၿပီးခ်လိုက္ၿပီးေတာ့ တအား ပြတ္တာပဲ။ ရွဲရဲွရွဲရွဲ နဲ႕ေနေအာင္ ပြတ္တာပဲ။ ပြတ္လဲၿပီးေရာ ခုနကဂ်ဳံေစ့တို႕ ေက်ာက္ခဲတုိ႕ ေရြးေစ့တုိ႕ကို ဖယ္လုိက္တဲ့အခါ ခုနက ေၾကး ခြက္ကေလးမ်ား ပြတ္ပါမ်ားေတာ့ ေျပာင္းၿပီးေတာ့ အေရာင္ တလက္လက္ထြက္ေနတယ္။ တရားထိုင္တုိင္း ဒီလုိပဲ ပြတ္ေနတာ။
အေရာင္ တလက္လက္ထြက္ေနတဲ့ ဒီေၾကးခြက္ ကေလးရဲ႕ မ်က္ႏွာျပင္ကုိ ငံု႕ၿပီးေတာ့ သူ႕တို႔ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္တယ္။ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ တခါျပန္ပိတ္၊ ပိတ္ၿပီးေတာ့ တခါထုိင္ၾကျပန္ေရာ။ ေတာ္ေတာ္ၾကာ ဆြဲထုတ္ၿပီးေတာ့ ပြတ္ၾကျပန္ေရာ။ ၾကည့္လုိက္ၾကျပန္ေရာ။ ျပန္ပိတ္ၿပီးေတာ့ ထိုင္လိုက္ၾကျပန္ေရာ။ ဒီလုိ လုပ္ေနၾကတယ္။
(အပုိင္း-၁၄)ေမွ်ာ္
Posted in: တရားေတာ္
Email This
BlogThis!
Share to Facebook
0 comments:
Post a Comment