အဖုိးထုိက္ရတနာမ်ားကုိ အလြဲသံုးစားမျပဳထိုက္
ဒါေၾကာင့္ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ ပံုေတာ္ကို ျမင့္ျမတ္ေသာစိတ္ဓာတ္ရိွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက်ေတာ့ အဲဒီလုိ တန္ဖုိးထားၿပီးေတာ့ သံုးစြဲသြားတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ရတနာဆုိတာ ရတနာစိတ္ရိွမွ သံုးေဆာင္ ထိုက္တယ္။ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ပရိသတ္ရဲ႕ လက္ထဲမွာ ရတနာ အျပည့္ရိွတယ္။ ဒီေလာက္တန္ဖုိးရိွတဲ့ ရတနာေတြကုိ အလြဲမွားသြားၿပီး မသံုးလုိက္ပါနဲ႔။
တစ္ဘဝစာ တစ္နပ္စာအတြက္ ေရာင္းပစ္လိုက္ တယ္ဆုိတာ ဘယ္ေကာင္းမလဲ။ လံုခ်ည္ေလး၊ အက်ႌေလး၊ ရဖုိ႔ရန္အတြက္ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ေတြကုိ ဟိုမွာ ပို႔ပစ္တယ္ဆိုေတာ့ ဘယ္ေကာင္းမလဲ။ တန္ဖိုးရွိတဲ့အရာကို တန္ဖိုးရွိမွန္း သိဖုိ႔ လုိပါတယ္။
သိကၡာ(၃)ပါး
သိကၡာသံုးပါးဆိုတာ-
၁။ သီလသိကၡာ၊ ၂။ သမာဓိသိကၡာ၊ ၃။ ပညာသိကၡာ၊
ဗုဒၶေပးထားတဲ့ သီလသိကၡာကို ျပည့္စံုစြာ က်င့္ႏိုင္ ၾကရင္ေတာ့ ကိုယ္ႏႈတ္ႏွစ္ပါးရဲ႕ ခ်မ္းသာမႈ၊ ကိုယ္ႏႈတ္ ႏွစ္ပါးရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို တကယ္ရတယ္။
သီလအျပည့္အစံု က်င့္လိုက္ရင္ ကိုယ္ကလဲ မလြန္ က်ဴးဘူး၊ ႏႈတ္ကလဲ မလြန္က်ဴးဘူး။ ဒီသီလရဲ႕ သတၱိေၾကာင့္ ဝီတိကၠမကိေလသာ (ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ လြန္က်ဴးတဲ့ စိတ္)ဟာ ကုိယ္နဲ႔ႏႈတ္အေပၚမွာ ရပ္သြားတယ္။
သမာဓိရဲ႕သတၱိက စိတ္ရဲ႕ ေသာင္းက်န္းမႈေတြ အကုန္ရပ္သြားတယ္။ စိတ္ေသာင္းက်န္းမႈေတြဟာ သမာဓိ ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ရပ္သြားတာပဲ။
သမာဓိမျဖစ္ရင္ စိတ္ေတြဟာ အၿမဲတမ္း ေသာင္းက်န္းတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ သမာဓိသိကၡာက်င့္ရင္ ပရိယု႒ာန ကိေလသာ (ထၾကြေသာင္းက်န္းတဲ့စိတ္) ေတြဟာ ရပ္ဆုိင္းသြားတယ္။
ကိုယ္ ႏႈတ္ရဲ႕ လြန္က်ဴးမႈ၊ စိတ္ရဲ႕ ေသာင္းက်န္းမႈ ေတြ ရပ္ဆိုင္းသြားတာေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ အဲဒီ ရပ္ဆုိင္းသြား တာဟာ တကယ္အၿပီးတိုင္ ရပ္ဆိုင္းသြားသလားလုိ႔ ဆုိေတာ့ အၿပီးတိုင္ ရပ္ဆိုင္းသြားတာေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူး။
အၿပီးတိုင္ ရပ္ဆုိင္းသြားဖို႔ရာဆိုတာက ''ပညာ သိကၡာ''ကို တဆင့္တက္ရတယ္။
ပညာသိကၡာဆုိတာ ပရမတၱ ဓမၼတုိ႔ရဲ႕ လကၡဏာကုိ ႐ႈတာ။ ပရမတၱတရားရဲ႕ လကၡဏာကုိ သိျမင္ေအာင္ က်င့္ရတဲ့ အက်င့္သည္ ''ပညာ''။
အခုိးထသလုိ စိတ္ရဲ႕ ေသာင္းက်န္းမႈေတြ တေထာင္း ေထာင္းထေနတာကို အနည္ထိုင္သြားေအာင္ လုပ္တာက ''သမာဓိ။''
ကုိယ္ႏႈတ္ႏွစ္ပါးရဲ႕ လြန္က်ဴးမႈေတြကို ရပ္တန္႔သြား ေအာင္လုပ္တာက ''သီလ''။
ဗုဒၶေပးထားတဲ့ သိကၡာႀကီး သံုးခုဟာ တကယ့္ကိုပဲ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့တရားႀကီး သံုးမ်ဳိးပဲ။
၁။ သီလသိကၡာက်င့္ရင္ ကိုယ္ႏႈတ္ႏွစ္ပါး ၿငိမ္း ခ်မ္းမႈရတယ္။
၂။ သမာဓိသိကၡာက်င့္ရင္ စိတ္ရဲ႕ေသာင္းက်န္း မႈေတြ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစပါတယ္။
၃။ ပညာသိကၡာကိုက်င့္ရင္ ပရမတၱတရားတုိ႔ရဲ႕ လကၡဏာကို သိၿပီးေတာ့ ကိုယ္ႏႈတ္ စိတ္သံုးပါးစလံုးတို႔ရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို အၿပီးတိုင္ရတယ္။
ဘုန္းႀကီးေျပာခဲ့တဲ့ အေတြ႕အႀကံဳေလးဟာ နည္းနည္းေလးပါ။ အမ်ားႀကီးမဟုတ္ပါဘူး။ အနည္းငယ္မွ်ေသာ ထုိအေတြ႕အႀကံဳေလးထဲက ေကာက္ႏႈတ္ ေကာက္ႏႈတ္ၿပီးေတာ့ ေျပာခဲ့တာေတြကုိ စီစဥ္ၾကည့္ရင္ မျပည့္စံုတဲ့ သိကၡာေတြကို ေတြ႕ၾကရမယ္။
ျပည့္စံုတဲ့ သိကၡာေတြ မဟုတ္ၾကဘူး။ မျပည့္စံုတဲ့ သိကၡာေတြကို ေတြ႕ၾကရလိမ့္မယ္။ မျပည့္စံုတဲ့ သိကၡာေတြ ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားတဲ့ သာဓကတစ္ခု ေျပာခ်င္ေသးတယ္။
ဗုဒၶဂယာမွာ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ေတြ႕ဆံုခဲ့ရတဲ့ လူေတြထဲက ႏွစ္ေယာက္ေသာပုဂၢိဳလ္ဟာ အီတလီႏိုင္ငံက လာၾကတာ။ သူတို႔ကလဲ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ တည္းခိုတဲ့ ျမန္မာေက်ာင္းမွာပဲ တည္းခိုၾကတယ္။
ျမန္မာေက်ာင္းမွာ ႏိုင္ငံျခားသား အားလံုးက ဥေရာပတိုက္သားေတြ မ်ားတယ္။ ႏုိင္ငံျခားသား ၁၈ဝ-ေလာက္ တည္းခုိေနၾကတဲ့ အထဲမွာ အီတလီက လူႏွစ္ေယာက္။ သူတုိ႔ကေတာ့ လူဝတ္ေၾကာင္နဲ႔ပဲ၊ အဲဒီလူႏွစ္ေယာက္နဲ႔ ဘုန္းႀကီးဟာ ေဗာဓိပင္ရဲ႕ အေနာက္ဘက္နားမွာ မၾကာမၾကာ ဆံုေလ့ရိွတယ္။
သူတုိ႔ တရားထုိင္ၾကတယ္။ သူတို႔ တရားထုိင္တဲ့ အနားဘုန္းႀကီးက မသြားပါဘူး။ တေနရာတည္းမွာ တည္းၾကခိုၾကတာဆုိေတာ့ ညမွာလဲ စကားေျပာခြင့္ ရတယ္ဆုိၿပီး မသြားေတာ့ဘူး။ တညမွာေတာ့ တည္းခိုတဲ့ ေက်ာင္းထဲက သစ္ပင္ရိပ္ကေလးမွာ ထိုင္ရင္းနဲ႔ ''မင္းတုိ႔ ဘယ္လုိ တရား အားထုတ္ၾကသလဲ၊ ေျပာစမ္းပါ''လုိ႔ ေမးၾကည့္တယ္။
အနတၱကို က်ဳပ္မယံုဘူးတဲ့
အဲဒီလုိေမးေတာ့ သူတုိ႔က ေျပာတယ္။ ''က်ဳပ္တုိ႔ ဝိပႆနာ႐ႈတာပါပဲ၊ သမထ မဟုတ္ပါဘူး''။
''ဒကာႀကီး ဝိပႆနာ ဘယ္လုိ႐ႈသလဲ၊ ဘာေတြကို ႐ႈသလဲ''။
''စတင္ကာစမွာ အာနာပါနနဲ႔ သမာဓိယူလုိက္ပါတယ္၊ သမာဓိ ေတာ္ေတာ္ရၿပီ ဆိုေတာ့မွ ေဟာဒီခႏၶာထဲမွာ ရိွတဲ့ သေဘာေတြကို ႐ႈပါတယ္ဘုရား''။
''ခႏၶာထဲမွာ ဘာသေဘာေတြ ရိွသလဲ ဒကာႀကီး''။
''အနိစၥေတြရိွတယ္၊ ဒုကၡေတြ ရိွတယ္''။
''ဒကာႀကီး အနတၱေကာ မရိွဘူးလား''။
''ႈ ိသညဒအ ဘနူငနလန ဗညေအအေ. အနတၱ (အတၱမရွိ) ဆိုတာကို က်ဳပ္ မယံုဘူး''။
ေတာ္ေတာ္ခက္တဲ့ ဒကာႀကီးပဲ။ အနိစၥနဲ႔ ဒုကၡကို ေတာ့ ယံုတယ္၊ အနတၱကိုေတာ့ မယံုဘူးတဲ့။
''ဒကာႀကီး ဘာ့ေၾကာင့္ အနတၱကို မယံုသလဲ''။
''အရွင္ဘုရား စဥ္းစားၾကည့္၊ အတၱမရိွဘူးဆိုရင္ လူတစ္ေယာက္ ေသသြားၿပီးရင္ ေနာက္ဘဝတစ္ခုကို ဘယ္သူ ေျပာင္းသြားသလဲ၊ ဘယ္လုိလုပ္ေျပာင္းမွာလဲ၊ ဘဝ တစ္ခုမွ တစ္ခုသို႔ ေျပာင္းေျပာင္း ေျပာင္းေျပာင္းၿပီးေတာ့ သြားေနတယ္ဆိုတာက Soul လို႔ေခၚတဲ့ အတၱေလးက ေျပာင္းေနတာ''။ အဲဒါ သူတုိ႔ရဲ႕ အယူအဆ။
အဝိဇၨာ, တဏွာ, ကံ ဆိုတာကို သူတို႔ လက္မခံၾကဘူး။ မစဥ္းစားၾကဘူး။ စဥ္းစားရင္လဲပဲ အဲဒါကို သူတုိ႔ ဥာဏ္မမီဘူး။
ဘဝေဟာင္းမွ ဘဝသစ္သို႔ လူတစ္ေယာက္ ေျပာင္းသြားတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ သူတုိ႔ယံုၾကည္ၾကတယ္။ ေနာက္ဘဝရိွတာကိုလဲ ယံုၾကည္ၾကတယ္။ နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာ ျပည္ရိွတယ္ဆိုတာကိုလည္း ယံုၾကည္တယ္။
လူေသၿပီးရင္ လူျပန္ျဖစ္ႏိုင္ေသးတယ္။ နတ္လဲ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ၿပိတၱာ၊ အသူရကာယ္၊ တိရစၧာန္တို႔ ျဖစ္ႏိုင္ေသးတယ္။ အဲဒါကိုလဲ သူတုိ႔ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။
သူက ဆက္ေျပာေသးတယ္။ ''အဲဒီ တမလြန္ဘဝ ကို ေျပာင္းတာကေတာ့ အတၱ (ဝိညာဥ္)က ေျပာင္းသြား တာပဲ၊ အဝိဇၨာ၊ တဏွာ၊ ကံကိုေတာ့ က်ဳပ္တို႔ မသိဘူး''တဲ့။
ဒီလုိ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီခႏၶာအိမ္ႀကီး ပ်က္သြားေပ မဲ့ ခႏၶာအိမ္ထဲမွာ ကိန္းေနတဲ့ အတၱကေလး(ဝိညာဥ္)ဟာ မပ်က္ပဲနဲ႔ ေနာက္ခႏၶာတစ္ခုထဲ ဝင္သြားတာ။ ေနာက္ခႏၶာ တစ္ခုက ပ်က္ျပန္ရင္လဲ အဲဒီခႏၶာက ထြက္ၿပီးေတာ့ ေနာက္ ခႏၶာတစ္ခုထဲကို ဝင္သြားတာ။ ဒီအတၱေလး (ဝိညာဥ္)ဟာ မပ်က္ပဲနဲ႔ တစ္ခႏၶာမွ တစ္ခႏၶာသို႔ ေျပာင္းေျပာင္း ေျပာင္းေျပာင္းၿပီးေတာ့ သူေရြ႕ေနတယ္တဲ့။ ဘဝေျပာင္းတဲ့နည္း။
အတၱကိုကိုးကြယ္ရမယ္တဲ့
ဘုန္းႀကီးက ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ ရွင္းျပတယ္။ မ်ဳိးေစ့ေလး တစ္ခုမွာ အပင္ေပါက္တဲ့ သတၱိကေလးရိွတယ္။ ထို အပင္ေပါက္ေစတတ္တဲ့ သတၱိကေလးဟာ ေျမႀကီး ေရတို႔ နဲ႔ေတြ႔တဲ့အခါမွာ အပင္ေပါက္လာတယ္။
ေျမ၊ ေရသာ မရွိရင္ ဒီမ်ဳိးေစ့ဟာ အပင္မေပါက္ဘူး။ မ်ဳိးေစ့ကို ေျမနဲ႔ေပါင္း ေရနဲ႔ေပါင္းရင္ ေအာက္၌ အျမစ္တြယ္ျခင္း၊ အထက္၌ အၫြန္႔အေညႇာက္ တက္ျခင္းဆိုတာ ျဖစ္သလုိပါပဲ။
ကံဆိုတဲ့မ်ဳိးေစ့ဟာ အဝိဇၨာ၊ တဏွာဆိုတဲ့ ေျမနဲ႔ ေရနဲ႔ ေပါင္းမိတဲ့အခါက်ေတာ့ ဇာတိဆိုတဲ့အၫြန္႔ကေလး တက္လာတယ္။ ခႏၶာဆုိတဲ့ အပင္ကေလး ေပါက္လာတယ္။
ေနာက္တခါ အပင္ေပါက္တဲ့ ဘဝသစ္ ခႏၶာသစ္ မွာ ''ဘဝကိုသာယာတယ္ မက္ေမာတယ္''ဆိုတဲ့ တဏွာက အျမစ္တြယ္တာ။
အဲဒီသေဘာတရားေလးကုိ သူတို႔ နားမလည္ၾကဘူး။ ဒါက အဘိဓမၼာသေဘာတရား။ အဘိဓမၼာဆိုတာက သိမ္ေမြ႕တယ္။ နက္နဲတယ္။ သူတို႔က နားမလည္ၾကဘူး။
ၿပီးေတာ့ သူတို႔က ေျပာေသးတယ္။ ''အတၱ (ဝိညာဥ္)သာ မရိွယင္ လူေတြလို ေနလုိ႔လဲ မျဖစ္ဘူး။ ေသ လုိ႔လဲ မျဖစ္ဘူး။ အတၱရိွလုိ႔ ေနျဖစ္ေနတာ။ အတၱကို မွီေနရတာ။ ေနာက္ဘဝေျပာင္းတာ အတၱ(ဝိညာဥ္)လုိ႔ေခၚတဲ့ အရာဝတၱဳက ေျပာင္းတာပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ဝိပႆနာ႐ႈတဲ့အခါ အနိစၥကို ႐ႈပါတယ္၊ ဒုကၡကို႐ႈပါတယ္၊ အနတၱကေတာ့ က်ဳပ္တုိ႔ မ႐ႈပါဘူး''တဲ့။
''ဒကာႀကီး ဗုဒၶက အနတၱကို ေဟာတယ္မဟုတ္ လား''။
''အရွင္ဘုရား ဗုဒၶက အတၱကို ေဟာတာပါ''။
''အဲသလုိဆိုရင္ ဒကာႀကီး အေထာက္အထားျပ ပါ''။
''အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ၊ ေကာဟိ နာေထာ ပေရာသိယာ၊ အတၱသမံ ေပမံ နတၴိ (ဓမၼပဒ)လုိ႔ ဘုရား ေဟာထားပါတယ္''။
သူတုိ႔လဲ ရတာပဲ။ အထင္မေသးနဲ႔။ ဒါေပမဲ့ စာရဲ႕ သေဘာတရားကို နားမလည္ဘူး။ စာရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကုိ ေကာင္းေကာင္း မသိဘူး။
ပိဋကတ္သံုးပံုရိွတုိင္း တရားရိွတာ မဟုတ္။ အမွန္ တုိင္း နားလည္ဖုိ႔ လုိေသးတယ္။ တရားနာတုိင္းလဲ တရား သံကို ၾကားရတာမဟုတ္။ သေဘာေပါက္ဖုိ႔ လိုေသးတယ္။
မ်က္စိရိွတုိင္းလဲ ဘုရားကို ျမင္တာမဟုတ္။ ၾကည့္ တတ္ဖုိ႔ လိုေသးတယ္။ ဘုရားမျမင္လုိ႔ ေလွကားရင္း ထား တာ။
ဒါေၾကာင့္ သူတို႔က အခုလို ေျပာၾကတာ။ ''အရွင္ ဘုရား ဘုရားက ေဟာထားပါတယ္၊ အတၱာ ဟိ အတၱေနာ နာေထာ- အတၱကို အားကိုးရမယ္''။
''အတၱသမံ ေပမံ နတၱိ- အတၱဟာ ခ်စ္စရာ အေကာင္းဆံုးပဲ''။
''အတၱသရဏာ အနည သရဏာ- အတၱကို ကိုး ကြယ္ရမယ္ဆုိၿပီး ေဟာထားပါတယ္''တဲ့။
သူတို႔က ဆက္ေျပာပုံေလးကုိ နားေထာင္ၾကည့္၊ ဘယ္ေလာက္ထိ နားလည္မႈ လြဲေနသလဲဆိုတာ ေပၚလြင္ လုိက္တာ။
''အရွင္ဘုရား ဒီစကားေတြကုိ ေထာက္ဆလုိက္ရင္ အားကိုးရမယ့္တရား၊ ကိုးကြယ္ရမယ့္တရား၊ ခ်စ္ခင္ရမယ့္ တရားေတြဟာ အတၱ(ဝိညာဥ္)ပဲ။ အဲဒီအတၱကို ဝိပႆနာ ႐ႈပစ္လုိ႔ ဘယ္ျဖစ္မွာလဲ၊ ဒါေလးကို ကိုးကြယ္ထားရမွာ''တဲ့။အဓိပၸါယ္အယူအဆက ေတာ္ေတာ္ မွားေနတယ္။
(အပုိင္း-၂၂) ေမွ်ာ္
Posted in: တရားေတာ္
Email This
BlogThis!
Share to Facebook
0 comments:
Post a Comment