မွတ္ခ်က္။ ။ ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာ၏ တပည့္မ်ား ေနရာေဒသျဖစ္၍ အမ္ေဘဒကာ၏ ဓမၼအေပၚသုံးသပ္ခ်က္တုိ႔ကို ယူ၍ ေဟာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ကို ၾကိဳတင္နားလည္ေစလုိပါသည္။ သီတဂူစတားတုိ႕ရဲ့ ေစာဠပူမွ ေဟာေျပာခဲ့သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို မတင္ျပေသးမီ အိႏၵိယႏုိင္ငံရဲ့ ဓေလ့ထုံးတမ္းအစဥ္အလာႏွင့္ ေဒါက္တာ အမ္ေဘဒကာ၏ အေၾကာင္းကိုေတာ့ အနည္းငယ္ သိထားဘုိ႕လုိပါသည္။ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားရဲ့ေတာင္းဆုိမႈေၾကာင့္ တင္ျပရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အပုိင္းခြဲျပီး တင္ျပသြားပါမည္။
အိႏၵိယႏုိင္ငံႏွင့္ ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာ
ေမြးဖြားျခင္း
ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာကို ခရစ္ႏွစ္ ၁၈၉၁ ခု၊ ဧၿပီလ၁၄-ရက္ေန႕တြင္ ဖခင္ ရာမဂ်ီႏွင့္ မိခင္—-------တုိ႕မွ အိႏၵိယႏိုင္ငံ ရတနာဂီရိခရုိင္၊ ခဒ္တလုကျမိဳ႕၊ အမၺဝေဒကာရြာ၌ ဖြားျမင္ခဲ့သည္။ ေဒါက္တာ အမ္ေဘဒကာ ဖြားျမင္ခဲ့ရာ ဧျပီလ ၁၄-ရက္ေန႔သည္ ေဂါတမဗုဒၶ ဖြားျမင္ရာေန႔ျဖစ္၍ထူးျခားမႈတစ္ခုျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ သူ၏ေနာက္လုိက္တပည့္မ်ားသည္ ဧၿပီ ၁၄ ရက္ေန႔ကုိ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္အျဖစ္ အထူးတန္ဘုိးထားၾကသည္။ ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာ၏ ငယ္နာမည္မွာ ဘိဝရာမဂ်ိ အမၺဝေဒကာ ျဖစ္ျပီး မ်ိဳးႏြယ္အမည္မွာ ဆန္ကပယ္လ ျဖစ္သည္။ အိႏၵိယႏိုင္ငံ ရိုးရာ ထံုးစံသတ္မွတ္ခ်က္အရ ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာ ေမြးဖြားရာ မ်ိဳးႏြယ္သည္ ဇာတ္နိမ့္မ်ိဳးႏြယ္ျဖစ္သည္။ သူ၏ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုးတြင္ ဇာတ္ျမင့္မ်ိဳးႏြယ္ဝင္မ်ား၏ ဖိႏွိပ္မႈဒဏ္ကို ခါးစည္းခံခဲ့ရျပီး၊ ထုိဒဏ္ရာမ်ားသည္ ထူးခြ်န္ေျပာင္ေျမာက္သည့္ သူရဲေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ဘုိ႕ရန္ ခြန္အားမ်ား လက္နက္မ်ားျဖစ္လာသည္၊ ေနာက္ပိုင္းကာလတြင္ ထူးခြ်န္ ေျပာင္ေျမာက္သည့္ သူရဲေကာင္း တစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့သည္။
ပညာသင္ယူျခင္း
ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာ အေလာင္းအလ်ာ ဆန္ကပယ္လသည္ ၁၉ဝဝ ခုႏွစ္တြင္ အစုိးရအထက္ တန္းေက်ာင္း၌ ပညာစတင္သင္ၾကားၿပီး ၁၉ဝ၇ ခုႏွစ္တြင္ အထက္တန္းပညာရပ္မ်ားျပီးဆုံးသည္၊ ၁၉၁၂ ခုႏွစ္တြင္ အဂၤလိပ္၊ ပါရွားဘာသာရပ္ျဖင့္ B.Aတန္းကုိ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ ၁၉၁၅ ခုႏွစ္တြင္ M.A ၊ ၁၉၂၁ ႏွစ္တြင္ M.Sc ဘြဲ႕တုိ႔ကို လန္ဒန္တကၠသုိလ္မွ ရရွိခဲ့သည္၊ ၁၉၁၆ ခုမွာပင္ Ph.D အတြက္စာတမ္း တင္ခဲ့သည္၊ ၁၉၂၃ ခု ႏွစ္ D.Sc (Eco) ႏွင့္က်မ္းတင္ခဲ့သည္။
ဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္ျခင္း
တန္းတူးအခြင့္ေရး၊ မိတ္ေဆြစိတ္ဓာတ္၊ သူငယ္ခ်င္းစိတ္ဓာတ္ ႏွင့္ လူသားဆန္ေသာ ဆက္ဆံေရးတုိကို ဗုဒၶဘာသာမွတပါး အျခား ဘာသာတုိ႔၌ မေတြ႕ႏုိင္၊ ဗုဒၶဘာသာသည္သာလ်င္ ဇာတ္နိမ့္ (untouchable) ေတြကို ကယ္တင္ႏုိင္မည္၊ တန္းတူညီမွ်ေသာ လူ႔အခြင့္ေရးကို ဗုဒၶဘာသာကသာ ေပးႏုိင္ေၾကာင္း ေတြ႕ျမင္သည္။ ၁၉၅၆ ခုႏွစ္ ေမလ ၂၄ ရက္ေန႕ ဘံုေဘျမိဳ႕၌ က်င္းပသည့္ ဗုဒၶဇယႏၱိ ပြဲေတာ္ အခမ္းအနားတြင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္အျဖစ္ ေၾကျငာခဲ့သည္။ ထုိအခ်ိန္မွစတင္၍ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ဗုဒၶဘာသာ ျပန္လည္အသက္ရွင္လာေရးအတြက္ အထူးတလည္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ခဲ့သည္။ ဇာတ္နိမ့္ဘဝ လြတ္ေျမာက္ေရးႏွင့္ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒေရးဆြဲရာတြင္ အဓိကအခန္းက႑မွ ပါဝင္ၿပီး အိႏၵိယႏုိင္ငံေတာ္အလံတြင္ ဗုဒၶဘာသာ၏ အမွတ္အသားျဖစ္ေသာ ဓမၼစၾကာပံုႏွင့္ အေသာကသာသနာျပဳအမွတ္တံဆိပ္တုိ႕ပါဝင္ေအာင္ စီမံ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့သည္။ သူသည္ အိႏၵယႏုိင္ငံ ဗုဒၶဘာသာ ျပန္လည္ရွင္သန္လာ ေရးအတြက္ အသက္ဆုံးတုိင္အထိ ၾကိဳးစားခဲ့သည္။ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ပက္သက္ေသာ ရုိးရာပြဲေတာ္မ်ား က်င္းပႏုိင္ဘုိ႕ရန္ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ သီရိလကၤာႏုိင္ငံမ်ားသုိ႕ သြားေရာက္ေလ့လာခဲ့သည္။ ျမန္မာႏုိင္သုိ႕ ၂ ၾကိမ္ေရာက္ခဲ့သည္ဟု မွတ္တမ္းမွာ ေတြ႕ရပါသည္၊ သူသည္ ဆ႒သဂၤါယနာ တင္ပြဲေတာ္ႏွင့္ အျခားဗုဒၶဘာသာအခန္းအနားတစ္ခုသို႕ တက္ေရာက္ခဲ့သည္။
အိႏိၵယႏုိင္ငံ၏ ေရွးေဟာင္းဝါဒ
အိႏိၵယနိဳင္ငံသည္ ျဗဟၼဏဝါဒ အားေကာင္းၿပီး ျဗဟၼဏဝါဒႏွင့္အတူ ဇာတ္စနစ္ခြဲျခားမႈစနစ္ ႀကီးစုိးေသာ ႏိုင္ငံျဖစ္သည္။ ထိုဇာတ္စနစ္ခြဲျခားမႈသည္ ျမတ္ဗုဒၶလက္ထက္ မတိုင္မီကပင္ အိႏိၵယႏူိင္ငံ၌ အျမစ္တြယ္ တည္ရွိခဲ့သည္။ ျဗဟၼဏဝါဒႏွင့္ ဇာတ္စနစ္ကို ခ်မွတ္ တည္ေထာင္ခဲ့သူ မွာ ပဇာပတိေခၚ ျဗဟၼာျဖစ္သည္ ဟုယူဆၾကသည္။
ဇာတ္စနစ္ခြဲျခားမႈ
ျဗဟၼဏဝါဒတြင္ လူသားမ်ားကို အဆင့္ေလးမ်ိဳးႏွင့္ ရပုိင္ခြင့္ တာဝန္မ်ားကုိ ခြဲျခား သတ္မွတ္ထားသည္။ ျဗာဟၼဏ-ပုဏၰားမ်ိဳးႏြယ္သည္ ပထမတန္းစား။ ခတၱိယ-မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္သည္ ဒုတိယ၊ ေဝႆ-ကုန္သည္လယ္လုပ္မ်ားသည္ တတိယ။ သုဒၵ သူဆင္း ရဲမ်ိဳးႏြယ္သည္ အညံ့စားဟု သတ္မွတ္သည္။ အျမင့္ဆုံးအမ်ိဳးအႏြယ္၏ တာဝန္မွာ အျမတ္ဆုံးပညာရပ္ဟု သတ္မွတ္ထားေသာ ေဝဒပညာရပ္မ်ားကုိ သင္ယူျခင္း ခ်ပုိ႕ျခင္းျဖစ္သည္။ ခတၱိယအမ်ိဳးအႏြယ္သည္ ႏုိင္ငံကုိ ကာကြယ္ ေစာက္ေရွာက္ေရး တာဝန္ယူရသည္။ ထို႕ျပင္ ဇာတ္ျမင့္စာရင္းတြင္ ပါဝင္သည္ျဖစ္ရကား ပညာသင္ခြင့္ရသည္။ ေဝႆအမ်ိဳးအႏြယ္သည္ ႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရးကိုအထူး တာဝန္ယူရသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝသည္၊ ဇာတ္ျမင့္ စာရင္းတြင္ ပါဝင္သျဖင့္ ပညာသင္ယူခြင့္ရျပန္သည္။ သုိ႕ေသာ္ အမ်ိဳးႏြယ္အားလံုးသည္ ျဗဟၼဏမ်ိဳးတုိ႕၏ အလုပ္အေကြၽးမ်ားသာျဖစ္သည္ဟုသတ္မွတ္သည္။
အထူးသျဖင့္ သုဒၵမ်ိဳးႏြယ္မ်ားသည္ အထက္ပါ မ်ိဳးႏြယ္မ်ား၏ အလုပ္အေကြၽးသက္သက္သာျဖစ္သည္။ ပညာသင္ယူျခင္း၊ တိုင္းျပည္ရာထူးအာဏာပိုင္ဆိုင္ျခင္း၊ စီးပြားကူးသန္းရွာေဖြျခင္းမ်ားကို ျပဳလုပ္ခြင့္မရွိေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သုဒၵမ်ိဳးႏြယ္မ်ားသည္ ေခတ္အဆက္ဆက္ အႏွိမ္ခံဘဝျဖင့္ ရွင္သန္ရပ္တည္ခဲ့ၾကရသည္။ အိႏၵိယႏုိင္ငံ၏ ငါးပုံတစ္ပုံသည္သုဒၵ(ဇာတ္နိမ့္)မ်ားျဖစ္ၿပီး အမ်ားစု၏ အသားအေရာင္မွာ အနက္ေရာင္ျဖစ္သည္။အတတ္ပညာ သင္ယူခြင့္မရသည့္အတြက္ ပညာမဲ့လူတန္းစားမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ယေန႕ မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ ျဗဟၼဏမ်ိဳး (ဇာတ္ျမင့္) ႏွင့္ သုဒၵမ်ိဳး (ဇာတ္နိမ့္) ဟူ၍ လူတန္းစား ႏွစ္မ်ိဳးသာ ခြဲျခားမႈရွိေတာ့သည္။
အပုိင္း (၂)ဆက္ေဖာ္ျပပါမည္။
သီတဂူးစတား
Posted in: ေဆာင္းပါး
Email This
BlogThis!
Share to Facebook
0 comments:
Post a Comment