သီတဂူစတား

သီတဂူစတား

25 October 2009

အႏွစ္ကိုးပါး(အပုိင္း-၂၂)



ဝိပႆနာလုပ္ငန္းျပည့္စံုဖုိ႔ဆိုတာ
ဒါေၾကာင့္ ဒီအတၱကို မပယ္ဘူးဆုိရင္ ဝိပႆနာက ျဖစ္ကိုမျဖစ္ဘူးဆိုတာ မွတ္သာထား။ ''အတၱဒိ႒ိ''နဲ႔ ''သကၠာယ ဒိ႒ိ''သည္ အတူတူပဲ။ အတၱဒိ႒ိကို အေျခခံရင္ ဒိ႒ိ(၆၂)ပါး အကုန္ျဖစ္တယ္
ဒါ့ေၾကာင့္ အနိစၥလုိ႔၊ ဒုကၡလုိ႔ ဘယ္လုိပဲ ႐ႈေန႐ႈ႔ေန၊ ''အနတၱ''ကို မ႐ႈၾကသမွ်ေတာ့ အတၱဝါဒကို မစြန္႔ႏိုင္၊ မပယ္ ႏိုင္ဘူး။ ဒီလုိ မပယ္ႏုိင္ရင္ ''ဝိပႆနာပညာ''ဆုိတာ ဘယ္လုိလုပ္ ျဖစ္ႏုိင္မွာလဲ။
ဝိပႆနာ လုပ္ငန္းဆိုတဲ့ ပညာသည္ အဲဒီ အတၱကိုမွ မပယ္ရင္ ျပည့္ကို မျပည့္စံုဘူးဆိုတာကုိ ေကာင္းေကာင္းႀကီး မွတ္သားၾကေစလုိပါတယ္။

အဝိဇၨာ, တဏွာ, ကံေၾကာင့္ ျဖစ္လာတာ
ဘဝေဟာင္းနဲ႔ ဘဝသစ္ေျပာင္းတာဟာ အဝိဇၨာ၊ တဏွာ၊ ကံတုိ႔ႏွင့္ ပတ္သက္ေနတယ္။ အတၱ (ဝိညာဥ္)ႏွင့္ လုံးဝ ပတ္သက္မႈ မရွိဘူး။
ဒီဘက္ဘဝဆိုတာက အေၾကာင္း၊ ဟုိဘက္ တမလြန္ဘဝဆိုတာက အက်ိဳး။ အဲဒီလုိ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္ေနတယ္။
မ်ဳိးေစ့ဟာ ေျမ, ေရတို႔နဲ႔ေတြ႕ရင္ အပင္သစ္ ေပါက္တယ္။ အဲဒီအပင္သစ္ထဲမွာ မ်ဳိးေစ့သည္ မရိွေတာ့ဘူး။ မ်ဳိးေစ့ ရွာမရေတာ့ဘူး။ အပင္ပဲ ထင္ထင္ရွားရွား က်န္ရစ္တယ္။
အဝိဇၨာ(မသိမႈ)သည္ ေျမႏွင့္တူပါတယ္။ တဏွာ (လုိခ်င္မႈ)သည္ ေရႏွင့္တူပါတယ္။ ကံ (ကုသုိလ္ကံ အကုသုိလ္ကံ)သည္ မ်ိဳးေစ့ႏွင့္ တူပါတယ္။
ဘဝေဟာင္းက ေျမဓာတ္ ေရဓာတ္နဲ႔ မ်ဳိးေစ့ဓာတ္ တို႔ေၾကာင့္ ''ဘဝခႏၶာသစ္'' ဆိုတဲ့ အပင္သစ္ကေလးေပါက္ တာ။
ဘဝ ခႏၶာသစ္ဆိုတဲ့ အပင္သစ္ထဲမွာ ဒီဘက္က ကံဆုိတဲ့မ်ဳိးေစ့ကေတာ့ ပါမသြားဘူး။ ကံဆိုတဲ့မ်ဳိးေစ့သည္ ဟိုဘက္ကိုလုိက္ေတာ့မသြားဘူး။ ဒီကံဆိုတဲ့မ်ဳိးေစ့ရိွလို႔လဲ ပဲ ဟိုဘက္မွာ ခႏၶာသစ္ဆိုတဲ့ အပင္သစ္ေပါက္တာ။
ဥပမာ၊ ကိုယ္လံုးေပၚ မွန္ႀကီးတစ္ခ်ပ္ကို ေရွ႕မွာ ေထာင္ထားရင္ မွန္ထဲမွာ လူအရိပ္ထင္တယ္။
မွန္ထဲက အရိပ္သည္ ဒီလူပဲလား။ မဟုတ္ဘူး။ ဒါျဖင့္ တျခားစီလား၊ မဟုတ္ဘူး။ မွန္ထဲက အရိပ္နဲ႔ ဒီလူက တသားတည္းပဲ။
ဟိုဘက္က မွန္ဆုိတဲ့ ဘဝသစ္လဲ ရိွေနတယ္။ ဒီဘက္က ကိုယ္ျပဳလုပ္ထားတဲ့ အဝိဇၨာ၊ တဏွာ၊ ကံဆိုတဲ့ လူႀကီးကလဲ ရိွေနတယ္။
ဘဝေဟာင္းနဲ႔ ဘဝသစ္ကူးတယ္ဆိုတာ မွန္ထဲမွာ အရိပ္ထင္သလုိပါပဲ။

ဝိပႆနာတစ္ျခမ္းပဲ့
အဲဒါကို နားမလည္ေတာ့ အတၱကုိ လက္ခံၿပီး အတၱက တစ္ဘဝမွ တစ္ဘဝကူးတာဆုိေတာ့ အကုန္လံုး မွားကုန္တယ္။
အဲဒီလုိမွားေတာ့ ဝိပႆနာ ရႈတဲ့အခါ အနိစၥ၊ ဒုကၡပဲ ႐ႈတယ္၊ အနတၱကို မ႐ႈဘူး။ ဒီလုိဆုိရင္ ''ဝိပႆနာ တစ္ျခမ္းပဲ့'' ျဖစ္ေနမွာေပါ့။ သတိထားရမည့္ အခ်က္ေတြ။ နားမလည္ေတာ့ နည္းမမွန္ေတာ့ဘူး။ နည္းမမွန္ရင္ ပန္းတုိင္ကုိ ဘယ္လုိနည္းႏွင့္မွ မေရာက္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။

အတၱစြဲ ပညာတတ္ႏွစ္ေယာက္
ပိဋကတ္သံုးပံုကို လန္ဒန္ပါဠိအသင္းႀကီး P. T.S (London Pali Text Societ) ကေန အကုန္လံုး အဂၤလိပ္လုိ ဘာသာျပန္ၿပီးသားရိွတယ္။
အဲဒီပိဋကတ္သံုးပံုကို ဘာသာျပန္တဲ့ေနရာမွာ ဦးေဆာင္ၾကတာက ရစ္စ္ေဒးဗစ္လုိ႔ေခၚတဲ့ ဇနီးခင္ပြန္း ႏွစ္ ေယာက္။
သူတုိ႔ဟာ ပိဋကတ္သံုးပံုကို ေၾကေၾကညက္ညက္ တခါတည္း ဖက္လိုက္တဲ့ျဖစ္ျခင္း၊ ဘာသာလဲျပန္တယ္။ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ေတြလဲ ေရးၾကတယ္။
ပိဋကတ္ကို အဂၤလိပ္လို ဘာသာျပန္ၿပီး ကမၻာကို ျဖန္႔ထားတဲ့ အဲဒီ ပညာတတ္ ဇနီးခင္ပြန္းႏွစ္ေယာက္ဟာ အနတၱဆိုတာကို လက္မခံၾကဘူး။ သူတို႔လဲ အတၱသမားေတြပဲ။
ဒီအေၾကာင္းကုိ ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးေသ႒ိလ အမိန္႔ရိွလုိ႔ ဘုန္းႀကီးတို႔ သိရတာ။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ေျပာတယ္၊ ''ပညာတတ္ ဒီအဘုိးႀကီးနဲ႔ အဘြားႀကီးကို ငါ အနတၱ ကုိ ေဟာတယ္၊ သူတုိ႔ လက္ကို မခံၾကဘူး''။
''ဘဝကူးတာဟာ အတၱ (ဝိညာဥ္)က ကူးတာပါ။ 'အတၱဒီပါ ဘိကၡေဝ ဝိဟရထ အတၱ သရဏာ- အတၱ ကို ကိုးကြယ္ရမယ္'လုိ႔ ဘုရားက ေဟာထားတာပဲ ဆုိၿပီးေတာ့ သူတို႔ အတၱကုိ စြဲလမ္းေနၾကတယ္''တဲ့။
တခ်ဳိ႕တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ ဘုရားရိွေပမဲ့ တရားမရိွျပန္ဘူး။ တရားရိွေပမယ့္ သံဃာမရိွျပန္ဘူး၊ ဒီလုိမဟုတ္လား။ ဘုရားနဲ႔ တရားရိွတယ္။ သံဃာမရိွဘူး။ သံဃာရိွတယ္။ တရားမရိွဘူး။ ဒီလုိေတြျဖစ္ေနၾကတယ္။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ အနိစၥ၊ ဒုကၡ ရိွတယ္၊ အနတၱ မရိွဘူး။ အနတၱရိွတယ္၊ အနိစၥမရိွဘူး။
သမာဓိရိွလ်က္နဲ႔ သီလမပါဘူး။ သီလ၊ သမာဓိရိွ လ်က္နဲ႔ ပညာမပါဘူး။ သူတို႔ခမ်ာ အျပည့္အစုံ မသိၾကဘူး။ဒါ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ၊ ေထရဝါဒသာသနာ မထြန္းကားလုိ႔ ဒီလုိ ျဖစ္ေနတာ။

အိႏၵိယျပည္မွာ ဗုဒၶဘာသာ ဘာ့ေၾကာင့္ကြယ္သလဲ
ဒီေတာ့ သာသနာကြယ္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းနဲ႔ပတ္ သက္လုိ႔ ဘုန္းႀကီးတို႔ကို ေမးလိုက္တဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုကို ေျပာပါမယ္။ နယူးေဒလီမွာ အသံလႊင့္ဌာနက ေမးပါတယ္။
''အရွင္ဘုရား အိႏၵိယျပည္မွာ ဗုဒၶသာသနာ ဘာေၾကာင့္ ကြယ္သြားရသလဲ''လုိ႔ ေမးပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီးက ေျဖလုိက္ပါတယ္။
''ဗုဒၶသာသနာ ကြယ္သြားရတာဟာ ဘုန္းႀကီးတို႔ ေလ့လာလုိ႔ရသေလာက္ ေျပာရရင္ အေျခခံ အေၾကာင္း ၃-ခုကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။
၁။ ဇာတ္ဝါဒ အလြန္ျပင္းထန္ျခင္း၊ (လူတန္းစား ခြဲျခားမႈ)
၂။ အတၱဝါဒ အလြန္ျပင္းထန္ျခင္း၊ (အစဲြၾကီးမႈ)
၃။ သဒၶါတရား နည္းပါးျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ အိႏၵိယမွာ ဗုဒၶသာသနာ ကြယ္ခဲ့ရပါတယ္''။ အဲဒီလုိ ဘုန္းႀကီး ေျဖခဲ့ ပါတယ္။
(အဲဒီ အေမးနဲ႕ အေျဖေတြကို အသံလႊင့္ ဌာနမွာ အသံသြင္းခဲ့တာ အခ်ိန္အားၿဖင္မိနစ္ ၄ဝ-ရွိပါတယ္။)
''ဇာတ္နိမ့္တယ္၊ ဇာတ္ျမင့္တယ္၊ အမ်ဳိးယုတ္တယ္၊ အမ်ဳိးျမတ္တယ္''ဆုိၿပီးေတာ့ လူတန္းစား ခြဲျခားတဲ့စနစ္ဟာ အိႏၵိယမွာ အလြန္ျပင္းထန္တယ္။
ဇာတ္နိမ့္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ေရတစ္အိုးမွာ ေသာက္သြား လို႔ရိွရင္ ဇာတ္ျမင့္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က အဲဒီေရအုိးကို ခြဲပစ္တယ္။ အဲဒီေရအုိးမွာ သူ မေသာက္ေတာ့ဘူး။
ဇာတ္ျမင့္ပုဂၢိဳလ္တို႔ရဲ႕ ေနရာကို ဇာတ္နိမ့္ပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္ တက္လာရင္ အဲဒီေနရာ ေရေဆးပစ္တယ္။ ဝိဋဋဴပတုိ႔ရဲ႕ အတၴဳပၸတၱိနဲ႔ သိႏိုင္ပါတယ္။
အဲဒီလို အတန္းအစားေတြက သိပ္ခြဲျခားလြန္းတဲ့ အခါက်ေတာ့ အႏွိမ္ခံရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ ဇာတ္ျမင့္ဆိုတဲ့ အဆင့္အတန္းျမင့္တဲ့ လူတန္းစားေတြဟာ ပဋိပကၡ အၿမဲတမ္း ျဖစ္ေနၾကတယ္။
''အနတၱ''ျဖင့္ ဇာတ္ဝါဒကို တိုက္ဖ်က္ေတာ္မူခဲ့
အဲဒီပဋိပကၡေတြရဲ႕အၾကားမွာ ျမတ္စြာဘုရားက ပြင့္ေပၚလာၿပီးေတာ့ ဗာရာဏသီၿမိဳ႕အနီး မိဂဒါဝုန္ေတာမွာ ''အနတၱေဒသနာ'' ကို ေၾကြးေၾကာ္ၿပီး ဇာတ္ဝါဒကို တိုက္ ဖ်က္ေတာ္မူခဲ့တယ္။
ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕ သာသနာေတာ္ဆိုတာ ပင္လယ္ႀကီးနဲ႔ တူတယ္။ ျမစ္ႀကီးငါးသြယ္ ျမစ္ငယ္ ငါးရာက ေရေတြ ပင္လယ္ႀကီးထဲ ေရာက္ရင္ အဲဒီျမစ္ေပါင္း မ်ားစြာက စီးဆင္းေသာေရ အားလံုးတုိ႔သည္ ''ငန္တယ္'' ဆိုတဲ့ အရသာထဲမွာ တစုတည္း ေပါင္းသြားၾကတယ္။
ဂဂၤါ၊ ယမံုနာ၊ အစီရဝတီ၊ ဘယ္ျမစ္က ဘယ္ေရ ရယ္လုိ႔ ပင္လယ္ထဲမွာ ခြဲျခားလ်က္ မရိွေတာ့ဘူး။ တစ္မ်ဳိးတည္း ေပါင္းခဲ့ပါတယ္။
ဘုရား သာသနာေတာ္ထဲကို ဆင္းရဲတဲ့လူ ဝင္လာလဲ သူက်င့္ရမဲ့ အက်င့္တရားဟာ သိကၡာသံုးပါးပဲ။ စၾက ဝေတးမင္းႀကီး ရဟန္းျပဳရင္လဲ က်င့္ရမဲ့ တရားဟာ ဒီ သိကၡာသံုးပါးပဲ။ ႏူနာစြဲေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတစ္ေယာက္ ဘုရားသာသနာမွာ ဝင္လာရင္လဲ က်င့္ရမဲ့ တရားဟာ ဒီသိကၡာသံုးပါးပဲ။
က်င့္စရာ ကြဲကြဲျပားျပား ျခားနားမႈဆုိတာ မရိွဘူး။ ဘယ္လူမ်ဳိးပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘုရားသာသနာ ဝင္လာလုိ႔ရိွရင္ က်င့္ စရာဟာ တစ္မ်ဳိးတည္းသာလွ်င္ ရိွတယ္။ အဲဒါဟာ ဘုရားသာသနာေတာ္ရဲ႕ ထူးျခားတဲ့ အခြင့္အေရးႀကီးတစ္ခုပဲ။
တခ်ဳိ႕ ေနရာေတြက်ေတာ့ အမ်ဳိးမ်ဳိးခြဲတယ္။ ဘယ္သူက ဘယ္အက်င့္က်င့္၊ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ ဘယ္အက်င့္ မက်င့္ရ၊ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ ဘယ္ေနရာ မတက္ရဆုိၿပီးေတာ့ မ်ဳိးကိုစံုလို႔။
ဘုရားသာသနာက်ေတာ့ က်င့္ရမည့္ သိကၡာေတြ ဟာ ဘယ္လိုလူမ်ဳိး လာခဲ့လာခဲ့ ဒါပဲ၊ တျခားမရိွဘူး။
ေကာင္းၿပီ အဲဒီသိကၡာသံုးပါးကို က်င့္ၿပီးတဲ့ အခါ က်ျပန္ေတာ့ အရဟတၱဖိုလ္ေပါက္လုိ႔ နိဗၺာန္ျမင္ရၿပီ ဆုိလုိ႔ ရိွရင္ ဘယ္လူမ်ဳိးျမင္္တဲ့ နိဗၺာန္ျဖစ္ျဖစ္ တစ္မ်ဳိးတည္းပဲ။
ျပည့္တန္ဆာ အမ်ဳိးသမီး ရဟန္းျပဳ၊ နိဗၺာန္ျမင္ ေတာ့လဲပဲ ရွင္ဘုရင္ႀကီးမ်ားနဲ႔ သာကီဝင္မင္းသမီးႀကီးမ်ား ျမင္သြားတဲ့ နိဗၺာန္ပါပဲ။ ဘာမွ မထူးျခားဘူး။
အမၺပါလီျပည့္တန္ဆာမႀကီး ရဟန္းျပဳ၊ ရဟႏၲာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ျမင္သြားတဲ့ နိဗၺာန္ရယ္၊ မိေထြးေတာ္ ေဂါတမီ တုိ႔ ျမင္သြားတဲ့ နိဗၺာန္ရယ္၊ တျခားစီမဟုတ္ဘူး။ အတူတူပဲ။ ဘုရားသာသနာက အဲဒီေလာက္ ေကာင္းတာ။
ဘုရားသာသနာက လြဲရင္ တျခားမွာ ဒီေလာက္ အခြင့္အေရးကို ဘယ္မွာမွ မေပးပါဘူး၊ ဘုရားသာသနာက ဇာတ္စနစ္ကို အကုန္လံုး ေျပာင္းျပန္လွန္ ပစ္လိုက္တယ္။ အတန္းအစား ခြဲျခားတဲ့စနစ္ကို ဘုရားသာသနာက ေျပာင္းျပန္ လွန္ၿပီးေတာ့ အကုန္လံုး ပစ္ပယ္လိုက္တယ္။
ကမၻာဦး လူ စေပၚကတည္းက စြဲလာတဲ့ ''အတၱ'' ဝါဒႀကီးကိုလဲ အျမစ္ကေန ၿဖိဳၿပီးေတာ့ ''အနတၱ (ဝိညာဥ္ ဆိုတာမရွိ)''ဆိုၿပီးေတာ့ ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့တယ္။
''အနတၱ''လို႕ဆိုၿပီးေတာ့ မဟာသကၠရာဇ္ ၁ဝ၃-ခုႏွစ္၊ ဝါဆိုလျပည္ေက်ာ္ ၅-ရက္ေန႕က ေၾကြးေၾကာ္ခဲ႕ တယ္။
ဝါဆိုလျပည္ေန႕က စၿပီး လျပည့္ေက်ာ္ ၄-ရက္ ေန႔ထိ ဓမၼစၾကာတရားကုိ ေဟာပါတယ္။ ဓမၼစၾကာတရားပြဲ ဟာ ၅- ရက္ ျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီမွာ ပဥၥဝဂၢီငါးဦးဟာ ေသာတာပန္ျဖစ္ၾကတယ္။
ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ ၅-ရက္ေန႕လဲေရာက္ေရာ အဲဒီ ေသာတာပန္ ငါးပါးကိုေပါင္းၿပီေတာ့ ''အနတၱ''လို႕တစ္လံုး တည္းေဟာလုိက္ပါတယ္။
''အနတၱေဒသနာ'' ဆုံးတဲ့အခါ ထိုငါးပါးေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔ ရဟႏၲာျဖစ္ၾကပါတယ္။ ထိုမေထရ္သူျမတ္ တုိ႔ရဲ႕ စိတ္ေတြဟာ ဘာအစြဲမွ မရိွေတာ့ဘူး။
၁။ ကာမေပၚမွာ၊၂။ ဘဝေပၚမွာ၊ ၃။ အယူမွားေတြေပၚမွာ၊ ၄။ အတၱေပၚမွာ ၿငိကပ္ျခင္းမရိွပဲ ရဟႏၲာျဖစ္ၾကပါတယ္။
အုိင္ႀကီး တခုမွာ ရႊံ႕ေတြရိွတယ္, ၫြန္ေတြရိွတယ္, ေရေတြရိွတယ္, ရႊံ႕ၫြန္နဲ႔ ေရအျပည့္ရိွတဲ့ အုိင္ထဲမွာ ၾကာ ေတြ စိုက္ထားတယ္။

အႏွစ္ကိုးပါး(အပုိင္း-၂၃)ဆက္ရန္

0 comments:

ဤဘေလာ့ဂ္ ေရးသားသူသည္

ဤဘေလာ့ဂ္ ေရးသားသူသည္
စာေရးသူ သီတဂူစတား၏ဘ၀ကို အမရပူရျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္မွ အေျခခံက်က် စနစ္တက် တည္ေဆာက္ေပးခဲ့သည္၊ ထုိ႔ေနာက္ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွ ထုိရရွိလာေသာ ဘ၀ကို အသုံးခ် ဘ၀ေရာက္ေအာင္ ဖန္တီးေပးခဲ့သည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤဘေလာ့ဂ္သည္ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္ထားျခင္းျဖစ္သလုိ သီတဂူစတား၏ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ထင္ဟပ္ေစပါသည္။

သီတဂူစတား သုိ႔ဆက္သြယ္ရန္---

အရွင္ေကာ၀ိဒသိရီ (သီတဂူစတား) Kovida
Sitagu International Buddhist Academy (YGN)
Dagon (North), Yangon, Myanmar
Phone: 09-7956-30013/09-250 790 483

အီေမးလ္= sitagustar.0073@gmail.com ၊ sitagustar2010@gmail.com

2009 ခုႏွစ္ အတြက္ အကယ္ဒမီဆု

rel.gif အေကာင္းဆံုး သာသနာေတာ္အက်ိဳးျပဳ စာေပဘေလာ့ဂ္ဆု အတြက္ သီတဂူစတားေက်းဇူးစကား အနည္းငယ္မွ် ေျပာပါရေစ။ ႏွမ္းတစ္လုံးတည္းႏွင့္ ဆီမျဖစ္သလုိ သီတဂူစတား တစ္ေယာက္တည္းႏွင့္ ဘေလာ့ဂ္ဆုရဘုိ႔ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ စည္းလုံးမႈရဲ့ အင္းအားတစ္ခုတည္းႏွင့္ ရရွိလာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သီတဂူစတားကုိ အားေပးၾကတဲ့ စာဖတ္ပရိသတ္၊ သီတဂူစတားအား ဘေလာ့ဂ္ပညာေတြ နဲနဲခ်င္း သင္ေပးေနတဲ့ ညခင္းရဲ့လမင္း သီတဂူစတားရဲ့ ဒိုမိန္းေခါင္းစဥ္ photo ပညာျဖင့္ ပူေဇာ္ေပးေသာ ေမေမ့လျပည့္၀န္းေလး ႏွင့္ ဆုမ်ားခ်ီးျမင့္ေသာ ျမန္မာဘေလာ့ဂ္ပရပ္စ္ ႏွင့္ ျမန္မာျပည္က စာဖတ္ပရိသတ္ ၀င္ၾကည့္ႏုိင္ရန္ net လွဴေပးေသာ အေမရိကမွ ဦးကိုကိုႏွင့္ ကုိခြန္သီရိ တုိ႔ရဲ့ ေစတာနာေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ အားလုံးကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

သီတဂူ ကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ ဆက္သြယ္ရန္--

သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (ရန္ကုန္)
အမွတ္-၁၀၊ ပါရမီလမ္းႏွင့္ ပင္လုံလမ္းဒါင့္၊ ေဘလီတံတားထိပ္၊ ဒဂုျံမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပုိင္း၊
ဖုန္း-၀၁-၅၈၁ ၉၉၉/ ၅၈၁ ၈၈၈/ ၅၈၁ ၇၇၇
အီးေမးလ္=thesitagu@gmail.com

သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ (စစ္ကိုင္း)
စစ္ကိုင္းေတာင္၊ စစ္ကိုင္းျမိဳ႕
ဖုန္း-၀၇၂-၂၂၂၆၀။ ၂၁၆၁၁
အီးေမးလ္=thesitagu@gmail.com

ဘ၀ရဲ့အနိမ့္အျမင့္

ဘ၀ရဲ့အနိမ့္အျမင့္
ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့ အနိမ့္ အျမင့္၊ ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့က်ရႈံးမႈႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈေတြကို ကိုယ့္ရဲ့ အလုပ္ ကိုယ့္ရဲ့ အေျပာ ကိုယ့္ရဲ့ အေတြးကပဲ ဆုံးျဖတ္ေပးသြားတာပါ။

မေမ့သင့္ရာ


“လူေတြက ေသျခင္းတရားကို ေမ့ေနတတ္ၾကပါတယ္၊ ေသရမွာကို ေမ့ေနတတ္ၾကလုိ႕ပဲ အတၱေတြ မာနေတြ ဖုံးလႊမ္းျပီး တကုိယ္ေကာင္းဆန္ စိတ္ေတြ ေမြးဖြားတတ္ၾကပါတယ္၊ ထုိအခါ လူ႔ပတ္၀န္က်င္နဲ႔ အဆင္မေျပမႈေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေသျခင္းတရားကို အမွတ္ရေစျခင္းသည္လည္း လူ႕ပတ္၀န္က်င္အတြက္ အေကာင္းတကာထဲက အေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္တယ္ဆုိတာပါပဲ။”
သီတဂူစတား
၂၈-၅-၂၀၁၂

သတင္စကား

သတင္စကား
သီတဂူစတားသည္ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ စီမံမႈျဖင့္ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္၊ ရန္ကုန္တြင္ ကထိက၊ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးတာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္လွ်က္ရွိသည္။

ကိုယ္ေရးတဲ့ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္

ကိုယ္ေရးတဲ့ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္
သီတဂူစတားသည္ စာေရးဆရာမဟုတ္ပါ သို႔ေသာ္လည္း စာေရးခ်င္ပါသည္၊ သီတဂူစတားဆုိက္ကိုလည္း ကိုယ္ပုိင္မွတ္စုသေဘာအေနနဲ႕ မွတ္တမ္းတင္ျခင္းမွ်သာျဖစ္သည္။ ၾကီးက်ယ္တဲ့ဆုိက္ မဟုတ္၍ ၾကီးက်ယ္ေသာ စာမ်ားကား မဟုတ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း တုိလီတိုထြာ ျဗဳတ္စျဗင္ေနာင္ေလးေတြ မွတ္စုအျဖစ္ ေရးျပီး တင္ေနသူပါ။ ဒါေလးေတြက ကြ်ႏု္ပ္ရဲ့ မေျပာပါးေလာက္တဲ့ ရွိစုမဲ့စုေလးေတြ အကုန္သုံး ထုတ္ျပထားတဲ့ အမည္ေလးေတြေပါ့။ သီတဂူစတား (စာေရးသူ) အသက္ ၁၄ ႏွစ္ေလာက္ကထဲက အမရပူရဲျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတိုက္ ဘ၀ကိုျမဳတ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။ ထုိစာသင္တုိက္မွာဘဲ ရဟန္းေတာ္မ်ားရသင့္ရထုိက္တဲ့ အနည္းငယ္ေသာ ဘြဲ႕ေတြလဲရခ့ဲပါတယ္၊ သာသနဓဇဓမၼာစရိယ (၁၉၉၉)၊ မဟာဂႏၶာရာမိကဓမၼာစရိယ (၁၉၉၆)၊ ၀ိနယနိကာယ၀ိဒူ (၁၉၉၄)၊ အဂၤုတၱရနိကာယ၀ိဒူ (၁၉၉၈)ဘဲြ႕မ်ားမျဖစ္စေလာက္ ရခဲ့တယ္၊ ဒုတိယပုိင္းဘ၀တစ္စိတ္ကိုေတာ့ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ကစျပီး သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။ ထုိ တကၠသိုလ္ၾကီးမွပင္၂၀၀၁ ခုႏွစ္ွ English Diploma (2003)၊ Japanese Level 4 & 3 (2004/5)၊ ႏွင့္ ၂၀၀၇ ခု B.A (Buddhism) ဘဲြ႕ရခဲ့တယ္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ပူေနးျမိဳ႕၊ ပူေနးတကၠသိုလ္မွာ (Philosophy)ဒႆနိကေဗဒႏွင့္ M.A ရရွိျပီး ယခုအခါ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ အေထာက္အပံ့ျဖင္ပင္ ေစာမယေကာလိပ္ ဘုံေဘျမိဳ႕၊ အိႏၵိယႏုိင္ငံမွာ Ph.D အတြက္ စာတမ္းေရးျပီး က်မ္းတင္ျပီးျဖစ္ပါသည္။ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္ တြင္ ကထိကတာ၀န္ ယူလွ်က္ရွိသည္။

ဖိတ္ေခၚပါသည္

ဖိတ္ေခၚပါသည္
ေဆာင္းပါးႏွင့္ဓာတ္ပုံမ်ား The word is an invaluable like a jewel if it gives the knowledge or is able to make a person's situation change ( that is from a lower state to a higher state) with a word. In this day, there are a large number of persons who are searching for and giving it so that you are also one of them. Are you who searching for it or giving it? If you all my dhamma friends have a wish to give the profits to the people like knowledge, send it with or without photos as well as amazing photos to this very mail(sitagustar.0073@gmail.com). ကိုယ့္ရဲ့စကားတစ္ခြန္းဟာ လူတစ္ေယာက္အတြက္ အေျပာင္းလြဲေလးတစ္ခု (အေျပာင္းအလဲဆုိသည္မွာ ေကာင္းေသာ ေျပာင္းလဲျခင္း) ေပးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီစကားဟာ အဖုိးမျဖက္ႏုိင္တဲ့ ရတနာပါ။ ယေန႕ ေခတ္မီးတုိးတက္ေနတဲ့ႏုိင္ငံတုိင္းမွာ လူငယ္ေရာ လူၾကီးပါ အြန္လုိင္းကေနဘဲ ရတနာေတြရွာေနၾကပါတယ္ ရတနာေတြ ေပးေနၾကပါတယ္၊ မွ်ေ၀ဘို႕လည္းေမ်ာ္ေနၾကပါတယ္။ ထူးစမ္ေထြလာဓာတ္ပုံမ်ား၊ သတင္းထူးမ်ား၊ အက်ိဳးျပဳေဆာင္းပါးမ်ား ေပးပုိ႕ ႏုိင္ပါျပီ။

လာေရာက္ ေလ့လာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား

Popular Posts

Vistors (1-1-2012)

 
Lasantha - Premium Blogger Themes | Best WordPress Themes