ဆုေတာင္းျခင္းနဲ႔ဗုဒၶဘာသာ
ဗုဒၶဘာသာတုိ႔ရဲ႕ ဆုေတာင္းက ဘာဆုေတာင္းလဲ။ ဒါန၊ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ အဲဒီ ေကာင္းမႈေလးမ်ဳိး တစ္မ်ဳိး မ်ဳိး ျပဳက်င့္ၿပီးရင္ ကိုယ္လုပ္ထားတဲ့ ေကာင္းမႈအားေလ်ာ္စြာ ရထိုက္တဲ့ အခြင့္အေရးကို ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ေတာင္းတာ။
ကိုယ္က်င့္ထားတဲ့ အက်င့္အားေလ်ာ္စြာ ရထိုက္ တဲ့ အခြင့္အေရးကို ေတာင္းတာ။
ေတာင္းတာက တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေပးမွာကို ေမွ်ာ္လင့္ၿပီးေတာ့ ေတာင္းေနတာမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္လုပ္ အားအတုိင္း ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာကို ဖြင့္ထုတ္ၿပီးေတာ့ ဆိုျခင္း ပါပဲလုိ႔ ေျပာလိုက္တယ္။
ကိုယ္က်င့္ထားတဲ့ အက်င့္အားေလ်ာ္စြာ ကိုယ္ ရထိုက္တာကို ရခ်င္တဲ့ဆႏၵကို ေဖာ္က်ဴးလုိက္တာပါပဲ။
''တစ္စံုတစ္ေယာက္က ကိုယ့္ကို ခ်ေပးလိမ့္ မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ၿပီးေတာ့ ေတာင္းေနတဲ့ ဆ ုေတာင္း မ်ဳိး ျမန္မာမွာ မရွိဘူး''လို႔ ဘုန္းႀကီးက ေျပာလိုက္တယ္။ အဲဒီလိုေျပာလိုက္ေတာ့ ''ျမန္မာေတြရဲ႕ ဆုေတာင္း က အဆင့္အတန္းျမင့္တယ္၊ ျမန္မာေတြရဲ႕ ဆုေတာင္းက လက္စသတ္ေတာ့ သူတုိ႔အက်င့္ေပၚမွာ သူတုိ႔ ျပန္တည္ တယ္''လုိ႔ သူတုိ႔တေတြ သေဘာက်သြားၾကတယ္။
အျခားဘာသာမ်ားက ေတာင္းတဲ့ဆုကေတာ့ ကိုယ့္ အက်င့္တရားအေပၚမွာ မတည္ပဲနဲ႔ တစ္စံုတစ္ ေယာက္ေသာပုဂၢိဳလ္က ေပးမလားဆိုၿပီးေတာ့ ေတာင္း တာ။ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အႏွစ္သာရက ''ယံုၾကည္မႈနဲ႔ အသိ ဥာဏ္ကို ညီမွ်စြာ ေပါင္းစပ္ၿပီးေတာ့ က်င့္ယူရတဲ့တရား'' ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ျမန္မာျပည္က ဗုဒၶဘာသာ ဝင္ သူေတာ္စင္ေတြဟာ ဒီလို အသိဥာဏ္မ်ဳိးေတြကို သိခြင့္ ရ၊ ဤကဲ့သို႔ေသာ ယံုၾကည္မႈမ်ဳိးတုိ႔ကို ယံုၾကည္ခြင့္ရ၊ ဤကဲ့သို႔ေသာ စရဏတရားေတြကို က်င့္ခြင့္ရေနၾကတာ ဟာ ငါတုိ႔ ကံေကာင္းလုိက္တာလို႔ ကိုယ့္ဘဝရဲ႕အဖိုးတန္ပံုကို နားလည္ၾကပါ။
ကမၻာမွာ အုပ္စုႀကီး(၂)စုရွိတယ္
တုိ႔တုိင္းျပည္မွာ ေလယာဥ္ပ်ံလဲ မလုပ္ႏိုင္ေသး ဘူး။ ေမာ္ေတာ္ကားလဲ မလုပ္ႏိုင္ေသးဘူး။ ဒံုးပ်ံႀကီးလဲ မေဆာက္ႏိုင္ေသးဘူး။ အထပ္ ေျခာက္ဆယ္ေလာက္ရွိတဲ့ တိုက္ႀကီးေတြလဲ မရိွေသးဘူး။ တိုင္းျပည္က တယ္ၿပီးေတာ့ ေအာက္က်ေနာက္က်ႏုိင္တာပဲလုိ႔ ဒီလိုမ်ား သြားၿပီးေတာ့ မတြက္ပါနဲ႔။ ကမၻာမွာအုပ္စုႀကီး (၂)ခုရွိေနတယ္။ တစ္အုပ္စုက အလြန္ကိုပဲ ႀကီးပြားတိုးတက္ခ်မ္းသာ ၿပီးေတာ့ စည္းစိမ္ခံ ဖုိ႔ရန္ ႀကိဳးစားေနတဲ့ လူစုႀကီး။
သိပ္ တိုးတက္ေနတယ္။ သိပ္ႀကီးပြားေနတယ္။ ပစၥည္းေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးထုတ္လုပ္ေနတယ္။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြက စည္းစိမ္ခံဖုိ႔ခ်ည္း ႀကိဳးစားေနၾကတယ္။ သူတုိ႔က တစ္ပိုင္း။ ေနာက္တစ္အုပ္စုကေတာ့ စည္းစိမ္ကုိ မခံစား ႏုိင္ဘူး။ စားစရာလဲ မေလာက္တေလာက္၊ ဝတ္စရာလဲ မေလာက္တေလာက္၊ ေနဖုိ႔ကလဲပဲ က်ဳိးတုိးက်ဲတဲ။ အဲဒီလုိ စားေရး၊ ေနေရး၊ ဝတ္ေရးေတြ ခ်ဳိ႕တဲ့ ေနတဲ့ ဒီလူစုကလဲ 'ဟိုလူေတြဟာ မတရားသျဖင့္ ခ်မ္းသာ တယ္ဆိုၿပီး'ေတာ့ ခ်မ္းသာတဲ့လူစုႀကီးကို အံတႀကိတ္ႀကိတ္ ျဖစ္ေနၾကတယ္။ သူတို႔က တစ္အုပ္စု။
ႀကီးပြားတိုးတက္လို႔ စည္းစိမ္ခံေနတဲ့ လူစုမွာ ''ေလာဘ'' ႏွင့္ ''မစၧရိယ (ဝန္တုိမႈ)''တရားက ျပ႒ာန္းေန တယ္။
ေလာဘက သိပ္ရခ်င္တယ္။ ရဖို႔ခ်ည္း သိပ္ အား ထုတ္တယ္။ မစၧရိယတရားက သူတုိ႔ရတာေတြကို ဘယ္သူ႔ ကိုမွ ေဝမေပး ခ်င္ဘူး။ သိပ္ဆင္းရဲေနတဲ့ လူစုမွာေတာ့ ''ေဒါသ''နဲ႔ ''ဣႆာ'' (သူတပါး စည္းစိမ္ကို မနာလိုမႈ)က လႊမ္းမိုးေန ပါတယ္။
ကမၻာမွာ အဲဒီလို ဟိုဘက္ဒီဘက္ အစြန္းထြက္ေန ၾကတယ္။ အစြန္းသို႔ ေရာက္ေနၾကတယ္။
ျပင္းထန္ေနေသာ ပဋိပကၡ (၂)ခု
အိႏိၵယျပည္ႀကီးမွာ သိပ္ခ်မ္းသာတဲ့ လူေတြကို ၾကည့္လုိက္ေတာ့ သိပ္ဇိမ္ခံၾကတယ္။ သိပ္ဆင္းရဲတဲ့ လူ ေတြကို ၾကည့္လိုက္ျပန္ေတာ့လဲ အမႈိက္ပံုေလးထဲ ေကာက္ စားေနၾကတယ္။ ဒီလို ျဖစ္ေနတယ္။ ေဗာဓိပင္နားမွာ ေန႔တိုင္းေန႔တိုင္း မနက္ေစာ ေစာသြားရင္ အေရွ႕ဘက္နားမွာ သူေတာင္းစား တစ္ရာ ေလာက္ တန္းေနတယ္။ အေနာက္ဘက္ေပါက္နားမွာလဲ တစ္ရာေလာက္ တန္းေနတယ္။
တစ္ေယာက္ကို ငါးျပားေလာက္ သြားမေပးနဲ။ တစ္ရာေလာက္ ဝိုင္းၿပီးေတာင္းေတာ့တာပဲ။ ထြက္လုိ႔ကို မရဘူး။ ေၾကာက္စရာေတာင္ေကာင္းလုိက္တာ။ ေပးခ်င္ လ်က္နဲ႔ အဲဒါမေပးခဲ့ရဘူး။ လူေစ့ေအာင္လဲ ဘုန္းႀကီးက မေပးႏိုင္ဘူး။
တခ်ဳိ႕သူေတာင္းစားကေတာ့ ေခတ္မီလိုက္တာ။ ဘယ္လိုေခတ္မီသလဲဆိုေတာ့ လက္ထဲမွာ ခြက္ကေလးကိုင္ ထားၿပီး '' I am blind, I am blind ကြၽႏ္ုပ္ မ်က္စိမျမင္ပါ, ကြၽႏု္ပ္ မ်က္စိမျမင္ပါ''လုိ႔ ေျပာၿပီးေတာ့ ေတာင္းတယ္။ အဲဒီလို ေခတ္မီတဲ့ သူေတာင္းစားလဲ ရွိေသးတယ္။
ဒီပဋိပကၡႏွစ္ခုဟာ ျပင္းထန္ေနရင္ေတာ့ ကမၻာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈဆိုတာ မရႏုိင္ဘူး။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ၊ အစြန္းေရာက္ေနလုိ႔။
လမ္းၫႊန္ခ ငါးက်ပ္ေပးရမယ္တဲ့၊ ဒီကေန႔ ျမန္မာျပည္က လူေတြကေတာ့ တယ္ၿပီးေတာ့ ေတာ္ၾကတယ္။ ခ်မ္းသာတဲ့ လူေတြကလဲ ကံ၊ ဥာဏ္၊ ဝီရိယရွိလုိ႔ ခ်မ္းသာတာပဲဆိုၿပီး ေက်နပ္လို႔။ ေကာင္းလိုက္တာ။
ဆင္းရဲတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ျပန္ေတာ့လဲ တုိ႔ ကံ၊ ဥာဏ္၊ ဝီရိယ နည္းလုိ႔ ဆင္းရဲတာ။ ဆင္းရဲတဲ့လူကလဲ တရား သေဘာကို ေကာင္းေကာင္းသိတယ္။ ဒီလုိ နားလည္ေတာ့ ခ်မ္းသာတဲ့ လူေတြအေပၚမွာ ေဒါသ, ဣႆာ မျဖစ္ၾက ေတာ့ဘူး။
ျမန္မာျပည္မွာ ခ်မ္းသာေနၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကလဲပဲ ဆင္းရဲတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို တတ္ႏုိင္သမွ် စြန္႔ႀကဲၾကတယ္။ ဆန္တဆုပ္၊ ေရတမႈတ္ဆိုတာ ျမန္မာျပည္မွာ ဘယ္ေနရာ ေတာင္းေတာင္း ရတယ္။ လိုခ်င္တုိင္း ရတယ္။ ႏုိင္ငံျခားမွာ သစ္ပင္ရိပ္ ကေလးေတာင္ သြား မခိုေလနဲ႔၊ သစ္ပင္ရိပ္ကေလး သြားခိုမိတာနဲ႔ ''ငါ့သစ္ပင္ရိပ္ မင္းလာခိုတာ၊ ေပး ငါးက်ပ္'' ဆိုၿပီး ဒီလိုေတာင္းတာ။
ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ဗာရာဏသီမွာ တည္းခိုမည့္ေက်ာင္း ရွာမေတြ႕လုိ႔ေမာ္ေတာ္ကားနဲ႔တလည္လည္ ျဖစ္ေနေတာ့ လမ္းေပၚမွာ ကားရပ္ၿပီး လမ္းေဘးနားက လူပ်ဳိအရြယ္ ကုလားေလး သံုးေလးေယာက္ကို လွမ္း ေမးတယ္။ ေမးေတာ့ သူတုိ႔က လမ္းေဘးကေန ''ဘယ္လမ္းကုိ သြား''လို႔ လမ္းၫႊန္တယ္။ အဲဒီအခါမွာ ဒ႐ိုင္ဘာက ဂီယာ ေကာက္ထိုးၿပီး ေမာင္းထြက္မလို႔ ဟန္ျပင္ေတာ့ ေရွ႕ တည့္တည့္က လာရပ္တယ္၊ ''ေပး ငါးက်ပ္''တဲ့ ။ ''ဟာ မင္းကို ဘာလုိ႔ေပးရမွာတုန္း'' ဆိုေတာ့ ''ခင္ဗ်ား ေမးလို႔ က်ဳပ္တို႔ လမ္းျပရတယ္၊ အဲဒီလမ္းျပခအတြက္ ၅-က်ပ္ ေပးရမယ္'' တဲ့။ မခက္ဘူးလား။
ျမန္မာျပည္မွာသာဆိုရင္ အိမ္အေရာက္ေတာင္ လိုက္ပို႔လိုက္ဦးမယ္။ ရွိတာေတာင္ ခ်ေကြၽးလုိက္ဦးမယ္။ ''ေၾသာ္ သူတုိ႔ခရီးသည္ေတြ အေဝးႀကီးက လာၾကတာ။ တတိုင္း တျပည္က လာၾကတာ။ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္လာၾက တယ္။ ေရေလးေသာက္ပါဦး။ ထမင္းေလးစားပါဦး။ ဒီေနရာေလး ထိုင္ပါဦး''လုိ႔ေတာင္ ဖိတ္ၾကဦးမယ္။ ဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီး စိတ္ထဲက သဒၶါတရား ကုန္သြား တယ္။ အဲဒီေကာင္ကို မေပးခ်င္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒ႐ိုင္ ဘာကိုေျပာလိုက္တယ္၊ ''အဲဒီေကာင္ ျပတဲ့လမ္းက မေမာင္း နဲ႔ကြာ၊ ဒီ့ျပင္လမ္းက ေမာင္း'' ဆိုၿပီးေတာ့ အျခားလမ္းက ေမာင္းလာခဲ့တယ္။
အဲဒီေကာင္ကလဲ ေနာက္ကေန လိုက္ၿပီးေတာ့ ''ဘာဘာ ဘာဘာ''နဲ႔ဆိုၿပီး လိုက္လာတယ္။ ''ဘာတုန္းကြ'' ဆိုေတာ့ ''ေပး ငါးက်ပ္''တဲ့။ ''မင္းျပတဲ့လမ္း ငါတုိ႔ မေမာင္း ဘူးကြာ၊ ဘာျပဳလုိ႔ ေပးရမွာလဲ''လုိ႔ ေျပာပစ္ခဲ့တယ္။
(အပိုင္း-၁၈) ဆက္ေဖာ္ျပပါဦးမည္။
သတင္းေကာင္း။ ။ ဆုေတာင္း- ၆ မ်ိဳးတရား ႏွင့္ သီတဂူစတားရဲ့ အိႏၵိယ ဇာတ္ျမင့္ဇာတ္နိမ့္၀ါဒ တုိ႕ကို ၾကားျဖက္၍ ေဖာ္ျပသြားပါဦးမည္ဟု ၾကိဳတင္ သတင္းေကာင္းပါးလုိက္ပါတယ္။
Posted in: တရားေတာ္
Email This
BlogThis!
Share to Facebook
0 comments:
Post a Comment