ေနာင္ခါးဆရာေတာ္
အဲဒီအေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဘုန္းႀကီး တို႔ သာဝတၴိနဲ႔ ကုႆိႏၷာ႐ံုအသြား ၾကားထဲမွာ ''ေနာင္ခါး'' ဆိုတဲ့ၿမိဳ႕ ရိွပါတယ္။ အဲဒီၿမိဳ႕ကေလးမွာ ျမန္မာျပည္က ဆရာေတာ္ႀကီးဦးနႏၵဝံသ ေနပါတယ္။ သက္ေတာ္ ၈၄-ႏွစ္ရိွပါၿပီ။
ပဲခူးနယ္က က်ဳိက္ပဒိုင္ရြာသား၊ ေညာင္တုန္း ေရႊ ဟသၤာေတာရတိုက္ထြက္။ ဆရာေတာ္ႀကီး အိႏိၵယ ေရာက္ ေနတာ ႏွစ္ေပါင္း ၄၅-ႏွစ္ေလာက္ရိွၿပီ။
အဲဒီေနာင္ခါးေရာက္ေနတာလဲ ၾကာၿပီ။ ဆရာ ေတာ္ႀကီး စ,ေနတုန္းက ဗာရာဏသီမွာ ေနတာ။ ဗာရာ ဏသီေက်ာင္းေတြဟာ ဆရာေတာ္ႀကီး လက္ထက္က ျဖစ္တဲ့ ေက်ာင္းေတြခ်ည္းပဲ။ သိပ္ၿပီးေတာ့ ေကာင္းတယ္။
ဗာရာဏသီမွာ မေနပဲနဲ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးက ေနာင္ခါးမွာ သြားေနတယ္။ ေရွးေရွးက ျမန္မာဘုရားဖူးေတြ သာဝတၴိကေန ကုႆိႏၵာ႐ံုကို သြားလုိ႔ရိွရင္ ရထားစီးသြား ေတာ့ လမ္းမွာ တစ္ညအိပ္ရတယ္၊ အဲဒီေနာင္ခါးဘူတာမွာ အိပ္ရတာ။
ေရွးက ေခတ္မမီေသးတဲ့အခ်ိန္၊ ရန္ကုန္ကေန မႏၲေလးရထားစီးသြားရင္ ပ်ဥ္းမနား တစ္ညအိပ္ရတာ မ်ဳိးေပါ့။ ေနာင္ခါးမွာ တညအိပ္ရေတာ့ ျမန္မာဘုရားဖူး ေတြဟာ တည္းခိုစရာ အိပ္စရာ မရိွ၊ အလြန္ဆင္းရဲၾက တယ္။
ဘုန္းႀကီးက ဆရာေတာ္ႀကီးကို ေလွ်ာက္တယ္။''ဆရာေတာ္ ဘယ့္ႏွယ္ေၾကာင့္ ေနာင္ခါးမွာ လာေနပါ သလဲဘုရား''။
''ျမန္မာဘုရားဖူးေတြ အဆင္ေျပေအာင္ဆိုၿပီး ေနာင္ခါးမွာ ငါ ေက်ာင္းလာတည္တာ၊ ငါ့ကို ၾကည္ညိဳတဲ့ ကုလားတစ္ေယာက္က ေျမကြက္ ေပးတာနဲ႔ အဲဒီေျမကြက္ ကေလးမွာ ေက်ာင္းေဆာက္ၿပီးေတာ့ အဲဒီမွာ ဘုရားဖူး ေတြကို ငဲ့ၿပီးေနရတာ''တဲ့။
ဆရာေတာ္ႀကီး ေတာ္ေတာ္ႀကိဳးစားထားတယ္။ ေနာင္ခါးဘူတာမွာ ျမန္မာစာနဲ႔ ေရးထားတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ ရိွတယ္။ ဘူတာရဲ႕အမည္ကို ''ေနာင္ခါးဘူတာ''လုိ႔ ျမန္မာလို ေရးထားတယ္။ ေရွးေရွးတုန္းက ဆရာေတာ္ႀကီး ၾသဇာ ေတာ္ေတာ္ ေရာက္တယ္။ သာသနာ့အာဇာနည္ဆိုတာ ဒီလုိ ဆရာေတာ္မ်ိဳးကို ေျပာတာပဲ။
အဲဒီဘူတာဆင္ဝင္မုခ္ရဲ႕ အထက္မွာ ေက်ာင္း ေဆာင္ေလး တစ္ခုလုပ္ၿပီး ဘုရားဆင္းတုေတာ္ တစ္ဆူလဲ တင္ထားတယ္။ အဲဒါ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ခ်က္ ေတြေပါ့။ ဘူတာေရာက္တာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္း ဘုရားဖူးရတယ္။
ခ်မ္းသာတဲ့ေနရာမွာေနယင္ ဇြဲလံု႔လမတက္ဘူး
ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ေက်ာင္းက မေဝးပါဘူး။ ဘူတာ ရဲ႕ ေနာက္နားမွာပဲ။ ေက်ာင္းေလးက ခပ္ကုပ္ကုပ္ပဲ။ စည္ စည္ ကားကားေတာ့ မရိွလွပါဘူး။
''ဆရာေတာ့္ ဆြမ္းကြမ္း ေဝယ်ာဝစၥ ဘယ္သူျပဳ တုန္း'' ဆုိေတာ့ ''ၿမိဳ႔မွာ ဗုဒၶဘာသာ ကုလားကပၸိယ ႏွစ္ ေယာက္ပဲ ရွိတယ္၊ သူတို႔ကပဲ ခ်က္ေကြၽးၾကတာ''လုိ႕ မိန္႔ တယ္။
ဒီကေလး ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ အေဖ, အေမေတြ, ေဆြ ေတြ မ်ဳိးေတြ, အစ္ကိုအစ္မေတြက ေက်ာင္းမွာ လာေနၾက ေတာ့ မိသားစုၾကီး တစ္ခုလုိပဲ ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီလုိ ဆင္းဆင္းရဲရဲႏွင့္ ဆရာေတာ္ၾကီး ေနေနရတယ္။
ဘုန္းႀကီးက ေမးလုိက္တယ္။ ''ဆရာေတာ္ ဒါ ေလာက္ ဆင္းရဲတဲ႕ေနရာၾကီးမွာ ဘယ္ႏွယ္ေၾကာင့္ ဆရာ ေတာ္ ေနရသလဲဘုရား''။
''ေအးကြ၊ ဆင္းရဲလြန္းလို႕လဲ ငါက တမင္ေနေန တာ၊ ဆင္းရဲလို႕ေရွာင္သြားရင္ အဲ့ဒါ လူညံ့ေပါ့ကြ၊ ဆင္းရဲတဲ့ ေနရာမွာ ေနျဖစ္ေအာင္ ေနရမယ္၊ ဗာရာဏသီၿမိဳ႕က ေက်ာင္းေကာင္းတယ္၊ ပစၥည္းေပါတယ္၊ ဘုရားဖူးေတြက လည္း ခဏခဏ ေရာက္ေတာ့ ငါးပိေၾကာ္ေတာင္ ေန႔တုိင္း စားေနရတယ္၊ အဲဒီလို ခ်မ္းသာတဲ့ေနရာမွာ ေနရင္ ကုိယ့္ ဇြဲလံု႔လဟာ မတက္ဘူး၊ သတၱိနဲ႔ဇြဲ တက္ခ်င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ဆင္းရဲတဲ့ေနရာမွာ ေနရတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ငါ ေနာင္ခါးက မခြာေတာ့ဘူး၊ ေသရင္လဲ ေနာင္ခါးမွာပဲ ေသေတာ့မယ္ ကြာ''တဲ့။
အဲသေလာက္ထိ ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းတဲ့ ဆရာ ေတာ္ႀကီး။ ဇြဲေကာင္းတဲ့လူမ်ားဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ေနာက္ ျပန္မဆုတ္ဘူး။
''ျမန္မာျပည္ ျပန္ၾကြပါဦးဘုရား''။
''မျပန္ ေတာ့ဘူးကြာ၊ ငါ ဒီမွာပဲ ေနေတာ့မယ္''တဲ့၊ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဒီလိုပဲေျပာတယ္။
''ဆရာေတာ္ ဆင္းရဲတဲ့အေၾကာင္းေတြ ေျပာပါဦး ဘုရား''။
''ေဟာဒီ ငါေနတဲ့ ေက်ာင္းေရာ ေျမေရာ ငါ့ကို ၾကည္ ညိဳတယ္ဆိုၿပီး ကုလားေက်ာင္းဆရာတစ္ေယာက္က လာကပ္တယ္။ လာကပ္တဲ့ အဲဒီကုလားက တိတ္တဆိတ္ ကြာ သူက ေျမႀကီးကို ဂရံအတု လုပ္ၿပီးေတာ့ ငါ့ေက်ာင္းကို လာ လုတယ္၊ အဲဒါ အမႈျဖစ္ေနတာ ႐ံုးမွာ ေျခာက္ႏွစ္၊ ခုႏွစ္ႏွစ္ရိွၿပီ။ အဲဒီကုလား ငါ့ေက်ာင္းလုတဲ့အမႈဟာ ခုထိ မၿပီးေသးဘူးကြ၊ ငါကလဲ တစ္ပါးတည္းေပမဲ့ မခံဘူးကြ၊ ငါကလဲ ျပန္တြယ္တာပဲ''လို႔ ဆရာေတာ္က ေျပာတယ္။
အခုေတာ့ အမႈက ၿပီးေတာ့မလုိ ျဖစ္ေနတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကို တရားစြဲတဲ့ ကုလားက မယားေသလိုက္၊ သားေသလိုက္၊ သမီးေသလုိက္နဲ႔ ဒီလုိျဖစ္ေနေတာ့ ကုလား က တျဖည္းျဖည္း ေၾကာက္လာတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကို ပညာ တက္တယ္ထင္ၿပီးေတာ့ ေၾကာက္လာေတာ့ အမႈကို သူ႔ဟာသူ ႐ုပ္သိမ္းမလုိ လုပ္ေနတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဆက္ေျပာတယ္။
''ေနာက္ဆံုးေတာ့ ငါႏိုင္မွာပါပဲကြာ၊ ေဟ့ ဦးဥာဏိႆရ တုိတုိေျပာလိုက္မယ္၊ မေနေစခ်င္တဲ့ ေနရာမွာ ေနျဖစ္ ေအာင္ကို ငါကေနျပလုိက္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ေနေနတာပဲကြ၊ ငါလဲ အသက္အရြယ္ ႀကီးပါၿပီ၊ ဒီေတာ့ ငါ့ေက်ာင္းဆက္ ခံမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ကလဲ ခုထိေတာ့ မရွာေသးဘူးကြ၊ မင္းတုိ႔ ျမန္မာျပည္က ၾကြလာမယ့္ကုိယ္ေတာ္မ်ားရိွရင္ လက္ခံပါ တယ္ကြာ၊ စြမ္းတဲ့ကိုယ္ေတာ္မ်ား တစ္ပါးေလာက္ ပို႔လုိက္ စမ္းပါ''တဲ့။
ဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီးက တကယ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ ဆရာေတာ္ကို ေလွ်ာက္လုိက္တယ္။ ''ဆရာေတာ္ ဆရာ ေတာ္ကို အခုကုလားတစ္ေယာက္က တရားစြဲတယ္၊ တပည့္ ေတာ္တို႔ ေရာက္လာရင္ ကုလားတစ္ရာေလာက္က ဝိုင္းၿပီး တရားစြဲ လိမ့္မယ္ထင္တယ္၊ အဲဒီေတာ့ တပည့္ေတာ္ မေနရဲ ဘူး ဘုရား''။
''ဟာ မေနရဲဘူးဆိုတာ မရိွရဘူးကြ၊ ကိုယ့္ကို မေနျဖစ္ေအာင္ ေႏွာက္ယွက္တဲ့ေနရာမွာ ျဖစ္ေအာင္ကို ေနရမယ္ကြ၊ တုိ႔ဘုရား ဒီလုိေနတာကြ၊ တုိ႔ဘုရားကုိ အတင္း ေႏွာက္ယွက္တဲ့ေနရာမွာ ျဖစ္ေအာင္ကို ေနသြားတာ'' ဆိုၿပီး ေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက စာတပိုဒ္႐ြတ္ပါတယ္။
ဖုိးစိန္ႀကီး ဇာတ္ထဲက စာတစ္ပုဒ္
''ေကာသမၺီျပည္ ဘုရားရွင္ၾကြစဥ္က၊ ရွင္အာနႏၵာ ေလွ်ာက္ပါတဲ့ ေဒသနကၠမ အက်ုယ္''။
''မာဂ႑ီ အယုတ္တမာ သူ႔အသြင္အျပင္ ဘုရား က မႀကိဳက္တာနဲ႔၊ သာမာဝတီက လုပ္တာေတြကိုကြယ္၊ ဂ႐ုတမင္ မ်ားစြာစိုက္တယ္လို႔၊ သူ႔လင္ကိုသြားကာ တုိက္ တိုက္ၿပီး၊ ပတၱျမားမကိုဋ္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကိုကြယ္ ဆဲဆို ေရရြတ္တယ္''တဲ့။
ဖုိးစိန္ႀကီး ဇာတ္ထဲက အဟဲကို အသက္ ၈၄-ႏွစ္ရိွၿပီး သြားမရိွေတာ့တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက ည ၁၁-နာရီ ေလာက္ ခ်မ္းခ်မ္းစီးစီး မီးလႈံရင္းနဲ႔ ဆိုျပေတာ့ ဘုန္းႀကီးလဲ သိပ္ႀကိဳက္သြားတာကိုး။
အဲဒါနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းပဲ ''ဆရာေတာ္ ခဏေနပါဦး'' ဆိုၿပီးေတာ့ ဘုန္းႀကီးက ကုိယ္တည္းတဲ့ အခန္းထဲမွာ ထားခဲ့ တဲ့ ဒိုင္ယာယီစာအုပ္ ျပန္ယူၿပီးေတာ့ အဲဒီ အမိႈက္မီး႐ႈိ႕ၿပီး မီးလႈံေနတဲ့ေနရာက မီးေရာင္မွာ အားယူၿပီးေတာ့ ဘုန္းႀကီး က ေရးလာခဲ့တာ။
ေရးယူထားၿပီးေတာ့ အိႏၵိယမွာ သြားရင္းလာရင္း အဲဒါေလးရြတ္ဆိုလာ၊ ေၾသာ္ ဟုတ္တယ္၊ သာသနာဟာ ဘုရားကို မယုံတဲ့ ဘာသာျခားေတြေၾကာင့္ ကြယ္ရတာ။
ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ေကာသမၺီမွာ မေနႏိုင္ ေအာင္ မာဂ႑ီတို႔ ဥေတနတုိ႔ အေႏွာင့္အယွက္ ေပးလိုက္ တာ မနည္းဘူး။ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ သည္းခံျခင္း ခႏၲီ ႀကီးမားလို႔ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူတာ။
ဒီေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးကို ေနာင္ခါးမွာ မေနႏိုင္ ေအာင္ ေက်ာင္းလုၿပီးေတာ့ ဘယ္လုိပဲ ေႏွာင့္ယွက္ ေႏွာင့္ ယွက္ သည္းခံၿပီးေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီး ေနရွာေတာ္မူတယ္ လုိ႔ သေဘာက်ၿပီး ဒီစာေလးကို ဘုန္းႀကီးက ႀကိဳးစားပမ္း စားနဲ႔ ေဆာင္ထားတာ။
ဆရာေတာ္ကလဲ ''ျမန္မာျပည္ ျပန္ေရာက္ရင္ မင္း အဲဒါေလးကို တရားလုပ္ေဟာဦး''တဲ့ မွာလုိက္တယ္။ မွာတဲ့အတုိင္းလဲ ေဟာပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးတို႔ သာသနာ့ ဝန္ထမ္း ရွင္ရဟန္းေတြ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါကုိ အတုယူ ရမယ္။ ခ်မ္းသာတဲ့ေနရာမွာပဲ ေနေနၾကမယ္ဆုိရင္ သာသနာဟာ မျပန္႔ပြားႏုိင္ဘူး။
(အပုိင္း-၂၄)ေမွ်ာ္
Posted in: တရားေတာ္
Email This
BlogThis!
Share to Facebook
0 comments:
Post a Comment